Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    30-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.europcar

     

    Reis de zomer verstandig

    tegemoet met Europcar

     

     

    Elk jaar gaan tijdens de maanden juli en augustus duizenden vakantiegangers de weg op om hun vakantieoord op te zoeken. En elk jaar gaan de voorbereidingen voor het vertrek gepaard met een heleboel beslommeringen:  kan de wagen al die kilometers wel aan?  Zal de koffer groot genoeg zijn voor alle bagage?

     

    Gezinnen met meerdere kinderen moeten naast de gebruikelijke koffers ook nog het materiaal meezeulen voor de verzorging van de baby, speelgoed voor de kinderen en natuurlijk ook de onontbeerlijke luchtmatras.  Jonge vakantiegangers die in groep wegtrekken moeten naast het bagageprobleem ook nog de verdeling van de kosten vastleggen: alleen maar brandstof en tol volstaan niet om de reële slijtage van het voertuig te dekken.

     

    Voor al deze problemen biedt Europcar de ideale oplossing: huur een auto voor de vakantie!  Vakantiegangers huren wel hun accommodatie, fietsen, surfplanken edm. waarom dan ook niet hun transportmiddel?  Alles verloopt eenvoudig en praktisch: de klant kiest het voertuig dat het best met zijn behoeften overeenstemt qua comfort, ruimte en uitrusting.  Hij kent de kosten op voorhand en geniet van een recente wagen (maximum 4 maanden) met internationale bijstand 24 uur per dag, 7 dagen per week.

     

    Naast de bijzonder voordelige voorwaarden van Europcar voor de zomerverhuur, organiseert de verhuurder nu van 22 juni tot 31 augustus een grote actie waarbij de klanten kans maken om hun zomervakantie terugbetaald te krijgen en brandstofcheques van Q8 te winnen. 

    Op de website www.europcar.be kunnen klanten onmiddellijk kijken of een voertuig beschikbaar is en berekenen hoeveel de huur gaat kosten. Online reserveren is gewoon kinderspel.

     

     

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.urban wellness
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     ‘Urban Wellness Oasis-concept’.

     

     

     

    Quick dankt haar rol van trendsetter aan haar inspanningen voor een permanente analyse van de markt- en consumentenbehoeften. De consument wil in het beleven van nieuwe smaken omringd worden door een zeker gevoel van luxe: luxe in de mond, maar ook in de originaliteit van het aanbod, in de dienstverlening en bovenal ook in het interieur en de decoratie.

     

    Traditiegetrouw trekt Quick de bewoners van grote steden, de Urban People aan. In alle aspecten van een Quick Hamburger Restaurant wordt dan ook bijzonder veel aandacht besteed aan de behoeften van dit specifieke segment bezoekers, opdat ook zij zich thuis voelen in ‘hun’ Quick. Samen met Carré associates werd een concept ‘op maat’ uitgetekend voor deze ‘Urban People’.

     

    Vanuit de gedragsprofielen van de consumenten kwam men tot vier shopperprofielen, nl. de snelle lekkerbek, de sociale lekkerbek, de hongerige en de bescheiden genieter. Binnen het Urban Wellness Oasis-concept leidt dit tot drie zones die Quick thans in een aantal vestigingen introduceert.

    De Urban-Wellness-zone is bestemd voor de snelle lekkerbek en de hongerige. Hier wordt gebruik gemaakt van een houten vloer, blauwe, warme muren en olijfgroene tafeltjes. Beide groepen krijgen de indruk dat het ‘vooruit’ gaat, dank zij de strakke belichting, levendige kleuren en modern gevoel in de omgeving van de toonbank. De sociale lekkerbek kan tot rust komen in de Urban Friendly-zone. Hier wordt bijzondere aandacht besteed aan het weergeven van kwaliteit, en dit zowel inzake meubilair als wat betreft de producten. Voor de muren werd geopteerd voor een grijze verf, in combinatie met een betegeling met leer-effect. Voor de sociale lekkerbek werden grotere blauwe en zebrano-tafels voorzien om gezellig met vrienden samen te zitten. Voor de bescheiden genieter tenslotte, werd de Urban Oasis-zone ontwikkeld. Deze zone straalt ruimte uit, terwijl de groene muren en donkerbruine tafels zorgen voor een gezellige sfeer.

     

    Het Urban Wellness Oasis-concept vormt een aanvulling op het reeds bestaande ‘Pop Home Nature’-concept. Het is aldus Annick Van Overstraeten, Algemeen directeur Quick Belux, de bedoeling dat Quick diverse concepten aanbiedt, waar niet alleen  kinderen en jongeren, maar ook volwassenen hun leefwereld terugvinden. Na Quick Louise en Quick Kappelen, worden momenteel ook Quick Luik en Quick Aarlen met een Urban Wellness Oasis-concept uitgerust.

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cuisin'easy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Soubry, twee minuten en basta:

    Een heerlijke pasta!

     

     

    Soubry weet hoe gejaagd het leven er aan toe kan gaan en ontwikkelde daarom een slimme nieuwigheid : Cuisin’Easy. Vier verschillende pasta’s, individueel verpakt, die je twee minuten in de microgolfoven moet zetten en klaar. Als snack op zich of in combinatie met vis, vlees of groenten, de pasta’s zijn gewoon op maat van onze drukke agenda’s.

     

    Met Cuisin’Easy brengt Soubry een gamma pasta’s op de markt voor wie weinig tijd en /of zin heeft in boodschappen doen en koken. Het recept is simpel: plaats de handige, rechtopstaande verpakking in de microgolfoven, stel in op twee minuten, duw op start. Resultaat is een pasta ‘al dente’, helemaal naar jouw smaak van het moment.

    Naast de natuursmaken ‘spirelli’ en ‘spaghetti’ zonder saus, zijn er de varianten ‘spaghetti napolitana’ en ‘spirelli arrabiata’. Beide versies zijn een maaltijd op zich maar kunnen gegeten in combinatie met groenten, vis of vlees. Bovendien kan je de natuurversie extra op smaak brengen met een saus naar keuze.

    Cuisin’Easy brengt dus vier heerlijke pasta’s die je eenvoudig als maaltijd of stand-alone snack kan eten, maar ook kan combineren met tal van extra’s.

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    29-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.novation @ novotel antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Novation @ Novotel Antwerpen Noord.

     

     

     

    Novotel Antwerpen werd in 1974 ingehuldigd en was het eerste hotel dat door een internationale hotelketen in Antwerpen werd gevestigd.

     

    Vandaag toont Novotel Antwerpen na een ambitieus renovatieprogramma een gloednieuw gezicht volgens de principes van moderniteit en innovatie die Novotel hoog in het vaandel draagt. Kamers, vergaderruimtes en restaurant werden volledig getransformeerd. Ze zijn uitgerust met de recentste technologieën op het vlak van installaties en dienstverlening. Ook werden de nieuwe concepten van het merk voor kamers en bar-brasserie ingevoerd. De decoratie werd dan weer uitgevoerd door de Belgische architect Dominique Hottois. Met nieuwe materialen en kleuren benadrukte zij het gevoel van welzijn en ontspanning.

    Met zijn 120 kamers, de bar-brasserie, zijn 4 vergaderzalen, zijn grote tuin en zijn zwembad trekt Novotel Antwerpen zowel zakenreizigers als toeristen aan. De zakenmannen en –vrouwen vinden het een ideale plaats om seminaries “in het groen” te organiseren op een gemakkelijk bereikbaar adres. Gezinnen vinden het dan weer een prima vertrekpunt op de stad en haar bezienswaardigheden te bezoeken.

    Een andere belangrijke fase van het renovatieprogramma van het hotel had betrekking op de 4 vergaderzalen. Zij liggen op het gelijkvloers en vormen samen met de pauzeruimtes een moduleerbare "seminarievleugel" van 220 m² waar plaats is voor maximum 100 personen. Alle zalen zijn voorzien van WIFI, een scherm, een beamer, een DVD-speler en twee flipcharts evenals een pauzeruimte met een Nespresso-toestel, 6 soorten koffie en 4 soorten vruchtensap van Looza.  Ze hebben airconditioning, akoestische isolatie en genieten allemaal van daglicht en een mooi zicht op de tuin van het hotel.

     

    Voortaan kunnen personen die alleen reizen ook in het Novotel Antwerpen genieten ven een heerlijke lunch of dinner en tegelijkertijd hun favoriete programma's bekijken aan de twee TV-tafels, die nabij de bar werden ingericht. Het concept van tv-tafels, overgewaaid uit het Verenigd Koninkrijk waar het erg populair is, werd door de Accorgroep in het Novotel Brussel Grand’Place gelanceerd. Dit uniek concept is dus nu ook in Antwerpen beschikbaar en wint zienderogen aan populariteit! 

    29-05-2007 om 17:32 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    ‘Jet Airways (India) vestigt European hub op Brussels Airport, in partnership met  Brussels Airlines’.

     

     

     

    Jet Airways kondigt de vestiging aan van zijn Europese hub in Brussel, die zal instaan voor een geïntegreerde verbinding tussen India en Europa, Afrika en Noord Amerika.  Jet Airways zal daarbij nauw samenwerken met Brussels Airlines en biedt zijn klanten naadloze verbindingen naar Europa, de VS, Canada, Afrika en India.

     

    Jet Airways zal dagelijkse non-stop vluchten verzorgen van Brussel naar Mumbai en New York (Newark) vanaf 5 augustus 2007 en later dit jaar een bijkomende dagelijkse verbinding naar Delhi en Toronto. Jet Airways voorziet in de toekomst in totaal tien dagelijkse lange-afstandsvluchten vanaf Brussels Airport, naar steden in India, de VS en Canada. Mits goedkeuring van de betreffende overheden voorziet Jet Airways via de hub op Brussels Airport bijkomende dagelijks vluchten tussen Bangalore, Ahmedabad en Chennai, en Los Angeles, Chicago en New York (JFK).

     

    Jet Airways en Brussels Airlines ondertekenden een Memorandum of Understanding met betrekking tot codeshare, frequent flyer partnership en through-check faciliteiten. Brussels Airlines is codeshare partner op de Jet Airways routes Brussel-Mumbai, Brussel-Delhi en Brussel-Toronto. Vanaf de opstart van deze operaties is Jet Airways codeshare partner op vluchten van Brussels Airlines naar Stockholm, Oslo, Birmingham, Genève en Madrid. Na goedkeuring van de betreffende overheden wordt deze codeshare uitgebreid tot 25 routes van Brussels Airlines vanuit Brussel.

     

    Naresh Goyal, voorzitter van Jet Airways, bevestigt een ingrijpende vlootuitbreiding van 20 breedromptoestellenn waarvan de eerste vliegtuigen nu geleverd zijn. De eerste B777-300 en Airbus A330-200 toestellen werden in Brussel in ontvangst genomen.

     

    Wilfried Van Assche, CEO van The Brussels Airport Company benadrukt : “Als luchthaven van de hoofdstad van Europa willen we onze reizigers meer directe verbindingen aanbieden naar de rest van de wereld. De aankondiging van dit uitgebreide vluchtenaanbod voor lange afstandsvluchten is een mijlpaal in de geschiedenis van deze luchthaven en we zijn bijzonder verheugd Jet Airways te mogen verwelkomen. Deze operatie betekent niet alleen een uitzonderlijke ondersteuning van het zakenverkeer en toerisme tussen België en India, maar in samenwerking met Brussels Airlines maakt dit van Brussels Airport meteen een belangrijke toegangspoort tussen Europa en Afrika, en het Indische subcontinent en Noord Amerka."

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sirop de liege
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Echte Luikse stroop” bestaat 60 jaar.

                                                       

                                                                             

     

    Het merk 'Echte Luikse Stroop' viert dit jaar zijn zestig lentes. In 1947 werd 'Du Vrai Sirop de Liège' een gedeponeerd merk. Vanaf dat moment werd het geassocieerd met het tijdloze blauwe potje met bloeiende fruitbomen en het recept waar klein en groot dol op is.

     

    Omdat de originele verpakkingen fel gegeerd zijn bij verzamelaars, brengt Siroperie Meurens ter gelegenheid van deze 60e verjaardag een exclusieve witte metalen pot in beperkte oplage op de markt. De voorbije decennia is 'Echte Luikse Stroop''een vaste waarde gebleven op onze tafels en in onze keukens. Hij prijkt op de ontbijttafel, smaakt heerlijk bij karaktervolle kazen en is een uitstekende smaakmaker in de bereiding van de lekkerste stoofschotels, zowel in de familiale keuken als op het fornuis van de beroemdste chefs van het land.

     

    Het was Clement Meurens II die het recept van de 'Echte Luikse Stroop'' in 1937 ontwikkelde en patenteerde. Kenmerkend was het tijdloze blauwe potje met bloeiende fruitbomen, dat werd ontworpen door de bekende Brusselse tekenaar Jean-Léon Huens. Dit betoverende beeld van de bloeiende fruitbomen uit Aubel is al die tijd onveranderd gebleven.

     

    Om beter te beantwoorden aan de smaak van de Belgische en de Europese liefhebbers, is 'Echte Luikse Stroop' tegenwoordig ook verkrijgbaar in 3 verschillende smaken met of zonder toegevoegde suikers: peren/appelen en dadels, abrikozen of pruimen. De stroop is bereid met minimum 400g vruchten per 1000g en verpakt in potjes van 25 g, 80 g, 300g, 450g, 900 g, 4 kg of 12,5 kg. Hij wordt verkocht in 11 verschillende landen.

     

    Siroperie Meurens produceert 4 producten voor de Belgische consumptiemarkt: 'Du Vrai Sirop de Liège'', Pomona, Poiret en Chocofruit. Ze zijn verkrijgbaar in de meeste kruidenierszaken en supermarkten. Daarnaast verkoopt het bedrijf een ruim gamma geconcentreerde fruitsappen en extracten (appelen, peren, dadels, vijgen, pruimen, abrikozen, druiven) voor de industrie.

    De stroperij 'Siroperie Meurens' werd in 1902 opgericht in het Waalse Aubel en is nog steeds in handen van de familie Meurens. Het bedrijf produceert dagelijks gemiddeld 50.000 potten stroop op basis van 8.000 ton fruit realiseerde in 2006 een omzet van 7,3 miljoen euro.

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik smelt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik smelt …

    Het lekkerste boek over chocolade

     

     

    Wanneer aten mensen voor het eerst chocolade ? Hoe maakt je brownies? Zin in een chocolademassage? Is chocolade verslavend?  Wat is een chocoladehuis ?

     

    Laat jij je ook vaak verleiden door een overheerlijke chocoladereep? Ben je een echte chocoholic. Dan zal je genieten van deze smakelijke reis langs de geschiedenis en het productieproces van dit verrukkelijke lekkers, alle mogelijke soorten chocoladeproducten tot grappige en interessante chocoladeweetjes uit boeken, films, muziek en musea.

    Daarna kan je zelf aan de slag in de keuken. Als toetje kan je smullen van enkele verrassende chocoladeverhalen.

     

    Kolet Jansen en Sara Jonkers zijn zo dol op chocolade dat ze er een boek over schreven. De zoetste weetjes over dit goddelijk snoepgoed, vroeger en nu. En de lekkerste chocoladerecepten. Om je vingers bij af te likken.

     

     

    ‘Ik smelt … Het lekkerste boek over chocolade’ is een uitgave van het Davidsfonds en is  geschikt voor lezers vanaf 10 jaar.

    Gebonden – circa 128p - €17.5 – ISBN 978 90 76830 82 7

    Met illustraties van Ilah.

     

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duinasperges

                                            

     

    De Duinasperge in topvorm voor de MuseumBrasserie

     

     

     

     

    De ene soort asperge is de andere niet. Om de eetlust van haar fijnproevers dus te bevredigen, heeft de MuseumBrasserie aan Peter Goossens de opdracht gegeven om de meest nobele exemplaren van het soort uit te kiezen. Zijn keuze is gevallen op de prachtige duinasperges die door Marc Deswarte worden gekweekt in het no man’s land tussen Frankrijk en België.

     

    Deze kwekerij van zes hectaren van deze smakenvirtuoos bevindt zich op een fossiele duin die 5 000 jaar oud is en waarvan de chemische aard van de grond en de zeer fijne structuur van het zand toelaten uiterst zachte asperges te produceren. Deze worden slechts enkele uren na het plukken bereid en opgediend en geven zo een nieuwe dimensie aan de degustatie van een grote klassieker van de Belgische keuken. Dit soort asperges is beschikbaar tot half juni en moeten absoluut voor het einde van het seizoen worden geproefd…

    MuseumBrasserie, Koningsplein 3, 1000 Brussel

    MuseumCafe & MuseumShop, Regentschapsstraat 3, 1000 Brussel

     www.fine-arts-museum.be  en  www.museumfood.be

     

     

     

    28-05-2007 om 22:22 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.canard duchene
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    CANARD-DUCHÊNE

     

     

    Canard-Duchêne is een champagnemerk dat dicht bij de mensen staat om grote en kleine gelegenheden in het leven te vieren.  De overname in oktober 2003 door de onafhankelijke groep Thiénot uit de Champagnestreek en de komst van Jean-Louis Malard, afkomstig uit Epernay en wijnkenner, in de algemene directie, verstevigde de positie van het Huis Canard-Duchêne en creëerde nieuwe toekomstverwachtingen.

     

    138 jaar na de oprichting is het Huis Canard-Duchêne trouw gebleven aan Ludes, een pittoresk klein dorpje in het hartje van de wijngaarden van de Montagne de Reims. Alles begint in 1860 met liefde op het eerste gezicht tussen kuiper Victor Canard en Léonie Duchêne, stammend uit een wijnbouwersfamilie, die hun namen verenigen en in 1868 een champagnehuis oprichten. Hun zoon Edmond verzekert de internationale bekendheid van het merk en dringt door tot de gesloten kringen van het hof van tsaar Nicolaas II. Vandaar trouwens de tweekoppige adelaar, het embleem van de Russische tsarenfamilie, die sinds die periode de flessen siert. Uit deze periode dateert ook het sabreren, een kunst die bijdraagt tot de symboliek van het merk. Zo wordt Canard-Duchêne, de champagne die staat voor jeugdigheid en enthousiasme. Canard-Duchêne triomfeert nog elke avond in bruisende kringen, namelijk in de Paradis Latin, het vermaarde Parijse cabaret.

     

    Het grote publiek kan in Ludes het parcours “van aarde tot wijn” volgen, de glas-in-loodramen van de kapel van het oude kasteel van Ludes bewonderen en de oenotheek met de oude millésimes ontdekken. Meer dan tien miljoen flessen rijpen in deze krijtkelders die uitgehouwen werden in de XIXe eeuw. Zij strekken zich uit over 6 kilometer en tellen 4 verdiepingen tussen 12 en 38 meter diep. Het hoogtepunt van het bezoek zijn de gangen die versierd werden voor de 125e verjaardag van het Huis door beeldend kunstenaar Michel Le Brun die zijn kijk op Canard-Duchêne geeft met allegorische werken over de streek, de assemblage, de druifluis, de oorlogen, de grote scholen…

     

    De stijl van het Huis Canard-Duchêne is in de eerste plaats gebaseerd op de pinot noir van de Montagne de Reims en Aube, die structuur en bewaarpotentieel geeft, de pinot meunier van de Montagne de Reims, bekend om zijn soepelheid en fruitigheid, en de chardonnay die de assemblages finesse en elegantie geeft. De filosofie van Canard-Duchêne bestaat uit drie waarden : authenticiteit verbonden aan 138 jaar geschiedenis in het hartje van de wijnstreek, de gezelligheid van een warm huis en de elegantie van de champagnes.

     

    Het Huis Canard-Duchêne produceert naast een klassiek assortiment champagnes ook enkele Grandes Cuvées. Het klassiek assortiment bestaat uit: Canard-Duchêne Brut zonder jaartal, een evenwichtige en mooi opgebouwde champagne, samengesteld uit 40% pinot noir, 40% pinot meunier en 20% chardonnay. Canard-Duchêne Demi-Sec: dezelfde assemblage als de brut, maar met een hogere dosage : 42 gram suiker per liter. Canard-Duchêne Cuvée Léonie : Cuvée Brut Premium, uitsluitend ontworpen voor restaurants en wijnspeciaalzaken, dezelfde assemblage als de Brut, bijzondere dosage en langdurige rijping in kelders.

    Canard-Duchêne Millésime 1999 : de eerste champagne met jaartal sinds de overname,  stelt frisheid op de voorgrond. Zijn assemblage, gedomineerd door blauwe druiven, geeft hem pit. Canard-Duchêne Rosé : rosé champagne die volgens de traditie van de Champagnestreek, een assemblage is van de Brut met toevoeging van een beetje rode wijn van de pinot noir.

     

    De Grandes Cuvées beschikken over een grote finesse en een subtiele elegantie. Voor de exportmarkt worden ze aangeboden in mooie metalen dozen geïnspireerd op de wereld van de “single malts”. La Grande Cuvée Charles VII Brut: een lichtgouden kleur en groene weerspiegeling, mooi evenwicht uit tussen maturiteit en frisheid met een verrassend contrast:  zijn fijne, fruitige en florale neus doet denken aan de chardonnay. La Grande Cuvée Charles VII Rosé : onderscheidt zich door een diepe kleur met een mooie koperkleurige tint, paart volheid aan finesse en brengt rode vruchten tot uitdrukking. Past perfect bij alle intieme momenten. La Grande Cuvée Charles VII Blanc de Noirs : uitsluitend samengesteld uit blauwe druivensoorten: 70% pinot noir en 30% pinot meunier; krachtige champagne met waardevolle secundaire aroma’s, vooral geserveerd bij gestructureerde maaltijden.

    28-05-2007 om 22:21 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    14-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jazz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    GRAND CASINO BRUSSELS

     

    BELGISCHE JAZZ OP EEN MAGISCHE PLEK!

    Op 26 en 27 mei aanstaande

     

     

     

    Op 25, 26 en 27 mei aanstaande leeft Brussel op het meeslepende ritme van de Belgische jazz. Op deze dagen vindt namelijk de 12e editie van het Brussels Jazz Marathon plaats.

     

    Doorgewinterde artiesten van wereldniveau en jonge jazzbeloftes spelen dat hele weekend op 4 verschillende buitenpodia en in zo’n 50 bekende gelegenheden in de hoofdstad. Dit jaar is het Grand Casino Brussels twee dagen lang een middelpunt voor musici, jazzfanaten en liefhebbers van een gezelligheid en “echte” muziek.

