Niets is zo vervelend als het zien van de randen van je ondergoed door je kleding heen. Gelukkig helpt Hunkemöller nu dit probleem te voorkomen met de No Visible Lines serie.
Deze innovatieve lijn bestaat uit een hiphugger en een hipster. De randen van deze uiterst technische producten zijn door middel van de lasercut helemaal glad en absoluut niet zichtbaar onder je kleding. Deze techniek is mogelijk door het gebruik van een zachte microvezel stretchstof. De stof ademt en zorgt ook voor een perfecte pasvorm. Hierdoor zitten de No Visible Lines producten als gegoten.
De No VL slips zijn vanaf 28 februari verkrijgbaar in de Hunkemöller filialen. RVH.
De Nederlandse Horeca organiseett van 3 tot en met 9 maart een grote restaurantweek waarbij meer dan 300 toprestaurants, de fijnproevers de mogelijheid bieden om lekker luxe uit te gaan eten voor 25.
Het initiatief gaat o.m. uit van de Horecavereniging Nederland die met deze actie haar jubileum van 125 jarig bestaan de nodige luister wil meegeven.
De deelnemende restaurants werden in een achttal regios opgesplitst en bevinden zich in Amsterdam, Rotterdam, regio Den Haag en Zuid Holland, regio Utrecht en t Gooi, regio Maastricht, regio Brabant, regio Gelderland en tenslotte regio Haarlem en Noord Holland. RVH.
Franck Muller : Galet geïnspireerd door de natuur.
Horlogemaker Franck Muller introduceert een nieuwe collectie onder de toepasselijke naam Galet, kiezel in het Frans.
De unieke vorm van de horlogekast is geïnspireerd door de natuur. De zachte hoeken doen denken aan de ronde kiezeltjes in het water die door de stroom zijn gladgesleten en nu hun naam aan deze collectie geven. Zulke steentjes worden veel gebruikt voor versieringen.
Het vloeiende lijnenspel van de Galet straalt rust en ingetogenheid uit. De collectie bestaat zowel uit heren- als damesuitvoeringen. In beide gevallen is de wijzerplaat voorzien van de Arabische of Romeinse cijfers in de unieke stijl van Franck Muller. RVH.
Op 17 maart wordt in Ierland de nationale feestdag gevierd: St-Patricks Day. Het is een unieke gelegenheid om dan naar Ierland te reizen, niet alleen om te feesten maar ook om kennis te maken met de geschiedenis, de tradities, de muziek, de folklore en alles wat dit schitterende land tot een unieke reisbestemming maakt.
St-Patricks Day wordt niet alleen op het groene eiland gevierd maar overal in de wereld, op plaatsen met grote Ierse kolonies, mensen die in tijden van armoede en hongersnood hun heimat hebben verlaten. Dat is ondermeer het geval in New York en in Sydney waar zeer veel Ieren wonen die de tradities van hun land in stand houden.
Het leven van St-Patrick is een boeiend verhaal, verweven met vertelsels en legenden. Hij werd in het jaar 431, door de paus van Rome, uitgezonden om Ierland te christianiseren. Van St-Patrick wordt ondermeer verteld dat hij de slangen van het eiland zou verdreven hebben, waarmee wellicht de heidenen of Druiden worden bedoeld, aangezien er in Ierland geen slangen voorkwamen. De man stierf in 460 en over zijn begraafplaats is er onduidelijkheid en discussie. Het is ofwel het Ierse Saul, Downpatrick, ofwel het Engelse Glanstonbury. In ieder geval stierf hij op 17 maart en bijgevolg is het op die datum St-Patricks Day.
Tot in de kleinste dorpen van Ierland wordt het nationale feest gevierd. In de hoofdstad Dublin is er het St-Patricks Day Festival van 13 tot 17 maart, een ideale gelegenheid voor een citytrip Dublin. RVH.
Vlot, ongecompliceerd en vrouwelijk moet de nieuwe mode voor het voorjaar en de zomer van 2008 zijn. De basisformule voor de nieuwe proporties luidt: onderaan smal en wijd bovenaan, zonder lichaamsvormen te verhullen, maar deze zacht te omspelen om zo een nieuw silhouet te verkrijgen. De supervrouwelijke wordt vooral onderstreept door parkas, jurken, smalle broeken, lange blouses, shirts en korte jacks van zachte materialen in neutrale kleuren. Ingetogen details lossen de opulente decoratie uit de afgelopen seizoenen af.
Het pulserende leven van de grote stad city-life dient als inspiratiebron voor de nieuwe herenmode van het voorjaar- en zomerseizoen 2008. De duidelijke lijnen van de moderne bouwkunst spiegelen zich in de nieuwe silhouet en we spreken dan ook van Urban Smartness. Deze nieuwe stijl heeft niet alleen invloed op de formele businessmode, maar ook op de verzorgde en figuuraccentuerende casuallook die uit geraffineerd samengestelde outfits bestaat.
De tijden van overdreven styling zijn voorbij. De kindermode wordt rustiger en krijgt ingetogen, sportieve details in de laagjeslook met korte jacks en sportieve broeken, en in de mode voor de meiden die weer jurken met leggings dragen als in de jaren tachtig. De pasvormen blijven comfortabel en de kleuren helder.
De kleine meisjes volgen de trend op de voet en zijn weg van de nieuwe jurken, rokken, cargobroeken, shirts, korte jacks en leggings die onderling tot de laagjeslook worden gecombineerd. Pastelkleuren vooral roze in combinatie met wit zijn favoriet. De kleine jongens houden van applicaties op hemden en jacks. Kaki, blauw en diverse natuurkleuren geven, in combinatie met krachtig geel, groen of rood, de toon aan. RVH.
Serax lanceert dit voorjaar opnieuw een verfijnde collectie interieurobjecten. Als trendsetter binnen de decoratiesector laat Serax niets aan het toeval over en besteedt heel wat aandacht aan kleur, vorm en materiaalkeuze. Voor de woonkamer of de oranjerie, voor de gedekte tafel of als interieuraccessoire, ieder collectiestuk draagt bij tot de juiste sfeercreatie.
Een aantal blikvangers geven ons interieur het komende seizoen opnieuw een boost. Dit seizoen baden de theelichten in frisse kleuren en geven geraffineerde sfeerobjecten in metaal en glas een coole look aan het interieur.
Wie van een hippe retrolook houdt, kan niet voorbij aan de vormen uit de fifties en seventies die worden heruitgebracht. De objecten in polystone doen deze trend alle eer aan. In zachte kleuren, afgeronde vormen, met of zonder gaatjes . Smaakvol up-to-date!
Duizend-en-een-nacht blijft tot de verbeelding spelen en de prachtige decors van Lawrence of Arabia blijven iedereen bij. De nieuwe soliflores en kleine vazen duiken op in de meest romantische vormen en vormcombinaties. RVH.
2008 belooft op evenementieel gebied opnieuw een zeer druk jaar te worden. Van januari tot december staat Toerisme Oostende vzw in voor een goedgevuld en vooral kwalitatief evenementenprogramma.
Vanaf dit jaar heft de Stad Oostende een verblijfstaks bij alle logiesverstrekkende bedrijven. Een deel van deze inkomst zal terugvloeien naar Toerisme Oostende vzw die dit geld integraal zal besteden aan de promotie van verblijfstoerisme. Het gaat om een totaal budget van +/- 150.000 euro. Dit gebeurt in overleg met de vertegenwoordigers van de logiesverstrekkende bedrijven die zetelen in de zogenaamde pool verblijfstoerisme.
Dit extra budget stelt Toerisme Oostende vzw in staat om meerderemarketingacties te doen ten einde het verblijfstoerisme te stimuleren in laagseizoensperiodes. Er is meer budgettaire ruimte om promotie te voeren in de buurlanden met als doel Oostende verder te laten uitgroeien tot een volwaardige citytrip bestemming. Hierbij wil men zoveel mogelijk aansluiting vinden bij de stedencampagnes van Toerisme Vlaanderen en Westtoer.
Ter promotie van Stene heeft Toerisme Oostende vzw in overleg met de plaatselijke handelaars een handige brochure uitgewerkt. De folder beschrijft in het kort het ontstaan van Stene, de bezienswaardigheden, de restaurants, de fiets- en wandelroutes in en rond Stene. Ook werd een Steengoed arrangement uitgewerkt in samenwerking met de hoevehotels in Oostende. RVH.
De nieuwe prijzenpolitiek en de nieuwe producten van de ferrymaatschappij SNCM plaatsen Corsica meer dan ooit in de kijker als een eersterangs vakantiebestemming.
SNCM pakt nu uit met de aantrekkelijke formule Prima Corsa waarbij men tot 55% kan sparen op de standaard tarieven voor passagiers, voor accommodatie aan boord en voor de auto. Het principe is eenvoudig: hoe vroeger de klant boekt, hoe voordeliger het tarief.Let wel, het aantal plaatsen is beperkt, een reden temeer om er vroeg bij te zijn.
SNCM biedt daarnaast voordeeltarieven voor gezinnen, senioren en jongeren.
Hoeft het nog gezegd dat Corsica een van de mooiste eilanden is in de Middellandse Zee? Reizen naar LIle de Beauté is sinds lang een traditie wat in de eerste plaats te maken heeft met het unieke aanbod bezienswaardigheden en met de zon die het nooit laat afweten. Bent u nog niet overtuigd, surf dan even naar www.viacorsa.fr waar u een overzicht krijgt van alles wat Corsica aan lekkers en moois te bieden heeft. RVH.
Voor de zomer van 2008 vibreert Arena op het ritme van de Olympische Spelen in Peking. Om dit wereldwijde evenement te vieren, creëerde het merk een speciale lijn met als logo het Chinese teken voor water, en een gestileerde zilveren of gouden vlinder. De lijn Water Instinct is niet alleen de speerpunt van de zomercollectie 2008, maar symboliseert ook de energie van Arena. Deze lijn met avant-gardekleuren overspant de generaties met exclusieve modellen voor vrouwen en meisjes.
Arena creëerde ook drie andere grote themas voor de zomer 2008, in lijn met de modetrends. Happy Days, bruisend, chic en retro, Zen Expression met accenten die doen denken aan een zonsopgang en het actieve en frisse Wind and Water. Deze themas zijn de rode draad voor de zomercollectie 2008, van vrijetijds-tot zwemkleding, van volwassenen tot kinderen, van heren-tot damesmodellen. RVH.
Brussels Airlines verwelkomde 108.000 extra passagiers in 2007
Het afgelopen jaar kozen er in totaal 5,85 miljoen passagiers voor het vluchtaanbod van Brussels Airlines. Voor de vluchten die Brussels Airlines zelf opereert, zijn dat er ruim 108.000 meer dan vorig jaar. Vooral de groei van het aantal Afrika-reizigers viel op in dit overgangsjaar.
2007 was een belangrijk overgangsjaar voor Brussels Airlines. De merknamen SN Brussels Airlines en Virgin Express maakten op 25 maart plaats voor Brussels Airlines dat met een compleet vernieuwde productfilosofie en aanbodswijzingen op de markt kwam.
In totaal kozen er 5,85 miljoen passagiers voor Brussels Airlines en voor de vluchten uitgevoerd door partners. Het aantal passagiers dat met Brussels Airlines van en naar Afrika reisde steeg met bijna acht procent. Voor de Europese vluchten werd een lichte passagiersgroei geregistreerd. Deze passagierstoename werd gerealiseerd ondanks de scherp toegenomen concurrentie op heel wat routes en bewijst dat het nieuwe businessmodel en de aantrekkelijke prijzenpolitiek door de markt wordt aanvaard.
In 2008 wil Brussels Airlines vier procent extra passagiers verwelkomen. De uitbreiding van het aanbod naar Afrika in zowel capaciteit als in frequenties, het scherp geprijsde Europese vluchtaanbod en de samenwerking met ondermeer Jet Airways zullen in 2008 de drijvende motoren zijn van deze groei.
De luchtvaartmaatschappij zal twee nieuwe toestellen in gebruik nemen, een Airbus A319 en een Boeing 737-400. Beide vliegtuigen zullen vanaf de lente ingezet worden op Europese bestemmingen.
Ander hoogtepunt wordt in de lente van 2008 de start van de Congolese luchtvaartmaatschappij airDC waarin Brussels Airlines zowel operationeel als financieel participeert. airDC maakt het voor de passagiers van Brussels Airlines mogelijk om vlot en veilig naar het Congolese binnenland en bestemmingen in de buurlanden te vliegen. RVH.
Toerisme Oostende heeft in 2008 veel Zin in de Zee.
Toerisme Oostende vzw heeft er ook in 2008 opnieuw veel zin in. Op het vlak van de evenementen staan er opnieuw een paar nieuwigheden van formaat geprogrammeerd die Oostende haar naam van evenementenstad-aan-zee alle eer zullen aandoen.
Oostende is een bestemming waar van alles te beleven valt. Met andere woorden in Oostende beleef je fun & pleasure. Beleving en de zintuiglijke aspecten spelen een grote rol. De campagne luidt Zin in de Zee en verwijst naar de totaalbeleving die je ervaart als je Oostende bezoekt, met alle zintuigen, van kop tot teen, ten volle uit.
De campagne Zin in de Zee verwijst naar de beleving van Oostende door gebruik te maken van alle zintuigenen het voelen. Er wordt gebruikt gemaakt van kleur, sensuele beelden en poëtische bewoordingen. Per seizoen wordt gekozen voor een typische kleur, beeld en slogan. De slogans refereren naar de Stad aan Zee ten volle beleven. Zo luidt de lenteslogan Met Lijf en Leden, de zomerslogan Van Kop tot Teen, de herfstslogan Met Kop en Schouders en de winterslogan Met Hart en Ziel.
Het is ook de bedoeling om de campagne Zin in de Zee en de stijl hiervan als globaal promotiemiddel te gebruiken voor alle producten van Toerisme Oostende. Uiteraard blijft dé baseline, Oostende, Stad aan Zee bestaan, maar met Zin in de Zee wil men nog meer de nadruk leggen op het enthousiasme om naar de zee te trekken én naar een stad aan zee waar er het hele jaar door veel te beleven valt. Zin in de Zee verwijst ook naar het poëtische en zintuiglijke waarneming, een slogan in de zee.
Tijdens het tweede weekend van de Paasvakantie wordt voor de tweede maal Ontdek Oostende georganiseerd. De Oostendse musea en attracties zetten dan hun deuren open aan voorkeurstarieven of voorzien speciale attenties. Daarenboven programmeert Toerisme Oostende vzw diverse animaties speciaal gericht naar de vele families die tijdens de Paasvakantie een bezoekje brengen aan Oostende. RVH.
Elke reisbestemming in het Caribische gebied spreekt tot de verbeelding. Curaçao is een paradijselijke plaats waar het inderdaad bijna altijd mooi weer is en waar de zee en de mooie stranden uitnodigen voor luieren in de zon, voor zwempartijen en voor alles wat we onder de noemer fun kunnen plaatsen.
Wat Curaçao nog méér biedt, is veel minder bekend en zal menig vakantieganger verrassend in de oren klinken. Om te beginnen kunnen we er ook in het Nederlands terecht wat niet meteen betekent dat we daar het gevoel hebben van in Nederland te verblijven. Geenszins, want Curaçao heeft zijn eigen Caribische identiteit, zijn eigen tradities en gewoonten, zijn eigen gastronomie en het is daarenboven een smeltkroes van culturen.
De historische haven en de binnenstad van Willemstad, hoofdplaats van het eiland, zijn opgenomen in de Unesco WereldErfgoedlijst. Het heeft te maken met de koloniale architectuur en ook met de gezelligheid van de verkeersvrije en kleurrijke binnenstad.
Naar Curaçao reist men om de natuur te beleven. Curaçao is ook een duikparadijs, met internationaal erkende duikplaatsen, schitterende baaien en steile kliffen. Genieten van de spectaculaire fauna en flora van de zee om daarna uit te rusten op parelwitte stranden. RVH.
Meer dan ooit willen de mensen genieten, niet alleen op vrije dagen en niet alleen bij mooi weer. Daarom ook dat er meer en meer stijlvol buitenmeubilair zijn weg naar het interieur vindt. Outdoormaterialen en vormgeving worden almaar geraffineerder en stijlvoller.
De nieuwe collecties van Manutti volgen die trend ten volle. Uitzonderlijk fijne designs
en kwalitatief hoogstaande afwerkingen garanderen een maximum aan comfort enuitstraling. Met zijn nieuwe naam heeft Manutti (opgericht in 2002 als For Seasons Furniture) zijn plaats op de markt van het kwaliteitstuinmeubilair verder weten te verstevigen.
In 2008 schitteren de nieuwe collecties: San Diego, Manhattan, Phoenix en Baltimore.
San Diego: raffinement is het sleutelwoord, vervaardigd uit vergrijsd imitatie rotan, genieten de stoelen, zetels (een-en 2,5-zit), sunbed en console van een tijdloos en klassevol karakter.
Manhattan: Loungen in de tuin is hot, de elegante lounger is de blikvanger die in vier kleuren verkrijgbaar is.
Phoenix: wuivend bamboe en slank siergras geven een oosters tintje aan uw terras. De sierlijke stoelen en bijzettafel sluiten naadloos aan bij een mediterraanoosterse sfeer van lange zwoele nachten, exotische terrassen en sprookjesachtig verlichte tuinen.
Baltimore: Nesting is het nieuwe codewoord om het zowel binnen als buiten gezellig te maken. De gloednieuwe collectie Baltimore, bestaande uit strak vormgegeven stoelen, past daar volledig in. Stijlvol en elegant. De collectie is beschikbaar in 4 kleuren, ook in het wit. RVH.
Tomaten en garnalen vormen sinds jaar en dag een perfecte combinatie. Met Noordzeegarnalen kun je in de keuken alle kanten uit. Voor de eerste zonnige dagen suggereert het Nederlands visbureau een speels aperitiefhapje en giet het klassiek huwelijk in een coole zomerse vorm.
Lollige garnaaltjes vormen een origineel zuiders getint binnenkomertje waarbij iedereen vingers en duimen aflikt. RVH.
Schil de paprikas en snij ze in brunoise. Snij de sjalotten fijn en de komkommers in brunoise. Hou dit alles apart in de koelkast.
Gazpacho:
Snijd de komkommer, tomaten, ajuin, rode peper, look en het brood fijn en voeg het water de sherryazijn, olijfolie en tomatenpuree aan dit mengsel toe. Kruid met peper, zout en tabasco en voeg wat citroensap toe. Laat dit mengsel een halve dag rusten. Mix daarna het geheel tot een smeuïg soepje en zeef door een fijne zeef. Meng de garnituur door de gazpacho.
Verdeel de garnalen over 4 vormpjes en giet de gazpacho erin. Laat bevriezen in het vriesvak. Serveer als aperitiefhapje. De garnalen kunnen eventueel apart geserveerd worden.
Berlijner Ralph Radtke startte zijn hotelcarrière in Parijs in de luxebranche van het Ritz- en Bristolhotel. Na een ommetje in Tenerife, Venetië en Australië, belandde hij opnieuw in de Franse hoofdstad.
In 1985 vervoegt hij de Accorgroep en neemt er diverse managementfuncties waar, in zowel Aziatische, Europese als Afrikaanse Sofitel-exploitaties. Hij opent het Sofitel Hua Hin in Thailand en het Sofitel Sovietskaya in Moscou, maar verzeilt opnieuw in Afrikaanse contreien met het beheer van de Sofitels in Ivoorkust.
Een Europese opdracht tot het uitbouwen van Sofitel en Novotel Kirchberg, brengt hem naar het Groot Hertogdom Luxemburg. Tegelijkertijd krijgt hij het operationele beheer van de Sofitel-hotels België toevertrouwd.
Binnen de nieuwe Sofitel-structuur wordt Ralph Radtke nu Senior Vice-president voor Noord, Centraal en Oost-Europa met hoofdzetel in Luxemburg stad. RVH.
T.Palm differentieert zich al geruime tijd van de collegas in zijn marktsegment met een uiterst performant lastenboek inzake energiebesparing. Tijdens BATIBOUW 2008 gaat het bouwbedrijf nog een stapje verder en stelt de kandidaat-bouwers een addendum bij het lastenboek voor om van de woning een lage energiewoning te maken. Dit addendum voorziet in mechanisch ventilatiesysteem met warmteterugwinning, muurisolatie van 10 cm, dakisolatie van 20 cm, een goede vloerisolatie en een doorgedreven luchtdichte constructie. Het bedrijf investeerde zelfs in een machine om de luchtdichtheid van zijn gebouwen te testen.
Dankzij deze inspanningen kan T.Palm woningen met een bewoonbare oppervlakte variërend van 180 tot 200 m² aanbieden - die een K-waarde 35 en een E-peil 65 halen. Het stookolieverbruik voor de verwarming wordt hierdoor beperkt tot 6 à 6,5 liter per vierkante meter, of tot 9 liter per vierkante meter wanneer de verwarmingsinstallatie ook het sanitair warm water produceert.
T.Palm maakt zich overigens sterk dat hun energievriendelijke woning heel wat voordelen biedt, te beginnen bij een dalend energieverbruik met meer dan 60% voor verwarming ofte jaarlijkse besparing in de orde van +/- 1500 liter stookolie. Op lange termijn zijn er belangrijke financiële besparingen en er is ook een beperking van de CO2-uitstoot in de atmosfeer. RVH.
Iedereen is zich bewust van het belang van een gezonde voeding. Maar wat dit nu precies inhoudt, is voor velen minder duidelijk. Toch doet men niet zo snel beroep op deskundig advies.
De Week van de Diëtist (14 tot 21 maart) is de ideale gelegenheid om eens kennis te maken met de werkwijze van de professionele voedingsdeskundige. Deze vierde editie van de Week van de Diëtist staat helemaal in het teken van de preventie van welvaartsziekten. Een diëtist in je buurt legt je tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek uit wat een gezonde en evenwichtige maaltijd nu precies inhoudt. Evenwichtige maaltijden zijn immers de basis voor een lang en gezond leven.
Beslis zelf over je gezondheid, leer gezond en evenwichtig koken. Heel wat mensen denken vaak dat ze gezond eten, maar jammer genoeg is dat niet altijd zo. Iedereen weet wel dat groenten en fruit veel vitaminen bevatten, dat je best niet al te vaak vet vlees eet . Maar hoe zit dat nu precies met de porties? En welke vetstof kies je best ? Uiteraard is ook de bereidingswijze van belang: stomen, grillen, bakken, braden
Wat gezonde voedingsproducten zijn en wat verborgen calorieën kunnen zijn bij de bereiding, kom je te weten tijdens de Week van de Diëtist, die dit jaar in het teken van de preventie van welvaartsziekten staat.
Tijdens de week van de Diëtist zetten maar liefst 150 deelnemende diëtisten hun deuren open voor alle geïnteresseerden. De Week van de Diëtist is de ideale gelegenheid om gratis kennis te maken met de manier van werken van de diëtist(e). RVH.
GROHE Rainshower® - voor een spetterende douchebeleving.
Het GROHE Rainshower® programma heeft in een mum van tijd over heel de wereld het universum van de badkamer veroverd. Rainshower® hoofd- en hand-douches in Rustic Design en het Rainshower® systeem met omsteller zorgen voor een nog intensere GROHE Rainshower® beleving.
Het originele Rustic design is gebaseerd op de klassieke country look doorspekt met hedendaagse elementen die tegelijk vernieuwend en vertrouwd lijken. De Rainshower® Rustic handdouche ligt makkelijk in de hand en maakt van het douchen een oprecht prettige belevenis. GROHE DreamSpray® staat garant voor een egale verdeling van de aangenaam prikkelende waterdruppels over de hele douchekop, terwijl er toch zuinig met water wordt omgesprongen.
GROHE CoolTouch® staat er garant voor dat de douchegreep nooit heet wordt waardoor tezelfdertijd de chroomafwerking wordt beschermd en de glans behouden.
Het nieuwe Rainshower® systeem met omsteller is een waardevolle aanwinst voor elke badkamer. Het is een combinatie van een Rainshower® hoofddouche met, naar keuze, een diameter van 400 of 210 millimeter met een Sena handdouche. Beide douche-elementen zijn uitgerust met de GROHE DreamSpray® technologie voor een weergaloze douchebeleving. De ingebouwde omsteller biedt maximaal comfort bij het omschakelen van hoofd- naar handdouche en omgekeerd. Bovendien is het Rainshower® systeem met omsteller een opbouwdouche-systeem en kan in een handomdraai in een bestaande of vernieuwde badkamer worden gemonteerd. RVH.
Slaapkamersprookjes... met een surrealistisch sausje
Mode- en interieurkenners zijn het nog nooit zo unaniem eens geweest met elkaar. De trends van de catwalk zijn dit jaar perfect interpreteerbaar voor de inrichting van je leefruimte. En omgekeerd kom je in alle hedendaagse interieurs facetten tegen die duidelijk verwijzen naar het actueel modebeeld. Toch is het niet evident om de nieuwste fashion trends met een paar woorden te omschrijven. Er zitten een paar schijnbaar uiteenlopende strekkingen in. Een mix van sprookjes en surrealisme, van etherische tot zeer aardse dingen. Noem het nu barokke luxe of luxueuze barok, feit is dat je je fantasie mag laten werken.
Doorgaans kan je een bepaald modebeeld onderkennen maar zijn er tegelijk ook diverse stijlrichtingen in terug te vinden. Sleepy heeft voor de voorjaarscollectie drie aparte textielthemas gedestilleerd .
Fresh Air: één van de meest lieflijke, vrolijke en romantische stijlen, een luchtig thema dat zeker in de slaapkamer perfect tot zijn recht komt. Het kleurenpalet is lentefris maar verre van karakterloos. Het is nu eens zacht en subtiel, maar ook weer niet zonder een uitgesproken accent of zelfzeker contrast. Het is een originele mix van eco en retro maar dan met een actuele toets.
Daydreams : een ode aan de droomwereld, aan een wereld vol fantasie en romantiek. De grens tussen slapen en waken is hier vaag, net als de grens tussen werkelijkheid en verbeelding. De motieven, sobere takken- en bloemenprints zijn abstract en ontsproten aan een rustige, dromerige en fantasierijke geest. Typisch voor deze trend is de ongewone maar geslaagde combinatie van verschillende texturen.
Discoveries: Wie Afrika zegt, denkt misschien meteen aan maskers en speren, ebbenhouten beelden en weelderige stoffenprints. Deze trend staat ver af van wat we kennen als de klassieke, koloniale stijl al zit er wel een vleugje Afrika in. Je komt wel etnische prints en motieven tegen, maar het sfeerbeeld komt heel anders over. Het kleurenpalet omvat de mooiste aardetinten: warme kleuren die je in hun puurste vorm zo terugvindt in de natuur. Terra cotta, oker, tabak en klei... en die kleuren worden op een harmonieuze wijze gecombineerd. RVH.
Het RODENBACH® FONDS werd in het Fotomuseum van Antwerpen, onder het toeziende oog van Jan Hoet en Stephan Vanfleteren, officieel voorgesteld. PALM Breweries, brouwer van RODENBACH® creëert het RODENBACH® FONDS dat als missie heeft talent in België aan te moedigen en verder te ontwikkelen. Eerder lanceerde de brouwerij een unieke, eigenzinnige fotocampagne waarbij ze hulde brengt aan een aantal Belgen, waaronder Jan Hoet, Kamagurka, Stany Crets en Arno. Nergens is karakter zo goed geportretteerd als in de fascinerende en krachtige zwart-wit portretten van fotograaf Stephan Vanfleteren. RODENBACH® engageert zich het RODENBACH® FONDS uit te bouwen om hiermee een bijdrage te leveren aan het rijpen van het talent van morgen.
Het Rodenbach® Fonds looft, in 2008, een budget van 24.000 uit aan artistiek talent. Kunstenaars in België met ambities voor een langdurige carrière worden uitgenodigd om deel te nemen aan de Rodenbach® Award voor Professioneel Talent. Deze zal in 2008 gewijd zijn aan de Beeldende Kunsten. In de toekomst zullen de Rodenbach® Fonds Awards verschillende vormen van creatieve expressie dekken, waaronder poëzie, literatuur en muziekcompositie. De hoofdwinnaar van de jaarlijkse Rodenbach® Fonds Award voor Professioneel Talent ontvangt 15.000 prijzengeld, de tweede en derde ontvangen prijzen van resp. 3.000 en 2.000.
De Rodenbach® Fonds Award voor Amateur Talent is een prijs van 1.000, die vier keer per jaar wordt uitgereikt aan vier kunstenaars voor werk dat positief beoordeeld wordt door de jury en de bezoekers van de site. Bovendien mogen de vier bekroonde kunstenaars deelnemen aan een groepstentoonstelling die eind 2008 zal plaatsvinden in het Rodenbach® bezoekerscentrum, zelf een nationaal monument en bouwkundig meesterwerk. Na de vernissage zal deze tentoonstelling van de winnaars een maand lang haar deuren voor het publiek openen zodat de kunstenaars hun talent aan een breder publiek kunnen voorstellen.
Het Rodenbach® Fonds wil een forum bieden aan een gemeenschap van kunstliefhebbers, een community met honderden kunstenaars voor wie creatieve expressie een hobby of een liefhebberij is, maar ook met kunstenaars die professionele ambities koesteren. Via een interactieve online-community is het Rodenbach® Fonds een virtuele internetgalerij waar kunstenaars hun werken kunnen uploaden, hun talent en werk aan andere kunstenaars kunnen tonen. Via het online forum kunnen meningen over elkaars werk worden uitgewisseld en tentoonstellingen worden aangekondigd.
Alle kunstenaars kunnen op de website van het Rodenbach® Fonds, hun eigen galerij uitbouwen en meteen meedingen naar de driemaandelijkse award. RVH.