Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    16-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.feesttafel slabbinck

    Feesttafels in stijl.

    Ingetogen luxe en pure chic met Belgisch tafellinnen.

     

    Bent u al bezig met het plannen van de komende kerst- en oudejaarsfeesten, het uitzoeken van de juiste geschenkjes of de perfecte kerstboomversiering? Dan hoeven we je niet te overtuigen van het belang van een mooie, stijlvolle en origineel gedekte tafel. Het gebruik van stijlvol tafellinnen geeft zonder twijfel een feestelijke toets aan het diner.

     

    Uit het eigen atelier in Brugge, heeft het unieke gamma huishoudlinnen alles om uw feesttafel deze winter van een geraffineerde, stijlvolle toets te voorzien. Slabbinck home creations nooit overladen f pompeus gedekt. Hier regeert de kracht van de eenvoud, de ingetogen, sobere chic van de haute couture die de hoogstaande kwaliteit en de degelijkheid van de unieke stoffen volledig tot zijn recht laat komen.  De collectie tafellinnen bestaan uit tafellakens, servetten, servetringen, placemats, lopers en tafelsjaals. Creaties op maat eveneens een sterke troef. Persoonlijke ontwerpen, bijzondere kleursamenstellingen, afwijkende formaten, linnen met originele borduursels behoren tot de mogelijkheid.

    Met het speelse vlasbloempje zet Slabbinck home creations haar signatuur op deze exclusieve collecties huishoudlinnen. RVH.

    www.shc.be

     

     

     

     

    16-11-2006 om 16:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.faber

    STIJLVOLLE NIEUWE MATERIALEN

     

     

    Een huid van natuursteen, een binnenkant van multiplex. Fabers mozaïkstenen schouwen verenigen de charme van authentieke materialen met het budgetvoordeel van MDF. Nooit eerder gingen sfeer en gebruiksgemak zo goed samen.

    Net als het frame, bepaalt een schouw hoe de haard er uitziet. Vorm, kleur en vooral … materiaal maken het geheel af. En of het nu om een modern of een klassiek interieur gaat, geen enkel materiaal evenaarde tot op heden de kracht en het karakter van natuursteen. De nieuwe schouwen van Faber brengen daar verandering in. Mozaïksteen is goedkoper, lichter en bijgevolg ook gemakkelijker te plaatsen.

     

    De afwerking in mozaïksteen werd ontworpen met het oog op elektrische haarden. Als basis dient een watervast verlijmde multiplexbody met daarop een huid van echte natuursteen. Het eindresultaat scoort zowel praktisch als op esthetisch vlak. Want schouwen in mozaïksteen zijn nauwelijks van massieve natuursteen te onderscheiden. Bovendien bieden ze hetzelfde (ver)plaatsingsgemak als MDF-schouwen. Faber levert de nieuwe schouwen uitsluitend met bijpassende elektrische haard.

    www.faber.be

     

     

    16-11-2006 om 16:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creative live cam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

         

        

     DE NIEUWE LIVE! CAM-FAMILIE VAN CREATIVE BRENGT INTERNETCOMMUNICATIE TOT LEVEN!

    Drie nieuwe producten met een nog betere internetervaring breiden het gamma uit

     

     

    Creative, wereldwijd marktleider op het gebied van digitale entertainmentproducten voor de personal computer en het internet, kondigt een nieuwe stap in de persoonlijke communicatie aan, met de lancering van de Live! Cam Vista IM, de Live! Cam Video IM, en de Live! Cam Video IM Pro. Na het succes van de nieuwe Live! Cam Voice, met zijn revolutionaire Adaptive Array-microfoontechnologie die achtergrondgeluiden elimineert, bevestigen deze nieuwe modellen dat het nieuwe Live! Cam-gamma een antwoord heeft op de noden van alle gebruikers.

     

    De snelle verspreiding van breedband met steeds hogere snelheden geeft meer mensen de keuze en de mogelijkheid om videofoondiensten zoals Skype of internet video messaging-diensten zoals MSN te gebruiken. Dit geeft meer mensen de ongelooflijke vrijheid om op hun eigen manier en wanneer zij het willen met elkaar te communiceren.

     

    De Live! Cam-familieleden:

    a.. De Live! Cam Vista IM. Het instapmodel voor een snelle, vlotte kennismaking met live chatting en internettelefonie.

    b.. De Live! Cam Video IM. Uitgerust met een echte VGA-sensor ondersteunt deze webcam een resolutie tot 800x600 voor video en tot 1,3 megapixel voor foto's. De Live! Cam Video IM gebruikt de revolutionaire Live! View-technologie van Creatieve

    c.. De Live! Cam Video IM Pro is de stijlvolle webcam voor mensen die nog meer van instant messaging willen genieten. Zijn geavanceerde lens en gecertificeerde Hi-Speed USB 2.0 -interface garanderen een superieure kwaliteit en een snellere beeldoverdracht naar de pc.

        

        

    16-11-2006 om 16:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fos&s

     

     

     

    FOS&S, een Belgische hoogtechnologische kmo uit Geel, gekozen als partner in het toekomstige onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma van AIRBUS

     

     

    FOS&S werd uitgekozen als partner in de toekomstige onderzoeksprogramma’s van Airbus, meer bepaald voor het meten van spanning, temperatuur en rek. FOS&S en XenICs werken samen aan de ontwikkeling van optische vezelsensoren die kunnen ingebed worden in composietmaterialen en snelle dynamische uitleesapparatuur waarmee de toekomstige toestellen van Airbus mogelijk zullen worden uitgerust.

     

    FOS&S is een jonge kmo die pas in 2001 werd opgericht, maar nu al de specialist lijkt te worden op het gebied van onderzoek en ontwikkeling in verband met optische vezelsensoren. FOS&S is snel gegroeid onder meer door zich een plaats te verwerven in de luchtvaartsector. Terwijl de onderneming al wereldwijd opdrachten heeft binnengehaald, worden de producten van FOS&S in hoofdzaak verdeeld op de Aziatische markt.

     

    In overeenstemming met zijn strategie streeft FOS&S ernaar de best mogelijke samenwerkingsverbanden aan te gaan met andere sterk presterende KMO’s, universiteiten en met instituten uit de optische vezelsector. Hierdoor slaagt FOS&S erin zijn producten te optimaliseren en de beste en economisch meest rendabele oplossingen aan te bieden in vergelijking met de concurrentie.

     

    Zo heeft FOS&S, samen met het Duitse instituut IPHT, de Duitse onderneming FBGS Technologies GmbH opgericht voor het produceren van DTGs (Draw Tower Gratings). FOS&S werkt ook samen met het Franse Bidim, een onderneming die optische vezelsensoren integreert in producten zoals “Geodetect” (detector van risico’s voor gebouwen en constructies in zones waar zettingen kunnen optreden). In Noorwegen werkt FOS&S samen met Nexans voor het integreren van optische vezels in koperkabels, die gebruikt worden voor de transmissie en het vervoer van hoge energie, voor het opmeten van temperatuur en spanningen in deze kabels.

     

    De missie van FOS&S bestaat er op korte/middellange termijn in om een referentie te worden en uit te groeien tot een van de vaste leveranciers voor optische vezeltoepassingen zowel voor standaardproducten als voor specifieke oplossingen.

     

    Gebruiksdomeinen

    FOS&S heeft al naam gemaakt in de luchtvaartsector (monitoring van de structuren van toestellen). Ook de petrochemische sector maakt gebruik van de optische vezeltechnologie voor het meten van temperatuurschommelingen in pijpleidingen. In de bouwkunde maakt de integratie van optische vezels het mogelijk spanningen te meten in structuren. In de industrie in het algemeen maakt het gebruik van optische vezels het mogelijk om parameters zoals vochtigheid, druk, temperatuur enzovoort precies te bepalen. rvh.

    www.fos-s.com

     

     

    10-11-2006 om 22:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.daniel ost

    DANIEL OST

    EXPERIENCE DAYS

     

    Als begenadigde bloembinder sloeg Daniel Ost een brug tussen Westerse en Oosterse bloemsierkunst. Hij wordt andermaal de spilfiguur van de Daniel Ost Experience days en Nocturne Daniel Ost in Tour & taxis Brussel.

    Centraal thema van de Daniel Ost Experience days 2006 worden een aantal spectaculaire bloemkunstwerken, gecreëerd met gevriesdroogde bloemen, vooral rozen, rozenblaadjes, anjers, pioenen en zelfs waterlelies. Het vriesdrogen van bloemen gebeurt in speciaal daarvoor ontwikkelde toestellen.

    Dit jaar lanceert Ost in eigen beheer het nagelnieuwe D.O. Vision on Beauty, waarin de florale couturier honderduit zal vertellen over zijn eigen leefwereld en talloze projecten. De lezer wordt niet alleen getrakteerd op prachtig door topfotografen in beeld gebrachte Ost-creaties, maar ook op handige tips van de grootmeester. Daarnaast zullen er ook florale hoogstandjes te zien zijn van collega–bloembinders Geert Pattyn, Moniek Vanden Berghe en andere internationaal gerenommeerde floristen.

     

    De Daniel Ost experience days lopen op zaterdag 11, zondag 12 en maandag 13 november telkens van 10 tot 18 uur in Tour & Taxis in Brussel.

    www.danielost.be  of www.danielostdays.be

     

    10-11-2006 om 22:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.arte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ARTE: terug van weggeweest

     

     

    We zien het al een tijdje gebeuren: wat ooit hip en in was, komt na een hele poos terug tevoorschijn alsof het brand new is. Vroegere successen scoren wéér, zij het dan in andere materialen of kleuren, of op een totaal andere manier gecombineerd. Ook in de interieurwereld herkennen we dit fenomeen. Arte stelt een paar nieuwe collecties voor: hyperactueel maar met een overduidelijke knipoog naar de seventies.

     

    Met Lagoon gaan we meteen de Engelse toer op. Van bij de eerste aanblik zie je dat deze nieuwe collectie bruist van leven. Een explosie van vreugde. De basis lijkt een ruwe faux-uni met grof geweven structuur, alsof hier jutezakken bedrukt werden. De kleuren lijken getamponneerd, ze zijn gewild wat losser en onscherper van lijn en de motieven zijn ronduit uitbundig. Met leuk aan deze collectie is dat er een bijhorende stoffencollectie is, waarmee je de gekozen interieurlijn volledig kunt doortrekken.

     

    Mendhi verwijst naar een oude Indische en manuele schildertechniek en is een bijzonder elegante en klassiek geïnspireerde collectie met een erg hedendaagse uitstraling. De eenvoud zelve, maar zo apart. De collectie is een perfecte mix van bijna effen varianten en dessins.

     

    De collectie Indulgence is helemaal het einde. Als je de uitstraling hiervan ziet, moet je bijna een behoorlijke waauw onderdrukken. Noem het klassiek of hypermodern, alles hangt af van de context waarin he deze wanddecoratie gaar gebruiken. RVH.

    www.arte-internationaal.com

     

    10-11-2006 om 22:06 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.young budget houses
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Young budget homes

     

    Young budget homes, een toonaangevende Belgische bouwonderneming, heeft een nieuw systeem ontwikkeld voor het bouwen van passiefhuizen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van massief houten vakwerk met traditionele pen- en gatverbindingen. Dat maakt niet enkel verschillende stijlen en afwerkingen mogelijk, maar is bovendien een stuk vriendelijker voor de portemonnee.

    Het passiefhuis komt overgewaaid uit Duistland en is in wezen een sterk doorgedreven variant van de laag-energiewoning. De bedoeling is om een behaaglijk binnenklimaat te creëren, zonder conventioneel verwarmingssysteem en/of airconditioning. Het gecertificeerd brutoverbruik voor koeling en ruimteverwarming ligt niet hoger dan 15kWh/m²/jaar. Daardoor is het mogelijk om in een passiefhuis 4 keer minder energie te verbruiken dan in een gemiddelde nieuwbouwwoning, en door recuperatie de energiefactuur met zelfs 90% te verminderen.

     

    De prijs voor het bouwen van een passiehuis ligt gevoelig hoger dan die van een traditionele woning. Met de nieuwe constructiemethode probeert Young budget homes hier verandering in te brengen. Bijkomend pluspunt is dat de bouwheer dankzij een lagere energiefactuur tot €1500 kan besparen, een besparing van €30.000 op 20 jaar. RVH.

    www.ybh.be

     

    10-11-2006 om 22:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.arte lincrusta
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lincrusta®

    Genieten van de glorie van weleer

     

     

    Waarom leven we zo snel? Waarom willen we staads wat anders? En waarom grijpen we zo graag terug naar oude materialen en technieken? Omdat het vaak knappe staaltjes zijn van puur vakmanschap met een tijdloos resultaat.

     

    Lincrusta® is een unieke vorm van wanddecoratie. Het is een soort behang, op rol verkrijgbaar en met een speciale lijm aan te brengen, maar bij het eindresultaat zou je zweren dat het om stucwerk gaat. Het is een eeuwenoud concept generaties lang gebruikt voor de aankleding van stijlvolle interieurs. Tot het op een bepaald moment compleet in de vergeethoek raakte. Maar vandaag is het actueler dan ooit en zijn er zoveel motieven en special effects mogelijk, dat het best wel eens een nieuwe rage zou kunnen worden.

     

    Op kwaliteitsvlak een topper, Lincrusta® is gemaakt van uitsluitend natuurlijke grondstoffen, een speciale mix van houtpulp, was en lijnzaadolie, en het wordt sterker met de jaren. Precies door de verf die erop aangebracht wordt, is het vormvast, stevig en stootbestendig.

     

    De klassieke motieven zijn gebleven, maar de collectie is intussen uitgebreid met een aantal gloednieuwe dessins die nog meer mogelijkheden bieden voor een interieur met een bewuste retrostijl. Er zijn gotische, Georgische en byzantijnse motieven, bij sommige tekeningen herken je renaissancemotieven of zie je dat er inspiratie gevonden werd in de empirestijl.

     

    Lincrusta® is niet alleen voor klassieke toepassingen. Met een beetje creativiteit kan je er ook in een modern interieur leuke dingen mee doen. De jongere motieven zijn iets minder uitgesproken, maar hebben wel iets aparts met hun originele motieven van linnen, houtnerven, opgerold touwen en gevlochten zeegras, suikerrietstokken of andere grillige of asymmetrische prints.

    www.arte-international.com

     

    10-11-2006 om 22:04 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duravit mini's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Duravit:

    Kleine wastafels in grote vorm.

     

     

    De wasruimte is het hart van elke badkamer. Of die ruimte nu groot of klein, lang of smal is, een stijlvolle wastafel geeft elke badkamer meer klasse en verfijning. Vooral in kleine badkamers is een praktisch formaat niet langer voldoende. Hoe kleiner de afmetingen, hoe groter de eisen die aan de vormgeving worden gesteld.

     

    De Vero-handwasbak is een meesterwerk van heldere vormen. Met de strakke geometrie van een rechthoek als uitgangspunt haalt deze wasbak zijn opmerkelijke vormgeving uit de wisselwerking tussen zijn afmetingen. De geringe diepe van slechts 23 cm en de breedte die het dubbele bedraagt, maken dit tot een ideale wasbak als de ruimte schaars is, terwijl er aan de zijkant toch voldoende plaats is voor voorgeboorde kraangaten en een zeephouder.

     

    Gracieuze sierlijkheid is het kenmerk bij uitstek van de Bacino-wasbak. Bacino is trouwens het welluidende Italiaanse woord voor “kom”. En het product is even gedistingeerd als de naam: een eenvoudige waskom, door Duravit vormgegeven in drie modellen. De eenvoudige complexloze vormen bieden alle ruimte aan onovertroffen comfort: de genereus bemeten kommen zijn uiterst gebruiksvriendelijk.

     

    Uit welke hoek je ook kijkt: 2nd floor is een en al geavanceerde elegantie. De ruimte binnenin contrasteert met de beperkte hoogte die dan weer perfect aansluit bij de verfijnde uitwendige vormen. In combinatie met het meubel geeft het wasbekken al zijn charme prijs: het is optisch van de toilettafel gescheiden door een schaduwspleet, zodat de kermaiek letterlijk boven het meubel lijkt t zweven. RVH.

    www.be.duravit.com

     

     

     


    10-11-2006 om 22:03 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.durlet 40
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Durlet najaar 2006 – life begins at 40

     

    Durlet, de Belgische fabrikant van lederen zitmeubilair, wordt dit jaar 40. En viert dat met discretie en stijl, zoals we van het huis gewend zijn.

     

    Op Interieur 06 stelde Durlet enkele nieuwigheden voor, waarvan de eerste op een bijzondere manier de veertigste verjaardag markeert: een nieuwe sofa én een nieuwe relaxfauteuil van Anita Schmidt, een ontwerpster met wie Durlet al sinds de oprichting samenwerkt. De sofa heeft een opklapbare rug, die als hoofdsteun dienst doet. Ook de armleuningen zijn verstelbaar. Al die functionaliteit heeft een zeer eigentijdse vorm gekregen. De sofa bestaat uit een zwevend geplaatste rechthoekige basis bovenop twee metalen poten. Op die basis rusten zitkussens en licht gebogen arm- en rugleuningen die uitlopen in een spitse naad. Ook de zitkussens lopen uit in deze spitse afwerking.

     

    De relaxfauteuil heet Saxon. Hij oogt zeer slank, en is daarom perfect in elk interieur te integreren. Niet onbelangrijk, omdat de meeste relaxfauteuils in bestaande salons worden bij geplaatst. De fauteuil heeft geen zijbanden, maar voor- en achterkant zijn met een platte naad aan elkaar verbonden.

     

    Roderick Vos,   ontwierp een ‘archetypische’ sofa, een oervorm waar iedereen aan denkt die het woord ‘sofa’ hoort. Eigenlijk heeft hij zichzelf gedwongen om zo min mogelijk te ‘ontwerpen’. Zo werd Bibo een sofa- en fauteuilprogramma dat er tegelijk heel nieuw en ook vertrouwd uitziet.

     

    De Spin van ontwerper Alfredo Häberli   heeft  een uitgesproken stijl en karakter. Het zitvlak steekt ver uit over de voet, en dat geeft een zekere lichtheid aan het ontwerp. De H-vormige basis voegt er een extra grafisch detail aan toe. Het zeteltje draait op zijn voet, maar veert steeds terug naar zijn uitgangspositie. Subtiel maar belangrijk detail: de ‘T-naad’, die met mate gebruikt werd, geeft een bijzonder cachet aan het model. RVH.

    www.durlet.com

     

     

    10-11-2006 om 22:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tara.logic
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tara .Logic, de verbinding tussen lichaam en geest

     

    De Tara .Logic gebaseerd op de vormentaal van de Tara Classic eenhendelmengkraan, is qua design bewust uitgerekt en ‘geverticaliseerd’, ook door het weloverwogen weglaten van een rozet, waardoor de lijnvoering nog slanker overkomt. Zo ontstaat een nieuwe, minimalistische verticaliteit die zich op de architectuur en vormgeving van de badkamer laat overdragen. Nadat bij MEM en vervolgens bij LULU spiritualiteit respectievelijk zinnelijkheid voorop stonden, is dat bij Tara .Logic de fitness. RVH.

    www.dornbracht.com

    10-11-2006 om 22:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.candarel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    POCKET CANDEREL

    GETEKEND KARL LAGERFELD.

     

     

    Misschien is de verleiding wel gemaakt om eraan toe te geven? Dit motto hield Karl Lagerfeld vast en zeker in het achterhoofd bij de creatie van de nieuwe collectie Pocket Canderel.

     

    5 “Péchés Mignons” ofte “zoete zonden”, uitgedacht en in beeld gebracht door Karl Lagerfeld: Onbeschaamheid, Bekoring, Verleiding, Genot; Gulzigheid, een ware fotogalerij met verfijnde, kleurrijke protretten om meteen te verzamelen. De exclusieve ‘hyperesthetische’ collectie die 5 zonder weergeeft bestaat uit echte kunstwerkjes.

     

    Onbeschaamdheid gaat gepaard met lef en jeugdigheid, Bekoring: het engelengezicht van Eva toen ze de verboden vrucht vasthield, Genot is onze trouwe metgezel, de motor van ons bestaan, Gulzigheid roept het beeld op van een onbezorgde lijn, terwijl Verleiding, de Lagerfeld-vrouw met de perfecte lijn afbeeldt, naarstig op zoek naar een superondeugende Pocket.

     

    De Pockets van Canderel bevatten 80 zoetjes, elk met de zoetkracht van een klontje suiker en maar 0.1 calorieën. RVH.

     

     

    10-11-2006 om 18:21 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zenith 2006 maison de la france

     

     

    Maison de la France op Zenith 2006

     

     

    Van 21 tot 25 november is Maison de la France naar jaarlijkse traditie met talrijke partners aanwezig op de 13de editie van Salon Zenith, het vakantiesalon voor levensgenieters vanaf 50 jaar. Liefst 35 Franse partners (regio’s, departementen, steden…) zullen bezoekers verwelkomen op een oppervlakte van 850 m² in Paleis 3 van Brussels Expo (Heizel).

     

    Senioren kunnen er ideeën sprokkelen voor hun volgende vakantie in Frankrijk, hun favoriete bestemming. Inderdaad, 20,2 % van alle vakantiegangers die ouder zijn dan 55, kiest voor Frankrijk als vakantiebestemming. (Bron: WES-studie, uitgevoerd tussen april 2004 en maart 2005).

     

     

    Eregast in het Frankrijkdorp:

    de Vakantiedorpen

     

    De Franse vakantiedorpen zijn dit jaar eregast in het Frankrijkdorp. Zij tonen hun aanbod op het hele Franse grondgebied.

     

    De Belgen en de Franse vakantiedorpen

    Volgens een onderzoek, uitgevoerd bij de vakantiedorpen, zijn de Belgen en de Luxemburgers de belangrijkste buitenlandse klanten in de vakantiedorpen en steken met kop en schouder uit boven andere nationaliteiten. In 2005 vertegenwoordigden de Belgen tussen 46 en 86 % van het buitenlandse cliënteel volgens de ondervraagde vakantiedorpen.

     

     

    Het toeristische aanbod van de vakantiedorpen op Zenith

    De Franse vakantiedorpen liggen verspreid over het hele land. Alles bijeen zijn er meer dan 550 comfortabele vakantieplaatsen. Het label ‘Loisirs de France’ = een engagement voor een kwaliteitsvolle dienstverlening. Er zijn gemeenschappelijke normen uitgewerkt voor elk van de vakantiedorpen, zodat een zeker kwaliteitsniveau kan geboden worden, zowel wat betreft de dienstverlening, het milieu, als de uitrusting en de infrastructuur.

     

    De troeven van een verblijf in een vakantiedorp…

    Activiteiten die aangepast zijn aan elke leeftijdsgroep (openluchtactiviteiten: wandelen, mountainbike, tennis, ski…). Animaties (culturele ontdekking van de streek, ateliers, spelen, spektakels, sportieve activiteiten, enz.). Opvang voor de kinderen: specifieke animaties voor de kinderen (alle vakantiedorpen bieden gratis en vrij toegankelijke animaties; sommige dorpen zijn speciaal aangepast voor jonge kinderen. Infrastructuur voor sport en vrijetijdsbesteding (speelpleinen voor alle leeftijden, zwembad…).Verschillende logiesformules voor individuele gasten (van 2 tot 9 personen) of groepen: appartementen, bungalows, gîtes.Keuze tussen vol- of halfpension, of gewoon huurformule.Uitrusting voor seminaries en meetings.

     

     

    Gastronomie en animaties op het Salon

     

    Het restaurant van het Frankrijkdorp legt het accent voor zijn menu’s op typisch Franse smaken. U kunt er heerlijke regionale specialiteiten proeven en er worden ook gerechten aangeboden onder de noemer ‘Gezondheid’.

     

    Praktische Informatie

    Salon Zenith

     

    Wanneer? Van 21 tot 25 november 2006 van 10 tot 17 uur

    Waar ? Paleis 3 van het Tentoonstellingspark van Brussel

     

    info.be@franceguide.com of www.franceguide.com

     

    10-11-2006 om 18:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de kapblok

    De Kapblok op jacht.

     

    Op zondag 19 november gaat restaurant De Kapblok – Dilbeek, net als vorig jaar, op jacht. Gastronomen en fijnproevers kunnen er terecht voor een aangepast jachtmenu, hetzij in een feilloos 4 gangen menu, hetzij in een iets uitgebreider 6 gangenmenu. Men kan zowel reserveren voor het menu en dan zelf de wijn kiezen, als voor een all-in formule waarin champagne, wijn, water en koffie zijn begrepen. rvh.

     

     

    10-11-2006 om 18:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gouden muts

    Wild –wintermenu:

     

    Restaurant De Gouden Muts in Aarschot biedt tot 30 december ek. een wild-wintermenu in een 4- of 5-gangenuitvoering met vrije keuze voor aangepaste wijnen. Er is onder meer een huisgerookte fazantenborst met grondwitloof, een cappuccino van witloof met gerookte everzwijnfilet en hazenrug en hertekalfnootjes met poivrades. Een pousse ‘surprise’ in 4 verschillende chcocoladesoorten geldt als sluiter. RVH.

     

    10-11-2006 om 18:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon antwerpen

     

     

    6 DAGEN INTERNATIONAAL VAKANTIESALON ANTWERPEN.

     

     

    De 29ste editie van het Internationaal Salon voor Vakantie, Toerisme & Caravanning in Antwerpen gaat van start op vrijdag 26 januari 2007 en loopt tot en met woensdag 31 januari 2007, beurs die doelbewust kiest voor kwaliteit en een gevarieerd aanbod. Net als bij de vorige uitgave werd ook nu het aantal dagen op 6 gehouden. Een bewuste keuze.

     

    Organisator Sinva Exhibitions kreeg vorig jaar niets dan positieve reacties op de beslissing om de duur van de beurs terug te brengen tot 6 dagen. “Het is een internationale trend”, aldus organisator Emmanuel Rubens. “Collega-beursorganisatoren in binnen- en buitenland opteren eveneens voor kortere salons. Daarmee komen we tegemoet aan de vraag van de exposanten en dan vooral van de bureaus voor toerisme.”

     

    Exposanten hebben baat bij een doelgericht, geïnteresseerd publiek. Ook hier wordt de vernieuwing verder gezet, aldus Emmanuel Rubens: “Sedert vorige editie maken we er werk van het beter geïnformeerde publiek te bereiken. Met het gerichte beursaanbod bezoeken heel wat interessante doelgroepen het Vakantiesalon.”

     

    Gastland Kroatië pakt zijn deelname aan het salon bijzonder dynamisch aan met een engagement dat verder gaat dan enkel de aanwezigheid op de beurs zelf. De centrale stand van Kroatië in hal 4 van Antwerp Expo zal voor vele bezoekers trouwens een verrassende ontdekking zijn van de vele vakantiemogelijkheden die bekende en minder bekende regio’s van het land bieden.

     

    Inspelend op de actuele trend naar meer outdoorvakanties, is er een uitbreiding van het aanbod camping, caravanning en motorhomes.  En ook liefhebbers van de duiksport op reis vinden op het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen een schat aan informatie. RVH.

     

     

     

    29ste editie van het Internationaal Vakantiesalon Antwerpen

    Gastland Kroatië

    Van vrijdag 26 januari t.e.m. woensdag 31 januari 2007.

    Antwerp Expo – Jan Van Rijswijcklaan 191 – 2020 Antwerpen

    Alle dagen open van 10.00 tot 18.00 u

    !!! Nocturnes op vrijdag 26 en dinsdag 30 januari:  open van 12.00 tot 21.00 u !!!

     

     

    www.vakantiesalon-antwerpen.be      

     

    10-11-2006 om 18:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dolce bad neuheim

    LEEF U DEZE WINTER UIT OP HET IJS IN BAD NAUHEIM

     

    Ervaar echte teamgeest tijdens een ijshockeyevement

     

     

    Dolce Bad Nauheim, in Duitsland, een van de bestemmingen van de groep Dolce International, lanceert een nieuwe formule met een origineel incentiveprogramma voor bedrijven: ‘Go Wild on Ice’, of ‘Leef u uit op het ijs’. Het programma is vooral bestemd voor groepen die een actieve en originele teambuildingactiviteit willen beleven. Een van de troeven van de formule is dat ze de deelnemers echte teamgeest laat ervaren via een spannend ijshockeyevenement.

     

    De formule ‘Go Wild on Ice’ omvat een volledig trainingsprogramma voor groepen tot maximaal 45 personen door een tot drie leden van het lokale ijshockeyteam Rote Teufel (…  Rode Duivel), toegang tot alle installaties van het stadion, inclusief de kleedkamers en alle nodige uitrusting.

     

    U verblijft in hotel Dolce van Bad Nauheim, dat vanop een heuvel uitkijkt over dit pittoreske Duitse stadje. In het hotel kunt u genieten van de Spafaciliteiten, een overdekt zwembad, een diner in een van de twee restaurants vooraleer u zich terugtrekt in een van de 159 kamers. Het hotel beschikt over 27 vergaderzalen en dat maakt het programma ook geschikt voor teambuildingactiviteten tijdens groepsbijeenkomsten. RVH.

    www.dolce.com.

     

    10-11-2006 om 18:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cadeauchecks

     

     

     

    Cadeuchecks Châteaux & Hôtels de France.

     

    Onder het voorzitterschap van Alain Ducasse lanceert de keten andermaal een interessante nieuwigheid. In niet minder dan 538 ‘charme’-adressen kan men zijn vrienden vergasten op een unieke belevenis. De nieuwe traditionele cadeaubons zijn verkrijgbaar vanaf een waarde van 40€, het aanbod ‘escapades’ bevat 4 keuzemogelijkheden en dit vanaf 150€ voor 2 personen, een fijnproeverbord kan worden aangeboden vanaf 120€ voor twee terwijl echte fijnproevers graag bij hun geliefkoosde chef een kookles volgen. Hier zijn tal van suggesties beschikbaar vanaf 95€ per persoon.

     

    Onbeperkt genieten van een overheerlijke keuken is het motto van Alain Ducasse. Met de nieuwe cadeaubons kan men dit genot zeer eenvoudig naar vrienden en kennissen uitbreiden. RVH.

     www.chateauxhotels.com

     

     

    10-11-2006 om 18:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mice opt

     

    OPT biedt aanstekelijke ideeën voor bedrijven

     

     

     

    Het “Brussel-Wallonië Convention Bureau” van het Office de Promotion de Wallonie et de Bruxelles (OPT) pakt uit met de gids Experience Wallonia. Your Incentive Guide to Southern Belgium. Deze dienst van het OPT promoot Wallonië en Brussel op de nationale en internationale markt als bestemming voor zakenreizen, congressen en professionele evenementen.

     

    Activiteiten in 6 categorieën

    De nieuwe gids is een handige leidraad voor zakenlui die op zoek zijn naar ludieke, culturele en motiverende activiteiten voor hun bedrijf. De algemene info vindt u er in vier talen, de details over de activiteiten in het Engels in het Frans. De overzichtelijke brochure deelt de bedrijfsactiviteiten in 6 categorieën in: challenge/team building, sportactiviteiten, wellness en thermalisme, self development training, cultuur en team building in de keuken.

     

    Wallonië, een bruisende bestemming!

    Experience Wallonia maakt duidelijk waarom bedrijven voor het zuidelijke deel van België moeten kiezen voor hun speciale activiteiten. Er is voor ieder wat wils. Wallonië betekent natuur, een rijk patrimonium, buitensportactiviteiten enz. Bovendien biedt het zakentoerisme in Wallonië een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Daarnaast promoot het OPT ook het zakentoerisme in Brussel. Onze hoofdstad is uitstekend gelegen in het hart van Europa en staat voor kunst, cultuur en gastronomie. RVH.

     

    Nog meer aanstekelijke ideeën nodig?

    www.meetingpointbelgium.be 

     

     

    10-11-2006 om 18:17 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.First British airways

     

     

    Ervaar echte luxe in FIRST van British Airways

     

     

    British Airways biedt Club World reizigers tijdelijk de mogelijkheid om de zeer exclusieve eerste klasse FIRST te ervaren. Iedereen die een Club World ticket heeft geboekt vóór 31 december 2006 en reist vóór 31 maart 2007 komt voor deze upgrade in aanmerking op één van de enkele reizen van een retourvlucht.

     

    Alle voordelen van FIRST liggen binnen handbereik.

    Sneller door de douane, toegang tot de exclusieve lounges, en uiteraard een sublieme service aan boord. Zo kan men in een, bijna privé, afgeschermde zitplaats werken, slapen en à la carte eten wanneer het uitkomt. Het menu is met zorg samengesteld door British Airways’ eigen ‘culinary council’ waarin onder meer de befaamde chefkok Michel Roux plaatsneemt. Bij het eten kan men genieten van een speciaal voor FIRST geselecteerde wijn of champagne. De stoel kan worden omgetoverd tot een bed van maar liefst 2 meter lang. Het cabinepersoneel in FIRST is speciaal opgeleid en biedt discretie en een hoog niveau van service.

     

    De Club World tickets die in aanmerking komen voor een upgrade naar FIRST dienen vóór 31 december 2006 geboekt te worden bij een reisagent of het reserveringsnummer 02- 7173217. RVH.

    www.ba.com

     

    10-11-2006 om 18:17 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs