Met de nieuwe collectie road maps legt Relais & Châteaux nog meer dan vroeger de nadruk op onontgonnen terroirs. In samenwerking met Michelin werden een zestal kaarten ontworpen die West Europa overdekken en de klanten van Relais & Châteaux de mogelijkheid bieden om naast de unieke locaties, eigen aan Relais & Châteaux, ook tal van bezienswaardigheden op hun uitstappen te ontdekken.
Engels is de algemene voertaal voor deze kaarten, terwijl sommige meertalig zijn, de kaart Frankrijk - Benelux, krijgt ook een franstalige uitleg, de kaart Duitsland-Oostenrijk biedt Duits als supplement, de kaart Zwitserland-Liechtenstein krijgt ook Frans, Duits en Italiaans, de kaart Italië vanzelfsprekend Italiaans, de kaart Spanje Portugal ook Portugees en Spaans. Enkel de kaart Verenigd Koninkrijk-Ierland blijft dus eentalig Engels.
De kaarten kunnen in alle vestigingen van Relais & Châteaux worden verkregen, net als in de Maisons des Relais & Châteaux in Parijs, London, New York en Brussel. RVH.
PROTOS en GROHE verbeteren de drinkwatervoorzieningen en hygiënische infrastructuur in Ecuador.
Water is de meest cruciale hulpbron van de mens. Al het leven op aarde hangt af van water. Als mondiaal merk van kranen en douches is GROHE zich sterk bewust van het belang van water. GROHE is vastbesloten om haar verantwoordelijkheid op te nemen als het gaat om deze uiterst kostbare hulpbron. Vanuit die filosofie wil GROHE steeds een perfect waterplezier garanderen met een beperkt waterverbruik, vandaag en in de toekomst. De meeste mensen maken zich ernstig zorgen over de vrijwaring van de natuurlijke hulpbronnen, maar vinden het in de praktijk moeilijk om zelf hun energie-efficiëntie en hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit geldt vooral in badkamers waar elke dag opnieuw grote volumes water in de afvoer verdwijnen. GROHE biedt complete oplossingen voor efficiënt watergebruik in de badkamer.
Kunnen beschikken over voldoende en zuiver drinkwater, is voor elke mens van levensbelang. Daarom wil GROHE zich engageren tegenoverde mensen in de ontwikkelingslanden die momenteel geen of nauwelijks toegang hebben tot drinkbaar water en werkt hiervoor samen met de ontwikkelingsorganisatie PROTOS.
PROTOS brengt via de captatie van bronwater- of de zuivering van oppervlaktewater en de aanleg van een waterleidingsnet zuiver water naar de dorpen. Om deze watervoorziening duurzaam te maken begeleidt PROTOS, naast het technische aspect, ook de organisatie en de vorming van deze mensen om het beheer en het onderhoud van de watersystemen voor altijd op zich te nemen.
Het PROTOS project "Duurzame watervoorziening in achtergestelde gebieden van Ecuador" werd onder andere mogelijk gemaakt door financiering van GROHE. De levensomstandigheden van achtergestelde groepen in Ecuador verbeterden door een duurzaam en participatief beheer van de watervoorraden en waterdiensten. De bevoorradingsgraad voor drinkwater en basissanitair in 3 kantons nam in de voorbije 3 jaar toe met gemiddeld 10%. Meer dan 70% van de drinkwatersystemen wordt opgevolgd door een kantonale begeleidingsstructuur met deelname van gemeente en watercomités.
Water werd beschikbaar gemaakt vlakbij de woningen wat voor een aanzienlijke tijdsbesparing vooral voor de vrouwen en meisjes waardoor zij ook ruimte krijgen voor andere activiteiten: meisjes kunnen naar school, en vrouwen kunnen inkomsten genereren uit economische activiteiten.De bevolking werd gesensibiliseerd om te waken over een betere hygiëne. Door de toegang tot zuiver water en basissanitair verminderde de watergebonden ziekten met ongeveer 70%.
Uiteindelijk beoogt het project een verhoogde toegang tot drinkbaar water en basissanitair voor 12 500 personen door de realisatie van drinkwatersystemen, installatie van sanitair in scholen en gezondheidscentra, rioleringen en waterzuiveringsinstallaties in 3 achtergestelde kantons van Ecuador. RVH.
Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, vliegt vanaf november naar Malé, de hoofdstad van de Republiek der Malediven.
Etihad zal dagelijks tussen thuisbasis Abu Dhabi en de internationale luchthaven van Malé vliegen. Voor deze route zullen Airbus A320 toestellen worden ingezet, die uitgerust zijn met twee klassen en 1.904 passagiers per week kunnen vervoeren.
James Hogan, CEO van Etihad Airways zegt: ³Malé vormt de toegangspoort tot een zeer exotische bestemming: de Malediven. Gezien de toenemende populariteit van de eilandengroep bleek 2011 het ideale moment om de route op te nemen in ons aanbod.
De vluchten tussen Abu Dhabi en Malé gaan van start in november, om tegemoet te komen aan de vele passagiers die in de winter de zon willen opzoeken. Etihad biedt de reizigers een aantrekkelijk vliegschema aan: aankomst is voorzien in de namiddag rond 14.30u, vertrek staat s avonds gepland om 20.40u. Op die manier kunnen reizigers ten volle van hun vakantie genieten.
Malé wordt de 67e bestemming in Etihad¹s netwerk. Etihad Guest Members krijgen de eerste dertig dagen waarop Etihad naar Malé vliegt dubbel zoveel Guest Miles. RVH.
Exquisa-chef Yanaïka wordt gezicht Dag van de Kaas 2011
Op ieder moment van de dag Oudendijk-kaas
Op woensdag 6 april, de Dag van de Kaas, creëert Yanaïka Skrzyszkowiak enkele verrassende recepten met Oudendijk-kaas als hoofdingrediënt. De sympathieke chef van het Hasseltse restaurant Exquisa is dit jaar meter van de actiedag, waarmee Oudendijk traditioneel de eerste woensdag van april uitpakt. Oudendijk gaat samen met Yanaïka ook op zoek naar Cheeseleaders, die op de Dag van de Kaas ingezet zullen worden.
Dit jaar wordt de nadruk gelegd op de uitgebreide culinaire mogelijkheden met kaas. Op elk moment van de dag kan je kaas eten: als beleg bij het ontbijt, als gezond vieruurtje of als klassieke kaasschotel s avonds. Maar met kaas kan je nog veel meer richtingen uit. Yanaïka Skrzyszkowiak: Er zijn ontelbaar veel leuke en lekkere toepassingen te bedenken. Zacht, hard of gesmolten, kaas kan verrassend variëren in smaak, aroma en structuur. Mijn uitdaging is om iets vernieuwends te bereiden, en toch niet te vergezocht. Zoals jullie weten, ga ik niet vlug een uitdaging uit de weg.
Met dit meterschap volgt Yanaïka Herr Seele op, die vorig jaar op de Oostendse zeedijk mee het officiële wereldrecord kaassculptuur ondersteunde. De sculptuur Famous Mice, waaraan kunstenaar Baldrick Buckle en zijn team 5 dagen werkten, woog maar liefst 1059 kilogram en verpulverde het record van de Amerikaan Troy Landwehr, die in 2008 een 600 kilogram zware replica van de Declaration of Independence uit kaas sculpteerde.
Gedurende de Dag van de Kaas zijn er tal van activiteiten gepland. Er zal die dag ook een delegatie Oudendijk-Cheeseleaders op pad gestuurd worden. Hun ingestudeerd dansje met bijpassende outfit(!) zal op woensdag 6 april niet uit het straatbeeld weg te cijferen zijn De Cheeseleaders zijn te volgen op de blog cheeseleaders.wordpress.com. Geïnteresseerden kunnen een berichtje achterlaten om deel uit te maken van het team.
Oudendijk is een landelijk dorpje in Noord-Holland waar men al sinds generaties kaas maakt. De kazen van Oudendijk dragen het AOC-label echt Noord-Hollandse Gouda (Appellation dOrigine Contrôlée). Door de traditionele langzame rijping op houten planken krijgen de Oudendijk-kazen hun weelderige smaak en typisch aroma. Oudendijk heeft 9 verschillende soorten kaas, gaande van Jonge kaas, over Light belegen tot de Oude kaas die in 2008 een gouden medaille won op de World Cheese Awards. Oudendijk is onderdeel van de Nederlandse zuivelgroep CONO Kaasmakers. In België wordt Oudendijk verdeeld door Kaasimport Jan Dupont nv uit Brugge. RVH.
Vino Magazine organiseert de tweede uitgave van Belgovino, salon van de Belgische Wijnbouwers zonder Grenzen. Tijdens dit salon krijgen de bezoekers de gelegenheid om wijnen te ontdekken die geproduceerd worden door Belgen, wereldwijd.
Belgische wijnproducenten blazen verzamelen in Tervuren op 10 april. Niet toevallig. De interesse voor wijn gemaakt door Belgen is enorm gegroeid en de waardering gestegen. Deze wijnproducenten hebben u allemaal ook een verhaal te vertellen. Ze hadden een droom en hebben die in het verre buitenland of in onze eigen contreien waargemaakt: de kleine producent die van nul af aan is begonnen, de bewuste investeerder, de zelfstandige of ondernemer die zijn zaak verkocht om een nieuwe droom te beginnen, de Belg(ische) die een buitenlandse(er) huwde met enkele hectare wijnstokken in de familie, de gevestigde wijnhandelaar die een kasteel kocht in Bordeaux, enz
Belgovino is dé gelegenheid voor de geïnteresseerde wijnliefhebber om de wijnen van landgenoten beter te leren kennen. De degustatie vindt plaats in een prachtig en
haast symbolisch kader: het Koloniënpaleis te Tervuren.
Château Ad Francos, Château Bertrand Braneyre, Château Branas Grand Poujeaux,
Domaine du Chenoy, Château Closiot, Château de Durette, Château Famaey, Château de Fontenille, Château Franc Mayne, Château de Jabastas, Château Goubau, Domaine Lalande, Château de Lussac, Château La Marzelle, Bodegas Mas Alta, Château de Minière, Château Pabus, Château Perayne, Château Petit Bocq, Château Tifayne, Château Vieux Maillet, Château Vilatte, Château Vanho en Château Villemaurine. RVH.
Op slechts 2,5 uur vliegen van Amsterdam kom je terecht in een andere wereld, vol oosterse invloeden. Macedonië, officieel Republiek Macedonië, is één van de kleinere landen binnen de Balkan, maar meer dan de moeite waard. Ontdek een ongekende schat aan cultuur met mozaïeken vloeren, charmante kloosters en de oudste iconen ter wereld.
Tegelijk is Macedonië een land met prachtige meren, bossen en gebergten. Zo is het Meer van Ohrid één van de belangrijkste toeristische plekken in het land dit meer is één van de diepste (289 meter diep) in Europa en oudste (ruim 3 miljoen jaar oud) ter wereld. Vandaag is Ohrid ook het toeristische centrum van Macedonië, samen met de badplaats Struga en het rustieke plaatsje Pestani. Ideale locaties om languit te genieten van het heerlijke klimaat en de onweerstaanbare Macedonische meze.
Wekelijkse vluchten, vanuit Amsterdam - vanaf 279 euro per persoon, 8 dagen.
KRETA, POPULAIRSTE EILAND VAN GRIEKENLAND
Kreta is niet voor niets het populairste eiland van Griekenland. Met een mix van cultuur en natuur, authentieke Griekse dorpjes, lekker eten en vooral veel zon is Kreta een verleidelijke vakantiebestemming. Verken de kleine zandstrandjes en het bruisende uitgaansleven in Chersonissos, ga watersporten in Gouves of flaneer in het vissersdorpje Sissi. Een uitdagende excursie? Wandel door de Samaria-kloof, een 16 km lange engte in het gebergte Lefka Ori. Of vaar naar het eiland Spinalonga en bezoek het Venetiaanse fort waar vroeger lepraleiders geïsoleerd werden gehouden.
Wekelijkse vluchten, vanuit Zaventem - vanaf 269 euro per persoon, 8 dagen.
OVER CORENDON
Met 9 aanvlieghavens en 24 bestemmingen is Corendon uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon Estate en Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Unique, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongerenreizen).
Corendon Airlines is opgericht in 2004 door Atilay Uslu en Yilderay Karaer als luchtvaartmaatschappij voor het uitvoeren van vakantievluchten voor Corendon Vliegvakanties. Corendon Airlines startte in april 2005 met twee toestellen. Voor 2011 bestaat de vloot uit negen machines van de types Boeing 737-300, 737-400 en 737-800. RVH.
Corendon breidt aanbod uit met Noord-Cyprus en Macedonië als verrassende mediterrane vakanties. Het Middellandse Zeegebied is al langer een geliefde vakantiebestemming.
Touroperator Corendon verrast met een nieuw aanbod van niet-alledaagse mediterrane bestemmingen. Ontdek een ongekende schat aan cultuur in Macedonië of laat je verleiden door de afgelegen baaien en gouden zandstranden van Noord-Cyprus. Corendon is overigens de eerste en enige touroperator die vanuit Brussel op Noord-Cyprus vliegt. Maar ook voor wie Kreta op zijn vakantieverlanglijstje heeft staan, heeft Corendon enkele aantrekkelijke, nieuwe bestemmingen uitgekozen.
NOORD-CYPRUS, ONONTDEKTE PAREL
Op Cyprus het goudgele strand bijna voor jezelf hebben, wandelen door ongerepte natuur en genieten van de rust in authentieke stadjes? Het kan voortaan met Corendon. Terwijl Zuid-Cyprus al meerdere jaren tot de meest populaire mediterrane bestemmingen behoort, bleef het noordelijk deel jarenlang verborgen voor vakantiegangers. Het leven is ontspannen, mensen zijn warm en vriendelijk en er heerst een gemoedelijke, dorpse sfeer. Door de rijke geschiedenis van deze regio op de grens van Europa, Azië en Afrika is er voor de cultuurliefhebber heel wat te beleven. Zonnekloppers kunnen hun hart ophalen in Famagusta, waar het eindeloze strand grenst aan het authentieke stadje dat een openluchtmuseum is. Ook Kyrenia is een aanrader, een Venetiaans havenplaatsje met prachtige stranden. Noord-Cyprus is een idyllische ontdekkingsreis, misschien wel de meest pittoreske en onontdekte plek van het Middellandse Zeegebied.
Wekelijkse vluchten, vanuit Zaventem - vanaf 319 euro per persoon, 8 dagen.
OVER CORENDON
Met 9 aanvlieghavens en 24 bestemmingen is Corendon uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon Estate en Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Unique, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongerenreizen).
Corendon Airlines is opgericht in 2004 door Atilay Uslu en Yilderay Karaer als luchtvaartmaatschappij voor het uitvoeren van vakantievluchten voor Corendon Vliegvakanties. Corendon Airlines startte in april 2005 met twee toestellen. Voor 2011 bestaat de vloot uit negen machines van de types Boeing 737-300, 737-400 en 737-800. RVH.
Lichter, eenvoudiger samen te drukken en voor 100 % recycleerbaar: evian koppelt een innovatieve eco-design fles aan reëel nut voor de bewuste consument. Het zet hiermee ook een essentiële stap in zijn strikt milieubeleid dat zich drievoudig vertaalt in de bewuste reductie van zijn impact op het milieu, de bescherming van de kwaliteit en zuiverheid van zijn water, en zijn bijdrage aan het behoud van de waterbronnen op aarde.
Trouw aan zijn voortdurende inspanningen op vlak van milieubehoud, zorgt evian voor een primeur met de lancering van zijn laatste nieuwe eco-design fles. Vijftien jaar na de lancering van zijn eerste samendrukbare verpakking, neemt het weer een nieuwe stap met de even elegante als intelligente vormgeving van zijn meest populair 1,5 liter model: niet enkel bevat deze 11% minder plastiek[1] maar zal zij tegen eind 2011 voor 50% uit milieuvriendelijke gerecycleerde PET bestaan, wat twee keer meer is dan bij de vorige versie. Het resultaat: een verpakking met een 32 % kleinere CO2-voetafdruk!
Een tweede, minstens even interessant aspect van deze lichtere en nog steeds 100% recycleerbare fles, is dat ze nog eenvoudiger is om samen te drukken op haar horizontale as en bijgevolg minder ruimte inneemt in afvalbakken en -zakken.
Deze weldoordachte aanpassingen zijn een essentiële stap in evian's milieubeleid en kaderen in zijn ambitieus doel om van 2008 tot 2012 zijn wereldwijde CO2-voetafdruk met 40% te reduceren. Enkele andere mooie coherente voorbeelden van zijn ecologische toewijding zijn de participatie aan het RAMSAR project -www.ramsar.org tegen opwarming van de aarde door het herstel van wetland-gebieden), de milieumanagementsysteemcertificering ISO 14001 van zijn bottelarij, de bewuste keuze om 65% van het Europese transport via treinen te laten verlopen en zijn engagement tegenover de bescherming van het 3800 hectaren groot ecosysteem waar zijn bronnen zich bevinden.
De slogan "Live Young" respecterend, werd ook deze keer gekozen voor een baby als ambassadeur van de eco-design fles. RVH.
De Neo horizontale dunschiller van BergHOFF heeft de prestigieuze Red Dot Award 2011 ontvangen in de categorie product design. De internationale jury was geïmponeerd door de hoge functionele en esthetische waarde van het product.De 'Red Dot awards' is de grootste en bekendste designcompetitie ter wereld. Een internationale jury van onafhankelijke designexperts selecteert elk jaar de beste designproducten.
De Neo horizontale dunschiller heeft een roestvrij staal dual-edged lemmet dat moeiteloos en met precisie alle groenten en fruit schilt. Het handvatmet extra grip biedt comfortabel en veilig werkplezier met een optimaal resultaat. De delen van de horizontale dunschiller die in direct contact komen met het voedsel zijn gemaakt uit wit ABS (Acrylonitril Butadieen Styreen): eenvoudig schoon te maken voor optimale hygiëne.
"Onze ontwerpen moeten niet alleen mooi zijn maar ook functioneel", zegt award-winnende designer Frederik Aerts, " en deze Red Dot Award 2011 samen met deze uit 2010 en 2008, zijn eengrote eer voor de kwaliteit van onze ontwerpen." Het typische Neo karakteristieken kan je terug vinden in keukenmateriaal, accessoires, messen, bestek en porselein. RVH.
Doorheen de jaren heeft ABSOLUT VODKA een ruime selectie recepten verzameld en een respectabele cocktailexpertise opgebouwd. Die expertise verzamelde het op de website www.absolutdrinks.com die in 2006 gelanceerd is. Die website werd nu volledig aangepast en geüpdate.
Op ABSOLUTDRINKS.COM vind je het juiste drankje en recept voor elke gelegenheid. Of je nu op zoek bent naar een klassieke cocktail of je wil iets anders proeven, op de website maak je een keuze op basis van bepaalde ingrediënten of op maat van een bepaalde gelegenheid.
Onze database bevat meer dan 3.000 inspirerende recepten. In enkele minuten vind je niet alleen een recept naar je keuze, je leert ook hoe je die cocktail moet maken, in welk glas je die serveert en hoe je dat glas versiert., besluit Pierre Berger. Er bestaat ook een ABSOLUT DRINKS app voor de iPhone en iPad, gratis te downloaden via iTunes.
Het in 2008 ontstane The Absolut Company is een businessdomein van Pernod Ricard Holding Company. ABSOLUT Vodka is het vierde grootste merk van gedistilleerde dranken ter wereld en is beschikbaar op 126 markten. ABSOLUT wordt gemaakt in de distilleerderijen dichtbij Åhus, Zweden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Stockholm. www.absolut.com
Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en is voor 100% een dochteronderneming van Pernod Ricard, co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en sterke dranken. Met een gecommercialiseerd volume van bijna 9 miljoen liter in 2010 in de Belux is Pernod Ricard Belgium één van de sterkst groeiende bedrijven in zijn sector en behoort het tot de leiders op de Belgische en de Luxemburgse markt. Pernod Ricard Belgium verdeelt ook de merken ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacobs Creek, Disaronno en Sandeman. www.pernod-ricard-belgium.com . RVH.
Een volledig nieuw Aqualibi opent binnenkort de deuren voor het grote publiek. Na 500 dagen van sluiting, 11 miljoen euro aan investeringen en een gigantische gedaanteverwisseling is Aqualibi klaar om aan een tweede leven te beginnen. Hedendaags, ecologisch en vooral familiaal zijn de sleutelwoorden van het nieuwe Aqualibi dat meer comfort en fun zal bieden aan alle bezoekers.
Het grote publiek kan vanaf woensdag 30 maart om 14u. weer uren plezier komen beleven in Aqualibi.
Aqualibi is 24 jaar geleden ontstaan in Waver (1987) en heeft reeds meer dan 8 miljoen bezoekers ontvangen. Het hele jaar geopend en een constante temperatuur van 29°C maken van Aqualibi de ideale gezinsuitstap bij elk weer. Aqualibi is internationaal gekend, onder andere door de Rapido. Aqualibi heeft van begin 2010 tot maart 2011 een volledige renovatie ondergaan. Aqualibi maakt deel uit van de groep Compagnie des Alpes.
Compagnie des Alpes is een grote speler op de Europese vrijetijdsmarkt. De groep omvat 30 locaties, waarvan 15 skidomeinen in de Alpen (onder meer Tignes, Val dIsère, Les Arcs, La Plagne, Les Menuires, Les 2Alpes, Méribel, Chamonix) en 15 pretparken (waaronder Parc Asterix, Grevin, Walibi ...) in 6 Europese landen: Frankrijk, Nederland, België en Duitsland. Bij het afsluiten van het boekjaar op 30 september 2010 werden bijna 23 miljoen bezoekers geteld en noteerde de groep een geconsolideerde omzet van 597 miljoen, met een nettoresultaat van 42 miljoen. RVH.
SERVEER THUIS DE PERFECTE COCKTAIL DANKZIJ ABSOLUT DRINKS
In april pakt ABSOLUT uit met een fijne geschenkverpakking Drinks, geïnspireerd op de campagne ABSOLUT DRINKS, een eerbetoon aan de iconische cocktails die ABSOLUT beroemd gemaakt hebben. Er bestaan twee versies: ABSOLUT TWIST en ABSOLUT BLOODY. De prijs is dezelfde als die van een fles vodka (70 cl).
Het concept van ABSOLUT DRINKS is eenvoudig. Een fles ABSOLUT VODKA en twee cocktailglazen, zitten samen verpakt in een geschenkdoos, geïnspireerd op de campagnebeelden van ABSOLUT DRINKS. Op de doos staat het recept van respectievelijk de ABSOLUT BLOODY (Bloody mary) en de ABSOLUT TWIST (vodka tonic) uitgelegd.
Met ABSOLUT DRINKS richten we ons tot de steeds groter wordende cocktailgemeenschap en vodkakenners. Bedoeling is ABSOLUT in de verf te zetten als kwaliteitsingrediënt voor cocktails. Wie thuis een kwalitatieve cocktail wil maken, kan dat doen in een stijlvol glas en op de juiste manier want we leggen het recept duidelijk uit op de verpakking , legt Pierre Berger, Marketing Manager van Pernod Ricard Belgium, uit.
RECEPT ABSOLUT BLOODY:
1.5 deel ABSOLUT VODKA of ABSOLUT PEPPAR, 3 delen tomatensap, 0.5 deel citroensap, 2 scheutjes Worchestersaus, 2 scheutjes Rabaso, 0.5 theelepen mierikswortel, een snuifje zout en een snuifje gemalen witte peper.
Doe vier ijsblokjes in een cocktailshaker en voeg vodka en tomatensap toe. Voeg citroensap, worcestersaus, tabasco, mierikswortel en zout toe. Schudden. Zeef en schenk in een whiskyglas. Versier met een selderijstengel. Bestrooi het drankje met gemalen witte peper.
RECEPT ABSOLUT TWIST:
1 deel ABSOLUT VODKA en 3 delen Tonic.
Doe enkele ijsblokjes in een longdrinkglas. Schenk er de vodka en tonic in en versier met een dun gesneden limoenschil.
Aanbevolen verkoopprijs: 15 euro (zelfde prijs als van een fles ABSOLUT VODKA). RVH.
Het levenswerk van Marc Pagès gaat terug tot in 1965 wanneer hij het nagenoeg verlaten en verwaarloosde domein La Tour de By aankoopt. Samen met professor Peynaud geeft hij de wijngaard opnieuw leven en zorgt ervoor dat de wijnen een duidelijk karakter en smaak meekrijgen, eindproduct dat hij aan een correcte prijsen degelijke kwaliteit op de markt brengt.
De productverbeteringen resulteren in 1983 tot de erkenning van de wijnen La Tour de By als Grand Cru de Bordeaux.
De erfenis die hij nalaat aan zijn kleinzoon Fréderic Le Clerc is gekenmerkt door een persoonlijke zorg voor waardevolle, kwalitatieve producten. Uit dankbaarheid voor de noeste arbeid van hun grootvader hebben Fréderic Le Clerc en Benjamin Richer de Forges besloten om de cuvée 2008 uit te roepen tot Héritage Marc Pagès La Tour de By
Deze unieke cuvée wordt gekenmerkt als een uitstekende Médoc, geteeld met wijnstokken die meer dan 60 jaar oud zijn. Het domein waarop deze wijn wordt gewonnen is amper 0.5 ha groot en bevat 80% Cabernet Sauvignon en 20% Merlot. De vinificatie van de wijn gebeurt in houten reeds gebruikte kuipen, terwijl het malolactische proces en rijping in nieuwe vaten gebeurt. Voor de botteling is ereen rijpingsperiode van minstens 18 maand in vaten van eiken duighout, rechtdradig en fijnringig eikenhout, 50% nieuwe vaten en 50% vaten van één jaar oud.
Met een aanplanting van zowat 5000 stokken per ha levert deze wijngaard gemiddeld 43hl per ha op, wat met de beperktheid van het domein goed is voor een jaarproductie van amper 3000 flessen per jaar.
Deze granaatrode met lichte nuances naar purper wijn is complex, maar biedt een erg leuke evenwichtige toets. Hij bezorgt de wijnliefhebber een mooie elegantie en finesse met ruim aroma-aureool gaande van pepers, komijn, tabak, pruim en muskaat. Heeft een mooie lange afdronk.
De wijn is heerlijk zowel bij ganzenlever, gevogelte, rood vlees, maar evenzeer bij sterkere kazen en zoete desserts en chocolade. RVH.
Elegantie :welke term kan de crémant de Loire beter samenvatten ?De verfijndheid van de kleur, de voortreffelijkheid van de bubbels, de prestige van de geschiedenis ervan, de originaliteit van de streek en de druivensoorten voor een zachte prijs :zes tot twaalf euro bij een wijnverlater.
Elegant en dynamisch :de crémant de Loire is de belangrijkste AOC voor fijne bubbels in de streek, zowel op het vlak van omvang als op het vlak van waarde.Het is één van de eerste crémants uit Frankrijk die voor de export in 45 landen verkocht wordt.De crémant de Loire, die zon twee eeuwen geleden het daglicht zag en sinds 1975 een AOC is, is zowel tijdloos, jong, luxueus als feestelijk en vindt elke dag opnieuw een publiek op maat.De troeven zijn ontelbaar !
De crémant de Loire kent een lange traditie.Van Liré tot Cheverny zijn de bubbels sinds 200 jaar overal aanwezig in de regio !Druivensoorten, bodems, ondergronden, klimaat :de bewoners van de Loirestreek weten al lang dat ze alle troeven in huis hebben om enkele van de beste Franse wijnen te produceren.De oudste Huizen werden trouwens twee eeuwen geleden al opgericht.En sst !Belooft u het geheim te bewaren ?Voor de oprichting van de AOCs aan het begin van de 20ste eeuw kwamen sommige Champagne Huizen hier druiven halen.
De crémant de Loire is één van de allereerste crémants die het AOC label ontving op 17 oktober 1975. In een regio waar de bubbels al eeuwenlang een traditie zijn, maakt die recente verschijning er een streng model van.De productie is onderworpen aan nog strengere regels dan de andere AOCs voor bruisende wijnen in de regio.De Crémant de Loire wordt uitsluitend gemaakt met de zogenaamde tweede fermentatie in de fles methode.
Van Liré (ten westen van Angers) tot Cheverny (ten oosten van Tours) dekt het productiegebied de AOC streken van Anjou, Saumur en Touraine.Met 250 kilometer van west naar oost strekt de crémant de Loire zich uit over twee soorten bodems :de witte bodems en de zwarte bodems.
De ster van de crémant de Loire is de soort van de druiven :de chenin.Op haar eentje heeft die druivensoort gezorgd voor de bekendheid van een volledige regio !Deze samenbundelende druivensoort, die ook wel pineau de Loire genoemd wordt, is symbolisch voor de crémant de Loire.Maar ze is niet alleen, want heel wat druivensoorten, in volgorde van belang, vormen een mozaïek waarvan de crémant de Loire de enige AOC is die er een beroep op mag doen:cabernet franc,chardonnay, cabernet-sauvignon, de pineau dAunis en de pinot noir (de laatste twee soorten worden hoofdzakelijk gekweekt in Touraine) komen voor maximum 30 % voor in de assemblage van een wijnoogst. De lijst omvat ook de grolleau noir, de grolleau gri en zelfs en bijzonder originele orbois die slechts een kleine oppervlakte inneemt in de Loir et Cher.
De degustatie van een crémant de Loire, geserveerd bij 6 tot 8 ° C, in fluiten of bij voorkeur in tulpglazen, is altijd opnieuw een moment van puur plezier. De witte hebben een schitterende en heldere kleur met goudkleurige weerspiegeling.Bleek goud, grijs goud, groen goud, alle nuances zijn feest.Aan de neus mengen ze wit fruit, citrusvruchten, melisse, linde, hazelnoot, amandel en soms ook een toets van vanille en zoethout.In de mond karakteriseren de frisheid, het evenwicht en de levendigheid de crémants, de harmonie is een voorrecht van de demi-secs.
Met een visueel palet dat zich uitspreidt van rozenblad tot zalm en kers, spelen de rosés hun charme uit om hun aroma van kleine rode vruchten en hun krachtiger karakter uit te spelen, soms lichtjes looi om beter hun plaats te kunnen innemen aan tafel.
Net zoals heel wat andere grote chefs heeft Jacques Pourcel, chef in Jardin des Sens in Montpellier en in Maison Blanche in Parijs, zich ook laten betoveren door de crémant de Loire.Hij bedenkt voor deze wijn de heerlijkste combinaties, van klassiek tot bijzonder verrassend :met een velouté van pompoen en kastanje, zeewolf met geconfijte look of zelfs een carpaccio van varkenspoot !Deze wijnen, die geografisch erg afwijkend zijn van mijn gastronomische cultuur, verrassen me door hun geschiktheid om te combineren met mijn mediterraans register.Bij het aperitief, aan tafel met fijne vis of met een dessert met geconfijt fruit, ze zijn het bewijs van een diversiteit die zich aan alle smaken aanpast. RVH.
Royal Caribbean International en Celebrity Cruises duiken down under
Na een afwezigheid van drie jaar besliste Celebrity Cruises om Celebrity Century komende winter in Australië en Nieuw-Zeeland te laten varen. Celebrity Century zal niet minder dan 36 havens in zes landen bezoeken. Op het programma staan tien verschillende routes vanuit Sydney en Perth (Freemantle), Auckland, Honolulu, San Diego en Ensenada. Het seizoen start op 2 oktober 2011 met twee opeenvolgende 15-nachtencruises vanuit San Diego naar Hawaï, gevolgd door een 10-nachtencruise tussen Ensenada en Honolulu. Vanuit Hawaï zet Celebrity Century haar reis verder naar Nieuw-Zeeland met cruises van 12, 13 en 18 nachten. Op deze routes ligt de klemtoon heel duidelijk op de bestemmingen. Het aantal zeedagen wordt daarbij tot een minimum beperkt.
Door twee 18-nachtencruises te combineren kunnen gasten op een unieke zeereis bovendien voor het eerst met Celebrity Cruises helemaal rond Australië varen. Ook voor het winterseizoen 2012-2013 breidt Celebrity Cruises haar capaciteit in Australië en Nieuw-Zeeland uit.
Ook zustermaatschappij Royal Caribbean International biedt een uitgebreid pakket aan cruises aan in Australië, Nieuw-Zeeland en de Stille Oceaan. Bij Royal Caribbean International krijgt Rhapsody of the Seas tijdens het winterseizoen 2011-2012 het gezelschap van Radiance of the Seas. Samenbieden de schepen een waaier aan lange en korte cruises aan om de anderekant van de wereld te leren kennen. Zo zal Radiance of the Seas onder meertwee maal rond Australië varen.
Rhapsody of the Seas loopt maar liefst acht keer de idyllische eilanden in de Stille Zuidzee aan tijdens een reeks cruises van 9 tot 12 nachten. RVH.
Brussels Airlines registreert passagiersgroei van 9, 5 pct in februari 2011
Brussels Airlines verwelkomde tijdens de maand februari 9, 5 procent méér passagiers ivm met februari 2010. Er vlogen ruim 31.000 bijkomende klanten naar één van de 70 Brussels Airlines bestemmingen.
In totaal kozen er in februari 2011 357.821 passagiers voor Brussels Airlines. Dat is een toename met 9, 5 procent ten opzichte van 2010 toen er 326.690 passagiers werden verwelkomd op de Europese en Afrikaanse routes.
De toename werd positief beïnvloed door de aantrekkelijke prijzenpolitiek, het lichtjes uitgebreide zetelaanbod, nieuwe Afrika bestemmingen die in vergelijking met vorig jaar voor het eerst werden aangeboden en de economische heropleving.
Vooral de toename van het aantal transferpassagiers dat via Brussels Airport connecteerde tussen twee vluchten valt op. Het transfersegment steeg met ruim 20 procent. Deze groei past in de ambitie van Brussels Airlines om haar thuishaven Brussels Airport verder uit te bouwen tot een hub in de Lufthansa Group en in het Star Alliance netwerk. Het Europaverkeer registreerde een passagierstoename met 8, 7 procent en het Afrikaverkeer met 15, 6 pct.
Brussels Airlines is de Belgische luchtvaartgroep die het grootste aanbod van vluchten van en naar de Europese hoofdstad Brussel aanbiedt. De 50 vliegtuigen en bijna 3000 werknemers van de Brussels Airlines groep staan garant voor meer dan 300 dagelijkse vluchten naar meer dan 60 Europese en Afrikaanse premium luchthavens.
Op haar Europese bestemmingen, aangevlogen met vliegtuigen van het type Avro RJ, Boeing 737 en Airbus A319 biedt Brussels Airlines zowel een echt business class product (b.business) als een flexibele reisformule, die synoniem staat voor tijdswinst en comfort (b.flex economy+) als een low fare product (b.light economy). Op haar medium haul en long haul aanbod, uitgevoerd worden de passagiers verwelkomd in een Business en Economy klasse. Long Haul vluchten worden door Airbus A330-300 toestellen geopereerd.
Bovenop de 20 bestemmingen in Afrika verzorgt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog een long haul aanbod naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië en Noord Amerika.
Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis. In juni 2009 maakte Lufthansa zijn intrede in de aandeelhouderstructuur en het kapitaal van de Belgische luchtvaartmaatschappij bekend. Sinds 9 december 2009 is Brussels Airlines lid van het globaal samenwerkingsverband Star Alliance. RVH.
Brouwerij Huyghe treedt toe tot de Belgian Family Brewers
Brouwerij Huyghe uit Melle treedt toe tot de vereniging van de Belgian Family Brewers. Zij zijn de 15de brouwerij die zich aansluit bij deze groep van Belgische, traditionele en familiale brouwers. Brouwerij Huyghe is de oudste actieve brouwerij uit het Gentse. Er was al brouwactiviteit in 1654 in Melle. De brouwerij is nu nog steeds in handen van de familie Huyghe die de brouwerij overnam in 1906.
De bieren waarmee brouwerij Huyghe lid wordt zijn de vier varianten van Delirium en het bier La Guillotine. De Delirium bier-varianten zijn: Tremens, Nocturnum, Red en Christmas. Delirium is het bier met het typische roze olifantje dat in 1998 wereldberoemd werd toen Delirium Tremens werd uitgeroepen tot Best beer of the World. Ook het Award winnende bier La Guillotine wordt lid van de Belgian Family Brewers.Dit goudblonde bier (Alc. 8,5%) is een evenwichtig bier gemaakt van drie soorten hop met een mooie bittere afdronk. Het is voor het eerst ontworpen in 1989, naar aanleiding van de tweehonderdjarige verjaardag of Bicentenaire van de Franse Revolutie.
Ondanks de eeuwenoude traditie werd pas op 26 december 1988 voor de eerste maal Delirium Tremens gebrouwen. Het brouwersteam produceerde dit blond biertje (Alc. 8,5% Vol) op aandringen van Italië. De eigenheid van Delirium is naast haar 3 verschillende gisten haar heel originele verpakking dat op Keuls aardewerk doet denken. Het etiket verbeeldt op een originele manier de verschillende fasen van Delirium.
Belgische bieren worden steeds meer bedreigd door valse buitenlandse concurrentie. De Belgische manier van brouwen wordt schaamteloos gekopieerd en termen als Belgian beer en Belgian style prijken op talloze etiketten van niet-Belgisch bier. Daarom willen Belgische brouwerijen een front vormen om gezamenlijk te laten zien dat aan het Belgische bier een lange historie vooraf is gegaan.
Alain De Laet: Het aansluiten van onze brouwerij bij de Belgian Family Brewers is een mooie aanvulling op onze bedrijfsfilosofie. De wereld meer laten zien over onze Belgische familiebrouwerijen, brouwactiviteiten en ambachtelijke bieren. We hebben een rijke geschiedenis en tientallen jaren hard gewerkt om deze prachtige Belgische bieren te brouwen.
BFB groepeert historische en onafhankelijke familiebrouwerijen die met het BFB-label de consument de garantie bieden van een echt en traditioneel Belgisch bier. Enkel de bieren die voldoen aan de strikte vereisten van de vereniging komen in aanmerking voor het label. Zo moet het bier volledig in België gebrouwd worden door een familiebrouwerij die minstens 50 jaar ononderbroken bier brouwt. Het bier mag ook niet als kopij onder een andere naam of met een ander etiket verkocht worden. Dankzij het BFB-label kan er geen twijfel meer bestaan over het Belgisch karakter en het ambachtelijk productieproces van streekbieren of speciale bieren. RVH.
Voor zijn Sakura-assortiment liet Rituals zich inspireren door de Japanse kersenbloesem.
Het werd een unieke, attente collectie die de zintuigen kalmeert en de geest verfrist.De uitbundige maar kortstondige bloesemtijd, de Sakura, staat in Japan symbool voor geluk, liefde en het jaarlijks ontwaken van de natuur. Zodra de lente aanbreekt, genieten de Japanners van de Sakura door verkwikkende wandelingen te maken. Terwijl de bloemblaadjes zachtjes neerdwarrelen, nemen ze de schoonheid van het gebeuren in zich op. Laat je eveneens inspireren door dit jaarlijks terugkerend ritueel en herbeleef het ontwaken van het seizoen met de nieuwe Sakura-lijn van Rituals, een reeks sensationele bodyproducten. Breng de hele collectie laag na laag aan, om de geest optimaal te stimuleren.
Organische rijstmelk en kersenbloesem
De voornaamste ingrediënten van Rituals Sakura-lijn zijn organische rijstmelk en kersenbloesem, twee kostbare producten in het Verre Oosten. Rijstmelk staat immers symbool voor rijkdom, geluk en vruchtbaarheid, terwijl kersenbloesem synoniem is met zuiverheid. De proteïnen en lipiden in rijstmelk houden het vocht vast en stimuleren de celvernieuwing van de huid, wat resulteert in een zachte, heldere teint. Kersenbloesem geurt bovendien heerlijk.
Sakura Scrub
Onzuiverheden wegwassen is niet alleen goed voor het lichaam maar ook voor de geest. In traditionele Japanse badhuizen vormt een intense bodyscrub een belangrijk onderdeel van het reinigingsritueel. Rituals liet zich door deze oude praktijk inspireren bij het creëren van Sakura Scrub. De unieke combinatie van organische suiker en verzachtende oliën maken de huid glanzend nieuw en streelzacht. RVH.
Tijdens de Travellers Choice Awards 2011 van de gerenommeerde internationale reissite TripAdvisor® ging de prijs Best Hotel for Romance naar het Tiara Yaktsa Cannes.
Het Tiara Yaktsa Cannes werd door de eigen hotelgasten uitgeroepen tot het meest romantische hotel van Europa in de categorie Best Hotel for Romance en werd wereldwijd tweede in deze categorie.
Alle Tiarahotels hechten veel belang aan verfijning, elegantie en een persoonlijke service waarbij alles in het werk wordt gesteld om de verwachtingen van de klanten in te lossen. Elk hotel van Tiara heeft een uniek karakter en is omringd door cultureel erfgoed. De Tiara-hotels gaan er prat op hun klanten op een attente manier te ontvangen en hebben oog voor detail. Op die manier willen ze hun klanten voortdurend verrassen en aan hun verwachtingen voldoen.
Momenteel heeft de Tiara-groep 5 vestigingen, 3 in Frankrijk en 2 in Portugal. In Porto en Lissabon vind je het Tiara Park Atlantic. Vlakbij Parijs ligt het Tiara Château Hôtel Mont Royal Chantilly. In Cannes-Théoule sur Mer vind je het Tiara Miramar Beach Hôtel en in juli 2009 ging in dit stadje ook het hotel Tiara Yaktsa open.
Tiara Yaktsa is gelegen aan de baai van Cannes, in Théoule-sur-Mer vlakbij de zee. Dankzij die ligging waan je je in een paradijs. Het hotel ligt niet ver van het bruisende Cannes, op slechts veertig minuten van de luchthaven Aéroport International de Nice Côte dAzur. Het stadje charmeert door zijn uitzonderlijke natuur. Het ligt tussen kreken van rode porfierrotsen en het beschermde Massief van Estérel. Het hotel Tiara Yaktsa heeft 21 kamers en suites en draagt romantiek en discretie hoog in het vaandel. Meer is niet nodig om een vakantie in alle luxe en rust te beleven.
Het hoeft dan ook niet te verbazen dat TripAdvisor het hotel Tiara Yaktsa uitgeroepen heeft tot één van de mooiste hotels ter wereld. TripAdvisor heeft zich louter gebaseerd op de mening van reizigers. Dat maakt de toekenning van de prijs des te oprechter.
TripAdvisor® is wereldwijd de grootste reissite. Hij wil de reiziger helpen de perfecte reis uit te stippelen. Op de site vind je allerlei informatie: betrouwbaar advies van reizigers zelf, een ruime waaier aan potentiële reisbestemmingen, verschillende links naar sites waar je kunt reserveren en instrumenten zoals TripAdvisor Mobile en TripAdvisor Trip Friends vindt voor de planning van je reis.
Het hotel Tiara Yaktsa Cannes zet naar aanleiding van zijn nominatie en zijn heropening op 1 april 2011 de klant in de bloemetjes. De speciale actie: Vive le Printemps biedt 3 nachten voor de prijs van 2 met verblijf in luxekamers en suites. Bovendien krijg je een cadeaubon van 50 EUR, die je in het restaurant of in de hotelbar kan inwisselen. RVH.
De Noord-Italiaanse regio Valle dAosta, omringd door de hoogste toppen van de Alpen, biedt de vakantieganger, in het bijzonder de actieve reiziger, een brede waaier aan mogelijkheden om op een fantastische manier te genieten van een schitterende, zomerse bergwereld.
Valle dAosta is makkelijk bereikbaar en je moet zelfs geen enkele bergpas over. Daarenboven is het een kleine regio waardoor je geen grote afstanden hoeft te rijden van de ene naar de andere bezienswaardigheid of tussen de plaatsen waar je op verschillende manieren actief kan genieten. Voor de individuele reiziger is er een massa informatie voorhanden en worden alle elementen aangereikt om je reis zelf te organiseren. Het geheel van toeristische brochures, een handige website, een brede waaier logiesmogelijkheden, voorzieningen voor actieve vakanties en nog veel meer zijn als het ware een gigantische bouwdoos waarmee je à la carte een reisprogramma kan samenstellen.
Valle dAosta wandelparadijs. Het is niet verwonderlijk dat een streek die helemaal wordt omringd door vierduizend meter hoge bergen in eerste instantie de wandelaar aantrekt. Iedereen wil immers genieten van mooie panoramas op de bergmassieven van Monte Rosa, Mont Blanc, Matterhorn, Gran Paradiso en op de groene, lieflijke dalen aan de voet van deze Alpenreuzen. Het wandelparadijs staat open voor klimmers maar ook voor de recreatieve wandelaar, jong en oud
Valle dAosta fietsparadijs. Fietsen in de Alpen! Dat kan, zeker in Valle dAosta waar zowel voor fietsers als voor mountainbikers mooie routes zijn uitgezet. Het is heerlijk fietsen door de zijvalleien tot in de centrale vallei en tot bij de hoofdstad Aosta. In het Aostadal is de fiets een uitgelezen vervoermiddel om kastelen en archeologische sites te bezoeken, terwijl mountainbiken een onvergetelijke belevenis vormt. Tijdens een zomerse vakantie in Valle dAosta kunnen de actieve reizigers zowat alle kanten op, zowel voor extreme sporten, als voor activiteiten die voor iedereen toegankelijk zijn.
Valle dAosta natuur én cultuur
De authenticiteit van de regio Valle dAosta, de oude tradities en gebruiken, de traditionele feesten en streekmarkten, de mooie musea en Romeinse archeologische sites, kortom de culturele rijkdom, maakt deze vakantiebestemming uniek. Het is de mengeling van natuurschoon en cultuurschatten die een zomervakantie in Valle dAosta typeert. Aan verblijfsmogelijkheden is er in Valle dAosta geen gebrek. Iedereen vindt er accommodatie naar eigen wens. RVH.