Etihad Airways kondigt twee nieuwe bestemmingen aan: Chengdu (Sichuan) en Shanghai
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, kondigt twee nieuwe routes naar China aan. Vanaf 15 december 2011 vliegt Etihad vier maal per week naar Chengdu, de hoofdstad van de provincie Sichuan in Zuidwest China. Vanaf 1 maart 2012 zal de maatschappij dagelijks tussen Abu Dhabi en Shanghai vliegen. Dit brengt het totale aantal bestemmingen binnen het Etihad-netwerk op 70.
Etihad is de eerste maatschappij die een directe lijn biedt tussen de Verenigde Arabische Emiraten en Chengdu, het economische centrum van Zuidwest China. Zo hebben nu zowel zakenreizigers als toeristen een gemakkelijke toegang tot de regio.
Shanghai, dat na Peking het hoogste aantal inwoners van het Chinese vasteland telt, is vanuit strategisch standpunt dan weer een belangrijke bestemming voor Etihad. Gezien de maatschappij al dagelijks op Peking vliegt, hebben reizigers nu toegang tot de twee belangrijkste centra voor handel, overheid, cultuur en toerisme in China.
De toevoeging van de twee nieuwe bestemmingen aan ons netwerk betekent voor Etihad een grote investering in het gebied. Dit toont aan dat we vertrouwen hebben in de sterkte en het potentieel van de reismarkt, zegt James Hogan, CEO van Etihad.
Etihad zal voor beide bestemmingen een Airbus A330-200 inzetten, met een Pearl Business en een Coral Economy class aan boord. RVH.
Met grote trots stelt de SEIKO WATCH CORPORATION de creatie voor van de Ananta, een automatische chronograaf voor duikers. Het is een van de belangrijkste modellen uit de speciale herdenkingscollectie die het horlogemerk uitbrengt naar aanleiding van de 130e verjaardag. De oplage van de Ananta die wereldwijd in de herfst zal verschijnen, is beperkt tot 700 exemplaren.
SEIKO bouwde zijn eerste duikershorloge al in 1965. Sindsdien bekleedde het merk altijd een vooraanstaande positie op het vlak van technologie voor duikershorloges en liet zich opmerken met enkele wereldpremières die de zekerheid van een feilloze werking combineerden met een uitgesproken uithoudingsvermogen.
Zowel het uurwerk als de kast moeten extreem robuust zijn voor een veilig gebruik door duikers op diepte. Voor de nieuwe Ananta-creatie ontwierp SEIKO het bekende 8R uurwerk opnieuw en voegde er een balansveer aan toe, vervaardigd uit de eigen metaallegering SPRON610. Deze legering biedt een hogere schokbestendigheid en is antimagnetisch. Om absolute zekerheid te hebben over een maximale schokbestendigheid, zit het uurwerk in de kast bevestigd met drie klemmen, één meer dan traditioneel het geval is voor chronografen.
Een optimale afleesbaarheid van de informatie is een essentieel kenmerk voor een duikershorloge. Daarom is de duiktijd zelfs in donker water maximaal leesbaar gemaakt. De leesbaarheid wordt verder verhoogd door het aanbrengen van een niet-reflecterende coating op het saffierglas.
Ananta is een nog vrij nieuwe collectie, maar haar wortels liggen diep in de geschiedenis van Japan en SEIKO. Ananta vertegenwoordigt de toewijding tot perfectie zoals die hecht verweven zit met de Japanse cultuur en zoals SEIKO die ook altijd heeft gekoesterd. De naam Ananta drukt de essentie van SEIKOs onafgebroken streven naar verbetering uit, de wil om de grenzen van wat mogelijk haalbaar is op te zoeken en te verleggen. Ananta stamt uit het Sanskriet en betekent zoveel als eindeloos. Voor SEIKO is Ananta synoniem voor de toewijding tot perfectie. Het ontwerp van het Ananta-horloge werd geïnspireerd door Katana, de oude Japanse kunst van het zwaarden maken.
In de achterkant van elke kast worden Limited Edition en het serienummer gegraveerd. Het horloge verschijnt in een exclusieve geschenkverpakking met het SEIKO 130th Anniversary logo. Naast de beperkte reeks van het Ananta duikershorloge verschijnen nog twee nieuwe mechanische Ananta-modellen met Super-clear Coating voor de best mogelijke leesbaarheid in de horloge-industrie. Zo wordt de Ananta-look voor een bredere kring horlogeliefhebbers toegankelijk. RVH.
Tijdens de afgelopen maanden kwam er reeds een massa volk naar Walibi. Het nieuwe Walibi spreekt de mensen duidelijk aan. De reacties zijn unaniem: Walibi rocks! Deze zomer schakelt Walibi nog een tandje hoger en voert het ritme op: more music, more fun! Gedurende de 5 zomernocturnes zorgt Walibi bovendien voor een primeur : VITA DRAKOVITZ zal voor het eerst live verschijnen!
Tijdens de zomer van 2011 zullen Walibi en Squad hun Music Battle opvoeren in het Waverse pretpark : een spectaculaire nieuwe show die iedereen moet gezien hebben. Walibi is leider van de groep « W.A.B » en zijn tweelingbroer Squad behoort
tot The SkunX. Dagelijks duelleren deze 2 bands en gaan ze een regelrechte muzikale strijd aan op het ritme van hun bekende hits ; Hello World gezongen door Fibi en We are The SkunX gespeeld door Squad en zijn SkunX-bandleden.
Daarnaast zijn Walibi en Squad bijnapermanent aanwezig in de straten van het park zoevend op hun spectaculaire, swingende quads ! Bovendien spelen deze artiesten ook nog eens in een niet te missen 4D film, genaamd Rokken Roll. Vier goede redenen om deze zomer af te zakken naar Walibi.
Nocturnes hosted by VITA : de eerste verschijning van Vita Drakovitz
Dit jaar, een primeur ! VITA DRAKOVITZ, de host van de avond, zal voor het eerst in
het echt te beleven zijn. Vita, die de talenten van Walibi en Squad ontdekte, zal op het ritme van bekende hits, de avond vurig maken. De kinderen, groot of klein zullen zingen en swingen op het Rokken Roll plein van Walibi.
Elke zaterdag van 15 juli tot 15 augustus zal Walibi open zijn van 10u. tot 23u. De welbekende zomernocturnes van Walibi worden steeds afgesloten met een spetterend vuurwerk boven de vijver. RVH.
Europcar introduceert elektrische voertuigen in zijn Belgische vloot
Een primeur op de korte termijn verhuurmarkt
Europcar, Europees marktleider in autoverhuur, verruimt zijn Belgische vloot met 10 elektrische voertuigen en biedt deze in avant-première aan trouwe Thalysklanten aan.
Dankzij zijn partnershap met de groep PSA Peugeot Citroën kan Europcar vandaag de Peugeot Ion, een elektrisch voertuig van de nieuwe generatie, op de korte termijn verhuurmarkt brengen. De stedelijke, geruisloze en 100% elektrische Peugeot Ion kan tot 150 km afleggen na een oplaadbeurt en dit zonder de minste CO2-uitstoot. Dankzij zijn uiterste wendbaarheid laat hij toe de stad op een veilige, handige en meer duurzame manier te verkennen. Met deze elektrische voertuigen vergroot Europcar zijn « groene vloot » die reeds hybride modellen (zoals de Toyota Prius) en voertuigen met een lage CO2-uitstoot (zoals het Blue Motion Gamma van Volkswagen et de Eco2 van Renault) bevat. Europcar investeert eveneens in de ontwikkeling van de oplaadinfrastructuur en huldigt gelijktijdig de eerste twee elektrische oplaadpunten in bij haar agentschappen aan het Brusselse Zuidstation en Brussels Luchthaven.
Thalys en Europcar ijveren reeds geruime tijd samen voor een meer innovatieve en duurzame mobiliteit. Het zijn dan ook de trouwe Thalys-klanten die als eersten van dit nieuwe huuraanbod mogen genieten. Thalys is de ideale partner om dergelijke milieuvriendelijke voertuigen te promoten.
Om hun klanten te sensibiliseren voor de mobiliteitsuitdagingen van morgen, starten Thalys en Europcar een groot zomerspel, een juist of fout kwis over mobiliteit en milieu. Er zijn mooie prijzen te winnen, ondermeer een ecotoeristisch verblijf. Te ontdekken tot 31 augustus op de website van beide partners.
Een gezinsvakantie met Costa Cruises maakt iedereen blij, ouders en kinderen. Een gezinsvakantie met Costa Cruises is een onvergetelijke ervaring, een belevenis die de kinderen hun leven lang zal bijblijven. Daarenboven gaat het om een prijsgunstige vakantieformule en wie vroeg boekt, geniet van extra voordelen !
Uiteraard moet in de eerste plaats de reisbestemming inspireren en dat doen de gezinsbestemmingen van Costa. De Middellandse Zee en de Adriatische Zee spreken tot de verbeelding. De zon is er altijd van de partij en het cruiseschip kan er rustig varen op het azuurblauwe water, van de ene interessante haven naar de andere. Die aanleghavens zijn een extra troef in de reisprogrammas van Costa want het betreft telkens topbezienswaardigheden zoals Venetië, Dubrovnik, Barcelona, Piraeus, Napels, Istanbul, Izmir en tal van andere plaatsen waar je de mooiste historische bezienswaardigheden kunt bewonderen. Ook kinderen zullen hier onvergetelijke momenten beleven, op droomplaatsen als de Canale Grande in Venetië en rond de sprookjesachtige Turkse moskeeën. Costa heeft betekenisvolle namen gekozen voor zijn reisprogrammas: De Magie van de Middellandse Zee, Oosterse Visioenen en La Dolce Vita.
Naast de reisbestemming zijn natuurlijk ook de belevenissen aan boord van het cruiseschip zelf belangrijk, het zalig nietsdoen, zonnen bij het zwembad, genieten van wellness in elegante spa ruimten en fitnesszalen. Terwijl je van de ene naar de andere haven vaart, slaat de verveling nooit toe want er is aan boord van alles te beleven, voor groot en klein, voor jong en oud. Het is niet allemaal sport en beweging aan boord van het cruiseschip. Er zijn ook rustige hoekjes waar de reizigers zich kunnen terugtrekken om een boek te lezen, naar muziek te luisteren of gewoon om te genieten van de stilte van de zee. Natuurlijk is ook de kajuit belangrijk en kent Costa Cruises als geen ander de wensen van de reizigers. Elke kajuit biedt comfort, is gezellig en de inrichting is aangepast aan de verwachtingen.
In de reisbrochure van Costa Cruises vindt de vakantieganger alle nodige informatie om met de auto naar de haven van vertrek te reizen, bv. Marseille, Venetië of Savona. RVH.
In Zuid-Tirol, de verrassende regio in de Italiaanse Dolomieten, staan de bergen zowel letterlijk als figuurlijk centraal. De beste tijd om deze te ontdekken is dan ook de zomermaanden, wanneer het in de dalsteden behoorlijk warm kan worden en de koelte van de hoger gelegen almen lokt. In de voetsporen van berglegende Reinhold Messner zijn de Dolomieten te bedwingen door iedereen met een minimum aan fysieke conditie.
Reinhold Messner was de eerste die alle toppen boven de 8.000m beklom zonder extra zuurstof. De Zuid-Tiroler mag dus terecht een berglegende genoemd worden. Naar aanleiding van de opening van zijn vijfde bergmusea MMM Ripa in juli, kunnen avonturiers uitzonderlijk samen met hem op stap in de Dolomieten. Hotel Cevedale**** in Solda/Sulden biedt een bijzondere zomerpromotie aan waarbij Messner wandelaars meeneemt in de bergen rond Solda en tijdens een multimediashow zijn belevenissen deelt.
Zin in meer? Globo Alpin biedt gespecialiseerde trekking packages aan voor bergavonturiers. Wie zowel de wonden van WWI als het betoverende landschap van de legendarische Tre Cime/Drei Zinnen wil ontdekken, kan deelnemen aan een zesdaagse trektocht over Sextener Dolomieten. De tocht wordt georganiseerd in kleine groepjes van vier tot acht deelnemers onder toezicht van een professionele berggids. Overnachten doe je in berghutten. Deze trektocht wordt georganiseerd van 26/06/2011 tot 24/09/2011. www.globoaplin.com
Eerst even oefenen kan in de gloednieuwe Salewa Cube, de grootste in- en outdoor klimhal van Italië in Bolzano/Bozen met maar liefst 1.850m indoor klimplezier en 190m outdoor faciliteiten. De klimhal opende in mei 2011. www.salewa-cube.com
De smaak te pakken gekregen? www.trekking.suedtirol.info biedt wandelingen en tochten om zelf een actieve vakantie in het door Unesco bekroonde landschap van de Dolomieten samen te stellen. RVH.
CONTIGO® LANCEERT DE GEÏSOLEERDE DRINKFLES& VOEDSELBOX VOOR KINDEREN -PERFECT OM MEE NAAR SCHOOL TE NEMEN
Voor kinderen die te groot zijn geworden voor een zuigbekertje, maar niet om te morsen, lanceert Contigo®, een toonaangevende producent van innoverende mokken en flessen voor onderweg, twee nieuwe BPA-vrije producten: de AUTOSEAL® Kids Scout drinkfles, een roestvrijstalen drinkfles met vacuümisolatie en de Kids Scout voedselbox, eveneens in roestvrij staal en met vacuümisolatie. Beide producten voor kinderen houden drankjes en voedsel doeltreffend op temperatuur tot lunchtijd. Zo zijn de kinderen blij en hoeven de ouders niet langer ongerust te zijn.
De meeste andere geïsoleerde lunchboxen zijn van kunststof gemaakt en bewaren hun temperatuur maar één of twee uur. Maar de Contigo drinkfles en voedselbox houden de melk koel en de lunch warm van s ochtends tot s middags. Het zijn bovendien de enige kinderdrinkfles en lunchbox met vacuümisolatie die probleemloos in de vaatwasser kunnen. Ze hebben eveneens een anti-slip bodem voor meer stabiliteit op tafel of aanrecht.
De drinkfles van 330 ml en de voedselbox van 300 ml zijn groot genoeg om de kinderhonger te stillen, terwijl ze toch netjes in de boekentas passen. Beide producten zijn gemaakt van dubbelwandig 18/8 roestvrij staal (18% chroom en 8% nikkel). Ze zijn uiterst duurzaam en opgewassen tegen actieve en mobiele kinderen.
De voedselbox is zo ontworpen dat kinderen het deksel met zachte greep gemakkelijk kunnen open- en dichtdoen, terwijl de box handig om vast te houden is. Perfect voor slaatjes, soepen, pastas en alle favoriete lunchmaaltijden van kinderen. Het ergonomische handvat ligt perfect in de hand en dankzij het unieke reliëfdeksel met zachte randen kunnen zelfs jonge kinderen de box moeiteloos open- en dichtdoen. RVH.
Je kan de magische sfeer van de hotels Odette en Ville in Brussel en Chez Odette in het Franse Williers nu ook mee naar huis nemen in de vorm van een unieke geurkaars. Het idee om een geurkaars te creëren ontstond toen de eigenaars op zoek waren naar een heerlijk elegant, luxueus parfum voor hun hotels, een unieke geur kenmerkend voor beide vestigingen.
Voortaan geniet u dus niet alleen van deze magische sfeer tijdens uw verblijf in een prachtig, onvergetelijk kader, maar neemt u ook een stukje magie mee naar huis. De geurkaars is het perfecte souvenir, dat u terugvoert naar onvergetelijke momenten en belevenissen.
Dit unieke parfum is een creatie van Rami Mekdachi, een grote naam in de parfumwereld die wereldwijd wordt erkend voor zijn talent om trends te voorzien, op te volgen en perfect te interpreteren. Hij ontwikkelt parfums voor een selectie van cultmerken en zijn creaties zijn te vinden op de meest exclusieve locaties wereldwijd.
Het parfum voor de hotels Odette en Ville en Chez Odette bevat amber, dat het een warme toets geeft, maar ook patchoeli en mahonie, die het geheel een vleugje gezelligheid geven. De roos zorgt dan weer voor een tikkeltje vrouwelijkheid.
Voor de creatie van dit parfum vertrok Rami Mekdachi vanuit het idee dat de basis voor het parfum een chic, traditioneel en tijdloos ingrediënt moest zijn, en koos daarom voor rozen, waaraan een moderne, warme toets werd toegevoegd. De rozengeur in dit parfum is noch te zoet, noch te vrouwelijk, en mahonie geeft deze bloemengeur een droog houtaccent.
De hotels Odette en Ville en Chez Odette zijn in de eerste plaats leefruimtes waar u kunt herbronnen na een drukke dag op stap of op het werk. Deze prachtige boutiquehotels hebben een intiem, exclusief karakter en garanderen een hoogstaande, vlekkeloze dienstverlening waar aangenaam, hedendaags comfort centraal staat in een luxueuze, authentieke omgeving.
De geurkaarsen zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in de hotels Odette en Ville en Chez Odette. RVH.
SodaStream lanceert drie nieuwe smaken vol Zuiderse zon: Mexican Lime, Florida Grapefruit en Valencia Orange. Heerlijke citrussmaken, die nu tijdelijk in beperkte reeks verkrijgbaar zijn. Ontdek de sprankelende verfrissing van limoen, pompelmoes en sinaasappel, maar zonder milieubelastende flessen en blikjes: heerlijke ecofrisdranken met een superkleine CO2-voetafdruk.
Milieuvriendelijk genieten
SodaStream is hét merk voor wie milieubewust door het leven wil gaan. Met SodaStream drankenmakers maak je van gewoon kraantjeswater in een oogwenk frisdrank en bruiswater. Zonder energie te verbruiken, zonder afval te creëren en zonder dat je nog flessen moet aanslepen. De bubbels komen uit een hervulbare koolzuurgascilinder die overal verkrijgbaar is. De speciale drukbestendige PET-flessen gaan ongeveer drie jaar mee en de geconcentreerde siropen zitten in flesjes die goed zijn voor 9 tot 12 liter frisdrank. Het verschil met retourflessen of wegwerpverpakkingen over een dergelijke periode betekent een gigantische besparing op energie voor productie, distributie, transport en recycling.
Siropen
SodaStream biedt een waaier van siropen van fruitig en licht bruisend tot fris en sterk bruisend. Van tonic tot energy drink, van orange tot pink grapefruit of cassis. Je vindt het allemaal in een heel breed aanbod. Alle siropen bevatten standaard 50% minder suiker dan reguliere frisdranken én er zijn ook lightvarianten te verkrijgen. De siropen zitten in kleine plastic flesjes die bij het pmd-afval mogen. RVH.
Erperheide viert zijn 30ste verjaardag. Vlaams vice-minister-president Geert Bourgeois woonde de ceremonie bij en schonk een maaskei als onderdeel van een mini Stonehenge als verjaardagscadeau. Deze mini Stonehenge is een natuurlijk klim- en klauter speelelement opgebouwd uit 30 maaskeien. Sinds de opening in 1981 heeft het park in het Limburgse Peer naar schatting 21 miljoen overnachtingen op zijn naam.
Erperheide was het eerste Center Parcs-park buiten Nederland. Van bij het begin was het een begrip in de recreatieve sector in België en speelde het een voortrekkersrol. Erperheide houdt zijn pioniersfaam in eer door te blijven investeren in vernieuwing. In 2010 verwelkomden de 884 medewerkers 224.000 gasten. Het aantal cottages op het 44 hectare grote park is in de loop van de jaren uitgebreid van 450 naar 616.
In belangrijke mate met en onder impuls van het Center Parcs management is Peer toeristisch op de kaart gezet. De federale overheid erkende onze gemeente zelfs als toeristisch centrum, met faciliteiten op zon- en feestdagen inzake openingsuren. Samen met Lommel, waar Center Parcs geïnspireerd door het succes van Erperheide het park De Vossemeren bouwde, behoort Peer vandaag tot de top 10 van de Belgische toeristische sector, legt burgemeester Kelchtermans uit.
De samenleving verandert tegen een hoog tempo en het toerisme evolueert mee, benadrukt James Mennekens, CEO Toerisme van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Center Parcs wil vooroplopen door voortdurend te zoeken naar manieren om onszelf opnieuw uit te vinden en tegelijkertijd trouw te blijven aan wat Center Parcs groot heeft gemaakt. Een cruciaal element van ons beleid is het streven naar duurzaam ondernemerschap. In de manier waarop we bouwen, de natuur respecteren, parken inpassen in de natuurlijke omgeving, de manier waarop we verantwoord met afval en energie omgaan. Wij investeren in grootschalige projecten, maar tegelijkertijd lopen er tientallen projecten op het gebied van duurzaamheid. Ook hierin wil Center Parcs een voortrekkersrol vervullen en een voorbeeld zijn voor de hele branche. RVH.
Eerste internationale weglooparmband voor kids - gerust op reis met Mondial Assistance
Wat doe je als je kind verloren loopt in een land waar je de taal niet (goed) spreekt? Hoe geraak je zo snel mogelijk weer bij je gevonden zoon of dochter? Mondial Assistance pakt als eerste bijstandsverlener uit met de internationale weglooparmband. Simpel, slim en leuk.
Het polsbandje heeft een unieke ID-code en ziet er tof uit dankzij de Studio 100 print. Bumba voor de allerkleinsten, Mega Mindy en Piet Piraat voor grotere kids. Hetarmbandje met bijhorende Mondial Asisstance Kids verzekering kost 15 per kind per jaar. Het is online te koop bij de makelaar en in het reiskantoor en de Thomas Cook Travel Shops. Het wordt enkele dagen later thuis geleverd. Wie het koopt in een Thomas Cook Travel Shop kan het meteen meenemen. RVH.
Illycaffè: summer cocktails voor zwoele zomerdagen
Illycaffè lanceert twee nieuwe zomercocktails voor de zwoele zomerdagen.
Voor de Espresso Fichi, behoeft men 30cc illy lungo espresso, 30g agrimontana vijgenjam en 8 ijsblokjes.
Men giet de illy espresso in de blender en voegt er zowel de ijsblokjes als de vijgenjam aan toe. De ingrediënten ruim 30 seconden mixen en alles zorgvuldig in een kleine Illy Freddo gieten. Heerlijk.
De tweede creatie is een Espresso Albicocca. Hiervoor zijn nodig: 40 cc sterke illy double espresso, 5 cc vloeibare suiker, 20g agrimontana abrikozenjam en 4 à 5 ijsblokjes.
Na de bereiding van de sterke dubbele espresso, giet men deze in de blender en voegt de andere ingrediënten toe, mengen gedurende 30 seconden en voorzichtig in een kleine Illy Freddo gieten. Smakelijk. RVH.
Terwijl de meeste Belgen nog volop genieten van zomerse temperaturen maakt Pierre & Vacances zich nu al op voor een opwindende skiwinter en kondigt de start aan van de verkoop van vakanties in het winterseizoen 2011-2012. Gasten kunnen vanaf nu op www.pv-holidays.be een wintersportvakantie boeken in de mooiste wintersportgebieden van Frankrijk.
Pierre & Vacances biedt zeer betaalbare comfortabele appartementen in meer dan 40 prachtige skigebieden in de Franse Alpen en Pyreneeën waarvan de meeste op een hoogte van meer dan 1.800 meter liggen. Hoe vroeger boeken, hoe aantrekkelijker de aanbiedingen. www.pv-holidays.be.
Bovendien hoeven wintersporters zich geen zorgen te maken over de weersomstandigheden. Zo biedt Pierre & Vacances ook in 2011 haar gasten de Sneeuw Garantie op alle wintersportvakanties. Dit biedt de mogelijk een verzekering af te sluiten, waarbij de vakantie bij geen of te veel sneeuw kan worden geannuleerd. Dit betekent dat zij niet langer hoeven te wachten tot het wintersportseizoen begint om in te schatten in welke gebieden voldoende sneeuw aanwezig is. Met de Sneeuw Garantie - die geldig is voor de aanvang van het verblijf - is het mogelijk nu al te boeken. De annulering geldt voor het verblijf en alle extra voorzieningen die zijn gereserveerd.
Iedereen die gebruik wil maken van de vroegboekingen van Pierre & Vacances kan ook een keuze maken uit het nieuwe aanbod van Pierre & Vacances voor het winterseizoen 2011-2012. Ter illustratie drie nieuwe accommodaties in het prachtige en volledig herontwikkelde wintersportgebied Avoriaz: een aanvulling op het aanbod van Pierre & Vacances Premium. Bovendien zijn Arcs 1950 en Avoriaz 1800 uitgebreid met talrijke Welness-voorzieningen en zijn de resorts Val Thorens, Le Tania en Val dIsere vernieuwd. RVH.
Duurzaam toerisme: Shandrani produceert eigen drinkwater
Shandrani Resort & Spa lanceert een groots initiatief om het milieu te beschermen:het hotel heeft een toestel geïmporteerd om water te filteren. Het water wordt doeltreffend gezuiverd, gebotteld in herbruikbare glazen flessen en opgediend als bruisend of niet-bruisend.
Vorig jaar consumeerden de gasten van Shandrani Resort & Spa in totaal 385.372 plastic flessen lokaal mineraalwater, maar eigenlijk bestaat mineraalwater niet in Mauritius. Het gaat om mechanisch gefilterd en gezuiverd water dat in plastic flessen wordt verkocht. Dat heeft uiteraard een negatieve invloed op het milieu, want plastic is pas na zon 40 jaar volledig afgebroken.
Het nieuwe toestel filtert en zuivert water. Tijdens dat proces werd duidelijk dat dit kostbare systeem heel wat voordelen inhoudt. Zo wordt de uitstoot van koolstofdioxide verminderd doordat het water niet meer met vrachtwagens moet worden geleverd uit het centrum van het eiland en kan er drastisch bespaard worden op het vlak van opslag, koeling en handling. Het meest vanzelfsprekende voordeel is uiteraard de positieve impact op het milieu en de beperking van het gedumpte plastic.
Dit nieuwe toestel bij Shandrani is voorzien van een actieve koolstoffilter die het water zuivert en desinfecteert. Het resultaat is kristalhelder water zonder enige geur of onzuiverheden. Bovendien wordt bij dit proces een natuurlijk koelgas gebruikt dat de opwarming van de aarde niet in de hand werkt.
Algemeen directeur Jean-Louis Pismont omschrijft dit project als volgt: Iedereen heeft het over milieuverantwoordelijkheid en wij onderzochten dan ook vanzelfsprekende manieren om doeltreffend het milieu te beschermen zonder al te grote investeringen. Hotels produceren heel wat afval en moeten manieren vinden om hun impact op het milieu te beperken. Dat hebben wij met succes gedaan. RVH.
Het agentschap Toerisme Vlaanderen ontwikkelde OntdekVlaanderenNU, een digitale informatielaag op het augmented reality platform Layar. Toeristen met een smartphone kunnen via deze applicatie actuele informatie over Vlaanderen opvragen en gebruiken tijdens hun bezoek. De laag wordt dagelijks bijgewerkt en bevat nu al meer dan 28.000 nuttige adresjes in Vlaanderen en Brussel.
Zowel binnenlandse als buitenlandse bezoekers worden graag op de hoogte gehouden van de bezienswaardigheden en evenementen van hun bestemming. Ze kunnen daarvoor uiteraard een beroep doen op de klassieke toeristische infokantoren, maar de opmars van de mobiele telefonie biedt nu nog meer onthaalmogelijkheden. Mobiele browsers, zoals het open platform Layar, maken het mogelijk om met een smartphone actuele informatie op te vragen in je onmiddellijke omgeving. Daarbij wordt de waarneembare werkelijkheid aangevuld met een extra digitale informatielaag, de zogenaamde augmented reality.
Toerisme Vlaanderen bracht alle toeristische informatie samen in één Layar-laag: OntdekVlaanderenNu. Geïnteresseerde gebruikers krijgen op hun mobiel toestel toegang tot locatiegebaseerde informatie die wordt toegevoegd aan het camerabeeld. De laag bevat maar liefst 28.000 nuttige toeristische adresjes in Vlaanderen en Brussel, gegroepeerd volgens 17 categorieën en 70 themas. De gegevens worden dagelijks bijgewerkt, maar OntdekVlaanderenNU is nu al de meest volledige toeristische AR-laag voor Vlaanderen en Brussel.
Om toegang te krijgen tot de digitale informatielaag, moet je over een smartphone beschikken waarop je de AR-applicatie Layar installeert. ( website m.layar.com.) Voorlopig bestaat de OntdekVlaanderenNu-laag enkel in het Nederlands. Toerisme Vlaanderen werkt momenteel volop aan een Engelstalige versie om ook internationale toeristen de kans te geven om Vlaanderen digitaal te ontdekken. RVH.
Dat Voetbalclub Beerschot het over een andere boeg gooit is meer dan duidelijk. Voorzitter Patrick Vanoppen kiest resoluut voor verandering op het Kiel: sportief, organisatorisch en nu ook met PALM ! De club kiest namelijk voor een partnership met PALM Breweries, Vanoppen bereikte een akkoord voor de volgende zes jaar.
PALM is the best Beer-schot aldus de voorzitter. Het nieuwe bestuur wil dat de supporters terug centraal staan, binnen deze klantgerichte strategie hoort ook een nieuwe brouwer. Vanaf de eerste gesprekken voelden we ons perfect bij de directe aanpak en de daadkracht van PALM, wanneer men mekaar goed aanvoelt en er op anticipeert zit het goed, op die manier kan men tot een degelijk partnership op langere termijn komen. Een samenwerking met Beerschot moet een win-win overeenkomst zijn. Het is, samen met de brouwerij, onze intentie de naamsbekendheid van en de sympathie voor PALM mee te verhogen, .
Naast PALM zullen op het Kiel straks ook de andere bieren van PALM Breweries, zoals ESTAMINET Premium Pils, die onlangs de gouden medaille op de Brewing Industry International Awards 2011 in London wegkaapte, maar ook RODENBACH en de abdijbieren van Steenbrugge worden geschonken. RVH.
Dolce Summer Escape biedt tot 50% korting aan op het goedkoopste aanbod
Dolce Hotels & Resorts stelt Dolce Summer Escape voor : een korting tot 50% op het goedkoopste aanbod per nacht, voor twee volwassenen en hun kinderen tot 12 jaar, ontbijt inbegrepen. Het aanbod geldt in de deelnemende hotels tot en met 30 september 2011.
Vele Dolce-bestemmingen zoals Provence, Sitges, Brussel, Chantilly, Las Vegas, Aspen of Napa Valley bieden spas, golfterreinen, luxueuze kamers, overdekte zwembaden, een parking en een gratis Wi-Fi, alsook verscheidene andere diensten. De meeste Dolce-adressen zijn gelegen in een oase van wouden, tuinen, parken of wijngaarden.
Dolce Summer Escape toont duidelijk een grote interesse voor families die van een groen weekend willen genieten of gewoon van een vakantie waar men tot rust kan komen.
Dolce Hotels and Resorts, een private onderneming bestaande uit 27 prestigieuze hotels, resorts en conferentiehotels in Noord-Amerika en Europa en met hoofdzetel in Montvale, New Jersey, werd opgericht in 1981. Het bedrijf met als meerderheidsaandeelhouder Broadreach Capital Partners telt wereldwijd meer 4000 medewerkers. Meer informatie is beschikbaar op www.dolce.com.
De portefeuille van Dolce omvat vestigingen in België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, New York, Connecticut, Nevada, New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania, Maryland, Georgia, Michigan, Minnesota, Texas, Colorado, Californië en Ontario.
Als leider in de meetingindustrie treedt Dolce elk jaar op als gastheer voor een 30.000-tal evenementen en 4 miljoen klanten wereldwijd. De stichter van het bedrijf ontwikkelde het concept congrescentrum en het complete vergaderarrangement (Complete Meeting Package) die nu beiden door de International Association of Conference Centers als norm worden beschouwd.
De visie van de onderneming bestaat erin een inspirerende omgeving te creëren die mensen samenbrengt. Het bedrijf wil zijn gasten pure verwennerij bieden, zijn medewerkers uitdagen, zijn eigenaars belonen en fungeren als rolmodel in zijn omgeving. RVH.
De visserijsector heeft samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voor de 23ste keer een Vis van het Jaar gekozen. Met deze actie waarbij elk jaar een andere vis onder de aandacht wordt gebracht, wil men de consument bewust te maken van het rijke visaanbod in België.
Dit jaar werd opnieuw gekozen voor pladijs of schol die reeds in 1990, 1998 en 2001 eenzelfde nominatie kreeg toebedeeld. Niettegenstaande de pladijs vrij gekend is bij de consument, wordt hij slechts door 8 % van de gezinnen gekocht. Hij kan dus best nog wat ondersteuning gebruiken. Voor de visserij is hij enorm belangrijk. Op Europese schaal is hij de belangrijkste platvis voor de visserij. In aanvoergewicht is pladijs zelfs de belangrijkste vissoort in België.
De actie Vis van het Jaar begint op het moment dat het seizoen van de pladijs start. De kwaliteit van de vis is dan optimaal en de aanvoer neemt toe.Pladijs is het ganse jaar door beschikbaar maar vanaf juni tot einde oktober is hij culinair op zijn best, het visvlees wordt veel steviger van structuur en smakelijker. Vanaf juni gaan de vissers ook selectief vissen op pladijs, de topaanvoer wordt gewoonlijk gerealiseerd in de zomermaanden.
In de zomermaanden vind je meer en meer pladijs op de menukaarten van onze gastronomische restaurants. De trend naar lokale en authentieke seizoensproducten zet zich daar door.
Traditiegetrouw komt er ook dit jaar een nationale horecawedstrijd voor professionele chefs en wordt de viskok van het jaar gekozen. De finale van de wedstrijd vindt plaats in november tijdens Horeca Expo in Flanders Expo Gent. RVH.
Audi betreedt een nieuw segment met zijn nieuwe compacte premium-SUV Q3. Hij is sportief en efficiënt, veelzijdig en trendy een type dat zich op alle wegen en paden thuis voelt. De Q3 demonstreert de knowhow van Audi op alle technische domeinen met zijn licht koetswerk, zijn krachtige en tegelijk energie-efficiënte motoren, zijn dynamisch onderstel en de hoogtechnologische bijstands- en multimediasystemen. Heel wat van die elementen komen rechtstreeks uit de hogere klasse.
De Audi Q3 pakt uit met het sportiefste en meest vooruitstrevende design in zijn segment. Het Singleframe-radiatorrooster met de afgeschuinde hoeken bovenaan domineert de voorzijde, de strak gewelfde motorkap zet de lijnen ervan voort. De wigvormige koplampen zijn naar wens in Xenon plus-uitvoering beschikbaar, inclusief leds voor de dagrijlichten. De grote luchtinlaten verwijzen naar het potentieel van de motoren. De tornadolijn deelt de flanken onder de ruiten op en de dynamische lijn ter hoogte van de zijdrempels zorgt voor extra accenten.
Ondanks zijn coupéachtige lijnen is de Audi Q3 duidelijk herkenbaar als lid van de Q-familie. De kofferklep loopt net zoals bij zijn grote broers Q5 en Q7 door tot de flanken. In combinatie met de Xenon plus-koplampen maken de achterlichten gebruik van ledstroken. De Audi Q3 is 4,39 m lang, 1,83 m breed en 1,60 m hoog, inclusief dakrailing. Zijn Cw van 0,32 bepaalt nieuwe normen in dit segment; de gesloten voertuigbodem zorgt ook onder de wagen voor een optimale luchtstroming. Het optische pakket Offroad Audi exclusive verleent de Q3 een brede en robuuste look. Het S line-exterieurpack benadrukt zijn sportieve uitstraling. In voorwielaangedreven versie zet de nieuwe Audi niet eens 1.500 kg op de weegschaal.
In het ruime interieur van de Audi Q3 wordt de strakke, gespierde lijn van het exterieurdesign harmonieus doorgetrokken. Een grote boog de wrap-around, bekend uit de grote modellen van het merk omringt de bestuurder en de passagier vooraan. De horizontale opdeling van het instrumentenbord beklemtoont de breedte. Het optionele, tot zeven duim grote kleurenscherm een nieuwigheid in de Q-modelreeks bevindt zich boven op het instrumentenbord.
De bediening van de Audi Q3 is logisch opgebouwd en intuïtief begrijpbaar. Het audiosysteem chorus met Aux In-aansluiting is net zoals de klimaatregeling en een uitgebreid pakket beschermingssystemen standaard. Het hoge technologische niveau van de Q3 wordt in de verf gezet door de vele highend opties. Daartoe behoren onder meer de boordcomputer met efficiency programme, een sfeerverlichtingspack met tal van leds, een panoramisch glazen dak, een opbergmodule, sportzetels, elektrisch verstel- en verwarmbare zetels, de comfortsleutel voor de vergrendeling en ontgrendeling van de wagen en het starten van de motor met een druk op de knop, een klimaatregeling met twee zones, verduisterde ruiten achteraan en een met leder bekleed driespakig stuur met een nieuw specifiek Q-design. Voor een intelligente verlichting van de rijbaan zorgen de grootlichtassistent of het systeem adaptive light (met Xenon plus-koplampen).
De koffer van de Audi Q3 biedt ruimte te over voor vrijetijds- en sportuitrusting. Het volume van 460 l kan worden uitgebreid tot 1.365 l door de deelbare rugleuning van de achterzetels neer te klappen. Een dakrailing is standaard.
De Audi Q3 wordt in vier motorversies aangeboden, alle met vier cilinders. Bij aanvang is er de keuze uit twee benzinemotoren en een TDI-motor, kort na de lancering volgt een tweede TDI. De vier motoren hebben een cilinderinhoud van 2,0 l en bieden een krachtig vermogen en een riant koppel, van 280 tot 380 Nm. Alle combineren ze de doeltreffende efficiëntieverhogende technologieën met elkaar.
Audi pakt voor de Q3 uit met een hele reeks infotainmenttechnologieën. Het connectivity-pack bijvoorbeeld omvat de Audi Music Interface, voor de aansluiting van mobiele muziekspelers, en een navigatiesysteem, dat de klant meteen of op een later tijdstip kan activeren met behulp van een SD-kaart die als accessoire verkrijgbaar is. Dankzij de onlineverbinding via de Bluetooth-autotelefoon kunnen de beelden van Google Earth worden gebruikt voor de routeweergave. De online verkeersinformatie informeert over de verkeersintensiteit op het gekozen traject,uiterst actueel en precies, gezien de informatie afkomstig is van tal van voertuigen.
De verkoop van de Audi Q3, die in het Spaanse Martorell nabij Barcelona geproduceerd wordt, start eerstdaags.
MMM Ripa: nieuw museum in Zuid-Tirol gewijd aan bergvolkeren
Langverwachte vijfde Messner Mountain Museum opent op 3 juli
Het moderne alpinisme is 250 jaar oud. Toch leven er al sinds meer dan 10.000 jaar mensen in de bergen. Bergvolkeren die als jager of als landbouwer een aparte bergcultuur uitgebouwd hebben. Deze levenswijze, van oord tot oord verschillend, staat centraal in het langverwachte vijfde Messner Mountain Museum MMM Ripa, in Brunico/Bruneck, waar twintig bergvolkeren uit de vijf continenten voorgesteld worden.
Bergbeklimmer en onderzoeker Reinhold Messer wijdde reeds 15 jaar van zijn leven aan zijn bijzondere musea. MMM Firmian (rond het thema berg) is het centrale museum, met daarnaast de drie andere satelietmusea MMM Dolomites (rotsen), MMM Ortles (ijs) en MMM Juval (heilige bergen). De cirkel is nu rond met het MMM Ripa, dat over bergvolkeren handelt. Ripa zelf verwijst naar de Tibetaanse woorden ri: berg en pa: mens.
Messner, die zelf meer dan 100 bergexpedities ondernomen heeft en zo de bergvolkeren van alle continenten leerde kennen, gunt de bezoeker een uitzonderlijke blik in zijn wereld. Zo kon hij constateren dat de typerende kenmerken van de bergboeren in Zuid-Tirol en hun overlevingsstrategiëen opvallende overeenkomsten bevatten met deze van andere bergculturen wereldwijd. De onderscheidende factoren tussen de verschillende volkeren zijn kunst, klimaat en religie.
Thuishaven Zuid-Tirol staat dan ook centraal in een kleine expositie, waarrond de andere culturen opgebouwd zijn: nomaden uit Tibet of Mongolië, Masaï-krijgers uit Oost-Afrika of bedoeïnen uit Wadi Rum in Jordanië.
Het MMM Ripa is gelegen in het Castello di Brunico/Schloss Bruneck, de voormalige bisschoppelijke residentie uit 13e eeuw in Val Pusteria/Pustertal. RVH.