Catherine Keller-Noellet werd benoemd tot Revenue Manager in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel. Catherine, van Franse afkomst, werkte voor de Groep Accor in Parijs, in het Sacher Hotel in Wenen, in Best Western Sodehotel in Brussel en in Maritim Hotels in Parijs.
Eind 2006 vervoegde ze de Rezidor Hotel Group en begon ze in het Park Inn Charles de Gaulle Airport hotel in Parijs als Revenue en Reservations Manager, en promoveerde in 2007 tot Front Office Manager, verantwoordelijk voor Reservaties en Revenue Management. In september 2007 begon ze als Reservations Manager in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel waar ze begin 2008 gepromoveerd werd tot Revenue Manager.
Catherinespreekt Frans, Engels en Duits en behaalde een MBA in Hospitality Management aan de Cornell University en ESSEC Business School in Parijs. RVH.
Thuis gezellig genieten van een verrukkelijke cappuccino, daar gaat toch niets boven! Jammer genoeg gaat de bereiding ervan niet altijd even makkelijk; eerst moet je de melk voorzichtig opschuimen en daarna het hele boeltje schoonmaken. Daarom lanceert Philips nu twee nieuwe espresso machines waarmee je tal van espressodrankjes kan klaarmaken zonder enig geknoei. En met hun elegant design van hoogstaande kwaliteit, zien beide modellen er fantastisch uit!
De nieuwe volautomatische machines zetten gewoon overheerlijke koffie, keer op keer bieden ze een smaak van hoge kwaliteit. Beide modellen hebben een intelligent voorzetsysteem (en een druk van 15 bar) dat het maximum aan aroma uit de koffie haalt. Bovendien kan je zelfs versgemalen bonen gebruiken. De machines zijn uitgerust met een volautomatische koffiemolen die pas in werking treedt op het moment dat je op de knop voor koffie drukt. Zo kan je ervan op aan dat je espresso steeds een vers aroma heeft.
Voortaan geniet je dus van een heerlijke cappuccino of latte macchiato wanneer je daar zin in hebt. Je kan je favoriete instellingen makkelijk programmeren (volume, sterkte en temperatuur) en de machine laten voorverwarmen wanneer je maar wilt. Bovendien zijn de machines moeiteloos te onderhouden: ze hebben automatisch reiniging- en ontkalkingsprogrammas, een uitspoelbare koffiezetkamer en een makkelijk schoon te maken coating.
De nieuwe espressomachines van Philips hebben beide een verfijnd en elegant design, waardoor ze perfect in elke keuken passen. Met hun slanke behuizing in roestvrij staal zien ze er in alle opzichten prachtig uit. Nooit tevoren zette je zo makkelijk een overheerlijke cappuccino! RVH.
Dinsdag 18 maart organiseert het Davidsfonds de zesde Nacht van de Geschiedenis. Het thema van dit jaar is Naar men zegt en dat zet de mondelinge geschiedenis in de kijker.
Geschiedenis is immers meer dan geschreven bronnen. Oude verhalen, legendes, spreekwoorden, straatnamen, verloren gewaande liederen, bedreigde dialecten, getuigenissen behoren evenzeer tot ons erfgoed. Helaas is dit erfgoed vaak bedreigd.
Davidsfondsafdelingen, heemkundige kringen, archieven, musea, scholen en andere organisaties steken met een gevarieerd programma, de handen uit de mouwen. Op dezelfde avond vindt ook de Nacht van de Historische film plaats. In alle Kinepolis complexen van Vlaanderen en Brussel ontdekt u films die u meer vertellen over bekende of beruchte personen. Markante persoonlijkheden die onze geschiedenis mee hebben gekleurd. In totaal worden op 18 maart meer dan 220 historische activiteiten georganiseerd. RVH.
In ruim 25 jaar is de wijnkaart Grands Vins Mercure uitgegroeid tot een sterke kenmerkende troef van Mercure. De kaart wordt alom erkend door de wijnwereld en omvat uitgelezen wijnen, die hunvolle smaak en aromas tijdens het jaar tot uiting laten komen. Deze wijnen verrassen door hun weelde en door hun bescheiden prijs!
Na een eerste selectie uit vierhonderd kandidaat-wijnen in Parijs, zijn nu de twaalfwijnen uitgekozen die in 2008-2009 op de Belgische kaart Grands Vins Mercure komen te staan. Deze twaalf wijnen werden eind januari geselecteerd door journalisten, wijnkelners en oenologen tijdens een blinddegustatie in Mercure Brussels Airport.
Vanaf 1 april zal de Belgische wijnkaart Grands Vins Mercure op alle tafels van de Mercure-restaurants prijken. De kaart belicht de kwaliteiten en belangrijkste kenmerken van elke wijn om de keuze voor de klanten te vergemakkelijken. Uiteraard blijven ook de wijnkelners, die door Mercure zijn opgeleid, ter beschikking om de gasten te helpen bij het combineren van wijnen en gerechten.
Dankzij de aantrekkelijke prijzen van de Grands Vins Mercure en het aanbieden van de wijnen per glas, belemmert niets nog om een goede wijn uit te proberen tijdens de maaltijd, ongeacht of die professioneel of privé is.
Op de kaart Grands Vins Mercure van alle Mercure-hotels in België, vindt u vanaf 1 april 2008 tot eind april 2009 :
DRIE GEKRUIDE EN PITTIGE WIJNEN
Château Saint-Martin de la Garrigue, Cuvée Bronzinelles, Languedoc, 2006 (rood)
Julian Madrid, Réserva de la Familia, Rioja, DOC, 2001 Spanje (rood)
Château Haut-Corbin, Saint-Emilion, 2005 (rood)
DRIE ELEGANTE EN EVENWICHTIGE WIJNEN
Kleine Zalze, Chardonnay Barrel Fermentated, 2006 Stellenbosch, Zuid-Afrika (wit)
Château Preuillac, Cru Bourgeois, Médoc, 2005 (rood)
Château Pibran, Cru Bourgeois Supérieur, Pauillac, 2004 (Rouge)
DRIE FRISSE EN SMAKELIJKE WIJNEN
Château de Beauregard, Pouilly Fuissé, 2006 (wit)
Domaine Laroche, Chablis Premier Cru Les Beauroys, 2006 (wit)
Château Genoels Elderen, Chardonnay Blauw 2005 (wit)
DRIE FRUITIGE EN LICHTE WIJNEN
La Matinière, Crozes-Hermitage, 2006 (rood)
La Closerie, Couly Dutheil, Chinon, 2006 (rood)
Albert Bichot, Gevrey Chambertin, 2006 (rood)
De wijnkaart Grands Vins Mercure bestaat in twintig landen over de hele wereld. Al deze geselectioneerde wijnen zijn niet alleen per fles, maar ook per glas te verkrijgen wat de fijnproevers de kans biedt om naar hartelust meerdere selecties uit te testen. RVH.
Het Coca-Cola light gamma krijgt er een extra telg bij. Coca-Cola light Plus antioxidants. Deze sprankelende nieuwkomer combineert de bestaande Coke light smaak met een vleugje groene thee extracten & anti-oxidanten en helpt je zo stralend voor de dag te komen.
Vrouwen krijgen steeds meer te maken met een overvolle agenda. Zowel op privé als op werkvlak zijn ze erg veeleisend voor zichzelf. Dames zijn vandaag de dag rasechte multitaskers die er bovendien fantastisch willen uitzien. Zich goed voelen en er goed uitzien gaan dus hand in hand.
Met Coca-Cola light Plus antioxidants geniet je niet enkel van een verfrissende Coke light, maar word je bovendien verwend met een extra portie anti-oxidanten. Je geniet van een sprankelend vleugje groene thee in combinatie met een dosis heerlijke verfrissing voor je lichaam. Het ideale duo om je iedere dag een Plus te bezorgen. RVH.
Niets is zo vervelend als het zien van de randen van je ondergoed door je kleding heen. Gelukkig helpt Hunkemöller nu dit probleem te voorkomen met de No Visible Lines serie.
Deze innovatieve lijn bestaat uit een hiphugger en een hipster. De randen van deze uiterst technische producten zijn door middel van de lasercut helemaal glad en absoluut niet zichtbaar onder je kleding. Deze techniek is mogelijk door het gebruik van een zachte microvezel stretchstof. De stof ademt en zorgt ook voor een perfecte pasvorm. Hierdoor zitten de No Visible Lines producten als gegoten.
De No VL slips zijn vanaf 28 februari verkrijgbaar in de Hunkemöller filialen. RVH.
De Nederlandse Horeca organiseett van 3 tot en met 9 maart een grote restaurantweek waarbij meer dan 300 toprestaurants, de fijnproevers de mogelijheid bieden om lekker luxe uit te gaan eten voor 25.
Het initiatief gaat o.m. uit van de Horecavereniging Nederland die met deze actie haar jubileum van 125 jarig bestaan de nodige luister wil meegeven.
De deelnemende restaurants werden in een achttal regios opgesplitst en bevinden zich in Amsterdam, Rotterdam, regio Den Haag en Zuid Holland, regio Utrecht en t Gooi, regio Maastricht, regio Brabant, regio Gelderland en tenslotte regio Haarlem en Noord Holland. RVH.
Franck Muller : Galet geïnspireerd door de natuur.
Horlogemaker Franck Muller introduceert een nieuwe collectie onder de toepasselijke naam Galet, kiezel in het Frans.
De unieke vorm van de horlogekast is geïnspireerd door de natuur. De zachte hoeken doen denken aan de ronde kiezeltjes in het water die door de stroom zijn gladgesleten en nu hun naam aan deze collectie geven. Zulke steentjes worden veel gebruikt voor versieringen.
Het vloeiende lijnenspel van de Galet straalt rust en ingetogenheid uit. De collectie bestaat zowel uit heren- als damesuitvoeringen. In beide gevallen is de wijzerplaat voorzien van de Arabische of Romeinse cijfers in de unieke stijl van Franck Muller. RVH.
Op 17 maart wordt in Ierland de nationale feestdag gevierd: St-Patricks Day. Het is een unieke gelegenheid om dan naar Ierland te reizen, niet alleen om te feesten maar ook om kennis te maken met de geschiedenis, de tradities, de muziek, de folklore en alles wat dit schitterende land tot een unieke reisbestemming maakt.
St-Patricks Day wordt niet alleen op het groene eiland gevierd maar overal in de wereld, op plaatsen met grote Ierse kolonies, mensen die in tijden van armoede en hongersnood hun heimat hebben verlaten. Dat is ondermeer het geval in New York en in Sydney waar zeer veel Ieren wonen die de tradities van hun land in stand houden.
Het leven van St-Patrick is een boeiend verhaal, verweven met vertelsels en legenden. Hij werd in het jaar 431, door de paus van Rome, uitgezonden om Ierland te christianiseren. Van St-Patrick wordt ondermeer verteld dat hij de slangen van het eiland zou verdreven hebben, waarmee wellicht de heidenen of Druiden worden bedoeld, aangezien er in Ierland geen slangen voorkwamen. De man stierf in 460 en over zijn begraafplaats is er onduidelijkheid en discussie. Het is ofwel het Ierse Saul, Downpatrick, ofwel het Engelse Glanstonbury. In ieder geval stierf hij op 17 maart en bijgevolg is het op die datum St-Patricks Day.
Tot in de kleinste dorpen van Ierland wordt het nationale feest gevierd. In de hoofdstad Dublin is er het St-Patricks Day Festival van 13 tot 17 maart, een ideale gelegenheid voor een citytrip Dublin. RVH.
Vlot, ongecompliceerd en vrouwelijk moet de nieuwe mode voor het voorjaar en de zomer van 2008 zijn. De basisformule voor de nieuwe proporties luidt: onderaan smal en wijd bovenaan, zonder lichaamsvormen te verhullen, maar deze zacht te omspelen om zo een nieuw silhouet te verkrijgen. De supervrouwelijke wordt vooral onderstreept door parkas, jurken, smalle broeken, lange blouses, shirts en korte jacks van zachte materialen in neutrale kleuren. Ingetogen details lossen de opulente decoratie uit de afgelopen seizoenen af.
