:wink:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Promotie Verblijfstoerisme
2008 belooft op evenementieel gebied opnieuw een zeer druk jaar te worden. Van januari tot december staat Toerisme Oostende vzw in voor een goedgevuld en vooral kwalitatief evenementenprogramma.
Vanaf dit jaar heft de Stad Oostende een verblijfstaks bij alle logiesverstrekkende bedrijven. Een deel van deze inkomst zal terugvloeien naar Toerisme Oostende vzw die dit geld integraal zal besteden aan de promotie van verblijfstoerisme. Het gaat om een totaal budget van +/- 150.000 euro. Dit gebeurt in overleg met de vertegenwoordigers van de logiesverstrekkende bedrijven die zetelen in de zogenaamde pool verblijfstoerisme.
Dit extra budget stelt Toerisme Oostende vzw in staat om meerdere marketingacties te doen ten einde het verblijfstoerisme te stimuleren in laagseizoensperiodes. Er is meer budgettaire ruimte om promotie te voeren in de buurlanden met als doel Oostende verder te laten uitgroeien tot een volwaardige citytrip bestemming. Hierbij wil men zoveel mogelijk aansluiting vinden bij de stedencampagnes van Toerisme Vlaanderen en Westtoer.
Ter promotie van Stene heeft Toerisme Oostende vzw in overleg met de plaatselijke handelaars een handige brochure uitgewerkt. De folder beschrijft in het kort het ontstaan van Stene, de bezienswaardigheden, de restaurants, de fiets- en wandelroutes in en rond Stene. Ook werd een Steengoed arrangement uitgewerkt in samenwerking met de hoevehotels in Oostende. RVH.
www.toerisme-oostende.be
|