Illycaffè: summer cocktails voor zwoele zomerdagen
Illycaffè lanceert twee nieuwe zomercocktails voor de zwoele zomerdagen.
Voor de Espresso Fichi, behoeft men 30cc illy lungo espresso, 30g agrimontana vijgenjam en 8 ijsblokjes.
Men giet de illy espresso in de blender en voegt er zowel de ijsblokjes als de vijgenjam aan toe. De ingrediënten ruim 30 seconden mixen en alles zorgvuldig in een kleine Illy Freddo gieten. Heerlijk.
De tweede creatie is een Espresso Albicocca. Hiervoor zijn nodig: 40 cc sterke illy double espresso, 5 cc vloeibare suiker, 20g agrimontana abrikozenjam en 4 à 5 ijsblokjes.
Na de bereiding van de sterke dubbele espresso, giet men deze in de blender en voegt de andere ingrediënten toe, mengen gedurende 30 seconden en voorzichtig in een kleine Illy Freddo gieten. Smakelijk. RVH.
Terwijl de meeste Belgen nog volop genieten van zomerse temperaturen maakt Pierre & Vacances zich nu al op voor een opwindende skiwinter en kondigt de start aan van de verkoop van vakanties in het winterseizoen 2011-2012. Gasten kunnen vanaf nu op www.pv-holidays.be een wintersportvakantie boeken in de mooiste wintersportgebieden van Frankrijk.
Pierre & Vacances biedt zeer betaalbare comfortabele appartementen in meer dan 40 prachtige skigebieden in de Franse Alpen en Pyreneeën waarvan de meeste op een hoogte van meer dan 1.800 meter liggen. Hoe vroeger boeken, hoe aantrekkelijker de aanbiedingen. www.pv-holidays.be.
Bovendien hoeven wintersporters zich geen zorgen te maken over de weersomstandigheden. Zo biedt Pierre & Vacances ook in 2011 haar gasten de Sneeuw Garantie op alle wintersportvakanties. Dit biedt de mogelijk een verzekering af te sluiten, waarbij de vakantie bij geen of te veel sneeuw kan worden geannuleerd. Dit betekent dat zij niet langer hoeven te wachten tot het wintersportseizoen begint om in te schatten in welke gebieden voldoende sneeuw aanwezig is. Met de Sneeuw Garantie - die geldig is voor de aanvang van het verblijf - is het mogelijk nu al te boeken. De annulering geldt voor het verblijf en alle extra voorzieningen die zijn gereserveerd.
Iedereen die gebruik wil maken van de vroegboekingen van Pierre & Vacances kan ook een keuze maken uit het nieuwe aanbod van Pierre & Vacances voor het winterseizoen 2011-2012. Ter illustratie drie nieuwe accommodaties in het prachtige en volledig herontwikkelde wintersportgebied Avoriaz: een aanvulling op het aanbod van Pierre & Vacances Premium. Bovendien zijn Arcs 1950 en Avoriaz 1800 uitgebreid met talrijke Welness-voorzieningen en zijn de resorts Val Thorens, Le Tania en Val dIsere vernieuwd. RVH.
Duurzaam toerisme: Shandrani produceert eigen drinkwater
Shandrani Resort & Spa lanceert een groots initiatief om het milieu te beschermen:het hotel heeft een toestel geïmporteerd om water te filteren. Het water wordt doeltreffend gezuiverd, gebotteld in herbruikbare glazen flessen en opgediend als bruisend of niet-bruisend.
Vorig jaar consumeerden de gasten van Shandrani Resort & Spa in totaal 385.372 plastic flessen lokaal mineraalwater, maar eigenlijk bestaat mineraalwater niet in Mauritius. Het gaat om mechanisch gefilterd en gezuiverd water dat in plastic flessen wordt verkocht. Dat heeft uiteraard een negatieve invloed op het milieu, want plastic is pas na zon 40 jaar volledig afgebroken.
Het nieuwe toestel filtert en zuivert water. Tijdens dat proces werd duidelijk dat dit kostbare systeem heel wat voordelen inhoudt. Zo wordt de uitstoot van koolstofdioxide verminderd doordat het water niet meer met vrachtwagens moet worden geleverd uit het centrum van het eiland en kan er drastisch bespaard worden op het vlak van opslag, koeling en handling. Het meest vanzelfsprekende voordeel is uiteraard de positieve impact op het milieu en de beperking van het gedumpte plastic.
Dit nieuwe toestel bij Shandrani is voorzien van een actieve koolstoffilter die het water zuivert en desinfecteert. Het resultaat is kristalhelder water zonder enige geur of onzuiverheden. Bovendien wordt bij dit proces een natuurlijk koelgas gebruikt dat de opwarming van de aarde niet in de hand werkt.
Algemeen directeur Jean-Louis Pismont omschrijft dit project als volgt: Iedereen heeft het over milieuverantwoordelijkheid en wij onderzochten dan ook vanzelfsprekende manieren om doeltreffend het milieu te beschermen zonder al te grote investeringen. Hotels produceren heel wat afval en moeten manieren vinden om hun impact op het milieu te beperken. Dat hebben wij met succes gedaan. RVH.
Het agentschap Toerisme Vlaanderen ontwikkelde OntdekVlaanderenNU, een digitale informatielaag op het augmented reality platform Layar. Toeristen met een smartphone kunnen via deze applicatie actuele informatie over Vlaanderen opvragen en gebruiken tijdens hun bezoek. De laag wordt dagelijks bijgewerkt en bevat nu al meer dan 28.000 nuttige adresjes in Vlaanderen en Brussel.
Zowel binnenlandse als buitenlandse bezoekers worden graag op de hoogte gehouden van de bezienswaardigheden en evenementen van hun bestemming. Ze kunnen daarvoor uiteraard een beroep doen op de klassieke toeristische infokantoren, maar de opmars van de mobiele telefonie biedt nu nog meer onthaalmogelijkheden. Mobiele browsers, zoals het open platform Layar, maken het mogelijk om met een smartphone actuele informatie op te vragen in je onmiddellijke omgeving. Daarbij wordt de waarneembare werkelijkheid aangevuld met een extra digitale informatielaag, de zogenaamde augmented reality.
Toerisme Vlaanderen bracht alle toeristische informatie samen in één Layar-laag: OntdekVlaanderenNu. Geïnteresseerde gebruikers krijgen op hun mobiel toestel toegang tot locatiegebaseerde informatie die wordt toegevoegd aan het camerabeeld. De laag bevat maar liefst 28.000 nuttige toeristische adresjes in Vlaanderen en Brussel, gegroepeerd volgens 17 categorieën en 70 themas. De gegevens worden dagelijks bijgewerkt, maar OntdekVlaanderenNU is nu al de meest volledige toeristische AR-laag voor Vlaanderen en Brussel.
Om toegang te krijgen tot de digitale informatielaag, moet je over een smartphone beschikken waarop je de AR-applicatie Layar installeert. ( website m.layar.com.) Voorlopig bestaat de OntdekVlaanderenNu-laag enkel in het Nederlands. Toerisme Vlaanderen werkt momenteel volop aan een Engelstalige versie om ook internationale toeristen de kans te geven om Vlaanderen digitaal te ontdekken. RVH.
Dat Voetbalclub Beerschot het over een andere boeg gooit is meer dan duidelijk. Voorzitter Patrick Vanoppen kiest resoluut voor verandering op het Kiel: sportief, organisatorisch en nu ook met PALM ! De club kiest namelijk voor een partnership met PALM Breweries, Vanoppen bereikte een akkoord voor de volgende zes jaar.
PALM is the best Beer-schot aldus de voorzitter. Het nieuwe bestuur wil dat de supporters terug centraal staan, binnen deze klantgerichte strategie hoort ook een nieuwe brouwer. Vanaf de eerste gesprekken voelden we ons perfect bij de directe aanpak en de daadkracht van PALM, wanneer men mekaar goed aanvoelt en er op anticipeert zit het goed, op die manier kan men tot een degelijk partnership op langere termijn komen. Een samenwerking met Beerschot moet een win-win overeenkomst zijn. Het is, samen met de brouwerij, onze intentie de naamsbekendheid van en de sympathie voor PALM mee te verhogen, .
Naast PALM zullen op het Kiel straks ook de andere bieren van PALM Breweries, zoals ESTAMINET Premium Pils, die onlangs de gouden medaille op de Brewing Industry International Awards 2011 in London wegkaapte, maar ook RODENBACH en de abdijbieren van Steenbrugge worden geschonken. RVH.
Dolce Summer Escape biedt tot 50% korting aan op het goedkoopste aanbod
Dolce Hotels & Resorts stelt Dolce Summer Escape voor : een korting tot 50% op het goedkoopste aanbod per nacht, voor twee volwassenen en hun kinderen tot 12 jaar, ontbijt inbegrepen. Het aanbod geldt in de deelnemende hotels tot en met 30 september 2011.
Vele Dolce-bestemmingen zoals Provence, Sitges, Brussel, Chantilly, Las Vegas, Aspen of Napa Valley bieden spas, golfterreinen, luxueuze kamers, overdekte zwembaden, een parking en een gratis Wi-Fi, alsook verscheidene andere diensten. De meeste Dolce-adressen zijn gelegen in een oase van wouden, tuinen, parken of wijngaarden.
Dolce Summer Escape toont duidelijk een grote interesse voor families die van een groen weekend willen genieten of gewoon van een vakantie waar men tot rust kan komen.
Dolce Hotels and Resorts, een private onderneming bestaande uit 27 prestigieuze hotels, resorts en conferentiehotels in Noord-Amerika en Europa en met hoofdzetel in Montvale, New Jersey, werd opgericht in 1981. Het bedrijf met als meerderheidsaandeelhouder Broadreach Capital Partners telt wereldwijd meer 4000 medewerkers. Meer informatie is beschikbaar op www.dolce.com.
De portefeuille van Dolce omvat vestigingen in België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, New York, Connecticut, Nevada, New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania, Maryland, Georgia, Michigan, Minnesota, Texas, Colorado, Californië en Ontario.
Als leider in de meetingindustrie treedt Dolce elk jaar op als gastheer voor een 30.000-tal evenementen en 4 miljoen klanten wereldwijd. De stichter van het bedrijf ontwikkelde het concept congrescentrum en het complete vergaderarrangement (Complete Meeting Package) die nu beiden door de International Association of Conference Centers als norm worden beschouwd.
De visie van de onderneming bestaat erin een inspirerende omgeving te creëren die mensen samenbrengt. Het bedrijf wil zijn gasten pure verwennerij bieden, zijn medewerkers uitdagen, zijn eigenaars belonen en fungeren als rolmodel in zijn omgeving. RVH.
De visserijsector heeft samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voor de 23ste keer een Vis van het Jaar gekozen. Met deze actie waarbij elk jaar een andere vis onder de aandacht wordt gebracht, wil men de consument bewust te maken van het rijke visaanbod in België.
Dit jaar werd opnieuw gekozen voor pladijs of schol die reeds in 1990, 1998 en 2001 eenzelfde nominatie kreeg toebedeeld. Niettegenstaande de pladijs vrij gekend is bij de consument, wordt hij slechts door 8 % van de gezinnen gekocht. Hij kan dus best nog wat ondersteuning gebruiken. Voor de visserij is hij enorm belangrijk. Op Europese schaal is hij de belangrijkste platvis voor de visserij. In aanvoergewicht is pladijs zelfs de belangrijkste vissoort in België.
De actie Vis van het Jaar begint op het moment dat het seizoen van de pladijs start. De kwaliteit van de vis is dan optimaal en de aanvoer neemt toe.Pladijs is het ganse jaar door beschikbaar maar vanaf juni tot einde oktober is hij culinair op zijn best, het visvlees wordt veel steviger van structuur en smakelijker. Vanaf juni gaan de vissers ook selectief vissen op pladijs, de topaanvoer wordt gewoonlijk gerealiseerd in de zomermaanden.
In de zomermaanden vind je meer en meer pladijs op de menukaarten van onze gastronomische restaurants. De trend naar lokale en authentieke seizoensproducten zet zich daar door.
Traditiegetrouw komt er ook dit jaar een nationale horecawedstrijd voor professionele chefs en wordt de viskok van het jaar gekozen. De finale van de wedstrijd vindt plaats in november tijdens Horeca Expo in Flanders Expo Gent. RVH.
Audi betreedt een nieuw segment met zijn nieuwe compacte premium-SUV Q3. Hij is sportief en efficiënt, veelzijdig en trendy een type dat zich op alle wegen en paden thuis voelt. De Q3 demonstreert de knowhow van Audi op alle technische domeinen met zijn licht koetswerk, zijn krachtige en tegelijk energie-efficiënte motoren, zijn dynamisch onderstel en de hoogtechnologische bijstands- en multimediasystemen. Heel wat van die elementen komen rechtstreeks uit de hogere klasse.
De Audi Q3 pakt uit met het sportiefste en meest vooruitstrevende design in zijn segment. Het Singleframe-radiatorrooster met de afgeschuinde hoeken bovenaan domineert de voorzijde, de strak gewelfde motorkap zet de lijnen ervan voort. De wigvormige koplampen zijn naar wens in Xenon plus-uitvoering beschikbaar, inclusief leds voor de dagrijlichten. De grote luchtinlaten verwijzen naar het potentieel van de motoren. De tornadolijn deelt de flanken onder de ruiten op en de dynamische lijn ter hoogte van de zijdrempels zorgt voor extra accenten.
Ondanks zijn coupéachtige lijnen is de Audi Q3 duidelijk herkenbaar als lid van de Q-familie. De kofferklep loopt net zoals bij zijn grote broers Q5 en Q7 door tot de flanken. In combinatie met de Xenon plus-koplampen maken de achterlichten gebruik van ledstroken. De Audi Q3 is 4,39 m lang, 1,83 m breed en 1,60 m hoog, inclusief dakrailing. Zijn Cw van 0,32 bepaalt nieuwe normen in dit segment; de gesloten voertuigbodem zorgt ook onder de wagen voor een optimale luchtstroming. Het optische pakket Offroad Audi exclusive verleent de Q3 een brede en robuuste look. Het S line-exterieurpack benadrukt zijn sportieve uitstraling. In voorwielaangedreven versie zet de nieuwe Audi niet eens 1.500 kg op de weegschaal.
In het ruime interieur van de Audi Q3 wordt de strakke, gespierde lijn van het exterieurdesign harmonieus doorgetrokken. Een grote boog de wrap-around, bekend uit de grote modellen van het merk omringt de bestuurder en de passagier vooraan. De horizontale opdeling van het instrumentenbord beklemtoont de breedte. Het optionele, tot zeven duim grote kleurenscherm een nieuwigheid in de Q-modelreeks bevindt zich boven op het instrumentenbord.
De bediening van de Audi Q3 is logisch opgebouwd en intuïtief begrijpbaar. Het audiosysteem chorus met Aux In-aansluiting is net zoals de klimaatregeling en een uitgebreid pakket beschermingssystemen standaard. Het hoge technologische niveau van de Q3 wordt in de verf gezet door de vele highend opties. Daartoe behoren onder meer de boordcomputer met efficiency programme, een sfeerverlichtingspack met tal van leds, een panoramisch glazen dak, een opbergmodule, sportzetels, elektrisch verstel- en verwarmbare zetels, de comfortsleutel voor de vergrendeling en ontgrendeling van de wagen en het starten van de motor met een druk op de knop, een klimaatregeling met twee zones, verduisterde ruiten achteraan en een met leder bekleed driespakig stuur met een nieuw specifiek Q-design. Voor een intelligente verlichting van de rijbaan zorgen de grootlichtassistent of het systeem adaptive light (met Xenon plus-koplampen).
De koffer van de Audi Q3 biedt ruimte te over voor vrijetijds- en sportuitrusting. Het volume van 460 l kan worden uitgebreid tot 1.365 l door de deelbare rugleuning van de achterzetels neer te klappen. Een dakrailing is standaard.
De Audi Q3 wordt in vier motorversies aangeboden, alle met vier cilinders. Bij aanvang is er de keuze uit twee benzinemotoren en een TDI-motor, kort na de lancering volgt een tweede TDI. De vier motoren hebben een cilinderinhoud van 2,0 l en bieden een krachtig vermogen en een riant koppel, van 280 tot 380 Nm. Alle combineren ze de doeltreffende efficiëntieverhogende technologieën met elkaar.
Audi pakt voor de Q3 uit met een hele reeks infotainmenttechnologieën. Het connectivity-pack bijvoorbeeld omvat de Audi Music Interface, voor de aansluiting van mobiele muziekspelers, en een navigatiesysteem, dat de klant meteen of op een later tijdstip kan activeren met behulp van een SD-kaart die als accessoire verkrijgbaar is. Dankzij de onlineverbinding via de Bluetooth-autotelefoon kunnen de beelden van Google Earth worden gebruikt voor de routeweergave. De online verkeersinformatie informeert over de verkeersintensiteit op het gekozen traject,uiterst actueel en precies, gezien de informatie afkomstig is van tal van voertuigen.
De verkoop van de Audi Q3, die in het Spaanse Martorell nabij Barcelona geproduceerd wordt, start eerstdaags.
MMM Ripa: nieuw museum in Zuid-Tirol gewijd aan bergvolkeren
Langverwachte vijfde Messner Mountain Museum opent op 3 juli
Het moderne alpinisme is 250 jaar oud. Toch leven er al sinds meer dan 10.000 jaar mensen in de bergen. Bergvolkeren die als jager of als landbouwer een aparte bergcultuur uitgebouwd hebben. Deze levenswijze, van oord tot oord verschillend, staat centraal in het langverwachte vijfde Messner Mountain Museum MMM Ripa, in Brunico/Bruneck, waar twintig bergvolkeren uit de vijf continenten voorgesteld worden.
Bergbeklimmer en onderzoeker Reinhold Messer wijdde reeds 15 jaar van zijn leven aan zijn bijzondere musea. MMM Firmian (rond het thema berg) is het centrale museum, met daarnaast de drie andere satelietmusea MMM Dolomites (rotsen), MMM Ortles (ijs) en MMM Juval (heilige bergen). De cirkel is nu rond met het MMM Ripa, dat over bergvolkeren handelt. Ripa zelf verwijst naar de Tibetaanse woorden ri: berg en pa: mens.
Messner, die zelf meer dan 100 bergexpedities ondernomen heeft en zo de bergvolkeren van alle continenten leerde kennen, gunt de bezoeker een uitzonderlijke blik in zijn wereld. Zo kon hij constateren dat de typerende kenmerken van de bergboeren in Zuid-Tirol en hun overlevingsstrategiëen opvallende overeenkomsten bevatten met deze van andere bergculturen wereldwijd. De onderscheidende factoren tussen de verschillende volkeren zijn kunst, klimaat en religie.
Thuishaven Zuid-Tirol staat dan ook centraal in een kleine expositie, waarrond de andere culturen opgebouwd zijn: nomaden uit Tibet of Mongolië, Masaï-krijgers uit Oost-Afrika of bedoeïnen uit Wadi Rum in Jordanië.
Het MMM Ripa is gelegen in het Castello di Brunico/Schloss Bruneck, de voormalige bisschoppelijke residentie uit 13e eeuw in Val Pusteria/Pustertal. RVH.
DELHAIZE BELGIE PRESENTEERT BIERLIEFHEBBERS DRIE SINGLE HOP- BIEREN IN BEPERKTE OPLAGE
Vanaf 17 juni stelt het huismerk van Delhaize drie soorten Single Hop-bier voor in beperkte oplage. Het bijzondere aan deze bieren is dat ze slechts één soort hop bevatten. Ze zijn elk gemaakt met een verschillende hopsoort, afkomstig uit een ander land. Zo komt de unieke smaak die de hop aan elk van de bieren afgeeft, nog meer tot zijn recht.
Vanaf 17 juni is er voor bepaalde tijd een speciaal nieuw bier in de rekken van Delhaize te vinden: de Single Hop-bieren. In tegenstelling tot de klassieke bieren, die verschillende hopsoorten combineren, bevatten deze bieren slechts één hopsoort, vandaar de naam Single Hop. Doordat er slechts één soort hop gebruikt wordt, komt de unieke smaak die de hop afgeeft aan het bier, nog meer tot zijn recht. Met deze Single Hopserie geeft Delhaize haar klanten de mogelijkheid om bieren te proeven die gebrouwen werden met ingrediënten van uitzonderlijke kwaliteit, die de smaak en het aroma van de hop benadrukken.
De drie Single Hop-bieren van Delhaize hebben exact dezelfde samenstelling en dezelfde hoeveelheid hop. Het enige verschil tussen de bieren is een andere hopsoort. Om de degustatie-ervaring nog unieker te maken, heeft Delhaize gekozen voor drie hopsoorten die afkomstig zijn uit drie totaal verschillende landen. De East Kent Goldings is een zachte bloeiende hop met bioaccenten, afkomstig uit Engeland maar geteeld in Vlamertinge in België. Het bier past perfect bij warme vis en wokgerechten. De hopsoort Cascade wordt geteeld in Mabton, in de Noord-Amerikaanse staat Washington. De belangerijkste aromas bezitten een zweem van citrusvruchten en gaan uitstekend bij het aperitief en koude visschotels. De hopsoort Nelson Sauvin wordt geteeld in Nieuw-Zeeland. Deze variëteit bevat volle en zoete aromas en gaat perfect samen met stoofpotjes en desserts.
De Single Hop-bieren van Delhaize worden verkocht in flessen van 75 cl en het acoholpercentage bedraagt 7%. In april 2011 werden er van elke soort 4000 flessen gebrouwd en gebotteld. Vanaf deze week is een beperkte oplage te koop tegen een zeer aantrekkelijke prijs van 3,75 per fles. RVH.
Zowel voor vertrekkende als voor aankomende passagiers en voor transitreizigers lanceert Aéroports de Paris een nieuwe vijfsterren welcome service die La Conciergerie werd gedoopt. Het is een unieke service die de passagiers verwent van bij hen thuis tot in het vliegtuig. Dankzij La Conciergerie word je aan huis opgehaald met een limousine, je wordt in de luchthaven niet alleen verwelkomd maar op een vlotte manier door de gebouwen geloodst, zelfs langs de veiligheidsposten en de douanecontrole. De service wordt door Aéroports de Paris aangeboden in Paris Charles de Gaulle en in Paris Orly. De Standaard service kost 150 (1 tot 3 mensen), terwijl de VIP-service 330 kost.
Sommige gasten verwachten een op en top persoonlijke service en met ons nieuwe vijfsterren aanbod willen wij graag aan die verwachtingen voldoen aldus François Rubichon, deputy CEO Aéroports de Paris. Discretie is verzekerd en een veeltalige service wordt aangeboden door professionele medewerkers. De stafleden van La Conciergerie spreken Frans, Engels, Spaans, Italiaans, Duits, Portugees, Russisch, Arabisch, Mandarijn en Japanees.
Als passagier wens je een perfect pak, vers van de droogkuis, je wil bloemen of kleine geschenken afgeven voor de afreis of bij aankomst, sleutels of waardevolle papieren achterlaten die door iemand moeten opgehaald worden, je wil reserveren in een restaurant of een vergaderzaal boeken de Concierges zorgen ervoor en voor nog veel meer.
De service zal beschikbaar zijn aan vijf desks die in de luchthaventerminals progressief zullen worden geopend. De eerste twee, in Terminal 1 van Paris Charles de Gaulle en in Terminal West van Paris Orly, zijn reeds open. Tegen juli 2011 zijn de drie andere operationeel, in Terminals 2E en 2C van Paris Charles de Gaulle en in Terminal Zuid van Paris Orly. Openingsuren: elke dag van het jaar, van de eerste tot de laatste vlucht. Boekingen kunnen via internet (http://www.conciergerie-paris-airport.com) , telefonisch (24 u en 7 dagen op 7, nr. 00 33 1 48 16 11 12) en aan de desks in de terminals. RVH.
Mercure hotels, het hotelmerk uit het middenklassensegment van Accor, opende recent een nieuw Mercure hotel in Eindhoven. Het bekende Amrâth Hotel Pierre werd omgedoopt tot Mercure Eindhoven. De directie van Amrâth Hôtels is enthousiast dat zijn onlangs volledig vernieuwde viersterrenhotel voortaan als franchisehotel onder het merk Mercure zal voortbestaan. Hiermee is het 12de Mercure hotel van Accor in Nederland een feit.
Amrâth Hotels kan dankzij dit franchisecontract gebruikmaken van het sterke merk Mercure, dat in vijftig landen wordt vertegenwoordigd. Door het gebruik van Accors reserverings- en distributiesysteem wordt het nieuwe Mercure hotel wereldwijd op de kaart gezet. Ons oude Amrâth Hotel Pierre hebben wij gerenoveerd tot een vrijwel nieuw hotel en hierbij hoort een nieuwe naam. De franchiseovereenkomst met het internationaal vertrouwde merk Mercure past perfect bij ons nieuwe hotel en het netwerk van Accor vergroot het bereik naar de internationale gasten", aldus Kaspar van Eijl, eigenaar van Amrâth Hôtels.
Het viersterrenhotel Mercure Eindhoven gelegen aan de Leenderweg 80 telt 60 moderne, ruime kamers, die onlangs geheel zijn vernieuwd. In elke kamer hangen fotos van Glow, het internationaal Lichtfestival in Eindhoven. Het hotelrestaurant La Columbine biedt plaats aan 60 gasten. Door zijn gunstige ligging aan de rand van het centrum en dichtbij de Ring en de luchthaven, is het nieuwe Mercure Eindhoven zeer geschikt als locatie voor zakelijke bijeenkomsten, recepties en evenementen. Het hotel beschikt over drie goed uitgeruste, multifunctionele zalen. Gasten kunnen bovendien kosteloos parkeren op het eigen parkeerterrein. RVH.
Twee decennia deskundigheid in gezondheid en voeding hebben het merk ISIO4 sterk gemaakt. Het is de eerste olie met een combinatie van vier soorten zaadolie die wetenschappelijk gedoseerd werden om een optimaal gehalte aan vetzuren te krijgen.
ISIO4 is vandaag toonaangevend op de markt van spijsolie in Frankrijk. Lesieur heeft de formule van ISIO4 in de loop der jaren aangepast volgens de onderzoeksontwikkelingen en het productassortiment uitgebreid om zo goed mogelijk te kunnen beantwoordden aan de voedingsbehoeften van de consument.
ISIO4 anticipeert en bewijst dat een voedingsproduct, in dit geval olie om te kruiden en te bakken, tegelijkertijd een culinaire en nutritionele functie kan hebben. Deze olie is niet alleen een lekker ingrediënt in dagelijkse gerechten, maar heeft ook een weldadige invloed op ons lichaam en onze gezondheid.
Uit een onderzoek blijk dat de mens onvoldoende vitamine D tot zich neemt, zodat Lesieur een nieuwe olie lanceert met geoptimaliseerde formule met vitamine D. Deze vitamine heeft een essentiële rol in ons lichaam, aangezien ze verantwoordelijk is voor botmineralisatie, maar ook een invloed heeft op het weerstandsvermogen. EFSA heeft bovenden de claim vitamine D draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem goedgekeurd.
Idealiter zou 2/3 van de hoeveelheid vitamine D moeten voortkomen uit de synthese van deze vitamine door het lichaam onder invloed van zonlicht, het resterende derde moet uit de voeding worden gehaald. Door het niet al te gunstige klimaat en eetgewoonten die weinig bevorderlijk zijn voor de consumptie van natuurlijke bronnen, hebben de meeste Belgen evenwel een tekort aan vitamine D.
Alhoewel ISIO4 en ISIO4 olijf een andere formule en verpakking krijgen, zijn de ISIO4 vinaigrettes die Lesieur lanceert de grote noviteit. Er komen twee vinaigrettes: ISIO4 met rode wijnazijn en uien sjalotten en ISIO4 appelazijn en appelen honing. De erg mooie en ergonomische fles van 450ml is ontworpen om met de hand geschud te worden als een shaker. Enkele seconden volstaan om de heerlijke mix te proeven. Beide vinaigrettes zijn vanaf volgende maand verkrijgbaar. RVH.
Corendon Vliegvakanties voegt een nieuwe bestemming toe aan zijn aanbod: de Israëlische badplaats Eilat. Dat is het gevolg van de rechtstreekse vluchten die de nieuwe luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines inlegt tussen Amsterdam en het zonovergoten Eilat. Iedere donderdag en zondag vliegt een moderne Boeing 737-800 heen en weer tussen beide luchthavens.
De reizigers van Corendon kunnen er kiezen tussen een strandverblijf, een rondreis of een combinatie van beiden. Het prachtige Eilat is de perfecte strandbestemming. De meest zuidelijke stad van Israël krijgt nauwelijks regen en geniet het hele jaar van aangename temperaturen dankzij haar ligging aan de Rode Zee. De stad heeft een ruim assortiment aan restaurants, discotheken en kleurrijke winkeltjes, en op de sfeervolle zeeboulevard worden 's zomers levendige bazaars georganiseerd. Voorts zijn er tal van attracties voor gezinnen met kinderen. Nieuw is het hightech themapark Kings City dat helemaal in het teken staat van de Bijbelverhalen. Leuk om weten: in Eilat betaal je geen belasting waardoor je in winkels, taxi's en restaurants een stuk minder betaalt dan elders in Israël.
Eilat staat al decennialang bekend om haar uitnodigende stranden maar de grootste troef is ongetwijfeld het kristalheldere water van de Rode Zee. Het zeewater heeft een gemiddelde temperatuur van 20 graden en voor de kust van Eilat liggen enkele van de mooiste duikplekken ter wereld. De bekendste plek is wellicht Dolphin Reef waar wilde dolfijnen zich graag vertonen. Wie niet duikt, kan terecht in het onderwater observatorium van de Coral Reserve Beach of kan het onderwaterleven bekijken van op een boot met glazen bodem.
Vlak buiten de stad liggen archeologische vindplaatsen en prachtige natuurplekjes zoals het Timna National Park (met de zogenaamde Zuilen van Salomon) of de Negev Desert Botanical Garden. De Negevwoestijn leent zich trouwens perfect voor kameel- en wandeltochten of voor jeepsafari's. Eilat is ook de ideale uitvalsbasis om Israël te verkennen. RVH.
De Grote Mercure Wijnen: de nieuwe wijnkaart is er!
Het proeven van de wijnen bij Mercure is veel meer dan een specialiteit : het is een kunst. De selectie van Grote Wijnen van Mercure, erkend door de wijnsector en de wijnliefhebber, is ieder jaar opnieuw verleidelijk vanwege de kwaliteit en de rijkdom van de wijnen en ...vanwege de prijzen. En dat al bijna 30 jaar lang.
De wijnen op de kaart van Mercure, die ons het komende jaar weelderige smaken zullen brengen. Dit jaar is de selectie voor België " blind " gekozen door oenologen en directeuren van de hotels en de restaurants van Mercure. Zij hebben een keuze gemaakt uit de Franse selectie van 60 wijnen geselecteerd onder andere door de " Echansons d'Or Mercure ", meesters op het gebied van de combinatie van wijn en smaak.
De nieuwe wijnkaart van de Grote Mercure Wijnen is tot eind april 2012 op alle tafels van de Mercure restaurants in België te vinden. Om de keuze voor de klant makkelijker te maken is het aanbod verdeeld in vier grote smaakcategorieën en worden de kwaliteiten en bijzondere eigenschappen van elke wijnsoort beschreven.
Op de kaart van de " Grote Mercure Wijnen " 2011-2012 in de Mercure vestigingen in België:
Drie frisse en smaakvolle wijnen : CONDRIEU 2009 - E. Guigal (Rhône vallei /Wit ) -
SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood) en een ALSACE GRAND CRU SCHLOSSBERG 2008 - Domaine Blanck (Elzas / Wit
Drie lichte en fruitige wijnen : CHABLIS MONTMAINS 1er CRU 2009 - Domaine des Marronniers (Bourgogne / Wit) - SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit) en een BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins (Bourgogne / Rood).
Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen: MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood) - PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil(Graves / Rood) en een LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood).
Drie volle en krachtige wijnen : GEVREY CHAMBERTIN VIEILLES VIGNES 2009 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) - MOREY SAINT DENIS COEUR D'ARGILE 2007 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) en een NERO D'AVOLA CALATRASI 2008 - Pardela Wines (Sicilië, Italië / Rood).
Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België- Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.
Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort. RVH.
Deze witte wijn heeft een neus van viool, gedroogde abrikoos en rijpe peer. Uitgebalanceerd en met een lange afdronk, uitstekende begeleider van asperges en schaaldieren, maar ook van vliegwild en exotische gerechten.
SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood)
Fles 29,00
Glas 6,00
Met een robijnrode kleur en mooie glans en een neus van bessen, kersen en hout, geeft deze soepele en frisse wijn veel genoegen, vooral bij zoetwatervis en aspergegerechten.
Met verfijnde aroma's zowel in geur als in smaak heeft deze wijn uit de Elzas alle eigenschappen van een grote wijn en vormt een uitstekende combinatie met vlees, gevogelte en zoete gerechten.
Deze jonge kwaliteitswijn biedt een goede harmonie tussen zuren en molligheid en heeft een lange afdronk. Zijn tonen van fruit, witte bloemen, kruiden en hazelnoot passen uitstekend bij visgerechten met saus, rood vlees en boerenkaas.
SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit)
Fles 25,00
Glas 5,00
Een prachtige Sancerre, edel en fruitig. De heerlijk soepele en volle smaak zorgt voor een verrijking van traditionele gerechten en stoofschotels.
BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins
(Bourgogne / Rood)
Fles 25,00
Glas 5,00
Ideaal om vrienden mee te verrassen zonder zelf meteen failliet te gaan, deze donkerrode
Bourgogne met het aroma van rijp zwart fruit die een plezierige lange indruk in de mond achterlaat. Heerlijk bij geroosterd vlees, bij vis of vlees en verrassend lekker bij Aziatische
gerechten.
Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen:
MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood)
Fles 25,00
Glas 5,00
Een mooie kersenrode kleur, een neus van rood fruit met tonen van hout en een snufje gekonfijte sinaasappel zijn de kenmerken van deze heerlijke, stevige wijn. Originaliteit verzekerd in combinatie met de keuken van de Maghreb.
PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil
(Graves / Rood)
Fles 32,00
Glas 6,50
Een geweldige ontdekking, deze rode wijn met een complexe en krachtige neus, met het aroma van rijp rood fruit en met kruidige en rokerige tonen, mondvullend, een stevige textuur en elegante en geurige taninnes. Een uitgelezen begeleider van wildschotels, van rood vlees en van homard à l'américaine.
LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood)
Fles 36,00
Glas 7,50
Deze karakteristieke wijn van grote klasse biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor een verfijnd en zijdezacht mondgevoel en rijpe tannines. Past uitstekend bij kwartel, bij een royale lendebiefstuk en bij kalfsragout.
Deze zware en krachtige wijn combineert een robijnrode kleur met een purperen glans en is een edele vertegenwoordiger van zijn appellation. Zijn zeer bloemige neus ontwikkelt zich naar tonen van rood fruit, zwart fruit en dan naar zoethout. Deze wijn die vol en elegant in de mond is en een fluwelige textuur heeft, past voortreffelijk bij wild of bij een mooi stuk gebraden vlees.
Purper van kleur, een neus van zeer zuiver rijp fruit en een soepel en een zalvend mondgevoel ondersteund door fijne en zijdeachtige tannines zijn de troeven van deze grote wijn. Elegant en persistent en een goede begeleider van kalfsvlees en kazen zoals "Epoisses".
Deze rode Italiaanse wijn die de geur heeft van rood fruit, zoethout, kruiden en rook, is geschikt om nu te drinken. Met de smaak van gekonfijt fruit, pruimen, chocola en zachte tannines. Perfect in combinatie met gerookte vleeswaren, harde kazen maar ook met gerechten met bospaddestoelen.
Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België- Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.
Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort.
Bruis zoals je wil in 2011, met het intense of licht bruisende water van SPA!
Spadel zet zijn innovatiestrategie verder door het gamma pet-flessen van het natuurlijk, bruisende mineraalwater Spa te moderniseren en te verjongen. Een Belgisch bruiswatermerk met twee varianten van bubbels : intens voor Spa Barisart en natuurlijk licht bruisend voor Spa Marie-Henriette. Kies voor de bubbels die u het beste liggen, al naargelang uw aanvoelen op dat moment of uw specifieke behoeftes voor een unieke en natuurlijke verfrissing.
Wilt u zich verfrissen en meer pit voelen ? Kies dan voor Spa Barisart. Zin om u te ontspannen of voor een beetje zachtheid ? Laat u dan verleiden door de delicate bubbels van Spa Marie-Henriette. Het nieuwe bruisende gamma van Spa stelt vernieuwde pet-flessen voor die jonger, moderner en dynamischer zijn en hun bubbels accentueren..
Trouw aan zijn voortrekkersrol op vlak van duurzame oplossingen, maakt Spadel gebruik van de gelegenheid om nog verder te gaan in zijn ecologische engagement : 100% recycleerbare flessen, die 25% gerecycleerde pet bevatten, etiketten uit gerecycleerd papier bedrukt met plantaardige inkt. Ten slotte, zeggen de flessen van 50 cl en 1 l van Spa Barisart hun rode kleur vaarwel om de recyclage in België te optimaliseren.
De wereld van de natuurlijke mineraalwaters is in beroering. De markt van de koolzuurhoudend waters kent een voortdurende positieve evolutie : + 5,3% in waarde en + 2,1% in volume voor 2010 op het gebied van thuisconsumptie. In het totaal hebben de Belgen in 2010 154 miljoen liter natuurlijk, bruisend mineraalwater gedronken.
Lange tijd waren ze vrijgezel, maar nu zijn Spa Barisart en Spa Marie-Henriette eindelijk verenigd. Samengebracht onder de gemeenschappelijke naam Spa bruisend, gunnen de twee mythische natuurlijke mineraalwaters zichzelf een jongere, homogene en moderne look. Vaarwel, rode fles Barisart ! Weg met dat groene kleedje van Marie-Henriette! De twee gammas tonen zich vanaf nu in alle transparantie, maar blijven hun eigenheid benadrukken via de etiketten en doppen die hun kleurcode bewaren.
Het nieuwe bruisende gamma is vanaf nu dus homogeen, met de lijnen van de flessen die geharmoniseerd zijn met het gamma natuurlijke mineraalwaters Spa Reine. De nieuwe flessen tonen eveneens het vernieuwde logo dat de Pierrot doet heropleven, op een voor het merk dynamische manier. RVH.
EEN NATUURLIJKE AANPAK OM COMPLICATIES BIJ DIABETICI TE VERTRAGEN EN TE VOORKOMEN
Diabetes en vooral prediabetes zijn ziektes die veelal veel te laat vastgesteld worden omdat ze geen duidelijk herkenbare ziektesymptomen vertonen.
De complicaties daarentegen beginnen zich al te vormen alvorens de ziekte wordt vastgesteld. Deze kunnen zeer ernstig en zeer schadelijk worden. Het gaat dan voornamelijk over vasculaire problemen: zowel micro-vasculair ter hoogte van de ogen, de nieren en de voeten als macro-vasculair ter hoogte van de aderen, het hart en de hersenen.
Het is bovendien essentieel dat, op het moment dat de ziekte wordt vastgesteld, de patiënt zijn voedingsgewoonten aanpast. Dit wordt niet altijd in acht genomen waardoor de efficiëntie ervan beperkt is.
GLYCEPURE is een natuurlijk en innovatief voedingssupplement. Het is inderdaad zo dat Glycepure enerzijds bestanddelen van kaneel en chroom bevat. Deze hebben hun doeltreffendheid al bewezen door de suikerwaarden in het bloed te regelen en eveneens te vermijden dat er complicaties zouden optreden als gevolg van deze te hoge suikerwaarden.
Maar Glycepure bevat anderzijds ook antioxidanten, zoals kaneel, flavonoïden van bosbessen, selenium, zink en luteïne die een preventieve invloed hebben op vasculaire problemen bij diabetici.
Het gaat hier dus om een voedingssupplement zonder bijwerkingen en toxische effecten die zowel de suikerwaarde in het bloed regelt als antioxidanten bevat die een invloed hebben op het vasculaire systeem. Door deze twee mechanismen in Glycepure kunnen vasculaire complicaties bij diabetici voorkomen worden.
Een controle van uw bloedsuikergehalte vanaf de eerste tekenen van prediabetes is aangeraden, zo vermijdt u dat een banaal probleem in een ernstige stoornis veranderd. Elke maand vindt met op de site www.glycepure.com/recepten.html een recept met een laag suikergehalte. Bv.: Zalmfilets in papillot met paprikapuree, een fragment uit het boek : Le régime anti-diabète. La solution dans votre assiette. Dr Jacques Médart et Michel Montignac. RVH.
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, vliegt vanaf 1 november 2011 naar Mahé, een eiland dat deel uitmaakt van de Seychellen.
Etihad zal vier keer per week tussen thuisbasis Abu Dhabi en de Seychellen vliegen. Voor de vluchten wordt een Airbus A320 ingezet, die uitgerust is met twee klassen (Pearl Business en Coral Economy) en per week 1.088 passagiers kan vervoeren.
We zien dat de eilanden van de Seychellen steeds meer als luxe reisbestemming in de smaak vallen bij reizigers vanuit de Verenigde Arabische Emiraten en vanuit Europa. Onlangs nog brachten zelfs de nieuwe hertog en hertogin van Cambridge er hun huwelijksreis door. Met het oog op de vele reizigers die in de winter de zon willen opzoeken, leek november ons het ideale moment om de nieuwe route te introduceren, zegt James Hogan, Chief Executive Officer van Etihad. RVH.
Revolutionaire renovatie kamers binnenkort van start
The Hotel, het voormalige Brussels Hilton, zal worden heringericht door GCA, een Spaans architectenbureau van wereldfaam. Het hotel aan de Waterloolaan werd in februari overgenomen door de Zweedse vastgoedgroep Pandox AB, die er een premium segment hotel van gaat maken met moderne en stijlvolle elegantie als rode draad. Binnenkort wordt gestart met de complete renovatie van de 433 kamers, die een revolutionaire nieuwe indeling en contemporaine look krijgen waarbij alles er op gericht is om de gasten zich optimaal op hun gemak te laten voelen.
De keuze voor het architectenbureau dat The Hotel onder handen mag nemen is gevallen op het Spaanse 'GCA Arquitectes Associates'. Achter deze naam staat een team van architecten en designers die al ruim twintig jaar met succes wereldwijd projecten uitvoeren op gebied van architectuur en binnenhuisinrichting. Op het palmares van GCA staat een indrukwekkende lijst van oa hotels, winkelcentra en kantoorgebouwen in wereldsteden zoals New York, Londen, Parijs en Dubai.
Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling. Het traditionele bureau verdwijnt en maakt plaats voor een lange zetel langs het raam waar een schuifbare tafel voor staat. De zakenreiziger van vandaag werkt met laptop of tablet computer en heeft daarom geen groot bureau meer nodig. De innovatieve nieuwe indeling zorgt er voor dat de ruimte optimaal wordt benut om er zowel te kunnen relaxen als werken.
De badkamer wordt met lamellen gescheiden van de rest van de kamer. Dit geeft een ruim gevoel en bovendien kan je met open lamellen zelfs vanuit de badkamer van het prachtige uitzicht op de stad genieten. De kamers worden stijlvol en gezellig ingericht zodat gasten zich er helemaal thuis voelen en tot rust kunnen komen.RVH.
HELLO ANTWERP : Land Rover presenteert nieuwe Range Rover Evoque in Modemuseum
Beeld u in de meest trendy, sexy en stedelijke auto van Land Rover. Meer nog, de meest compacte, ecologische en milieuvriendelijke Range Rover ooit, uitgerust met de laatste technologische snufjes. De Range Rover Evoque heeft het allemaal, en de wereld mag het weten.
Land Rover hield deze baby Range officieel boven de doopvont in aanwezigheid van zijn Belgische drie peters, de 'City Shapers'. Das Pop frontman Bent Van Looy, ontwerpersduo A.F. Vandevorst en lifestyle trendwatcher Valentine Van Gestel kwamen naar Antwerpen, werden samen met een duizendtal andere gasten ondergedompeld in een heuse 'Evoque City Experience' en zagen dat het goed was.
Met de nodige glitter en glamour stelde Range Rover de nieuwe Range Rover Evoque voor, de kleinste, lichtste en zuinigste Range ooit gemaakt. Dat gebeurde in het Modemuseum op het Antwerpse Zuid. Bezoekers konden er de Range Rover Evoque bewonderen in een unieke omgeving. Naast de Evoque die getoond werd in zijn beide koetswerkvarianten kon het enthousiaste publiek ook kennis kan maken met de aparte Pulse of the City campagne en met de City Shapers. Bezoekers aan de Evoque-lounge konden er digitaal de Evoque van hun dromen samenstellen.
Na het officiële gedeelte maakte de Evoque zijn imago van trendsetter waar met een
exclusief "late night" shopping-parcours door de modestad. Verschillende boetieks zoals Essentiel, Seven for all Mankind, Ines, Delvaux, Thiron, MAC, Sien en Liu-Jo opende speciaal voor de Evoque en zijn gasten, de deuren.
De Pulse of the City Campaign werd in de herfst 2010 wereldwijd gelanceerd in 17 landen. Per land werden een aantal city shapers uitgekozen. Zij zijn echte stadsmensen die hun stad door en door kennen. Bent Van Looy, de frontman van Das Pop, modeontwerpster A.F. Vandevorst en journaliste Valentine Van Gestel vertegenwoordigen Brussel in de Pulse of the City Campaign van België. RVH.