Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines registreert passagiersgroei van 9, 5 pct in februari 2011

     

     

     

    Brussels Airlines verwelkomde tijdens de maand februari 9, 5 procent méér passagiers ivm met februari 2010. Er vlogen ruim 31.000 bijkomende klanten naar één van de 70 Brussels Airlines bestemmingen.

     

    In totaal kozen er in februari 2011 357.821 passagiers voor Brussels Airlines. Dat is een toename met 9, 5 procent ten opzichte van 2010 toen er 326.690 passagiers werden verwelkomd op de Europese en Afrikaanse routes.

    De toename werd positief beïnvloed door de aantrekkelijke prijzenpolitiek, het lichtjes uitgebreide zetelaanbod, nieuwe Afrika bestemmingen die in vergelijking met vorig jaar voor het eerst werden aangeboden en de economische heropleving.

     

    Vooral de toename van het aantal transferpassagiers dat via Brussels Airport connecteerde tussen twee vluchten valt op. Het transfersegment steeg met ruim 20 procent. Deze groei past in de ambitie van Brussels Airlines om haar thuishaven Brussels Airport verder uit te bouwen tot een hub in de Lufthansa Group en in het Star Alliance netwerk. Het Europaverkeer registreerde een passagierstoename met 8, 7 procent en het Afrikaverkeer met 15, 6 pct.

     

    Brussels Airlines is de Belgische luchtvaartgroep die het grootste aanbod van vluchten van en naar de Europese hoofdstad Brussel aanbiedt. De 50 vliegtuigen en bijna 3000 werknemers van de Brussels Airlines groep staan garant voor meer dan 300 dagelijkse vluchten naar meer dan 60 Europese en Afrikaanse premium luchthavens.

     

    Op haar Europese bestemmingen, aangevlogen met vliegtuigen van het type Avro RJ, Boeing 737 en Airbus A319 biedt Brussels Airlines zowel een echt business class product (“b.business”) als een flexibele reisformule, die synoniem staat voor tijdswinst en comfort (“b.flex economy+”) als een low fare product (“b.light economy”). Op haar medium haul en long haul aanbod, uitgevoerd worden de passagiers verwelkomd in een “Business” en “Economy” klasse. Long Haul vluchten worden door Airbus A330-300 toestellen geopereerd.

     

    Bovenop de 20 bestemmingen in Afrika verzorgt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog een long haul aanbod naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië en Noord Amerika.

    Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis. In juni 2009 maakte Lufthansa zijn intrede in de aandeelhouderstructuur en het kapitaal van de Belgische luchtvaartmaatschappij bekend. Sinds 9 december 2009 is Brussels Airlines lid van het globaal samenwerkingsverband Star Alliance. RVH.

    www.brusselsairlines.com.

     

     

    20-03-2011 om 15:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brouwerij Huyghe

    Brouwerij Huyghe treedt toe tot de Belgian Family Brewers

     

     

     

     

    Brouwerij Huyghe uit Melle treedt toe tot de vereniging van de Belgian Family Brewers. Zij zijn de 15de brouwerij die zich aansluit bij deze groep van Belgische, traditionele en familiale brouwers. Brouwerij Huyghe is de oudste actieve brouwerij uit het Gentse. Er was al brouwactiviteit in 1654 in Melle. De brouwerij is nu nog steeds in handen van de familie Huyghe die de brouwerij overnam in 1906.

     

    De bieren waarmee brouwerij Huyghe lid wordt zijn de vier varianten van “Delirium” en het bier “La Guillotine”. De Delirium bier-varianten zijn: Tremens, Nocturnum, Red en Christmas. Delirium is het bier met het typische roze olifantje dat in 1998 wereldberoemd werd toen Delirium Tremens werd uitgeroepen tot ‘Best beer of the World’. Ook het Award winnende bier La Guillotine wordt lid van de Belgian Family Brewers.  Dit goudblonde bier (Alc. 8,5%) is een evenwichtig bier gemaakt van drie soorten hop met een mooie bittere afdronk. Het is voor het eerst ontworpen in 1989, naar aanleiding van de tweehonderdjarige verjaardag of “Bicentenaire” van de Franse Revolutie.

     

    Ondanks de eeuwenoude traditie werd pas op 26 december 1988 voor de eerste maal “Delirium Tremens” gebrouwen. Het brouwersteam produceerde dit blond biertje (Alc. 8,5% Vol) op aandringen van Italië. De eigenheid van Delirium is naast haar 3 verschillende gisten haar heel originele verpakking dat op Keuls aardewerk doet denken. Het etiket verbeeldt op een originele manier de verschillende fasen van Delirium.

     

    Belgische bieren worden steeds meer bedreigd door valse buitenlandse concurrentie. De Belgische manier van brouwen wordt schaamteloos gekopieerd en termen als ‘Belgian beer’ en ‘Belgian style’ prijken op talloze etiketten van niet-Belgisch bier. Daarom willen Belgische brouwerijen een front vormen om gezamenlijk te laten zien dat aan het Belgische bier een lange historie vooraf is gegaan.

     

    Alain De Laet: “Het aansluiten van onze brouwerij bij de Belgian Family Brewers is een mooie aanvulling op onze bedrijfsfilosofie. De wereld meer laten zien over onze Belgische familiebrouwerijen, brouwactiviteiten en ambachtelijke bieren. We hebben een rijke geschiedenis en tientallen jaren hard gewerkt om deze prachtige Belgische bieren te brouwen. ”

     

    BFB groepeert historische en onafhankelijke familiebrouwerijen die met het BFB-label de consument de garantie bieden van een echt en traditioneel Belgisch bier. Enkel de bieren die voldoen aan de strikte vereisten van de vereniging komen in aanmerking voor het label. Zo moet het bier volledig in België gebrouwd worden door een familiebrouwerij die minstens 50 jaar ononderbroken bier brouwt. Het bier mag ook niet als kopij onder een andere naam of met een ander etiket verkocht worden. Dankzij het BFB-label kan er geen twijfel meer bestaan over het Belgisch karakter en het ambachtelijk productieproces van streekbieren of speciale bieren. RVH.

    www.belgianfamilybrewers.be





    20-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sakura
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor zijn Sakura-assortiment liet Rituals zich inspireren door de Japanse kersenbloesem.