Het pulserende leven van de grote stad city-life dient als inspiratiebron voor de nieuwe herenmode van het voorjaar- en zomerseizoen 2008. De duidelijke lijnen van de moderne bouwkunst spiegelen zich in de nieuwe silhouet en we spreken dan ook van Urban Smartness. Deze nieuwe stijl heeft niet alleen invloed op de formele businessmode, maar ook op de verzorgde en figuuraccentuerende casuallook die uit geraffineerd samengestelde outfits bestaat.
De tijden van overdreven styling zijn voorbij. De kindermode wordt rustiger en krijgt ingetogen, sportieve details in de laagjeslook met korte jacks en sportieve broeken, en in de mode voor de meiden die weer jurken met leggings dragen als in de jaren tachtig. De pasvormen blijven comfortabel en de kleuren helder.
De kleine meisjes volgen de trend op de voet en zijn weg van de nieuwe jurken, rokken, cargobroeken, shirts, korte jacks en leggings die onderling tot de laagjeslook worden gecombineerd. Pastelkleuren vooral roze in combinatie met wit zijn favoriet. De kleine jongens houden van applicaties op hemden en jacks. Kaki, blauw en diverse natuurkleuren geven, in combinatie met krachtig geel, groen of rood, de toon aan. RVH.
Serax lanceert dit voorjaar opnieuw een verfijnde collectie interieurobjecten. Als trendsetter binnen de decoratiesector laat Serax niets aan het toeval over en besteedt heel wat aandacht aan kleur, vorm en materiaalkeuze. Voor de woonkamer of de oranjerie, voor de gedekte tafel of als interieuraccessoire, ieder collectiestuk draagt bij tot de juiste sfeercreatie.
Een aantal blikvangers geven ons interieur het komende seizoen opnieuw een boost. Dit seizoen baden de theelichten in frisse kleuren en geven geraffineerde sfeerobjecten in metaal en glas een coole look aan het interieur.
Wie van een hippe retrolook houdt, kan niet voorbij aan de vormen uit de fifties en seventies die worden heruitgebracht. De objecten in polystone doen deze trend alle eer aan. In zachte kleuren, afgeronde vormen, met of zonder gaatjes . Smaakvol up-to-date!
Duizend-en-een-nacht blijft tot de verbeelding spelen en de prachtige decors van Lawrence of Arabia blijven iedereen bij. De nieuwe soliflores en kleine vazen duiken op in de meest romantische vormen en vormcombinaties. RVH.
2008 belooft op evenementieel gebied opnieuw een zeer druk jaar te worden. Van januari tot december staat Toerisme Oostende vzw in voor een goedgevuld en vooral kwalitatief evenementenprogramma.
Vanaf dit jaar heft de Stad Oostende een verblijfstaks bij alle logiesverstrekkende bedrijven. Een deel van deze inkomst zal terugvloeien naar Toerisme Oostende vzw die dit geld integraal zal besteden aan de promotie van verblijfstoerisme. Het gaat om een totaal budget van +/- 150.000 euro. Dit gebeurt in overleg met de vertegenwoordigers van de logiesverstrekkende bedrijven die zetelen in de zogenaamde pool verblijfstoerisme.
Dit extra budget stelt Toerisme Oostende vzw in staat om meerderemarketingacties te doen ten einde het verblijfstoerisme te stimuleren in laagseizoensperiodes. Er is meer budgettaire ruimte om promotie te voeren in de buurlanden met als doel Oostende verder te laten uitgroeien tot een volwaardige citytrip bestemming. Hierbij wil men zoveel mogelijk aansluiting vinden bij de stedencampagnes van Toerisme Vlaanderen en Westtoer.
Ter promotie van Stene heeft Toerisme Oostende vzw in overleg met de plaatselijke handelaars een handige brochure uitgewerkt. De folder beschrijft in het kort het ontstaan van Stene, de bezienswaardigheden, de restaurants, de fiets- en wandelroutes in en rond Stene. Ook werd een Steengoed arrangement uitgewerkt in samenwerking met de hoevehotels in Oostende. RVH.
De nieuwe prijzenpolitiek en de nieuwe producten van de ferrymaatschappij SNCM plaatsen Corsica meer dan ooit in de kijker als een eersterangs vakantiebestemming.
SNCM pakt nu uit met de aantrekkelijke formule Prima Corsa waarbij men tot 55% kan sparen op de standaard tarieven voor passagiers, voor accommodatie aan boord en voor de auto. Het principe is eenvoudig: hoe vroeger de klant boekt, hoe voordeliger het tarief.Let wel, het aantal plaatsen is beperkt, een reden temeer om er vroeg bij te zijn.
SNCM biedt daarnaast voordeeltarieven voor gezinnen, senioren en jongeren.
Hoeft het nog gezegd dat Corsica een van de mooiste eilanden is in de Middellandse Zee? Reizen naar LIle de Beauté is sinds lang een traditie wat in de eerste plaats te maken heeft met het unieke aanbod bezienswaardigheden en met de zon die het nooit laat afweten. Bent u nog niet overtuigd, surf dan even naar www.viacorsa.fr waar u een overzicht krijgt van alles wat Corsica aan lekkers en moois te bieden heeft. RVH.
Voor de zomer van 2008 vibreert Arena op het ritme van de Olympische Spelen in Peking. Om dit wereldwijde evenement te vieren, creëerde het merk een speciale lijn met als logo het Chinese teken voor water, en een gestileerde zilveren of gouden vlinder. De lijn Water Instinct is niet alleen de speerpunt van de zomercollectie 2008, maar symboliseert ook de energie van Arena. Deze lijn met avant-gardekleuren overspant de generaties met exclusieve modellen voor vrouwen en meisjes.
Arena creëerde ook drie andere grote themas voor de zomer 2008, in lijn met de modetrends. Happy Days, bruisend, chic en retro, Zen Expression met accenten die doen denken aan een zonsopgang en het actieve en frisse Wind and Water. Deze themas zijn de rode draad voor de zomercollectie 2008, van vrijetijds-tot zwemkleding, van volwassenen tot kinderen, van heren-tot damesmodellen. RVH.
Brussels Airlines verwelkomde 108.000 extra passagiers in 2007
Het afgelopen jaar kozen er in totaal 5,85 miljoen passagiers voor het vluchtaanbod van Brussels Airlines. Voor de vluchten die Brussels Airlines zelf opereert, zijn dat er ruim 108.000 meer dan vorig jaar. Vooral de groei van het aantal Afrika-reizigers viel op in dit overgangsjaar.
2007 was een belangrijk overgangsjaar voor Brussels Airlines. De merknamen SN Brussels Airlines en Virgin Express maakten op 25 maart plaats voor Brussels Airlines dat met een compleet vernieuwde productfilosofie en aanbodswijzingen op de markt kwam.
In totaal kozen er 5,85 miljoen passagiers voor Brussels Airlines en voor de vluchten uitgevoerd door partners. Het aantal passagiers dat met Brussels Airlines van en naar Afrika reisde steeg met bijna acht procent. Voor de Europese vluchten werd een lichte passagiersgroei geregistreerd. Deze passagierstoename werd gerealiseerd ondanks de scherp toegenomen concurrentie op heel wat routes en bewijst dat het nieuwe businessmodel en de aantrekkelijke prijzenpolitiek door de markt wordt aanvaard.
In 2008 wil Brussels Airlines vier procent extra passagiers verwelkomen. De uitbreiding van het aanbod naar Afrika in zowel capaciteit als in frequenties, het scherp geprijsde Europese vluchtaanbod en de samenwerking met ondermeer Jet Airways zullen in 2008 de drijvende motoren zijn van deze groei.
De luchtvaartmaatschappij zal twee nieuwe toestellen in gebruik nemen, een Airbus A319 en een Boeing 737-400. Beide vliegtuigen zullen vanaf de lente ingezet worden op Europese bestemmingen.
Ander hoogtepunt wordt in de lente van 2008 de start van de Congolese luchtvaartmaatschappij airDC waarin Brussels Airlines zowel operationeel als financieel participeert. airDC maakt het voor de passagiers van Brussels Airlines mogelijk om vlot en veilig naar het Congolese binnenland en bestemmingen in de buurlanden te vliegen. RVH.
Toerisme Oostende heeft in 2008 veel Zin in de Zee.
Toerisme Oostende vzw heeft er ook in 2008 opnieuw veel zin in. Op het vlak van de evenementen staan er opnieuw een paar nieuwigheden van formaat geprogrammeerd die Oostende haar naam van evenementenstad-aan-zee alle eer zullen aandoen.
Oostende is een bestemming waar van alles te beleven valt. Met andere woorden in Oostende beleef je fun & pleasure. Beleving en de zintuiglijke aspecten spelen een grote rol. De campagne luidt Zin in de Zee en verwijst naar de totaalbeleving die je ervaart als je Oostende bezoekt, met alle zintuigen, van kop tot teen, ten volle uit.
De campagne Zin in de Zee verwijst naar de beleving van Oostende door gebruik te maken van alle zintuigenen het voelen. Er wordt gebruikt gemaakt van kleur, sensuele beelden en poëtische bewoordingen. Per seizoen wordt gekozen voor een typische kleur, beeld en slogan. De slogans refereren naar de Stad aan Zee ten volle beleven. Zo luidt de lenteslogan Met Lijf en Leden, de zomerslogan Van Kop tot Teen, de herfstslogan Met Kop en Schouders en de winterslogan Met Hart en Ziel.
Het is ook de bedoeling om de campagne Zin in de Zee en de stijl hiervan als globaal promotiemiddel te gebruiken voor alle producten van Toerisme Oostende. Uiteraard blijft dé baseline, Oostende, Stad aan Zee bestaan, maar met Zin in de Zee wil men nog meer de nadruk leggen op het enthousiasme om naar de zee te trekken én naar een stad aan zee waar er het hele jaar door veel te beleven valt. Zin in de Zee verwijst ook naar het poëtische en zintuiglijke waarneming, een slogan in de zee.
Tijdens het tweede weekend van de Paasvakantie wordt voor de tweede maal Ontdek Oostende georganiseerd. De Oostendse musea en attracties zetten dan hun deuren open aan voorkeurstarieven of voorzien speciale attenties. Daarenboven programmeert Toerisme Oostende vzw diverse animaties speciaal gericht naar de vele families die tijdens de Paasvakantie een bezoekje brengen aan Oostende. RVH.
Elke reisbestemming in het Caribische gebied spreekt tot de verbeelding. Curaçao is een paradijselijke plaats waar het inderdaad bijna altijd mooi weer is en waar de zee en de mooie stranden uitnodigen voor luieren in de zon, voor zwempartijen en voor alles wat we onder de noemer fun kunnen plaatsen.
Wat Curaçao nog méér biedt, is veel minder bekend en zal menig vakantieganger verrassend in de oren klinken. Om te beginnen kunnen we er ook in het Nederlands terecht wat niet meteen betekent dat we daar het gevoel hebben van in Nederland te verblijven. Geenszins, want Curaçao heeft zijn eigen Caribische identiteit, zijn eigen tradities en gewoonten, zijn eigen gastronomie en het is daarenboven een smeltkroes van culturen.
De historische haven en de binnenstad van Willemstad, hoofdplaats van het eiland, zijn opgenomen in de Unesco WereldErfgoedlijst. Het heeft te maken met de koloniale architectuur en ook met de gezelligheid van de verkeersvrije en kleurrijke binnenstad.
Naar Curaçao reist men om de natuur te beleven. Curaçao is ook een duikparadijs, met internationaal erkende duikplaatsen, schitterende baaien en steile kliffen. Genieten van de spectaculaire fauna en flora van de zee om daarna uit te rusten op parelwitte stranden. RVH.
Meer dan ooit willen de mensen genieten, niet alleen op vrije dagen en niet alleen bij mooi weer. Daarom ook dat er meer en meer stijlvol buitenmeubilair zijn weg naar het interieur vindt. Outdoormaterialen en vormgeving worden almaar geraffineerder en stijlvoller.
De nieuwe collecties van Manutti volgen die trend ten volle. Uitzonderlijk fijne designs
en kwalitatief hoogstaande afwerkingen garanderen een maximum aan comfort enuitstraling. Met zijn nieuwe naam heeft Manutti (opgericht in 2002 als For Seasons Furniture) zijn plaats op de markt van het kwaliteitstuinmeubilair verder weten te verstevigen.
In 2008 schitteren de nieuwe collecties: San Diego, Manhattan, Phoenix en Baltimore.
San Diego: raffinement is het sleutelwoord, vervaardigd uit vergrijsd imitatie rotan, genieten de stoelen, zetels (een-en 2,5-zit), sunbed en console van een tijdloos en klassevol karakter.
Manhattan: Loungen in de tuin is hot, de elegante lounger is de blikvanger die in vier kleuren verkrijgbaar is.
Phoenix: wuivend bamboe en slank siergras geven een oosters tintje aan uw terras. De sierlijke stoelen en bijzettafel sluiten naadloos aan bij een mediterraanoosterse sfeer van lange zwoele nachten, exotische terrassen en sprookjesachtig verlichte tuinen.
Baltimore: Nesting is het nieuwe codewoord om het zowel binnen als buiten gezellig te maken. De gloednieuwe collectie Baltimore, bestaande uit strak vormgegeven stoelen, past daar volledig in. Stijlvol en elegant. De collectie is beschikbaar in 4 kleuren, ook in het wit. RVH.
Tomaten en garnalen vormen sinds jaar en dag een perfecte combinatie. Met Noordzeegarnalen kun je in de keuken alle kanten uit. Voor de eerste zonnige dagen suggereert het Nederlands visbureau een speels aperitiefhapje en giet het klassiek huwelijk in een coole zomerse vorm.
Lollige garnaaltjes vormen een origineel zuiders getint binnenkomertje waarbij iedereen vingers en duimen aflikt. RVH.
Schil de paprikas en snij ze in brunoise. Snij de sjalotten fijn en de komkommers in brunoise. Hou dit alles apart in de koelkast.
Gazpacho:
Snijd de komkommer, tomaten, ajuin, rode peper, look en het brood fijn en voeg het water de sherryazijn, olijfolie en tomatenpuree aan dit mengsel toe. Kruid met peper, zout en tabasco en voeg wat citroensap toe. Laat dit mengsel een halve dag rusten. Mix daarna het geheel tot een smeuïg soepje en zeef door een fijne zeef. Meng de garnituur door de gazpacho.
Verdeel de garnalen over 4 vormpjes en giet de gazpacho erin. Laat bevriezen in het vriesvak. Serveer als aperitiefhapje. De garnalen kunnen eventueel apart geserveerd worden.
Berlijner Ralph Radtke startte zijn hotelcarrière in Parijs in de luxebranche van het Ritz- en Bristolhotel. Na een ommetje in Tenerife, Venetië en Australië, belandde hij opnieuw in de Franse hoofdstad.
In 1985 vervoegt hij de Accorgroep en neemt er diverse managementfuncties waar, in zowel Aziatische, Europese als Afrikaanse Sofitel-exploitaties. Hij opent het Sofitel Hua Hin in Thailand en het Sofitel Sovietskaya in Moscou, maar verzeilt opnieuw in Afrikaanse contreien met het beheer van de Sofitels in Ivoorkust.
Een Europese opdracht tot het uitbouwen van Sofitel en Novotel Kirchberg, brengt hem naar het Groot Hertogdom Luxemburg. Tegelijkertijd krijgt hij het operationele beheer van de Sofitel-hotels België toevertrouwd.
Binnen de nieuwe Sofitel-structuur wordt Ralph Radtke nu Senior Vice-president voor Noord, Centraal en Oost-Europa met hoofdzetel in Luxemburg stad. RVH.