Zowel voor vertrekkende als voor aankomende passagiers en voor transitreizigers lanceert Aéroports de Paris een nieuwe vijfsterren welcome service die La Conciergerie werd gedoopt. Het is een unieke service die de passagiers verwent van bij hen thuis tot in het vliegtuig. Dankzij La Conciergerie word je aan huis opgehaald met een limousine, je wordt in de luchthaven niet alleen verwelkomd maar op een vlotte manier door de gebouwen geloodst, zelfs langs de veiligheidsposten en de douanecontrole. De service wordt door Aéroports de Paris aangeboden in Paris Charles de Gaulle en in Paris Orly. De Standaard service kost 150 (1 tot 3 mensen), terwijl de VIP-service 330 kost.
Sommige gasten verwachten een op en top persoonlijke service en met ons nieuwe vijfsterren aanbod willen wij graag aan die verwachtingen voldoen aldus François Rubichon, deputy CEO Aéroports de Paris. Discretie is verzekerd en een veeltalige service wordt aangeboden door professionele medewerkers. De stafleden van La Conciergerie spreken Frans, Engels, Spaans, Italiaans, Duits, Portugees, Russisch, Arabisch, Mandarijn en Japanees.
Als passagier wens je een perfect pak, vers van de droogkuis, je wil bloemen of kleine geschenken afgeven voor de afreis of bij aankomst, sleutels of waardevolle papieren achterlaten die door iemand moeten opgehaald worden, je wil reserveren in een restaurant of een vergaderzaal boeken de Concierges zorgen ervoor en voor nog veel meer.
De service zal beschikbaar zijn aan vijf desks die in de luchthaventerminals progressief zullen worden geopend. De eerste twee, in Terminal 1 van Paris Charles de Gaulle en in Terminal West van Paris Orly, zijn reeds open. Tegen juli 2011 zijn de drie andere operationeel, in Terminals 2E en 2C van Paris Charles de Gaulle en in Terminal Zuid van Paris Orly. Openingsuren: elke dag van het jaar, van de eerste tot de laatste vlucht. Boekingen kunnen via internet (http://www.conciergerie-paris-airport.com) , telefonisch (24 u en 7 dagen op 7, nr. 00 33 1 48 16 11 12) en aan de desks in de terminals. RVH.
Mercure hotels, het hotelmerk uit het middenklassensegment van Accor, opende recent een nieuw Mercure hotel in Eindhoven. Het bekende Amrâth Hotel Pierre werd omgedoopt tot Mercure Eindhoven. De directie van Amrâth Hôtels is enthousiast dat zijn onlangs volledig vernieuwde viersterrenhotel voortaan als franchisehotel onder het merk Mercure zal voortbestaan. Hiermee is het 12de Mercure hotel van Accor in Nederland een feit.
Amrâth Hotels kan dankzij dit franchisecontract gebruikmaken van het sterke merk Mercure, dat in vijftig landen wordt vertegenwoordigd. Door het gebruik van Accors reserverings- en distributiesysteem wordt het nieuwe Mercure hotel wereldwijd op de kaart gezet. Ons oude Amrâth Hotel Pierre hebben wij gerenoveerd tot een vrijwel nieuw hotel en hierbij hoort een nieuwe naam. De franchiseovereenkomst met het internationaal vertrouwde merk Mercure past perfect bij ons nieuwe hotel en het netwerk van Accor vergroot het bereik naar de internationale gasten", aldus Kaspar van Eijl, eigenaar van Amrâth Hôtels.
Het viersterrenhotel Mercure Eindhoven gelegen aan de Leenderweg 80 telt 60 moderne, ruime kamers, die onlangs geheel zijn vernieuwd. In elke kamer hangen fotos van Glow, het internationaal Lichtfestival in Eindhoven. Het hotelrestaurant La Columbine biedt plaats aan 60 gasten. Door zijn gunstige ligging aan de rand van het centrum en dichtbij de Ring en de luchthaven, is het nieuwe Mercure Eindhoven zeer geschikt als locatie voor zakelijke bijeenkomsten, recepties en evenementen. Het hotel beschikt over drie goed uitgeruste, multifunctionele zalen. Gasten kunnen bovendien kosteloos parkeren op het eigen parkeerterrein. RVH.
Twee decennia deskundigheid in gezondheid en voeding hebben het merk ISIO4 sterk gemaakt. Het is de eerste olie met een combinatie van vier soorten zaadolie die wetenschappelijk gedoseerd werden om een optimaal gehalte aan vetzuren te krijgen.
ISIO4 is vandaag toonaangevend op de markt van spijsolie in Frankrijk. Lesieur heeft de formule van ISIO4 in de loop der jaren aangepast volgens de onderzoeksontwikkelingen en het productassortiment uitgebreid om zo goed mogelijk te kunnen beantwoordden aan de voedingsbehoeften van de consument.
ISIO4 anticipeert en bewijst dat een voedingsproduct, in dit geval olie om te kruiden en te bakken, tegelijkertijd een culinaire en nutritionele functie kan hebben. Deze olie is niet alleen een lekker ingrediënt in dagelijkse gerechten, maar heeft ook een weldadige invloed op ons lichaam en onze gezondheid.
Uit een onderzoek blijk dat de mens onvoldoende vitamine D tot zich neemt, zodat Lesieur een nieuwe olie lanceert met geoptimaliseerde formule met vitamine D. Deze vitamine heeft een essentiële rol in ons lichaam, aangezien ze verantwoordelijk is voor botmineralisatie, maar ook een invloed heeft op het weerstandsvermogen. EFSA heeft bovenden de claim vitamine D draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem goedgekeurd.
Idealiter zou 2/3 van de hoeveelheid vitamine D moeten voortkomen uit de synthese van deze vitamine door het lichaam onder invloed van zonlicht, het resterende derde moet uit de voeding worden gehaald. Door het niet al te gunstige klimaat en eetgewoonten die weinig bevorderlijk zijn voor de consumptie van natuurlijke bronnen, hebben de meeste Belgen evenwel een tekort aan vitamine D.
Alhoewel ISIO4 en ISIO4 olijf een andere formule en verpakking krijgen, zijn de ISIO4 vinaigrettes die Lesieur lanceert de grote noviteit. Er komen twee vinaigrettes: ISIO4 met rode wijnazijn en uien sjalotten en ISIO4 appelazijn en appelen honing. De erg mooie en ergonomische fles van 450ml is ontworpen om met de hand geschud te worden als een shaker. Enkele seconden volstaan om de heerlijke mix te proeven. Beide vinaigrettes zijn vanaf volgende maand verkrijgbaar. RVH.
Corendon Vliegvakanties voegt een nieuwe bestemming toe aan zijn aanbod: de Israëlische badplaats Eilat. Dat is het gevolg van de rechtstreekse vluchten die de nieuwe luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines inlegt tussen Amsterdam en het zonovergoten Eilat. Iedere donderdag en zondag vliegt een moderne Boeing 737-800 heen en weer tussen beide luchthavens.
De reizigers van Corendon kunnen er kiezen tussen een strandverblijf, een rondreis of een combinatie van beiden. Het prachtige Eilat is de perfecte strandbestemming. De meest zuidelijke stad van Israël krijgt nauwelijks regen en geniet het hele jaar van aangename temperaturen dankzij haar ligging aan de Rode Zee. De stad heeft een ruim assortiment aan restaurants, discotheken en kleurrijke winkeltjes, en op de sfeervolle zeeboulevard worden 's zomers levendige bazaars georganiseerd. Voorts zijn er tal van attracties voor gezinnen met kinderen. Nieuw is het hightech themapark Kings City dat helemaal in het teken staat van de Bijbelverhalen. Leuk om weten: in Eilat betaal je geen belasting waardoor je in winkels, taxi's en restaurants een stuk minder betaalt dan elders in Israël.
Eilat staat al decennialang bekend om haar uitnodigende stranden maar de grootste troef is ongetwijfeld het kristalheldere water van de Rode Zee. Het zeewater heeft een gemiddelde temperatuur van 20 graden en voor de kust van Eilat liggen enkele van de mooiste duikplekken ter wereld. De bekendste plek is wellicht Dolphin Reef waar wilde dolfijnen zich graag vertonen. Wie niet duikt, kan terecht in het onderwater observatorium van de Coral Reserve Beach of kan het onderwaterleven bekijken van op een boot met glazen bodem.
Vlak buiten de stad liggen archeologische vindplaatsen en prachtige natuurplekjes zoals het Timna National Park (met de zogenaamde Zuilen van Salomon) of de Negev Desert Botanical Garden. De Negevwoestijn leent zich trouwens perfect voor kameel- en wandeltochten of voor jeepsafari's. Eilat is ook de ideale uitvalsbasis om Israël te verkennen. RVH.
De Grote Mercure Wijnen: de nieuwe wijnkaart is er!
Het proeven van de wijnen bij Mercure is veel meer dan een specialiteit : het is een kunst. De selectie van Grote Wijnen van Mercure, erkend door de wijnsector en de wijnliefhebber, is ieder jaar opnieuw verleidelijk vanwege de kwaliteit en de rijkdom van de wijnen en ...vanwege de prijzen. En dat al bijna 30 jaar lang.
De wijnen op de kaart van Mercure, die ons het komende jaar weelderige smaken zullen brengen. Dit jaar is de selectie voor België " blind " gekozen door oenologen en directeuren van de hotels en de restaurants van Mercure. Zij hebben een keuze gemaakt uit de Franse selectie van 60 wijnen geselecteerd onder andere door de " Echansons d'Or Mercure ", meesters op het gebied van de combinatie van wijn en smaak.
De nieuwe wijnkaart van de Grote Mercure Wijnen is tot eind april 2012 op alle tafels van de Mercure restaurants in België te vinden. Om de keuze voor de klant makkelijker te maken is het aanbod verdeeld in vier grote smaakcategorieën en worden de kwaliteiten en bijzondere eigenschappen van elke wijnsoort beschreven.
Op de kaart van de " Grote Mercure Wijnen " 2011-2012 in de Mercure vestigingen in België:
Drie frisse en smaakvolle wijnen : CONDRIEU 2009 - E. Guigal (Rhône vallei /Wit ) -
SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood) en een ALSACE GRAND CRU SCHLOSSBERG 2008 - Domaine Blanck (Elzas / Wit
Drie lichte en fruitige wijnen : CHABLIS MONTMAINS 1er CRU 2009 - Domaine des Marronniers (Bourgogne / Wit) - SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit) en een BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins (Bourgogne / Rood).
Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen: MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood) - PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil(Graves / Rood) en een LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood).
Drie volle en krachtige wijnen : GEVREY CHAMBERTIN VIEILLES VIGNES 2009 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) - MOREY SAINT DENIS COEUR D'ARGILE 2007 - Frédéric Magnien (Bourgogne / Rood) en een NERO D'AVOLA CALATRASI 2008 - Pardela Wines (Sicilië, Italië / Rood).
Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België- Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.
Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort. RVH.
Deze witte wijn heeft een neus van viool, gedroogde abrikoos en rijpe peer. Uitgebalanceerd en met een lange afdronk, uitstekende begeleider van asperges en schaaldieren, maar ook van vliegwild en exotische gerechten.
SANTENAY 1er CRU 2009 - Lucien Muzard et Fils (Bourgogne / Rood)
Fles 29,00
Glas 6,00
Met een robijnrode kleur en mooie glans en een neus van bessen, kersen en hout, geeft deze soepele en frisse wijn veel genoegen, vooral bij zoetwatervis en aspergegerechten.
Met verfijnde aroma's zowel in geur als in smaak heeft deze wijn uit de Elzas alle eigenschappen van een grote wijn en vormt een uitstekende combinatie met vlees, gevogelte en zoete gerechten.
Deze jonge kwaliteitswijn biedt een goede harmonie tussen zuren en molligheid en heeft een lange afdronk. Zijn tonen van fruit, witte bloemen, kruiden en hazelnoot passen uitstekend bij visgerechten met saus, rood vlees en boerenkaas.
SANCERRE LES BELLES VIGNES 2009 - Fournier Père et fils (Loire / Wit)
Fles 25,00
Glas 5,00
Een prachtige Sancerre, edel en fruitig. De heerlijk soepele en volle smaak zorgt voor een verrijking van traditionele gerechten en stoofschotels.
BROUILLY CHÂTEAU DE PIERREUX MOMMESSIN 2009 - Famille des Grands Vins
(Bourgogne / Rood)
Fles 25,00
Glas 5,00
Ideaal om vrienden mee te verrassen zonder zelf meteen failliet te gaan, deze donkerrode
Bourgogne met het aroma van rijp zwart fruit die een plezierige lange indruk in de mond achterlaat. Heerlijk bij geroosterd vlees, bij vis of vlees en verrassend lekker bij Aziatische
gerechten.
Drie elegante en uitgebalanceerde wijnen:
MINERVOIS LA SELECTION DU CHÂTEAU DE BAGNOLES 2007 - Jean Panis (Languedoc-Roussillon / Rood)
Fles 25,00
Glas 5,00
Een mooie kersenrode kleur, een neus van rood fruit met tonen van hout en een snufje gekonfijte sinaasappel zijn de kenmerken van deze heerlijke, stevige wijn. Originaliteit verzekerd in combinatie met de keuken van de Maghreb.
PESSAC LEOGNAN CHÂTEAU LE THIL COMTE CLARY 2008 - Scea de Laitre le Thil
(Graves / Rood)
Fles 32,00
Glas 6,50
Een geweldige ontdekking, deze rode wijn met een complexe en krachtige neus, met het aroma van rijp rood fruit en met kruidige en rokerige tonen, mondvullend, een stevige textuur en elegante en geurige taninnes. Een uitgelezen begeleider van wildschotels, van rood vlees en van homard à l'américaine.
LISTRAC CHÂTEAU CLARKE 2006 - Baron Edmond de Rothschild (Bordeaux /Rood)
Fles 36,00
Glas 7,50
Deze karakteristieke wijn van grote klasse biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor een verfijnd en zijdezacht mondgevoel en rijpe tannines. Past uitstekend bij kwartel, bij een royale lendebiefstuk en bij kalfsragout.
Deze zware en krachtige wijn combineert een robijnrode kleur met een purperen glans en is een edele vertegenwoordiger van zijn appellation. Zijn zeer bloemige neus ontwikkelt zich naar tonen van rood fruit, zwart fruit en dan naar zoethout. Deze wijn die vol en elegant in de mond is en een fluwelige textuur heeft, past voortreffelijk bij wild of bij een mooi stuk gebraden vlees.
Purper van kleur, een neus van zeer zuiver rijp fruit en een soepel en een zalvend mondgevoel ondersteund door fijne en zijdeachtige tannines zijn de troeven van deze grote wijn. Elegant en persistent en een goede begeleider van kalfsvlees en kazen zoals "Epoisses".
Deze rode Italiaanse wijn die de geur heeft van rood fruit, zoethout, kruiden en rook, is geschikt om nu te drinken. Met de smaak van gekonfijt fruit, pruimen, chocola en zachte tannines. Perfect in combinatie met gerookte vleeswaren, harde kazen maar ook met gerechten met bospaddestoelen.
Twaalf wijnen naar keuze te ontdekken tot eind april 2012 op de tafels bij de zeven Mercure Hotels in België- Brussel (Centrum en Airport), Luik, Leuven, Louvain-la-Neuve, Mechelen en Bergen.
Meer dan 35 jaar al, vertegenwoordigt Mercure binnen de groep Accor de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen over de hele wereld biedt Mercure hotels aan met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hôteliers van de 700 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten aangename en ontspannende momenten in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort.
Bruis zoals je wil in 2011, met het intense of licht bruisende water van SPA!
Spadel zet zijn innovatiestrategie verder door het gamma pet-flessen van het natuurlijk, bruisende mineraalwater Spa te moderniseren en te verjongen. Een Belgisch bruiswatermerk met twee varianten van bubbels : intens voor Spa Barisart en natuurlijk licht bruisend voor Spa Marie-Henriette. Kies voor de bubbels die u het beste liggen, al naargelang uw aanvoelen op dat moment of uw specifieke behoeftes voor een unieke en natuurlijke verfrissing.
Wilt u zich verfrissen en meer pit voelen ? Kies dan voor Spa Barisart. Zin om u te ontspannen of voor een beetje zachtheid ? Laat u dan verleiden door de delicate bubbels van Spa Marie-Henriette. Het nieuwe bruisende gamma van Spa stelt vernieuwde pet-flessen voor die jonger, moderner en dynamischer zijn en hun bubbels accentueren..
Trouw aan zijn voortrekkersrol op vlak van duurzame oplossingen, maakt Spadel gebruik van de gelegenheid om nog verder te gaan in zijn ecologische engagement : 100% recycleerbare flessen, die 25% gerecycleerde pet bevatten, etiketten uit gerecycleerd papier bedrukt met plantaardige inkt. Ten slotte, zeggen de flessen van 50 cl en 1 l van Spa Barisart hun rode kleur vaarwel om de recyclage in België te optimaliseren.
De wereld van de natuurlijke mineraalwaters is in beroering. De markt van de koolzuurhoudend waters kent een voortdurende positieve evolutie : + 5,3% in waarde en + 2,1% in volume voor 2010 op het gebied van thuisconsumptie. In het totaal hebben de Belgen in 2010 154 miljoen liter natuurlijk, bruisend mineraalwater gedronken.
Lange tijd waren ze vrijgezel, maar nu zijn Spa Barisart en Spa Marie-Henriette eindelijk verenigd. Samengebracht onder de gemeenschappelijke naam Spa bruisend, gunnen de twee mythische natuurlijke mineraalwaters zichzelf een jongere, homogene en moderne look. Vaarwel, rode fles Barisart ! Weg met dat groene kleedje van Marie-Henriette! De twee gammas tonen zich vanaf nu in alle transparantie, maar blijven hun eigenheid benadrukken via de etiketten en doppen die hun kleurcode bewaren.
Het nieuwe bruisende gamma is vanaf nu dus homogeen, met de lijnen van de flessen die geharmoniseerd zijn met het gamma natuurlijke mineraalwaters Spa Reine. De nieuwe flessen tonen eveneens het vernieuwde logo dat de Pierrot doet heropleven, op een voor het merk dynamische manier. RVH.
EEN NATUURLIJKE AANPAK OM COMPLICATIES BIJ DIABETICI TE VERTRAGEN EN TE VOORKOMEN
Diabetes en vooral prediabetes zijn ziektes die veelal veel te laat vastgesteld worden omdat ze geen duidelijk herkenbare ziektesymptomen vertonen.
De complicaties daarentegen beginnen zich al te vormen alvorens de ziekte wordt vastgesteld. Deze kunnen zeer ernstig en zeer schadelijk worden. Het gaat dan voornamelijk over vasculaire problemen: zowel micro-vasculair ter hoogte van de ogen, de nieren en de voeten als macro-vasculair ter hoogte van de aderen, het hart en de hersenen.
Het is bovendien essentieel dat, op het moment dat de ziekte wordt vastgesteld, de patiënt zijn voedingsgewoonten aanpast. Dit wordt niet altijd in acht genomen waardoor de efficiëntie ervan beperkt is.
GLYCEPURE is een natuurlijk en innovatief voedingssupplement. Het is inderdaad zo dat Glycepure enerzijds bestanddelen van kaneel en chroom bevat. Deze hebben hun doeltreffendheid al bewezen door de suikerwaarden in het bloed te regelen en eveneens te vermijden dat er complicaties zouden optreden als gevolg van deze te hoge suikerwaarden.
Maar Glycepure bevat anderzijds ook antioxidanten, zoals kaneel, flavonoïden van bosbessen, selenium, zink en luteïne die een preventieve invloed hebben op vasculaire problemen bij diabetici.
Het gaat hier dus om een voedingssupplement zonder bijwerkingen en toxische effecten die zowel de suikerwaarde in het bloed regelt als antioxidanten bevat die een invloed hebben op het vasculaire systeem. Door deze twee mechanismen in Glycepure kunnen vasculaire complicaties bij diabetici voorkomen worden.
Een controle van uw bloedsuikergehalte vanaf de eerste tekenen van prediabetes is aangeraden, zo vermijdt u dat een banaal probleem in een ernstige stoornis veranderd. Elke maand vindt met op de site www.glycepure.com/recepten.html een recept met een laag suikergehalte. Bv.: Zalmfilets in papillot met paprikapuree, een fragment uit het boek : Le régime anti-diabète. La solution dans votre assiette. Dr Jacques Médart et Michel Montignac. RVH.
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, vliegt vanaf 1 november 2011 naar Mahé, een eiland dat deel uitmaakt van de Seychellen.
Etihad zal vier keer per week tussen thuisbasis Abu Dhabi en de Seychellen vliegen. Voor de vluchten wordt een Airbus A320 ingezet, die uitgerust is met twee klassen (Pearl Business en Coral Economy) en per week 1.088 passagiers kan vervoeren.
We zien dat de eilanden van de Seychellen steeds meer als luxe reisbestemming in de smaak vallen bij reizigers vanuit de Verenigde Arabische Emiraten en vanuit Europa. Onlangs nog brachten zelfs de nieuwe hertog en hertogin van Cambridge er hun huwelijksreis door. Met het oog op de vele reizigers die in de winter de zon willen opzoeken, leek november ons het ideale moment om de nieuwe route te introduceren, zegt James Hogan, Chief Executive Officer van Etihad. RVH.
Revolutionaire renovatie kamers binnenkort van start
The Hotel, het voormalige Brussels Hilton, zal worden heringericht door GCA, een Spaans architectenbureau van wereldfaam. Het hotel aan de Waterloolaan werd in februari overgenomen door de Zweedse vastgoedgroep Pandox AB, die er een premium segment hotel van gaat maken met moderne en stijlvolle elegantie als rode draad. Binnenkort wordt gestart met de complete renovatie van de 433 kamers, die een revolutionaire nieuwe indeling en contemporaine look krijgen waarbij alles er op gericht is om de gasten zich optimaal op hun gemak te laten voelen.
De keuze voor het architectenbureau dat The Hotel onder handen mag nemen is gevallen op het Spaanse 'GCA Arquitectes Associates'. Achter deze naam staat een team van architecten en designers die al ruim twintig jaar met succes wereldwijd projecten uitvoeren op gebied van architectuur en binnenhuisinrichting. Op het palmares van GCA staat een indrukwekkende lijst van oa hotels, winkelcentra en kantoorgebouwen in wereldsteden zoals New York, Londen, Parijs en Dubai.
Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling. Het traditionele bureau verdwijnt en maakt plaats voor een lange zetel langs het raam waar een schuifbare tafel voor staat. De zakenreiziger van vandaag werkt met laptop of tablet computer en heeft daarom geen groot bureau meer nodig. De innovatieve nieuwe indeling zorgt er voor dat de ruimte optimaal wordt benut om er zowel te kunnen relaxen als werken.
De badkamer wordt met lamellen gescheiden van de rest van de kamer. Dit geeft een ruim gevoel en bovendien kan je met open lamellen zelfs vanuit de badkamer van het prachtige uitzicht op de stad genieten. De kamers worden stijlvol en gezellig ingericht zodat gasten zich er helemaal thuis voelen en tot rust kunnen komen.RVH.
HELLO ANTWERP : Land Rover presenteert nieuwe Range Rover Evoque in Modemuseum
Beeld u in de meest trendy, sexy en stedelijke auto van Land Rover. Meer nog, de meest compacte, ecologische en milieuvriendelijke Range Rover ooit, uitgerust met de laatste technologische snufjes. De Range Rover Evoque heeft het allemaal, en de wereld mag het weten.
Land Rover hield deze baby Range officieel boven de doopvont in aanwezigheid van zijn Belgische drie peters, de 'City Shapers'. Das Pop frontman Bent Van Looy, ontwerpersduo A.F. Vandevorst en lifestyle trendwatcher Valentine Van Gestel kwamen naar Antwerpen, werden samen met een duizendtal andere gasten ondergedompeld in een heuse 'Evoque City Experience' en zagen dat het goed was.
Met de nodige glitter en glamour stelde Range Rover de nieuwe Range Rover Evoque voor, de kleinste, lichtste en zuinigste Range ooit gemaakt. Dat gebeurde in het Modemuseum op het Antwerpse Zuid. Bezoekers konden er de Range Rover Evoque bewonderen in een unieke omgeving. Naast de Evoque die getoond werd in zijn beide koetswerkvarianten kon het enthousiaste publiek ook kennis kan maken met de aparte Pulse of the City campagne en met de City Shapers. Bezoekers aan de Evoque-lounge konden er digitaal de Evoque van hun dromen samenstellen.
Na het officiële gedeelte maakte de Evoque zijn imago van trendsetter waar met een
exclusief "late night" shopping-parcours door de modestad. Verschillende boetieks zoals Essentiel, Seven for all Mankind, Ines, Delvaux, Thiron, MAC, Sien en Liu-Jo opende speciaal voor de Evoque en zijn gasten, de deuren.
De Pulse of the City Campaign werd in de herfst 2010 wereldwijd gelanceerd in 17 landen. Per land werden een aantal city shapers uitgekozen. Zij zijn echte stadsmensen die hun stad door en door kennen. Bent Van Looy, de frontman van Das Pop, modeontwerpster A.F. Vandevorst en journaliste Valentine Van Gestel vertegenwoordigen Brussel in de Pulse of the City Campaign van België. RVH.
MUMM On Ice, de ideale partner voor verrassingsfeestjes.
Het gereputeerde Franse Champagnehuis G.H. MUMM stelt MUMM On Ice voor. MUMM On Ice is een fles G.H. MUMM Brut Cordon Rouge in een bijzondere geschenkverpakking, een elegant én tegelijk praktisch accessoire dat ervoor zorgt dat je je favoriete champagne altijd en overal perfect gekoeld kan serveren.
Altijd en overal perfect gekoelde champagne. Breek het ijs met MUMM On Ice, een speciale zomereditie van het gereputeerde champagnehuis G.H. MUMM. Met MUMM On Ice lanceert G.H. MUMM een gloednieuwe manier om champagne te drinken. Het gaat om een fles G.H. MUMM Cordon Rouge verpakt in een stijlvolle draagtas.
De transparante tas, vervaardigd uit een licht en flexibel materiaal, ontpopt zich tot een herbruikbare ijsemmer, als je haar vult met geschaafd ijs en een beetje water. Doordat zij uitgerust is met een praktisch handvat, draag je de fles overal veilig mee naartoe. MUMM On Ice is te koop in de grootdistributie. Aanbevolen verkoopprijs: 30 euro.
Met een wereldwijde verkoop van bijna 8 miljoen flessen staat G.H. MUMM op de derde plaats in de lijst van de grootste champagnehuizen. De export is goed voor ongeveer 60% van de verkoop. Champagne G.H. MUMM is aanwezig in meer dan 100 landen en bekleedt een vooraanstaande positie in Europa, meer bepaald in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italïe. G.H. MUMM streeft nu ook een nieuwe doelstelling na: de Aziatische markten veroveren. RVH.
CENTER PARCS BREEKT GUINNESS WORLD RECORD MET GROOTSTE SPORTLES OOIT
Een indrukwekkende krachtenbundeling van ruim 988 medewerkers van Center Parcs, Sunparks, Pierre & Vacances, Albron en Eliance heeft vandaag een notering opgeleverd in het Guinness Book of Records. Om 9 uur verbraken zij in het Belgische park de Kempense Meren van Sunparks het Guinness World Record met een prestatie die de geschiedenis ingaat als de grootste sportles ooit.
Tijdens de internationale sportdag deden 1400 collegas mee aan deze collectieve recordpoging. Onder begeleiding van zes sportinstructeurs van Center Parcs deden zij verschillende oefeningen tijdens een warming up van tien minuten. Het vorige record stond op naam van de Ballyclare Highschool in Noord-Ierland die het record op 12 november 2009 met 882 deelnemers op zijn naam schreef.
Center Parcs Europe bestaat uit Center Parcs en Sunparks en is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Groep. Center Parcs Europe telt 24 parken (21 parken van Center Parcs en 3 parken van Sunparks) in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In 2010 boekten circa 3,9 miljoen gasten ruim vijftien miljoen overnachtingen. De omzet van Center Parcs Europe over het boekjaar 2009-2010 bedroeg 599,6 miljoen euro. RVH.
De Perfect Serve Box van Carlsberg: de perfecte kit om dit unieke bier te serveren zoals het hoort, én een ideaal vaderdagcadeau !
Om een lekker biertje te maken, heb je niet altijd genoeg aan de juiste ingrediënten. Er komen vaak nog een hele rits handelingen aan te pas waarvan je misschien wel denkt dat ze helemaal niet belangrijk zijn.
Carlsberg heeft al lang begrepen dat je een aantal strikte regels moet naleven, zowel bij het brouwen van het bier als bij het schenken.
Om te genieten van een heerlijke Carlsberg moet je namelijk eerst elk stof of vuiltje van het flesje vegen. Vervolgens neem je een schoon en vochtig glas. Het bier moet in één beweging worden uitgeschonken. Daarvoor hou je het glas schuin en laat je het vervolgens geleidelijk recht komen terwijl je het volschenkt. Het flesje mag nooit in aanraking komen met het bier en het glas. Als het bier is uitgeschonken en je het glas hebt neergezet, voltooi je het ritueel door het glas af te strijken met een bierafschuimer, die je in een hoek van 45° houdt. Dan volgt de finishing touch: dompel de onderkant van het glas kort in het water zodat het mooi proper is, en droog af. Om het er helemaal aantrekkelijk uit te laten zien, serveer je het glas op een Carlsberg-bierviltje.
Wil je het zelf ook eens proberen? Koop dan de Perfect Serve Box, die verkrijgbaar is in bepaalde supermarkten. In deze kit vind je 1 glas, 6 flesjes Carlsberg van 25 cl, 1 bierafschuimer en 10 bierviltjes. De aanbevolen verkoopprijs is 7,99 euro. RVH.
Tot en met 30 juni pakt Scootertours.be uit met zgn. scooternocturnes en kan je iedere dag tussen 18u30 en 22u30 scooters huren voor een bijzonder interessant tarief. Zowel verliefde stellen die zin hebben in een romantische uitstap als Bourgondiërs die de streek van geuze en kriek weten te waarderen, zullen vast en zeker genieten van een scootertocht op een lange, warme zomeravond.
Wie deelneemt aan een scooternocturne zal onmiddellijk merken hoe mooi het Pajotse landschap is wanneer het gehuld is in de warme kleuren van de ondergaande zon. Scootertours.be tekende verscheidene mooie routes uit die zich uitstekend lenen voor een romantische, ontspannende uitstap na een drukke werkdag of op een weekendavond. Onderweg kan je op een van de caféterrassen genieten van een lekkere geuze of kriek.
De scooternocturnes kunnen geboekt worden tot eind juni. Tussen 18u30 en 22u30 betaal je slechts 30 euro per scooter (min. 2 scooters - incl. huur van de helmen en verzekering).
Het scooterverhuurproject van het Pajottenland werd gelanceerd in augustus 2010. Sedertdien kent het een alsmaar toenemend succes. Op dit ogenblik zijn er tien scooters van 50cc beschikbaar voor verhuur. Een scooter huren overdag kost slechts 69 euro. Vanaf twee scooters betaal je slechts 50 euro per scooter per dag. Voor een heel weekend (van vrijdagavond tot maandagochtend) betaal je slechts 100 euro per scooter. Er zijn drie officiële startplaatsen: Eizeringen (aan de befaamde geuzeherberg 'In de Verzekering tegen de Grote Dorst' ), Vlezenbeek en Beersel. RVH.
Een nieuw gebouw met meer comfort en een makkelijker doorstroming voor de passagiers!
Het project op de luchthaven Parijs Charles de Gaulle omvat een nieuw gebouw met meer comfort en een makkelijker doorstroming voor de passagiers. Pierre Graff, directeur generaal van de Aéroports de Paris, stelde het plan van de herinrichting van de terminals 2A en 2C van Parijs Charles de Gaulle voor. Beide terminals zullen met elkaar verbonden worden door een ruimte met een oppervlakte van 16.500 m2. De constructie biedt veel comfort en betekent tijdswinst voor de reizigers.
De nieuwe infrastructuur zal vooral ruimte vrij maken in de terminals, ruimte die ervoor zorgt dat de passagiers zich makkelijker kunnen bewegen en van een betere service worden voorzien.
Het nieuwe gebouw zal niet alleen zeer functioneel zijn maar de ontwerpers hebben ook gekozen voor een gedurfd architecturaal ontwerp. Aéroports de Paris opteerde voor een futuristisch concept waarbij de buitenkant van het gebouw is samengesteld uit prachtige, langwerpige metalen linten. Het interieur is luchtig, elegant en de passagiers zullen van overal in het gebouw, tussen de glinsteren metalen banden door, een uitzicht hebben op de vliegtuigen. Bij de constructie is ook rekening gehouden met het optimale gebruik van duurzame materialen, conform de milieu engagementen van Aéroports de Paris.
Het nieuwe verbindingsgebouw biedt de passagiers een prachtige winkelruimte met een innoverend concept. Aéroports de Paris wil hiermee zijn ambitie waarmaken om dé referentie in Europa te worden wat betreft Travel Retail. Het winkelparcours is duidelijk gepland, doorkruist eerst een grote winkel waar de passagier de klassieke producten kan aankopen (alcohol, parfums, tabak, gastronomie..) en loopt daarna door een restaurantruimte en langs winkels met luxeproducten. De nieuwe verbindingsruimte zal het eerste gebouw zijn van Aéroports de Paris waar deze planning wordt ingevoerd. RVH.
SPEEL MEE MET SOFITEL: 80 MAGNIFIQUE NIGHTS OVER DE HELE WERELD
Sofitel lanceert een innovatieve marketingstunt in de vorm van een leuke wedstrijd: De wereld rond met Sofitel: 80 Magnifique Nights. Dit unieke initiatief is geïnspireerd op de sprookjes van Duizend-en-één-nacht en het boek van Jules Verne. Het is een uitnodiging om Phileas Fogg, het beroemde personage, te evenaren dat de indrukwekkende weddenschap aanging om de wereld rond te reizen in 80 dagen...
Op de speciale website www.sofitel80nights.com kunnen bezoekers de 120 adressen van het merk in 40 verschillende landen ontdekken dankzij de interactieve wereldkaart. Iedereen kan zijn virtuele reisdagboek invullen en zo zijn ideale wereldrondreis langs 8 Sofitelbestemmingen uitstippelen. Het deelnemingsformulier wordt een postkaart met de 8 stopplaatsen die de reiziger gekozen heeft.
De prijzen? De 8 winnaars worden willekeurig gekozen op 18 juli en verdelen samen 80 nachten in Sofitel-hotels. De winnaar van de eerste prijs krijgt 31 nachten in een tweepersoonskamer en twee vluchten rond de wereld en kan dus zijn of haar droomreis waarmaken. Daarnaast zijn er 7 andere winnaars die 7 nachten mogen verblijven in een van de hotels die ze gekozen hebben, met een tweede persoon naar keuze.
Bezoekers kunnen hun winkansen vergroten door fan te worden van de Sofitel-pagina op Facebook, hun postkaart met 8 bestemmingen naar vrienden te sturen of lid te worden van het A|Club-getrouwheidsprogramma van de Accor Group. In elk van die gevallen krijgt de gebruiker extra kansen om te winnen.
Deze speciale actie krijgt heel wat internationale media-aandacht. Naast de gebruikelijke reclame komt er ook een speciale rubriek op de websites van ELLE Magazine in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en China met thematische content rond mode, design en gastronomie. Een aantal andere internationale websites maken de actie ook bekend: CNN, The New York Times, Travel + Leisure en TripAdvisor.
Ten slotte is er ook een reisdagboek in samenwerking met het Franse magazine LOfficiel Voyage. Daarin staat een selectie van speciale evenementen die Sofitel-hotels uit de hele wereld willen delen. RVH.
Brouwerij Haacht behaalt 3 keer 3 sterren op de Superior Taste Awards 2011
De Superior Taste Award is een unieke internationale erkenning, gebaseerd op blinde testen die uitgevoerd worden door gerenommeerde Chefs en Sommeliers die allen opinieleiders zijn op gebied van smaak. Jaarlijks beoordelen zij honderden inzendingen. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.
Voor de editie 2011 werden maar liefst 906 producten uit de voedings-en drankensector ingeschreven. Brouwerij Haacht ziet de hoogstaande kwaliteit van haar bieren bevestigd met 3 sterren voor Prior Tongerlo, Keizer Karel Goud Blond en Keizer Karel Robijn Rood, meteen de hoogste onderscheiding.
Voor Prior Tongerlo is dit zelfs al de tweede keer op rij. Prior Tongerlo is een goudgeel abdijbier met een romige schuimkraag, gebrouwen met zorgvuldig uitgekozen grondstoffen (gerstemout, tarwemout, Saaz-hop en een unieke giststam). Het heeft een volmondige aanzet, waarbij de fruitige toetsen uitvloeien in een kruidige en licht bloemige hopbitterheid. De hergisting op fles geeft het bier een rijker en intenser smakenpalet.
Keizer Karel Robijn Rood is een donker bier met een fruitig aroma, een zachte en volle smaak en een zoethoppige afdronk. Keizer Karel Goud Blond is een blond bier met een kruidig hoparoma,een zoete smaak en een aangenaam droge bittere afdronk.
Al deze bieren zijn verkrijgbaar in de drinkcenters en bepaalde supermarkten,in flessen van 33cl en van 75cl met kurk. Ook eengeschenkverpakking behoort tot het gamma. RVH.
DE ALLEREERSTE CHAMPAGNE TER WERELD DIE SPECIFIEK IS
GECREËERD OM GEKOELD TE WORDEN GEDRONKEN
Deze maand lanceert Moët & Chandon in meer dan dertig trendy steden wereldwijd Moët Ice Impérial, de allereerste champagne ter wereld die speciaal is ontwikkeld om op ijs te worden gedronken in een warm klimaat. Geïnspireerd door de traditie van innovatie die kenmerkend is voor Moët & Chandon weerspiegelt Moët Ice Impérial een nieuwe mijlpaal in de wereld van de champagne.Ontdek zijn sprankelende frisheid en de stevige aromas van tropische vruchten tijdens een unieke, speelse ervaring die ideaal is voor elegante, zonnige en exclusieve bijeenkomsten.
Moët Ice Impérial stelt een radicaal nieuwe manier voor om van champagne te genieten. Deze champagnemengeling werd deskundig samengesteld voor een intense smaakervaring, met een originele toets van verse rode vruchten. De rijke structuur van dit drankje heeft een vleugje zoetheid en kan perfect aangelengd worden. Het is een champagne voor elke smaak zegt Benoît Gouez, Chef de Cave.Moët Ice Impérial wordt gepresenteerd in luxueuze witgelakte flessen met een zwart lint, een gouden label en een zilveren versiering die de normen van de sector in een nieuw jasje stoppen. Moët Ice Impérial symboliseert de elegantie, glamour en pioniersrol van het Huis.
