Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    03-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Brussels Airlines voegt Burundi toe aan het Afrika aanbod

     

     

    Vanaf 22 april verzorgt Brussels Airlines een nieuwe wekelijkse lijndienst tussen Brussel en Bujumbura (Burundi). Dankzij deze nieuwe service wordt Burundi voortaan rechtstreeks verbonden met Brussel en Europa.

     

    Met de start van deze nieuwe lijndienst beantwoordt Brussels Airlines de grote marktvraag voor een rechtstreekse vlucht tussen Burundi en Europa. Zowel de zakenwereld als de bevolking waren al lang vragende partij.

     

    De Burundese Gemeenschap in België kan voortaan rechtstreeks naar Bujumbura  vliegen terwijl de Burundese bevolking vanaf 22 april de mogelijkheid heeft om comfortabel naar Brussel en mits een overstap ook naar tientallen Europese steden (Parijs, Londen, Geneve, …), de Verenigde Staten (New York, Chicago, …)  en Azië te reizen.

     

    De vluchttijd bedraagt 8 uur en 20 minuten voor het traject Brussel-Bujumbura. De terugvlucht vanuit Burundi naar België duurt 11 uur omwille van een tussenstop in Nairobi.

     

    De nieuwe lijndienst wordt uitgevoerd met Airbus A 330-300 toestelllen in een business en economy class configuratie. Passagiers kunnen aan boord genieten van de bekende full service dienstverlening van Brussels Airlines. Het interieur van Airbus 330-300 vloot werd vorig jaar volledig vernieuwd. In de Business Class afdeling werden flat beds en een modern audio en video entertainmentprogramma geïnstalleerd. In de economy afdeling werden nieuwe zetels geplaatst.

     

    Dankzij de vrachtcapaciteit van de Airbus 330-300 verwelkomt Brussels Airlines ook luchtvracht aan boord. De cargoverkoop zal zich toespitsen op bederfbare goederen (voeding, bloemen, …), consumentengoederen en andere vracht.

     

    Bujumbura is de veertiende longhaul bestemming van Brussels Airlines op het Afrikaanse continent. Door Burundi toe te voegen aan het aanbod verstevigt Brussels Airlines haar positie in Oost Afrika en de Regio van de Grote Meren. Naast Bujumbura biedt Brussels Airlines vluchten aan naar Nairobi (Kenia, zes keer per week), Entebbe (Oeganda, 3 keer per week) en Kigali (Rwanda, 2 keer per week).

     

     

     

     

    03-04-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thalys

    THALYS EN EUROSTAR LANCEREN EEN PRIMEUR VOOR ZAKENREIZIGERS:

    WWW.PLACETOBIZ.EU

     

     

    Eerste forum waar zakenreizigers praktische informatie en interessante adressen kunnen uitwisselen over Parijs en Londen

     

    De hogesnelheidstreinoperatoren Thalys en Eurostar lanceren een speciaal forum, www.Placetobiz.eu, waar zakenreizigers praktische informatie over Londen en Parijs kunnen uitwisselen alsook tips die hun reiservaring sterk kunnen verbeteren. Met deze interactieve website willen beide treinoperatoren hun positionering als de uitgelezen keuze voor zakenreizigers, nog verder ondersteunen.

     

    Eurostar en Thalys bundelen voor dit unieke initiatief de krachten met de mediaregie gespecialiseerd in de zakenwereld, Roularta Media. In hun constante zoektocht om de reis van hun zakenreizigers zo comfortabel mogelijk te laten verlopen, lanceren Thalys en Eurostar een primeur voor België: het zakenforum www.Placetobiz.eu

     

    De beide treinoperatoren bieden zakenreizigers voortaan een forum aan waar ze allerlei adressen kunnen uitwisselen met andere zakenreizigers. Ze kunnen er zowel informatie delen voor na de werkdag (restaurants, bars, tentoonstellingen, evenementen enz.) als advies uitwisselen voor tijdens de werkdag (vergaderzalen, de reis zelf....). Op deze interactieve site ontdek je ook hoe je je trip met de hogesnelheidstrein kan voorbereiden om er optimaal en relaxed van te genieten. En je kan op het forum zelf ideeën voorstellen die andermans zakenreis aangenamer kunnen maken.

     

    Anne-Françoise Piette, Sales & Marketing Director Eurostar Belgium, zegt: "De lancering van dit forum past perfect in onze constante inspanning om de reiservaring van onze zakenreizigers te verbeteren, en dat gaat verder dan enkel de reis. We zijn eveneens erg tevreden dat Roularta, die zeer dicht bij de Belgische zakenman staat, mee met ons in dit verhaal stapt."

     

    Béatrice Paques, Commercial Director Thalys, vult aan: "Ik ben erg opgetogen met dit initiatief. Thalys en Eurostar zetten met de lancering van dit forum een verdere stap in hun samenwerking en bieden zo de zakenreizigers een nog betere reiservaring."

     

     

    03-04-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.park inn luik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VLM Airlines introduceert jet in vloot

    BAe 146-300 wordt ingezet op de lijn tussen London City en Rotterdam

     

     

    VLM Airlines kondigt aan dat het haar vloot van Fokker 50 toestellen zal uitbreiden met een veel groter straalvliegtuig en dat voor de allereerste keer in het bestaan van de maatschappij. De BAe 146-300 telt 92 plaatsen en zal vanaf 16 april 2007 worden ingezet op één van de belangrijkste routes van de maatschappij, namelijk tussen London City en Rotterdam.

     

    De Jet wordt aan de vloot van VLM Airlines toegevoegd om de capaciteit op één van haar drukste routes te verhogen waar het toestel zal opereren naast de gebruikelijke Fokker 50 toestellen. De luchtvaartmaatschappij zal haar tien dagelijkse vluchten tussen London City en Rotterdam behouden, waarvan vier met de BAe 146 zullen worden aangeboden. VLM Airlines vervoerde meer dan 130.000 passagiers op deze route in 2006 en verwacht een stijging naar 190.000 passagiers in 2007.

     

    De VLM Airlines BAe 146-300 zal plaats bieden aan 92 passagiers. Het toestel is ingericht met een ruime 2+3 configuratie, 2 zetels en 3 zetels gescheiden door de middengang.  De zetels hebben een lederen bekleding en het toestel heeft een aangename beenruimte van 32 inches (81 centimeter). Dit is in schril contrast met de meeste andere grote luchtvaartmaatschappijen die 110 zetels aanbieden voor dit type toestel, in een krappe 3+3 configuratie met slechts 28 tot 29 inches beenruimte.

     

    Johan Vanneste, Managing Director VLM Airlines licht toe: “We zijn bijzonder tevreden om de BAe 146 Jet aan onze vloot te kunnen toevoegen. Alsmaar meer zakenreizigers maken gebruik van ons netwerk, in het bijzonder op onze London City – Rotterdam route, waardoor het noodzakelijk is om een groter en sneller toestel te introduceren om tegemoet te komen aan deze stijgende vraag. "

     

    Met de intrede van de Jet wordt er extra Fokker 50 capaciteit vrijgemaakt in de vloot. Dit laat VLM Airlines toe om de frekwenties op een aantal andere routes binnen haar netwerk te verhogen. Op dit ogenblik heeft de luchtvaartmaatschappij een vloot van 19 Fokker 50 toestellen. Dit jaar zullen er nog twee Fokker 50-vliegtuigen worden toegevoegd.

     

    De prestaties van het toestel zullen worden geëvalueerd in de loop van 2007 en, indien de integratie succesvol en volgens verwachtingen verloopt, zal VLM Airlines overwegen om extra BAe 146 toestellen in te voeren op andere drukbezette routes van het netwerk. De luchtvaartmaatschappij bestudeert momenteel de haalbaarheid om dit vliegtuigtype te introduceren op zes andere bestaande routes vanuit London City Airport, terwijl nog eens twintig nieuwe bestemmingen worden geëvalueerd op een afstand van meer dan 500 km van Londen. 

     

    Het produkt aan boord zal volledig overeenstemmen met het bekende hoge kwaliteitsniveau dat de passagiers gewoon zijn bij VLM Airlines, met gratis maaltijden, aangepaste snacks en drankjes. Bovendien zal,de BAe 146-300 meteen en volledig in de bekende kleuren van VLM Airlines geschilderd worden en ook binnenin de stijl van VLM Airlines hebben, hetgeen de passagiers verzekert van de echte VLM Airlines-ervaring.

    VLM Airlines is de voorbije 14 jaar uitgegroeid tot de grootste luchtvaartmaatschappij van en naar London City Airport met meer dan 100 vluchten per weekdag, hetgeen overeenkomt met 36% van het totaal aantal bewegingen op deze luchthaven. Rotterdam is de tweede grootste basis van de luchtvaartmaatschappij met tien vluchten per dag naar London City, twee dagelijkse vluchten naar Hamburg en twee vluchten per weekdag op de recent gestarte route naar Manchester.

     

    03-04-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlm bae

    VLM Airlines introduceert jet in vloot

    BAe 146-300 wordt ingezet op de lijn tussen London City en Rotterdam

     

     

    VLM Airlines kondigt aan dat het haar vloot van Fokker 50 toestellen zal uitbreiden met een veel groter straalvliegtuig en dat voor de allereerste keer in het bestaan van de maatschappij. De BAe 146-300 telt 92 plaatsen en zal vanaf 16 april 2007 worden ingezet op één van de belangrijkste routes van de maatschappij, namelijk tussen London City en Rotterdam.

     

    De Jet wordt aan de vloot van VLM Airlines toegevoegd om de capaciteit op één van haar drukste routes te verhogen waar het toestel zal opereren naast de gebruikelijke Fokker 50 toestellen. De luchtvaartmaatschappij zal haar tien dagelijkse vluchten tussen London City en Rotterdam behouden, waarvan vier met de BAe 146 zullen worden aangeboden. VLM Airlines vervoerde meer dan 130.000 passagiers op deze route in 2006 en verwacht een stijging naar 190.000 passagiers in 2007.

     

    De VLM Airlines BAe 146-300 zal plaats bieden aan 92 passagiers. Het toestel is ingericht met een ruime 2+3 configuratie, 2 zetels en 3 zetels gescheiden door de middengang.  De zetels hebben een lederen bekleding en het toestel heeft een aangename beenruimte van 32 inches (81 centimeter). Dit is in schril contrast met de meeste andere grote luchtvaartmaatschappijen die 110 zetels aanbieden voor dit type toestel, in een krappe 3+3 configuratie met slechts 28 tot 29 inches beenruimte.

     

    Johan Vanneste, Managing Director VLM Airlines licht toe: “We zijn bijzonder tevreden om de BAe 146 Jet aan onze vloot te kunnen toevoegen. Alsmaar meer zakenreizigers maken gebruik van ons netwerk, in het bijzonder op onze London City – Rotterdam route, waardoor het noodzakelijk is om een groter en sneller toestel te introduceren om tegemoet te komen aan deze stijgende vraag. "

     

    Met de intrede van de Jet wordt er extra Fokker 50 capaciteit vrijgemaakt in de vloot. Dit laat VLM Airlines toe om de frekwenties op een aantal andere routes binnen haar netwerk te verhogen. Op dit ogenblik heeft de luchtvaartmaatschappij een vloot van 19 Fokker 50 toestellen. Dit jaar zullen er nog twee Fokker 50-vliegtuigen worden toegevoegd.

     

    De prestaties van het toestel zullen worden geëvalueerd in de loop van 2007 en, indien de integratie succesvol en volgens verwachtingen verloopt, zal VLM Airlines overwegen om extra BAe 146 toestellen in te voeren op andere drukbezette routes van het netwerk. De luchtvaartmaatschappij bestudeert momenteel de haalbaarheid om dit vliegtuigtype te introduceren op zes andere bestaande routes vanuit London City Airport, terwijl nog eens twintig nieuwe bestemmingen worden geëvalueerd op een afstand van meer dan 500 km van Londen. 

     

    Het produkt aan boord zal volledig overeenstemmen met het bekende hoge kwaliteitsniveau dat de passagiers gewoon zijn bij VLM Airlines, met gratis maaltijden, aangepaste snacks en drankjes. Bovendien zal,de BAe 146-300 meteen en volledig in de bekende kleuren van VLM Airlines geschilderd worden en ook binnenin de stijl van VLM Airlines hebben, hetgeen de passagiers verzekert van de echte VLM Airlines-ervaring.

    VLM Airlines is de voorbije 14 jaar uitgegroeid tot de grootste luchtvaartmaatschappij van en naar London City Airport met meer dan 100 vluchten per weekdag, hetgeen overeenkomt met 36% van het totaal aantal bewegingen op deze luchthaven. Rotterdam is de tweede grootste basis van de luchtvaartmaatschappij met tien vluchten per dag naar London City, twee dagelijkse vluchten naar Hamburg en twee vluchten per weekdag op de recent gestarte route naar Manchester.

     

    03-04-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bmi

     

    bmi viert haar 15 jaar aanwezigheid in België

     

    Op 29 maart viert bmi, de tweede grootste Britse luchtvaartmaatschappij en lid van Star Alliance, haar 15 jaar aanwezigheid in België. Tussen 1992 en 2006 vervoerde bmi bijna drie miljoen zeshonderdduizend passagiers tussen België en London Heathrow en kende de maatschappij een groei van het jaarlijkse passagiersaantal met 48% tijdens deze periode.


    Eind maart 1992 lanceerde bmi haar eerste vluchten tussen London Heathrow en Brussel en verbond zo de Engelse hoofdstad zes maal per dag met de hoofdstad van Europa. Sindsdien is bmi blijven groeien en voegde het routes aan haar Belgisch netwerk toe. De maatschappij biedt op de dag van vandaag 16 directe vluchten van Brussel naar het Verenigd Koninkrijk (Londen Heathrow, Leeds Bradford, East Midlands en Edinburgh) met vanuit London Heathrow meerdere connecties per dag naar de rest van Groot-Brittannië en de Heathrow lange afstandbestemmingen van bmi : Jeddah, Ryadh en Moskou.  Vanuit Manchester biedt bmi ook volgende lange afstandbestemmingen aan: Antigua, Barbados, Chicago and Las Vegas.  Vanaf 16 april 2007 voegt bmi vanuit Brussel een dagelijkse directe vlucht naar Aberdeen in Schotland toe. Deze nieuwe bestemming is zowel op zakenreizigers als op vrijetijdsreizigers gericht. Aberdeen en haar regio vormen niet alleen een economisch centrum door de petroleumindustrie, de haven en de Universiteit maar eveneens een toeristische trekpleister (mythische Schotse kastelen, natuurparken, observatie van zeehonden en walvissen…) en de perfecte uitvalsbasis voor een reis doorheen de Schotse Highlands.

     

    Sinds 1992 vervoerde de luchtvaartmaatschappij bijna drie miljoen zeshonderdduizend passagiers tussen Brussel en London Heathrow. De voorbije 15 jaar heeft het Belgische publiek altijd waardering getoond voor de punctualiteit (bmi is de meest stipte luchtvaartmaatschappij op Londen Heathrow volgens CAA, www.flightontime.info), de 4 exclusief bestemmingen vanuit Brussel en de talrijke innovaties en diensten die bmi aanbiedt: online check-in, tarieven op basis van enkele reis, flexibiliteit van de tickets, kortom dienstverlening op maat voor zowel business passagiers als vrijetijdsreizigers. bmi heeft recent de lancering van een nieuw initiatief voor de zakenreizigers aangekondigd. Vanaf 2 april krijgen de leden van het getrouwheidsprogramma Diamond Club (Blue plus, Silver of Gold kaarthouders) gratis maaltijden en drankjes aan boord alsook priority seating vooraan in het vliegtuig.

    Christine Van den Winckel , bmi area manager België en Luxemburg, stelt vast: « Het innovatieve karakter van de producten van bmi, de ruime keuze op het gebied van frequenties en directe vluchten hebben ons een groeiend aantal passagiers op de Belgische en Luxemburgse markt opgeleverd. Terwijl we in 1992 130.00 passagiers vervoerden op de lijn Brussel-Londen, hebben we in 2006 bijna 200.000 passagiers mogen begroeten op deze lijn. Dit is een groei met 48%. In 2006 vervoerde bmi 370.000 passagiers naar haar 4 rechtstreekse bestemmingen vanuit Brussel. » Ze voegt hieraan toe: « De lancering bij op 16 april 2007 van de directe verbinding met Aberdeen en het aanbieden van meer dan 746.000 plaatsen op onze 5 lijnen tussen Brussel en het Verenigd Koninkrijk zijn een duidelijke illustratie van het vertrouwen dat we in de toekomst hebben alsook van het belang dat we in onze strategie aan de hoofdstad van Europa hechten. »

    www.flybmi.com  

     

    03-04-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fatality
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    CREATIVE INTRODUCEERT DE FATAL1TY GAMING

     

     

    Creative kondigt de lancering aan van de Fatal1ty Gaming Headset, die werd ontwikkeld in overleg met professioneel gamer Jonathan “Fatal1ty” Wendel, voor pc-gaming op hoog niveau. De Fatal1ty Gaming Headset werd specifiek ontworpen voor optimale prestaties en comfort zodat gamers vermoeidheid vermijden en zich kunnen concentreren op het verslaan van de tegenstanders. Precieze geluidspositionering verraadt zelfs de zachtste geluiden zodat de minste beweging in een vijandige omgeving meteen hoorbaar is.

     

     

     

    02-04-2007 om 21:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tomaten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Tomaten in hun blootje

    Ultradun schillen doe je voortaan met de handige tomatenpeller van Cuisipro

     


    Je bent niet dol op groenten en fruit met een velletje, maar evenmin op het gepruts om dat schilletje eraf te krijgen? Dan heeft Cuisipro de oplossing voor je. De superhandige tomatenpeller verwijdert namelijk in een handomdraai het flinterdunne bovenste laagje van delicate groenten of vruchten.

    Cuisipro introduceert de tomatenpeller, voor ultradun schillen. Allereerst is er het vlijmscherpe, gekartelde lemmet dat ideaal is voor het pellen van die delicate vruchten waarvan slechts een dun schilletje moet verwijderd worden, zoals tomaten, perziken en pruimen. De schiller laat het vruchtvlees intact en verwijdert alleen het bovenste laagje. Daarnaast is er de ergonomische handgreep die een vaste grip verzekert én waarmee je snel en comfortabel groenten en fruit van hun velletje kan ontdoen. Kortom, een must voor elke keukenprins(es)!

    Materiaal: De kop van de tomatenpeller bestaat uit een sterke zinklegering, een garantie voor duurzaamheid op lange termijn. Het lemmet zelf bestaat uit roestvrij staal 18/10 en de ergonomische handgreep is vervaardigd van nylon.




     

    02-04-2007 om 21:11 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

                 

    Utopolis lanceert filmaanbod voor 45+                                   

     

     

    Vanaf 27 maart 2007 pakt Utopolis uit met Cinema Plus, een fijne filmnamiddag voor al wie 45 of ouder is.

     

    Wat biedt Cinema Plus?

    Cinema Plus is de formule voor een ontspannen namiddagje uit met een film en activiteiten die op maat zijn gesneden.

    Utopolis selecteert maandelijks de mooiste films die nét dat tikje meer hebben. Bovendien kan er gekozen worden uit verschillende titels.

    Voor maart zien de keuzemogelijkheden er als volgt uit:

    * The Queen Drama met Oscar-winnares Helen Mirren

    * Wild Hogs (avant-première) Avonturenfilm/komedie met John Travolta en Tim Allen

    * Calendar Girls Komedie met met o.a. Oscar-winnares Helen Mirren en Julie Walters

     

    Maar Cinema Plus biedt u meer dan zomaar een film:

    - zo geeft Utopolis de gelegenheid om ook een blik achter de schermen van het bioscoopcomplex te werpen in de projectieruimte...

    - een speciale gastspreker geeft interessante achtergrondinformatie over de film waarvoor werd gekozen...

    - bovendien biedt Utopolis een hele resem boeiende workshops aan, van wijndegustaties tot een föhnbeurt...

    - de namiddag wordt begeleid door een hapje en een drankje...

     

    Cinema Plus is er vanaf 27 maart 2007 - maandelijks, telkens op dinsdag in Utopolis Mechelen & Utopolis Turnhout.

     

    Prijs : 9.90€ - incl. 2 drankjes, hapjes en goodie

     

    Het programma start om 13u30 met een receptie met allerlei workshops, er is een inleiding van de film door een gastspreker, na de film een nabeschouwing met het vervolg van de receptie met hapje & drankje en workshops. Einde voorzien omstreeks 17u30 met een  aandenken voor iedereen.

    www.utopolis.be

     

     

    02-04-2007 om 21:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson sas bordeaux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Nieuw in Bordeaux: Opening van het Radisson SAS Grand Hotel

     

     

     

    Bordeaux krijgt er een nieuw juweel bij! Begin deze zomer 2007 heropent het legendarische Grand Hotel – recht tegenover de Opera in de “Gouden Driehoek” van het historische centrum, zijn deuren. Het Radisson SAS Grand Hotel is het resultaat van de authentieke restauratie van het schitterende “palais bordelais” met een rijke stadsgeschiedenis.

     

    De 133 kamers en 17 suites van het Radisson SAS Grand Hotel zijn een meesterwerk van de wereldberoemde designer Jacques Garcia. Gasten zullen verrast worden door zijn eclectisch, elegant en rijk design, een combinatie van de klassieke stijl van de 18de en 19de eeuw en hedendaagse luxe en state-of-the-art technologie, met flat-screen tv en gratis hoge snelheids internet toegang. Enkele suites bieden zelfs een private wijnbar.

    Bordeaux is bekend voor zijn wijn en gastronomie – en het Radisson SAS Grand Hotel wil bijdragen tot deze reputatie! In het gastronomische restaurant “L’Océan” biedt Pascal Nibaudeau, leerling van Yves Mattagne, bekend van het Sea Grill restaurant in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel, een combinatie van een vernieuwende keuken met locale en internationale specialiteiten en de beste wijnen uit de Bordelais streek. Verder kunnen gasten terecht in de “Brasserie de l’Europe” voor een informele wijn- en eetervaring, in de gezellige “Bar Victor” met zijn prestigieuze wijnkelder of in de trendy nachtclub tot in de late uurtjes.

    “Les Bains de Léa”, het 1.000 m² luxueuze spacentrum beschikt over een indoor zwembad met open dak, sauna en stoomkamer, gymzaal, solarium en een bar met zicht op de stad. Shopping liefhebbers kunnen terecht in het winkelparadijs in het hotel met luxe mode en juwelen.

     

    Tarieven in het Radisson SAS Grand Hotel, Bordeaux:

    Vanaf 325 € per nacht (afhankelijk van het kamertype).

    www.rezidor.com

     

     

    02-04-2007 om 21:09 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brussels airport wint prestigieuze “Airport people” award.

     

     

     

    Op de jaarlijkse ceremoniële uitreiking van de Airport Service Quality Awards, werd Brussels Airport bekroond met de “Airport people “award.

    De Airport People award is een geheel nieuwe award die door ACI, de wereldwijde overkoepelende beroepsorganisatie van luchthavens, wordt uitgereikt aan ‘luchthavens die een sterke cultuur van dienstverlening hebben ontwikkeld bij alle luchthavenmedewerkers, met inbegrip van het personeel van de luchtvaartmaatschappijen, de grenscontrole, de luchthavenwinkels en beveiligingsdiensten”.

     

    Voor de hoofdcategorie “Best Airport” zelf, wordt Brussels Airport voor 2006 bekroond als tweede luchthaven van Europa, na Zurich. Brussels Airport werd tevens bekroond als vierde luchthaven in de wereld binnen de klasse van luchthavens die jaarlijks 15 tot 25 miljoen passagiers bedienen.

    02-04-2007 om 21:08 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aoste
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Aoste Authentique spijst assortiment

    Na succes van ovenham introduceert Aoste nu ovengebakken kalkoengebraad

     

     

    Met zijn intense, ovengebakken smaak en zijn goudbruin gegrild korstje brengt de nieuwe Aoste Authentique Kalkoengebraad eindelijk gevogelte charcuterie mét smaak! Het geheim zit ‘m in het traditionele bereidingsprocédé, dat het natuurlijke aroma en de échte smaak van een ovenvers kalkoengebraad op je bord brengt. Ideaal om de lente lekker in te zetten en je vrienden of familie te trakteren op een smaakvolle picknick.


    De kalkoenmarkt is in volle groei. De laatste 3 jaren steeg het kalkoensegment met ruim 35%. Alleen is het aanbod écht gegrilde, ovengebakken gevogelteproducten bijzonder beperkt. Aoste brengt daar nu verandering in en introduceert – in navolging van de erg succesvolle ovenham –Aoste Authentique Kalkoengebraad. Gedaan met een zacht schelletje kalkoenfilet, voortaan krijg je de pure, intense smaak van een ovenvers kalkoengebraad op je boterham – inclusief goudbruin gegrild bakrandje.


    Dat smaak voor Aoste een erezaak is, bewees het kwaliteitsmerk recent nog met de ovengebak-ken ham. Dezelfde bereidingstechniek uit grootmoeders tijd ligt nu aan de basis van de authentieke smaak van Aoste Authentique Kalkoengebraad. Daarbij staat de bereiding in een echte oven centraal, op basis van 100% natuurlijke grondstoffen. Het bakken van het kalkoengebraad in een klassieke oven op 220°C leidt immers tot een subtiele opwaardering van de smaak, die helemaal overeenkomt met hoe de consument zijn ideale kalkoenfilet wil proeven: intens en ovengebakken. Uniek ook aan Aoste Authentique Kalkoengebraad is dat je het zelfs op brood goed proeft. Dat bleek duidelijk uit een ‘blinde’ vergelijkende proeftest met concurrerende merken kalkoenfilet.


    Je proeft niet alleen overduidelijk het verschil met andere merken, je ziet en ruikt ook de uitgespro-ken ovengebakken smaak. De sneetjes hebben een natuurlijke, grillige vorm die net als het gekartelde, goudbruine bakkorstje verraadt dat dit kalkoengebraad met ambachtelijk vakmanschap bereid is. Om nog te zwijgen van de ovengebakken geur die je doet watertanden van zodra je de verpakking opent...


    Aoste Authentique Kalkoengebraad wordt verkocht in een verpakking van 120 gram of 8 sneetjes. 
     

    02-04-2007 om 21:07 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    31-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.varkensvlees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Varkensvlees

    Verrassend veelzijdige recepten

     

    Véronique & Michel De Meyer

     

     

     

    Ruim vijftig verrassende recepten met varkensvlees

     

     

     

    Een hammetje in de hutspot, een sappig varkenshaasje, spareribs op de barbecue, spek met eieren, stoofvlees met frietjes, een boterham met gerookte ham, worst, schnitzel, cordon bleu of pita. Varkensvlees is een dankbaar product. Je kunt er in alle seizoenen alle kanten mee uit: je kunt op de klassieke toer gaan, maar je kunt er ook allerlei exotische gerechten mee bereiden.

     

    In Varkensvlees staan tientallen creatieve recepten. Naast klassiekers als hutspot, worstenbrood of varkensgebraad vind je verrassend originele recepten als varkenshaasje in een hamjasje, waterzooi van varkensworst, gebraad gevuld met droge vruchten, stoofschotel met rode kerrie en kokos.

     

    Rond varkensvlees bestaan een aantal vooroordelen. Zo zou het te vet zijn en te veel cholesterol bevatten. In Varkensvlees worden die fabeltjes uit de wereld geholpen. Wist je dat een varkenshaasje of een mignonette even weinig vet bevat als een kipfilet en dat 100 gram varkensvlees gemiddeld slechts 40 tot 50 milligram cholesterol bevat? Ook worst, gehakt en spek hoef je niet te vermijden, zolang je ze maar met mate gebruikt en voldoende afwisselt.

     

    Kortom, Varkensvlees is een boek vol interessante informatie en heerlijke gerechten waarmee je direct aan de slag kunt.

     

    Véronique en Michel De Meyer vormen al jaren een kookduo: Véronique bedenkt recepten voor tijdschriften in binnen- en buitenland, Michel illustreert ze met prachtige foto’s. Bij de Franse uitgever Flammarion publiceerden ze al enkele succesvolle kookboeken (Délices glacés, Cuisine vapeur, Cuisine aux légumes). Bij Standaard Uitgeverij verschenen reeds De Belgische keuken anders, Gezonde voeding voor jonge kinderen, Mosselen, Asperges, en Aardappelen.

     

     

    Varkensvlees / Véronique & Michel De Meyer

    Luxe paperback – € 14,95 – 154 Blz. – ISBN 9789002222498

     

     

    Binnen de horecasector groeit gelukkig de belangstelling voor varkensvlees. Het is vooral het Broederschap van Sint-Antonius dat mede door de hulp van VLAM, een actieve promotiecampagne voor het varkensvlees voert. Jaarlijks wordt o.m. een award aangereikt aan het restaurant dat de beste recepten aanbiedt en varkensvlees geregeld op de kaart zet.

     

    Heerlijke proevertjes zijn er te over in dit boek van Véronique & Michel De Meyer. Klassieke paden bewandelen met varkensvlees mag maar moet niet, creativiteit en zelfs Oosterse tintelingen zijn meer dan welkom. Slechts enkele recepturentitels ter illustratie: gebakken kotelet met appeltjes en veenbessen; in trappistenbier gemarineerde kotelet met peperkoek; waterzooi van varkensworst; salade van aardappel, aardpeer, appel en gedroogde ham; tartaar van avocado met gedroogd paprikaspek; gebraiseerde varkenstong of gewoonweg een Oosters tandoorihaasje.

    Bereidingen naast tal van anderen waarmee je ongetwijfeld je familie maar vooral vrienden en kennissen mee verrast… en voor de zomer zijn er vanzelfsprekend talloze grillades en barbecuebereidingen.                          

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    31-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.felice
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    KOOKBIJBEL

    Piet Huysentruyt

     

    Goddelijke gerechten voor iedere gelegenheid.

     

     

    Piet Huysentruyt is al jarenlang actief op culinair vlak. Door de jaren heen heeft hij ongelooflijk veel recepten bedacht, gecreëerd en gekookt voor Lekker Thuis. En eindelijk worden alle recepten van Piet nu gebundeld in Piets Kookbijbel, een superkookboek met meer dan duizend recepten.

     

    Met Piet Huysentruyts Kookbijbel kunt u altijd een volledig menu samenstellen. U kunt kiezen uit ruim vijftig aperitiefhapjes, zeventig soepen, honderdtwintig koude of warme voorgerechten, honderden hoofdgerechten met diverse ingrediënten en ruim tweehonderd desserts.

     

    Geen tijd zegt u? Dat is geen excuus meer: Piets kookbijbel biedt u een ruime keuze aan eenpansgerechten, pasta’s en klaar-in-minder-dan-30-minuten-recepten.

     

    U moet aan uw lijn denken ? De talrijke slaatjes, groentegerechten en fruitdesserts zorgen ervoor dat u lekker en gezond zonder schuldgevoel kunt eten.

    Alle recepten dragen Piets stempel: geen ingewikkeld gedoe, maar voor iedereen perfect realiseerbaar, met ingrediënten die overal verkrijgbaar zijn. En dankzij het uitgebreide register zult u niet verdwalen in deze dikke kookbijbel.

     

    Piet Huysentruyt is zo langzamerhand synoniem geworden van gezellig, lekker en ongedwongen tafelen. Al jarenlang is Piet een niet meer weg te denken persoonlijkheid in het Vlaamse medialandschap. De succesvolle kok kan niet alleen voortreffelijk koken, hij is ook in staat om met veel warmte en sympathie over zijn creaties te vertellen. Met zijn Lekker Thuis-reeks leerde hij al aan heel wat mensen dat het bereiden van lekker en gevarieerd eten snel en eenvoudig kan.

     

    Kookbijbel / Piet Huysentruyt

    Gebonden, volledig in kleur – 704 blz. - €19.95 – ISBN 90 02 214774

    Een uitgave van Standaard Uitgeverij

     

     

    Piets Kookbijbel is uiterst zorgvuldig opgesplitst in aperitiefhapjes, soepen, voor- en lunchgerechten, slaatjes, vis, schaal- en schelpdieren, vlees, wild en gevogelte, bijgerechten, eenpansgerechten, deegwaren en desserts. Tussen het popcorn met verse kruiden, de groenten met koriandersabayon, een zalmwok met honig-limoensaus en een aspergesoepje met fruitbier als dessert zitten de meer dan duizend gerechten verborgen.

    27-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(paas)eieren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aquana

    Het zwarte gat in Neptunus’ universum

    Het zwemparadijs AQUANA introduceert een nieuwe waterattractie

     

     

     

    Het zwemparadijs van AQUANA geniet in de regio grote populariteit bij de jeugd. Geen wonder, want hier is zwemplezier verzekerd, ook al omdat het bad zich blijft inspannen om voor de regio voor een aantrekkelijke prijs unieke attracties aan te kunnen bieden. Begin april zal de nieuwste aanwinst, de waterglijbaan Black Hole in gebruik worden genomen.

     

    De Black Hole is een nieuwe attractie, die de bezoekers van AQUANA nog meer avontuur en spelplezier zal bieden. De naam zegt in feite alleen iets over de eerste indruk die je ervan krijgt. Aan het begin is er namelijk niets meer dan een zwart gat. Daarachter ligt echter een zwarte buis van 74 meter lengte, waar duisternis en lichteffecten elkaar afwisselen en waarin de ‘aquanaut’ een sensationeel snelheidsgevoel ondervindt. De op de zwarte wanden van de tunnelbuis geprojecteerde ‘running lights’ die in de tegengestelde richting lopen verhogen het snelheidseffect en na een stuk volslagen duisternis kondigen lichtflitsen het einde van de reis door het ‘zwarte gat’ aan. Hoe snel het daadwerkelijk door de Black Hole ging, kan met behulp van tijdsregistratie worden gemeten, hetgeen meteen een extra spelelement aan deze attractie toevoegt. Voor de veiligheid wordt gezorgd met een ‘toeritdosering’, die alleen groen licht geeft wanneer de tunnelglijbaan weer voor de volgende vrij is.

     

    De Black Hole zal vanaf 2 april 2007 in gebruik zijn, maar ook voor die tijd is het al de moeite waard een bezoek aan het zwemparadijs AQUANA in het Duitse Würselen (bij Aken) te brengen.

     

    20-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.asperges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een ode aan de koningin der groenten.

     

    Asperges

    Verrassend veelzijdige recepten

    Véronique & Michel De Meyer

     

     

     

    Wanneer de lente weer in het land is, kunnen we zo stilaan uitkijken naar het begin van het aspergeseizoen. De koningin der groenten, wordt ze genoemd, of ook nog het witte goud. Bij deze laatste benaming krijgt ze evenwel in meerdere regio’s een forse concurrent van een al even veelzijdige groente, nl het witloof. Asperge is een groente die smelt op de tong, een exquis product dat een apart kookboek verdient, want er zijn slechts weinig groeten die zich op zoveel manieren laten variëren, combineren en serveren

     

    In Asperges, het gloednieuwe kookboek van Véronique en Michel De Meyer, staan tientallen aspergerecepten. Naast de klassiekers als aspergeroomsoep of asperges à la flamande vindt u originele, verrassende, creatieve recepten met witte of groene asperges in de hoofdrol. In Asperges is er voor elk wat wils: een voedzame soep, een licht slaatje, een tongstrelend voorgerecht of een hoofdgerecht zoals uw gasten het nog nooit voorgeschoteld kregen. Ieder recept krijgt zijn eigen foto, zodat het doorbladeren van het boek, alleen al een feest voor het oog is.

     

    Véronique en Michel De Meyer vormen al jaren een kookduo: Véronique bedenkt recepten voor tijdschriften in binnen- en buitenland, Michel illustreert ze met prachtige foto’s. Bij de Franse uitgever Flammarion publiceerden ze al enkele succesvolle kookboeken (Délices glacés, Cuisine vapeur, Cuisine aux légumes). Bij Standaard Uitgeverij verschenen eerder De Belgische keuken anders, Mosselen, verrassend veelzijdige recepten en Gezonde voeding voor jonge kinderen.

     

     

    Asperges / Véronique en Michel De Meyer

    Paperback – 154 blz. - € 14.95 – ISBN 90 02 21962 8

    Een uitgave van Standaard Uitgeverij

     

    Asperges doorbladeren is genieten van elk moment, een uitdaging om meteen aan de slag te gaan. Als proevertje serveren we een praline van asperges en makreelmousse of als variant asperges en ganzenlever. Als voorgerecht brengen we asperges in kleur dankzij de rode biet, wasibi, soja of tomaat die we in de saus mengen, voor de durvers serveren we asperges met stokjes: tempura, sushi of sashimi. Als tweede voorgerecht houden we het ietwat eenvoudiger en combineren we asperges met de zee: tongrolletjes, zalmsteak, zoetwatergarnalen of zonnevisfilets. Als introductie of de exotische hoofdschotel, opteren we voor een Italiaanse toets bij het tussengerecht: asperges carbonera, asperges met zeevruchten en saffraan, asperges met lauwe pennesalade met tomaat en oregano of asperges met tonijnmayonaise kunnen je gasten zeker bekoren.

    Exotisch, inderdaad, als hoofdgerecht ofwel een wokbereiding van asperges met lotuswortel, shii-take, zalm en soja of kurkuma ofwel India als inspiratiebron zoals een dal met asperges, curry van lam en asperges of een vegetarische curry van jonge lentegroenten. Smakelijk!

    Onverzadigd? Asperges geeft je nog tientallen andere ideeën en suggesties, warm of koud, soep of groeten, in een deegmantel, krokant of gewoonweg tuinvers.

      

    20-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creneau
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Creneau International wordt ‘hof’leverancier

    Botanisch interieurconcept doet omzet C-Point verdubbelen

     

     

    Vogels spotten aan de kassa? Je omkleden in het struikgewas? Of de gepaste jeans uitzoeken op een denimkoer? Kan allemaal in 'the garden of fashion'. Voor de denim store C-Point in Aartselaar ontwikkelde Creneau International dit uniek interieurconcept. Met succes, want amper een week na de heropening groeide de omzet als onkruid.

     

    Voor een totaal nieuwe identiteit schakelde C-Point in Aartselaar de 'Atmosphere Architects' van Creneau International in. Met als duidelijke boodschap: klanten aantrekken. Voor de concrete invulling kreeg het concept- en designbureau carte blanche.

     

    "If Adam and Eve would live today, they would wear denim. Vandaar 'the garden of fashion'", zegt Kurt Carmans, ontwerper bij Creneau International. "Tot voor kort had C-Point een winkel, nu hebben ze een verhaal."

     

    En dat verhaal is een botanisch universum van tuinen, bossen, struikgewas én vogels. De mannen kunnen terecht in een stoer prieel, uitgewerkt als een witgelakte stalen kooi volledig uitgevoerd in gietijzeren deurmatten. Voor de vrouwen is er de rozentuin, met wanden van bedrukt tapijt, plantenhekken en rozenguirlandes. Contrasterende betonnen afscheidingen en metalen structuren zorgen voor een duidelijke afbakening.

     

    Achteraan in de winkel creëerde Creneau International de 'denimkoer': betonnen panelen doen dienst als wandsysteem en bakenen zo de binnentuin af. De grasperken, tuintafels en verlichting maken de setting compleet. Tot in de paskamers met bosprint, witgelakte blokhutdeuren, een boomstam als zitje en takjes als kleerhanger.

     

    'The garden of fashion' groeide uit tot een succesverhaal en C-Point besliste om het designconcept op termijn ook in zijn andere winkels te integreren.

     

    Over Creneau International

     

    Met twee gevleugelde apen in het huislogo en 'Hacitur ad astra' als baseline, ben je gewaarschuwd: de 'Atmosphere Architects' van Creneau International zijn een klasse apart. Op een eigenwijze manier drukken ze via 'ideas of the anti-ordinary' hun stempel op visuele communicatie wereldwijd - van designconcepten over interieurinrichting en merkbeleving tot grafisch werk.

    Thuisbasis is het hoofdkantoor in Hasselt, met een creatieve cel en logistiek team, een afdeling Sales & Account en een divisie voor franchiseconcepten die wereldwijd geïmplementeerd worden (zoals de Belgian Beer Cafés en het Aziatisch restaurantconcept Cho Gao). Recent werd ook een nieuw kantoor in Dubai geopend. Verder worden de Atmosphere Architects vertegenwoordigd via een account in Sydney (Australië). Creneau International wordt vandaag geleid door Werner Vanherle die het bedrijf (opgericht in 1989) overnam in 2001.

     

    19-03-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kef wireless
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    KEF introduceert draadloze technologie voor thuisbioscoop


    Specialist in audio KEF maakt voortaan komaf met alle kabelgeknoei bij de installatie van een thuisbioscoop. Het draadloze systeem KHT5000 is dan ook een revolutie op zich: een probleemloze geluidsinstallatie zonder kwaliteitsverlies.


    KEF betreedt de markt van draadloze producten met de introductie van de draadloze technologie in het KEF Home Theatre 5000-gamma. Het gaat om een module met een zender en twee draadloze audio-ontvangers die aangesloten kan worden op het bestaande systeem. Op die manier kan iedereen met een model van het KHT5000-gamma zijn systeem uitbreiden met draadloze functionaliteit.


    De technologie van KEF maakt gebruik van hetzelfde frequentiebereik (2,4 GHz) als de klassieke WiFi. Om bestand te zijn tegen alle storingen – zoals Bluetooth, microgolfovens, mobiele telefoons of andere elektronische apparaten die voor interferentie kunnen zorgen – heeft KEF zijn systeem uitgerust met een zeer geavanceerde foutcorrectie met continue automatische selectie van de optimale frequentie.


    Het draadloze systeem voor het KHT5000-gamma, verkrijgbaar in zwarte lak of met een zilverkleurige satijnglans, zal in België te koop zijn vanaf april 2007 (richtprijs: 525 EUR). De draadloze functionaliteit zal binnenkort ook compatibel zijn met de andere KEF-modellen.





     


    18-03-2007 om 11:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vogele panda

     

    Charles Vögele stuurt je mobiel het voorjaar in!

    Modewinkelketen Charles Vögele verloot 222 Fiat Panda’s onder haar klanten in Europa.

     

    In de lentemaand maart gaat de modewinkelketen Charles Vögele op de Europese markt van start met een van de grootste klantenacties die ooit werd doorgevoerd. In Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, België en Nederland staan vanaf maart 2007 in totaal 222 Fiat Panda’s als hoofdprijs klaar voor de klanten. In België alleen al worden 8 Panda’s verloot.

     

    De groep Charles Vögele Mode AG behoort tot de meest toonaangevende modewinkelketens in Europa. Modieus design, functionaliteit en aantrekkelijke prijzen kenmerken de collecties die Charles Vögele in meer dan 800 filialen in Europa aanbiedt. De nieuwe Fiat Panda pakt uit met precies dezelfde troeven, dus is een samenwerking tussen de twee ondernemingen niet meer dan logisch.

     

    Fiat Panda Active: van buiten klein, van binnen groot

    ’’Wij willen onze klanten met deze buitengewone actie bedanken voor hun trouw, en hebben naar een autofabrikant gezocht die bij het merk Charles Vögele past. Voor ons stond al snel vast dat Fiat met de nieuwe Panda onze gedroomde partner was’’, legt Renzo Radice, Hoofd Ondernemingscommunicatie bij Charles Vögele, uit. Onder het motto ’van buiten klein, van binnen groot’ gaf Fiat in 2004 het startschot voor het nieuwe Pandamodel. Innovatief design, betaalbare technologie en verbazingwekkend goede rijeigenschappen kenmerken deze grote, kleine auto die in 1980 op het Autosalon in Genève geïntroduceerd werd. De 222 Charles Vögele Panda’s hebben 5 deuren, 1100 cm3 cilinderinhoud, ABS, 2 airbags, Radio/CD, pastelzwarte speciaallak en een beige interieur. Bovendien is de Fiat Panda Active met een verbruik van 5,9l/100 km erg zuinig.

     

    Mobiel het voorjaar in: wie wint?

    Vanaf de eerste week van maart kunnen de auto’s in de filialen Aalst, Bastogne, Bree, Brugge St. Jozef, Ieper, La Louvière, Liège Longdoz en Mechelen worden bewonderd. Iedereen met een leeftijd vanaf 18 jaar kan meedoen.

    Hiervoor kan men het deelnemingsformulier in de folder, in de winkel of het formulier op de homepage (www.charles-voegele.be) printen, invullen en in de daarvoor bestemde bus in een willekeurig Vögele filiaal deponeren.

     

    De Charles Vögele Panda-actie in het kort:

    - 222 Fiat Panda’s Active worden verloot, waarvan 8 Panda’s alleen al in België

    - De actie loopt in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, België en Nederland van 5 t/m 17 maart 2007.

    - de winnaars worden bekend gemaakt in week 22/07 (einde mei)

     

     

    Charles Vögele Holding AG:

    De Charles Vögele Holding AG is een zelfstandige, toonaangevende Europese modewinkelketen met 809 filialen in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, België, Nederland, Slovenië en Hongarije, alsmede in Tsjechië en Polen. In het boekjaar 2006 waren totaal 7.370 medewerk(st)ers in dienst. De aandelen van de Charles Vögele Holding AG zijn genoteerd aan de SWX Swiss Exchange (Ticker: VCH; Bloomberg VCH SW; Reuters VCHZ.S).

     

    18-03-2007 om 11:51 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herge 100
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Exclusieve, genummerde editie voor verzamelaars

    Delacre brengt dubbele hommage
    voor 100e verjaardag van Hergé

     

     

     

     

     

    In 2007 vieren we de 100ste verjaardag van Hergé, de geestelijke vader van Kuifje, Quick en Flupke en tal van andere, onvergetelijke personages. Delacre en Moulinsart, dat het erfgoed van Hergé beheert, slaan opnieuw de handen in elkaar en presenteren twee magnifieke koekjestrommels naar aanleiding van dit feestelijke jubileum.

     

    Eerbetoon aan de meester

    We schrijven 22 mei 1907 wanneer Georges Remi wordt geboren, de geniale graficus en auteur die met zijn initialen als pseudoniem de wereld zou veroveren. Het werk van Hergé werd een bron van plezier voor vele miljoenen lezers. Het spreekt iedereen aan en is toch heel herkenbaar van bij ons. Ook nieuwe generaties blijven gefascineerd door zijn universum, dat hij in unieke, klare lijnen op papier zette.

     

    Lange doos met personages op de zijkant

    Met hun langwerpig formaat springen deze trommels direct in het oog. Origineel, modern en extra handig als bewaarbox. Op de korte kanten herkennen we aan de ene zijde Jo, Suus en Jokko, aan de andere Quick, Flupke en Agent 15. Op de lange zijdes vinden we tal van personages uit de entourage van Kuifje terug, met uiteraard trouwe vrienden als Haddock, Zonnebloem en Bobbie. Ook notoire schurken als Allan en Müller duiken op, net als de ergerlijke meneer Lampion en Abdallah, nachtmerrie aller ouders. De signatuur van Hergé staat als een bekroning boven deze eregalerij. De Quick en Flupke trommel - de allereerste van Delacre - zal des te gegeerder zijn bij verzamelaars omdat de oplage nog beperkter is dan die van de Kuifje-trommel.

     

    De Kuifje-trommel

    Het deksel van de Kuifje-trommel toont de avontuurlijke reporter rechts, met links Jansen en Janssen tegen een warmrode achtergrond. Kuifje is in een vrolijke conversatie gewikkeld met de geheimagenten. De bijzondere afmetingen van de trommel passen wonderwel bij de figuren, het beeld lijkt net een strip uit een album van Hergé.

     

    Uniek assortiment voor de Hergé-trommel

    Het assortiment in deze Hergé-editie onderstreept de kwaliteitstraditie van Delacre. Uiteraard vinden we klassiekers terug als de Marquisettes en de Biarritz. De Delichoc verleidt met zowel pure als melkchocolade, en die verleiding wordt nog groter met Suprèmes, Caracas en Brazil in het aanbod. De Cigarette Russe mocht evenmin ontbreken, in originele versie en met cacao. De trommel bevat twee afzonderlijke, luchtdicht verpakte schaaltjes. Zo staan er altijd heerlijk verse koekjes op de koffietafel.

     

    Belgische iconen

    De namen van Delacre en Hergé zijn verweven met de geschiedenis van België en Brussel. Charles Delacre begon met de productie en verkoop van chocolade in de jaren '70 van de 19de eeuw. Zijn eerste winkel bevond zich vlakbij de Grote Markt. Dankzij de exceptionele kwaliteit werd Delacre toen al hofleverancier.

    Wanneer Hergé in 1907 werd geboren, in hartje Brussel, was Delacre sterk gegroeid en met zijn productie naar Vilvoorde verhuisd. Heel wat koekjesvariëteiten ontstonden in die periode. Terwijl Hergé aan zijn oeuvre werkte, bleef Delacre zijn aanbod verfijnen. Kwaliteit was (en is) daarbij altijd de eerste en de grootste zorg. Net als bij Hergé, die aan de tekentafel - wellicht met een koffie en Delacrekoekje bij de hand - zijn stijl bleef perfectioneren.

     

    Een feestelijk jaar voor Hergé

    Naast de feestelijke editie van deze trommels kunnen we ook uitkijken naar andere initiatieven die terugblikken op het leven en werk van Georges Remi.

    Op 10 januari 2007, de verjaardag van Kuifje, wordt een fresco van de avontuurlijke reporter ingehuldigd in het Zuidstation. En van 7 mei tot 19 augustus 2007 loopt de musical “Kuifje en de Zonnetempel” in Oostende.

    Kuifje zal bovendien de wereld rondreizen met De Post: België, Frankrijk en Zwitserland brengen speciale Hergé-postzegels uit in dit jubileumjaar.

     

     

    18-03-2007 om 11:48 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs