Starbucks opent zijn eerste drijvende vestiging aan boord van Allure of the Seas. Royal Caribbean International heeft hiervoor een licentie-overeenkomst afgesloten met de koffiegigant. Gasten op Royal Caribbeans nieuwste vlaggenschip zullen bij Starbucks in de bruisende Royal Promenade terecht kunnen voor de Frapuccino, Caramel Machiato en andere lievelingskoffie van de keten.
Wij willen onze klanten steeds dat wow-gevoel bezorgen, vertelt Lisa Bauer, senior vice president Hotel Operations voor Royal Caribbean International. De opening van de eerste Starbucks op zee toont andermaal aan hoe Royal Caribbean de verwachtingen van haar gasten overtreft met unieke bars en restaurants. Niets is bij ons onmogelijk.
De samenwerking met Starbucks is niet helemaal nieuw. Sinds tien jaar serveert Royal Caribbean International aan boord van haar schepen Seattles Best Coffee, een ander merk uit de Starbucks portfolio. Dat zal ook op Allure of the Seas gebeuren in het hoofdrestaurant, de specialiteitenrestaurants en de vergaderruimtes.
Allure of the Seas komt op 1 december aanstaande in de vaart en deelt de titel van grootste en meest innovatieve cruiseschip met haar zusterschip Oasis of the Seas. Het schip telt 16 passagiersdekken, meet 225.282 brutoton en biedt plaats aan 5.400 passagiers in een dubbele bezetting. Allure of the Seas vaart het hele jaar door vanuit haar thuishaven Port Everglades in Fort Lauderdale naar de Caraïben. RVH.
De herfst: het seizoen van de vallende bladeren, wandelingen in het bos én bij thuiskomst een heerlijke kop warme soep. Soep is niet meer weg te denken uit onze eetcultuur.Wat maakt soep nu zo populair?
Soeper divers
Soep is voor ieder moment en voor ieder wat wils. Watdacht je van een soepje bij de lunch, als vieruurtje of alsavondmaaltijd? Verder zien we de soep verschijnen in allesoorten en maten: van een lichte bouillon tot een maaltijdsoep, van een instant poederzakje tot versgetrokken soep.
Soeper gezond
Soep draagt bij aan een gezonde leefstijl. Een soepmaaltijd is vaak licht verteerbaar en rijk gevuld met vitamine- en mineraalrijke ingrediënten. Kippensoep in het bijzonder heeft een aantoonbaar positieve werking op de witte bloedcellen en is dan ook een goed middel tegen verkoudheid en griep.
Soeper hip
De klassieke soep die wij kennen is uitgegroeid tot een hippe maaltijd. We zien op steeds meer plekken soep take-aways verschijnen. En in de supermarkt breidt het soepassortiment zich ook uit: van soep uit een zakje tot kant-en-klare maaltijdsoep. Helemaal niet raar ook, want het past perfect bij onze hedendaagse snelle en flexibele manier van leven.
Soeper mooi
Een soepje is niet af zonder een fijne kom of bord om het in te schenken of te serveren.
Villeroy & Boch heeft voor elke gelegenheid een gepaste vorm. Bijvoorbeeld de handige
soepkom van Flow, met overkoepelend schaaltje voor de croutons. Of de moderne New
Wave, die makkelijk vast te houden is zonder je handen te branden. Maar ook de
klassieke Gray Pearl, Samarkand en Old Luxembourg maken je soep helemaal af. RVH.
Womens Fitness On the Move collectie Fall-Winter 2010
Bij het ontwikkelen van de On the Move collectie heeft Reebok ingespeeld op de wensen van de vrouw. Uiteraard wil ze functionele, ondersteunende kleding dragen tijdens het sporten. Maar ze wil er ook nog eens stijlvol uitzien. Zowel in de sportschool, als daarbuiten. Dat kan met de On the Move collectie, die is opgebouwd uit mooie broeken die goed gecombineerd kunnen worden met tops voorzien van mooie prints met de Play dry ® technologie. Deze techniek zorgt ervoor dat vocht wordt opgenomen, waardoor je je tijdens het sporten fris en comfortabel blijft voelen. Bovendien is de collectie makkelijk te mixen / matchen. En als kers op de taart in de FW collectie; de stukken Cirque du Soleil. Sierlijk, en comfortabel! So go out and have fun! RVH.
Met kapitein Herman Zini aan het roer verliet Allure of the Seas, de STX Europe-werf in het Finse Turku. De overtocht naar Port Everglades in Fort Lauderdale (Florida) zal 13 dagen duren. Op donderdag 11 november wordt het nieuwste vlaggenschip van Royal Caribbean International in zijn thuishaven verwacht. Geïnteresseerden kunnen de overtocht volgen aan de hand van dagelijkse releases op www.AllureoftheSeas.com
Sinds 40 jaar speelt Royal Caribbean International een vooraanstaande rol in de cruise-industrie. Dat heeft ondermeer te maken met de ongekende ervaringen aan boord van de nieuwste en meest onvoorstelbare schepen. Met Allure of the Seas versterkt Royal Caribbean andermaal dit imago van meest innovatieve rederij met een nooit eerder geziene reeks mogelijkheden op het vlak van ontspanning, voorzieningen, shopping, drank- en eetgelegenheden.
De DreamWorks Animation-parades, de ijsshows, de waterspektakels, de Broadway-productie Chicago: The Musical en de eigen productieshow Blue Planet zijn maar enkele voorbeelden van de nooit eerder geziene ontspanningsmogelijkheden aan boord van een cruiseschip. Allure of the Seas telt niet minder dan 26 eetgelegenheden, de eerste Guess-winkel op zee, de eerste Starbucks aan boord van een schip en een galerie van popart-kunstenaar Romero Britto.
Na een reeks voorstellingen voor de reisindustrie en media wordt Allure of the Seas op 28 november gedoopt. De eerste commerciële afvaart is op 1 december, een vierdaagse cruise naar Labadee, de particuliere strandbestemming van de rederij langs de noordkust van Haïti. Vanaf 5 december alterneert Allure of the Seas zevennachtencruises door de Westelijke en Oostelijke Caraïben.
Allure of the Seas deelt de titel van s werelds grootste en meestinnovatieve cruiseschip met haar zusterschip Oasis of the Seas. Deze architecturale wonderen zijn opgedeeld in zeven grensverleggende omgevingen: Central Park, Boardwalk, de Royal Promenade, de Pool and Sports Zone, Vitality at Sea Spa and Fitness Center, Entertainment Place en de Youth Zone.
Het schip heeft 16 passagiersdekken, meet 225.282 brutoton en telt 2.700 kajuiten. Cruises aan boord van Allure of the Seas zijn te boeken via elk reiskantoor in België.
Als pionier op het vlak van gezondheid wil Delhaize haar klanten informeren over de noodzaak van een gezonde en evenwichtige levenswijze.
Maar Delhaize wil meer doen dan gewoon haar klanten sensibiliseren. Sinds meerdere jaren al neemt Delhaize alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat de regels van de evenwichtige voeding worden gerespecteerd in haar producten en in de recepten van de bereide schotels. De keten verminderde onlangs nog de hoeveelheid zout in haar brood met 20%, waardoor het jaarlijkse zoutverbruik van de Belgische bevolking met maar liefst 38 ton daalt. Daarenboven doet Delhaize ook een inspanning om de hoeveelheid zout, suiker en vetten in de huismerkschotels zo veel mogelijk te beperken en dit met behoud van smaak.
Delhaize België heeft zich dus geëngageerd om de voedingswaarde van meerdere traiteurschotels aan te passen. Die producten zullen vanaf nu een sticker krijgen met Nieuw recept op. De sticker betekent dat het product minstens 20% minder zout of vetten bevat dan het vorige recept. Ook de recepten van de Zweedse hamburger, de varkensrollades en de hutsepot werden aangepast. Zo bevat de Zweedse hamburger nu in plaats van 9,4 g nog 6,9 g vetten per 100 g. RVH.
De wijngaarden van dit wijnhuis zijn sinds de eerste eeuw verankerd langsheen de route des Princes dOrange en kunnen door hun ideale ligging, het ganse jaar door genieten van de Zuiderse zon. Bovendien profiteren ze van een unieke terroir, maar kampen evenzeer met de Mistral van de Rhônevallei, een samenloop van natuurelementen die zorgt voor een ruime waaier heerlijke eindproducten.
De Romeinen bouwden vlakbij de Vaison la Romaine, een kleine nederzetting uit die zich in de loop der eeuwen ontwikkelde tot een merkwaardig dorpje. Met Avignon en de wijnen van Châteauneuf du Pape in de buurt, werden de heuvels vrij snel met wijnstokken beplant. De Grenache viert in deze regio hoogtij met sterkere, gestructureerde en aromatische wijnen.
Cave de Rasteau is een cooperatieve waarin een 80-tal wijnbouwers, krachten en kennis samenbrengen in de wijnkelders die sinds de vendanges 2008 onder leiding staan van Alexis Cornu. Deze inspanningen worden niet alleen door wijngidsen geapprecieerd, maar het INAO, het nationale wijncomité, besliste eveneens om de rode wijn die tot dusver de benaming Côte du Rhône-Village droeg, vanaf het Millésime 2009, het label AOC mee te geven. Een belangrijke beslissing die met de nodige zorg verder wordt uitgebouwd.
Een van de topwijnen uit het gebied is Le Domaine de Pisan 2007, een domein van 15ha. Deze wijn geteeld op een hoogte van 310m, op een terroir agro-calcaire, biedt een grote frisheid en de nodige finesse, mede dankzij de homogene ondergrond met feilloze drainage. De gemiddelde leeftijd van de wijnstokken bedraagt 50 jaar en de bessen worden manueel geoogst. Met een aanplantingsdichtheid van circa 4.000 wijnstokken per ha, bedraagt de productie 38hl/ha.
Zowat de helft van de productie wordt gedurende 12 maanden gerijpt op vaten van Franse eik, terwijl de assemblage gebeurt met 75% Grenache, 20% Mourvèdre en 5% Syrah. Het resultaat is een intense en leuke granaatrode kleur die in de neus rijpe bosvruchten en kruiden oproept. In de mond biedt hij nette tannines, mooi evenwicht en fris fruit, terwijl de afdronk leuk blijft nazinderen.
De Domaine de Pisan 2007, vanaf nu ingevoerd door Cinoco, zal ongetwijfeld ook in België heel wat fijnproevers verrassen bij het degusteren van o.m. wilde eend, gebraden fazant en zachte aromarische kazen. RVH.
Dat Delhaize een voorkeur heeft voor de kunst van het lekker tafelen, is geen geheim. Sinds 2000 doet Delhaize geregeld beroep op de talenten van de grootste hedendaagse chef-koks. Momenteel zijn er maar liefst negen topchefs die actief meewerken aan de realisatie van schotels die steeds geraffineerder worden.
Twee chefs stellen hun nieuwe creaties voor. Bart Desmidt van restaurant Bartholomeus in Knokke-Heist staat bekend voor zijn verrassende keuken met hoofdzakelijk producten van eigen bodem. Speciaal voor Delhaize creëerde hij een nieuw en persoonlijk gerecht. Wout Bru van restaurant Chez Bru in Eygalières (Frankrijk) stelde zelfs twee nieuwe schotels samen in samenwerking met Delhaize. Als liefhebber van Provençaalse smaken kent hij zijn gelijke niet als het gaat over het bedenken van lichte schotels waarbij hij erin slaagt contrasterende smaken op subtiele wijze te harmoniseren.
Op het menu: Kipfilet met sojasaus, kleine peertjes met gember en basmatirijst 5,49 / 440 g (portie voor één persoon) , een Eendenbil met veenbessensaus, krielaardappeltjes en worteltjes 5,99 / 470 g (portie voor één persoon) of het Varkenslapje met Ras El-Hanout, witloof en zoete aardappelen 6,49/480 g (portie voor één persoon).
Delhaize maakt van deze gelegenheid gebruik om de verzameling bereide schotels van topchefs samen te brengen onder de naam Cuisine du Chef. Meteen wordt ook de verpakking gewijzigd, zodat het hogekwaliteitskarakter van dit gamma van producten nog meer in de verf gezet wordt. De schotels munten niet alleen uit vanwege hun uitstekende kwaliteit, maar ook vanwege hun democratische prijs.
In deze collectie, vindt u ook gerechten bereid door Christer Elving, Felix Alen, Vitor Sobral, Max, Paul Florizoone, Peter Goossens, Yves Mattagne, Pierre Wynants en Lionel Rigolet. RVH.
Brussels Airlines vliegt deze winter vaker naar Afrika en binnen Europa
Brussels Airlines verwelkomt het winterseizoen 2010-2011, dat dit weekend van start gaat, met nieuwe Afrika bestemmingen en frekwentieverhogingen op talrijke Europese routes. In vergelijking met vorig jaar worden er dit winterseizoen gemiddeld 5 percent méér vluchten verzorgd. Dankzij samenwerkingsakkoorden met Star Alliance partners kan Brussels Airlines ook nieuwe vluchtmogelijkheden naar ondermeer de States en Canada aanbieden.
Op weekdagen verzorgt Brussels Airlines dit winterseizoen, dat loopt van eind oktober tot eind maart 2011, ruim 250 vluchten. In totaal worden er door de Brussels Airlines vloot ruim 32.000 lijnvluchten uitgevoerd. Dit is een verhoging met ongeveer 5 percent in vergelijking met het winterseizoen 2009-2010. Door de samenwerking met talrijke andere luchtvaartmaatschappijen wordt dit aanbod nog verder aangevuld.
Interkontinentale groei
In vergelijking met vorig winterseizoen prijken Accra, Ouagadougou, Cotonou en Lomé, de 4 nieuwe Afrika bestemmingen van Brussels Airlines, voor het eerst in het winterschema. Inclusief de hoofdsteden van Ghana, Burkina Faso, Benin en Togo telt het Brussels Airlines Afrika aanbod nu 17 landen. Ook naar Kenia en Rwanda verhoogt Brussels Airlines de frekwenties en zetelcapaciteit dankzij een bijkomende vlucht naar Nairobi en Kigali. Doordat Brussels Airlines samenwerkt met Lufthansa zijn ook nog talrijke andere Afrika bestemmingen vlot bereikbaar.
Ook naar de States en Canada biedt Brussels Airlines heel wat nieuwe reismogelijkheden aan. Dankzij recente partnershipakkoorden met Star Alliance partners United Airlines, Continental Airlines , US Airways en Air Canada kan Brussels Airlines rechtstreekse vluchten vanuit Brussels Airport naar Newark, Chicago, Washington, Philadelphia en Montreal aanbieden. Ook tientallen andere steden in de US en Canada zijn mits een overstap in deze luchthavens vlot bereikbaar. Brussels Airlines is tijdens deze winter ook voor het eerst aanwezig in Shanghai (China) via een partnership met Hainan Airlines. Al deze vluchten worden onder SN nummers gecommercialiseerd.
Europese expansie
Ook voor haar Europese passagiers heeft Brussels Airlines in vergelijking met vorig winterseizoen talrijke nieuwigheden in petto. Het netwerk short en medium haul netwerk bestaat uit 45 luchthavens verspreid over 17 landen.
Naar talrijke bestemmingen meer frekwenties aangeboden zodat er nog meer afreisflexibiliteit mogelijk is. Ondermeer naar Hannover, Newcaste, Bristol, Geneve, Wenen en Berlijn biedt Brussels Ailrines meer frekwenties aan. Een samenwerking met Star Alliance partner Blue1 garandeert dagelijkse vluchten naar Helsinki en van daaruit naar talrijke andere bestemmingen in Finland. Een commercieel akkoord met Star Alliance partner Croatia Airlines maakt de Kroatische hoofdstad Zagreb vlot bereikbaar. Ook nieuw dit winterseizoen is een partnership met Estonian Airlines waardoor Brussels Airlines haar klanten de keuze biedt uit drie wekelijkse vluchten tussen de Europese hoofdstad en Tallinn. RVH.
TOPCHEF SERGIO HERMAN DOET ZIJN INTREDE BIJ DELHAIZE BELGIE
Delhaize maakt gebruik van de komst van de chef-kok om haar assortiment van bereide schotels verder te verfijnen
Delhaize is een exclusieve samenwerking aangegaan met Sergio Herman, topchef van restaurant Oud Sluis en bekend van diverse kookprogrammas op televisie. De Nederlandse topchef, die wordt gezien als de nummer één van zijn generatie, heeft speciaal voor de klanten van Delhaize twee nieuwe schotels bereid. Delhaize heeft altijd al veel belang gehecht aan de kwaliteit van de schotels die ze haar klanten aanbiedt. Delhaize gaat voor niets minder dan het beste, vandaar ook deze nieuwe samenwerking met Sergio Herman.
Het team van topchefs breidt zich uit :
Delhaize wil haar klanten kwaliteitsschotels aanbieden en werkt daarom - samen met de besten. Vandaag kan Sergio Herman toegevoegd worden aan het lijstje van grote chefs waarmee Delhaize België samenwerkt. Sergio Herman is de spilfiguur van de nieuwe generatie chef-koks in Europa. Hij kreeg al 3 sterren in de Michelingids en is chef-kok in zijn restaurant Oud Sluis dat al 4 keer de prijs Beste Restaurant van Nederland in de wacht sleepte. Bovendien vormt hij samen met Peter Goossens, een andere partnerchef van Delhaize, de jury van het succesvolle VTM-programma De Beste Hobbykok van Vlaanderen.
Samen met Delhaize België creëerde Sergio Herman twee exclusieve schotels, die niet alleen een streling voor het oog zijn, maar ook voor de smaakpapillen. De nieuwe schotels van Srgio Herman die in de winkelrekken kunnen ontdekt worden zijn: Gelakt buikspek met linzen en mousseline van vergeten groenten 6,49 / 490 g (portie voor één persoon) en een Tagliolini met rivierkreeftjes, garnalenjus, aubergines en tomaten 6,99 / 450 g (portie voor één persoon). RVH.
De Ananta-collectie is een exclusieve reeks luxehorloges met Spring Drive en hoogwaardige mechanische uurwerken. Verzamelaars, horlogeliefhebbers en journalisten zijn erg enthousiast over de Ananta-uurwerken en de wereldwijde verkoopcijfers overtreffen alle verwachtingen. Dit jaar maken drie nieuwe modellen hun opwachting. Hiermee groeit de Ananta-collectie uit tot 13 modellen.
De kunst van Katana
Katana is de eeuwenoude kunst van het zwaarden maken. Ze combineert traditierijke ambachtelijke vaardigheden en hoogstaande technologie. De Katana zwaarden worden nog steeds geslepen en geprezen omwille van hun schoonheid en precisie. Precisie, vakmanschap, de parabolische booglijnen en de legendarische scherpte, zijn de eigenschappen die tot uitdrukking komen in de nieuwste Ananta-collectie. De uitzonderlijke zorg waarmee het staal bewerkt wordt voor de productie van een Katana zwaard komt tot uiting via de precisie van de mechanische en Spring Drive uurwerken.
De natuurlijke voortgang van de tijd wordt door de unieke Spring Drive technologie van SEIKO dagelijks tot op een seconde precies gemeten, terwijl de vloeiende beweging van de wijzers symbool staat voor het onafgebroken gracieuze en in stilte voortglijden van de planeten op hun banen.
De Ananta-collectie bevat twee nieuwe chronografen. Beide modellen zijn uit high-intensity titanium vervaardigd, een metaal dat zo sterk is als staal, maar waarvan het gewicht slechts 60% bedraagt. Dankzij de vloeiende beweging van de wijzers is de Spring Drive chronograaf in staat om de verstreken tijd opmerkelijk precies te meten en niet tot bij benadering van de volgende fractie van een seconde. Zijn precisie is vijfmaal groter dan bij elke andere mechanische chronometer.
De automatische chronograaf met kaliber 8R beschikt over een schakelwiel en een verticale koppeling voor een precieze werking. Het mechanisme verzekert een stoptijdmeting tot 12 uur en beschikt over een gangreserve tot 45 uur. De wijzerplaat uit koolstofvezels accentueert het sportieve karakter van deze nieuwkomer. RVH.
De Pyramide Vertigo van Durobor® in het zonnetje gezet door
Beste Ambachtelijke Kok van België
Het gamma Eat van Durobor® is een vanzelfsprekende bron van inspiratie voor de creatievelingen onder de chefs. Het brengt sommige zelfs echt tot de top! Dat is onder meer zo voor traiteur Stéphane Grulois uit Saint Symphorien bij Mons die op 5 oktober de wedstrijd Beste Ambachtelijke Kok van België 2010-2011 won, onder meer dankzij een bereiding die gepresenteerd werd in de Pyramide Vertigo.
We hoeven de Vereniging van Meesterkoks van België niet voor te stellen: deze prestigieuze kring werd opgericht door Pierre Romeyer en verzamelt alle professionals uit het land die door hun collegas beschouwd worden als echte vertegenwoordigers van onze keuken. Naast de beroemde Week van de jeugd waarbij de klanten van morgen aan een zacht prijsje kennis kunnen maken met de tafels waar ze later zullen aanschuiven, organiseert de Vereniging elk jaar de wedstrijd van Beste Ambachtelijke Kok van België.
Tijdens deze wedstrijd van grote allure, met in de jury de meest eminente chefs van het land evenals een aantal vermaarde gastronomische recensenten, meet een fraaie groep professionals zich rond een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert. Voor zijn voorgerecht deed de winnaar, Stéphane Grulois, beroep op één van de pareltjes uit het gamma Eat van Durobor®. Hij presenteerde een even smakelijke als fraaie Piramide van kreeftenworst op de wijze van Pierre Romeyer.
Voor deze gelegenheid had deze traiteur zijn heerlijke kreeftenworst immers onderaan gelegd, de saus met een takje bieslook op de eerste verdieping en het karkas bovenaan als bekroning van een evenzeer mooie als lekkere bereiding die unaniem in de smaak viel bij de jury. Stéphane Grulois betoont respect voor zijn producten. Hij wil een klassieke kok zijn die echter niet aarzelt om hier en daar een exotische of moderne toets aan te brengen, maar nooit ten koste van het ingrediënt. Hij doorliep de harde leerschool van de banketten in een aantal prestigieuze hotels van het land. Daarna ging hij voor zichzelf werken als Traiteur Stéphane Grulois, met de terechte ondertitel De charme van de smaak.
Tijdens een maaltijd bereid op verzoek van Michel Durant, Afgevaardigd bestuurder van Durobor®en privé klant van de traiteur ontdekte onze man de Pyramide Vertigo. Hij besliste snel om deze in zijn dagelijkse praktijk te gebruiken om daarna de mogelijkheden maximaal te benutten tijdens de wedstrijd waarbij hij uitgeroepen werd tot Beste Artisanale Kok van het land. RVH.
Travelbox is een nieuw concept van Thomas Cook, dat gelanceerd werd in oktober 2010. Thomas Cook brengt op dat moment 21 verschillende Travelboxen op de markt, opgedeeld volgens thema en prijscategorie.
Een Travelbox is een inspirerend doosje' met daarin een voucher voor een dagtrip of een verblijf voor 2 personen, met ingesloten een handig boekje.
Elke Travelbox bestaat uit 4 elementen:
Box:
Op elk doosje vind je een inspirerende coverfoto met de titel van de Travelbox en het aantal keuzemogelijkheden. Op de achterzijde van het doosje vind je veel praktische informatie terug: Waar heb je recht op? Welke bestemmingen zijn van toepassing?
Boekje:
In het boekje neemt thomas Cook de lezer mee op een ontdekkingstocht in woord en beeld langs de verschillende hotels en dagtrips. De beschrijvingen zijn zo juist mogelijk door inkopers en copywriters weergegeven. Bovendien vindt men per hotel nog een paar handige tips voor trips mee in de omgeving.
Voucher:
Dankzij de voucher kan de eigenaar van de Travelbox zijn dagtrip of arrangement reserveren. Dagtrips reserveert hij rechtreeks bij de aanbieder van de desbetreffende trip, hotelovernachtingen reserveert hij via de website www.travelbox.be rechtreeks bij het hotel of telefonisch op het nummer 070/750 244. Op de voucher vind je een vouchernummer en een activatiecode die je goed bij de hand moet houden.
Postkaart:
De postkaart is een leuk extraatje. Verstuur de kaart van op je bestemming en laat vrienden en familie weten waar je je ergens bevindt. Als je de Travelbox cadeau hebt gekregen is dit een leuke bedanking voor de schenkers. Verstuur je liever een kaartje dankzij één enkele muisclick? Surf naar onze website www.travelbox.be en stuur je vrienden een E-card.
Het nieuwe concept heeft heel wat aantrekkinsgkracht: Travelbox biedt je een ruime keuze, is kwalitatief en gebruiksvriendelijk. Na enkele eenvoudige stappen vind je de reservatiebevestiging in je mailbox. RVH.
Cuisipro ontwikkelt nieuwe generatie raspen met glijvlaktechnologie
Van verleidelijke chocoladekrullen over dunne plakjes parmezaan tot sappige wortelschijfjes. Een rasp in de keuken maakt heel wat gerechten verrassender en verfijnder. Rapper gezegd dan geraspt? Niet meer met de nieuwe generatie raspen van Cuisipro! De uitgebreide collectie combineert vlijmscherpe geëtste lemmeten met een innovatieve glijvlaktechnologie. En zo schaaft Cuisipro alle concurrentie op een hoopje
Het geheim van de nieuwe glijvlaktechnologie een internationaal octrooi werd aangevraagd zit in het unieke groevenpatroon, gelijkmatig verdeeld over de volledige lengte van het snijvlak. De Cuisipro-raspen combineren zo twee troeven. Het groevenpatroon vermindert de weerstand zodat je makkelijk kan raspen, terwijl de uitgestrekte groeven de lemmeten verlengen zodat je een groter snijoppervlak krijgt. Meer raspen met minder moeite dus.
De raspen hebben een stevige, ergonomische antislipgreep en antislipuiteinden voor meer stabiliteit en veiligheid. De smalle en platte raspen beschikken daarnaast over een afdekking met maateenheden (Amerikaans en metrisch) die je op de rasp kan klikken. Bevestig aan de achterkant van de rasp om de ingrediënten op te vangen en af te meten. Of klik de afdekking op het snijgedeelte om de rasp veilig op te bergen.
Van grove rasp voor groenten tot kleine schaaf voor chocoladekrulletjes, de Cuisipro-collectie is compleet. In totaal zijn er 14 nieuwe raspen met glijvlaktechnologie: 5 smalle raspen, 6 platte raspen, een luxueuze dubbele rasp, een molenrasp met twee trommels (grof en parmezaan) en een torenrasp met 4 zijden.
Materiaal: roestvrijstalen raspgedeelte met kunststof antislipgreep. RVH.
In nog geen 10 jaar tijd is de houding van de man ten opzichte van cosmeticaproducten fundamenteel veranderd. Nog niet zo heel lang geleden waren er maar weinig mannen die zelf durfden over te stappen op verzorgingsproducten en daardoor verplicht waren vrouwelijke verzorgingsproducten te lenen. Tegenwoordig hechten moderne mannen meer aan hun imago en hebben zij er absoluut geen problemen mee zich goed te verzorgen. Maar ook de mannen die zich bewust zijn van het ouder worden, beginnen er interesse in te tonen. Daarom gebruikt tegenwoordig 35% van de mannen dagelijkséén of meerdere cosmeticaproducten.
De huid van mannen is vetter, bezit meer collageen en is vooral dikker dan die van vrouwen en heeft daarom zijn eigen behoeften, bijzondere reacties en specifieke problemen met name de dagelijkse scheerbeurt waarvoor de juiste cosmetica-antwoorden gegeven moeten worden.
Het feit dat de opperhuid van de man zon 20% dikker is dan die van de vrouw is voornamelijk een reactie op de dagelijkse scheerbeurt de huid wordt dikker om deze regelmatig terugkerende agressie het hoofd te bieden maar ook op uitwendige factoren (verontreiniging, airconditioning, warmte/kou, UV, zon) en op specifiek mannelijke levenspatronen als eetgewoontes, roken en het drinken van alcohol.
MOUSSE NETTOYANTE ET DE RASAGE MEN is het ideale dagelijkse 2-in-1 verzorgingsproduct voor de meest veeleisende huid. Het wordt gebruikt met lauw water en verwijdert op zachte wijze onzuiverheden en overtollige talg. De huid ziet er weer fris, zacht en zuiver uit. na het scheren met veel lauw water afspoelen. Bevat geen parfum.
GEL HYDRATANT APAISANT MEN wordt s ochtends en s avonds op de gereinigde en daarna droog gemaakte huid van gezicht en hals aangebracht. De gel geeft onmiddellijk en voor lange tijd zelfs de meest gevoelige mannenhuid een aangenaam gevoel. De textuur bevat geen parfum, is licht en niet-vet. Geeft een optimale hydratatie en kalmeert alle irritaties.
MASQUE THERMO-PURIFIANT MEN Deze innovatieve textuur combineert een verwarmend vermogen met de werking van behandelende kool om de poriën te bevrijden van onzuiverheden en dode huidcellen te verwijderen. Bevat geen parfum. RVH.
De wintercollectie van DaKine zorgt voor een uitgebreid assortiment mogelijkheden. Sunpacks, surfpacks, street packs, skate packs, re-gen collection en reistassen beantwoorden aan de noden van iedereen die zich al dan niet regelmatig- met enige bagage moet verplaatsen, voor iedereen die wil sporten, voor iedereen die op reis vertrekt.
De diverse modellen zijn uitgerust met heel wat extras zoals organisers, laptop opbergvak, zonnebril opvangvak, koelvak, flexibele handvatten eva. RVH.
Wie nu al staat te popelen om volgende zomer op vakantie te vertrekken, is bij Thomas Cook op het juiste adres. Sinds deze week is namelijk het Thomas Cook aanbod vliegvakanties voor volgende zomer boekbaar bij elke reisagent. Nog nooit kwam een touroperator zo vroeg op de markt voor een volgend seizoen.
De trend om steeds vroeger en vroeger op de markt te komen zet zich voort. Nog nooit zo vroeg kwam een touroperator op de markt met zijn producten voor volgende zomer dan Thomas Cook. Jonge gezinnen vormen de motivatie voor de touroperator.
Jonge gezinnen hebben vaak specifieke vragen die erg in trek zijn: grote kinderkamers of 2 aansluitende kamers. Wie als eerste boekt, is in dat geval zeker van zijn vakantie.
Vroeg boeken betekent ook voordelig boeken, hotels bieden namelijk tal van kortingen voor wie al vroeg beslist om zijn vakantie vast te leggen. Deze kortingen gaan tot maar liefst 100 per persoon per week. Voor volgende zomer pakt Thomas Cook ook opnieuw uit met super voordelen voor families met kinderen. In tal van hotels kunnen kinderen ook gratis verblijven. RVH.
Liefde en Koffie voor de Internationale Lavazza campagne
De échte Italiaanse espressbeleving door Armando Testz Agency
Vanaf januari 2011 zullen er op de belangrijkste luchthavens en steden wereldwijd fotos prijken die espressoliefhebbers ook het hart doen verwarmen: romantische, subtiele suggesties van de liefde, uiteraard met koffie in de hoofdrol, en die indirect de Italian way of life uitstralen.
De fotos voor Lavazzas nieuwe internationale reclamecampagne zijn van de hand van de beroemde Amerikaanse portretfotograaf Mark Seliger, en werden gekozen uit Lavazzas 2011 Kalender Falling in love in Italy. De fotograaf wijdde één foto uitsluitend aan Lavazza a Modo Mio, het capsule- en espressosysteem gelanceerd door Lavazza in 2007. De reclamecampagen werd ontworpen door het bureau Armando Testa onder de recreative leiding van Michele Mariani.
Het thema Falling in love in Italy is een verhaal dat Lavazza al jaren brengt, verteld door een reeks van internationale fotografen in reclamecampagnes, vooral in de wereldwijd vermaarde kalender.
Drie kalenderfotos ( Napels, Toscane en Venetië), werden gekozen om de sfeer en sensualiteit van een verliefd koppel weer te geven, die Seliger weet te vangen tegen de perfecte achtergrond van cult Italiaanse landschappen. Daarin drukt de Lavazza-espresso, zowel als ingrediënt als hoofdrolspeler de romantische sfeer en de Italiaanse manier van leven uit. Dit laatste element is onlosmakelijk verbonden met het karakter en de beleving van het merk, wat Seliger heeft uitgelegd door in elk shot een Lavazza-espresso te integreren.
Net als in eerdere internationale Lavazza-campagnes, laat de 2011-campagne het publiek genieten van fotos met hoge artistiek waarde. Ze zijn een soort openluchttentoonstelling die de glamoureuze, verleidelijke wereld van de Lavazza-koffie doeltreffend schildert. De beelden worden versterkt door de pay-off, The real Italian espresso experience die niet alleen de Lavazza-traditie en haar gevoel van thuishoren onderstreept, maar ook de drang naar vernieuwing en internationaliteit, allemaal vervat in het espresso-ritueel waarvan Lavazza zich de vaandeldrager mag noemen. RVH.
Wist u dat water een ideale begeleiding vormt van een maaltijd? Bovendien zijn er maar weinig watersoorten die bij elke maaltijd passen. Interessant om even bij stil te staan, met de feestdagen die aan de horizon opduiken.
In het gamma van de Tönissteiner mineraalwaters zijn er 2 varianten beschikbaar; Tönissteiner Sprudel en Tönissteiner Medium.
Tönissteiner Sprudel is een sprankelend fris mineraalwater dat bijzonder rijk is aan calcium en magnesium, maar ook aan metakiezelzuur en kalium. Met zijn sterk bruisend karakter is Tönissteiner Sprudel uitermate geschikt voor de begeleiding van zeevruchten of aperitiefhapjes. Het nadrukkelijk aanwezige koolzuur zorgt voor een frisse, ietwat zuurdere smaak.
Tönissteiner Medium is een zacht parelend mineraalwater. Het is rijk aan calcium en magnesium, maar ook aan metakiezelzuur en kalium. Licht parelend water heeft de verdienste dat het smaken kan accentueren. Het zuivert namelijk het smaakpalet in de mond en het laat de smaken van een gerecht beter tot zijn recht komen. Tönissteiner Medium leent zich dan ook uitstekend voor de begeleiding van gastronomische maaltijden.
Tönissteiner mineraalwater is rijk aan waardevolle mineralen en behoort tot de mineraalwaters in Duitsland met veruit het meeste magnesium en calcium. Dit unieke gegeven dankt de Tönissteiner-bron aan zijn van oorsprong vulkanische ondergrond. Het water dat insijpelt doorheen de verschillende lagen verkrijgt zo een rijk karakter. Wanneer dit water op zijn weg koolstofdioxide tegen komt, ontstaat er een mix van water en gas die naar het aardoppervlak gestuwd wordt.
Tönissteiner, het levende water ! Deze slogan heeft haar ontstaansreden niet gestolen. Het uiterst gezonde water van Tönissteiner wordt gewonnen uit de gelijknamige bron in het Duitse Eifelgebergte. Het is een natuurlijk sprankelend mineraalwater dat door verzadiging van zijn eigen gas naar het aardoppervlak gestuwd wordt.
Tönissteiner is niet alleen bekend omwille van zijn mineraalwaters. Ook zijn vruchtensappen en suikervrije limonades hebben doorheen de jaren een stevige reputatie weten op te bouwen. In de vruchtensappen kan je genieten van een fruitgehalte van 60% en de limonades zijn suikervrij, waardoor ze zich prima lenen tot diëten. RVH.
Zin om je kerst- of skivakantie met een leuke, frisse en aantrekkelijke reiskoffer te vervolledigen? Het Xmas aanbod van Rimowa zit boordevol verrassingen. RVH.
Tijdens de World Travel Awards (WTA), een internationale prijs voor de reisindustrie, gehouden inAntalya (Turkije), is de stad Lissabon in de prijzen gevallen. Voor de tweede keer op rij mag de hoofdstad van Portugal zich de beste short break bestemming van Europa noemen.
Lissabon heeft de populaire wereldsteden Londen, Madrid, Parijs, Praag, Rome, Venetië, Oslo, Istanbul en Tallinn achter zich gelaten en de Oscar van de reisindustrie gewonnen. Via de website: www.worldtravelawards.comheeft een groot aantal professionals vanuit de hele wereld hun stem uitgebracht.
De centraal gelegen luchthaven, waar zowel low cost als full service maatschappijen elkaar ontmoeten, maakt van de Portugese hoofdstad een aantrekkelijke bestemming voor zowel zakenlui als toeristen. Vanaf het vliegveld is het centrum gemakkelijkte bereiken met openbaar vervoer of taxi waar de bekende historische en pittoreske wijken verkend kunnen worden. Lissabon is een stad met vele gezichten. Ronddwalen in de oude wijken Alfama, naar hartenlust shoppen in dewinkelbuurt Chiado, smullen van de uitgebreide Portugese keuken of het bruisend uitgaansleven verkennen in Bairro Alto, het kan allemaal.
Vanuit België is het gemakkelijk om in Lissabon te komen. Vanaf Zaventem duurt de vliegreis naar Lissabon slechts drie uur. Diverse maatschappijen bieden vluchten naar Lissabon aan, waaronder TAP en Brussels Airlines met 5 rechtstreekse vluchten per dag. De lente tot en met de herfst zijn de beste perioden voor een bezoek aan Lissabon en omgeving. Lissabon heeft ook zachte winters en is daarom ook geschikt als citybreak bestemming voor de winter.
Naast deze bijzondere onderscheiding is Lissabon ook voor de tweede keer genomineerd in drie internationale categorieën: Beste wereldbestemming (World Leading Destination), cruisebestemming (World´s Leading Cruise Destination) en cruisehaven (World´s Leading Cruise Port). Op 7 november worden de winnaars van de 17de editie van de internationale World Travel Awards bekend gemaakt tijdens een gala in Londen.
De beste short break bestemming van Europa is in de running voor de titel van Beste Bestemming van de Wereld naast zestien finalisten waaronder steden als Londen, Malediven, New York, Rio de Janeiro en Sydney. In de categorie Beste Cruisebestemming gaat Lissabon de concurrentie aan met de Bahamas, Kopenhagen, Istanbul, Miami, Shangai en Stockholm. Behalve Lissabon strijden twaalf finalisten zoals Kaapstad, Kopenhagen, Istanbul en Miami onder andere voor de prijs van Beste Cruisehaven. RVH.