Moët Ice Impérial werd speciaal ontwikkeld om overdag gedronken te worden en is ideaal voor feestjes met vrienden in exclusieve, trendy locaties, van de strandclubs in Acapulco, Rio de Janeiro en Saint-Tropez, tot de exclusieve dakterrassen in L.A. en Sydney, en cruises in de Caraïbische Zee.
Moët Ice Impérial wordt geserveerd in grote transparante Cabernetachtige glazen die zijn frisse smaak in de verf zetten. Enkele tips voor de versiering: muntblaadjes, een schijfje komkommer of de schil van witte pompelmoes, al naargelang uw smaak.
Moët Ice Impérial nodigt champagneliefhebbers uit om de frisheid van dit koele drankje te ontdekken, te genieten van een feestje overdag en de vrijheid te ervaren om deze champagne een persoonlijke toets te geven. Moët Ice Impérial zal dan ook vast en zeker een plaatsje veroveren in het hart van socialites, strandliefhebbers, vakantiegangers en iedereen die houdt van feestjes aan het zwembad. RVH.
Radisson Blu EU Hotel viert vijfde verjaardag metGroene Sleutel
Het Radisson Blu EU Hotel in Brussel kreeg als enige nieuwkomer in Brussel de Groene Sleutel uitgereikt: hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toeristische sector die serieus en controleerbaar bezig zijn met milieuzorg. Vandaag zijn beide Radisson Blu hotels de enige hotels in Brussel die dit milieucertificaat kunnen voorleggen.
Sinds zijn opening in 2006 is het Radisson Blu EU Hotel in Brussel bekend voor zijn innovatieve, creatieve en dynamische aanpak, ook wat betreft respect voor het milieu. In het kader van de wereldwijde Responsible Business politiek van de Rezidor Hotel Group, waarvan het Radisson Blu EU Hotel in Brussel deel uitmaakt, heeft het hotel maandenlang hard gewerkt om aan alle strenge milieueisen te voldoen en zo dit belangrijke keurmerk te verdienen.
De Groene Sleutel is een internationaal keurmerk voor milieuvriendelijke toeristische bedrijven. Met het behalen van de Groene Sleutel engageert dit bedrijf zich om op een duurzame manier te werk te gaan. Er wordt zorgvuldig omgesprongen met water, energie en afval, zonder toe te geven op vlak van comfort.
Om te voldoen aan de vereisten om de Groene Sleutel te behalen werden alle 20 Watt spaarlampen in de kamers vervangen door 10 Watt spaarlampen. Er werd een thermische audit gedaan om warmteverlies op te sporen, drukverminderaars geplaatst in alle douchekoppen en alle milieuonvriendelijke onderhoudsproducten werden gebannen. Het nieuwe verlichtingsbord bestaat volledig uit LED lampen. Er werd een communicatiecampagne op poten gezet om de gasten aan te sporen om respect te hebben voor het milieu bij het gebruik van handdoeken, zeep, afvalsortering en transportmiddelen.
Verder worden de medewerkers gemotiveerd om met het openbaar vervoer en de fiets naar het werk te komen en organiseert het hotel elk jaar een milieumaand waarin de medewerkers en gasten bewust gemaakt worden rond de milieuproblematiek. RVH.
De nieuwe kelnersmessen met dubbele inkeping worden in drie uitvoeringen geleverd: ABS, echt hout en roestvrij staal. Met het kelnersmes met dubbele inkeping, is het verwijderen van kurken eenvoudig en binnen ieders bereik! De kelnersmessen in echt hout en roestvrij staal zijn beschikbaar in zwarte geschenkkoffertjes.
De Kubus is de nieuwe flessenhouder van Screwpull®. Deze is elegant, neemt weinig plaats in en kan opgevouwen worden wanneer deze leeg is. Om de flessen erop te plaatsen, is het voldoende om deze open te vouwen en de flessen in de tussenruimten te plaatsen: 3 flessen beneden, 2 erbovenop en 1 op de top van de piramide. Zo kan men 6 flessen opstapelen.
2 nieuwe koelers doen hun intrede! Deze zijn uitgevoerd in linnen (beige en bruin). De koeler is uniek en onmisbaar en houdt uw fles wijn fris. De fles wordt geschoven in de voering die vooraf in de diepvriezer gekoeld werd. De koeler is stevig en uittrekbaar en past zich aan alle flessenvormen van 75 cl voor wijn en mousserende wijn aan. De vorm is zo ontworpen om de hele fles koel te houden: het eerste glas is even fris als het volgende!
Een unieke nieuwigheid ! Beste wijnliefhebber, ziehier de niet te missen nieuwigheid van Screwpull®, uniek op de markt ! Deze karaf laat de aroma's van jonge wijnen tot hun volle recht komen en het gebruik ervan is eenvoudigweg wonderlijk. Hierdoor zult u in vergelijking met een klassieke karaf twee uur uitsparen ! De wijnfontein Vitesse wordt gekenmerkt door een dubbel beluchtingssysteem : een beluchting in de fles dankzij de adapter, en een optimale beluchting in de karaf dankzij de brede basis. Ideaal voor jonge wijnen die tegen de karafwand moeten « klotsen » om al hun aroma's en parfums vrij te geven !
De Premium : de hefboomkurkentrekker die traditie en design verenigt. Hij vertegenwoordigt schoonheid en kwaliteit. Een klassieker, opnieuw uitgevonden. De kurkentrekker, eenvoudig en aangenaam in gebruik is praktisch omdat de hefbomen gemakkelijk neergeklapt kunnen worden en de schroefdraad in teflon zich moeiteloos in de kurk boort. De subtiele legering van 3 metalen garandeert een perfecte stabiliteit op de fles. Met geschenkkistje, ideaal om aan uzelf of iemand anders te schenken. RVH.