Twintig eeuwen drinken in de Lage Landen. Nooit is de dorst zo groot als in de zomer
Een standaardwerk waar iedereen kan van genieten.
De mens zo stelt Plinius de Oudere al in de eerste eeuw is het enige wezen dat drinkt ook als het geen dorst heeft Water, wijn, bier, brandewijn, jenever, pils, frisdrank en de exotische indringers chocolade, koffie en thee: door de geschiedenis heen hebben alle mogelijke dranken elkaar bestreden om de gunst van de drinker. Maar wie dronk wat? En waarom? Water en bier voor de armen, wijn voor de rijken? Kofie voor de heren, thee voor de dames?
Deze originele cultuurgeschiedenis neemt als leidraad de concurretiestrijd tussen de veschillende soorten dranken en dompelt de lezer onder in het drankgebruik van de Lage Landen en vanaf het begin van onze tijdrekening tot nu.
Raymond van Uytven, hoogleraar em. geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen de K.U.Leuven, publiceerde reeds verschillende succesvolle standaardwerken over de middeleeuwen. Voor dit boek verdiepte hij zich in literaire en ambtelijke teksten over dranken en serveert de lezer interessante historische weetjes. RVH.
Het Radisson Palace Hotel in Spa lanceert met het aanbreken van de zomer een nieuwe « S&S »-kaart.
De klant heeft meerdere keuzemogelijkheden waarbij de prijs varieert tussen de 15 en 19.5. Met soep en salade, soep en sandwiches, salades en sweets, sandwiches en sweets, salade en sun of sandwich en sun heeft de klant alleszins keuzes te over.
Sinds de 17de eeuw kent Spa in het zomerseizoen, met de komst van talrijke edellieden en nadien ook de leden van de koninklijke familie zijn Saisons de Spa. De brasserie van het Radisson Palace Hotel en de overdekte gaanderij, zijn dan ook meer dan ooit the-place-to-be om volop én van een lekkere, gezonde maaltijd én van de zomer in Spa te genieten. RVH.
De directie van PALM Breweries heeft, een jaar na het bekendmaken van haar strategisch plan, sterke tussentijdse resultaten bekend gemaakt. In 2005 werden door de Raad van Bestuur een 12-tal grote projecten, onder de noemer HOP (Herbronnen en Ombuigen van PALM Breweries), gedefinieerd. Na de implementatie ervan in 2006 stelt PALM Breweries dat haar aangekondigde strategische objectieven op schema zitten.
Jan Vandenwyngaerden, CEO, vat de missie van PALM Breweries als volgt samen: Wij willen onze passie voor authentieke rasbieren verder ontwikkelen en deze delen met de consument die wil ontdekken en beleven. Die passie uit zich in alle geledingen van de organisatie, niet in het minst in de persoon van Jan Toye die zich naast Gedelegeerd Bestuurder vooral Passioneel Brouwer noemt. PALM Breweries is de enige brouwerijgroep in de wereld die volgens 4 gistingswijzen brouwt en dat in 4 gespecialiseerde productiesites wat haar uniek maakt.
Na de introductie van de 20 liter cylinders, maar vooral om de eigenheid en de uniciteit van PALM Breweries verder kracht bij te zetten ontwikkelde gepassioneerd brouwer, Jan Toye, een aantal innovatieve concepten die niet alleen een meerwaarde brengen voor de horeca-uitbater en drankenhandelaar maar ook voor de consument. Net zoals de consument momentgebonden consumeert is ook de horeca multi moment gericht, het innovatief inspelen hierop is de basis van de nieuwe concepten die wij hebben ontwikkeld zegt Jan Toye. Om in te spelen op de beleving in restaurants of mooie brasseries, waar het samengaan van eten en drinken voorop staat, werd het MASTER BEERS concept voorgesteld. MASTER BEERS, Select & Share houdt in dat een rijk gamma van de PALM Breweries bieren in 75 cl flessen onder kurk wordt aangeboden. Het kiezen van de fles gebeurt zoals bij wijn, daarna wordt het ritueel vervolgd door het schenken in de speciaal ontwikkelde MASTER BEERS-glazen, de fles wordt gekoeld in de ijskoeler. Met de TAPMASTER wil Toye de rijkdom van echte rasbieren in volle glorie tot bij de consument brengen. Hij ontwikkelde in exclusiviteit een tapinstallatie waarbij de 20-liter vaten direct onder de tapkranen worden gekoeld. Deze technologie garandeert perfect getapt bier van in het vat tot in het glas. Met de installatie van de TAPMASTER kan de horeca-uitbater op een minimale oppervlakte een assortiment tot 8 speciale bieren serveren. Naast de enorme variëteit die aangeboden kan worden staat dit nieuw ontwikkelde apparaat voor minder bierverlies en onderhoudskost. Derde luik zijn de OLD MASTERS: Wereldwijd stijgt de consumptie van niet koolzuurhoudende dranken. Op een unieke tapinstallatie, tevens het ontwerp van Jan Toye, worden 3 bieren volgens 3 gistingswijzen, niet met koolzuur verzadigd (plat), getapt: Ongefilterde PALM, twee jaar op eik gerijpte Rodenbach en platte Lambiek Boon met 3 jaren eiklagering. Het samengaan van deze drie concepten zal de consument kunnen beleven en ontdekken in het ESTAMINET of het multimoment biercafé, zeg maar de vitrines van PALM Breweries. RVH.
De bruisende stad Gent is een nieuw restaurant rijker: Korenhuis. Alleen de ligging al, aan de Korenlei in hartje Gent, zorgt dat het restaurant zeker een absolute topper wordt.
Maar er is natuurlijk meer nodig dan alleen een puike locatie. Een getalenteerde chef, een hedendaagse Belgische keuken, een smaakvol decor, een interessante keuze aan wereldwijnen en een fijne bediening zijn complementaire facetten waardoor het restaurant Korenhuis een plaats wordt waar zowel de Gentenaar als andere bezoekers zich thuis zullen voelen.
In het Korenhuis aan de Gentse Korenlei, krijgt men als eerste een adembenemend uitzicht op het mooi historische Gent aangeboden: de sierlijke torens van het Belfort, de kathedraal, de Sint Niklaaskerk en de trapgevels van de handelspanden aan de Graslei met daarvoor de voorbijvarende bootjes op de Leie.
Korenhuis, is gevestigd in een gerenoveerde 16de eeuwse patriciërswoning. De vier kamers hebben elk een eigen karakter en het interieur reflecteert de sfeer van een klassiek herenhuis. Smaakvolle moderne eigentijdse details en design voldoen aan de verwachtingen van een hedendaagse globale cultuur.
De keuken en de wijnkaart werden geïnspireerd door de historische invloed van de graanhandel en het scheepsvervoer op de cultuur van de stad. Denk aan de invoer van wijnen, exotische specerijen en nieuwe ingrediënten van heinde en verre.
Aangezien Executive Chef Arno Mos, 36, de afgelopen 10 jaar achter fornuizen heeft gestaan in alle uithoeken van de wereld, te weten Azië, Griekenland, Zwitserland, Londen, Amsterdam en Zuid Afrika, was het ontwikkelen van een dergelijk keukenen kaart op zijn lijf geschreven.
Een keuken die als hedendaags Belgisch beschreven kan worden: modern, vers en met sterke zeer uiteenlopende details uit andere werelddelen, op een achtergrond van lokale specialiteiten en producten.
Voor het samenstellen van de wijnkaart, werd een beroep gedaan op de Gentse wijndegustatie-club Les Grains Nobles onder leiding van Philippe Tielemans. De club werd gevraagd om te helpen bij het selecteren en bij het proeven van de wijnen die op de wijnkaart moesten komen.
Op deze wijze werd de kaart op een originele, zeer onpartijdige en eerlijke manier samengesteld, zonder druk van leveranciers of beïnvloeding van commerciële aard. De meeste wijnen werden in competitie blind geproefd, waarbij telkens de beste weerhouden werden. Daarbij werd ook niet gelimiteerd tot 1 of 2 leveranciers, maar opteerde men voor de regionale specialist per appellatie of land.
Restaurant Korenhuis maakt deel uit van het Gentse Marriottcomplex, maar biedt vanop de Korenlei een eigen ingang. Wie het Gentse nachtleven wil ontdekken, samen me de middeleeuwse architectuur, de geschiedenis en de lokale dranken kan gebruik maken van ofwel Het Escape! Discovery package, het Escape! Romance Package, een AAA West Europa vakantiepakket of het Marriott Senior Discount Belgisch vakantiepakket.
Korenhuis is iedere dag geopend voor lunch en diner, maar is gesloten op zondagavond. Bovendien beschikt Korenhuis ook over een al fresco terras op de Korenlei zelf. Een unieke eetgelegenheid indien het weer het toelaat.
Naast tal van heerlijke gerechten in verrassende combinaties zijn de Korenhuisfrieten een absolute aanrader. Kortom Korenhuis is een uiterst geslaagde combinatie van cultuur, een hedendaagse Belgische keuken die vorm en gestalte krijgt in het Ghent Marriott. De culinaire topper is en blijft evenwel restaurant Korenhuis. RVH.
Pinguin NV tekende een akkoord met de familie Van den Broeke over de aankoop van alle aandelen van de Lutosa groep. Door deze acquisitie doet Pinguin een grote stap vooruit en verruimt haar assortiment met diepvries aardappelproducten.
De competenties van Lutosa op vlak van agro, productie, technologie, R&D en het uitgebreid commercieel netwerk versterken de Pinguin organisatie. Door de complementariteit van haar producten met de onze, vormt Pinguin de uitgelezen partij om de verdere expansie van ons bedrijf te verzekeren en samen een hoofdspeler te worden in de diepvriessector, in Europa en daarbuiten. Ten einde de toekomst van ons bedrijf veilig te stellen en de eenheid en het familiale karakter te behouden, zullen we trouwens nog een tijdlang het dagelijks management van Lutosa waarnemen zeggen Guy en Luc van den Broeke.
Voor de aandelen van de Lutosa groep betaalt Pinguin NV 175 miljoen Euro. De Lutosa groep zal op closing normaliter schuldenvrij zijn en zal, ondermeer als gevolg van de overname van het onroerend goed van de Lutosagroep, voor de closing door de families Van den Broeke en Deprez, over een netto cash positie beschikken van 65 miljoen Euro. Rekening houdend met de impact van de voorziene verkoop van het onroerend goed, is de verwachting van Pinguin dat de pro-forma EBITDA van de Lutosagroep 21.5 miljoen Euro zal bedragen voor het boekjaar2007. RVH.
Frédéric Hill, tot dusver Executive Assistant manager en rechterhand van Mark van Ogtrop,werd door de h Lopez, managing director van Hoteles Silken, aangesteld als nieuwe General Manager van het Silken Berlaymont Brussels.
Na enkele jaren de taak van Algemeen Directeur van het hotel Silken Berlaymont Brussels op zich te hebben genomen, heeft Mark van Ogtrop besloten om de fakkel door te geven. Mark van Ogtrop heeft een carrière van 7 jaar achter de rug in het hotel Silken Berlaymont. Hij heeft het hotel zien groeien en evolueren, eerst maakte hij de omschakeling mee van Dorint naar Dorint Novotel en daarna naar Silken Berlaymont. Hij heeft besloten een nieuwe uitdaging aan te gaan en wil zich nu in Azië vestigen. RVH
Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois heeft het kunststedenactieplan aan de Vlaamse Regering voorgelegd. Dit plan moet de Vlaamse kunststeden beter en meer gecoördineerd promoten in het buitenland en de kwaliteit van het product 'kunststad' nog verbeteren. Voor de uitvoering van het plan trekt minister Bourgeois dit jaar 600.000 euro uit en volgend jaar 800.000 euro. De kunststeden engageren zich organisatorisch en financieel.
Toerisme Vlaanderen voert al langer een actief promotiebeleid rond het macroproduct 'Vlaamse kunststeden'. Ook de steden zelf investeren in de uitbouw van het toeristische aanbod en in internationale promotie. Maar al te veel naast en soms zelfs tegen elkaar. Een globale langetermijnvisie voor het toeristische product en een gecoördineerd promotiebeleid ontbraken tot nog toe. Bourgeois is nochtans overtuigd van het potentieel: "Vlaamse kunststad kan een internationaal sterk merk worden, zoals de Franse wijn of de Caraïbische stranden. Nergens vind je zoveel kunststeden op zo'n kleine oppervlakte. Een troef die we samen beter kunnen uitspelen."
Samen was dan ook een sleutelwoord voor de opmaak van het plan. De focus van alle acties ligt op zes strategische speerpunten: innovatief cultuurtoerisme; bereikbaar Vlaanderen; iedereen ambassadeur; slagvaardig beleid; lerende kunststad. Tot slot is er eveneens ruime aandacht voor de Congresregio Vlaanderen: het plan kiest ervoor om Vlaanderen als één congresregio in de markt te plaatsen, met een belangrijke aandacht voor Brussel, in plaats van elk apart.
De K.U.Leuven krijgt de opdracht om de uitvoering en de opvolging van het plan te begeleiden.Het plan voor de Vlaamse kunststeden is van toepassing op Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven, Mechelen en Brussel. Die laatste werd zoveel mogelijk betrokken bij de opmaak van het plan, maar bleef afwezig op de vergaderingen. Toch wil minister Bourgeois Brussel niet negeren. Onze hoofdstad behoudt, aldus Minister Bourgeois, een prominente rol in het plan en alle uitgewerkte gezamenlijke acties zullen zich dan ook richten op alle zes kunststeden. RVH.
In november 2005 opende het Radisson SAS Hotel Hasselt zijn deuren. Het nieuwe hotel met ruime meetinginfrastructuur, maakt deel uit van de totaalrenovatie van het bekende TT-center, kantoorgebouw daterend uit de jaren 70 in het centrum van Hasselt.
Hasselt, hoofdstad van de provincie Limburg, telt ongeveer 68.000 mensen en is het commercieel, educatief en dienstencentrum van een populatie van ongeveer 800.000 Limburgers. Het ligt zeer dicht bij andere belangrijke regionale steden als Maastricht, Luik en Aken.
Het nieuwe Radisson SAS Hotel (met een totale oppervlakte van 8.000 m²) bevindt zich in de sokkel en de eerste twaalf verdiepingen van de hoogste toren en biedt 124 kamers en 2 suites in hedendaagse stijl, 275 m² vergaderruimte, opsplitsbaar tot 4 aparte zalen met een aparte koffieruimte, een restaurant met terras en een bar. Het hotel is ook rechtstreeks verbonden met de 1.800 m² fitnessclub Passage met indoor zwembad en sauna en de gasten hebben toegang tot de parking in het TT-center.
Het Radisson SAS Hotel biedt 126 kamers en suites met een uniek zicht op de stad. Er zijn 124 Hazeltek design kamers en 2 suites met kitchenette. Designers vonden hiervoor inspiratie in de Hazelaar, de boom waarvan Hasselt afkomstig is. De Business Class kamers bieden een reeks extra's voor de veeleisende zakenman/vrouw zoals iedere avond een turn-down service, een persoonlijke Nespresso koffiemachine op de kamer, dagelijks een krant naar keuze, pay-tv, badjas en pantoffels.
In het kader van het E@syconnect dienstenconcept is het Radisson SAS Hotel voorzien van draadloze hoge snelheidstoegang wireless high speed access. Gasten kunnen GRATIS draadloos gebruik maken van hun internetverbinding in alle publieke ruimtes, vergaderzalen en alle kamers. Bij de InternetKiosk in de lobby kunnen ze terecht voor het gebruik van een computer met internetaansluiting.
Bar & Restaurant Koper, genoemd naar het koper dat werd geïmporteerd van de Falun kopermijnen in Zweden in de zeventiende eeuw, roepen het beeld op van een moderne loft. Het restaurant is een mix van diverse stijlen: een oud Vlaams handelswarenhuis, een destilleerbedrijf en een Bourgondische Hasseltse keuken te combineren met moderne design elementen uit Antwerpen en Kopenhagen.
Met de bedoeling om zijn bestaande relaties met klanten verder uit te bouwen en zijn aanwezigheid op de vergader- en evenementenmarkt nog te verstevigen lanceerde Radisson SAS Hotels & Resorts een nieuw initiatief Meeting & Events Promises(vergader- enevenementenbeloftes).
Radisson SAS introduceert de 4 hoekstenen belofte bestaande uit professionalisme, engagement en het zorg dragen voor, dit alles ondersteund door een garantie. De kern van de belofte gaat over het oprecht verstaan van de klanten en hun objectieven en het aanbieden van goed uitgeruste en getrainde medewerkers zodat deze doelstellingen niet enkel bereikt, maar overtroffen worden.
Het Meetings & Events Promises concept is een uitbreiding van de strategische alliantie tussen Radisson SAS en Meeting Professionals International (MPI), de grootste autoriteit en bron voor de vergaderindustrie.
Het Radisson SAS Hotel beschikt over 275 m² vergaderoppervlakte. De 4 volledig uitgeruste zalen beschikken allen over daglicht en bieden draadloos internet en een capaciteit tot 450 personen voor een cocktail. Het "Conference Team" staat ter beschikking voor professionele bijstand, terwijl het Business Service Center de mogelijkheid biedt tot het gebruik van telex, telefax, kopieermachine en administratieve bijstand.
Organisatoren en deelnemers van vergaderingen of conferenties kunnen bovendien genieten van alle overnachtings- en restauratiefaciliteiten van het hotel.
Op 29 juni startte easyJet met een dagelijkse vliegverbinding tussen Brussel en Genève. Dezevluchten worden uitgevoerd met Airbus A319 toestellen die plaats bieden aan 156 passagiers. Op 10 september wordt de dienstregeling uitgebreid met een tweede dagelijkse vlucht naar Genève die wordt uitgevoerd met hetzelfde vliegtuigtype. Deze bijkomende ochtendvlucht is uitermate geschikt voor wie op één dag heen en terug wil vliegen van Brussel naar Genève of omgekeerd.
Vorige week kondigde easyJet ook al aan dat het vanaf 29 oktober 2007 rechtstreekse vluchten zal aanbieden tussen Brussels Airport en Berlijn Schönefeld. Ook deze route wordt gevlogen met Airbus A319 toestellen met 156 plaatsen. Het huidige vluchtaanbod van Brussels Airport naar Berlijn wordt verzorgd door Lufthansa (viermaal daags naar Berlijn Tegel) en Brussels Airlines (vijfmaal daags naar Berlijn Tempelhof).
Van alle luchthavens in België biedt Brussels Airport de ruimste keuze aan budgetvluchten, met meer dan 130 vluchten onder de 100 euro, waarvan 85 voor minder dan 50 euro voor een enkele reis, taksen inbegrepen. Dit aanbod is maar liefst drie keer groter dan het huidige lagetarievenaanbod van alle ander Belgische luchthavens samen. Het leeuwendeel van deze lagekostenvluchten wordt verzorgd door de Belgische maatschappijen Brussels Airlines (via hun B-light product), JetairFly en Thomas Cook AIrlines. Bij de buitenlandse budgetvliegers die op Brussels Airportactief zijn, vinden we onder meer Corendon, Flybe, AtlasBlue, Sky Europe en Vueling. Recent maakte Sterling zijn plannen bekend om met dagelijkse vluchten te beginnen van Brussel naar Oslo, Kopenhagen en Stockholm.RVH.
Eerder dit jaar werd EM² structureel opgesplitst in drie afdelingen.
EM² Labz ontfermt zich over alle projecten op maat en gaat op zoek naa de beste formule volgens het eventology principe. EM² Formulaz beschikt over ruim 30 formules die naar wens van de klant kunnen aangepast worden. EM² Toyz tenslotte, staat in voor het beheer van het materiaalpark, segways, speedboten, powerturns, quads en alle losse verhuurmodules. RVH.
De invoering van de bar Rendezvous in het Ibis hotel Antwerpen Centrum kadert in het grootstchalige renovatieprogramma van het hotel. Alle gemeenschappelijke ruimtes, receptie, restaurant, vergaderzaal en lobby, kregen een moderne make-over in lijn met het klaproosconcept.
De vergaderzaal in theaterstijl is voortaan geschikt tot 50 personen met zijn tegelijk gezellige en functionele kader. Ook de 150 kamers worden voortdurend verbeterd: modem, airco en wifi. De volledige decoratie van het hotel wordt eveneens tegen eind 2007 afgestemd op de nieuwe klaproosstijl die door het merk werd ontwikkeld. De renovatie van het hotel moet beeindigd zijn tegen eind april 2008 zodat het vernieuwde hotel, samen met het vernieuwde Antwerpse theaterplein, een nieuwe toekomst kunnen uitbouwen.
De Rendezvous bar biedt in het hartje van de stad een lounge-inrichting waar men steeds terecht kan voor een glaasje, een hapje, informatie en ontspanning. De knusse sfeer wordt verder gestimuleerd door het gedempte licht, de donkere tinten van het meubilair en de witte puurheid van het porselein met originele vormen. RVH.
Ibis hotel Bar Rendezvous Meistraat 39 2000 Antwerpen
Point Chaud Herstal, het eerste verkooppunt met de nieuwe visuele identiteit van het merk heeft , haar nieuwe identiteit onthuld, voor diegenen die het merk kenden, is de verrassing groot!
Het franchise netwerk Point Chaud, dat in 1980 in Frankrijk ontstond en ondertussen sterk vertegenwoordigd is in België (30 verkooppunten, voornamelijk in de provincie Luik), is gespecialiseerd in snacks op basis van krokant brood. Een concept gebaseerd op kwaliteit, frisheid en een uitgebreide waaier van artisanale producten brood, koffiekoeken en gebak, broodjes die op elk moment van de dag te smaken zijn!
Na 27 jaar, en om tegemoet te komen aan de nood om uit te breiden, koos Point Chaud ervoor om afscheid te nemen van de kleine brioche die het merk vertegenwoordigde en een ware, kleurrijke metamorfose te ondergaan. Een nieuw logo, een nieuwe grafische vormgeving, maar eveneens een nieuwe inkleding van de omgeving... Het compleet nieuwe concept, dat werd ontworpen door Carré Associates, heeft als doel om het merk een dynamischer imago te geven, zodat het overeenstemt met de verwachtingen van de klanten. Point Chaud en Carré Associates kozen er samen voor om een stijl te hanteren die meer eigentijds en urban is, maar tegelijkertijd toch de kwaliteit en de gebruikelijke frisheid van de producten behoudt.
Didier Depreay, Afgevaardigd Bestuurder van Point Chaud, besluit : Wij zijn zeer opgetogen over de samenwerking met Carré Associates. Het door hen ontwikkelde concept beantwoordt perfect aan onze verwachtingen. Het was een uitdaging van lange adem, met brio afgewerkt! De nieuwe identiteit is meteen de aanzet voor een verdere uitbreiding van het franchisenetwerk, zowel in de regio Brussel als in Vlaanderen. RVH.
Eric Van Dalsum, Managing director van het Crowne Plaza Brussels City Centre le Palace ontving uit handen van de h. Richard Hartman, Managing Director of the EMEA InterContinental Hotels Group - zowel de Quality Excellence als de Renovation Award.
De Quality Excellence Award wordt aan hotels uitgereikt die duidelijk uitblinken in alle operationele aspecten. Het Crowne Plaza Brussels City Centre is één van de 43 hotels die geselecteerd werden uit een totaal van 620 hotels in de regio Europa, Midden Oosten en Afrika. De Quality Excellence Award wordt uitgereikt aan hotels die de hoogste kwaliteitsnormen nastreven op gebied van tevredenheid van gasten en klanten, de algemene uitvoering, het management en onderhoud van het hotel.
De Awards zijn voor de h. Van Dalsum, een bekroning voor het werk van het voltallige team, zij worden enkel verkregen indien iedereen, van kamermeisje tot management, zich dankzij een professionele en persoonlijke inzet, getuigt van enthousiasme, doorzettingsvermogen en professionalisme. Voor het personeel van Le Palace was dit nochtans geen makkie aangezien de voorbije 28 maanden bestendig renovatiewerken werden uitgevoerd. Zowel de Quality Excellence award als de Renovation award zijn aldus Eric Van Dalsum een stimulans en motivatie maar helpen tevens het imago van de beroepssector te verbeteren temeer omdat het hotelvak al te vaak wordt onderschat en onvoldoende wordt gewaardeerd.
Samen met de renovatiewerken werd ook het vergaderconcept Balanced Senses® uitgewerkt. Balanced Senses® biedt zeer slimme audio visuele & vergadertechnologie zodat men daar in ieder geval geen omkijken naar heeft tijdens het georganiseerde evenement. Men gaat ervan uit dat de deelnemers zich optimaal goed voelen en dat zij niets tekort komen. In de centrale ontvangstruimte kan men op ieder moment van de dag, van s ochtends vroeg tot na de laatste vergadering, terecht voor verse koffie, thee of andere dranken met iets erbij. Creativiteit en originaliteit staan bij de samensteling van de pauzes voorop om daarmee zoveel mogelijk de zintuigen te prikkelen.
Omdat het belangrijk is te weten wat men eet om het lichaam in balans te houden of te brengen, deed het hotel een beroep op Exki, de Belgische specialist op dit gebied. Toch is ook de omgeving belangrijk. Balanced Senses® stimuleert de zintuigen door midel van natuurlijke geluiden en beelden, rustbrengende kleuren en aangename geuren.
Op de nieuwe vergaderverdieping bevindt zich ook een unieke brainstorming ruimte. Deze ruimte kan afzonderlijk gereserveerd worden of in combinatie met grotere vergaderzalen. Het bijzondere aan deze ruimte is dat men de vergaderomgeving totaal vergeet en dat de zintuigen in complete energieke harmonie worden gebracht.
Het hotel beschikt eveneens over 7 Balanced Senses® Suites die allen zicht bieden op de Kruidtuin van Brussel. Hier vergeet men even dat men in het hartje van de stad logeert. De Balanced Senses® suites bestaan uit een woonruimte waar men heel goed kleine vergaderingen kan laten plaatsvinden en een aparte slaapkamer met aangrenzende luxe badkamer. Momenteel worden in Le Palace nog 10 Century rooms uitgebouwd waarbij men voor het 100-jarig bestaan van het hotel, 2008, kamers inricht die zo dicht mogelijk aanleunen bij de vervlogen tijden. Naast Balanced Senses® Suites dus ook een stukje nostalgie. RVH.
Crowne Plaza Brussels City Centre Le Palace Ginestestraat 3- 1210 Brussel
De twee laatste Fashion Rooms in het Brusselse Royal Windsor hotel zijn van de hand van Xavier Delcour en Christian Wijnants. Beiden maken deel uit van het kruim van de Belgische ontwerpers en trakteren de gasten op twee handgemaakte parels van intimiteit.
FASHION ROOM by Royal Windsor Hotel Grand Place! Een volledig uniek concept dat niets te maken heeft met een stroming die in het begin van de jaren 90 van de vorige eeuw ontstond en die de hotellerie aan merken uit de haute-coture linkte, met het oog op een wereldwijde expansie van de luxehotels. Het Brusselse hotel pakte van in het begin uit met het idee om 12 Belgische modeontwerpers, 12 kamers te laten ontwerpen, kamers die het hotel trouwens wou renoveren.
De ontwerpers kregen carte blanche en mochten hun inspiratie de vrije loop laten. Het hotel ging de uitdaging aan om zich onbevooroordeeld, open te stellen voor emoties en een zoektocht naar ontdekkingen, en tegelijkertijd te waken over het vijfsterrencomfort van de kamers.
Het hotel wil er voor zorgen dat reizen een plezier wordt, en daarom heeft Royal Windsor hotel Grand Place op niet-conformistische wijze zijn deuren geopend voor modeontwerpers zodat die hun visie kunnen ontwikkelen over het leven in combinatie met mode en esthetisme, en vice versa. Belgische ontwerpers, natuurlijk, die zo een ambassadeursrol vervullen voor een land dat bruist van het talent en dat op de modescène op een warm applaus wordt onthaald.
Twaalf kamers en suites op de 266 kamers die het hotel rijk is, en niet één meer! Als een parcours voor ingewijden, een plaats voor ontmoetingen, sfeer, verrassingen De vier eerste Fashion Rooms ontsproten aan de verbeelding van Gérard Wathelet, Marina Yee, Mademoiselle Lucien en Jean-Paul Knott. Daarna volgden Nicolas Woit, Kaat Tilley, Pascale Kervan, Romy Smits, Nina Meert en Haider Ackerman. De Fashion Rooms by Royal Windsor hebben hun doel bereikt, ze verdedigen een overtuiging en visie van de ontwerpers, niet gebonden aan tijd, ruimte noch codes. Bovendien wekken ze plezier en nieuwe sensaties op, plaatsen het individu in het daglicht door een intieme band te creëren tussen de ontwerper en de hotelgast.
Alle modeontwerpers zijn perfect in hun missie opgegaan en werden één met hun kamer. Ze investeren er hun talent in, maar stoppen er tevens hun prsoonlijkheid, wensen en verwachtingen in, misschien zelfs hun dromen ..
De Fashion Rooms zijn erg gegeerd voor tal van events en meetings. Anderzijds biedt het Royal Windsor een week-end forfait fashion addict package met een overnachting in een Fashion Room naar keuze, ontbijtbuffet, een brochure over de Brusselse modewijk en een fashion tea-time. RVH.
Fashion Rooms by Royal Windsor - Duquesnoystraat 5 1000 Brussel tel 02/505 55 55 zie ook www.6minutes.be
Marriott International heeft in de Brusselse regio vier vertegenwoordigers: het Renaissance Brussels hotel, het Courtyard by Marriott Brussels hotel, het Brussels Marriott hotel en de Marriott Executive Apartments in de Europese wijk.
Tijdens de recente award-uitreiking binnen de groep, toonden de Brusselse hotels zich de grote slokop. De heer Benno Busscher, General manager van Courtyard by Marriott Brussels, kreeg zowel de Diamond General manager award als de award General manager of the year. Het Courtyard by Marriott Brussels hotel kreeg bovendien de Diamond hotel award, de award voor best results in Passport to succes en de award beste verkoopsteam in Continentaal Europa.
De heer Ron Vos, Cluster General manager van het Renaissance Brussels hotel, kreeg de Mustang award, een award die wordt toegekend aan een manager voor zijn uitzonderlijke prestaties én als teamleader én als wereldwijde voorbeeldfunctie.De Brussels clusters of hotels kreeg tenslotte de award best revenue team of Continental Europe 2006. RVH.
Novotel lanceert twee nieuwe formules. City Breaks biedt in meer dan 140 bestemmingen een erg aantrekklijke mini-vakantie aan en omvat twee overnachtingen in dubbelkamer met ontbijt, toegangen tot fitness, zwembad, spa en de mogelijkheden tot verlaat vertrek (17 uur). Meerdere hotels bieden bovendien de mogelijkheid om 2 kinderen beneden de 16 jaar, gratis in de kamer van de ouders te laten overnachten.
Anderzijds bieden meer dan 220 hotels in Europa het project Novotel early breaks aan. Klanten die minimaal 14 dagen vooraf reserveren krijgen in deze formule een all-inclusive formule en bieden als dusdanig talloze mogelijkheden om aan een zeer aantrekkelijk tarief, in gans Europa sportwedstrijden bij te wonen, familie te bezoeken of gewoon een concertje mee te pikken. RVH.
De schoonste Vlaamse boerinnen ruilden hun eigen erf even in voor een photoshoot aan Turkse Rivièra. De drie Schoonste Boerinnen van Vlaanderen keerden zopas terug uit Antalya (Turkije) waar ze net een exclusieve photo shoot achter de rug hebben. Deze trip was een van de prijzen die ze wonnen met de jongste Verkiezing van de Schoonste Boerin. Het programma bestond uit een professionele photo shoot onder leiding van de Gentse fotografe Ine Dehandschutter ( www.matuvu.nu ). Daarnaast was er uiteraard ook tijd voor ontspanning en cultuur in en rond de Turkse havenstad Antalya.
Tijdens het bezoek aan de stad kregen de boerinnen-fotomodellen veel bekijks. Het enthousiasme van plaatselijke pers en de bevolking groeide nog toen ze begrepen dat deze dames in het dagelijkse leven boerinnen waren en niet zomaar "Missen". Landbouw is in Turkije een nog zeer belangrijke economische sector, maar ze heeft er vooral een traditioneel imago.
Het resultaat van de photo-shoot zelf zal binnenkort te bewonderen zijn in de communicatie van John Deere, hoofdsponsor van dit event. De dames showden voor de camera de bijzonder hippe nieuwe kledingcollectie van het gekende tractorenmerk.
De Vlaamse boerinnen genoten ook van het luxe-verwenleventje buiten het shooten. Kathleen Hens, winnares publieksprijs: "Het is hier zalig in de zon, eventjes ver weg van de dagelijkse beslommeringen, want het klinkt cliché, maar ik zou mijn "varkens" toch niet kunnen missen, hoor " RVH.
Special De Ryck hoort voortaan thuis in de familie van de Special belge bieren, een reactie van de Belgische brouwers op de pilsbieren begin 20ste eeuw.
Special Belge uit de Denderstreek is een nieuw erkend streekproduct. Het bier Special De Ryck heeft een zeer hoppig aroma en een droge nasmaak, die verder drinken aanmoedigt. Hoewel dit bier typisch is voor het oude Brabant en Henegouwen, is de verspreiding van de Special De Ryck zeer lokaal. Dit komt doordat de brouwerij zich specialiseerde en specialiseert in bier op vaten. Sinds kort kan je er echter terecht voor thuistapvaatjes van 5, 20 of 30 liter en flessen van 33 of 75cl. Brouwerij De Ryck brouwt het bier sinds 1920. Deze typische kleine familiale brouwerij in Herzele wordt vandaag geleid door An De Ryck, brouwster en eigenaar, uniek in België. RVH.
Wereldwijde zakenreisoperator neemt TravelFlow over
BCD Travel, de op twee na grootste zakenreisoperator ter wereld, heeft aangekondigd dat het zijn activiteiten in Zweden uitbreidt door de overname van Travelflow, een onafhankelijke zakenreisoperator met kantoren in Stockholm, Göteborg en Malmö. Door de overname verdubbelt BCD Travel zijn aanwezigheid in Zweden.
Voor Ilona De March, voorzitter en COO voor Europa en India bij BCD Travel is deze overname een duidelijk signaal voor de Zweedse en de internationale markt: BCD Travel wil als een wereldspeler in de reismanagementsector aanwezig zijn waar de klanten hen nodig hebben en wil bovendien hogekwaliteitsdiensten bieden met een lokale touch in alle markten.
Ook voor Thomas Lundberg, vicevoorzitter voor Noord-Europa bij BCD Travel is Zweden een zeer belangrijke markt in Europa omdat het een groot aantal ondernemingen heeft die wereldleider zijn in hun sectoren. Door de overname van Travelflow kan de business in Zweden op een efficiënte manier groeien via dienstverlening en operationele synergie. Een bijkomend voordeel is dat BCD meteen dichter staat bij zijn Zweedse klanten.
BCD Travel vereenvoudigt en stroomlijnt de hele organisatie van zakenreizen, door klanten te helpen bij het beheren en controleren van de verplaatsingen van hun medewerkers, informatie en middelen. De klanten profiteren van de aanwezigheid en de technologische infrastructuur van BCD Travel om elke reis, reiziger en de kosten van elke reis in kaart te brengen. BCD beheert een geïntegreerd, naadloos technologieplatform in alle locaties wereldwijd. RVH.