:!::roll:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Lichter, eenvoudiger samen te drukken en voor 100 % recycleerbaar: evian koppelt een innovatieve eco-design fles aan reëel nut voor de bewuste consument. Het zet hiermee ook een essentiële stap in zijn strikt milieubeleid dat zich drievoudig vertaalt in de bewuste reductie van zijn impact op het milieu, de bescherming van de kwaliteit en zuiverheid van zijn water, en zijn bijdrage aan het behoud van de waterbronnen op aarde.
Trouw aan zijn voortdurende inspanningen op vlak van milieubehoud, zorgt evian voor een primeur met de lancering van zijn laatste nieuwe eco-design fles. Vijftien jaar na de lancering van zijn eerste samendrukbare verpakking, neemt het weer een nieuwe stap met de even elegante als intelligente vormgeving van zijn meest populair 1,5 liter model: niet enkel bevat deze 11% minder plastiek[1] maar zal zij tegen eind 2011 voor 50% uit milieuvriendelijke gerecycleerde PET bestaan, wat twee keer meer is dan bij de vorige versie. Het resultaat: een verpakking met een 32 % kleinere CO2-voetafdruk!
Een tweede, minstens even interessant aspect van deze lichtere en nog steeds 100% recycleerbare fles, is dat ze nog eenvoudiger is om samen te drukken op haar horizontale as en bijgevolg minder ruimte inneemt in afvalbakken en -zakken.
Deze weldoordachte aanpassingen zijn een essentiële stap in evian's milieubeleid en kaderen in zijn ambitieus doel om van 2008 tot 2012 zijn wereldwijde CO2-voetafdruk met 40% te reduceren. Enkele andere mooie coherente voorbeelden van zijn ecologische toewijding zijn de participatie aan het RAMSAR project -www.ramsar.org tegen opwarming van de aarde door het herstel van wetland-gebieden), de milieumanagementsysteemcertificering ISO 14001 van zijn bottelarij, de bewuste keuze om 65% van het Europese transport via treinen te laten verlopen en zijn engagement tegenover de bescherming van het 3800 hectaren groot ecosysteem waar zijn bronnen zich bevinden.
De slogan "Live Young" respecterend, werd ook deze keer gekozen voor een baby als ambassadeur van de eco-design fles. RVH.
www.evian.com
|