Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    27-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pladijs vis van het jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pladijs: vis van het jaar

     

     

    De visserijsector heeft samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voor de 23ste keer een Vis van het Jaar gekozen. Met deze actie waarbij elk jaar een andere vis onder de aandacht wordt gebracht, wil men de consument bewust te maken van het rijke visaanbod in België.

     

    Dit jaar werd opnieuw gekozen voor pladijs of schol die reeds in 1990, 1998 en 2001 eenzelfde nominatie kreeg toebedeeld. Niettegenstaande de pladijs vrij gekend is bij de consument, wordt hij slechts door 8 % van de gezinnen gekocht. Hij kan dus best nog wat ondersteuning gebruiken. Voor de visserij is hij enorm belangrijk. Op Europese schaal is hij de belangrijkste platvis voor de visserij. In aanvoergewicht is pladijs zelfs de belangrijkste vissoort in België.

     

    De actie ‘Vis van het Jaar’ begint op het moment dat het seizoen van de pladijs start. De kwaliteit van de vis is dan optimaal en de aanvoer neemt toe.  Pladijs is het ganse jaar door beschikbaar maar vanaf juni tot einde oktober is hij culinair op zijn best, het visvlees wordt veel steviger van structuur en smakelijker. Vanaf juni gaan de vissers ook selectief vissen op pladijs, de topaanvoer wordt gewoonlijk gerealiseerd in de zomermaanden.

     

    In de zomermaanden vind je meer en meer pladijs op de menukaarten van onze gastronomische restaurants. De trend naar lokale en authentieke seizoensproducten zet zich daar door.

    Traditiegetrouw komt er ook dit jaar een nationale horecawedstrijd voor professionele chefs en wordt de viskok van het jaar gekozen. De finale van de wedstrijd vindt plaats in november tijdens Horeca Expo in Flanders Expo Gent. RVH.

    27-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.premium SUV Audi Q3

    Premium-SUV in compact formaat: de Audi Q3

     

     

     

    Audi betreedt een nieuw segment met zijn nieuwe compacte premium-SUV Q3. Hij is sportief en efficiënt, veelzijdig en trendy – een type dat zich op alle wegen en paden thuis voelt. De Q3 demonstreert de knowhow van Audi op alle technische domeinen – met zijn licht koetswerk, zijn krachtige en tegelijk energie-efficiënte motoren, zijn dynamisch onderstel en de hoogtechnologische bijstands- en multimediasystemen. Heel wat van die elementen komen rechtstreeks uit de hogere klasse.

     

    De Audi Q3 pakt uit met het sportiefste en meest vooruitstrevende design in zijn segment. Het Singleframe-radiatorrooster met de afgeschuinde hoeken bovenaan domineert de voorzijde, de strak gewelfde motorkap zet de lijnen ervan voort. De wigvormige koplampen zijn naar wens in Xenon plus-uitvoering beschikbaar, inclusief leds voor de dagrijlichten. De grote luchtinlaten verwijzen naar het potentieel van de motoren. De tornadolijn deelt de flanken onder de ruiten op en de dynamische lijn ter hoogte van de zijdrempels zorgt voor extra accenten.

     

    Ondanks zijn coupéachtige lijnen is de Audi Q3 duidelijk herkenbaar als lid van de Q-familie. De kofferklep loopt net zoals bij zijn grote broers Q5 en Q7 door tot de flanken. In combinatie met de Xenon plus-koplampen maken de achterlichten gebruik van ledstroken. De Audi Q3 is 4,39 m lang, 1,83 m breed en 1,60 m hoog, inclusief dakrailing. Zijn Cw van 0,32 bepaalt nieuwe normen in dit segment; de gesloten voertuigbodem zorgt ook onder de wagen voor een optimale luchtstroming. Het optische pakket Offroad Audi exclusive verleent de Q3 een brede en robuuste look. Het S line-exterieurpack benadrukt zijn sportieve uitstraling. In voorwielaangedreven versie zet de nieuwe Audi niet eens 1.500 kg op de weegschaal.

     

    In het ruime interieur van de Audi Q3 wordt de strakke, gespierde lijn van het exterieurdesign harmonieus doorgetrokken. Een grote boog – de wrap-around, bekend uit de grote modellen van het merk – omringt de bestuurder en de passagier vooraan. De horizontale opdeling van het instrumentenbord beklemtoont de breedte. Het optionele, tot zeven duim grote kleurenscherm – een nieuwigheid in de Q-modelreeks – bevindt zich boven op het instrumentenbord.

     

    De bediening van de Audi Q3 is logisch opgebouwd en intuïtief begrijpbaar. Het audiosysteem chorus met Aux In-aansluiting is net zoals de klimaatregeling en een uitgebreid pakket beschermingssystemen standaard. Het hoge technologische niveau van de Q3 wordt in de verf gezet door de vele highend opties. Daartoe behoren onder meer de boordcomputer met ‘efficiency programme’, een sfeerverlichtingspack met tal van leds, een panoramisch glazen dak, een opbergmodule, sportzetels, elektrisch verstel- en verwarmbare zetels, de comfortsleutel voor de vergrendeling en ontgrendeling van de wagen en het starten van de motor met een druk op de knop, een klimaatregeling met twee zones, verduisterde ruiten achteraan en een met leder bekleed driespakig stuur met een nieuw specifiek Q-design. Voor een intelligente verlichting van de rijbaan zorgen de grootlichtassistent of het systeem adaptive light (met Xenon plus-koplampen).

     

    De koffer van de Audi Q3 biedt ruimte te over voor vrijetijds- en sportuitrusting. Het volume van 460 l kan worden uitgebreid tot 1.365 l door de deelbare rugleuning van de achterzetels neer te klappen. Een dakrailing is standaard.

     

    De Audi Q3 wordt in vier motorversies aangeboden, alle met vier cilinders. Bij aanvang is er de keuze uit twee benzinemotoren en een TDI-motor, kort na de lancering volgt een tweede TDI. De vier motoren hebben een cilinderinhoud van 2,0 l en bieden een krachtig vermogen en een riant koppel, van 280 tot 380 Nm. Alle combineren ze de doeltreffende efficiëntieverhogende technologieën met elkaar.

     

    Audi pakt voor de Q3 uit met een hele reeks infotainmenttechnologieën. Het connectivity-pack bijvoorbeeld omvat de Audi Music Interface, voor de aansluiting van mobiele muziekspelers, en een navigatiesysteem, dat de klant meteen of op een later tijdstip kan activeren met behulp van een SD-kaart die als accessoire verkrijgbaar is. Dankzij de onlineverbinding via de Bluetooth-autotelefoon kunnen de beelden van Google Earth worden gebruikt voor de routeweergave. De online verkeersinformatie informeert over de verkeersintensiteit op het gekozen traject,  uiterst actueel en precies, gezien de informatie afkomstig is van tal van voertuigen.

     

    De verkoop van de Audi Q3, die in het Spaanse Martorell nabij Barcelona geproduceerd wordt, start eerstdaags.

     









    24-06-2011 om 20:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Museum bergvolkeren

    MMM Ripa: nieuw museum in Zuid-Tirol gewijd aan bergvolkeren

    Langverwachte vijfde Messner Mountain Museum opent op 3 juli

     

     

     

    Het moderne alpinisme is 250 jaar oud. Toch leven er al sinds meer dan 10.000 jaar mensen in de bergen. Bergvolkeren die als jager of als landbouwer een aparte bergcultuur uitgebouwd hebben. Deze levenswijze, van oord tot oord verschillend, staat centraal in het langverwachte vijfde Messner Mountain Museum MMM Ripa, in Brunico/Bruneck, waar twintig bergvolkeren uit de vijf continenten voorgesteld worden.

     

    Bergbeklimmer en onderzoeker Reinhold Messer wijdde reeds 15 jaar van zijn leven aan zijn bijzondere musea. MMM Firmian (rond het thema ‘berg’) is het centrale museum, met daarnaast de drie andere satelietmusea MMM Dolomites (rotsen), MMM Ortles (ijs) en MMM Juval (heilige bergen). De cirkel is nu rond met het MMM Ripa, dat over bergvolkeren handelt. ‘Ripa’ zelf verwijst naar de Tibetaanse woorden ri: berg en pa: mens.

     

    Messner, die zelf meer dan 100 bergexpedities ondernomen heeft en zo de bergvolkeren van alle continenten leerde kennen, gunt de bezoeker een uitzonderlijke blik in zijn wereld. Zo kon hij constateren dat de typerende kenmerken van de bergboeren in Zuid-Tirol en hun overlevingsstrategiëen opvallende overeenkomsten bevatten met deze van andere bergculturen wereldwijd. De onderscheidende factoren tussen de verschillende volkeren zijn kunst, klimaat en religie.

     

    Thuishaven Zuid-Tirol staat dan ook centraal in een kleine expositie, waarrond de andere culturen opgebouwd zijn: nomaden uit Tibet of Mongolië, Masaï-krijgers uit Oost-Afrika of bedoeïnen uit Wadi Rum in Jordanië.

    Het MMM Ripa is gelegen in het Castello di Brunico/Schloss Bruneck, de voormalige bisschoppelijke residentie uit 13e eeuw in Val Pusteria/Pustertal. RVH.

    www.messner-mountain-museum.it







    18-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delhaize: drie single hop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE BELGIE PRESENTEERT BIERLIEFHEBBERS DRIE “SINGLE HOP”- BIEREN IN BEPERKTE OPLAGE

     

     

     

    Vanaf 17 juni stelt het huismerk van Delhaize drie soorten “Single Hop”-bier voor in beperkte oplage. Het bijzondere aan deze bieren is dat ze slechts één soort hop bevatten. Ze zijn elk gemaakt met een verschillende hopsoort, afkomstig uit een ander land. Zo komt de unieke smaak die de hop aan elk van de bieren afgeeft, nog meer tot zijn recht.

     

    Vanaf 17 juni is er voor bepaalde tijd een speciaal nieuw bier in de rekken van Delhaize te vinden: de “Single Hop”-bieren. In tegenstelling tot de klassieke bieren, die verschillende hopsoorten combineren, bevatten deze bieren slechts één hopsoort, vandaar de naam Single Hop. Doordat er slechts één soort hop gebruikt wordt, komt de unieke smaak die de hop afgeeft aan het bier, nog meer tot zijn recht. Met deze Single Hopserie geeft Delhaize haar klanten de mogelijkheid om bieren te proeven die gebrouwen werden met ingrediënten van uitzonderlijke kwaliteit, die de smaak en het aroma van de hop benadrukken.

     

    De drie “Single Hop”-bieren van Delhaize hebben exact dezelfde samenstelling en dezelfde hoeveelheid hop. Het enige verschil tussen de bieren is een andere hopsoort. Om de degustatie-ervaring nog unieker te maken, heeft Delhaize gekozen voor drie hopsoorten die afkomstig zijn uit drie totaal verschillende landen. De East Kent Goldings is een zachte “bloeiende” hop met bioaccenten, afkomstig uit Engeland maar geteeld in Vlamertinge in België. Het bier past perfect bij warme vis en wokgerechten. De hopsoort Cascade wordt geteeld in Mabton, in de Noord-Amerikaanse staat Washington. De belangerijkste aroma’s bezitten een zweem van citrusvruchten en gaan uitstekend bij het aperitief en koude visschotels. De hopsoort Nelson Sauvin wordt geteeld in Nieuw-Zeeland. Deze variëteit bevat volle en zoete aroma’s en gaat perfect samen met stoofpotjes en desserts.

     

    De “Single Hop”-bieren van Delhaize worden verkocht in flessen van 75 cl en het acoholpercentage bedraagt 7%. In april 2011 werden er van elke soort 4000 flessen gebrouwd en gebotteld. Vanaf deze week is een beperkte oplage te koop tegen een zeer aantrekkelijke prijs van € 3,75 per fles. RVH.

    17-06-2011 om 22:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charles de Gaulle airport: la conciergerie

    Nieuw op Charles de Gaulle: La Conciergerie

     

     

     

    Zowel voor vertrekkende als voor aankomende passagiers en voor transitreizigers lanceert Aéroports de Paris een nieuwe vijfsterren ‘welcome service’ die La Conciergerie werd gedoopt. Het is een unieke service die de passagiers verwent van bij hen thuis tot in het vliegtuig. Dankzij La Conciergerie word je aan huis opgehaald met een limousine, je wordt in de luchthaven niet alleen verwelkomd maar op een vlotte manier door de gebouwen geloodst, zelfs langs de veiligheidsposten en de douanecontrole. De service wordt door Aéroports de Paris aangeboden in Paris Charles de Gaulle en in Paris Orly. De Standaard service kost € 150 (1 tot 3 mensen), terwijl de VIP-service 330€ kost.

     

    “Sommige gasten verwachten een op en top persoonlijke service en met ons nieuwe vijfsterren aanbod willen wij graag aan die verwachtingen voldoen” aldus François Rubichon, deputy CEO Aéroports de Paris. Discretie is verzekerd en een veeltalige service wordt aangeboden door professionele medewerkers. De stafleden van La Conciergerie spreken Frans, Engels, Spaans, Italiaans, Duits, Portugees, Russisch, Arabisch, Mandarijn en Japanees.

     

    Als passagier wens je een perfect pak, vers van de droogkuis, je wil bloemen of kleine geschenken afgeven voor de afreis of bij aankomst, sleutels of waardevolle papieren achterlaten die door iemand moeten opgehaald worden, je wil reserveren in een restaurant of een vergaderzaal boeken … de Concierges zorgen ervoor en voor nog veel meer.

     

    De service zal beschikbaar zijn aan vijf desks die in de luchthaventerminals progressief zullen worden geopend. De eerste twee, in Terminal 1 van Paris Charles de Gaulle en in Terminal West van Paris Orly, zijn reeds open. Tegen juli 2011 zijn de drie andere operationeel, in Terminals 2E en 2C van Paris Charles de Gaulle en in Terminal Zuid van Paris Orly. Openingsuren: elke dag van het jaar, van de eerste tot de laatste vlucht. Boekingen kunnen via internet (http://www.conciergerie-paris-airport.com) , telefonisch (24 u en 7 dagen op 7, nr. 00 33 1 48 16 11 12) en aan de desks in de terminals. RVH.

    16-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercure Eindhoven

    Mercure opent franchisehotel in Eindhoven

     

     

     

    Mercure hotels, het hotelmerk uit het middenklassensegment van Accor, opende recent een nieuw Mercure hotel in Eindhoven. Het bekende Amrâth Hotel Pierre werd omgedoopt tot Mercure Eindhoven. De directie van Amrâth Hôtels is enthousiast dat zijn onlangs volledig vernieuwde viersterrenhotel voortaan als franchisehotel onder het merk Mercure zal voortbestaan. Hiermee is het 12de Mercure hotel van Accor in Nederland een feit.

     

    Amrâth Hotels kan dankzij dit franchisecontract gebruikmaken van het sterke merk Mercure, dat in vijftig landen wordt vertegenwoordigd. Door het gebruik van Accor’s reserverings- en distributiesysteem wordt het nieuwe Mercure hotel wereldwijd op de kaart gezet. “Ons oude Amrâth Hotel Pierre hebben wij gerenoveerd tot een vrijwel nieuw hotel en hierbij hoort een nieuwe naam. De franchiseovereenkomst met het internationaal vertrouwde merk Mercure past perfect bij ons nieuwe hotel en het netwerk van Accor vergroot het bereik naar de internationale gasten", aldus Kaspar van Eijl, eigenaar van Amrâth Hôtels.

     

    Het viersterrenhotel Mercure Eindhoven – gelegen aan de Leenderweg 80 – telt 60 moderne, ruime kamers, die onlangs geheel zijn vernieuwd. In elke kamer hangen foto’s van Glow, het internationaal Lichtfestival in Eindhoven. Het hotelrestaurant La Columbine biedt plaats aan 60 gasten. Door zijn gunstige ligging aan de rand van het centrum en dichtbij de Ring en de luchthaven, is het nieuwe Mercure Eindhoven zeer geschikt als locatie voor zakelijke bijeenkomsten, recepties en evenementen. Het hotel beschikt over drie goed uitgeruste, multifunctionele zalen. Gasten kunnen bovendien kosteloos parkeren op het eigen parkeerterrein. RVH.

    www.mercure.com.

     

    14-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lesieur: kracht van 20 jaar ervaring

    Lesieur: de kracht van twintig jaar ervaring

     

     

     

    Twee decennia deskundigheid in gezondheid en voeding hebben het merk ISIO4 sterk gemaakt. Het is de eerste olie met een combinatie van vier soorten zaadolie die wetenschappelijk gedoseerd werden om een optimaal gehalte aan vetzuren te krijgen.

     

    ISIO4 is vandaag toonaangevend op de markt van spijsolie in Frankrijk. Lesieur heeft de formule van ISIO4 in de loop der jaren aangepast volgens de onderzoeksontwikkelingen en het productassortiment uitgebreid om zo goed mogelijk te kunnen beantwoordden aan de voedingsbehoeften van de consument.

     

    ISIO4 anticipeert en bewijst dat een voedingsproduct, in dit geval olie om te kruiden en te bakken, tegelijkertijd een culinaire en nutritionele functie kan hebben. Deze olie is niet alleen een lekker ingrediënt in dagelijkse gerechten, maar heeft ook een weldadige invloed op ons lichaam en onze gezondheid.

     

    Uit een onderzoek blijk dat de mens onvoldoende vitamine D tot zich neemt, zodat Lesieur een nieuwe olie lanceert met geoptimaliseerde formule met vitamine D. Deze vitamine heeft een essentiële rol in ons lichaam, aangezien ze verantwoordelijk is voor botmineralisatie, maar ook een invloed heeft op het weerstandsvermogen. EFSA heeft bovenden de claim ‘vitamine D draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem’ goedgekeurd.

    Idealiter zou 2/3 van de hoeveelheid vitamine D moeten voortkomen uit de synthese van deze vitamine door het lichaam onder invloed van zonlicht, het resterende derde moet uit de voeding worden gehaald. Door het niet al te gunstige klimaat en eetgewoonten die weinig bevorderlijk zijn voor de consumptie van natuurlijke bronnen, hebben de meeste Belgen evenwel een tekort aan vitamine D.

     

    Alhoewel ISIO4 en ISIO4 olijf een andere formule en verpakking krijgen, zijn de ISIO4 vinaigrettes die Lesieur lanceert de grote noviteit. Er komen twee vinaigrettes: ISIO4 met rode wijnazijn en uien sjalotten en ISIO4 appelazijn en appelen honing. De erg mooie en ergonomische fles van 450ml is ontworpen om met de hand geschud te worden als een shaker. Enkele seconden volstaan om de heerlijke mix te proeven. Beide vinaigrettes zijn vanaf volgende maand verkrijgbaar. RVH.

     

     





    13-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendom Eilat

    CORENDON ZET EILAT WEER OP HET VAKANTIEMENU

     

     

     

    Corendon Vliegvakanties voegt een nieuwe bestemming toe aan zijn aanbod: de Israëlische badplaats Eilat. Dat is het gevolg van de rechtstreekse vluchten die de nieuwe luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines inlegt tussen Amsterdam en het zonovergoten Eilat. Iedere donderdag en zondag vliegt een moderne Boeing 737-800 heen en weer tussen beide luchthavens.

     

    De reizigers van Corendon kunnen er kiezen tussen een strandverblijf, een rondreis of een combinatie van beiden. Het prachtige Eilat is de perfecte strandbestemming. De meest zuidelijke stad van Israël krijgt nauwelijks regen en geniet het hele jaar van aangename temperaturen dankzij haar ligging aan de Rode Zee. De stad heeft een ruim assortiment aan restaurants, discotheken en kleurrijke winkeltjes, en op de sfeervolle zeeboulevard worden 's zomers levendige bazaars georganiseerd. Voorts zijn er tal van attracties voor gezinnen met kinderen. Nieuw is het hightech themapark Kings City dat helemaal in het teken staat van de Bijbelverhalen. Leuk om weten: in Eilat betaal je geen belasting waardoor je in winkels, taxi's en restaurants een stuk minder betaalt dan elders in Israël.

     

    Eilat staat al decennialang bekend om haar uitnodigende stranden maar de grootste troef is ongetwijfeld het kristalheldere water van de Rode Zee. Het zeewater heeft een gemiddelde temperatuur van 20 graden en voor de kust van Eilat liggen enkele van de mooiste duikplekken ter wereld. De bekendste plek is wellicht Dolphin Reef waar wilde dolfijnen zich graag vertonen. Wie niet duikt, kan terecht in het onderwater observatorium van de Coral Reserve Beach of kan het onderwaterleven bekijken van op een boot met glazen bodem.

     

    Vlak buiten de stad liggen archeologische vindplaatsen en prachtige natuurplekjes zoals het Timna National Park (met de zogenaamde Zuilen van Salomon) of de Negev Desert Botanical Garden. De Negevwoestijn leent zich trouwens perfect voor kameel- en wandeltochten of voor jeepsafari's. Eilat is ook de ideale uitvalsbasis om Israël te verkennen. RVH.

    www.corendon.be



    13-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnkaart grote Mercure wijnen

    De Grote Mercure Wijnen: de nieuwe wijnkaart is er!

     

     

     

     

    Het proeven van de wijnen bij Mercure is veel meer dan een specialiteit : het is een kunst. De selectie van Grote Wijnen van Mercure, erkend door de wijnsector en de wijnliefhebber, is ieder jaar opnieuw verleidelijk vanwege de kwaliteit en de rijkdom van de wijnen en ...vanwege de prijzen. En dat al bijna 30 jaar lang.

     

    De wijnen op de kaart van Mercure, die ons het komende jaar weelderige smaken zullen brengen. Dit jaar is de selectie voor België " blind " gekozen door oenologen en directeuren van de hotels en de restaurants van Mercure. Zij hebben een keuze gemaakt uit de Franse selectie van 60 wijnen geselecteerd onder andere door de " Echansons d'Or Mercure ", meesters op het gebied van de combinatie van wijn en smaak.

     

    De nieuwe wijnkaart van de Grote Mercure Wijnen is tot eind april 2012 op alle tafels van de Mercure restaurants in België te vinden. Om de keuze voor de klant makkelijker te maken is het aanbod verdeeld in vier grote smaakcategorieën en worden de kwaliteiten en bijzondere eigenschappen van elke wijnsoort beschreven.

     

    Op de kaart van de " Grote Mercure Wijnen " 2011-2012 in de Mercure vestigingen in België:

    Drie frisse en smaakvolle wijnen : CONDRIEU 2009 - E. Guigal (Rhône vallei /Wit ) -

    SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood) en een ALSACE GRAND CRU SCHLOSSBERG 2008 - Domaine Blanck (Elzas / Wit

     

    Drie lichte en fruitige wijnen : CHABLIS MONTMAINS 1er CRU 2009 - Domaine des Marronniers (Bourgogne / Wit) - SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit) en een BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins (Bourgogne / Rood).

     

    Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen: MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood) - PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil  (Graves / Rood) en een LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood).

     

    Drie volle en krachtige wijnen : GEVREY CHAMBERTIN VIEILLES VIGNES 2009 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) - MOREY SAINT DENIS COEUR D'ARGILE 2007 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) en een NERO D'AVOLA CALATRASI 2008 - Pardela Wines (Sicilië, Italië / Rood).

     

    Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België  - Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.

     

    Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort. RVH.

    www.mercure.com


    CONDRIEU 2009 - E. Guigal (Rhône vallei /Wit )

    Fles € 39,00

    Glas € 7,50

    Deze witte wijn heeft een neus van viool, gedroogde abrikoos en rijpe peer. Uitgebalanceerd en met een lange afdronk, uitstekende begeleider van asperges en schaaldieren, maar ook van vliegwild en exotische gerechten.

     

    SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood)

    Fles € 29,00

    Glas € 6,00

    Met een robijnrode kleur en mooie glans en een neus van bessen, kersen en hout, geeft deze soepele en frisse wijn veel genoegen, vooral bij zoetwatervis en aspergegerechten.

     

    ALSACE GRAND CRU SCHLOSSBERG 2008 - Domaine Blanck (Elzas / Wit)

    Fles € 23,00

    Glas € 6,00

    Met verfijnde aroma's zowel in geur als in smaak heeft deze wijn uit de Elzas alle eigenschappen van een grote wijn en vormt een uitstekende combinatie met vlees, gevogelte en zoete gerechten.

     

    Drie lichte en fruitige wijnen :

    CHABLIS MONTMAINS 1er CRU 2009 - Domaine des Marronniers (Bourgogne / Wit) Fles € 29,00

    Glas € 6,00

    Deze jonge kwaliteitswijn biedt een goede harmonie tussen zuren en molligheid en heeft een lange afdronk. Zijn tonen van fruit, witte bloemen, kruiden en hazelnoot passen uitstekend bij visgerechten met saus, rood vlees en boerenkaas.

     

    SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit)

    Fles € 25,00

    Glas € 5,00

    Een prachtige Sancerre, edel en fruitig. De heerlijk soepele en volle smaak zorgt voor een verrijking van traditionele gerechten en stoofschotels.

     

    BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins

    (Bourgogne / Rood)

    Fles € 25,00

    Glas € 5,00

    Ideaal om vrienden mee te verrassen zonder zelf meteen failliet te gaan, deze donkerrode

    Bourgogne met het aroma van rijp zwart fruit die een plezierige lange indruk in de mond achterlaat. Heerlijk bij geroosterd vlees, bij vis of vlees en verrassend lekker bij Aziatische

    gerechten.

     

    Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen:

     

    MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood)

    Fles € 25,00

    Glas € 5,00

    Een mooie kersenrode kleur, een neus van rood fruit met tonen van hout en een snufje gekonfijte sinaasappel zijn de kenmerken van deze heerlijke, stevige wijn. Originaliteit verzekerd in combinatie met de keuken van de Maghreb.

     

    PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil

    (Graves / Rood)

    Fles € 32,00

    Glas € 6,50

    Een geweldige ontdekking, deze rode wijn met een complexe en krachtige neus, met het aroma van rijp rood fruit en met kruidige en rokerige tonen, mondvullend, een stevige textuur en elegante en geurige taninnes. Een uitgelezen begeleider van wildschotels, van rood vlees en van homard à l'américaine.

     

    LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood)

    Fles € 36,00

    Glas € 7,50

    Deze karakteristieke wijn van grote klasse biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor een verfijnd en zijdezacht mondgevoel en rijpe tannines. Past uitstekend bij kwartel, bij een royale lendebiefstuk en bij kalfsragout.

     

    Drie volle en krachtige wijnen :

     

    GEVREY CHAMBERTIN VIEILLES VIGNES 2009 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood)

    Fles € 36,00

    Glas € 7,00

    Deze zware en krachtige wijn combineert een robijnrode kleur met een purperen glans en is een edele vertegenwoordiger van zijn appellation. Zijn zeer bloemige neus ontwikkelt zich naar tonen van rood fruit, zwart fruit en dan naar zoethout. Deze wijn die vol en elegant in de mond is en een fluwelige textuur heeft, past voortreffelijk bij wild of bij een mooi stuk gebraden vlees.

     

    MOREY SAINT DENIS COEUR D'ARGILE 2007 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood)

    Fles € 32,00

    Glas € 6,50

    Purper van kleur, een neus van zeer zuiver rijp fruit en een soepel en een zalvend mondgevoel ondersteund door fijne en zijdeachtige tannines zijn de troeven van deze grote wijn. Elegant en persistent en een goede begeleider van kalfsvlees en kazen zoals "Epoisses".

     

    NERO D'AVOLA CALATRASI 2008 - Pardela Wines (Sicilië, Italië / Rood)

    Fles € 25,00

    Glas € 5,00

    Deze rode Italiaanse wijn die de geur heeft van rood fruit, zoethout, kruiden en rook, is geschikt om nu te drinken. Met de smaak van gekonfijt fruit, pruimen, chocola en zachte tannines. Perfect in combinatie met gerookte vleeswaren, harde kazen maar ook met gerechten met bospaddestoelen.

     

    Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België  - Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.

     

    Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort.

     

     

     

    12-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruis zoals je wil

    Bruis zoals je wil in 2011, met het intense of licht bruisende water van SPA!

     

     

     

     

    Spadel zet zijn innovatiestrategie verder door het gamma pet-flessen van het natuurlijk, bruisende mineraalwater Spa te moderniseren en te verjongen. Een Belgisch bruiswatermerk met twee varianten van bubbels : ‘intens’ voor Spa Barisart en ‘natuurlijk licht’ bruisend voor Spa Marie-Henriette. Kies voor de bubbels die u het beste liggen, al naargelang uw aanvoelen op dat moment of uw specifieke behoeftes voor een unieke en natuurlijke verfrissing.

     

    Wilt u zich verfrissen en meer pit voelen ? Kies dan voor Spa Barisart. Zin om u te ontspannen of voor een beetje zachtheid ? Laat u dan verleiden door de delicate bubbels van Spa Marie-Henriette. Het nieuwe bruisende gamma van Spa stelt vernieuwde pet-flessen voor die jonger, moderner en dynamischer zijn en hun ‘bubbels’ accentueren..

    Trouw aan zijn voortrekkersrol op vlak van duurzame oplossingen, maakt Spadel gebruik van de gelegenheid om nog verder te gaan in zijn ecologische engagement : 100% recycleerbare flessen, die 25% gerecycleerde pet bevatten, etiketten uit gerecycleerd papier bedrukt met plantaardige inkt. Ten slotte, zeggen de flessen van 50 cl en 1 l van Spa Barisart hun rode kleur vaarwel om de recyclage in België te optimaliseren.

     

    De wereld van de natuurlijke mineraalwaters is in beroering. De markt van de koolzuurhoudend waters kent een voortdurende positieve evolutie : + 5,3% in waarde en + 2,1% in volume voor 2010 op het gebied van thuisconsumptie. In het totaal hebben de Belgen in 2010 154 miljoen liter natuurlijk, bruisend mineraalwater gedronken.

     

    Lange tijd waren ze vrijgezel, maar nu zijn Spa Barisart en Spa Marie-Henriette eindelijk verenigd. Samengebracht onder de gemeenschappelijke naam ‘Spa bruisend’, gunnen de twee mythische natuurlijke mineraalwaters zichzelf een jongere, homogene en moderne look. Vaarwel, rode fles Barisart ! Weg met dat groene kleedje van Marie-Henriette! De twee gamma’s tonen zich vanaf nu in alle transparantie, maar blijven hun eigenheid benadrukken via de etiketten en doppen die hun kleurcode bewaren.

    Het nieuwe bruisende gamma is vanaf nu dus homogeen, met de lijnen van de flessen die geharmoniseerd zijn met het gamma natuurlijke mineraalwaters Spa Reine. De nieuwe flessen tonen eveneens het vernieuwde logo dat de Pierrot doet heropleven, op een voor het merk dynamische manier. RVH.

     





    11-06-2011 om 21:31 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glycepure

    EEN NATUURLIJKE AANPAK OM COMPLICATIES BIJ DIABETICI TE VERTRAGEN EN TE VOORKOMEN

     

     

     

    Diabetes en vooral prediabetes zijn ziektes die veelal veel te laat vastgesteld worden omdat ze geen duidelijk herkenbare ziektesymptomen vertonen.

     

    De complicaties daarentegen beginnen zich al te vormen alvorens de ziekte wordt vastgesteld. Deze kunnen zeer ernstig en zeer schadelijk worden. Het gaat dan voornamelijk over vasculaire problemen: zowel micro-vasculair ter hoogte van de ogen, de nieren en de voeten als macro-vasculair ter hoogte van de aderen, het hart en de hersenen.

     

    Het is bovendien essentieel dat, op het moment dat de ziekte wordt vastgesteld, de patiënt zijn voedingsgewoonten aanpast. Dit wordt niet altijd in acht genomen waardoor de efficiëntie ervan beperkt is.

     

    GLYCEPURE is een natuurlijk en innovatief voedingssupplement. Het is inderdaad zo dat Glycepure enerzijds bestanddelen van kaneel en chroom bevat. Deze hebben hun doeltreffendheid al bewezen door de suikerwaarden in het bloed te regelen en eveneens te vermijden dat er complicaties zouden optreden als gevolg van deze te hoge suikerwaarden.

     

    Maar Glycepure bevat anderzijds ook antioxidanten, zoals kaneel, flavonoïden van bosbessen, selenium, zink en luteïne die een preventieve invloed hebben op vasculaire problemen bij diabetici.

     

    Het gaat hier dus om een voedingssupplement zonder bijwerkingen en toxische effecten die zowel de suikerwaarde in het bloed regelt als antioxidanten bevat die een invloed hebben op het vasculaire systeem. Door deze twee mechanismen in Glycepure kunnen vasculaire complicaties bij diabetici voorkomen worden.

     

    Een controle van uw bloedsuikergehalte vanaf de eerste tekenen van prediabetes is aangeraden, zo vermijdt u dat een banaal probleem in een ernstige stoornis veranderd. Elke maand vindt met op de site www.glycepure.com/recepten.html een recept met een laag suikergehalte. Bv.: Zalmfilets in papillot met paprikapuree, een fragment uit het boek : Le régime “anti-diabète”. La solution dans votre assiette.
    Dr Jacques Médart et Michel Montignac. RVH.

    www.glycepure.com





    11-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etihad

    Etihad vanaf november naar de Seychellen 

     

     

     

     

    Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, vliegt vanaf 1 november 2011 naar Mahé, een eiland dat deel uitmaakt van de Seychellen.

     

    Etihad zal vier keer per week tussen thuisbasis Abu Dhabi en de Seychellen vliegen. Voor de vluchten wordt een Airbus A320 ingezet, die uitgerust is met twee klassen (Pearl Business en Coral Economy) en per week 1.088 passagiers kan vervoeren.

     

    “We zien dat de eilanden van de Seychellen steeds meer als luxe reisbestemming in de smaak vallen bij reizigers vanuit de Verenigde Arabische Emiraten en vanuit Europa. Onlangs nog brachten zelfs de nieuwe hertog en hertogin van Cambridge er hun huwelijksreis door. Met het oog op de vele reizigers die in de winter de zon willen opzoeken, leek november ons het ideale moment om de nieuwe route te introduceren,” zegt James Hogan, Chief Executive Officer van Etihad. RVH.

     

    10-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The hotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Modern en stijlvol design voor The Hotel

    Revolutionaire renovatie kamers binnenkort van start

     

     

     

     

     

    The Hotel, het voormalige Brussels Hilton, zal worden heringericht door GCA, een Spaans architectenbureau van wereldfaam. Het hotel aan de Waterloolaan werd in februari overgenomen door de Zweedse vastgoedgroep Pandox AB, die er een premium segment hotel van gaat maken met moderne en stijlvolle elegantie als rode draad. Binnenkort wordt gestart met de complete renovatie van de 433 kamers, die een revolutionaire nieuwe indeling en contemporaine look krijgen waarbij alles er op gericht is om de gasten zich optimaal op hun gemak te laten voelen. 

     

    De keuze voor het architectenbureau dat The Hotel onder handen mag nemen is gevallen op het Spaanse 'GCA Arquitectes Associates'. Achter deze naam staat een team van architecten en designers die al ruim twintig jaar met succes wereldwijd projecten uitvoeren op gebied van architectuur en binnenhuisinrichting. Op het palmares van GCA staat een indrukwekkende lijst van oa hotels, winkelcentra en kantoorgebouwen in wereldsteden zoals New York, Londen, Parijs en Dubai.

     

    Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling. Het traditionele bureau verdwijnt en maakt plaats voor een lange zetel langs het raam waar een schuifbare tafel voor staat. De zakenreiziger van vandaag werkt met laptop of tablet computer en heeft daarom geen groot bureau meer nodig. De innovatieve nieuwe indeling zorgt er voor dat de ruimte optimaal wordt benut om er zowel te kunnen relaxen als werken.

     

    De badkamer wordt met lamellen gescheiden van de rest van de kamer. Dit geeft een ruim gevoel en bovendien kan je met open lamellen zelfs vanuit de badkamer van het prachtige uitzicht op de stad genieten. De kamers worden stijlvol en gezellig ingericht zodat gasten zich er helemaal thuis voelen en tot rust kunnen komen.  RVH.

     

     

    07-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hello Antwerp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    HELLO ANTWERP : Land Rover presenteert nieuwe Range Rover Evoque in Modemuseum

     

     

     

    Beeld u in… de meest trendy, sexy en stedelijke auto van Land Rover. Meer nog, de meest compacte, ecologische en milieuvriendelijke Range Rover ooit, uitgerust met de laatste technologische snufjes. De Range Rover Evoque heeft het allemaal, en de wereld mag het weten.

    Land Rover hield deze baby Range officieel boven de doopvont in aanwezigheid van zijn Belgische drie peters, de 'City Shapers'. Das Pop frontman Bent Van Looy, ontwerpersduo A.F. Vandevorst en lifestyle trendwatcher Valentine Van Gestel kwamen naar Antwerpen, werden samen met een duizendtal andere gasten ondergedompeld in een heuse 'Evoque City Experience' en zagen dat het goed was.

     

    Met de nodige glitter en glamour stelde Range Rover de nieuwe Range Rover Evoque voor, de kleinste, lichtste en zuinigste Range ooit gemaakt. Dat gebeurde in het Modemuseum op het Antwerpse Zuid. Bezoekers konden er de Range Rover Evoque bewonderen in een unieke omgeving. Naast de Evoque – die getoond werd in zijn beide koetswerkvarianten – kon het enthousiaste publiek ook kennis kan maken met de aparte Pulse of the City campagne en met de City Shapers. Bezoekers aan de Evoque-lounge konden er digitaal de Evoque van hun dromen samenstellen.

     

    Na het officiële gedeelte maakte de Evoque zijn imago van trendsetter waar met een

    exclusief "late night" shopping-parcours door de modestad. Verschillende boetieks zoals Essentiel, Seven for all Mankind, Ines, Delvaux, Thiron, MAC, Sien en Liu-Jo opende speciaal voor de Evoque en zijn gasten, de deuren.

     

    De Pulse of the City Campaign werd in de herfst 2010 wereldwijd gelanceerd in 17 landen. Per land werden een aantal city shapers uitgekozen. Zij zijn echte stadsmensen die hun stad door en door kennen. Bent Van Looy, de frontman van Das Pop, modeontwerpster A.F. Vandevorst en journaliste Valentine Van Gestel vertegenwoordigen Brussel in de Pulse of the City Campaign van België. RVH.

    06-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mumm on Ice

    MUMM On Ice, de ideale partner voor verrassingsfeestjes.

     

     

     

     

    Het gereputeerde Franse Champagnehuis G.H. MUMM stelt MUMM On Ice voor. MUMM On Ice is een fles G.H. MUMM Brut Cordon Rouge in een bijzondere geschenkverpakking, een elegant én tegelijk praktisch accessoire dat ervoor zorgt dat je je favoriete champagne altijd en overal perfect gekoeld kan serveren.

     

    Altijd en overal perfect gekoelde champagne. Breek het ijs met MUMM On Ice, een speciale zomereditie van het gereputeerde champagnehuis G.H. MUMM. Met MUMM On Ice lanceert G.H. MUMM een gloednieuwe manier om champagne te drinken. Het gaat om een fles G.H. MUMM Cordon Rouge verpakt in een stijlvolle draagtas.

     

    De transparante tas, vervaardigd uit een licht en flexibel materiaal, ontpopt zich tot een herbruikbare ijsemmer, als je haar vult met geschaafd ijs en een beetje water. Doordat zij uitgerust is met een praktisch handvat, draag je de fles overal veilig mee naartoe. MUMM On Ice is te koop in de grootdistributie. Aanbevolen verkoopprijs: 30 euro.

     

    Met een wereldwijde verkoop van bijna 8 miljoen flessen staat G.H. MUMM op de derde plaats in de lijst van de grootste champagnehuizen. De export is goed voor ongeveer 60% van de verkoop. Champagne G.H. MUMM is aanwezig in meer dan 100 landen en bekleedt een vooraanstaande positie in Europa, meer bepaald in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italïe. G.H. MUMM streeft nu ook een nieuwe doelstelling na: de Aziatische markten veroveren. RVH.

    www.pernod-ricard-belgium.com 

     

     





    04-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guiness record sportles

    CENTER PARCS BREEKT GUINNESS WORLD RECORD MET GROOTSTE SPORTLES OOIT

     

     

     

    Een indrukwekkende krachtenbundeling van ruim 988 medewerkers van Center Parcs, Sunparks, Pierre & Vacances, Albron en Eliance heeft vandaag een notering opgeleverd in het Guinness Book of Records. Om 9 uur verbraken zij in het Belgische park de Kempense Meren van Sunparks het Guinness World Record met een prestatie die de geschiedenis ingaat als de ‘grootste sportles ooit’.

     

    Tijdens de internationale sportdag deden 1400 collega’s mee aan deze collectieve recordpoging. Onder begeleiding van zes sportinstructeurs van Center Parcs deden zij verschillende oefeningen tijdens een warming up van tien minuten. Het vorige record stond op naam van de Ballyclare Highschool in Noord-Ierland die het record op 12 november 2009 met 882 deelnemers op zijn naam schreef.

     

    Center Parcs Europe bestaat uit Center Parcs en Sunparks en is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep. Center Parcs Europe telt 24 parken (21 parken van Center Parcs en 3 parken van Sunparks) in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In 2010 boekten circa 3,9 miljoen gasten ruim vijftien miljoen overnachtingen. De omzet van Center Parcs Europe over het boekjaar 2009-2010 bedroeg 599,6 miljoen euro. RVH.





    04-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carlsberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Perfect Serve Box van Carlsberg: de perfecte kit om dit unieke bier te serveren zoals het hoort, én een ideaal vaderdagcadeau !

     

     

    Om een lekker biertje te maken, heb je niet altijd genoeg aan de juiste ingrediënten. Er komen vaak nog een hele rits handelingen aan te pas waarvan je misschien wel denkt dat ze helemaal niet belangrijk zijn.

     

    Carlsberg heeft al lang begrepen dat je een aantal strikte regels moet naleven, zowel bij het brouwen van het bier als bij het schenken.

    Om te genieten van een heerlijke Carlsberg moet je namelijk eerst elk stof of vuiltje van het flesje vegen. Vervolgens neem je een schoon en vochtig glas. Het bier moet in één beweging worden uitgeschonken. Daarvoor hou je het glas schuin en laat je het vervolgens geleidelijk recht komen terwijl je het volschenkt. Het flesje mag nooit in aanraking komen met het bier en het glas. Als het bier is uitgeschonken en je het glas hebt neergezet, voltooi je het ritueel door het glas af te strijken met een bierafschuimer, die je in een hoek van 45° houdt. Dan volgt de finishing touch: dompel de onderkant van het glas kort in het water zodat het mooi proper is, en droog af. Om het er helemaal aantrekkelijk uit te laten zien, serveer je het glas op een Carlsberg-bierviltje.

     

    Wil je het zelf ook eens proberen? Koop dan de Perfect Serve Box, die verkrijgbaar is in bepaalde supermarkten. In deze kit vind je 1 glas, 6 flesjes Carlsberg van 25 cl, 1 bierafschuimer en 10 bierviltjes. De aanbevolen verkoopprijs is 7,99 euro. RVH.

     

    04-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dcooternocturnes

    Nieuw: scooternocturnes in het Pajottenland

     

     

     

    Tot en met 30 juni pakt Scootertours.be uit met zgn. scooternocturnes en kan je iedere dag tussen 18u30 en 22u30 scooters huren voor een bijzonder interessant tarief. Zowel verliefde stellen die zin hebben in een romantische uitstap als Bourgondiërs die de streek van geuze en kriek weten te waarderen, zullen vast en zeker genieten van een scootertocht op een lange, warme zomeravond.

     

    Wie deelneemt aan een scooternocturne zal onmiddellijk merken hoe mooi het Pajotse landschap is wanneer het gehuld is in de warme kleuren van de ondergaande zon. Scootertours.be tekende verscheidene mooie routes uit die zich uitstekend lenen voor een romantische, ontspannende uitstap na een drukke werkdag of op een weekendavond. Onderweg kan je op een van de caféterrassen genieten van een lekkere geuze of kriek.

     

    De scooternocturnes kunnen geboekt worden tot eind juni. Tussen 18u30 en 22u30 betaal je slechts 30 euro per scooter (min. 2 scooters - incl. huur van de helmen en verzekering).

     

    Het scooterverhuurproject van het Pajottenland werd gelanceerd in augustus 2010. Sedertdien kent het een alsmaar toenemend succes. Op dit ogenblik zijn er tien scooters van 50cc beschikbaar voor verhuur. Een scooter huren overdag kost slechts 69 euro. Vanaf twee scooters betaal je slechts 50 euro per scooter per dag. Voor een heel weekend (van vrijdagavond tot maandagochtend) betaal je slechts 100 euro per scooter. Er zijn drie officiële startplaatsen: Eizeringen (aan de befaamde geuzeherberg 'In de Verzekering tegen de Grote Dorst' ), Vlezenbeek en Beersel. RVH.

    www.scootertours.be

     

    03-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luchthaven Ch de Gaulle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LUCHTHAVEN PARIJS CHARLES DE GAULLE

    Een nieuw gebouw met meer comfort en een makkelijker doorstroming voor de passagiers!

     

     

     

     

    Het project op de luchthaven Parijs Charles de Gaulle omvat een nieuw gebouw met meer comfort en een makkelijker doorstroming voor de passagiers. Pierre Graff, directeur generaal van de Aéroports de Paris, stelde het plan van de herinrichting van de terminals 2A en 2C van Parijs Charles de Gaulle voor. Beide terminals zullen met elkaar verbonden worden door een ruimte met een oppervlakte van 16.500 m2. De constructie biedt veel comfort en betekent tijdswinst voor de reizigers.

     

    De nieuwe infrastructuur zal vooral ruimte vrij maken in de terminals, ruimte die ervoor zorgt dat de passagiers zich makkelijker kunnen bewegen en van een betere service worden voorzien.

     

    Het nieuwe gebouw zal niet alleen zeer functioneel zijn maar de ontwerpers hebben ook gekozen voor een gedurfd architecturaal ontwerp. Aéroports de Paris opteerde voor een futuristisch concept waarbij de buitenkant van het gebouw is samengesteld uit prachtige, langwerpige metalen linten. Het interieur is luchtig, elegant en de passagiers zullen van overal in het gebouw, tussen de glinsteren metalen banden door, een uitzicht hebben op de vliegtuigen. Bij de constructie is ook rekening gehouden met het optimale gebruik van duurzame materialen, conform de milieu engagementen van Aéroports de Paris.

     

    Het nieuwe verbindingsgebouw biedt de passagiers een prachtige winkelruimte met een innoverend concept. Aéroports de Paris wil hiermee zijn ambitie waarmaken om dé referentie in Europa te worden wat betreft Travel Retail. Het winkelparcours is duidelijk gepland, doorkruist eerst een grote winkel waar de passagier de klassieke producten kan aankopen (alcohol, parfums, tabak, gastronomie..) en loopt daarna door een restaurantruimte en langs winkels met luxeproducten. De nieuwe verbindingsruimte zal het eerste gebouw zijn van Aéroports de Paris waar deze planning wordt ingevoerd. RVH.

     

     

    02-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Magnifique Nights
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SPEEL MEE MET SOFITEL: 80 MAGNIFIQUE NIGHTS OVER DE HELE WERELD

     

     

     

     

    Sofitel lanceert een innovatieve marketingstunt in de vorm van een leuke wedstrijd: ‘De wereld rond met Sofitel: 80 Magnifique Nights’. Dit unieke initiatief is geïnspireerd op de sprookjes van Duizend-en-één-nacht en het boek van Jules Verne. Het is een uitnodiging om Phileas Fogg, het beroemde personage, te evenaren dat de indrukwekkende weddenschap aanging om de wereld rond te reizen in 80 dagen...

     

    Op de speciale website www.sofitel80nights.com kunnen bezoekers de 120 adressen van het merk in 40 verschillende landen ontdekken dankzij de interactieve wereldkaart. Iedereen kan zijn virtuele reisdagboek invullen en zo zijn ideale wereldrondreis langs 8 Sofitelbestemmingen uitstippelen. Het deelnemingsformulier wordt een postkaart met de 8 stopplaatsen die de reiziger gekozen heeft.

     

    De prijzen? De 8 winnaars worden willekeurig gekozen op 18 juli en verdelen samen 80 nachten in Sofitel-hotels. De winnaar van de eerste prijs krijgt 31 nachten in een tweepersoonskamer en twee vluchten rond de wereld en kan dus zijn of haar droomreis waarmaken. Daarnaast zijn er 7 andere winnaars die 7 nachten mogen verblijven in een van de hotels die ze gekozen hebben, met een tweede persoon naar keuze.

     

    Bezoekers kunnen hun winkansen vergroten door fan te worden van de Sofitel-pagina op Facebook, hun postkaart met 8 bestemmingen naar vrienden te sturen of lid te worden van het A|Club-getrouwheidsprogramma van de Accor Group. In elk van die gevallen krijgt de gebruiker extra kansen om te winnen.

     

    Deze speciale actie krijgt heel wat internationale media-aandacht. Naast de gebruikelijke reclame komt er ook een speciale rubriek op de websites van ELLE Magazine in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en China met thematische content rond mode, design en gastronomie. Een aantal andere internationale websites maken de actie ook bekend: CNN, The New York Times, Travel + Leisure en TripAdvisor.

     

    Ten slotte is er ook een reisdagboek in samenwerking met het Franse magazine L’Officiel Voyage. Daarin staat een selectie van speciale evenementen die Sofitel-hotels uit de hele wereld willen delen. RVH.

    www.sofitel80nights.com

     

     

    01-06-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs