Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval Oostkantons

    MET ALAAF, HELAU... EN SKI HEEL EN AL IN DE CARNAVALSVAKANTIE!

     

     

     

     

    Wie nu een korte vakantie in de Oostkantons wil beleven heeft keuze te over! Voor de liefhebbers van carnaval staat het hoogtepunt van het "5e seizoen" dit jaar helemaal vooraan. Er zijn er nochtans die dit kabaal willen ontvluchten en wat kan men mooier dromen dan de wondermooie regio in haar winterkleed te kunnen ontdekken.

     

    Met de oudewijvendonderdag op 11 februari wordt het startschot gegeven voor de dolle dagen die een bijzonder, zo niet zelfs het folkloristische hoogtepunt van het jaar voorstellen. Wat de drukte van de "gekken" in de Oostkantons echter van die uit de andere regio's onderscheidt, is ongetwijfeld het buitengewone feit dat men hier op een beperkte ruimte tegelijk met twee, volledig verschillende carnavalstradities te maken heeft. In de Duitstalige gemeenten van de Oostkantons heeft alles te doen met de carnaval uit het Rijnland, die zijn hoogtepunt kent op carnavalszondag (14/02) resp. Rozenmaandag (15/02), wanneer de carnavalsvrijgezellen en hun muziekverenigingen uitnodigen tot hun prachtige optochten.

     

    Een bijzondere rol in de carnaval van de Oostkantons speelt de stad Malmedy. Hier heeft de officiële opening van de "Cwarmê" reeds plaatsgevonden op de eerste van de zogenaamde "vette donderdagen". Op carnavalszondag (14/02) start dan de grote carnavalsoptocht met deelneming van alle verenigingen, muziekgroepen en traditiemaskers van de Waalse carnaval. Op carnavalsmaandag (15/02) wordt er rollenspel in Waals dialect opgevoerd. De carnaval eindigt dan in de voormalige abdijstad met het verbranden van de "haguète" op carnavalsdinsdag (16/02). RVH.

    www.oostkantons.be/carnaval

     

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.park inn Luik 'hotel van het jaar'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    PARK INN LIEGE AIRPORT BEKROONT ALS “HOTEL VAN HET JAAR” OP JAARLIJKSE REZIDOR CONFERENTIE

     

     

     

     

    Op de jaarlijkse business conferentie van the Rezidor Hotel Group in Londen werd het Park Inn Liège Airport hotel uitgeroepen tot “Hotel van het Jaar”.

     

    Het Park Inn Liège Airport Hotel kreeg deze award voor zijn uitstekende resultaten in 2009: zo groeide zijn marktaandeel binnen de sector met 32,2 % t.o.v. 2008, bruto-winst met 9,1 % t.o.v. 2008 en had het een totale score van 85% op de jaarlijkse tevredenheidenquête van de medewerkers.

     

    Tineke de Wit, Algemeen Directeur Park Inn Liège Airport : “Ik ben vereerd deze prijs mee te mogen nemen naar Luik, maar wil benadrukken dat dit het resultaat is van het hechte teamwerk van alle medewerkers het hele jaar door. Dit motiveert ons om verder te gaan in dezelfde richting – steeds vooruit !”:

     

    Het Park Inn Liège Airport met een totale oppervlakte van 4.000 m² biedt 100 kamers. Verder beschikt het hotel over een restaurant, 8 modulaire vergaderzalen, een aparte crew lounge met internetverbinding, een fitnessruimte en een 50-tal parkeerplaatsen specifiek voor het hotel. Het hotel biedt zijn gasten bovendien gratis en draadloze internetverbinding in het hele gebouw.

     

    Met zijn locatie, naast de passagiersterminal op de luchthaven, richt het Park Inn hotel zich tot reizigers en gebruikers van de luchthaven en vliegtuigmaatschappijen die dagelijks kamers reserveren voor hun crews, klanten en medewerkers vanuit het buitenland en anderzijds tot bedrijven uit de lokale bedrijvenzones voor het organiseren van hun vergaderingen op dagbasis of eventueel met een overnachting. Tijdens de weekends biedt het Park Inn aantrekkelijke prijzen voor toeristen die Luik en zijn wijde omgeving willen ontdekken. RVH.

    www.parkinn.com

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiesalon brussle

     

    52ste editie van het Vakantiesalon Brussel een denderend succes

     

     

     

    Exposanten, bezoekers en organisatie blikken heel tevreden terug op een geslaagd Vakantiesalon. Maar liefst 112.213 mensen hebben een bezoekje gebracht aan de 52ste editie van het Vakantiesalon, en dat is een stijging van 6 procent tegenover vorig jaar.

     

    Blikvangers op deze editie van het Vakantiesalon waren onder meer gastland Griekenland, het thema ‘Reizen op maat’ waarrond het Salon opgebouwd werd en de speciale zone in verband met ‘Gezond op reis’. Ook het Holiday Forum was opnieuw van de partij. Volgend op het overdonderend succes van vorig jaar, vond dit platform voor en door de reizigers opnieuw een vaste stek op het Salon. De boekingen bleven evenmin achter. De Belg blijft ook nu reizen en vele landgenoten hebben hun reisplannen reeds op het Salon geconcretiseerd.

     

    Gastland Griekenland spreekt van een succesformule met voelbare resultaten: “Wij kijken vergenoegd terug op het Salon 2010”, zegt Theodoros Chartomatsidis van de Griekse Dienst voor Toerisme. Brazilië, dat voor het eerst op het Salon aanwezig was met een gedeelde stand van de Braziliaanse Ambassade en de Toeristische Dienst van Brazilië Embratur, is tevreden over haar eerste deelname aan het Vakantiesalon van Brussel. “Brazilië is de Belgische markt aan het veroveren”, aldus Brice Massimo Cicconetti van Embratur. Ook de nummer één vakantiebestemming van de Belgen, Frankrijk, kon dit jaar als altijd op de nodige aandacht rekenen.

     

    De speciale zone rond ‘Gezond op Reis’ begeesterde het vakantieminnend publiek. Via een vraag-en antwoordsessie werden de meest prangende vragen omtrent het belang van vaccinatie en preventie van de aanwezigen beantwoord.

     

    Voor Johan De Deygere, directeur van Brussels Fairs & Exhibitons en organisator, berust het succes van het Vakantiesalon op de gebundelde inspanningen van zowel de organisatie als de exposanten. De hoofddoelstelling blijft om de interesse van het publiek op een kwaliteitsvolle manier in te vullen, opzet waarin men duidelijk is geslaagd. RVH.

    www.vacciweb.be









    10-02-2010 om 09:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goedkoop op vakantie

    Steeds meer kansarme Vlamingen kunnen goedkoop op vakantie

     

     

     

     

     

    In 2009 konden meer dan 87.000 Vlamingen met een laag inkomen door toedoen van het Steunpunt Vakantieparticipatie op daguitstap gaan of er voor enkele dagen op uit trekken. Dat aantal, een record, steeg in vergelijking met een jaar eerder met liefst 20 procent. Dat maakte Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois in Brugge bekend op het druk bijgewoonde Forum Vakantieparticipatie 2010.

    Op het Forum gingen 400 vakantiemakers, kansarme vakantiegangers en sociale organisaties met elkaar in dialoog. Het Steunpunt stelde er ook het vakantieaanbod voor 2010 voor, het grootste aanbod ooit.

     

    Meer dan een op de tien Vlamingen leeft vandaag onder de armoedegrens. Een weekje op vakantie gaan zit er voor hen meestal niet in. Voor vrije tijd en vakantie blijft bij gezinnen met een laag inkomen vaak te weinig budget over. Vakantie is volgens toerismeminister Bourgeois echter een recht voor iedereen. "Ook mensen die het minder breed hebben moeten tijdens een reis of daguitstap de batterijen eens kunnen opladen en tijd  kunnen maken voor zichzelf en hun gezin. Uit onderzoek blijkt bovendien dat een vakantie-uitstap de sociale contacten van kansarmen aanzienlijk verbetert en hun zelfstandigheid versterkt", legt de minister uit. "Daarom wil ik die mensen met het Steunpunt Vakantieparticipatie de kans geven om er ook eens op uit te trekken. Toerisme is er voor iedereen". RVH.

    www.vakantieparticipatie.be

    10-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Agathe in Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Goed nieuws voor fashion addicts ! Na twee jaar afwezigheid opent Agatha opnieuw de deuren in de Brusselse Louisagalerijen. De nieuwe winkel kreeg, net als alle andere Agatha-winkels, een resoluut hedendaagse inrichting. Liefhebsters van stras, lovertjes en dromen kunnen er de klassieke of erg trendy collecties van dit merk met stevige reputatie komen ontdekken.

     

    Fans van fantasiejuwelen keken al enkele maanden reikhalzend uit naar dit moment. Onder impuls van Pascale Hody, die al flink wat ervaring vergaarde binnen Agatha België, opent een nieuw pand op het nr. 24 van de Espace Louise de deuren in het teken van de fantasie. Een adres met standing dat mooi aansluit bij het merkimago, meteen de eerste in een rij van vier Brusselse winkels die binnenkort de deuren openen.  Binnen enkele maanden zal Agatha ook in Vlaanderen en Wallonië winkels openen.
     

    Hoewel Agatha nog steeds even fel schittert, mag het merk met de parels en sieraden ondertussen al vijfendertig kaarsjes uitblazen. Een ideale gelegenheid om de winkels te restylen die voortaan – van Parijs tot Hongkong - een zeer hedendaags en aantrekkelijk cachet bieden aan de klanten. Er heerst een zachte, gedempte sfeer die wordt verrijkt door de kleurenkeuze (gelakt wit, blauw en lichtgrijs) en de dominant aanwezige materialen zoals hout. De juwelen worden net als kunstwerkjes tentoongesteld aan de muren.

    Een aangenaam en luxueus kader, ideaal om de armbanden, halskettingen, oorringen en broches uit de acht collecties die Agatha jaarlijks voorstelt, optimaal tot hun recht te laten komen. RVH.

     

    10-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provencaalse sauteerpan

    Dit nieuwe product behoort tot het volledige assortiment Les Forgées. Deze collectie keukengerei, onontbeerlijk in de keuken en door de gebruikers erg gewaardeerd vanwege haar design, maakt het mogelijk snel, gezond en gemakkelijk te koken!

     

    Le Creuset heeft deze nieuwe lijn pannen en sauteerpannen in gesmeed aluminium gelanceerd om duurzaamheid en gebruiksgemak te kunnen bieden. Er zijn geen vervormingen dankzij de gecontroleerde diktes er is extra duurzame anti-aanbaklaag aan binnen- en buitenkant.

     

    De Provençaalse sauteerpan is ideaal om fijne vleesgerechten, groenteschotels of paella’s voor de hele familie te bereiden. Dankzij de twee handgrepen is hij zeer gemakkelijk te hanteren en hij wordt geleverd met een deksel. Kortom een nieuw onmisbaar stuk in uw keukencollectie. RVH.







    10-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercure versnelt groei

    Mercure hotels versnelt groei via franchise

    Twee nieuwe hotels in België: Leuven en centrum Brussel

     

     

     

     

    Zowel in België als internationaal wil de groep Accor nog sneller gaan groeien. Daarom trekt ze voor een aantal van haar merken, waaronder Mercure, franchisenemers aan.

     

    Mercure is een wereldwijde keten van midscale-hotels die elk hun eigen, specifieke stijl en persoonlijkheid hebben. Eerder al bouwden zij een nieuw hotel aan het Brusselse Zuidstation – de opening daarvan is voorzien in het najaar. Vandaag berichtte Mercure dat zij met de groep Alliance Hospitality een franchisecontract hebben getekend voor twee vestigingen, namelijk voor Mercure Leuven Center en Mercure Brussels Center Louise.

     

    Dankzij deze samenwerkingsovereenkomst kan de keten zich voor het eerst in Vlaanderen en het centrum van Brussel vestigen, met een hotel dat vele seminariemogelijkheden biedt. Het aantal Mercure-hotels in België komt daarmee op zeven te staan.

     

    Mercure Leuven Center (het vroegere Holiday Inn) is gelegen naast het stadhuis in het hart van Leuven. Het telt 101 kamers en beschikt over een businesscenter met een seminarieruimte. Op de Charleroisesteenweg, vlak bij het Stefaniaplein, ligt Mercure Brussels Center Louise (het voormalige Holiday Inn). Dit hotel omvat naast 201 kamers ook een vergaderzaal met een panoramisch uitzicht, waar tot 170 personen terechtkunnen.

     

    Dankzij een groots renovatieproject zullen deze twee hotels binnenkort beantwoorden aan de hoge normen van het merk Mercure. Vooral de publieke ruimten (receptie en lobby) en de kamers ondergaan een grondige facelift. De merknaamverandering is voorzien voor 1 april 2010.

     

    Intussen heeft de groep Accor ook zijn franchisecontract met Alliance Hospitality voor het hotel Mercure Liège verlengd. Ook dit hotel wordt momenteel gerenoveerd. RVH.

    www.mercure.com.

     

     

     

    09-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JBC: 9 maand mooi

     

     

    JBC steekt alle toekomstige mama’s in een hip kleedje. De stylisten van JBC ontwerpen deze modieuze collectie met het oog op een perfect draagcomfort tijdens de zwangerschap. Zo straal je elke dag weer!

    Consumenteninformatie JBC: 0800 179 82 – www.jbc.be

     

     









    08-02-2010 om 17:47 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SN naar Nigeria

    Brussels Airlines breidt Afrikaans netwerk uit met Nigeria en Equatoriaal Guinea

    Vier nieuwe bestemmingen dankzij groter partnership in Afrika met Lufthansa

     

     

     

    Dankzij een uitbreiding van de samenwerking met partner Lufthansa kan Brussels Airlines haar passagiers voortaan nieuwe vluchtmogelijkheden aanbieden naar Nigeria (Abuja, Lagos en Port Harcourt) en Equatoriaal Guinea (Malabo). Deze vluchten worden uitgevoerd door Lufthansa en worden voortaan ook door Brussels Airlines gecommercialiseerd. Beide bestemmingen ontbraken in het uitgebreide Afrika aanbod van Brussels Airlines. De overstap in Frankfurt verloopt vlot en snel dankzij de uitstekende uurregeling van de vluchten. Voor de lange afstandsvluchten hebben de passagiers de keuze uit first, business en economy class. Op alle vluchten kunnen Miles en More vliegmijlen gespaard of uitgegeven worden.

    Lufthansa gaat ook vliegtuigzetels verkopen op de Brussels Airlines vluchten naar Rwanda (Kigali), Sierra Leone (Freetown), Guinee (Conakry) en Angola (Luanda).

     

    Ook op de route naar Angola gaan Brussels Airlines en Lufthansa samenwerken zodat de passagiers van beide maatschappijen voortaan vier keer per week naar Luanda kunnen vliegen (twee maal per week via Lufthansa en Frankfurt, twee maal per week via Brussel en Brussels Airlines).

     

    Lufthansa gaat voortaan bijkomende Brussels Airlines vluchten commercialiseren, tickets van de Belgische luchtvaartmaatschappij naar Freetown (Sierra Leone), Kigali (Rwanda), Conakry (Guinee) en Luanda (Angola) zullen via de codeshare formule voortaan ook door Lufthansa verkocht worden. RVH.

    www.brusselsairlines.com

     

     

    08-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verrassingswagen

    Europcar België lanceert de “Mini Maxi voor een mini-prijs”:

    een “verrassingswagen” tegen het onklopbare tarief van 42 euro per dag

     

     

     

    Te allen tijde een onklopbaar tarief bieden aan de klanten? Dat is waar Europcar naar streeft met zijn nieuwe product “Mini Maxi voor een mini-prijs”, waarmee de klant een “verrassingswagen” kan huren tegen 42 euro per dag. 

     

    De klant reserveert minstens 48 uur op voorhand en betaalt via het internet, het callcenter of agentschap. Wanneer hij de sleutels van zijn wagen komt ophalen, ontdekt hij welk model hem is toegekend, op basis van de beschikbaarheid. De klant

    heeft gegarandeerd de laagste prijs op de markt voor een wagen uit het Eco-, Standaard-of Monovolumegamma. Hij kan dus zowel de sleutels van een Twingo als

    die van een Passat overhandigd krijgen, maar steeds voor de mini-prijs van 42 euro per dag. In dit tarief zijn de verzekeringen “Collision” en “verzekering van diefstal van de wagen” en 250 km per dag inbegrepen.

     

    Dit product van Europcar is zonder twijfel een anti-crisismiddel en uniek op de markt

    van de kortetermijnverhuur. RVH.

    www.europcar.be

    07-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenlands toerisme

    Binnenlands toerisme in 2009 tempert de crisis

     

     

     

    Het toerisme in Vlaanderen voelde in 2009, zoals verwacht, de gevolgen van de wereldwijde economische crisis. Het aantal toeristische overnachtingen daalde met 4% in vergelijking met 2008. Daarmee doet Vlaanderen het net iets beter dan het gemiddelde binnen de Europese Unie. De daling in Vlaanderen bleef beperkt door het succes van het binnenlands toerisme. Het aantal Vlamingen dat in eigen land in =

    toeristische logies verblijft, ging er vorig jaar zelfs licht op vooruit (+0,3%). Dat concludeert Vlaams minister van Toerisme Bourgeois op basis van de voorlopige cijfers (tot en met september) die Toerisme Vlaanderen ontving van de Algemene Directie Statistiek.

     

    De daling van het aantal toeristische overnachtingen in Vlaanderen was te verwachten. "De wereldwijde economische crisis en de sterke euro hebben het toerisme naar Europa en naar Vlaanderen fors aangetast", legt minister Bourgeois uit. "In vergelijking met 2008 telden we 7,5% minder overnachtingen van buitenlandse toeristen. Positief en hoopgevend is de opmars van het verblijfstoerisme in eigen land, dat er zelfs lichtjes op vooruit gaat." RVH.

    www.toerismevlaanderen.be/cijfers

     

     

    07-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Norfolkline

     

     

    NORFOLKLINE: NU OOK  BUSREIZEN OP DUINKERKE DOVER ROUTE

     

     

    Ferrymaatschappij Norfolkline, opererend op de Kanaalroute tussen Duinkerke en Dover, zal vanaf april 2010 ook bussen vervoeren. In de haven van Duinkerke worden intussen de faciliteiten voor bussen en passagiers geïnstalleerd.

     

    Norfolkline heeft op de lijn Duinkerke – Dover een zeer goede reputatie en werd hiervoor reeds gehonoreerd. In 2009 ontving Norfolkline de award ‘Best Ferry Company’ van The Guardian en Observer Travel.

     

    De drie schepen van Norfolkline – comfortabel, ruim, kindvriendelijk – varen de klok rond met om de twee uur een afvaart in beide richtingen. De ligging van Duinkerke, minder ver dan Calais en uitstekend aangesloten op het wegennet, is een bijkomende sterke troef.

     

    De instap van Norfolkline op de coach market wordt door David Finnegan, Continental Sales & Marketing Manager, als volgt toegelicht: “de nieuwe investering creëert uitzonderlijke faciliteiten voor autocaristen en hun klanten die in combinatie met onze comfortabele en betaalbare overtochten en jarenlange ervaring resulteert in een onklopbaar aanbod. We zijn dan ook zeer blij in de coachsector te kunnen groeien en we kijken uit naar een goede samenwerking met autocaristen langs beide kanten van Het Kanaal”. RVH.

    Prijzen zijn beschikbaar en boekingen mogelijk vanaf midden februari 2010.

    www.norfolkline.com

    05-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiesalon Brussel

    Vakantiesalon 2010

     

     

    Op donderdag 4 februari opent het Vakantiesalon 2010 in Brussels Expo voor de 52ste keer zijn deuren. Van donderdag 4 tot en met maandag 8 februari kunt u er telkens terecht van 10u tot 18u. Het belooft een schitterende editie te worden met Griekenland als eregast. meer informatie op www.vakantiesalon.eu 

     

    In vier paleizen nemen meer dan 700 standhouders u mee op ontdekking naar onbekende verre oorden, mooie plekjes dichtbij, avontuurlijke reisformules en nieuwe citytrips. In Paleis 5 vindt u Europa en alle bestemmingen rond de Middellandse Zee. Paleis 4 staat helemaal in het teken van Frankrijk. Paleis 2 is voorbehouden voor Belgische standhouders en de Camping & Caravanning exposanten. In Paleis 6 tenslotte, vindt u alle verre bestemmingen, het Holiday Forum en de speciale standhouders rond ‘gezond op reis’. Ook Liberty TV, touroperator Neckermann en de Adventure Zone worden daar ondergebracht.

     

    Het Vakantiesalon wordt dit jaar opgebouwd rond het thema ‘Reizen op maat’. Deze beweging naar meer een meer persoonlijke ‘à la carte’ invulling van de vakantie, speelt in op de individuele behoeftes van de reiziger en zet zich af tegen de gestandaardiseerde all-in formules.

    Dankzij een samenwerking met Vlaanderen Vakantieland, werden vijf verschillende reisprofielen opgesteld. Reizigers kunnen via de website hun reisprofiel bepalen en zo doelgericht naar het Salon komen. De exposanten die specifieke reizen op maat aanbieden, worden extra in de kijker gezet.

    Helemaal in de geest van deze tijd, is de speciale stand rond ‘Gezond op reis’, waar verschillende partners (Touring, GSK, Baxter, Nycomed en Buitenlandse Zaken) informeren rond hygiënische standaarden, reisverzekering en vaccinaties.

     

    Bijzondere blikvangers zijn de nieuwkomers Maleisië, dat elk jaar meer Belgische toeristen mag verwelkomen, Jordanië, Panama en Brazilië. Ook het Caraïbisch dorp breidt verder uit met de Bahamas. Dankzij de aanwezigheid van de Caribbian Tourism Organisation (CTO) is de ganse regio vertegenwoordigd. Oud gedienden ontbreken in 2010 ook niet op het appèl. De topbestemmingen Frankrijk en Spanje nemen een groot deel voor hun rekening.

    De rijzende sterren onder de Europese landen stelen de show: steeds meer toeristen vinden inderdaad hun weg naar de vergeten pareltjes uit het voormalige Oostblok Servië en Slovenië. Daarnaast blijven de touroperators het eerste aanspreekpunt voor veel vakantiegangers. 

    In de Adventure Zone vindt de avontuurlijke toerist ongetwijfeld zijn gading tussen standhouders met ondermeer paramoteur lessen, duiken, trekking en 4x4 vakanties, kortom alles indien u de betreden vakantiepaden wenst te verlaten! Tenslotte stelt het Vakantiesalon, als gevolg van het overdonderende succes van vorig jaar, dit jaar opnieuw het Holiday Forum voor. Zowel Bekende Belgen, televisiepersoonlijkheden als de reizigers zelf, vinden hier een platform voor het uitwisselen van reisadvies.

    Het belooft een fantastische editie te worden! RVH.

    www.vakantiesalon.eu 

     

     

     


    Vakantiesalon 2010 : Thema in de kijker: Reizen op maat

     

     

     

    De trends worden bevestigd: we gaan steeds vaker op vakantie en zijn daarbij op zoek naar een persoonlijke invulling van ons verlof: een cultuurrijk citytripje of een lange, heerlijk luie strandvakantie. Elke toerist heeft vaak ook verschillende behoeftes.

     

    Het Vakantiesalon, met meer dan 700 exposanten, blijft de opportuniteit bij uitstek om de honger naar informatie te stillen en heeft een aanbod voor elk reisprofiel. Naast de traditionele all-in formules, zorgt het Vakantiesalon er dit jaar voor dat u de exposanten met ‘à la carte’ aanbiedingen snel terugvindt. Dankzij het nieuwe bezoekersplan en de website, kunt u recht op uw doel afgaan.

     

    Op vakantie onderscheidt men grosso modo twee behoeftes: het aanhalen van de banden met familie of vrienden enerzijds en het verlangen om zich te differentiëren, om tot zichzelf te komen anderzijds. Met die conclusie in het achterhoofd, kan men vijf manieren isoleren om vakantie te beleven: de funreiziger, de familie reiziger, de trouwe vakantieganger, de exclusieve reiziger en de actieve ontdekker.

    Funreiziger: kernwoord = amusement, plezier maken in groep, samen nieuwe ervaringen opdoen met vrienden of familie, staat centraal tijdens de vakantie.

    Familie reiziger: kernwoord = familie & genieten, vakantie is het ideale moment om tijd door te brengen met familie en vrienden, vaak (maar niet exclusief) binnen Europa en liefst tijdens de zomermaanden.

    Trouwe vakantieganger: kernwoord = vertrouwdheid, de doelgroep zijn net iets oudere mensen, die samen met de partner op reis gaan. Tijd maken voor elkaar binnen een gezellig en vertrouwd kader is van groot belang tijdens de vakantie.

    Exclusieve reiziger: kernwoord = exclusiviteit & luxe; vakantie draait om de eigen beleving en differentiatie. Het mag al eens iets meer zijn. Vooral verre reizen waarmee men achteraf kan uitpakken.

    Actieve ontdekker: kernwoord = zelfontplooiing, vakantie is duidelijk een opportuniteit om nieuwe ervaringen op te doen die de persoonlijkheid versterken. Erop uit trekken met de rugzak, proeven van de lokale cultuur en bijzondere beleving zijn het doel.

     

    Exposanten: Ruim 700 deelnemers, onderverdeeld in hoofdexposanten, binnen- en buitenlandse toeristische diensten en touroperators. Donderdag 4 t.e.m. maandag 8 februari 2010 van 10u. tot 18u in Brussels Expo, paleizen 2, 4, 5 en 6.

    Paleis 2: België en Camping & Caravanning, Paleis 4: Frankrijk, Paleis 5: Europa en Middellandse Zee, Gastland Griekenland en Paleis 6: ‘gezond op reis’, Verre bestemmingen, Adventure Zone, Neckermann, Liberty TV, Holiday Forum.

    Kaarten: Kinderen < 6 jaar: gratis, Kinderen 6 – 12 jaar: 4 euro, Vanaf 12 jaar: 8 euro

    Kortingsbonnen en uitnodigingskaarten te verkrijgen via de website. RVH.

    www.vakantiesalon.eu

     

     

     


    Vakantiesalon 2010 Gastland Griekenland

     

     

     

    Gastland van de 52e editie van het Vakantiesalon is Griekenland. Het land van de Akropolis en Homerus spreekt tot de verbeelding. Niet het minst omdat de Griekse beschaving aan de basis van het moderne Westen ligt!

     

    Griekenland is goed voor 1,6% van de internationale toeristische markt. De helft van de toeristen komt uit slechts vijf Europese landen. 50% bezocht Griekenland in de zomermaanden juli-augustus-september, met jaarlijks niet minder dan acht miljoen bezoekers die via de vier luchthavens het land binnenkomen. Dit indrukwekkende bezoekersaantal maakt van Griekenland een van de meest toeristische landen ter wereld. Deze hoge concentratie aan vakantiegangers in de zomermaanden staat in schrijnend contrast met het laagseizoen. Toch is Griekenland het jaar rond een absolute must voor elke vakantieganger.

     

    Mevr. Angela Gerekou, waarnemend Minister van Cultuur en Toerisme over de toeristische sector in een van de mooiste landen in Europa:

    “Toerisme is, per definitie, een van de belangrijkste financiële drijfveren daar het de beweging van de mensen, verdraagzaamheid en culturele appreciatie met zich meebrengt. In deze huidige economisch moeilijke tijden moeten we dan ook snel en effectief handelen. De financiële crisis heeft immers hard toegeslagen, met alle gevolgen van dien. Massatoerisme, waarbij kwaliteit te lijden heeft onder kelderende prijzen, zorgt bovendien voor het verval van de natuurlijke en culturele rijkdommen van een regio.

    We kunnen het er allemaal over eens zijn dat het klassieke model van toerisme zijn grenzen bereikt heeft. De stormloop aan vakantiegangers niet te overzien, terwijl het laagseizoen werkloosheid en sociale druk met zich brengt, vooral op de kleinere Griekse eilanden die geen andere bron van inkomsten bezitten. Dit toerismemodel, gebaseerd op weinig diversiteit en lage kwaliteit, moet bovendien concurreren met andere Mediterrane landen, vooral buiten de eurozone.

     

    In Griekenland zal privaat massatoerisme altijd de hoeksteen voor de sector blijven. Het klimaat is rijp voor verandering met de uitbouw van een  langetermijnvisie. Cultuur en Toerisme zijn de twee fundamenten die Griekenland internationaal op de kaart geplaatst hebben, fundamenten die men verder uitbouwt, o.m. met het nieuwe Akropolismuseum dat op 20 juni 2009 de deuren opende, en reeds meer dan een miljoen bezoekers kon  verwelkomen.

    Het Ministerie van Cultuur en Toerisme stelt zich tot doel GROEN toerisme te promoten, de nationale marketing te heroriënteren en het toeristische product van de regio te verrijken, uit te breiden en te verbeteren.

    Groen toerisme wordt de basis van de toekomstige ontwikkelingen in de toeristische sector van Griekenland. Het behoud van biodiversiteit en natuurlijke rijkdom is daarbij cruciaal. De variëteit aan toeristische opties: duiktoerisme, agrotoerisme, citytrips, actieve vakanties moet de typische seizoensgebonden vakantietoeloop omzeilen. RVH.

    www.vakantiesalon.eu
    Vakantiesalon 2010 Special ‘Gezond op reis’

     

     

     

    Vakantie behoort een onbezorgde tijd te zijn. Toch wordt deze vaak overschaduwd door onverwachte ziektes en ongemakken die eigenlijk eenvoudig te voorkomen zijn. Met de juiste vaccinaties, een goede reisverzekering en enkele basisregels betreffende hygiëne in het achterhoofd, kunnen veel problemen op vakantie vermeden worden.

     

    Het Vakantiesalon stelt dit jaar voor de eerste keer de speciale zone voor rond ‘Gezond op reis’. Hier vindt u alle informatie rond benodigde vaccinaties, reisverzekering en kunt u zich laten informeren over de hygiënische standaarden op uw vakantiebestemming. Partners GSK van www.vacciweb.be, Baxter Healthcare, Touring, Nycomed en Buitenlandse Zaken staan u graag te woord in Paleis 6.

     

    Holiday Forum

     

    Als gevolg van het overdonderende succes van vorig jaar, stelt het Vakantiesalon dit jaar opnieuw het Holiday Forum voor. Het Holiday Forum innoveert door nog een stapje verder te gaan en verschillende specialisten aan het woord te laten, waaronder ook de ervaringdeskundigen, de reizigers zelf.

     

    Op dit platform voor al wie op zoek is naar professioneel reisadvies op maat, stonden vorig jaar ondermeer ontdekkingsreiziger Dixie Dansecour, televisiepersoonlijkheid Nic Balthazar en journalist Martin Heylen om hun visie en expertise over reizen te delen. Dit jaar zullen opnieuw de reizigers zelf, televisiepersoonlijkheden en Bekende Belgen als experts aan het woord gelaten worden. Met sessies door mediapartners Radio 2, Bel RTL en Vlaanderen Vakantieland belooft het opnieuw een boeiende interactie te worden.

     

    Het Holiday Forum voorziet dit jaar opnieuw alle dagen een sessie met ondermeer Evy Gruyaert, Andrea Cronenberghs en Erika Vanthielen. De exacte planning is later beschikbaar via de website. RVH.

    www.vakantiesalon.eu
    Vakantiesalon 2010 Andere blikvangers

     

     

     

    Men moet het niet altijd ver zoeken om een prettige vakantie te beleven. Europa en onze naaste buurlanden bieden een waaier aan verscheidenheid. Zowel met de wagen, autocar of het vliegtuig ligt een onvergetelijke ervaring binnen handbereik.

    Voor de Belgische toerist blijven de klassiekers Frankrijk en Spanje bovenaan de lijst staan. Daarnaast maken ook minder vanzelfsprekende Europese landen hun opmars: Slovenië en Servië. Steeds meer toeristen vinden immers –terecht- hun weg naar die bestemmingen.

     

    Slovenië: een groene bestemming. De Slovenen zelf mogen terecht trots zijn op hun ongerepte natuur. Dat uit zich uiteraard in een groeiende stroom van toeristen die op zoek zijn naar duurzame vakantie. Het is dan ook geen toeval dat Slovenië op de 6de plaats staat op de wereldranglijst van de best gewaardeerde vakantiebestemmingen door National Geografic Traveller!

     

    Voor 2010 heeft het land echter nog meer te bieden. Zo opent het renaissance hotel en landhuis Drnca in Dvorska vas pri Begunjah met 43 wooneenheden in de stijl van William Shakespeare en Leonardo Da Vinci. De prachtige omgeving en het luxueuze spacentrum dragen bij tot een onvergetelijke ervaring!

    Maar ook in de winter heeft Slovenië heel wat nieuwigheden in petto! Slovenië heeft tientallen verzorgde skigebieden, uitgerust met liften, met meer dan 280 km aan skipistes. Het skigebied Kanin, waar men vorig jaar een sneeuwhoogte registreerde van 6,75m, het hoogste sinds 20 jaar, zal in het seizoen 2009/2010 verbonden zijn met het Italiaanse skigebied Sella Nevea, waardoor u slechts 1 skipas nodig heeft voor het hele gebied. Mariborsko Pohorje, het grootste skicentrum van Slovenië, zal in het komende seizoen een nieuwe kabelbaan in gebruik nemen, die de voet van Pohorje verbindt met de top. Het populaire skigebied Rogla zal voor het komende seizoen een nieuwe skipass invoeren, de Ski Plus pass, die zal gelden van 13 tot 21 u. Een must voor wie houdt van skiën bij het vallen van de avond! Liefhebbers van adrenaline zijn welkom in het nieuwe sneeuwpark Cerkno.

    www.slovenia.info 

     

    Het Vakantiesalon breidt elk jaar verder uit. Ook dit jaar enkele mooie nieuwkomers, het paradijselijke Maleisië krijgt elk jaar meer Belgen op bezoek, terwijl Jordanië en Brazilië voor het eerst hun opmars maken.

    Het Caraïbisch dorp wordt groter: nieuwe gezichten zijn naast de Bahamas, de  vliegtuigmaatschappij Martinair en CTO (Caribbian Tourism Organisation) waardoor de hele Caraïbische regio vertegenwoordigd is. RVH.

    www.vakantiesalon.eu

     









    04-02-2010 om 09:13 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sri Lanka

    Sri Lanka op zijn Best

     

     

     

     

    Het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel organiseert van donderdag 18 februari tot en met donderdag 25 februari 2010 het Sri Lanka Food Festival.

     

    Radisson Blu Royal Hotel viert dit jaar zijn 20 jarig bestaan! Van bij het begin was het Radisson Blu Royal Hotel bekend voor de organisatie van verschillende Food Festivals! De voorbije jaren kwamen landen als Cuba, Portugal, Indië, Chili en vele anderen aan bod. Deze keer wil het hotel zijn gasten laten kennismaken met Sri Lanka en zijn culinaire specialiteiten. In samenwerking met de Ambassade van Sri Lanka organiseren we een 7-daags Sri Lanka Food Festival.

     

    In het Atrium restaurant, voor de gelegenheid gedecoreerd, kan men elke middag en avond verschillende specialiteiten degusteren. Elke avond tussen 20.00u en 21.00u worden gasten getrakteerd op een optreden van acht traditionele dansers.

    Om de originaliteit en authenticiteit van de gerechten te garanderen wordt Yves Mattagne tijdens dit evenement bijgestaan door Chefs Premala en Madugalle van het Mount Lavinia Hotel in Sri Lanka.

     

    ’s Middags wordt een 3-gangen lunch geserveerd aan 21,50 EUR per persoon (zonder dranken) en ’s avonds kunnen gasten genieten van een Sri Lanka buffet met koude en warme specialiteiten aan 35 EUR per persoon (zonder dranken). RVH.

    Meer informatie of reservaties: 02/227.31.70 of fb.brussels@radissonblu.com.



    04-02-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval Malta

    Kleurrijk carnavalspektakel op Malta

     

     

     

    Carnaval op Malta is een weergaloos traditioneel spektakel dat je niet mag missen. Er wordt gefeest in verschillende steden en dorpen, maar vooral in en rond de Maltese hoofdstad Valletta. Versierde praalwagens, kostuums en vuurwerk zorgen voor een explosie van kleuren.

     

    Carnaval op Malta is een lang geëerde traditie. Het huidige carnaval stamt uit de Middeleeuwen. De ridders van St John stimuleerden dit feest waarbij jonge mannen uitgedaagd werden hun kracht te tonen en de adel zich vermaakte met een gekostumeerd bal. Nog steeds wordt carnaval geopend met een oeroude zwaarddans, de Parata, die nu door kinderen uitgevoerd wordt. De populaire dans, de Maltija, is de nationale erfenis van de oorspronkelijke adellijke bals.

     

    De 'Malta Council for Culture and Art' organiseert de officiële carnavalfestiviteiten in en rond Valletta, van vrijdag 12 t/m dinsdag 16 februari.

    Op vrijdag start het carnavalspektakel op het Vrijheidsplein in Valletta, waar een groot podium staat voor de vele dans-, zang- en theatervoorstellingen. Hier vinden de eerste danswedstrijden plaats en doet de parade van de 'Koning Carnaval' vloot, bands, dansers en verklede mensen haar intrede.

     

    Op zaterdag stroomt de stad vol Maltese gezinnen. Het Vrijheidsplein is nu even alleen voor kinderen met tal van activiteiten en danswedstrijden. De hele dag zijn er prachtige processies, optochten en parades door heel Valletta. Op straten en pleinen wordt tot in de late uurtjes gefeest. De volgende dagen zijn gevuld met optochten, shows en danswedstrijden. In winkels en kraampjes verkoopt men de traditionele carnavalstaart en overal klinkt muziek. Op 16 februari volgt de finale met een enorme optocht, vuurwerk en de uitreiking van de felbegeerde prijzen voor de mooiste kostuums, de beste praalwagens en de meest artistieke dansen. RVH.

    www.visitmalta.com , www.malta.be  





    31-01-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefden champagne ...

    Liefde, champagne en plezier in het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel

     

     

     

     

    Radisson Blu Royal Hotel in Brussel viert Valentijn op zaterdag 13 en zondag 14 februari 2010 en opent voor deze gelegenheid uitzonderlijk het Sea Grill restaurant.

     

    Radisson Blu Royal Hotel viert dit jaar zijn 20 jarig bestaan! Van bij zijn opening in 1990 is het hotel bekend voor zijn innovatieve, creatieve en dynamische aanpak. Gezien het feest van de geliefden dit jaar tijdens het weekend valt, beslisten ze dan ook om het Sea Grill speciaal te openen.

     

    Het Radisson Blu Royal Hotel stelt verschillende formules voor om een intieme avond of romantisch weekendje door te brengen. Op zaterdag- en zondagavond verwent het Sea Grill restaurant zijn gasten met een speciale 7 gangenmenu “Coup de Coeur” met live muziek aan 185 EUR (zonder dranken). In het Atrium kan men terecht voor een 4 gangen Sint-Valentijn menu aan 50 EUR per persoon (zonder dranken). Speciale overnachtingprijzen op zaterdag en zondag aan 129 EUR (dubbele kamer zonder ontbijt), 159 EUR (dubbele kamer met ontbijt). Suites vanaf 229 EUR per nacht. RVH.

    Meer informatie of reservaties: 02/227.30.48 of fb.brussels@radissonblu.com

    30-01-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lipton ice tea
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hugh Jackman is het gezicht van Lipton Ice Tea

     

     

     

     

    Lipton Ice Tea, één van ‘s werelds leidende ice tea-merken, heeft een driejarig partnership gesloten met de Hollywood-ster Hugh Jackman. Hiermee is Lipton Ice Tea het eerste internationale merk dat samenwerkt met de filmlegende. De wereldberoemde Jackman, die rollen speelde in kaskrakers als Wolverine, X-Men en Australia, is het gezicht van Lipton Ice Tea. Om dit partnership te lanceren, speelt Jackman zijn eerste hoofdrol in de nieuwe tv-commercial die vanaf maart is te zien.

     

    Jackmans optimistische levensvisie sluit goed aan op de kernwaarden van Lipton Ice Tea en haar credo ‘Drink Positief’. Door de positieve manier waarop de steracteur het leven tegemoet treedt, is hij de perfecte match met het merk. “Ik ben erg trots op mijn nieuwe rol als ambassadeur van Lipton Ice Tea. Dit is een totaal nieuwe en daarom uitdagende ervaring voor mij”, aldus Jackman. “Lipton Ice Tea is een zeer positief merk en haar waarden sluiten goed aan bij wat ik in mijn leven belangrijk vind. Ik kan niet wachten om invulling te geven aan al onze plannen.”

     

    “Hugh Jackman is de perfecte ambassadeur voor Lipton Ice Tea. Hij is positief, vol energie en een gevierd, maar bescheiden acteur en dat is precies de boodschap die wij met ons merk willen uitdragen”, zegt Jason Green, Chief Marketing Officer van Lipton Ice Tea. “We zijn ontzettend blij om met Jackman samen te werken en kijken uit naar alle activiteiten die in de komende jaren op de agenda staan.” RVH.

    28-01-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sky high: Radisson Blu hasselt

    Design op topniveau: Sky High van Radisson Blu Hasselt

    Creneau International richt hoogste champagne- en wijnbar in Hasselt in

     

     

     

    Hasselt is een unieke locatie rijker: een 70 meter hoog terras met prachtig panoramisch zicht. Het Radisson Blu-hotel opende een wijn- en champagnebar op de 19e verdieping van de Twee Torens op het Torenplein. Creneau International werkte het interieur uit en liet zich daarvoor inspireren door ‘Hasaluth’.

     

    De Hasseltse skyline staat bekend om zijn twee torens, zichtbaar vanuit de verschillende invalswegen naar het stadscentrum. In één van beide torens is het Radisson Blu gehuisvest, bekend om zijn lifestylehotels met eigentijdse architectuur en interieurdesign. Voor de inrichting van de Sky Lounge op de 19e verdieping werden de atmosphere architects van Creneau International ingeschakeld. Ook de 17e en 18e verdieping van het hotel ondergaan een complete omvorming en werden half september al in gebruik genomen.

     

    Voor het design van de Sky High dook Creneau International de geschiedenis is. De naam Hasselt is afgeleid van ‘Hasaluth’, wat hazelarenbos betekent. De ontwerpers vertrokken vanuit het idee dat het TT-center de grootste boom is in het Hazelarenbos, Hasselt dus, en plantten een grote stam op verdieping 17. De boom groeit door tot de 19e verdieping, waar de takken van de kruin zichtbaar over het plafond lopen.

     

    Rond deze stilistische stam kunnen gasten rondwandelen en genieten van een uniek panorama. De terrassen zijn met 2 meter hoog glas beveiligd. “De Sky High is een unieke locatie voor Limburg, simpelweg omdat het in geen enkel ander gebouw kan”, stelt algemeen directeur Didier Boehlen van Radisson Blu Hasselt.

     

    Het design refereert tot in detail aan de natuur. Zo werd de boomstam bekleed met een schors van vinylbehang in verticale structuur. Het vast tapijt in patroon doet denken aan de typische structuur van mos rond een boom. En de takken, vertrekkend vanuit de centrale stam, lopen elk in hun eigen richting naar het raam. Praktisch: de takken verbergen ook subtiel technieken als LED-verlichting of sprinkler. Het hoogste terras van Limburg is wekelijks toegankelijk van donderdag tot zondag. RVH.

     







    28-01-2010 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seabourn Quest

    Seabourn Quest

     

     

    In juni 2011 voegt de cruisemaatschappij 'The Yachts of  Seabourn' nog een cruiseschip aan zijn vloot toe. De rederij heeft zopas  beslist dat dit nieuwe schip de 'Seabourn Quest' zal heten. Het is het laatste  ultraluxueuze yacht in een rij van drie dat door Seabourn op drie jaar tijd in  de vaart wordt genomen. Om dit feit te vieren kondigde Seabourn op een aantal  vaarroutes superkortingen tot 70% aan.

     

    De Seabourn Quest zal hetzelfde ranke design hebben  als de Seabourn Odyssey, die in juni 2009 in gebruik werd genomen. De Odyssey  werd toen door de pers omschreven als een 'echte vernieuwing binnen het segment  van de luxecruises' Het andere zusterschip, de Sojourn, dat in juni van dit  jaar in de vaart wordt genomen, is nu al een succes want de reservaties voor  zijn allereerste vaarseizoen lopen vlotjes.

     

    Met de komst van de Odyssey, de Sojourn en de Quest neemt de  totale capaciteit van de Seabourn-vloot toe met maar liefst 200%. Seabourn wil  daarmee inspelen op de steeds groter wordende vraag naar exclusieve cruises in  het topmarktsegment. Deze drie Seabourn-yachten, die elk 32.000 ton wegen en  plaats bieden aan 450 passagiers, behoren daarmee tot de kleinste schepen die  ooit door een grote cruisemaatschappij werden gebouwd. Ze passen dan ook  perfect in de strategie van Seabourn, die haar klanten een uiterst persoonlijke  service wil bieden in een ontspannen, luxueuze sfeer. Naast de Odyssey, de  Sojourn en de Quest telt de Seabourn-vloot nog de Pride, de Spirit en de  Legend, drie kleine maar ultraluxueuze cruiseyachten die elk plaats bieden aan  208 passagiers.

     

    De naam van de derde nieuwkomer, Seabourn Quest, werd  zorgzuldig gekozen 'aldus Rony H. Broun, Managing Director van Seabourn Benelux.' Zowel de  Odyssey, de Sojourn als de Quest vertegenwoordigen de passie voor avontuur en  ontdekkingsreizen, die onze klanten ertoe aanzet om in ware Seabourn-stijl te  reizen. RVH.

    www.seabourn.be 

    27-01-2010 om 22:23 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silversea

    SILVERSEA BREIDT ZIJN CULINAIRE VERRIJKINGSPROGRAMMA UIT MET EEN NIEUWE KOOKCURSUS: RELAIS & CHÂTEAUX L'ÉCOLE DES CHEFS

     

     

     

    Silversea, de organisator van ultraluxueuze cruises, introduceert via zijn exclusieve partnership met Relais & Châteaux "L'École des Chefs", een nieuwe interactieve kookcursus die in 2010 op 11 reizen zal worden aangeboden.

     

    Het Relais & Châteaux L'École des Chefs programma schotelt de gasten een speciaal culinair lessenpakket voor. Daarnaast fungeert chef van dienst David Bilsland als gastheer voor een aantal onderhoudende evenementen. Bilsland volgde een klassieke Franse opleiding en werkte een aantal jaar aan de Londense culinaire school "Le Cordon Bleu", waar hij chef-koks opleidde. Het programma dat hij brengt werd uitgewerkt in samenspraak met Jacques Thorel, eigenaar van L'Auberge Bretonne en een Grand Chef van Relais & Châteaux.

     

    Voor elke afzonderlijke cruise werd het lessenpakket uitgewerkt als een eerbetoon aan het culturele smakenpalet van de gevolgde reisroute. Onder de hoogtepunten vermelden we gespecialiseerde workshops waarin uiteenlopende onderwerpen aan bod komen zoals basissnijtechnieken en keukenterminologie tot sauzen en bakken; kookdemonstraties met bijpassende wijnen en interactieve V&A-sessies; spannende kookwedstrijden tussen Chef Bilsland en het culinaire team van het schip; een "Lunch and Learn" evenement waarbij de gasten in kleine groepjes van een heerlijke maaltijd kunnen genieten, samengesteld uit exquise gerechten, en ook geïnspireerde "Take It Home" recepten waarmee de reizigers hun eigen gasten thuis versteld zullen doen staan.  

     

    Op bepaalde reizen, voor zover de route het toelaat, wordt een "Market to the Plate" activiteit gepland: de gasten bezoeken dan onder begeleiding een lokale markt, waarna ze zelf aan de slag gaan tijdens de kookles. Er zijn ook "Culinary Outings": een bezoek met de lesgever aan een plaatselijk restaurant, een hotel of een andere locatie waar hen een unieke culinaire ervaring wacht.

     

    "Dankzij ons partnership met Relais & Châteaux kunnen wij het exclusieve "L'École des Chefs" programma aanbieden en onze gasten trakteren op een uitstekende, diepgaande kookcursus die tegelijk onderhoudend en plezierig is," aldus Rudi Scholdis, culinair directeur bij Silversea. "Naast dit nieuwe programma blijven wij natuurlijk onze populaire "Culinary Arts" reizen organiseren - cruises waarop het vakmanschap van bekroonde chefs van topetablissementen van overal ter wereld wordt belicht, met inbegrip van internationaal gerenommeerde chefs van Relais & Châteaux." RVH.

     

    Silversea Cruises Belgique- c/o Navicruise S.A

    www.silversea.com

     

     





    27-01-2010 om 22:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs