3e editie van het Pasta- en Saladefestival bij Novotel
De zomer staat voor de deur en dat betekent genieten! Laat u daarom culinair verwennen tijdens het Pasta-en Saladefestival van Novotel. Dit jaar loopt het festivaltot en met 31 augustus.
Zonnige en frisse gerechten staan centraal in alle bars-brasseries van Foodsquare van de negen Novotel-hotels in België. In elk hotel kan u proeven van heerlijke pastas en salades die samengesteld worden door de chef-koks van Novotel. In de gerechten vindt u de culinaire rijkdommen van ons land terug en ontdekt u de de talenten van de chef-koks. Zij gooien alle hun troeven in de strijd om de beste zomergerechten te bereiden!
Enkele van deze gerechten zijn:
SALADES
Salade van gerookte eendenborst met balsamicovinaigrette, Salade van Noordzeegarnalen, Slaatje van appel en met spek omwikkeld geitekaasje
Salade van Gandaham met meloen
PASTAS
Groene tagliatelli met scampi, mango en kurkumaroomsaus, Penne met broccoli, champignons en kippenreepjes, Penne met broccoli, champignons en kippenreepjes, Papardelle met drie soorten tomaat, ruccola en pijnboompitten
De zomer is een tijd van ongestoord genieten. Daar horen natuurlijk ook ijsjes bij. Ijsjes zijn de ideale verfrissers op een warme zomerdag, evenals een hartelijk dessert na een heerlijke maaltijd. Van dat gegeven besloot Novotel gebruik te maken tijdens het culinair festival. Daarom ontwierp Novotel in samenwerking met Van Gils Ijs een speciale ijskaart.
Er is voor ieder wat wils, want er is keuze tussen 7 verschillende ijscoupes: Cafe Glacé, Brésilienne, Coupe Aardbeien, Coupe Foodsquare, Dame Blanche, Jacques en een Kinderijse van aarbeien roomijs, hoorntje, smarties en slagroom. RVH.
Verhalenplatform StoryNations lanceert sportieve wandeltalkshow voor trajecten van 10.000 stappen
Navitell, het Belgisch technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele software en storytelling, lanceert vandaag op het verhalenplatform StoryNations de Walking Talkshow, een nieuw verhaal dat sportievelingen tijdens een traject van 10.000 stappen zowel informatie als entertainment bezorgt. Tijdens de Walking Talkshow krijgt de wandelaar heel wat infotainment van een paar virtuele vrienden en deskundigen. Naast trends inzake sport, beweging, coaching, informatie over de juiste wandelschoenen en correct bewegen, komen ook straffe wandelmuziek, leuke weetjes en zelfs een sessie met een lachcoach aan bod.
Een Gents idee: De Walking Talkshow is een nieuwe manier om mensen op een belevingsvolle manier aan het bewegen te krijgen aldus Isabelle Maenhout, CEO van Navitell. De idee ontstond tijdens een creatieve brainstormingsessie met Christophe Peeters, Schepen van Sport van de stad Gent. Hij wou de Gentenaars op een originele manier aansporen om meer te bewegen. De idee groeide al gauw uit tot een overal toepasbaar concept. Hierdoor kan deze Gentse uitvinding vanaf vandaag eender waar beleefd worden: in het bos, in een park, op de wandelpiste zelfs in de tuin.
Voor Gent werd trouwens nog iets speciaals ingebouwd: Wie de Walking Talkshow wil ervaren aan de Gentse Watersportbaan, krijgt een leuk extraatje onder de vorm van plaats-gelinkte informatie: namelijk een verlengstuk van 3 km, waarmee je tijdens de wandelshow heel wat over de Blaarmeersen te weten komt RVH.
Lets Meet In Brussels, hét jaarboek voor congresorganisatoren dat het BITC (Brussel Internationaal -Toerisme en Congres) jaarlijks uitgeeft, heeft Europcar, de Europese leider in de verhuur van personen-en lichte vrachtwagens, uitgekozen als exclusieve partner om wagens te leveren aan het hotel of op de plaats van de conferentie.
Europcars Hotel Drive wist de adviseurs van het BITC voor zich te winnen. Met dit product kunnen de receptionisten en conciërges van hotels en de verantwoordelijken
van congreshallen 7 dagen op 7, van 8 tot 22 uur, en via een exclusief telefoonnummer, een voertuig reserveren dat hen binnen het uur wordt geleverd. Dit
aanbod is uniek in de Belgische markt van de kortetermijnverhuur, en een waardevolle service voor een zakelijk cliënteel dat qua mobiliteit steeds veeleisender is.
Het aanbod van Europcar is goed doordacht en gemakkelijk te gebruiken. Daardoor
wordt het kinderspel om in een recordtijd een kwaliteitsservice aan te bieden, verklaart Ricardo Fusari, hoofdconciërge van hotel Amigo in Brussel. Bovendien is alle informatie over de tarieven duidelijk voor de klant, voegt Francisco Nieto Moreno, hoofdconciërge van Sofitel Brussels Europe, daaraan toe. Beiden zijn trouwe klanten van het product Hotel Drive van Europcar. RVH.
Exclusief nummer Hotel Drive Europcar: 0496 58 97 67
Reserveringen en algemene verhuurvoorwaarden op het internet: www.europcar.com
De 3de editie van de Brussels Urban BBQ loopt ditmaal op zondag 23 augustus vanaf 12 uur.
In het unieke kader van de Kunstberg, hartje Brussel, vlakbij het Centraal Station, zorgen Yves Mattagne, 2-Michelinsterren, restaurant Sea Grill Brussel; Gaetan Collin, restaurant Jaloa Brussel; Kristof Begyn en Didier de Roover restaurant Kijk Uit in Vilvoorde en de jonge Franse sterrenchef Mauro Colagreco, restaurant Mirazur in Menton voor uiteenlopende bereidingen.
Op het menu staan o.m. degustaties van King crab uit Alaska, filet van zalm uit Alaska, ganzenlever Rougié, magret van eend Rougié en een escalope van eendenlever Rougié. Maison Virginie zorgt ditmaal voor de wijnkeuze.
Fijnproevers betalen 5 per degustatiehapje. Net als bij vorige edities geldt ook nu het principe first come first serve. De Brussels Urban BBQ gaat om 12 uur van start tot uiterlijk 16 uur, behoudens vroegere uitputting van de voorraden. RVH.
Geef toe: een grote vis in mootjes hakken, dat is zonde. Daarom heeft Demeyere een ovale vispan ontwikkeld met royale afmetingen, 45 cm lang, 24 cm breed. Zo kan je gemakkelijk een grote vis in zijn geheel bereiden. De antikleeflaag en de zijdelings geplaatste handvatten zorgen voor extra gebruiksgemak.
Resultaat is een indrukwekkende vis, gebakken, gepaneerd, met groenten gegarneerd Onnodig om bij je tafelgasten naar complimentjes te hengelen!
De ovale vispan van Demeyere is vervaardigd van een 7 lagenmateriaal, 3 mm dik, tot aan de rand voor een optimale warmtegeleiding over de ganse oppervlakte van de pan. Met de ingenieuze excalibur®-antikleeflaag is het heel gemakkelijk om zeer zachte of gepaneerde vissen in hun geheel te bakken. Bovendien heb je weinig of geen margarine of olie nodig voor een prachtig én gezond resultaat.
De vispan van Demeyere is geschikt voor alle vuren, inclusief inductie. Bij het bakken op een fornuis, kan je de pan op twee bekken zetten. Je kan de vispan ook probleemloos in de oven gebruiken tot 250°C. Alleen moet je erop letten dat je de pan niet onder de grill plaatst, omdat je dan de antikleeflaag kan beschadigen. De zijdelings geplaatste handvatten zijn een even slimme als handige innovatie: je kan de grote vispan nu gemakkelijk in en uit de oven nemen. RVH.
Op zaterdag 18 juli wordt vanaf 11u in het Centraal Station in Antwerpen een reuze KUSSENGEVECHT georganiseerd! Een pyjama aantrekken en een kussen in het rond gooien, kan deze zomer zijn vruchten opleveren bij Ibis
Ibis, het internationale netwerk van voordelige hotels van de groep Accor presenteert zijn promotionele zomercampagne en biedt aantrekkelijke voordeeltarieven aan.Naar aanleiding van deze actie, organiseert Ibis Belux een reuze kussengevecht. De eerste 1000 slaapkoppen die naar het Centraal Station van Antwerpen komen vallen in de prijzen.
De 1000 eerste volwassenen die zich in pyjama in het Centraal Station aanmelden, als deelnemer van het kussengevecht, krijgen een bon. Hiermee betaalt u voor een overnachting in een dubbele kamer met ontbijt slechts 1 , geldig tot 31 december 2009 in de 24 Ibis-hotels in België en in het Groothertogdom Luxemburg.
Dit kussengevecht is onderdeel van de promotionele zomercampagne van Ibis, waarbij er 10 tot 15 kortig wordt gegeven op een overnachting in de periode van 10 juli tot 6 september 2009. Deze verblijven kunnen uitsluitend gereserveerd worden op de websites : ibishotel.com of accorhotels.com.
Deze aanbieding is geldig vanaf vandaag in bijna 700 deelnemende Ibis-hotels in 30 landen wereldwijd[1], waarvan 24 hotels in België en het Groothertogdom Luxemburg. Een gedroomde kans om te genieten van het comfort en de kwalitatieve dienstverlening van Ibis :een compleet uitgeruste kamer, een dienstverlening die 24 uur op 24 beschikbaar is, een bar en een snackservice die elke dag onafgebroken beschikbaar is en ontbijt dat geserveerd wordt vanaf vier uur tot s middags. RVH.
Sinds 13 juli openen alle Delhaize supermarkten in België om 8u00 hun deuren. Delhaize komt hiermee tegemoet aan de veranderende behoeften van de klanten. Aangezien mensen steeds vroeger vertrekken naar het werk of om de kinderen naar school of de opvang te brengen, is het handig als men dit direct kan combineren met een bezoek aan de supermarkt. Ook voor klanten die van een heerlijk vers ontbijt wensen te genieten, is de opening om 8u00 een ideale oplossing. Het nieuwe openingsuur kadert in de strategie van Delhaize België waarin versheid, klantvriendelijkheid en convenience centraal staan.
Delhaize vindt het belangrijk dat iedereen gemakkelijk toegang heeft tot een Delhaize-winkel. Daarom streeft Delhaize er niet alleen naar om in gans België over een dicht netwerk van winkels te beschikken, tevens hebben de winkels ruime openingsuren. In de strategie van Delhaize staat de klant centraal. Behalve een ruim aanbod van verse en andere producten tegen competitieve prijzen, zijn openingsuren een belangrijk onderdeel van de klantenservice.Alle klanten die op 16, 17 en18 juli tussen 8u en 8u30 een Delhaize supermarkt bezoeken, zullen er kunnen genieten van een gratis, ovenverse croissant.
Tijdens de zomermaanden zijn de Delhaize supermarkten ook op zondag open aan de Kust en in de Ardennen. Meerbepaald zijn de supermarkten in Blankenberge, Knokke en Oostende (Oostende stad en Mariakerke) in juli en augustus open op zon- en feestdagen van 9u00 tot 13u00. Ook de Delhaize supermarkt in Sint-Pieters Brugge is vanaf nu zondag open van 9 tot 13u in het zomerseizoen. De supermarkten te Aywaille, Dinant en Marche zijn in juli, augustus en september open op zondag. De winkel in Aywaille is ook open op feestdagen in deze periode. RVH.
De Screwpull koeler is onmisbaar om uw mousserende en niet-mousserende wijnen te koelen en kan ook voor water of frisdrank worden gebruikt. Nadat ze eerder beschikbaar waren in zwart, biedt Screwpull nu ook koelers in frisse zomerkleuren zoals verfrissend groen, zomers geel of klassiek Bordeaux.
De Screwpull koeler is plat en neemt een minimale ruimte in, bovendien is hij ideaal van vorm en voelt zacht aan. Dankzij de elastische band sluit de koeler nauw aan op de fles. Enkele minuten volstaan om de koeler ijskoud te maken zodat de fles haar koelte gedurende lang tijd bewaart.
Screwpull biedt nu ook een mini koeler, ideaal voor het koelen van kleinere flessen, 30 of 50 cl en dit zowel voor wijn, water als frisdrank. Het handige formaat maakt hem tot een geschikte partner voor alle zomerse momenten. RVH.
Een vakantie in volle natuur, ver weg van alle drukte van de zandstranden in Zuid-Frankrijk? Daar zorgt Résidences MGM voor, tot recentelijk uitsluitend gevestigd in de Savoie. Tijdens de zomer zorgt de zon voor een nog mooiere wilde natuur, een groen en gevarieerd landschap en de fauna die totaal herleeft na de dooi.
Voor de allereerste keer vestigt het prestigieuze merk van de Groep Pierre & Vacances zich aan zee, meer bepaald in Houlgate gelegen op 15km van Deauville en in de buurt van Cabourg, aan de Normandische kust. Gelegen op 600 meter van het strand, opent Résidences MGM & Spa Houlgate voor het eerst zn deuren halfweg juli. Zoals de naam het al aanduidt, kunt u hier profiteren van een prachtige spa van 600m2 en 126 logementen, waaronder 44 cottages.
Puur natuur, sensatie en welzijn in de bergen, mountainbike, wandelroutes, bergbeklimmen, watersporten : dit is maar een beperkte opsomming van alle activiteiten die er te ontdekken vallen deze zomer. Résidences MGM biedt u allerlei vrijetijdsactiviteiten aan. De appartementen bevinden zich in het hartje van de resorts en aan het vertrekpunt van de wandelroutes.
Dankzij een samenwerking met enkele lokale partners, heeft Résidences MGM het genoegen om een voordelige en gevarieerde activiteitenkaart aan zn klanten voor te stellen. Deze wordt opgesplits in 3 categorieën: SENSATIE: canyoning, rafting, via ferrata; ONTDEKKING: avonturenparcours, wandeltochten, mountainbike, en ONTSPANNING: bowling, schaatsen
Alle kinderen ontvangen ook een welkomstgeschenk aangepast aan hun leeftijd. In Meribel, Chamonix en Les Menuires, is er een kinderhoekje voorzien waar kinderen elkaar kunnen ontmoeten en evolueren, genieten van spelletjes en televisie.
Les Résidences MGM stellen dagelijks en kosteloos een aantal diensten ter beschikking: nationale en regionale pers, gezelschapsspelletjes, Playstation Portable Consoles, boeken, stripverhalen, huishoudtoestellen zoals raclette of fondue. RVH.
Mercure bouwt zesde hotel in België aan Brussels Zuidstation
Mercure, de hotelketen van de groep Accor die staat voor gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat, heeft zopas een contract getekend in samenwerking met de familie Farzand voor de bouw van een hotel van 75 kamers in de buurt van het Brusselse Zuidstation.
Dit hotel is complementair aan het reeds bestaande aanbod in de Zuidzone en beantwoordt er aan een stijgende vraag. De groei in die zone heeft onder andere te maken met de internationale verbindingen vanuit het op één na grootste HST-station in Europa.
Mercure Hotel Brussels Centre Gare du Midi zal gelegen zijn aan de Jamarlaan. Het hotel zal zich richten tot een zakelijk cliënteel voornamelijk Europeanen en congresgangers en ook tot een vrijetijdscliënteel, vooral voor citytrips.
Deze zesde vestiging van Mercure in België wordt meteen ook het 16e franchisehotel
van de groep Accor in ons land. De opening ervan, die in april 2010 gepland is, brengt 15 tot 20 nieuwe arbeidsplaatsen met zich mee.
Dit project past binnen de groeistrategie van Accor. Die is vooral gebaseerd op franchisesamenwerkingen om het hotelnetwerk verder uit te breiden en tegen 2015 honderd vestigingen te hebben in België en Luxemburg.
Binnen de groep Accor vertegenwoordigt Mercure de gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. Zowel voor zaken-als voor privéreizen vormen de 690 Mercure-hotels wereldwijd één familie rond gemeenschappelijke waarden: de eigen persoonlijkheid van elke vestiging, de kwaliteitsvolle aandacht voor elke klant, de verankering in de stad en de streek, de wijnkaart Grands Vins Mercure, Comfort, kwaliteitsvol onthaal en gastvrijheid vormden de reputatie van dit netwerk van hotels in 51 landen. RVH.
De nieuwe robuuste onderwatercamera's maken de zomer!
SANYO lanceert twee nieuwe active lifestyle dual camera's: de VPC-CA9 en de VPC-WH1. Stevig van buiten maar flexibel in gebruik. Met deze camera's legt u handig alle vakantiepret vast in high definition. Beide camera's zijn waterdicht, maar ook zand en stofbestendig waardoor u zich geen zorgen hoeft te maken aan het zwembad, in de sneeuw of op het strand. De CA9 en de WH1 zijn beide YouTube® en iTunes® compatible waardoor uw herinneringen superhandig over het internet te delen zijn met vrienden en familie.
Met de introductie van de WH1 wordt er een geheel nieuwe onderwater camerageboren. Deze horizontale "camcorder style" dual camera filmt in 1280x720p high definition en door het gebruik van de populaire MPEG4 AVC/H.264 codering past er op een SD kaartje van 8GB bijna twee uur HD film! Met 30x optische zoom en waterproof tot maar liefst 3 meter diep kan de snorkelpret niet op. Via de HDMI uitgang speelt u de opnames in de beste kwaliteit af op de televisie. De camera is uitgerust met een extra krachtige lithium batterij die een autonomie heeft van meer dan drie uur filmen!
De CA9 is de opvolger van de reeds bekende CA8. Deze verticale "pistol-grip" dual camera filmt ook in 720p HD formaat en neemt tevens oto's van maar liefst 9 megapixels. De CA9 maakt ook gebruikt van de MPEG4 AVC/H.264 compressie om lekker lang te kunnen filmen op een SD kaartje. Hij is uitgerust met een 5x optische zoom en een 2,5" LCD scherm dat 285° kan kantelen.
Beide camera's hebben heel wat in hun mars. Met de slimme "reverse sequential shooting" mist u nooit nog een foto momen. De dual-shot functie laat u tijdens het filmen nog fotograferen, zonder het filmen te onderbreken. RVH.
"De omvorming van een gedeelte van de oude terminal op Brussels Airport toteen low cost terminal kadert binnen de politiek van segmentatie en product differentiatie van Brussels Airport, en beantwoordt aan een reële vraag van de markt."
Brussels Airport reageert daarmee op een persconferentie die een aantal luchtvaartberoepsverenigingen organiseerden. De low-cost faciliteiten waaraan momenteel gewerkt wordt maken gebruik van bestaande gebouwen en luchthaven infrastructuur en betekenen op geen enkele manier een uitbreiding van de bestaande capaciteit.
Vanuit de low cost markt bestaat een formele vraag naar een aangepaste infrastructuur op Brussels Airport en het is aan die vraag dat Brussels Airport wil beantwoorden. Zo willen lage kosten maatschappijen bijvoorbeeld een zeer korte rotatietijd, wat moeilijk te realiseren is binnen de huidige infrastructuur.
Het aanbieden van een specifiek product voor low cost maatschappijen past volledig binnende politiek van Brussels Airport om maximaal te voldoen aan de noden van de verschillende marktsegmenten. Brussels Airport investeerde tijdens de voorbije jaren uitgebreid in infrastructuur voor Full Service vliegverkeer zowel op korte als lange afstand, en wordt druk gewerkt aan aangepaste infrastructuur voor de leisure markt.
Low cost vertegenwoordigde in 2008 niet minder dan 35% van alle intra-Europees vliegverkeer; tegen 2015 zal deze sector de helft van de binneneuropese markt bedienen. Het marktaandeel van dezelfde low cost op Brussels Airport bedraagt momenteel amper 6%, terwijl dat op vergelijkbare Europese luchthavens tussen 10 en 15% ligt.
Wij kunnen het snelst groeiende segment van de markt niet links laten liggen. Brussels Airport ontkent tenslotte stellig dat ze "behoort tot de duurste van Europa". De tarieven van Brussels Airport worden permanent vergeleken met die van andere luchthavens in Europa en houden daarvan het midden. RVH.
Altijd de eerste plaats met het best gevulde blok. Messcherp in bochten en razendsnel op rechte stukken. De vijf versnellingspoken vragen om een stevige hand. Onder het motto less is more, staat Forme voor vorm, functie en verfijning. Dit messenblok is een pure musthave, het enig juiste gereedschap voor een greep naar de culinaire macht.
Om vergissingen te voorkomen: we hebben het over designmessen van roestvrij staal. Gestroomlijnd lopen blad en handgreep in elkaar over, als gesmeed uit één stuk. De voordelen zijn legio en het oogt ook zeer gestileerd. Niet voor de vorm, maar om de vorm introduceert Richardson Sheffield het designblok Forme.
Chirurgische perfectie, hygiëne en ergonomie gaan hand in hand. De gladde vorm is een lust voor het oog en voorkomt vuilrandjes. Na gebruik enkel even afspoelen. Voor wie toch grondiger wil reinigen is het fijn te weten dat de messen vaatwasmachinebestendig zijn. En eenmaal werkend met dit staal krijgt elke kok de juiste drive. Elk mes is uitgerust met een conisch geslepen blad dat moeiteloos door elk oppervlak glijdt.
De messenlijn bestaat uit een schilmes, huishoudmes, vleesmes, koksmes en broodmes. Het opbergblok, dat eer doet aan het quintet Formemessen,is gemaakt van milieuvriendelijk bamboe. Puur eigentijds en met roestvrijstalen strip als accent. RVH.
Advies verkoopprijs: Forme Messenblok 129,00, Messenlijn vanaf 14,00.
Eerste Steenlegging van het prestigieuze project
Kop van Kessel-Lo in Leuven
Burgemeester Louis Tobback verrichtte de symbolische eerste bouwhandeling voor het prestigieuze project Kop van Kessel-Lo aan het Leuvense station. Het 74.000 m² Kop van Kessel-Lo project zal een combinatie zijn van kantoren, verkoopsruimtes, publieke parkings, residentiële appartementen en hotels.
In het Kop van Kessel-Lo project zal ondermeer een nieuw Park Inn hotel ondergebracht worden het 133 kamers tellende hotel zal zijn deuren openen eind 2010. Het is het derde Park Inn in Belgë, Rezidor beheert al het Park Inn Liège Airport (100 kamers) en het Park Inn aan het Astridplein in Antwerpen (59 kamers). Het jonge, dynamische en innovatieve middensegment hotelmerk is Rezidors het snelst groeiende merk: de Park Inn portefeuille groeide in minder dan 5 jaar van 0 naar meer dan 100 hotels met ongeveer 22.000 kamers doorheen de hele EMEA regio.
Naast de 133 kamers zal het hotel een restaurant met terras, een lobby bar, een businesscentrum, vergaderzalen en een fitnessruimte voorzien. Een voetgangersbrug verbindt het hotel met het Centraal Station (op 15 minuten per trein van Brussels International Airport). Het hotel ligt langs de Leuvense ring en op slechts 15 minuten wandelafstand van het stadscentrum.
Het Kop van Kessel-Lo project wordt ontwikkeld door CIP (Construction & Investment Partners). Het totale investeringsbedrag zal ca 115 miljoen EUR bedragen. Kop van Kessel-Lo is ontworpen door de architectenvereniging AR-TE uit Leuven en SeARCH uit Amsterdam. RVH.
Augustus 2009: Werken aan start- en landingsbanen Brussels Airport
Van 3 tot 28 augustus worden diverse werken uitgevoerd aan de start- en landingsbanen op de luchthaven, waardoor de verschillende banen tijdelijk buiten gebruik zullen gesteld worden.
Van 3 tot 10 augustus zijn de banen 07R/025L en 02/20 slechts verkort bruikbaar, en zonder gebruik van ILS. Dat betekent dat bepaalde vliegtuigen tijdens die periode enkel kunnen gebruik maken van de baan 07L/25R. Er zal gewerkt worden aan de zogenaamde Touch Down Zone van baan 02/20 en
Van 10 tot 18 augustus is baan 02/20 volledig gesloten voor opstijgende en landende vluchten, in beide richtingen. De twee banen in de richting 07/25 blijven tijdens deze periode volledig bruikbaar. De werken bestaan uit het vervangen van de antisliplaag (+/- 3mm ) en de slijtlaag van de startbaan ( +/-5cm ), alsook het vernieuwen van de aslijnbebakening.
Van 18 tot 28 augustus wordt baan 07R/25L volledig gesloten voor start en landingen
De beide andere banen 07L/25R en de baan 02/20 zijn dan volledig beschikbaar. Er wordt gewerkt aan het vernieuwen van de slijtlaag en waar nodig van de eerste onderlaag van de vliegveldverharding van de exit C2 alsook aan het vernieuwen van de nachtbebakening.
De voorgestelde dagen zijn betrouwbare richtdata, als uitzonderlijke weersomstandigheden een impact hebben op de werken is het mogelijk dat deze verschoven worden. De werken zullen verlopen in diverse stadia, die tijdens de betreffende periode gevolgd kunnen worden op de website van Brussels Airport (www.brusselsairport.be).
Deze werken zijn essentieel voor de veiligheid van de passagiers en kaderen binnen de geldende internationale verplichtingen rond luchtvaartveiligheid. Ze worden uitgevoerd in augustus omdat de zomer met het oog op dergelijke werken de beste combinatie biedt op het vlak van beschikbare uren daglicht, neerslag en verwachte vliegcapaciteit. RVH.
Sla munt uit de nieuwe kruidenbewaarder van CuiSipro
Bewaar wekenlang het heerlijke aroma van verse kruiden met Cuisipro. Een omelet met vers gesneden peterselie. Een pasta pesto met enkele blaadjes basilicum. Of een verfrissend chocolade-ijsje met munt. Verse kruiden brengen pit in je keuken.
Alleen jammer dat ze snel verslappen en zo alle geur en smaak verliezen. Met de nieuwe kruidenbewaarder van Cuisipro geniet je wekenlang van het aroma van écht verse kruiden. Vul de koker met een beetje water en doe er je favoriete kruiden in. Kortom, typische Cuisipro-efficiëntie waartegen euh geen kruid opgewassen is!
Verse kruiden echt vers houden, is niet zo gemakkelijk. Met de nieuwe kruidenbewaarder van Cuisipro is de oplossing binnen handbereik! Je heft gewoon het binnendeel van de kruidenbewaarder op, vult de koker met water tot aan de vullijn, plaatst je favoriete kruiden erin en zet in de koelkast of op het aanrecht.
Een takje tijm nodig? Een beetje koriander of dille? Dan hef je gewoon het binnenste deel van de kruidenbewaarder op. Cuisipro verzekert je wekenlang een perfecte bewaring van je kruiden (zeker in de koelkast) en een heerlijke smaak en geur. RVH.
In de gehele collectie zien we het Amerikaanse thema terugkomen. Bijvoorbeeld Native America, het Amerika van vóór het Columbustijdperk, waarbij ethnische prints en accessoires als pailletten en kraaltjes de boventoon voeren. Ook de kleuren van de Amerikaanse vlag zie je overal in terugkomen. Of het nu gaat om bikinis, lingerie of loungewear: Amerika ligt aan je voeten deze zomer.
Comfortabel en sexy
Heerlijke zomerse stoffen zoals luchtig katoen en lichte micros zorgen voor een comfortabel gevoel in het hete en zwoele weer. Gecombineerd met borduursels ontstaat een elegante collectie. De populaire ultra low v-string en de brasilien zijn in een heel zomers jasje gestoken. Bijvoorbeeld heel gedurfd felroze met strikjes. Helemaal nieuw is de Cheeky lace, dit is een brazilian met speelse ruches. Naast sportieve topjes, is er de Bracha: een luxe topje van Modal-materiaal en afgemaakt met kant. Spannender nog is de lingerie met panterprint. Lingerie waar je echt niet omheen kunt, is bijvoorbeeld het ontwerp Strictly Straps waarbij meerdere bh-bandjes zichtbaar zijn, zeer verleidelijk en sexy. RVH.
Voor Viking Line is 2009 een heel bijzonder jaar want de Car-Ferry maatschappij viert zijn vijftigste verjaardag. In 1959 werd Viking Line opgericht met als doel een prijsgunstige cruise aan te bieden op de Baltische Zee waar iedereen kon van genieten. Viking Line is met de jaren gegroeid, heeft zijn aanbod verruimd en gediversifieerd en is vandaag één van de belangrijkste Europese ferrymaatschappijen, opererend in de Scandinavische wateren tussen Finland, Zweden en Estland.
Een halve eeuw Viking Line betekent een spectaculaire evolutie naar meer comfort, betere service, snellere schepen, meer bestemmingen, efficiënte uurregelingen. Dat alles resulteert vandaag in een attractief aanbod waarbij de passagiers genieten van het cruise-gevoel. Het is dan ook niet verwonderlijk dat in 2008 ruim 6,2 miljoen mensen voor het Finse Viking Line hebben gekozen. In het vijftigjarig bestaan van de maatschappij zijn maar liefst 161 miljoen passagiers aan boord gegaan van Viking Line, een duizelingwekkend aantal!
Ook de toekomst van Viking Line ziet er rooskleurig uit want met bestemmingen als Helsinki, Stockholm, Talinn, Turku en de Åland eilanden opereert de maatschappij op een vrij stabiele markt, richting havens die ook de toegangspoort zijn naar boeiende vakantiebestemmingen. Voeg daarbij de luxe schepen, de frequente verbindingen en de attractieve prijzen.
Car-Ferry maatschappij Viking Line heeft zeven schepen in de vaart, makkelijk en van ver herkenbaar aan de attractieve helrode kleur. De witgekleurde M/S Cinderella, het grootste en meest comfortabele schip van de vloot, wordt ingezet voor unieke minicruises op de Baltische Zee.
Reizen met Viking Line kunnen in België nu ook geboekt worden via ferrymaatschappij SNCM, marktleider op de verbindingen tussen Zuid- Frankrijk en Corsica. SNCM is generaal agent voor Viking Line in de Belux. RVH.
Grimbergen Abdijbier lanceert exclusief gastronomisch glas
4 op 5 Belgen vinden dat abdij- en speciaalbier een plaats verdient binnen de gastronomie als begeleidende drank bij de maaltijd. Dat blijkt uit een enquête over beer & food pairing uitgevoerd door Alken-Maes. Grimbergen Abdijbier lanceert daarom een elegant design 20cl glas in haar top brasseries, dat speciaal ontwikkeld werd om abdijbier bij de maaltijd te drinken.
De elegantie schuift aan
Beer & food pairing verovert gestaag een vaste stek in de gastronomie. Abdijbier als
begeleidende drank bij de maaltijd verruimt immers het smaakpalet. De nieuwe vormgeving van het gastronomische glas zet Grimbergen Abdijbier op de kaart, én op tafel: het geeft abdijbier de passende présence en elegantie voor de gedekte tafel. Bovenaan sluit het glas zodat de bieraromas optimaal bewaard blijven tijdens de maaltijd. Met een capaciteit van slechts 20cl kan de rest van het bier langer koel blijven in het flesje van 33 cl. Bij Grimbergen van het vat wordt het glas bijgevuld zodat het koele abdijbier volledig tot zijn recht kan komen. Het stijlvolle design harmonieert bovendien moeiteloos met wijn- en waterglazen.
Abdijbier in de gastronomie
Uit een enquête van Grimbergen blijkt dat 3 op 4 Belgen vinden dat bier erkend moet worden als een kwalitatief alternatief voor wijn in de gastronomie. Uit het onderzoek klonk bovendien ook een duidelijke vraag naar een kleiner en eleganter glas voor abdij- of speciaalbier. Om te beantwoorden aan de vraag van de consument, lanceert Grimbergen dit nieuwe, gastronomische glas.
Het kleinere gastronomische glas van Grimbergen werd specifiek ontwikkeld voor bij de maaltijd en wordt exclusief gebruikt in de Grimbergen top brasseries. Het 33cl kelkglas blijft het perfecte glas wanneer je rustig wil genieten van Grimbergen.
Peterman, dé Belgische jenever en bovendien marktleider, gaat voor een vernieuwde look. Het etiket en het logo krijgen een hedendaags design. Met deze lancering wil Peterman zich nog meer profileren als dé kwalitatieve Belgische spirit die zowel puur als gemixt kan gedronken worden. Aan de unieke smaak van Peterman wordt uiteraard niet geraakt.
Moderniteit gecombineerd met authenticiteit
De nieuwe verpakking weerspiegelt de kwaliteit van het product en ademt nieuwe vitaliteit uit van het merk. De unieke zuivere smaak van Peterman is het resultaat van een fijne selectie van de ingrediënten: graan, kruiden, jeneverbes en water.
Jenever is een typisch product van bij ons en daar zijn we trots op. Een authentiek streekproduct. Gekend maar tegelijk ook miskend. Jenever is ook een polyvalente drank, met veel mogelijke gebruiksmomenten. Jenever kan perfect worden ingezet als aperitief, maar net zo goed als digestief of gewoon voor een gezellige avond.
Peterman, The Premium Belgian Spirit
Onder de sterke dranken is jenever de tweede belangrijkste markt in België, net na de whisky en met een ruime voorsprong op de andere witte gedistilleerde dranken zoals wodka, rum of tequila.
In de jenevermarkt bekleedt Peterman sinds lange tijd de eerste plaats in verkoop in ons land. In het segment van de graanjenevers ligt het volume van Peterman 3 keer hoger dan dat van het tweede merk. Peterman neemt zijn taak van marktleider 100% ter harte door continu te innoveren en het gamma uit te breiden.
Het vakmanschap van Peterman, drink je met verstand.
Technische fiche
Aanbevolen verkoopprijs van Peterman Graanjenever 1L : 9,99 - verkrijgbaar in de supermarkt en in de horeca
Peterman Graanjenever is beschikbaar in de formaten: 4cl 20cl 50cl 100cl