OCEAN SPRAY VERBETERT ZIJN RECEPTEN: NOG NATUURLIJKER
De cranberry heeft al een hele weg afgelegd. Ook al werd dit besje in 1620 door de Pilgrim Fathers van de Mayflower ontdekt, de Indianen gebruikten het al zeer lang om te koken, zich te verzorgen of om hun weefsels mee te kleuren. In 1930 ontwikkelden de stichters van de landbouwcoöperatie Ocean Spray als een van de eersten een techniek waarmee ze het sap uit de cranberry's konden halen om er een echt drankje mee te maken.
Vandaag verbetert de wereldleider op de cranberrymarkt zijn recepten om tegemoet te komen aan de behoeften van de consumenten. En om ook de kleine dorst te lessen brengt Ocean Spray een nieuw, superhandig formaat op de markt: een brikje van 200 ml om gezond zijn dorst te lessen. Deze innovaties kaderen in een verbintenis ten aanzien van het milieu: het bewijs dat Ocean Spray een coöperatie met burgerzin is.
De cranberry is een vrucht die op een heel aparte en originele manier wordt geoogst. Het grootste deel van de oogst gebeurt in een ondergelopen veen. Deze oogst is zowel verbluffend als spectaculair, want de producenten laten de plantage onder water lopen tot het water 45 cm hoog staat. Daarna worden de bessen van de struiken verwijderd met een maaidorser. Deze tijdelijke overstroming van de velden op het moment van de oogst maakt integraal deel uit van de cranberryteelt.
Een nieuw formaat voor een gezonde dorstlesser op elk moment
En er is nog meer, want Ocean Spray lanceert een nieuw, uiterst praktisch formaat in het Classic gamma: een brikje van 200 ml met rietje. Praktisch en ideaal om overal mee naartoe te nemen, naar het werk, bij het sporten of het wandelen... Met dit nieuwe formaat kunt u gezond uw dorst lessen: je kan er zoveel van drinken als je wilt en wanneer je maar wilt.
De Vaccinium macrocarpon of Noord-Amerikaanse cranberry staat bekend om zijn weldadige effecten op het urinestelsel. Deze kleine rode bes zit vol krachtige antioxidanten, de proanthocyanidines (PACs). Zij voorkomen dat bepaalde bacteriën zich gaan vasthechten aan de wanden van de urinewegen. De cranberry is trouwens de enige fruitsoort die deze unieke antioxidanten bevat. RVH.
Het versterkte stadje Gravelines ligt op een steenworp van Duinkerke en is omwille van de historische bezienswaardigheden en de gezelligheid beslist een bezoek waard. Van 22 tot 25 april worden er de Floralies du Litoral georganiseerd. Het evenement vindt om de vier jaar plaats en de bloemen- en tuinenpracht is overweldigend, op een oppervlakte van ruim 6000 m2 ! Het is een echt streekevenement want het zijn de bloemen- en plantenkwekers, de ontwerpers van tuinen, de tuinscholen en de groendiensten uit de regio Duinkerke die voor de aanleg zorgen.
Je kunt een bezoek aan de Floralies du Litoral in Gravelines combineren met het bijwonen van de 8ste editie van de Journées Eurorégionales des Villes Fortifiées. Niet verwonderlijk dat het evenement inGravelines plaatsvindt want het mooie stadje, op de oever van de rivier Aa, heeft prachtige omwallingen die door de beroemde Vauban zijn ontworpen. Van 23 tot 25 april zijn er geleide wandelingen en overal in de stad zal de bezoeker een reis terug in de tijd kunnen maken. Op de vestingen wordt ondermeer een Vikingkamp gebouwd en ontmoet je de soldaten van het grote leger van Napoleon. RVH.
Office de Tourisme des Rives de lAa (Gravelines), 11 rue de la République bp 139, F-59820, Gravelines. T 00 33 (0) 328 51 94 00.
Champagnehuis Perrier-Jouët vierde haar 200-jarig bestaan met de onthulling van Bi-Centenairede allereerste Living Legacy champagne, ontworpen om doorgegeven te worden aan volgende generaties.
Een exclusieve aanwezigheidslijst werd samengesteld door het huis dat wereldwijd bekend staat voor de Belle Époque Cuvée, voor de bekendmaking van een nieuwe Champagne ervaring. Aanwezigen werden ook uitgenodigd om een nieuw werk te ontdekken van de Amerikaanse kunstenaar Daniel Arsham , ontworpen om de geest van Bi-Centenaire te belichamen. Een uitnodiging om het leven werkelijk te vieren.
Perrier-Jouët Bi-Centenaire vertelt het onverwachte verhaal van een grootse vintage wijn met een dubbele achtergrond. De eerste vindt vandaag de dag plaats: een champagne liefhebber trakteert zichzelf op een magnum van Perrier-Jouët Belle Epoque 1998. Vele jaren later, op zijn beurt, geniet een nakomeling van een magnum van Belle Epoque 1998, dat doorheen de generaties is doorgegeven en met veel zorg in een privé-kelder werd bewaard in Perrier-Jouët voor bijna 100 jaar. Om deze elegante uitdaging van de tijd te bereiken, werd de vintage om zijn uitzonderlijke verouderingscapaciteit met veel zorg gekozen door huidige keldermeester Hervé Deschamps, de enige 7e keldermeester in het 200-jarig bestaan van het huis.