     

     

     

    Het werd een unieke, attente collectie die de zintuigen kalmeert en de geest verfrist. De uitbundige maar kortstondige bloesemtijd, de Sakura, staat in Japan symbool voor geluk, liefde en het jaarlijks ontwaken van de natuur. Zodra de lente aanbreekt, genieten de Japanners van de Sakura door verkwikkende wandelingen te maken. Terwijl de bloemblaadjes zachtjes neerdwarrelen, nemen ze de schoonheid van het gebeuren in zich op. Laat je eveneens inspireren door dit jaarlijks terugkerend ritueel en herbeleef het ontwaken van het seizoen met de nieuwe Sakura-lijn van Rituals, een reeks sensationele bodyproducten. Breng de hele collectie laag na laag aan, om de geest optimaal te stimuleren.

     

    Organische rijstmelk en kersenbloesem

    De voornaamste ingrediënten van Rituals’ Sakura-lijn zijn organische rijstmelk en kersenbloesem, twee kostbare producten in het Verre Oosten. Rijstmelk staat immers symbool voor rijkdom, geluk en vruchtbaarheid, terwijl kersenbloesem synoniem is met zuiverheid. De proteïnen en lipiden in rijstmelk houden het vocht vast en stimuleren de celvernieuwing van de huid, wat resulteert in een zachte, heldere teint. Kersenbloesem geurt bovendien heerlijk.

     

    Sakura Scrub

    Onzuiverheden wegwassen is niet alleen goed voor het lichaam maar ook voor de geest. In traditionele Japanse badhuizen vormt een intense bodyscrub een belangrijk onderdeel van het reinigingsritueel. Rituals liet zich door deze oude praktijk inspireren bij het creëren van Sakura Scrub. De unieke combinatie van organische suiker en verzachtende oliën maken de huid glanzend nieuw en streelzacht. RVH.

    Sakura Scrub 14.90€

    www.rituals.com

    19-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tiara Yakste Cannes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tiara Yakste Cannes

     

     

     

    Tijdens de Travellers’ Choice Awards 2011 van de gerenommeerde internationale reissite TripAdvisor® ging de prijs “Best Hotel for Romance” naar het Tiara Yaktsa Cannes.

     

    Het Tiara Yaktsa Cannes werd door de eigen hotelgasten uitgeroepen tot het meest romantische hotel van Europa in de categorie ‘Best Hotel for Romance’ en werd wereldwijd tweede in deze categorie.

     

    Alle Tiarahotels hechten veel belang aan verfijning, elegantie en een persoonlijke service waarbij alles in het werk wordt gesteld om de verwachtingen van de klanten in te lossen. Elk hotel van Tiara heeft een uniek karakter en is omringd door cultureel erfgoed. De Tiara-hotels gaan er prat op hun klanten op een attente manier te ontvangen en hebben oog voor detail. Op die manier willen ze hun klanten voortdurend verrassen en aan hun verwachtingen voldoen.

    Momenteel heeft de Tiara-groep 5 vestigingen, 3 in Frankrijk en 2 in Portugal. In Porto en Lissabon vind je het Tiara Park Atlantic. Vlakbij Parijs ligt het Tiara Château Hôtel Mont Royal Chantilly. In Cannes-Théoule sur Mer vind je het Tiara Miramar Beach Hôtel en in juli 2009 ging in dit stadje ook het hotel Tiara Yaktsa open.

     

    Tiara Yaktsa is gelegen aan de baai van Cannes, in Théoule-sur-Mer vlakbij de zee. Dankzij die ligging waan je je in een paradijs. Het hotel ligt niet ver van het bruisende Cannes, op slechts veertig minuten van de luchthaven Aéroport International de Nice Côte d’Azur. Het stadje charmeert door zijn uitzonderlijke natuur. Het ligt tussen kreken van rode porfierrotsen en het beschermde Massief van Estérel. Het hotel Tiara Yaktsa heeft 21 kamers en suites en draagt romantiek en discretie hoog in het vaandel. Meer is niet nodig om een vakantie in alle luxe en rust te beleven.

     

    Het hoeft dan ook niet te verbazen dat TripAdvisor het hotel Tiara Yaktsa uitgeroepen heeft tot één van de mooiste hotels ter wereld. TripAdvisor heeft zich louter gebaseerd op de mening van reizigers. Dat maakt de toekenning van de prijs des te oprechter.

     

    TripAdvisor® is wereldwijd de grootste reissite. Hij wil de reiziger helpen de perfecte reis uit te stippelen. Op de site vind je allerlei informatie: betrouwbaar advies van reizigers zelf, een ruime waaier aan potentiële reisbestemmingen, verschillende links naar sites waar je kunt reserveren en instrumenten zoals TripAdvisor Mobile en TripAdvisor Trip Friends vindt voor de planning van je reis.

    Het hotel Tiara Yaktsa Cannes zet naar aanleiding van zijn nominatie en zijn heropening op 1 april 2011 de klant in de bloemetjes. De speciale actie: ‘Vive le Printemps’ biedt 3 nachten voor de prijs van 2 met verblijf in luxekamers en suites. Bovendien krijg je een cadeaubon van 50 EUR, die je in het restaurant of in de hotelbar kan inwisselen. RVH.

    www.tiara-hotels.com - reservations.yaktsa@tiara-hotels.com

     











    18-03-2011 om 07:43 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomervakantie Valle d'Aoste

    ZOMERVAKANTIE  IN  VALLE  D’AOSTA

     

     

     

    De Noord-Italiaanse regio Valle d’Aosta, omringd door de hoogste toppen van de Alpen, biedt de vakantieganger, in het bijzonder de actieve reiziger, een brede waaier aan mogelijkheden om op een fantastische manier te genieten van een schitterende, zomerse bergwereld.

     

    Valle d’Aosta is makkelijk bereikbaar en je moet zelfs geen enkele bergpas over. Daarenboven is het een kleine regio waardoor je geen grote afstanden hoeft te rijden van de ene naar de andere bezienswaardigheid of tussen de plaatsen waar je op verschillende manieren actief kan genieten. Voor de individuele reiziger is er een massa informatie voorhanden en worden alle elementen aangereikt om je reis zelf te organiseren. Het geheel van toeristische brochures, een handige website, een brede waaier logiesmogelijkheden, voorzieningen voor actieve vakanties en nog veel meer zijn als het ware een gigantische bouwdoos waarmee je à la carte een reisprogramma kan samenstellen.

     

    Valle d’Aosta – wandelparadijs. Het is niet verwonderlijk dat een streek die helemaal wordt omringd door vierduizend meter hoge bergen in eerste instantie de wandelaar aantrekt. Iedereen wil immers genieten van mooie panorama’s op de bergmassieven van Monte Rosa, Mont Blanc, Matterhorn, Gran Paradiso en op de groene, lieflijke dalen aan de voet van deze Alpenreuzen. Het wandelparadijs staat open voor klimmers maar ook voor de recreatieve wandelaar, jong en oud

     

    Valle d’Aosta – fietsparadijs. Fietsen in de Alpen! Dat kan, zeker in Valle d’Aosta waar zowel voor fietsers als voor mountainbikers mooie routes zijn uitgezet. Het is heerlijk fietsen door de zijvalleien tot in de centrale vallei en tot bij de hoofdstad Aosta. In het Aostadal is de fiets een uitgelezen vervoermiddel om kastelen en archeologische sites te bezoeken, terwijl mountainbiken een onvergetelijke belevenis vormt. Tijdens een zomerse vakantie in Valle d’Aosta kunnen de actieve reizigers zowat alle kanten op, zowel voor extreme sporten, als voor activiteiten die voor iedereen toegankelijk zijn.

     

    Valle d’Aosta – natuur én cultuur

    De authenticiteit van de regio Valle d’Aosta, de oude tradities en gebruiken, de traditionele feesten en streekmarkten, de mooie musea en Romeinse archeologische sites, kortom de culturele rijkdom, maakt deze vakantiebestemming uniek. Het is de mengeling van natuurschoon en cultuurschatten die een zomervakantie in Valle d’Aosta typeert. Aan verblijfsmogelijkheden is er in Valle d’Aosta geen gebrek. Iedereen vindt er accommodatie naar eigen wens. RVH.

    www.lovevda.it - www.visitaosta.be

     

    17-03-2011 om 21:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giantina
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Giantina, de nieuwste creatie van Leonidas

     

     

     

    Wie kent niet de beroemde Gianduja van Leonidas met zijn pure en zachte hazelnootpraliné die ahw. in de mond smelt? Elke chocoladeliefhebber zal beslist verheugd zijn te horen dat deze praline er een klein zusje bij gekregen heeft, de nieuwe Giantina. De innoverende Belgische chocolatier heeft zijn verrukkelijk recept een nieuwe dimensie gegeven door er kleine stukjes krokante feuilletine in te verwerken. Zinnenstrelend!

     

    De gloednieuwe Giantina van Leonidas kan niet anders dan de papillen verwennen van wie van zachte smaken houdt. De Giantina wordt vervaardigd op basis van het beroemde recept voor Italiaanse praliné dat uit Piemonte afkomstig is, waaraan kleine, subtiele stukjes biscuit toegevoegd zijn. Plezier in zijn zuiverste vorm!

     

    De maand maart wordt integraal aan Gianduja en haar Giantina gewijd. Het is de ideale gelegenheid voor liefhebbers van het goede leven om deze heerlijke pralines te ontdekken of te herontdekken. De twee pralines zijn gemakkelijk herkenbaar dankzij hun mooie verpakking, goudkleurig voor de Gianduja en koperkleurig voor de Giantina. Leonidas heeft bovendien voor deze speciale gelegenheid ook een prachtig koffertje ‘ Limited Edition’ ontworpen. RVH.

    www.leonidas.com

     

     

     

    12-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indirect grillen

    Indirect grillen met een nieuwe dimensie

    Barbecuespecialisten Peter De Clercq en Outdoorchef serveren hét zomergerecht 2011

     

     

     

    Varkensgebraad met kruidige ratatouille in de Qbag. Dat is het recept waarmee barbecuespecialisten Peter de Clercq en Outdoorchef je doen watertanden naar de zomer. Het sappige geheim zit ‘m in de combinatie van indirect grillen met de unieke trechtertechniek van Outdoorchef en de nieuwe methode van marineren. De marinade wordt rechtstreeks geïnjecteerd in vlees, vis, groenten of fruit, waardoor de marinadesmaak veel beter tot zijn recht komt en je bereidingen malser en sappiger zijn.

     

    Een lekker stukje varkensvlees. Dat is het minst wat je kan zeggen van het zomerrecept waarop barbecuespecialisten Peter De Clercq en Outdoorchef je trakteren.

    Peter De Clercq: “Varkensvlees wordt nog vaak ondergewaardeerd, compleet onterecht. Dit zomergerecht bewijst dat je op een barbecue superlekker en sappig varkensvlees kan bereiden. Je kan ook heel veel smaak en aroma toevoegen: bijvoorbeeld door een marinade te injecteren in het vlees of door een vuurvast potje met bier tussen het houtskool te plaatsen. Of wat dacht je van Jack Daniel’s Houtschilfers, biervatsnippers of gemalen olijfpitten? Dankzij het indirect grillen maakt Outdoorchef resoluut komaf met droog vlees.”

     

    Een veel gemaakte fout bij barbecueën, is te weinig kruiden… of te veel. Peter De Clercq: “De perfecte dosering is vaak een probleem. Met de instantmarinades beschik je over een nieuwe techniek om je gerecht snel op smaak te brengen. Door de marinade direct te injecteren in vlees, vis, groenten of fruit, komt de smaak van de marinade veel beter tot haar recht en zijn je bereidingen veel malser en sappiger. De smaak dringt door tot in de kern én je kan volop experimenteren en variëren met aroma’s.”

     

    Met Outdoorchef is een mals en sappig varkensgebraad bereiden kinderspel. Dankzij het oveneffect kan je gemakkelijk grote stukken laten garen.

    De barbecues van Outdoorchef zijn uitgerust met de gepatenteerde trechtertechniek van Outdoorchef die aanbranden en rookvorming voorkomt. Zo verhindert de trechter vlak boven de brander dat vetten en sappen in de vuurgloed vallen en dat vlammen heftig opflakkeren. Tegelijk behoud je het typische barbecuearoma doordat de vetten en sappen verdampen én is je eten beschermd tegen uitdrogen.

     

    In combinatie met een deksel bovenop de barbecue wordt elk gerecht gelijkmatig gaar zonder dat je het regelmatig moet omkeren. Als de trechter wordt omgedraaid, wordt de hitte in het midden geconcentreerd en is de barbecue perfect geschikt om te koken of wokken. Supergemakkelijk om de hele lente en zomer gevarieerd te koken! En daarenboven in een handomdraai schoon te maken, doordat het vet in de trechters wordt opgevangen. RVH.

    www.outdoorchef.com  en www.outdoorchef.be 

    recepten van chef Peter de Clercq: www.point-virgule.be 







    12-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ardennes relais

     

    Vakantiewoningen Ardennes Relais ideale uitvalsbasis voor streekverkenning Ardennen

     

     

     

     

    Ardennes Relais is met ruim 800 vakantiewoningen in de Ardennen  de grootste vakantiewoningenspecialist en daarmee de uitgelezen partner voor het boeken van een vakantiewoning in de Ardennen. De woningen zijn gezellig, sfeervol, liggen in een aantrekkelijke omgeving en zijn een ideale uitvalsbasis om de streek te verkennen. Niet zelden gebeuren die uitstappen met de fiets, de mountainbike of de motor. Dat er ook dit jaar veel vakantiegangers voor Ardennes Relais zullen kiezen, staat als een paal boven water, temeer daar er in april en de daarop volgende maanden veel fietsevenementen plaatsvinden in de Ardennen. Dat is een ideale reden om vanuit een vakantiewoning van Ardennes Relais de Ardennen op twee wielen te ontdekken.

     

    De combinatie ‘verblijf in een vakantiewoning en toerfietsen’ is bij het brede reispubliek geliefd omdat een vakantiewoning een perfecte plek is om een fietstocht aan te vatten. De fietser kan zich rustig voorbereiden, heeft er voldoende ruimte en van bij de vakantiewoning kun je zo de natuur inrijden langs één van de vele bewegwijzerde fietspaden. De Ardennen hebben zich in de voorbije jaren ontwikkeld tot een echte fietsbestemming omdat er werk gemaakt is van een goede infrastructuur voor fietsers. Aan bewegwijzerde routes, kort of lang, op maat van ieders kunnen, in het teken van de natuur of van culturele bezienswaardigheden, is er geen gebrek. Voor wie het mooiste van de Ardennen wil zien zonder ook maar één keer op de trappers te moeten staan, is er het fietsnetwerk Ravel.

    www.velo-ravel.be.

     

    Een ander fietsroutenetwerk doorkruist de Oostkantons. VeloTour Hoge Venen - Eifel telt maar liefst 850 km bewegwijzerde, verkeersarme fietspaden die de mooiste bossen en golvende landschappen doorkruisen. Ook in deze streek heeft Ardennes Relais een mooi aanbod dat perfect aansluit op dit fietsnetwerk.

     

    De Ardennen verkennen op twee wielen, dat kan ook met de motor. Net als fietsliefhebbers kunnen ook motorliefhebbers opteren voor een vakantiewoning. Zowat overal zijn er in de buurt van de woningen van Ardennes Relais motorroutes die je naar de mooiste plekjes voeren en door de mooiste landschappen. Zo is er de 130 kilometer lange Route des Sources met vertrek in Chaudfontaine, Verviers of Spa en de Route des Legendes met Aywaille als vertrekplaats. RVH.

     

    Ardennes Relais heeft niet alleen de handige website www.ardennes-relais.be  online, maar werkt continu aan een optimale service tel 0800-38001.Meer informatie over vakantiewoningen van Ardennes Relais nabij fiets- en motorroutes via www.ardennes-relais.be/fiets-motorweekend .

     

     

    11-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.estaminet premium pils

    ESTAMINET PREMIUM PILS kaapt een gouden medaille weg bij de

    ‘Brewing Industry International Awards 2011’ competitie

     

     

     

     

    Dit jaar werden er 796 bieren voor de ‘Brewing Industry International Awards 2011’ competitie, die in Engeland plaats vond, ingeschreven. Een gerenommeerde jury, bestaande uit vakmensen uit de brouwwereld, gaven ESTAMINET Premium Pils de hoogste quotering in de categorie ‘Lager’.

     

    Deze  gouden medaille, die binnen de bierwereld als een ‘Oscar’ wordt beschouwd, is een belangrijke  erkenning en overwinning voor PALM Breweries ! De awards en medailles zullen, tijdens het gala-evenement, op 12 april in de prestigieuze Guildhall in London worden uitgereikt.

     

    ESTAMINET dankt zijn premiumkwaliteit (5,2 % vol/alc) aan de selectie van de beste natuurlijke ingrediënten: zacht water, 100% hoogwaardige zomergerst, een aparte gist en de zeer edele Saaz-hop. De trage en traditionele lage gisting, een brouwproces volgens een origineel recept en een rijping van zes volle weken maken van ESTAMINET een echte Belgische Premium Pils. RVH.

    www.palmbreweries.com





    11-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.celebrity summit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Celebrity Summit krijgt Solstice-bad

     

     

     

     

    Celebrity Summit wordt in december 2011 het derde schip van de Millennium-klasse dat wordt 'gesolsticeerd'. Daarbij brengt Celebrity Cruises het vaartuig in lijn met de zeer populaire schepen van de Solstice Class.

     

    Celebrity Constellation die tijdens het zomerseizoen vanuit Amsterdam naar de fjorden, Baltische staten en Sint-Petersburg vaart, was in de lente van 2010 het eerste schip in de reeks dat deze upgrading kreeg. In november van dit jaar volgt Celebrity Infinity en in december Celebrity Summit. De Summit wordt het eerste Millennium-schip waar 'Qsine' wordt ingericht, een eigentijds restaurant met een menu- en wijnkaart in de vorm van een iPad.

     

    Daarnaast krijgt het schip een reeks AquaClass-kajuiten en het bijhorende restaurant Blu. Ook de hippe iLounge met erkend Apple-verkooppunt, de 'coole' Martini Bar en Crush, de creperie Bistro on Five, het uitnodigende Café al Bacio, de Gelateria en de Cellarmasters wijnbar worden voorzien.

    In deze wijnbar met het Enomatic-serveersysteem kunnen gasten een ruime selectie van uitgelezen wijnen proeven per glas. De kajuiten worden opgefrist met nieuw beddengoed, tapijten en vlakschermtelevisies. De Celebrity Suites worden voorzien van nieuwe balkons. RVH.

    www.cruiseconnection.be

     

    10-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Yacht Club

    *Yacht Club: het ultieme luxe cruisen *

    MSC Cruises lanceert nog exclusiever concept

     

     

     

     

    MSC Yacht Club is de exclusieve zone aan boord van MSC Cruises schepen voor gasten die resoluut kiezen voor pure verwennerij. Dit ‘schip in een schip’ op het prestigieuze voordek is gereserveerd voor gasten die privacy, exclusiviteit en persoonlijke service hoog in het vaandel dragen. Nieuw is dat de ‘à la carte restaurants’ voortaan exclusief toegankelijk zijn voor Yacht Club gasten.

     

    Een greep uit het exclusieve aanbod van de MSC Yacht Club:

    *een aantal weelderige suites* op het prestigieuze voordek met panoramisch raam of  balkon. Alles suites zijn uitgerust met marmeren badkamers, interactieve breedbeeld televisie met radio, Nintendo Wii consoles, gratis minibar, etc.

     *hoogstaande butlerservice*: professioneel getrainde en attente butlers staan 24 uur op 24 ter beschikking van hun gasten. Aan het begin van het verblijf krijgen gasten hun persoonlijke butler toegewezen om hen een buitengewone cruise-ervaring te bezorgen.

    * luxueus dineren in de MSC Yacht Club restaurants* die volgens het nieuwe concept uitsluitend toegankelijk zijn voor Yacht Club gasten. De ‘à la carte restaurants’ *l’Etoile* op de MSC Fantasia en *l’Olivo* op de MSC Splendida stellen geraffineerde menu’s voor met Franse en Mediterraanse specialiteiten;

    * een rechtstreekse privélift naar de MSC Aurea Spa*, het wellnesscentrum met massageruimtes en thalassotherapiecabines

    * een privé zonnedek* en zwembad, bubbelbaden en solarium alsook de panoramische *Top Sail Lounge *voor een ‘afternoon tea’ in alle intimiteit;

     *een privé-chauffeur *aan wal die gasten begeleid tijdens excursies, een meertalige gids en persoonlijke fotograaf;

     

    Twee luxeschepen van de MSC Cruises vloot zijn uitgerust met de MSC Yacht Club: de MSC Fantasia en de MSC Splendida. De MSC Divina die in mei 2012 te water gelaten wordt, zal eveneens een Yacht Club bezitten. RVH.

    www.msccruises.be





    10-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Novotel duurzame ontwikkeling

    Duurzame ontwikkeling : Novotel op weg naar 100% gecertificeerd netwerk in 2012

    Novotel zet samenwerking voort met certificatieprogramma Earth Check, oorspronkelijk Green Globe

     

     

     

     

    Naar aanleiding van de naamwijziging van zijn historische certificatie-instantie herbevestigt Novotel, het middengamma-merk van de Accor Groep, zijn ambitie om uiterlijk eind 2012 voor elk van zijn 400 hotels een milieucertificaat te bekomen. Op dit moment staat de teller op 78 hotels, verspreid over 18 landen; 104 andere hotels

    hebben de procedure ingezet.

     

    EarthCheck, dat tot 2009 bekend stond onder de naam Green Globe, is op wereldschaal het belangrijkste certificatieprogramma dat specifiek ontwikkeld werd voor de toeristische industrie. Het programma stelt strenge eisen, veronderstelt een voortdurende vooruitgang en vergt van het hotelpersoneel een actieve inzet. Om het certificaat te bemachtigen, moet een hotel eerst een grondige evaluatie doorstaan en daarna op acht domeinen een op maat gemaakt beheersprogramma opstarten. Deze domeinen zijn: een eigen duurzaamheidsbeleid, het water-, energie- en papierverbruik, het afvalbeheer, onderhouds- en hygiëneproducten en de goede omgang met de lokale gemeenschap.

     

    Het duurt minstens tien maanden vooraleer een hotel dit hele traject kan doorlopen en een externe, onafhankelijke auditor het certificaat kan uitreiken. Om de twee jaar volgt een follow-up audit.

     

    «Sinds 2008 heeft zich in de Novotel teams een sterke dynamiek ontwikkeld rond de EarthCheck certificatie. Het doel is dat eind 2012 alle hotels het certificaat bezitten», zegt Global Marketing Director Pierre Lagrange.«Het engagement van Novotel op de weg naar duurzaamheid past volledig in het streven van Novotel om het welzijn van zijn klanten te dienen.»

     

    In België is Novotel Ieper Centrum de koploper. Als eerste hotel van de keten in de Benelux heeft het zijn EarthCheck certificaat veroverd. RVH.

    09-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mentos 3 !

    Mentos 3 verrast met driedubbele smaaksenatie.

     

     

     

     

    Een smaakexplosie. Dat is het minst wat je kan zeggen van de nieuwe Mentos 3, de allereerste kauwgom met drie kleurrijke smaken. Met deze unieke smaaksensatie proef je nu reeds de zomer. Ontdek de fruitige versies ‘ strawberry, green appel, raspberry’ en ‘watermeloen, meloen’ of zoek de verfrissing op met ‘fresh mint’.

     

    Met nieuwkomer Mentos 3 rekent Mentos voor een revolutionaire innovatie in kauwgomland: drie lagen en drie smaken in één kauwgom. En zo vormt Mentos 3 het knappe vervolg op de Mentos Aqua Kiss 2-layer met twee fruitsmaken.

     

    Mentos 3 is een complete nieuwe smaakervaring. De buitenste lagen worden gescheiden door een pastalaag die voor een echte smaakexplosie zorgt. Verrassende fruit- of muntcombinaties komen samen in één soepele, zachte textuur met een unieke langdurige smaak. De fruitige en frisse gums zitten boven in een trendy envelopverpakking. RVH.

    www.mentos.be

     

     

     





    08-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines: 3nieuwe bestemmingen

    Brussels Airlines biedt deze zomer 709.000 bijkomende vliegtuigzetels aan

    3 nieuwe bestemmingen en extra vluchtfrekwenties

     

     

     

     

    Brussels Airlines voegt deze zomer 3 nieuwe (zon)bestemmingen en 709.000 extra vliegtuigzetels aan haar vluchtnetwerk toe. Naast nieuwe lijndiensten naar Marrakech, Agadir en Lamezia Terme verhoogt Brussels Airlines de vluchtfrekwenties en/of de zetelcapaciteit naar talrijke Europese bestemmingen. In vergelijking met het zomerseizoen vorig jaar voert Brussels Airlines dit jaar op weekbasis 806 Europese retourvluchten uit. Dat zijn er 28 meer dan tijdens de zomer van 2010 en 63 meer dan deze winter.

     

    Met Marrakech en Agadir introduceert Brussels Airlines twee Marrokkaanse vakantiebestemmingen in het netwerk. Terwijl Agadir de meest populaire en het ganse jaar lang zonzekere strandbestemming is van Marokko, geniet Marrakech de status van de meest interessante citytripbestemming. Lamezia Terme is Brussels Airlines elfde bestemming in Italië. Lamezia ligt diep in het zuiden van Italië in de regio Calabrië en is een perfecte uitvalsbasis om deze prachtige, idylische kuststreek te bezoeken.

     

    Op talrijke bestemmingen verhoogt Brussels Airlines het vluchtaanbod. Zo wordt er vanaf de start van het zomerseizoen, 27 maart, dagelijks een extra vlucht naar de Griekse hoofdstad Athene aangeboden. De Tjechische hoofdstad Praag wordt dankzij een extra nightstop vlucht beter bediend. Ook naar Bilbao wordt het vluchtaanbod flink verhoogd dankzij een derde dagelijkse frekwentie. Vakantiebestemmingen Malaga (Costa del Sol), Palma (Mallorca, Balearen) en Faro (Algarve) worden eveneens vaker aangevlogen tijdens de vakantiemaanden. Naar Firenze, Lyon en Madrid breidt het weekendaanbod uit en de uurregeling van de vluchten naar Marseille en Venetië verbetert om passagiers nog meer flexibiliteit te kunnen aanbieden.

     

    Charterprogramma

    Naast het lijndienstprogramma voert Brussels Airlines vanuit Belgie, Zwitserland, Frankrijk en Denemarken ook nog talrijke chartervluchten uit naar ondermeer Tunesië, Turkije, Egypte, Marrokko, Corsica, Sardinië, Mallorca, Menorca , Ibiza, het Spaanse en Italiaanse vasteland.

    Deze chartervluchten worden in opdracht van Belgische en buitenlandse reisoperatoren zoals ondermeer nieuwkomer Club Med en Thomas Cook uitgevoerd die de volledige zetelcapaciteit zélf commercialiseren. RVH.

    www.brusselsairlines.com

    07-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brabantia klinkt op kleur

    Brabantia klinkt op kleur

    Kurkentrekker Quickpull krijgt zes nieuwe trendy tinten

     

     

     

     

    Goed gezelschap en een dito fles wijn: soms kan geluk verrassend eenvoudig zijn. Wat je dan niet wil, is dat je kurkentrekker het laat afweten. Of kurkresten die in je glas ronddobberen. En dan zit je goed met de oerdegelijkheid van de Brabantia Quickpull, nu verkrijgbaar in zes nieuwe, funky kleuren.

     

    De Quickpull kurkentrekker van Brabantia is een regelrechte hit en werd door de consumentenbond al bekroond tot beste aankoop in januari 2010. Naast matzwart en wit, kan je nu ook kiezen voor fris en transparant blauw, groen, oranje, paars, rood en geel. Voor jezelf of als geschenk voor eender welke gelegenheid, de Quickpull is in deze gedaante nog beter af te stemmen op persoonlijke smaak en stijl.

     

    Functioneel gezien is de Quickpull geschikt voor vrijwel alle soorten wijnflessen en halsgrootten, en met de extra brede romp en grote draaigreep gemakkelijk te bedienen. De spiraal bevat een centreerring die zorgt dat de spiraal altijd in het midden van de kurk boort. De scherpe punt met niet-klevende PTFE-coating voorkomt dat de kurk breekt, en vermijdt dus ook kurkresten in de wijn.

     

    In het Brabantia gamma zijn er nog 2 andere modellen kurkentrekkers, de Napoleon en de Classic. Producten zijn verkrijgbaar bij vrijwel alle huishoudspeciaalzaken en warenhuizen, met 5 jaar garantie. Richtverkoopprijzen: vanaf 6,95 euro. RVH.

    www.brabantia.com 





    07-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ricard !

    2011 wordt het jaar van RICARD - Fles ondergaat metamorfose

     

     

     

    Ricard, de enige echte pastis uit Marseille, krijgt een nieuwe look. Het silhouet van de bekende Ricard fles onderging een metamorfose. De nieuwe fles zal in de loop van maart 2011 in de winkelrekken staan. Met deze restyling wil het grootste spiritmerk in België, zijn vooruitstrevende visie op marketing bevestigen, zijn premium karakter benadrukken en tegelijk zijn populair karakter behouden.

     

    Het nieuwe design van de fles is geboren in Londen bij het agentschap Coley Porter Bell. Het resultaat : een geactualiseerd en uniek gezicht voor een klassieker van formaat. De creatie rust op een rechthoekig voetstuk naar het beeld van het rechthoekige logo van Ricard waarvan de vorm aan de basis ligt van de structuur van de fles. Vanuit dit creatief gegeven vertrekken de pure en moderne lijnen van deze nieuwe fles op natuurlijke wijze. Het logo is in beide zijkanten van de glazen fles in diepdruk aangebracht wat verwijst naar de onuitwisbare indruk die Ricard doorheen de tijd heeft achtergelaten.

     

    Het etiket bestaat uit drie delen om elk van de herkenbare codes van Ricard tot zijn recht te laten komen: het Ricard logo, het acanthusblad en de vermelding “Pastis de Marseille” en tot slot de handtekening van de oprichter “Paul Ricard, créateur”. Het ontwerp van de drie etiketten is in perfecte harmonie met de vorm van de fles.

     

    Tot slot is “Depuis 1932” bovenaan in de glazen fles gegraveerd. Het jaartal verwijst naar het constante vakmanschap van Ricard sinds zijn oprichting en de ongewijzigde waarden die van het merk een succes maakten. Tegelijk zijn ze een waarborg voor een succesvolle toekomst.

     

    De smaak van Ricard en zijn ritueel

     

    Het recept van Ricard is een goed bewaard geheim maar de uitzonderlijke smaak is te danken aan een strenge selectie van natuurlijke ingrediënten: steranijs, zoethout,

    aromatische planten uit de Provence, pure alcohol, water, suiker en karamel.

    Ricard drink je als volgt: 1 volume Ricard (2cl) met 5 volumes fris water. Eerst schenk je Ricard in het glas, vervolgens het water, even wachten en uiteindelijk de ijsblokjes toevoegen. Ricard wordt dan troebel en het alcoholgehalte daalt tot 7,5°. Resultaat: een lichte, caloriearme (50kcal versus 80kcal voor een glas wijn), verfrissende drank.

     

    Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en is voor 100% een dochteronderneming van Pernod Ricard, co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en sterke dranken. Met een gecommercialiseerd volume van bijna 9 miljoen liter in 2010 in de Belux is Pernod Ricard Belgium één van de sterkst groeiende bedrijven in zijn sector en behoort het tot de leiders op de Belgische en de Luxemburgse markt.

    Pernod Ricard Belgium verdeelt ook de merken ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacob’s Creek, Disaronno en

    Sandeman. RVH.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     





    06-03-2011 om 11:38 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines revolutionaire zetel

    Brussels Airlines: vlootontwikkeling en nieuwe revolutionaire vliegtuigzetel

     

     

     

     

    Brussels Airlines verjongt deze zomer haar vliegtuigvloot. Vijf AVRO RJ toestellen worden vervangen door zes grotere Airbus A 319/320 vliegtuigen. Op de Airbus A 319/A 320 toestellen wordt ook een nieuwe revolutionaire vliegtuigzetel geïntroduceerd die meer beenruimte plus comfort biedt én veel minder weegt.

     

    Het vervangingsprogramma van de korte en middellange afstandsvloot gaat van start met de introductie van een eerste Airbus A 319 toestel dat een kleiner AVRO RJ vliegtuig vervangt dat einde huurcontract was. De volgende maanden worden nog 3 Airbus A 319 vliegtuigen in de vloot opgenomen. Deze lente worden ook nog twee Airbus A 320 toestellen verwelkomd. Door de ingebruikname van grotere en efficiëntere vliegtuigen verhoogt Brussels Airlines haar capaciteit op het Europese netwerk met 945 zetels. De Airbus toestellen laten Brussels Airlines ook toe om de gemiddelde operationele kost per vlietuigzetel te laten dalen.

     

    Brussels Airlines maakt van het vervangingsprogramma ook gebruik om een totaal nieuwe vliegtuigzetel te introduceren. De Airbus A 319 / A 320 vloot zal immers worden uitgerust met een revolutionaire ‘light weight’ zetel. Dankzij het gebruik van moderne, lichtere materialen wordt er met de Recaro zetel ook bijna 700 kilogram gewicht per vliegtuig uitgespaard. Het vliegtuig kan daardoor het kerosineverbruik met vier procent verlagen en de CO2 uitstoot verminderen.

     

    “De ingebruikname dit jaar van zes Airbus toestellen en de introductie van deze nieuwe vliegtuigzetel is een duidelijke investering van Brussels Airlines in comfort, efficiëntie en milieuvriendelijkheid”, besluit CO CEO Bernard Gustin. “We maken Brussels Airlines niet alleen aantrekkelijker voor onze passagiers maar als bedrijf worden we op talrijke routes ook competitiever. RVH.

    www.brusselsairlines.com

     

    06-03-2011 om 11:37 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kinderkortingen Thomas Cook
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thomas Cook : kinderkortingen

     

     

     

     

    Thomas Cook Airlines Belgium kondigt aan dat het voortaan kinderkortingen op vliegtickets aanbiedt. Ze is de eerste familievriendelijke luchtvaartmaatschappij in België die kortingen aanbiedt voor kinderen van 2 t.e.m. 11 jaar.

     

    Thomas Cook Airlines Belgium lanceert kortingen voor kinderen van 2 t.e.m. 11 jaar op alle vluchten uit haar aanbod met afreis vanaf 7 april 2011. In de lanceringsperiode tot 9 maart 2011 biedt het zelfs 25% korting op vluchten. Voor boekingen vanaf 10 maart zal een kinderkorting gelden van 10% (korting op de vluchtprijs inclusief taksen).

     

    Thomas Cook Airlines Belgium beschikt over 7 airbus A320 toestellen waarmee het meer dan 60 zonbestemmingen aandoet.

     

    Thomas Cook Airlines Belgium profileert zich als een familievriendelijke luchtvaartmaatschappij waarbij de vlucht voor de kinderen een feestelijk gebeuren is en voor de ouders een ontspannend moment. Aan boord krijgen kinderen een kleurboekje en potloden. Op de inflight entertainment kunnen ze grappige cartoons bekijken tijdens de vlucht. Op eenvoudige vraag zal de steward(es) babyvoeding opwarmen en in de toiletten is een luiertafel voorzien. Buggy's en kinderzitjes vliegen gratis mee. Kinderen jonger dan 12 jaar, die voor het eerst vliegen, krijgen een 'vliegbrevet' waar ze trots op zullen zijn. RVH.

     

    03-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruisen langs Adriatische kust

    MET ID  RIVA  TOURS CRUISEN LANGS DE KROATISCHE KUST

     

     

     

     

     

    Een vakantie op het water voor de Adriatische kust is een heel aparte belevenis. In de eerste plaats is er de garantie van mooi weer en belangrijker nog is de nabijheid van talloze bezienswaardigheden. Op korte afstand van het vasteland liggen prachtige eilanden en de havensteden zijn stuk voor stuk interessante historische plaatsen, goed om enkele uren aan te meren en de cultuurschatten te bewonderen. Voor een dergelijke droomcruise moet je bij reisorganisator ID RIVA TOURS zijn, dé specialist voor vakanties in Kroatië.

     

    ID RIVA TOURS stelt in zijn gloednieuwe reisbrochure twintig vaarroutes voor langs de Kroatische kust, rondreizen op het water in een mediterraan paradijs met meer dan 1000 eilanden. Regelmatig ga je aan land om de belangrijkste toeristische sites van Kroatië te bezoeken: Trogir, Split, Zadar, Šibenik, Dubrovnik en tal van andere plaatsen waar prachtige monumenten getuigen van een boeiend verleden.

     

    Typerend voor de cruises van ID RIVA TOURS is dat je regelmatig aan land gaat, niet alleen om bezienswaardigheden te bezoeken maar ook om actief te genieten van de prachtige natuur langs de kust, op de eilanden en in het binnenland. Er is bijvoorbeeld een Fiets-Vaarvakantie, een wandel-vaarvakantie, tijdens een andere vaarvakantie met afreis uit Trogir maak je kennis met het Unesco-Werelderfgoed van Kroatië, ondermeer met de 1700 jaar oude stad Split en met het natuurpark Krka waar je de beroemde watervallen kan bewonderen.

     

    NIEUW zijn de cruises voor singles, jongeren en naturisten. Uniek is de Party Cruise waarbij de reisroute onderbroken wordt voor een vierdaags verblijf op het eiland Pag, bekend van de internationale housefeesten op het strand.

     

    De ID RIVA CRUISES spreken vooral reizigers aan die houden van een ontspannende vakantie, een mix van zonnen, zwemmen en af en toe aan land gaan om het natuurschoon te bewonderen of een culturele bezienswaardigheid te bezoeken. Het reisprogramma stel je helemaal zelf samen. Als je niet wil wandelen, fietsen of iets bezoeken dan blijf je maar rustig aan boord. Het enige dat vaststaat is de vaarroute. RVH.

    De reisbrochure is gratis verkrijgbaar bij de reisagent.  www.IDRiva.be.

     

     

    03-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een smakelijke competitie rond rijst

    Een smakelijke competitie rond… rijst !

     

     

     

     

    Wie aan kwaliteitsrijst denkt, denkt aan Bosto… Rond dit thema zullen vijf Nederlanstalige kandidaten van de Bosto Rice Academy het vijf weken lang op VTM evenals op www.bosto.be tegen elkaar opnemen. De winnaar wordt beloond met een weekend en een kookatelier bij Wout Bru, “de” Belgische chef van het Zuiden van Frankrijk.

     

    Rijst, dé vedette van de wereldkeuken, is even smakelijk als voedzaam en is zonder twijfel het voedingsmiddel bij uitstek voor een kok die zijn creativiteit op een spectaculaire manier wil uitleven. Dit is precies de uitdaging die vijf kandidaten, uit gekozen na twee strenge selectierondes, zullen aangaan door een smakelijke creatie uit te vinden op basis van een aantal opgelegde ingrediënten, waarvan BOSTO rijst natuurlijk de belangrijkste is.

     

    De wedstrijd van de Bosto Rice Academy gebeurt onder de hoede van Wout Bru, die reeds twee Michelin sterren wist te behalen. In zijn beroemde “Chez Bru”, in Eygalières, vlakbij Saint Rémy de Provence en Cavaillon, verleidt hij de meest veeleisende smaakpapillen. Wie uit Filip, Wim, Chris, Matthijs of Evie zal de exclusieve kans winnen om deel te nemen aan een culinair atelier bij Wout Bru? Wie van hen zal een paar van de geheimen van de meest bekende Belgische kok van Zuid Frankrijk leren kennen?

     

    Vanaf 28 februari, zullen de prestaties van elke deelnemer op VTM in de vorm van korte reportages van 2 minuten worden uitgezonden.

    De kijkers zullen via de website elke prestatie punten kunnen toe kennen. Kijkers die stemmen, maken kans op een weekend genieten bij Wout Bru.

    Filip serveert een cannelloni van komkommer met makreelfilet en een Bosto selection sundari en groentensushi, Wim bereidt een rollade van piepkuiken met bospaddenstoelen en Bosto Mediterraneao rijstparels. Chris koos voor gemarineerd spek met Bosto Basmati en groentjes, Mathijs zorgt voor oosters gemarineerde Bosto snelkookrijst met een ganache van ganzenlever, oesters en appel, terwijl Evie tenslotte opteerde voor Bosto dessertrijstpudding met frambozen. Als toemaatje geeft ook Wout Bru een recept prijs, speciaal voor deze gelegenheid ontworpen, met elk van deze rijstsoorten. RVH.

    www.bosto.be 

     

     

     

     











    02-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs