De symbiose tussen mens, natuur en ruimte is het credo van de Pli-lijn van burgbad uit het merksegment burg Solitaire Selection. Door organische vlakken en hun spannende samenspel met rechthoeken en vierkanten geïnspireerd zet de wastafel-variant amorph aan tot zinnelijke onthaasting. Hierbij zorgt het liefhebbersstuk met geraffineerde vormgeving voor effectieve accenten door klassieke wastafelgeometrie naadloos en met vloeiende lichtheid in een buitengewoon zacht gecontoureerd waskom te laten overgaan. RVH.
Het voorjaar komt er aan en de buitenlucht lokt. De voorjaarskriebels bij Hunkemöller uiten zich in natuurlijke kleuren en themas, maar er zijn ook sporen van Afrikaanse invloeden, retro Jet set, Latino vormen en jungle kleuren.
Geïnspireerd op de aard van het zomergevoel waarin de natuur en het eenvoudige dagelijkse leven opnieuw wordt gewaardeerd zijn er praktisch doch vrouwelijke lingerie en nachtsetjes. Nieuw is de long john pyjama terwijl de loungewear van dit seizoen garant staat voor een comfortabel en hip gevoel. Het thema nostalgie is een voortzetting van het Victoriaans thema van vorig seizoen. Het toont historische invloeden zoals het korset in snit en detail, het gebruik van Chantilly en Brusselse kant.
De Latino stijl blijft verleiden, daarom heeft Hunkemöller het Spaanse temperament in de collectie opgenomen. De badmode 2008 is dan weer geïnspireerd op het glamour tijdperk van de jaren 80. Luxueuze resorts, verfijnde elegantie en jet-set settings. RVH.
De lente gaat in Oostende van start met de derde editie van Met Kunst aan Tafel, het cultureel-gastronomisch topevenement waarbij de culinaire geneugten van twaalf gerenommeerde Oostendse restaurants en exclusieve kunst hand in hand gaan. Nieuw is dat deze editie een internationale uitstraling krijgt met internationaal gerenommeerde kunstenaars. Bovendien zal deze editie maar liefst twaalf maanden duren en starten op vrijdag 21 maart (tot 22 maart 2009). Het werk van de kunstenaars wordt afgebeeld op een onderbord dat na afloop van het diner wordt meegenomen naar huis. Kunstenaars die participeren zijn o.a. Christo, Delphine Boël, Arman, Folon, David Spiller, Kimiko, Er wordt gekozen voor een groot onderbord zoals bij de eerste editie het geval was.
Ook op promotiegebied staat er dit jaar heel wat op stapel. In 2008 staat alle communicatie van Toerisme Oostende vzw in het teken van Zin in de Zee. Met deze nieuwe campagne willen we inspelen op het belevingsaspect dat sterk aanwezig is in Oostende. Er wordt gebruik gemaakt van kleur, sensuele beelden en poëtische bewoordingen. Dit concept zal doorgetrokken worden in alle lagen van de communicatie.
Het komende jaar zal de Oostende stadspas volledig gedigitaliseerd worden. Toerisme Oostende vzw diende hiervoor samen met Toerisme Brugge een dossier in bij het Kustactieplan. Dit ambitieuze project zou in het najaar moeten gerealiseerd worden.
Natuurlijk ontbreken de Vurige Maandagen ook niet op de agenda. Elke maandag vanaf 7 juli tot 18 augustus en op 15 augustus zal de Oostendse hemel telkens opgekleurd worden door een grandioos vuurwerk. RVH.
DE KIDS' COUNCIL VAN BRITISH AIRWAYS BEZOEKT DE NIEUWE TERMINAL 5
De Kids' Council van British Airways is vorige week voor de tweede keer samengekomen in Terminal 5 van Londen Heathrow, de toekomstige operationele basis van British Airways, die op 27 maart officieel opengaat. Tijdens deze dag ontdekten de jonge passagiers, begeleid door hun ouders, de inrichting van de nieuwe terminal. De Kids' Council is de eerste adviesraad die is opgericht door een luchtvaartmaatschappij en aan een selectie van jongeren tussen de 8 en 14 jaar de mogelijkheid biedt om de reiservaring op de British Airways vluchten mede te beïnvloeden.
De leden van de kinderadviesraad, die is samengesteld uit dertien kinderen uit het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Mexico, Griekenland, Japan en Roemenië hebben eerst kunnen ontdekken hoe eenvoudig en snel de incheckprocedures zijn. Vervolgens hebben de jonge passagiers de rest van Terminal vijf bezocht en onder andere een kijkje genomen in de lounges.
Het departement dat verantwoordelijk is voor de restauratie bij British Airways heeft alle ideeën en suggesties van de kinderadviesraad in overweging genomen om o.a. de restauratiemogelijkheden voor kinderen te vernieuwen en te verbeteren. Ze hebben nu een gids opgesteld die gebruikt kan worden door alle horecapartners wereldwijd van British Airways. Vanaf juni 2008 zal er een nieuwe restauratie aan boord worden ingevoerd.
De 'Skyflyer' pakketten, die spelletjes bevatten voor kinderen tijdens de vlucht, worden ook aangepast. Zo zijn de boeken, rugzakken en kaartspelletjes van Top Trump en de pluche beer een ongelofelijk succes en deze blijven dan ook deel uitmaken van de pakketten. Het elektronische spelletje en het magazine zullen vervangen worden. RVH.
Naar aanleiding van de Bed & Breakfast beurs te Brussel, zaterdag 15 en zondag 16 maart, nam de vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen, in samenwerking met de organisatie Bed & Breakfast, het initiatief tot het opzetten van workshops gericht naar potentiële starters van gastenkamers.
Het idee groeide naar aanleiding van deBed & Breakfast beurs van 2007. Talrijke kandidaat logiesuitbaters (zon 300 per dag) kwamen met hun vragen terecht bij de beursstand van de vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen. Hier moest een antwoord op gegeven worden. Vandaar het initiatief tot organiseren van workshops.
Toeristen gaan meer op vakantie, doch blijven minder lang. Vakantie in eigen land is hier duidelijk een schot in de roos. Een kortbij vakantie met familie en/of vrienden, als koppel of kiezen voor een echte gezinsvakantie in één van de verrassende Vlaamse toeristische regios bieden een waardig alternatief.
De potentiële logiesuitbaters van vakantiewoningen en gastenkamers vinden reeds heel wat eerstelijns informatie op de site www.plattelandstoerisme.be.
Inschrijven voor de workshop starten met kleinschalige logies in Vlaanderen kan nog steeds via www.bbexpo.beRVH.
Carlsberg brengt een nieuw 25cl flesje op de Belgische markt. Het oude kegelvormige flesje dat al 40 jaar mee gaat, wordt vervangen door een opvallend, hedendaags design. België is trouwens het eerste land waar de nieuwe fles in retourneerbare versie gelanceerd wordt.
Naast een nieuw flesje zorgt Carlsberg ook voor een bijpassend glas. Met de lancering van het nieuwe flesje en glas wil Carlsberg zich nog meer profileren als hét premium biermerk. Aan de typische smaak die Carlsberg haar internationale faam heeft bezorgd, wordt niet geraakt.
Het grootste verschil met de vorige fles is ongetwijfeld de vorm. Daarnaast heeft het nieuwe flesje een groene, doorzichtige kleur en staat het logo van Carlsberg in reliëf, zodat men het letterlijk kan voelen. RVH.
Ibis, het voornaamste netwerk van voordelige hotels in Europa, zet zijn groei in België voort en opende in Kortrijk zijn 21e hotel.
Kortrijk heeft de vraag naar logies beduidend zien stijgen sinds de voorzitter van de stadsgemeenschap van Rijsel, Pierre Mauroy, deze Vlaamse stad uitkoos om er de operationele diensten van het Eurodistrict Eurométropool Rijsel-Doornik-Kortrijk te vestigen. Ibis is de eerste hotelketen met internationale faam die zich in de regio vestigt.
Ibis Kortrijk Centrum ligt in het hartje van de stad, tegenover de schouwburg en op vijftig meter van de winkelwandelstraten. Het hotel, dat 82 kamers telt, is gemakkelijk te bereiken: op twee minuten van de E17 autosnelweg en van het centraal station en vlakbij een openbare parking.
Ibis Kortrijk Centrum luidt het tijdperk in van Ibis-hotels van een nieuwe generatie in België. Het is het eerste hotel van het netwerk dat zowel met het nieuwe Ibis-kamerdesign als met de zeer trendy bar Rendez-vous uitpakt.
Met dit nieuwe kamerconcept voert Ibis een nieuwe norm in, die binnen de voordelige hotels wereldwijd ongeëvenaard is. De eigentijdse inrichting, het lichtspel en spiegels creëren een gevoel van ruimte. Het gekozen kleurenpallet is fris en hedendaags en draagt, samen met het hout van de vloer en het meubilair, bij tot gezellige ruimtes.
Dit nieuwe kamertype is ook ontworpen met respect voor het milieu. De materialen zijn gekozen in functie van de strengste milieunormen en Ibis heeft een recyclageproject op touw gezet. Energiebesparende systemen werden geïnstalleerd, zoals spaarlampen, waterverbruikregelaars en doeltreffende zonnewering om het gebruik van airconditioning te vermijden.
Voor afspraken met zakenrelaties, vrienden of familie is de bar Rendez-vous van Ibis Kortrijk Centrum uitermate geschikt. Deze zeer trendy bar is 24 uur op 24, 7 dagen op 7 open. Om eenvoud, efficiëntie en creativiteit te verenigen, heeft de bar Rendez-vous gekozen voor een trendy en functionele inrichting en meubilair.
De inrichting van Ibis Kortrijk Centrum vergemakkelijkt het verblijf van mensen met verminderde mobiliteit. De lobby is groot, open en zonder trappen. De receptie en lift zijn voorzien op klanten in een rolstoel, en vier kamers zijn speciaal voor hen ontworpen. Een automatisch systeem om de deuren met een elektronische armband te openen laat hen toe om de kamer heel gemakkelijk te betreden en te verlaten.
Ibis Kortrijk Centrum is één van de eerste hotels die volledig rookvrij zijn, van de lobby tot de vergaderzalen, van het restaurant tot in alle kamers. RVH.
Ibis, het voornaamste netwerk van voordelige hotels in Europa, zet zijn groei in België voort en opende in Kortrijk zijn 21e hotel.
Kortrijk heeft de vraag naar logies beduidend zien stijgen sinds de voorzitter van de stadsgemeenschap van Rijsel, Pierre Mauroy, deze Vlaamse stad uitkoos om er de operationele diensten van het Eurodistrict Eurométropool Rijsel-Doornik-Kortrijk te vestigen. Ibis is de eerste hotelketen met internationale faam die zich in de regio vestigt.
Ibis Kortrijk Centrum ligt in het hartje van de stad, tegenover de schouwburg en op vijftig meter van de winkelwandelstraten. Het hotel, dat 82 kamers telt, is gemakkelijk te bereiken: op twee minuten van de E17 autosnelweg en van het centraal station en vlakbij een openbare parking.
Ibis Kortrijk Centrum luidt het tijdperk in van Ibis-hotels van een nieuwe generatie in België. Het is het eerste hotel van het netwerk dat zowel met het nieuwe Ibis-kamerdesign als met de zeer trendy bar Rendez-vous uitpakt.
Met dit nieuwe kamerconcept voert Ibis een nieuwe norm in, die binnen de voordelige hotels wereldwijd ongeëvenaard is. De eigentijdse inrichting, het lichtspel en spiegels creëren een gevoel van ruimte. Het gekozen kleurenpallet is fris en hedendaags en draagt, samen met het hout van de vloer en het meubilair, bij tot gezellige ruimtes.
Dit nieuwe kamertype is ook ontworpen met respect voor het milieu. De materialen zijn gekozen in functie van de strengste milieunormen en Ibis heeft een recyclageproject op touw gezet. Energiebesparende systemen werden geïnstalleerd, zoals spaarlampen, waterverbruikregelaars en doeltreffende zonnewering om het gebruik van airconditioning te vermijden.
Voor afspraken met zakenrelaties, vrienden of familie is de bar Rendez-vous van Ibis Kortrijk Centrum uitermate geschikt. Deze zeer trendy bar is 24 uur op 24, 7 dagen op 7 open. Om eenvoud, efficiëntie en creativiteit te verenigen, heeft de bar Rendez-vous gekozen voor een trendy en functionele inrichting en meubilair.
De inrichting van Ibis Kortrijk Centrum vergemakkelijkt het verblijf van mensen met verminderde mobiliteit. De lobby is groot, open en zonder trappen. De receptie en lift zijn voorzien op klanten in een rolstoel, en vier kamers zijn speciaal voor hen ontworpen. Een automatisch systeem om de deuren met een elektronische armband te openen laat hen toe om de kamer heel gemakkelijk te betreden en te verlaten.
Ibis Kortrijk Centrum is één van de eerste hotels die volledig rookvrij zijn, van de lobby tot de vergaderzalen, van het restaurant tot in alle kamers. RVH.
Catherine Keller-Noellet werd benoemd tot Revenue Manager in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel. Catherine, van Franse afkomst, werkte voor de Groep Accor in Parijs, in het Sacher Hotel in Wenen, in Best Western Sodehotel in Brussel en in Maritim Hotels in Parijs.
Eind 2006 vervoegde ze de Rezidor Hotel Group en begon ze in het Park Inn Charles de Gaulle Airport hotel in Parijs als Revenue en Reservations Manager, en promoveerde in 2007 tot Front Office Manager, verantwoordelijk voor Reservaties en Revenue Management. In september 2007 begon ze als Reservations Manager in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel waar ze begin 2008 gepromoveerd werd tot Revenue Manager.
Catherinespreekt Frans, Engels en Duits en behaalde een MBA in Hospitality Management aan de Cornell University en ESSEC Business School in Parijs. RVH.
Thuis gezellig genieten van een verrukkelijke cappuccino, daar gaat toch niets boven! Jammer genoeg gaat de bereiding ervan niet altijd even makkelijk; eerst moet je de melk voorzichtig opschuimen en daarna het hele boeltje schoonmaken. Daarom lanceert Philips nu twee nieuwe espresso machines waarmee je tal van espressodrankjes kan klaarmaken zonder enig geknoei. En met hun elegant design van hoogstaande kwaliteit, zien beide modellen er fantastisch uit!
De nieuwe volautomatische machines zetten gewoon overheerlijke koffie, keer op keer bieden ze een smaak van hoge kwaliteit. Beide modellen hebben een intelligent voorzetsysteem (en een druk van 15 bar) dat het maximum aan aroma uit de koffie haalt. Bovendien kan je zelfs versgemalen bonen gebruiken. De machines zijn uitgerust met een volautomatische koffiemolen die pas in werking treedt op het moment dat je op de knop voor koffie drukt. Zo kan je ervan op aan dat je espresso steeds een vers aroma heeft.
Voortaan geniet je dus van een heerlijke cappuccino of latte macchiato wanneer je daar zin in hebt. Je kan je favoriete instellingen makkelijk programmeren (volume, sterkte en temperatuur) en de machine laten voorverwarmen wanneer je maar wilt. Bovendien zijn de machines moeiteloos te onderhouden: ze hebben automatisch reiniging- en ontkalkingsprogrammas, een uitspoelbare koffiezetkamer en een makkelijk schoon te maken coating.
De nieuwe espressomachines van Philips hebben beide een verfijnd en elegant design, waardoor ze perfect in elke keuken passen. Met hun slanke behuizing in roestvrij staal zien ze er in alle opzichten prachtig uit. Nooit tevoren zette je zo makkelijk een overheerlijke cappuccino! RVH.
Dinsdag 18 maart organiseert het Davidsfonds de zesde Nacht van de Geschiedenis. Het thema van dit jaar is Naar men zegt en dat zet de mondelinge geschiedenis in de kijker.
Geschiedenis is immers meer dan geschreven bronnen. Oude verhalen, legendes, spreekwoorden, straatnamen, verloren gewaande liederen, bedreigde dialecten, getuigenissen behoren evenzeer tot ons erfgoed. Helaas is dit erfgoed vaak bedreigd.
Davidsfondsafdelingen, heemkundige kringen, archieven, musea, scholen en andere organisaties steken met een gevarieerd programma, de handen uit de mouwen. Op dezelfde avond vindt ook de Nacht van de Historische film plaats. In alle Kinepolis complexen van Vlaanderen en Brussel ontdekt u films die u meer vertellen over bekende of beruchte personen. Markante persoonlijkheden die onze geschiedenis mee hebben gekleurd. In totaal worden op 18 maart meer dan 220 historische activiteiten georganiseerd. RVH.
In ruim 25 jaar is de wijnkaart Grands Vins Mercure uitgegroeid tot een sterke kenmerkende troef van Mercure. De kaart wordt alom erkend door de wijnwereld en omvat uitgelezen wijnen, die hunvolle smaak en aromas tijdens het jaar tot uiting laten komen. Deze wijnen verrassen door hun weelde en door hun bescheiden prijs!
Na een eerste selectie uit vierhonderd kandidaat-wijnen in Parijs, zijn nu de twaalfwijnen uitgekozen die in 2008-2009 op de Belgische kaart Grands Vins Mercure komen te staan. Deze twaalf wijnen werden eind januari geselecteerd door journalisten, wijnkelners en oenologen tijdens een blinddegustatie in Mercure Brussels Airport.
Vanaf 1 april zal de Belgische wijnkaart Grands Vins Mercure op alle tafels van de Mercure-restaurants prijken. De kaart belicht de kwaliteiten en belangrijkste kenmerken van elke wijn om de keuze voor de klanten te vergemakkelijken. Uiteraard blijven ook de wijnkelners, die door Mercure zijn opgeleid, ter beschikking om de gasten te helpen bij het combineren van wijnen en gerechten.
Dankzij de aantrekkelijke prijzen van de Grands Vins Mercure en het aanbieden van de wijnen per glas, belemmert niets nog om een goede wijn uit te proberen tijdens de maaltijd, ongeacht of die professioneel of privé is.
Op de kaart Grands Vins Mercure van alle Mercure-hotels in België, vindt u vanaf 1 april 2008 tot eind april 2009 :
DRIE GEKRUIDE EN PITTIGE WIJNEN
Château Saint-Martin de la Garrigue, Cuvée Bronzinelles, Languedoc, 2006 (rood)
Julian Madrid, Réserva de la Familia, Rioja, DOC, 2001 Spanje (rood)
Château Haut-Corbin, Saint-Emilion, 2005 (rood)
DRIE ELEGANTE EN EVENWICHTIGE WIJNEN
Kleine Zalze, Chardonnay Barrel Fermentated, 2006 Stellenbosch, Zuid-Afrika (wit)
Château Preuillac, Cru Bourgeois, Médoc, 2005 (rood)
Château Pibran, Cru Bourgeois Supérieur, Pauillac, 2004 (Rouge)
DRIE FRISSE EN SMAKELIJKE WIJNEN
Château de Beauregard, Pouilly Fuissé, 2006 (wit)
Domaine Laroche, Chablis Premier Cru Les Beauroys, 2006 (wit)
Château Genoels Elderen, Chardonnay Blauw 2005 (wit)
DRIE FRUITIGE EN LICHTE WIJNEN
La Matinière, Crozes-Hermitage, 2006 (rood)
La Closerie, Couly Dutheil, Chinon, 2006 (rood)
Albert Bichot, Gevrey Chambertin, 2006 (rood)
De wijnkaart Grands Vins Mercure bestaat in twintig landen over de hele wereld. Al deze geselectioneerde wijnen zijn niet alleen per fles, maar ook per glas te verkrijgen wat de fijnproevers de kans biedt om naar hartelust meerdere selecties uit te testen. RVH.
Het Coca-Cola light gamma krijgt er een extra telg bij. Coca-Cola light Plus antioxidants. Deze sprankelende nieuwkomer combineert de bestaande Coke light smaak met een vleugje groene thee extracten & anti-oxidanten en helpt je zo stralend voor de dag te komen.
Vrouwen krijgen steeds meer te maken met een overvolle agenda. Zowel op privé als op werkvlak zijn ze erg veeleisend voor zichzelf. Dames zijn vandaag de dag rasechte multitaskers die er bovendien fantastisch willen uitzien. Zich goed voelen en er goed uitzien gaan dus hand in hand.
Met Coca-Cola light Plus antioxidants geniet je niet enkel van een verfrissende Coke light, maar word je bovendien verwend met een extra portie anti-oxidanten. Je geniet van een sprankelend vleugje groene thee in combinatie met een dosis heerlijke verfrissing voor je lichaam. Het ideale duo om je iedere dag een Plus te bezorgen. RVH.
Niets is zo vervelend als het zien van de randen van je ondergoed door je kleding heen. Gelukkig helpt Hunkemöller nu dit probleem te voorkomen met de No Visible Lines serie.
Deze innovatieve lijn bestaat uit een hiphugger en een hipster. De randen van deze uiterst technische producten zijn door middel van de lasercut helemaal glad en absoluut niet zichtbaar onder je kleding. Deze techniek is mogelijk door het gebruik van een zachte microvezel stretchstof. De stof ademt en zorgt ook voor een perfecte pasvorm. Hierdoor zitten de No Visible Lines producten als gegoten.
De No VL slips zijn vanaf 28 februari verkrijgbaar in de Hunkemöller filialen. RVH.
De Nederlandse Horeca organiseett van 3 tot en met 9 maart een grote restaurantweek waarbij meer dan 300 toprestaurants, de fijnproevers de mogelijheid bieden om lekker luxe uit te gaan eten voor 25.
Het initiatief gaat o.m. uit van de Horecavereniging Nederland die met deze actie haar jubileum van 125 jarig bestaan de nodige luister wil meegeven.
De deelnemende restaurants werden in een achttal regios opgesplitst en bevinden zich in Amsterdam, Rotterdam, regio Den Haag en Zuid Holland, regio Utrecht en t Gooi, regio Maastricht, regio Brabant, regio Gelderland en tenslotte regio Haarlem en Noord Holland. RVH.
Franck Muller : Galet geïnspireerd door de natuur.
Horlogemaker Franck Muller introduceert een nieuwe collectie onder de toepasselijke naam Galet, kiezel in het Frans.
De unieke vorm van de horlogekast is geïnspireerd door de natuur. De zachte hoeken doen denken aan de ronde kiezeltjes in het water die door de stroom zijn gladgesleten en nu hun naam aan deze collectie geven. Zulke steentjes worden veel gebruikt voor versieringen.
Het vloeiende lijnenspel van de Galet straalt rust en ingetogenheid uit. De collectie bestaat zowel uit heren- als damesuitvoeringen. In beide gevallen is de wijzerplaat voorzien van de Arabische of Romeinse cijfers in de unieke stijl van Franck Muller. RVH.
Op 17 maart wordt in Ierland de nationale feestdag gevierd: St-Patricks Day. Het is een unieke gelegenheid om dan naar Ierland te reizen, niet alleen om te feesten maar ook om kennis te maken met de geschiedenis, de tradities, de muziek, de folklore en alles wat dit schitterende land tot een unieke reisbestemming maakt.
St-Patricks Day wordt niet alleen op het groene eiland gevierd maar overal in de wereld, op plaatsen met grote Ierse kolonies, mensen die in tijden van armoede en hongersnood hun heimat hebben verlaten. Dat is ondermeer het geval in New York en in Sydney waar zeer veel Ieren wonen die de tradities van hun land in stand houden.
Het leven van St-Patrick is een boeiend verhaal, verweven met vertelsels en legenden. Hij werd in het jaar 431, door de paus van Rome, uitgezonden om Ierland te christianiseren. Van St-Patrick wordt ondermeer verteld dat hij de slangen van het eiland zou verdreven hebben, waarmee wellicht de heidenen of Druiden worden bedoeld, aangezien er in Ierland geen slangen voorkwamen. De man stierf in 460 en over zijn begraafplaats is er onduidelijkheid en discussie. Het is ofwel het Ierse Saul, Downpatrick, ofwel het Engelse Glanstonbury. In ieder geval stierf hij op 17 maart en bijgevolg is het op die datum St-Patricks Day.
Tot in de kleinste dorpen van Ierland wordt het nationale feest gevierd. In de hoofdstad Dublin is er het St-Patricks Day Festival van 13 tot 17 maart, een ideale gelegenheid voor een citytrip Dublin. RVH.
Vlot, ongecompliceerd en vrouwelijk moet de nieuwe mode voor het voorjaar en de zomer van 2008 zijn. De basisformule voor de nieuwe proporties luidt: onderaan smal en wijd bovenaan, zonder lichaamsvormen te verhullen, maar deze zacht te omspelen om zo een nieuw silhouet te verkrijgen. De supervrouwelijke wordt vooral onderstreept door parkas, jurken, smalle broeken, lange blouses, shirts en korte jacks van zachte materialen in neutrale kleuren. Ingetogen details lossen de opulente decoratie uit de afgelopen seizoenen af.
Het pulserende leven van de grote stad city-life dient als inspiratiebron voor de nieuwe herenmode van het voorjaar- en zomerseizoen 2008. De duidelijke lijnen van de moderne bouwkunst spiegelen zich in de nieuwe silhouet en we spreken dan ook van Urban Smartness. Deze nieuwe stijl heeft niet alleen invloed op de formele businessmode, maar ook op de verzorgde en figuuraccentuerende casuallook die uit geraffineerd samengestelde outfits bestaat.
De tijden van overdreven styling zijn voorbij. De kindermode wordt rustiger en krijgt ingetogen, sportieve details in de laagjeslook met korte jacks en sportieve broeken, en in de mode voor de meiden die weer jurken met leggings dragen als in de jaren tachtig. De pasvormen blijven comfortabel en de kleuren helder.
De kleine meisjes volgen de trend op de voet en zijn weg van de nieuwe jurken, rokken, cargobroeken, shirts, korte jacks en leggings die onderling tot de laagjeslook worden gecombineerd. Pastelkleuren vooral roze in combinatie met wit zijn favoriet. De kleine jongens houden van applicaties op hemden en jacks. Kaki, blauw en diverse natuurkleuren geven, in combinatie met krachtig geel, groen of rood, de toon aan. RVH.
Serax lanceert dit voorjaar opnieuw een verfijnde collectie interieurobjecten. Als trendsetter binnen de decoratiesector laat Serax niets aan het toeval over en besteedt heel wat aandacht aan kleur, vorm en materiaalkeuze. Voor de woonkamer of de oranjerie, voor de gedekte tafel of als interieuraccessoire, ieder collectiestuk draagt bij tot de juiste sfeercreatie.
Een aantal blikvangers geven ons interieur het komende seizoen opnieuw een boost. Dit seizoen baden de theelichten in frisse kleuren en geven geraffineerde sfeerobjecten in metaal en glas een coole look aan het interieur.
Wie van een hippe retrolook houdt, kan niet voorbij aan de vormen uit de fifties en seventies die worden heruitgebracht. De objecten in polystone doen deze trend alle eer aan. In zachte kleuren, afgeronde vormen, met of zonder gaatjes . Smaakvol up-to-date!
Duizend-en-een-nacht blijft tot de verbeelding spelen en de prachtige decors van Lawrence of Arabia blijven iedereen bij. De nieuwe soliflores en kleine vazen duiken op in de meest romantische vormen en vormcombinaties. RVH.
2008 belooft op evenementieel gebied opnieuw een zeer druk jaar te worden. Van januari tot december staat Toerisme Oostende vzw in voor een goedgevuld en vooral kwalitatief evenementenprogramma.
Vanaf dit jaar heft de Stad Oostende een verblijfstaks bij alle logiesverstrekkende bedrijven. Een deel van deze inkomst zal terugvloeien naar Toerisme Oostende vzw die dit geld integraal zal besteden aan de promotie van verblijfstoerisme. Het gaat om een totaal budget van +/- 150.000 euro. Dit gebeurt in overleg met de vertegenwoordigers van de logiesverstrekkende bedrijven die zetelen in de zogenaamde pool verblijfstoerisme.
Dit extra budget stelt Toerisme Oostende vzw in staat om meerderemarketingacties te doen ten einde het verblijfstoerisme te stimuleren in laagseizoensperiodes. Er is meer budgettaire ruimte om promotie te voeren in de buurlanden met als doel Oostende verder te laten uitgroeien tot een volwaardige citytrip bestemming. Hierbij wil men zoveel mogelijk aansluiting vinden bij de stedencampagnes van Toerisme Vlaanderen en Westtoer.
Ter promotie van Stene heeft Toerisme Oostende vzw in overleg met de plaatselijke handelaars een handige brochure uitgewerkt. De folder beschrijft in het kort het ontstaan van Stene, de bezienswaardigheden, de restaurants, de fiets- en wandelroutes in en rond Stene. Ook werd een Steengoed arrangement uitgewerkt in samenwerking met de hoevehotels in Oostende. RVH.