Voorzitter en CEO van Martell Mumm Perrier-Jouët, Lionel Breton: We zijn enorm trots om het 200-jarige bestaan van Perrier-Jouët te vieren met deze unieke champagne ervaring als een echte eerbetoon aan het opmerkelijke vakmanschap en de passie van het huis om een gevoel van Franse art de vivre door te willen geven aan volgende generaties.
De avond werd afgesloten met de onthulling van Daniel Arshams* unieke diptych sculptuur, dat glimpen van de flessen blootlegt door een originele en aparte architectuur, ontworpen om de filosofie van deze champagne uit te drukken. Daniel Arsham: Het was de geest van de continuïteit van deze Perrier-Jouët die ik wou aantonen door een diptych te creëren die de essentie van Perrier-Jouët combineerde met mijn wereld. Mijn aanvankelijke inspiratie kwam van Perrier-Jouëts wijngaarden en kelders, het detail van Emile Gallés anemoonbloem.
Perrier-Jouët Bi-Centenaire is beschikbaar in zeer beperkte aantallen (slechts 100 stuks) in de boetiek van het Champagnehuis in Epernay en op afspraak met een uitzonderlijke ervaring van gastvrijheid. Het is eveneens beschikbaar via het exclusief netwerk van Pernod Ricard voor een gemiddelde aanbevolen verkoopprijs van 10.000 euro.
Uitzonderlijke bekwaamheden in wijnmakerij zijn werkelijk de moeite waard om na te laten als erfenis aan de volgende generatie die dezelfde art de vivre belichaamt. RVH.
Plattelandstoerisme zit in de lift.Steeds meer gezinnen vinden de weg naar een charmante bed&breakfast of een landelijke vakantiewoning.
Voor gezinnen met kinderen is zoeken naar een passende locatie voor een weekendje weg of een korte vakantie vaak een kwestie van compromissen maken.Dit voorjaar biedt de vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen belevenisvakanties aan voor het hele gezin. Je kan vanaf de Paasvakantie gloednieuwe kindvriendelijke arrangementen boeken, en straks krijgen de kinderen bij aankomst een keitoffe Kids Fun Bag.
Bij kindvriendelijke logies hebben de uitbaters niet alleen een groot hart voor kinderen, maar voorzien ook extra faciliteiten voor hen: van kinderbedjes en stoelen, over flessenopwarmers en microgolf naar leuk speelgoed of een toffe speeltuin.Maar er is meer
Vanaf nu worden in alle 62 logies met het kindvriendelijke label Kids Fun bags verdeeld.Want kinderen zijn hier écht eregasten!Bij aankomst krijgen de allerjongsten, van 0 tot 5 jaar, een Funny Kiddie Bag.Gabbers en meiden tussen 6 en 12 jaar krijgen een Junior Fun Bag cadeau.
In beide zakken zitten een pak leuke dingen voor de kinderen.Spelletjes, hebbedingetjes, een speelgoedje, kleur- en knutselopdrachten, en proevertjes, aangeboden door diverse kindvriendelijke leveranciers.Je kan er van op aan dat de kids een hele tijd zoet zullen zijn met hun toffe cadeau.Bovendien staat er op de milieuvriendelijke zak ook nog eens een leuke kleurtekening die ze met de kleurpotloodjes uit de Kids Fun Bag helemaal kunnen inkleuren.RVH.
Carrefour: Franse wijnen ... maar Belgische wijnboeren
Carrefour lanceert het gamma Franse wijnen maar Belgische wijnboeren!
Carrefour Belgium lanceert een gloednieuw wijnassortiment voor de Belgische markt. Het omvat een selectie van Franse wijnen die, zonder uitzondering, door Belgische wijnbouwers worden geproduceerd. Zo wil Carrefour Belgium op zijn elan verdergaan en de Belgische knowhow in het zonnetje zetten.
Dat Belgen van wijn houden, hoeft geen betoog. Met een gemiddelde jaarlijkse consumptie van zowat 30 liter per jaar hoort de Belg tot de meest fervente wijnliefhebbers. Sommigen onder ons beleven hun wijnpassie op een wel heel bijzondere manier: door te verhuizen naar de bakermat van de wijncultuur en het glas te heffen op hun eigen wijn. Zo maken ze dag na dag hun droom waar. Dat is ook de wijnaankoper van Carrefour Belgium, Francis Lerminiaux, niet ontgaan. Hij bezocht de wijnexpats ter plaatse, leerde hun cuvées naar waarde schatten en werkte een origineel idee uit: de Belgische consument mee laten proeven van de knowhow van die Belgische wijnproducenten... in Frankrijk.
Frans-Belgische wijnbouw: een succesverhaal
Van 4 t.e.m. 10 mei 2011 stellen liefst 7 Belgische wijnbouwers hun cuvées voor in de Belgische Carrefour hypermarkten. Zij konden de lokroep van hun passie niet weerstaan en trokken vanuit alle windstreken van België (Brasschaat, Ukkel, Nijvel, Thieu, Groot-Bijgaarden, ...) naar het zuidwesten van Frankrijk om er hun eigen wijn te verbouwen. Een greep uit de prestigieuze appellations -Bordeaux, Bordeaux Supérieur, Haut-Médoc, Sauternes, Cahors -volstaat om aan te tonen dat deze expats onlosmakelijk verbonden zijn met hun wijngaard.
Er worden tal van initiatieven op touw gezet om de wijnen en hun respectieve wijnbouwers te promoten. Flessen van Belgische wijnbouwers uit Frankrijk krijgen een speciaal kraagje aangemeten. Met een affichecampagne voor winkeldegustaties en -animaties door de wijnproducenten zelf kondigt Carrefour het nieuwe gamma aan.
De beslissing om Belgische wijnbouwers uit Frankrijk in de kijker te zetten, kadert in een groter geheel dat al sterk in de basisfilosofie van ons enseigne verankerd is. Voor Julie Stordiau, woordvoerster van Carrefour Belgium, is het onze wil dichter bij de consument te staan: Of het nu gaat om specifieke afdelingen of producten voor dagelijkse consumptie fruit, groenten, vlees of verse producten (bvb. 100% Belgische melk) we stellen de lokale marktspelers altijd voorop. Dat principe lag ook aan de basis van de nauwe samenwerking met de Belgische wijnproducenten in Frankrijk. Buiten onze landsgrenzen is het Belgische patriotisme vaak prominenter aanwezig. Ga maar even het succes na van de chambres dhôtes die door onze landgenoten in Frankrijk gerund worden. Belgen zijn er dol op! RVH.
De lente is in het land en overal ontluiken de bloemen. Het is de gedroomde tijd om er op uit te trekken, bijvoorbeeld naar Duinkerke en naar de regio die deze boeiende stad omsluit. In Duinkerke zetten ze nog een extra tandje bijvoor de bloemenpracht want in de komende weken worden verschillende evenementen georganiseerd voor zij die houden van bloemen, van het frisse groen en van tal van bezienswaardigheden die je in deze unieke lentewereld kunt bezoeken.
Terug naar Duinkerke waar tijdens het weekend van 16 en 17 april, in het park Coquelle, de Marché du Végétal wordt georganiseerd. In de tuinen van het kasteel Rosendaël bezoek je de kraampjes met streekproducten, er wordt muziek gemaakt, gedanst en zelfs de reuze de Dunkerque is van de partij, kortom een unieke gelegenheid om het land over de schreve beter te leren kennen. Een andere manier om dat te doen is de regio met de auto, de fiets of te voet ontdekken. Er zijn tal van bewegwijzerde, thematische routes zoals de Route du Lin. Langs deze Vlasroute liggen schilderachtige dorpen, echte juweeltjes, zoals Hondschoote, Kellem, Rexpoëde en andere levendige centra van de vlasindustrie, vandaag oases van rust.
RVH.
Toeristische info regio Duinkerke Kust van Frans Vlaanderen: Office de Tourisme Le Beffroi, rue de lamiral Ronarch, F-59140, Dunkerque, T 00 33 (0) 3 28 66 79 21, e-mail: info@duinkerke.fr, www.duinkerke.fr
Duurzame vis op het menu in alle Sodexo restaurants.
Vanaf 1 april gebruikt Sodexo, wereldleider op vlak van Quality of Life Services, enkel duurzame vis en zeevruchten op alle sites waar de onderneming aanwezig is. Dit vertegenwoordigt een volume van 800 ton vis in meer dan 1200 bedrijfsrestaurants, scholen en gezondheidsinstellingen in België. Het bedrijf roept zo een halt toe aan de consumptie van 15 met uitsterven bedreigde vissoorten. De beslissing werd op wereldschaal genomen door de Groep Sodexo en België is één van de eerste landen die ze toepast.
Voedingsgewoonten evolueren, consumenten volgen meer en meer de aanbevelingen van diëtisten en zetten twee keer per week vis op het menu. In dertig jaar tijd is de consumptie van vis en zeevruchten verdrievoudigd. Met als gevolg dat er aan overbevissing wordt gedaan die ontelbare soorten met uitsterven bedreigt. Men schat dat vandaag tot 75% van de visreserves die geëxploiteerd worden overbevist zijn.
Vanaf 1 april 2011 zet Sodexo enkel nog vis en zeevruchten van duurzame herkomst op haar menus. De onderneming schrapt op die manier alle vis die met uitsterven bedreigd is. Vijftien soorten worden geband, met name: paling, grenadier, Atlantische en Groenlandse heilbot, leng, keizerbaars, kousebandvis, rode zeebrasem, haai, rog, snapper, zwaardvis, grootoogtonijn en blauwvintonijn, Nijlbaars of Victoriabaars.
Sodexo heeft voor daarnaast een aankoopgids opgesteld voor de bevoorrading van vis en zeevruchten die de duurzaamheidscriteria respecteert. De gids bevat een lijst van vissoorten die risico lopen en dus verboden zijn, een opsomming van vissoorten die onder bepaalde voorwaarden gekocht moeten worden (respect voor specifieke zones voor visvangst, vismethodes ) en ook een lijst van niet-bedreigde soorten.
De nieuwe maatregel versterkt een andere beslissing die het bedrijf in het verleden nam om de aankoop van bepaalde vissoorten te verbieden die een risico vormen voor de voedselveiligheid of omwille van ethische redenen niet toelaatbaar zijn: escolar, tilapia, victoriabaars en pangasius. RVH.
Een niet te missen evenement voor al wie van Turkije... en winkelen houdt!
Tot 26 april tovert een uitzonderlijk evenement, het Istanbul Shopping Fest, de mythische stad Istanbul om in de place to be voor alle fashionistas van deze wereld. De ideale gelegenheid om in het voormalige Constantinopel een lang weekend door te brengen en tijdens deze minitrip met zn tweetjes deze mythische stad te ontdekken.
Tijdens het Istanbul Shopping Fest verenigen de handelaars, de boetieks, de grote winkelstraten en de indrukwekkende winkelcentra van de stad zich, met de actieve steun van de lokale overheid, om de shopaholics koninklijk te onthalen, hen bij hun keuze te helpen en hen te trakteren op buitengewone festiviteiten en hun zo een onvergetelijk verblijf te bezorgen!
Istanbul, een paradijs voor al wie dol is op shoppen
Onmogelijk om onverschillig te blijven voor de talloze mogelijkheden die Istanbul biedt aan iedereen die regelmatig in winkelstraten flaneert. Deze dynamische, bruisende metropool met 13 miljoen inwoners en talrijke wijken met elk hun typische sfeer beschikt over nagenoeg onuitputtelijke bronnen.
Tijdens een dagje of een weekend Istanbul kunt udoor de grote winkelstraten lopen waar de grootste internationale merken vertegenwoordigd zijn, waaronder Armani, D&G, Kenzo, Zara, Dior... en dat aan taxfree prijzen!U kan de verschillende gangen en verdiepingen van de grote en verrassend moderne winkelcentra verkennen en ook urenlang verdwalen in de talrijke traditionele bazaars van de stad. Alleen al de bazaar Kapali Çarsi telt niet minder dan 4.000 winkeltjes! De gelegenheid om de nog steeds erg levendige handwerktraditie te bewonderen, meer bepaald het maken van tapijten en juwelen en de leder-, hout- en metaalbewerking... De handelaars met hun spreekwoordelijke gastvrijheid zullen u bij een kopje thee graag adviseren.
Istanbul Shopping Fest heeft nog meer troeven om u te laten genieten van deze unieke mengeling van traditie en moderniteit, van deze onderdompeling in een andere omgeving, van het even ertussenuit zijn. Tijdens de shopping nights houden de winkels open tot 2 uur s nachts. Verder zijn er allerlei evenementen, waaronder tal van concerten, modeshows, spelletjes voor kinderen... allemaal te ontdekken in een programma dat elke dag van de week wat te bieden heeft.
Shopaholics uit de hele wereld maken kans op een prijs in de loterij die bij deze gelegenheid wordt georganiseerd. RVH.
The Rezidor Hotel Group, één van s werelds snelst groeiende hotelbedrijven, opende zopas, in samenwerking met het bekende Italiaanse Missoni modehuis, het Hotel Missoni Koeweit. Het unieke hotel biedt 169 kamers en is Rezidors tweede Hotel Missoni het allereerste werd in juni 2009 geopend in Edinburgh (Schotland).
Hotel Missoni Koeweit maakt deel uit van het Symphony Centre, een imperium midden in het shopping district van Koeweit. Creative Director Rosita Missoni inspireerde zich op de Arabische Golf en de cultuur van Koeweit en combineerde de typische vibrerende Missoni patronen en schitterende kleuren met sterke accenten van turkoois, groen en goud doorheen het hele hotel.
De 169 kamers hebben allen zeezicht. In de tarieven zijn ontbijt, wasserij, hoge snelheids internettoegang, filmen op aanvraag, en minibar inbegrepen. Het hotel beschikt over uitgebreide vergadermogelijkheden, een moderne gym, een sauna, een stoomkamer en een zwembad met zicht over de stad.
Hotel Missoni Koeweit is een fantastische aanwinst voor de groeiende portefeuille van Rezidor in het Midden Oosten. Hier een Hotel Missoni openen heeft een speciale betekenis voor ons bedrijf, Koeweit was ooit immers onze eerste bestemming buiten Scandinavië, hier openden we ons eerste internationale hotel. De combinatie van design, lifestyle en technologie zal een unieke ervaringcreëren zodra men door de deuren stapt, zal men weten dat het een Missoni is, zegt Kurt Ritter, President & CEO Rezidor.
Hotel Missoni Koeweit biedt geraffineerde restaurantconcepten aan: het Italiaanse Cucina restaurant ligt in het hart van het hotel en biedt een authentieke Italiaanse keuken terwijl het Luna restaurant, op de 18de verdieping, een fusiekeuken van Arabisch-Oosterse en mediterraanse keuken aanbiedt. Voor kleinere maaltijden kan men terecht in Choco Café voor gebakjes, chocolade en een selectie van smakelijke gerechten, de Pool Bar serveert continentale keuken.
State-of-the-art technologische design elementen zorgen voor een onberispelijk verblijf van elke gast : check-in via iPads, de laatste nieuwe Bang & Olufsen TVs in de kamers, en in de badkamers van de suites, Magische Spiegels die moeiteloos omgetoverd worden in TV schermen.
Hotel Missoni Koeweit voorziet tegen 2011 ook een 1.500 m² luxueuze Six Senses Spa, toegankelijk voor zowel hotelgasten als locaal publiek. De Six Senses Spa biedtnaast de befaamde Six Senses schoonheidsbehandelingen ook verzorgingskamers met manicure/pedicure stations, twee yoga studios en een gezondheidsbar. De Spa heeft aparte gymzalen, hammams en vestiaires voor mannen en vrouwen, elk met een sauna en stoomkamer. RVH.
RADISSON BLU ASTRID HOTEL BEHAALT DE GROENE SLEUTEL!
Het Radisson Blu Astrid Hotel kreeg zopas de Groene Sleutel toegekend, hét internationale kwaliteitslabel voor milieuvriendelijke toeristische logies en attracties.
Met het behalen van de Groene Sleutel engageert het Radisson Blu Astrid Hotel zich om op een duurzame en milieuvriendelijke manier te werk te gaan. Om de sleutel te krijgen, moest het hotel voldoen aan een hele reeks criteria inzake energie, water en mobiliteit. Hiervoor heeft het hotel met heel zijn team zijn beste beentje voorgezet, zonder toe te geven op vlak van comfort. Het verkrijgen van deGroene Sleutel is dan ook een waardevolle erkenning voor het harde werk dat het milieubewuste personeel van het hotel leverde. De lagere energiefactuur is uiteraard leuk meegenomen maar het belangrijkste is dat hotelgasten dankzij het kwaliteitslabel voortaan weten dat ze bij het Radisson Blu Astrid Hotel milieuvriendelijk verblijven!
Om de Groene Sleutel te behalen, leverde het Radisson Blu Astrid Hotel heel wat inspanningen, waarbij de totale investering om en bij de 21.000 EUR bedroeg. Het opvallende hotel tegenover het Centraal Station in Antwerpen kijkt in ieder geval verder dan de pure investering. Door duurzaam te ondernemen, besparen we geld dat we opnieuw kunnen investeren in de meest optimale dienstverlening voor onze hotelgasten, verduidelijkt Didier Boehlen, General Manager RadissonBlu Astrid Hotel.
Het hotel doetaan afvalsortering en preventie, waarbij ook gasten worden aangespoord om hun afval te sorteren door middel van stijlvolle maar opvallende gescheiden afvalbakken in de lobby. In de hotelparking werden parkeerplaatsen voorzien metoplaadmogelijkheden voor elektrische wagens.
Het behalen van de Groene Sleutel is mede te danken aan de onverminderde inzet van het personeel. Vanuit Rezidor, de groep waartoe Radisson Blu behoort, worden de werknemers sinds een paar jaar getraind in Responsible Business en geïnspireerd om milieuvriendelijker te werk te gaan. Daarbij wordt het personeel bovendien aangespoord om hun groene gewoonten op de werkvloer ook thuis verder te zetten.
Het Radisson Blu Astrid Hotel is een architecturale parel met historische uitstraling en een echt herkenningspunt in de stad. Met het behalen van de Groene Sleutel hoopt het hotel nu een voorbeeldfunctie te vervullen voor duurzaam ondernemen met respect voor het milieu. RVH.
Wie van plan is om tijdens de komende maanden zijn vakantie in Italië door te brengen kan uit verschillende reisroutes kiezen. Of het nu Rome of Toscane wordt, Umbrië of Venetië, altijd moet je aan de andere kant van de Alpen geraken. De reisroute via de Vallei van Aosta geniet de voorkeur al was het maar omdat je over geen enkele bergpas moet rijden.
De weg via Valle dAosta is makkelijk en snel want van Brussel tot in Italië kun je continu op de autosnelweg reizen. Via de Mont Blanc Tunnel of de Tunnel du Grand Saint-Bernard geraak je probleemloos over de Alpen en wie dan toch eens een beroemde Alpenroute wil volgen, rijdt over een makkelijke weg en in sierlijke bochten tot boven op Grote St. Bernhardpas.
Als je uit beide tunnels rijdt of als je de bergpas bent overgestoken dan ben je meteen in Italië, meer bepaald in de autonome Regio Valle dAosta. Het is een schitterende streek en alleen daarvoor reeds zou je deze reisroute op weg naar je vakantiebestemming in Italië verkiezen. Valle dAosta is zo mooi dat je er niet zomaar doorrijdt maar er een etappeplaats van maakt, er eventueel enkele dagen voor uittrekt.
Valle dAosta zou je de geheimtip van de Alpen kunnen noemen. Het is klein gebied maar met een onvoorstelbaar gevarieerd toeristisch aanbod waardoor elke vakantieganger er aan zijn trekken komt. Om te beginnen is er het imponerende natuurschoon, de vallei die als een grote arena wordt omringd met bergtoppen tot vierduizend meter en meer: Monte Rosa, Matterhorn, Mont Blanc, Gran Paradiso.
Wat Valle dAosta zo uniek maakt is de combinatie van natuurschoon en culturele rijkdom. Gedurende eeuwen was de vallei een belangrijke handelsroute tussen zuid en noord Europa. Op weg naar je vakantiebestemming is Valle dAosta, slechts 865 km van Brussel, een uitgelezen stop, een aangename onderbreking op de lange reisweg. RVH.
Wie vorige week in de Dolomieten was, mocht zich vergapen aan een ongewoon schouwspel: een vlammend rode Ferrari snelde gezwind de bergpas af. Naar aanleiding van de voorstelling van de nieuwe FF tijdens de Geneva Motor Show begin maart werd de bolide per helikopter op Plan de Corones/Kronplatz afgezet. 2.350m boven de zeespiegel ontvouwde zich een ongeëvenaarde test track langs 165km perfecte sneeuw, over bergpassen met een hoogteverschil van maar liefst 1.000m en voorbij de scenische landschappen van de Dolomieten.
De nieuwe FF een revolutionair concept voor Ferrari: vier passagiers, vierwielaandrijving en ruimte voor bagage maakt haar eerste contact met het asfalt op de Zuid-Tiroolse wegen. Het testparcours liep langs de steden Brunico/Bruneck en Bressanone/Brixen en doorheen de valleien van Val Gardena/Gröden en Val Badia/Gadertal.
De jongste telg uit het gamma van Ferrari gaat door voor een wagen voor alle omstandigheden, aldus Luca Cordero di Montezemolo, ceo van Ferrari. Iets wat wel heel letterlijk genomen werd in de Dolomieten
Na het overweldigende succes van de Truffes Dessert in 2009 stelt Godiva u haar nieuwe Collectie 2011 in een beperkte uitgave voor. De 5 nieuwste truffelcreaties laten zich graag inspireren door de meest onweerstaanbare desserts. Een smaaksensatie om u tegen te zeggen. En een ideaal geschenk voor Moederdag en Vaderdag.
Verwen uw tafelgasten met deze vijf meesterwerken van Godiva:
Truffel cheese cake: een ganache van witte chocolade, met de smaak van de wereldberoemde New Yorkse cheesecake, omhuld met melkchocolade en gekarameliseerde hazelnootstukjes.
Truffel sablé aux fraises: een hartje van vanille- en aardbeienmousse, omhuld door melkchocolade en afgewerkt met koekkruimels.
Truffel gâteau à la carotte: witte, smeuïge chocolade en wortelcrème, in een zacht omhulsel van melkchocolade, besprenkeld met stukjes pecannoten.
Truffel moelleux au chocolat: de essentie van pure chocolade in alle mogelijke vormen! Een vulling van 85 % pure chocolade met smeuïge, vloeibare chocolade, in een bitter zwart omhulsel met schilfers van 50 % pure chocolade.
Truffel tiramisu: het Italiaanse topdessert in een truffel! Koffieganache en een mousse met Tiramisu heerlijk omhuld met pure chocolade en cacaopoeder.
Nieuwe chocoladesensaties
In deze nieuwe truffelcollectie gaat de Meester Chocolatier van Godiva op zoek naar de subtiele nuances van hemelse desserts. Zodra het chocoladeomhulsel in de mond begint te smelten, worden uw smaakpapillen verrast door pittige toetsjes, delicate smaken, specifieke bitterheid, en steeds fluweelzachte aromas ... De moussevulling verzacht het krokante, terwijl de notenstukjes en koekkruimels de smeuïgheid van de ganache extra kracht bij zetten.
De bijzonder mooie en feestelijke verpakking doet deze nieuwe collectie alle eer aan. Een elegant parelwit reliëf op een achtergrond van zwarte chocolade. Samen met de inhoud vormt het een harmonieus en verfijnd geheel.
En een beperkte uitgave die gelukkig maakt of jaloers! Het originele doosje van deze beperkte uitgave 2011 waakt over 18 truffels die de grootste fijnproevers zullen overrompelen door hun geraffineerde smaken. RVH.
Nieuwe fruitreep op basis van soja: een onverwachte sensationele ervaring!
Nutrition & Santé (N&S), Europese leider in gezondheidsvoeding, lanceert Soyjoy op de Belgische markt. Deze nieuwe fruitreep op basis van soja biedt een antwoord voor wie meer energie zoekt, met al het goede van fruit en een verrassend smaakpallet, voor een onverwachte sensationele ervaring. SOYJOY bewijst hoe sexy soja wel kan zijn.
Youkoso SOYJOY!
Het idee achter SOYJOY is het concept Soylution. Sojabonen bieden een oplossing voor de gezondheids- en voedingsproblematiek van de toekomst. Soja is immers goed voor het milieu: de sojaboon is eenvoudiger te cultiveren dan andere grondstoffen, met minder water en zonder meststoffen, zodat de natuurlijke ecosystemen en -reserves gerespecteerd worden.
Daarnaast is soja ook gezond. De sojaboon is een bron van plantaardige proteïnes, weinig (onverzadigde!) vetten en een lage glycemische index, zodat de energie traag vrijgegeven wordt. Bovendien bestaat de SOYJOY fruitreep uit 34 tot 40 procent vruchten: rozijnen voor de zachte structuur, zeven verschillende vruchten met intense smaak voor zeven verschillende varianten, volle sojabloem voor de hoge nutritionele waarde, zonder GGOs en zonder kleur- en bewaarstoffen.
SOYJOY wordt in België in zeven variaties aangeboden: Meidoorn & Goji bes, Sinaasappel, Aardbei, Banaan, Appel, Pruim en Bosbes. SOYJOY is verkrijgbaar in healthy snackbars en krantenwinkels tegen de aanbevolen verkoopsprijs van 1.69 . RVH.
Van 7 tot 17 april vindt het gastronomisch festival Peixe em Lisboa plaats bij Pátio da Galé in Lissabon. In tegenstelling tot vorige jaren kunnen gastronomen dit jaar twee dagen langer genieten van het culinaire festival met dé specialiteit van Lissabon: vis. Maar liefst 13 restaurants en 23 chefs, waaronder de Spaanse chef, Sergi Arola, doen mee aan het gastronomisch festijn. Naast deze internationaal gerenommeerde chef is de met twee Michelinsterren bekroonde chef Gennaro Esposito aanwezig. Hij is één van de bekendste Italiaanse specialisten op het gebied van het bereiden van zeevruchten.
Het festival Peixe em Lisboa vindt dit jaar opnieuw plaats bij Pátio da Galé, waar ook de eerste editie in 2008 werd georganiseerd. Pátio da Galé werd onlangs gerenoveerd en geïnaugureerd en bevindt zich in de wijk Terreiro do Paço. Deze wijk is tevens the place to be voor wie de beste restaurants, terrassen, ijssalons, Portugese VVV, winkels met typische Portugese producten en locaties voor evenementen en exposities zoekt.
Koken en proeven zijn aan de orde tijdens dit bijzonder culinair evenement. Bekende Portugese koks Nuno Mendes, George Mendes en Serge Vieira, werkzaam in respectievelijk Londen, New York en Frankrijk laten de bezoekers tijdens het festival genieten van de beste visgerechten.
Ook dit jaar nemen vele nieuwe restaurants deel aan het evenement. De steden Sintra en Peniche doen dit jaar voor het eerst mee en vertegenwoordigen naast Lissabon, Cascais en Sesimbra hun beste restaurants. Bovendien biedt Peixe em Lisboa dit jaar jonge talenten ook de kans om hun kookkunsten te demonstreren in een daarvoor apart aangewezen ruimte.
Het uitgebreide programma staat verder in het teken van workshops zoals hoe gezond koken voor kinderen of hoe komen de lekkerste cocktails tot stand. Verder is er een Beste Pastel de Nata verkiezing en een grote gourmetmarkt waar de lekkerste kazen, jams en gebakjes geproefd en gekocht kunnen worden. Kortom, dit festival is een must om te bezoeken. Culinaire liefhebbers mogen dit gastronomische hoogtepunt zeker niet missen!RVH.
De nieuwe hoofdzetel van Alken-Maes, waar permanent zon 150 mensen tewerkgesteld zijn, heeft de verouderde gebouwen in Waarloos achter zich gelaten en zijn intrek genomen in gloednieuwe kantoren op de Stephenson Plaza-site, vlak aan de uitrit Mechelen Noord van de E19. Deze kantoren, die tot de meest milieuvriendelijke in de ruime Mechelse regio behoren, laten Alken-Maes toe om zijn ambities als de innovatieve challenger op de Belgische biermarkt, verder waar te maken.
Als tweede grootste brouwer op de Belgische markt en als ambitieuze challenger is het de ambitie van Alken-Maes om continu een frisse wind door de Belgische biermarkt te laten waaien. Daartoe hebben we niet alleen hoogkwalitatieve producten nodig, maar ook de beste mensen, zo geeft Pascal Gilet, de Managing Director van Alken-Maes aan.
Onze medewerkers geven dagelijks het beste van zichzelf vanuit een voortdurend streven om onze klanten het best mogelijke product aan te bieden. Dat rendeert het best vanuit een moderne werkomgeving die onze ambities weerspiegelt. Daarvoor waren de verouderde kantoren in Waarloos niet langer geschikt. Alken-Maes heeft niet enkel medewerkers die in de regio Mechelen wonen, maar vaak ook van een eind daarbuiten komen. Vandaar dat bereikbaarheid een belangrijke rol speelde. RVH.
HetCasino van Duinkerke : een verrassing dichtbij huis !
Soms vind je het vermaak dichterbij dan je denkt zoals in het Casino van Duinkerke. In geen tijd sta je in de Noord-Franse stad, op zich al een belevenis, en het Casino de Dunkerque heeft heel wat verrassingen in petto. Voor wie op zoek is naar een leuke bestemming, is dit een niet alledaags, origineel ideetje.
Naar een casino ga je om te spelen en om te winnen. In Duinkerke kunnen de gasten zich uitleven op verschillende speeltafels en bij 200 geldmachines. Dat zorgt voor de nodige spanning maar het adrenalinegehalte loopt nooit te hoog op want het interieur van het Casino van Duinkerke brengt rust, met zijn Art Deco stijl en Tropische sfeer. Daarenboven is er veel meer te beleven dan de klassieke kansspelen. Je maakt er dus een heuse uitstap van met een bezoek aan één van de bars of met een rustig onderonsje in restaurant La Cascade. Daar kun je trouwens al voor pakwek 15 genieten van een driegangen menu, inclusief een karaf wijn of een mineraalwater.
De ingang tot het casino is gratis en volgens de geldende reglementering is de toegang tot de speelzalen verboden voor -18 jarigen en moet een geldend identiteitsbewijs worden voorgelegd.
Het Casino van Duinkerke is alleen reeds om zijn ligging een aantrekkelijke plaats, midden het recreatiegebied Dunes de Flandres. Op een steenworp liggen prachtige stranden waar je lange wandelingen kunt maken en als je door de straten van Malo les Bains flaneert dan zul je beslist genieten van de mooie Art Deco huisgevels. De stad Duinkerke heeft zoveel te bieden dat je er met gemak een weekend en zelfs een verlengd weekend kunt doorbrengen. RVH.
Met de nieuwe collectie road maps legt Relais & Châteaux nog meer dan vroeger de nadruk op onontgonnen terroirs. In samenwerking met Michelin werden een zestal kaarten ontworpen die West Europa overdekken en de klanten van Relais & Châteaux de mogelijkheid bieden om naast de unieke locaties, eigen aan Relais & Châteaux, ook tal van bezienswaardigheden op hun uitstappen te ontdekken.
Engels is de algemene voertaal voor deze kaarten, terwijl sommige meertalig zijn, de kaart Frankrijk - Benelux, krijgt ook een franstalige uitleg, de kaart Duitsland-Oostenrijk biedt Duits als supplement, de kaart Zwitserland-Liechtenstein krijgt ook Frans, Duits en Italiaans, de kaart Italië vanzelfsprekend Italiaans, de kaart Spanje Portugal ook Portugees en Spaans. Enkel de kaart Verenigd Koninkrijk-Ierland blijft dus eentalig Engels.
De kaarten kunnen in alle vestigingen van Relais & Châteaux worden verkregen, net als in de Maisons des Relais & Châteaux in Parijs, London, New York en Brussel. RVH.
PROTOS en GROHE verbeteren de drinkwatervoorzieningen en hygiënische infrastructuur in Ecuador.
Water is de meest cruciale hulpbron van de mens. Al het leven op aarde hangt af van water. Als mondiaal merk van kranen en douches is GROHE zich sterk bewust van het belang van water. GROHE is vastbesloten om haar verantwoordelijkheid op te nemen als het gaat om deze uiterst kostbare hulpbron. Vanuit die filosofie wil GROHE steeds een perfect waterplezier garanderen met een beperkt waterverbruik, vandaag en in de toekomst. De meeste mensen maken zich ernstig zorgen over de vrijwaring van de natuurlijke hulpbronnen, maar vinden het in de praktijk moeilijk om zelf hun energie-efficiëntie en hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit geldt vooral in badkamers waar elke dag opnieuw grote volumes water in de afvoer verdwijnen. GROHE biedt complete oplossingen voor efficiënt watergebruik in de badkamer.
Kunnen beschikken over voldoende en zuiver drinkwater, is voor elke mens van levensbelang. Daarom wil GROHE zich engageren tegenoverde mensen in de ontwikkelingslanden die momenteel geen of nauwelijks toegang hebben tot drinkbaar water en werkt hiervoor samen met de ontwikkelingsorganisatie PROTOS.
PROTOS brengt via de captatie van bronwater- of de zuivering van oppervlaktewater en de aanleg van een waterleidingsnet zuiver water naar de dorpen. Om deze watervoorziening duurzaam te maken begeleidt PROTOS, naast het technische aspect, ook de organisatie en de vorming van deze mensen om het beheer en het onderhoud van de watersystemen voor altijd op zich te nemen.
Het PROTOS project "Duurzame watervoorziening in achtergestelde gebieden van Ecuador" werd onder andere mogelijk gemaakt door financiering van GROHE. De levensomstandigheden van achtergestelde groepen in Ecuador verbeterden door een duurzaam en participatief beheer van de watervoorraden en waterdiensten. De bevoorradingsgraad voor drinkwater en basissanitair in 3 kantons nam in de voorbije 3 jaar toe met gemiddeld 10%. Meer dan 70% van de drinkwatersystemen wordt opgevolgd door een kantonale begeleidingsstructuur met deelname van gemeente en watercomités.
Water werd beschikbaar gemaakt vlakbij de woningen wat voor een aanzienlijke tijdsbesparing vooral voor de vrouwen en meisjes waardoor zij ook ruimte krijgen voor andere activiteiten: meisjes kunnen naar school, en vrouwen kunnen inkomsten genereren uit economische activiteiten.De bevolking werd gesensibiliseerd om te waken over een betere hygiëne. Door de toegang tot zuiver water en basissanitair verminderde de watergebonden ziekten met ongeveer 70%.
Uiteindelijk beoogt het project een verhoogde toegang tot drinkbaar water en basissanitair voor 12 500 personen door de realisatie van drinkwatersystemen, installatie van sanitair in scholen en gezondheidscentra, rioleringen en waterzuiveringsinstallaties in 3 achtergestelde kantons van Ecuador. RVH.
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, vliegt vanaf november naar Malé, de hoofdstad van de Republiek der Malediven.
Etihad zal dagelijks tussen thuisbasis Abu Dhabi en de internationale luchthaven van Malé vliegen. Voor deze route zullen Airbus A320 toestellen worden ingezet, die uitgerust zijn met twee klassen en 1.904 passagiers per week kunnen vervoeren.
James Hogan, CEO van Etihad Airways zegt: ³Malé vormt de toegangspoort tot een zeer exotische bestemming: de Malediven. Gezien de toenemende populariteit van de eilandengroep bleek 2011 het ideale moment om de route op te nemen in ons aanbod.
De vluchten tussen Abu Dhabi en Malé gaan van start in november, om tegemoet te komen aan de vele passagiers die in de winter de zon willen opzoeken. Etihad biedt de reizigers een aantrekkelijk vliegschema aan: aankomst is voorzien in de namiddag rond 14.30u, vertrek staat s avonds gepland om 20.40u. Op die manier kunnen reizigers ten volle van hun vakantie genieten.
Malé wordt de 67e bestemming in Etihad¹s netwerk. Etihad Guest Members krijgen de eerste dertig dagen waarop Etihad naar Malé vliegt dubbel zoveel Guest Miles. RVH.