:roll:
Liefde en Koffie voor de Internationale Lavazza campagnexml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De échte Italiaanse espressbeleving door Armando Testz Agency
Vanaf januari 2011 zullen er op de belangrijkste luchthavens en steden wereldwijd fotos prijken die espressoliefhebbers ook het hart doen verwarmen: romantische, subtiele suggesties van de liefde, uiteraard met koffie in de hoofdrol, en die indirect de Italian way of life uitstralen.
De fotos voor Lavazzas nieuwe internationale reclamecampagne zijn van de hand van de beroemde Amerikaanse portretfotograaf Mark Seliger, en werden gekozen uit Lavazzas 2011 Kalender Falling in love in Italy. De fotograaf wijdde één foto uitsluitend aan Lavazza a Modo Mio, het capsule- en espressosysteem gelanceerd door Lavazza in 2007. De reclamecampagen werd ontworpen door het bureau Armando Testa onder de recreative leiding van Michele Mariani.
Het thema Falling in love in Italy is een verhaal dat Lavazza al jaren brengt, verteld door een reeks van internationale fotografen in reclamecampagnes, vooral in de wereldwijd vermaarde kalender.
Drie kalenderfotos ( Napels, Toscane en Venetië), werden gekozen om de sfeer en sensualiteit van een verliefd koppel weer te geven, die Seliger weet te vangen tegen de perfecte achtergrond van cult Italiaanse landschappen. Daarin drukt de Lavazza-espresso, zowel als ingrediënt als hoofdrolspeler de romantische sfeer en de Italiaanse manier van leven uit. Dit laatste element is onlosmakelijk verbonden met het karakter en de beleving van het merk, wat Seliger heeft uitgelegd door in elk shot een Lavazza-espresso te integreren.
Net als in eerdere internationale Lavazza-campagnes, laat de 2011-campagne het publiek genieten van fotos met hoge artistiek waarde. Ze zijn een soort openluchttentoonstelling die de glamoureuze, verleidelijke wereld van de Lavazza-koffie doeltreffend schildert. De beelden worden versterkt door de pay-off, The real Italian espresso experience die niet alleen de Lavazza-traditie en haar gevoel van thuishoren onderstreept, maar ook de drang naar vernieuwing en internationaliteit, allemaal vervat in het espresso-ritueel waarvan Lavazza zich de vaandeldrager mag noemen. RVH.

|