     

    Op zaterdag 26 mei speelt DUO VARIAL van 22u30 tot 0u30. Deze groep met Olivier Grégoire (DJ Gregg) en Olivier Cima (gitaar) neemt ons mee naar “elektronische” en “instrumentele” sferen, doorspekt met “loungy”, “funky”, “latino” en “jazzy” melodieën.

     

    Op zondag 27 mei toont de lieftallige Miss Camille haar zangkunsten tussen 21u30 en 23u30. Deze 24-jarige artieste met vele talenten – ze is ook een begaafd danseres – brengt de “soul” & “blues” tot leven.

     

    De populaire Brussels Jazz Marathon is een cultureel evenement van hoogstaand niveau met gratis concerten waar elk jaar ruim 250.000 muziekliefhebbers uit binnen- en buitenland op afkomen.

     

    Als uitgaansgelegenheid vol plezier en vermaak opent het Grand Casino Brussels zijn deuren voor iedereen die een unieke avond wil beleven in een betoverende sfeer!

     

    Want dat is nu de kracht van het casino: je kunt er niet alleen iets drinken en eten (kleine en grote trek), maar ook een gokje wagen of gewoon genieten van het gezellige en vriendelijke decor. Kortom, een jazzconcert in een uitzonderlijk kader: de ideale combinatie voor een onvergetelijke belevenis in een cultureel weekend van internationale allure.

     

    14-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luxafoil
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Overtroeft eigen normen

    Europese Commissie bespaart tot 30% op energieverbruik door zonnewerende en energiebesparende glasfolie van Luxafoil

     

     

    De Europese Commissie bereikte recent een akkoord over maatregelen om de opwarming van de aarde tegen te gaan: Europa moet tegen 2020 zowat 20% minder energie verbruiken en zodoende zijn CO2-emissies eveneens met 20% verminderen! In het gebouw van de Europese Commisie-DG Milieu te Brussel, waar het departement Klimaatverandering en Kyoto resideert, werd alvast 2.300m² Luxafoil Clear View geïnstalleerd. Deze zonnewerende maar tegelijk ook energiebesparende gemetalliseerde folie leidt zelfs tot 30% energiebesparingen, en dus tot een zeer grote reductie van CO2-emissies.

    Het energiebesparend effect werkt zowel in zomer als winter. De folie wordt aan de binnenkant van bestaande glasramen of glaspartijen gekleefd, terwijl de optische doorkijk of ‘clear view’ optimaal blijft. Uniek is ook de gewaarborgde ‘return on investment’, reeds na 2 tot 3 jaar. Door de installatie van Luxafoil realiseert de Europese Commissie nu reeds de vooropgestelde normen en houdt het de energiefactuur van haar gebouwen onder controle.

     

    Luxafoil Clear View is een Belgisch, revolutionair concept dat een innoverend en milieuvriendelijk alternatief biedt voor warmte- en gebouwenbeheersing. De glasfolie bestaat uit hoogwaardige, gelamineerde polyesterlagen die van binnen uit tegen het glasraam worden gekleefd. Belangrijk is dat het de infrarode warmtestralen voor 93% buitenhoudt en de binnentemperatuur verlaagt met 6 tot 9° C. Anderzijds worden de UV-stralen voor 99% tegengehouden waardoor geen verkleuring meer optreedt van tapijten, meubilair, … Schittering op PC- en TV-screens behoort eveneens tot het verleden. Uniek is ook dat Luxafoil de enige producent is die de efficiënte warmtewerende folie niet alleen op verticale maar ook op schuine beglazing kan plaatsen, zoals glaskoepels, dakkapellen, lichtstraten, veranda’s... Tegelijk blijft de  optische klaarheid of doorkijk ook optimaal.

     

    Luxafoil richt zich sedert zomer 2006 ook op de particuliere markt. Want ook wie in een villa of appartementsblok woont, of zijn veranda wil vrijwaren van het serre-effect, kan perfect Luxafoil laten installeren. De applicatie van externe zonnewering die sowieso altijd verduisterend werkt, is dan dankzij Luxafoil helemaal niet meer nodig. Samengevat: de Luxafoil-glasfolie laat het gewenste licht binnen, houdt de overtollige en schadelijke zonnewarmte buiten, zorgt voor een aangenaam thermisch comfort en reduceert drastisch de energiefactuur.

    12-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vaderdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Originele keukentips

     

     

     

     

    Zondag 10 juni moeten we onze stem uitbrengen, maar is meteen een uitstekende gelegenheid om vaders eens extra verwennen!

     

    Op de prangende vraag: "Met welk geschenk plezieren we ons vader dit jaar?" geeft Ghecom, leverancier van originele en kwalitatieve keukenartikelen een passend antwoord. Het gamma hoogwaardig, kwalitatief keukenmateriaal, geschikt zowel voor outdoorcooking, als voor de dagelijkse keukenactiviteiten, heeft dit jaar enkele verrassende nieuwigheden in petto.

     

    Het Point Virgule Oestermes is een pareltje voor de gebruiker! Dit oestermes werd gebruikt door Bruno Le Tallec om zijn record te vestigen in het Guinness Book of Records! Dit oestermes is extreem handig en efficiënt. Bovendien kan het gebruikt worden voor zowel platte als holle oesters. De antislip greep ligt perfect in de hand en het lemmet is ijsgehard waardoor quasi onbreekbaar.

     

    De Jack Daniëls Wood Smoking Chips zijn houtsnippers, gemaakt van de eiken vaten waarin de Jack Daniel's Whiskey gerijpt is. Na versnippering worden de vaten dus gebruikt als smaakmaker voor op de barbecue. Heel eenvoudig te gebruiken: een handvol snippers op de houtskolen strooien, en de heerlijke whisky aroma's dringen door tot diep in uw vlees.

     

    Japan Chef keukenmessen, een kok heeft benevens de beste ingrediënten ook goede messen nodig. Messen die comfortabel in de hand liggen, onderhoudsvriendelijk en tevens vlijmscherp zijn. Het assortiment Japan Chef van het topmerk Chroma is een staaltje van Japanse verfijning met een ideale prijs-kwaliteitverhouding.

     

    11-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.willards

     

     

    Willards lanceert nieuwe restaurantformule

    in het Radisson SAS EU Hotel in Brussel

     

     

    Gezien het grote succes van de Julbord, de Scandinavische kerstmis buffetten in december laatstleden, lanceert het Willards restaurant in het Radisson SAS EU Hotel aan het Luxemburgplein een nieuwe Sea Food & Mood at Willards restaurantformule, uniek in de Europese wijk.

     

    Executive Chef Georges Leivadiotis, van Grieks-Belgische oorsprong met een uitgebreide Scandinavische en internationale ervaring, lanceert een nieuwe buffetformule in het Willards restaurant. In het restaurant Willards kan men elke middag en avond terecht voor een heerlijk, gezond en uitgebreid koud en warm buffet.

     

    Op het menu staan gerookte vissen en verscheidene haringbereidingen uit Noorwegen en Zweden, schaaldieren, mosselen, roze en grijze - gepelde en ongepelde - garnalen, salades, pasta’s, olijfolies, balsamico azijnen en verse broodjes en kazen. Het warme buffet biedt elke dag één vissoort, gestoomd of gepocheerd, één gegrilde vleessoort, aardappelen, rijst of pasta, een seizoensgroente en een gestoomd gerecht. Verder werd een unieke overeenkomst gesloten met Pierre Marcolini die elke dag twee zoute (quiches) en twee zoete taarten levert, op basis van een exclusieve receptuur voor het Willards restaurant.

     

    De klant kan ook opteren voor de “Gezonde Bio Corner” waar soep, gemaakt met het blauwe Spa water, vis, speciaal gebakken bio broodjes, fruit, e.d. aangeboden worden. De “Point Création” laat mensen kennismaken met nieuwe hapjes en trends, geportioneerd in kleine glaasjes.

     

    Bij onze degustatie krregen we een meer dan figuurlijk toemaatje. De international vermaarde vakbeurs ‘European Seafood Brussels’  was voor Executive Chef Georges Leivadiotis een uitgelezen kans om “Alaska” in de kijker te zetten. Het eigenlijke Sea Food & Mood buffet werd tot een meer dan volwassen Alaska seafood Festival uitgebouwd.

     

    Bij het complementaire voorgerecht was er extra keuze uit een tartaar van St Jacobsvrucht     en Pacific Rim gerookte zalm, King Crab Aumonière met gerookte zalm, zure room met bieslook, of Pacific Rim kreeft met ijsbergsla. De fijne whiskysaus gaf dit laatste gerecht een extra aroma waardoor de heerlijke kreeft feilloze allures meekreeg. De ijskoude, met olijfolie verrijkte gazpacho bezorgde de tartaar van St Jacobsvruchten en zalm, een diepe subtiele kracht die de eindeloze Hudsonbaai in herinnering brengt.

     

    Als hoofdgerecht opteerden we voor een gegrilde heilbot die met witte Mechelse asperges en grijze garnalen openbloeide tot een attraktieve degustatie. Anderzijds gaf de toets van zoete en zure esdoornsiroop de halfrauw gekookte Pacific Rim zalm een meer dan een exotisch tintje. Fijne gerechten in perfecte harmonie met de eindeloze visgronden van Alaska.

     

    De nieuwe Sea Food & Mood formule wordt aangeboden aan 26 EUR per persoon: buffet à volonté, 1 glas wijn, bier of soft drink, en koffie of thee inbegrepen. Voor wie liever een vlugge hap neemt, wordt ’s middags en ’s avonds een dagschotel voorzien aan 12 EUR. In dit geval kan men op minder dan 30 minuten lekker en gezond gegeten hebben!

    Het Willards restaurant is open van 12.00u tot 14.00u en van 18.30u tot 22.00u.

    Radisson SAS EU hotel – Idaliestraat 35 – 1050 Brussel

    Voor reservaties kunt u terecht op tel. 02/626.81.13.

     

     

     

    11-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Enkel scharreleieren bij Sodexho België

     

     

     

     

    Sodexho België kiest resoluut voor het pad van “duurzaam ondernemen”. In het kader van deze Corporate Social responsability (CSR) aanpak heeft Sodexho besloten om voortaan enkel nog scharreleieren te gebruiken in al zijn 1200 uitbatingen.

     

    Sodexho houdt met deze maatregelen niet alleen rekening met het welzijn van de kip … ook aan de wensen van zijn klanten en consumenten komt de cateringspecialist met deze maatregel proactief tegemoet. Uit allerlei peiligen zoals de Eurobarometer blijkt namelijk dat de consument liever geen legbatterij-eieren, voorgeschoteld krijgt. Ethisch ondernemen is één van Sodexho’s basisprincipes, en uiteraard is het steeds belangrijk om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten en consumenten. Zoals steeds waakt Sodexho ook nauwlettend op een strikte toepassing van de voedselveiligheid.

     

    Met deze maatregelen neemt Sodexho ook meteen een mooie voorsprong op de Europese wet, die van plan is om legbatterijen te verbieden vanaf 2012

    10-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.groenten en fruit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GROENTEN EN FRUIT, VROEGER EN NU

     

     

     

    Kip met appelmoes, konijn met pruimen, rodekool met appeltjes .. Groenten en fruit hebben een vaste stek in de klassieke warme maaltijden en in de eetcultuur van Vlaanderen en België. Dat was niet altijd zo. Wat belandde er tussen 1800 en nu op ons bord? Smaken van het land vertelt het verhaal van de groente- en fruitproductie en -consumptie in ons land.

     

    In de zeventiende eeuw vond je vooral kolen, bonen en uien in de kookpot. Met de forse evolutie van de tuinbouw nam het aanbod in de negentiende eeuw toe. Witlof was de pionier, later volgden bloemkool, spruiten, tomaten en asperges. Druiven in Overijse, boomgaarden in Haspengouw, tuinbouw in Sint-Katelijne-Waver: elke regio kende een eigen ontwikkeling. Serres, veilingen en conservenfabrieken zagen het licht … Veredelde en exotische soorten vonden ingang.

     

    Maar hoe is het vandaag met ons groente- en fruitverbruik gesteld? De traditionele en haast vergeten soorten van bij ons dringen opnieuw binnen in de burgerkeuken én in de gastronomie.

     

    De auteurs van dit boek, Eddie Niesten en Yves Segers zijn verbonden aan het Centrum voor Agrarische geschiedenis (CAG) en exploreren voor u het erfgoed van groenten en fruit. Deze publicatie kadert binnen het programma ‘Rode kool met appeltjes’ (www.rodekool.be)

     

    Het boek ‘Groenten en fruit, vroeger en nu” is een uitgave van het Davidsfonds – 178 p - €27.50

    ISBN 978 90 5826 443

    10-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.shademakers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.smaak van wijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor kook- en wijnliefhebbers

     

    Welk gerecht bij welke wijn?

     

    Het lijkt wel de omgekeerde wereld: de wijn bepaalt de keuze van het gerecht in deze gastronomische gids. Sommelier Van Imschoot gidst ons door de verschillende smaaktypes van wijnen. Hij combineert wijn niet meer op de klassieke manier: rode wijn bij vlees en witte wijn bij vis, maar hij gaat op zoek naar harmonie tussen wijn en gerecht.

     

    Wijnproeven voor beginners

    Van Imschoot geeft in vogelvlucht een geschiedenisoverzicht van de smaak, van de middeleeuwen tot nu. Daarna zoekt de auteur wat nu precies de smaak van goede wijn bepaalt waarvoor hij logischerwijze terugkeert naar de wijnbouw. Hij geeft tips om de verschillende druivenrassen uit elkaar te houden en legt haarfijn uit hoe je precies wijn moet proeven.

     

    Bon mariage

    Wijn en voedsel vormen een perfect paar: de ene kan niet zonder de ander. In dit boek schetst Van Imschoot de verschillende smaaktypes van wijnen. Met elk wijntype combineert hij 3 à 4 passende gerechten die gecreëerd en bereid zijn door chef-koks van de Hotel- en Toerismeschool uit Brugge. De prachtige kleurenfoto’s, van fotograaf Andrew Verschetze, bij deze recepten doen je alvast watertanden.

     

    Wijntypes

    Om te weten te komen welk gerecht bij welke wijn past, moet je natuurlijk eerst de verschillende wijntypes kunnen onderscheiden. De auteur erkent vijf stijlen witte wijn en vier types rode wijn. Bij de witte wijnen onderscheidt hij de jonge, licht fruitige en frisse wijnen, de halfzware, droge, de stevige complexe, de lichtzoete en de aromatische wijnen. De rode wijnen deelt hij in volgens vier categorieën: de jonge, lichte en fruitige wijnen, de wijnen met iets meer kracht en body, de krachtige tanninerijke en de complexe, grote wijnen. Bij elk wijntype krijgt de lezer een drietal overheerlijke, bijhorende recepten.

     

    “Gekunstelde wijn”

    Hoewel de nadruk duidelijk ligt bij de rode en witte wijnen, bespreekt de auteur ook andere soorten wijn zoals de met alcohol versterkte wijn – soms minachtend gekunstelde wijn genoemd -, de roséwijn en de mousserende wijn.

    Een extraatje van dit boek zijn de getuigenissen van drie bekende wijnliefhebbers : Johan Verminnen, Marc Van Eeghem en Herman Van Veen. Zij vertellen over hun gastronomische ervaringen, hun eetgewoontes en wat ze met een goed glas wijn associëren.

     

     

    Culinaire belevenissen Titel: De smaak van wijn. Welk gerecht bij welke wijn?

    Auteur: Gido Van Imschoot - Met vele prachtige foto’s en lekkere recepten

    Gebonden, 176 p. - Formaat: 25x29cm - Prijs: € 34,50

    ISBN: 978 90 5826 450 3 - NUR: 447

    09-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dl light
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Lente? Sla toe!

    met de nieuwe extra light vinaigrette van Devos Lemmens

     

    Slaatjes, ze zitten niet alleen boordevol vitamines maar ook boordevol smaak. Zeker nu Devos Lemmens een nieuwe vinaigrette extra light uitbrengt, en zijn gamma lichte en extra lichte sauzen zo extra spannend maakt. Geen knapperig wortelreepje, sappige kerstomaat of pittige radijs die daaraan kan weerstaan...

     

     

    Extra light en Devos Lemmens, ze zijn bondgenoten van het goede leven. Vorig jaar werd de extra light mayonaise met maar 10% vet geïntroduceerd. Een succes, want de combinatie van een laag vetgehalte met de intense smaak van échte mayonaise viel alom in de smaak. En dus kon een vervolg niet uitblijven...

    Gloednieuw nu binnen het gamma is de extra light vinaigrette. Met 10% vet maar met de volle smaak van slasaus is deze vinaigrette een ideale keuze om je slaatje wat extra punch te geven en tegelijk ongeremd te genieten.

    In het assortiment ‘light’ biedt Devos Lemmens een ruime keuze. Allereerst is er de lichte dressing met 60% minder vet, maar met een heerlijke volle mayonaisesmaak en smeuïge textuur. Daarnaast zijn er de aantrekkelijke vinaigrettes (20% vetgehalte) die je op allerlei culinaire ideeën brengen. Verkrijgbaar in Fijne Kruiden, Cocktail Hawaï en Mosterd met honing. Keuze genoeg dus om verrassende combinaties uit te proberen. Want deze heerlijke lichte vinaigrettes brengen om het even welk slaatje op smaak en maken elke groente extra verleidelijk.

    Voor liefhebbers van klassieke smaken zoals Tartare of Cocktail, heeft Devos Lemmens ook een  lichte versie. Deze lichte koude sauzen bevatten 50% minder vet en lenen zich helemaal om je inspiratie van het moment in te vullen: Andalouse, Look-Fijne kruiden, Béarnaise, Cocktail en Tartare.

    Om je gezonde ‘meer groenten eten’-voornemen te stimuleren, start Devos Lemmens vanaf mei met de actie ‘Gezond sparen’. Bedoeling is dat je vier dekseltjes van light of extra light producten spaart en inruilt voor een groentebon ter waarde van 2,5 EUR. Meer info vind je op de website www.devoslemmens.be

     

    09-05-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cola light
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                 

     

     

     

    Trendonderzoek toont aan: humor is belangrijker dan calorieën

     

     

    96% van de Belgische vrouwen vindt het belangrijk om het leven licht op te nemen. Voor haar gaat ‘light’ al lang niet meer over calorieën. Licht leven nu gaat over de juiste balans zoeken en de dingen relativeren. Humor blijkt het belangrijkste wapen om licht door het leven te gaan. Dat blijkt uit een trendonderzoek dat op vraag van Coca-Cola light door BeXpertise werd uitgevoerd.

     

     

    Het onderzoek wijst uit dat  ruim driekwart (67%) van de bevraagde Belgische vrouwen van 25 tot 40 jaar zich vandaag beter in haar vel voelt dan vijf jaar geleden. Op de vraag 'wat maakt jouw leven light', antwoordt 87% 'iets heel lekkers eten'. Volgens 62% is 'chocolade eten' een goede manier om je leven 'light' te maken. 'Light' wordt kortom duidelijk niet langer enkel met weinig calorieën geassociëerd.

     

    Volgens Nathalie Bekx is humor het belangrijkste wapen van de vrouw om het leven licht op te nemen. Topantwoord op de vraag 'wat maakt jouw leven lichter?' is 'lachen / humor'. Lachen maakt deel uit van de 'live life light filosofie’ van 98% van de bevraagde vrouwen. Toch vindt slechts

    29% zichzelf de leukste thuis. ‘Het lijkt erop dat vrouwen hun komisch talent onderschatten. Vrouwen lachen vooral met zichzelf, en dat helpt hen om dingen te relativeren’, weet Bekx.

     

    Een licht leven bestaat tot slot ook uit het zoeken naar evenwicht: Vrouwen durven opnieuw snoepen.  Nadien compenseren vrouwen dit door wat meer te sporten, een lichtere maaltijd, of gewoon door er zich niks van aan te trekken.  40% is het helemaal niet eens dat een dessert even op je tong ligt en de rest van je leven op je heupen.

     

    Dit onderzoek vormt de basis voor de ‘live life light’ campagne van Coca-Cola light waarmee het suikervrije frisdrankmerk zich resoluut richt tot eigentijdse vrouwen.  Coca-Cola light is dé perfecte partner in een licht leven. Coca-Cola light is een merk dat vrouwen inspireert om het leven van de lichte kant te nemen, bijvoorbeeld door ze te laten wegdromen van de Coca-Cola light man. Het Coca-Cola light flesje met een speciaal ontwikkeld damesblad op aan gebracht is een andere tastbare manier waarop het merk dit invult. In de komende maanden zullen bijkomende initiatieven de ‘live life light’-campagne verder vorm geven.

     

     

     

    08-05-2007 om 19:59 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jonge proevers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GASTRONOMIE VOOR “JONGE PROEVERS”

     

     

     

     

    Na het succes en het enthousiasme van vorig jaar, organiseert restaurant Diependael i.s.m. Alliance Gastronomique, dit jaar opnieuw een jongerenavond op verschillende data.

     

    Deze avonden bieden enerzijds de jongeren een unieke kans om kennis te maken met de dynamiek en creativiteit van een Belgisch toprestaurant, maar geven anderzijds de chefs, de kans om de taboes zoals stijf, klassiek en prijzig, beschrijvingen die te vaak met topgastronomie worden geassocieerd, te doorbreken.

     

    De jongerenavonden zijn een unieke kans om te proeven van de ambachtelijke geheimen van een sterrenkeuken en te genieten van de geuren en kleuren van het huidig Belgisch gastronomisch landschap.

    De jongerenavonden 2007 staan open voor jongeren vanaf 18 tot en met 29 jaar en vinden plaats op donderdag 24 mei, vrijdag 25 mei, vrijdag 1 juni en vrijdag 8 juni 2007.

     

    Er wordt een vast menu geserveerd naargelang de dagmarkt. De prijs van dit menu bedraagt 50€ per persoon en omvat drie gangen vergezeld van een glaasje champagne, een paar proevertjes, aangepaste wijnen en mokka met zijn zoetigheden.

    Reservatie met vermelding ‘jongerenmenu’ is noodzakelijk.

     

    Restaurant kasteel Diependael – Tervuursesteenweg 511 – 1982 Elewijt

    Tel 32/15/61 17 71 of kasteeldiependael@skynet.be

     

    08-05-2007 om 19:58 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs