Het 85ste Salon van lichte bedrijfs-, vrijetijdsvoertuigen en motos loopt dit jaar van 13 tot 21 januari. De locatie is zoals steeds Brussels Expo, het Tentoonstellingspark aan de Heizel. Maar in 2007 vieren de Europeanen ook de vijftigste verjaardag van het Verdrag van Rome waar de oprichting van de Europese Economische Gemeenschap een feit werd. De aanvankelijke ondertekenaars van het Europa van de Zes, waaronder België zijn anno 2007 immers uitgegroeid tot een unie van 27 lidstaten. Redenen te over dus om deze beide gebeurtenissen te koppelen, de kinderen, de toekomst van Europa, vormen hiertoe de perfecte link.
De meeste kinderen zijn dol op autos en tekenen vinden ze heel tof. De organisatoren van het Salon organiseren dan ook een kleurenwedstrijd waarbij de affiche van het Salon, een ganse serie getekende voertuigen bevat die een slingerdans maken rond een mooie vrachtwagen. De wedstrijd is eenvoudig en speels en staat open voor kinderen van 3 tot 10 jaar. Zij krijgen op de stand van het Salon tussen de Patio en Paleis 5, een zwart-wit affiche met het Europese logo, affiche die ze mogen inkleuren en waarvoor ze in ruil een prachtig diploma krijgen. Bovendien worden 10 winnaars weerhouden die op zondagvoormiddag 21 januari een helikoptervlucht boven Brussel krijgen aangeboden.
De gelukkige winnares van de Gouden Friet ter waarde van maar liefst 20.000 EUR komt uit Waals Brabant. Mevrouw M.D. kreeg de hoofdprijs Friet' ter gelegenheid van wedstrijd 'Win de Gouden Friet' 20 jaar McCain in België uit handen van Franck Rouseau, sales & marketing directeur McCain foods Belgium. De overhandiging van de check vond plaats bij het grootwarenhuis Carrefour in Bierges, waar de winnares de verpakking met de winnende unieke code kocht.
McCain Foods is wereldwijd de grootste producent van diepgevroren aardappelproducten (frietjes, kroketten en aardappelspecialiteiten) en een grote speler in de markt van andere diepvriesproducten (kant-en-klare maaltijden en pizza's). Bij de Belgische gezinnen is McCain als nummer één in frietjes niet weg te denken.
Vanaf maart 2007, neemt Dolce International het beheer over van het conferentie-, congres- en evenementencentrum BallhausForum in Unterschleißheim. Bovendien start Dolce International in samenwerking met KCL AG met de bouw van een nieuw hotel (233 kamers) en conferentiecentrum op het aangrenzende terrein.
De voorlopige overeenkomst voor het BallhausForum werd ondertekend door Andy Dolce, oprichter van de onderneming, chairman & managing partner, en Rolf Zeitler, burgemeester van de stad. De overeenkomst voor de bouw van het nieuwe hotel werd medeondertekend door Volker Schuhmacher, vertegenwoordiger van de investeerdersgroep, en Andy Dolce.
De ideale ontmoetingsplaats
Het BallhausForum, omgedoopt tot BallhausForum Munich A Dolce Conference Destination Unterschleißheim, kan met zijn oppervlakte van 10.000m² tot 4000 mensen ontvangen. Een ideale ontmoetingsplaats voor conferenties, evenementen, beurzen, toneelvoorstellingen, tv-uitzendingen, concerten en tentoonstellingen. Het gebouw heeft een indrukwekkende glazen koepel van 13m hoog waarlangs een zee van licht binnenstroomt en een grote foyer met een receptieruimte van meer dan 700m².
Het nieuwe hotel zal ook over een grote vergaderruimte beschikken van ongeveer 3000m². Zodra de bouw eind 2008 voltooid is, zal Dolce International het beheer ervan op zich nemen. Het hotel zal overigens uitgerust zijn met de nodige recreatieve- en wellness faciliteiten en zal voldoen aan de hedendaagse designvereisten die kenmerkend zijn voor Dolce International.
De nabijheid van de luchthaven van München, die voortdurend uitgebreid wordt, de uitstekende ligging, de unieke infrastructuur en het nabijgelegen centrum van München waren allemaal doorslaggevende factoren voor ons, verduidelijkt Andy Dolce. München is een strategisch sleutelgebied dat al sinds het begin van onze Europese expansie op ons verlanglijstje staat. Met vestigingen even buiten Parijs, Barcelona, Frankfurt, de Provence en weldra Brussel is deze vestiging een nieuwe belangrijke troef in onze portefeuille. Dit zal de positie van Dolce op de markt van vergader- en conferentiecentra nog versterken en nieuwe kansen bieden voor onze internationale klanten.
Als klant telefonisch een tafel reserveren tijdens de daluren is soms een hele heksentoer en dan moet je al geluk hebben om niet de hele tijd een bezettoon te horen te krijgen. De restaurateur van zijn kant, moet die reservaties dan verwerken, vaak op de onmogelijkste momenten. Gemiddeld is die daar zelfs zowet 52 uur per maand mee zoet, en dan tellen we er de mails niet eens bij. Een tafeltje reserveren betekent dus heel wat hoofdbrekens voor beide partijen. De restaurateur is daarbij het vaakst de pineut, vooral in het weekend of tijdens bepaalde evenementen, die eigen zijn aan de sector. Het tijd- en geldverlies zijn vaak niet mis.
ServeOnLine pakt nu uit met een revolutionair online reserveringsoplossing die automatisch aan de slag gaat zoals alleen een topsecretaresse dat kan. Behalve dan dat ServeOnLine een globale en interactieve oplossing biedt die de klok rond actief is: de restaurateur wordt meteen via een scherm en via SMS op de hoogte gebracht van een reservatie en hij heeft een reeks services ter beschikking waarmee hij zeer kostbare tijd kan winnen dankzij een optimale interactiviteit.
Bedenker van ServeOnLine is Jacques Theate, een zakenman die zich al vrij snel heeft gespecialiseerd in de internetcommunicatie en in België als één de pioniers bekend staat. De interactieve agenda van het nieuwe systeem omvat de hosting van de site en/of toepassing, het reservatiesysteem voor de internetters, de online-bevestigingen voor de klanten, het verwittigingsysteem via SMS voor de reservaties van de dag, de voorinstallatie betalingen, het control panel van de restaurateur en de evolutieve maintenance van de oplossing met specifieke updates.
Naast de inschrijving in de enige interactieve agenda ServeOnLine, biedt het systeem nog drie bijkomende mogelijkheden:
-trade in-oplossing: de toepassing wordt gekoppeld aan een krachtige homepagine met ServeOnLine-reservatiesysteem. Op de vragen wat staat er op het menu en is er nog plaatswordt hier meteen een antwoord gegeven
-Premium-oplossing: dit systeem draait rond de creatie van een compleet nieuwe site waarin het revolutionaire ServeOnLine-reserveringsysteem naadloos wordt geïntegreerd. De bezoeker krijgt een virtuele rondleiding door de zaak, de site biedt een fraaie lay-out en kwalitatief hoogstaande inhoud.
-Alfa-oplossing: optionele op maat uitgewerkte oplossingen. De Alfa-oplossing van haar kant, beperkt zich tot het integreren van de interactieve agenda in een bestaande site.
SN Brussels Airlines en Virgin Express verwelkomden acht procent meer passagiers in 2006
In totaal vlogen 5, 942 miljoen passagiers met de grootste Belgische luchtvaartgroep vanuit of naar Brussels Airport. Dat zijn er ruim 416.000 meer dan in 2005. 3, 957 miljoen klanten kozen voor het full service aanbod van SN Brussels Airlines terwijl de lowfare vluchten van Virgin Express 1, 985 miljoenpassagiers aantrokken.
SN Brussels Airlines zag het aantal klanten aan boord van de eigen vluchten en op de vluchten uitgevoerd door partnermaatschappijen in 2006 stijgen van 3, 697 naar 3, 957 miljoen. De low fare tickets van Virgin Express werden in 2005 door 1, 830 miljoen klanten gekocht en in 2006 door 1, 985 miljoen.
In totaal verwelkomde de grootste Belgische luchtvaartgroep dus meer dan 416.000 extra passagiers op de vluchten van en naar Brussels Airport. Dit is een stijging met bijna acht procent in vergelijking met het jaar 2005. Met deze groeiresultaten zet de Brussels Airlines groep duidelijk de toon in haar thuisbasis Brussels Airport.
De passagiersgroei werd gerealiseerd dankzij de introductie van zeer concurrentiele low fare prijsacties, een optimalisatie van het vluchtaanbod en een beter gebruik van de vliegtuigvloot van beide maatschappijen. De inspanningen leidden niet alleen tot een toename van het aantal passagiers, ook de bezettingsgraad aan boord van de vliegtuigen steeg.
Op 25 maart 2007 maken SN Brussels Airlines en Virgin Express plaats voor Brussels Airlines dat twee nieuwe productformules, de b.flex all in reisoplossing voor de tijdsgevoelige zakenreiziger en b.light voor wie lowfare wil vliegen, lanceert. Het lowfare aanbod vanaf 49 euro one way wordt door Brussels Airlines op een vijftigtal Europese bestemmingen aangeboden en dat wordt duidelijk gewaardeerd door de klanten. De eerste boekingsresultaten van de nieuwe reisformules zijn alvast zeer positief. Brussels Airlines verwacht dan ook dat in 2007 de passagiersaantallen verder groeien.
Oost-Europa
Het vluchtaanbod wordt in 2007 verder uitgebouwd. Zowel voor het Europese als het intercontinentale netwerk zijn er groeiplannen.
Omdat Duitsland sinds 1 janauri 2007 voorzitter is van de Europese Unie komen er vanaf volgende week al dagelijkse vluchten bij tussen Brussel en de Berlijnse stadsluchthaven Tempelhof. In totaal wordt Berlijn Tempelhof vijf keer per dag verbonden met Brussel. Voorts wordt het aantal vluchten naar Oost-Europa gevoelig verhoogd.Vanaf februari worden er dagelijks extra frequenties aangeboden en grote vliegtuigen ingezet op de route Brussel-Boedapest. Ook op de populaire Brussel-Praag verbinding worden de vluchtfrequenties verhoogd. Brussels Airlines onderzoekt verder de mogelijkheid om vanaf de zomer de Europese hoofdstad met Krakow (Polen) te verbinden.
Nieuwe dagelijkse transatlantische vlucht vanuit Brussel
Met US Airways vanaf 2 juni rechtstreeks naar Philadelphia
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij US Airways voorziet vanaf 2 juni 2007rechtstreekse dagelijkse vluchten tussen Brussel en Philadelphia. De vluchten worden uitgevoerd met Boeing 757 toestellen die 180 seats bieden in economy class en het bekende Envoy business product.
Door de recente fusie tussen US Airways en America West ontstond de vijfde grootste luchtvaartmaatschappij in de VS. Deze luchtvaartgroep verzorgt zowat 3.800 vluchten per dag en bedient meer dan 230 bestemmingen in de VS, Canada, Europa, de Caraïben en Latijns Amerika. US Airways is lid van de Star Alliance. Philadelphia is de belangrijkste hub van US Airways, wat reizigers toelaat gemakkelijk over te stappen op een aansluitende vlucht naar één van de vele binnenlandse VS-bestemmingen uit het netwerk van de maatschappij.
Philadelphia bevindt zich aan de Amerikaanse oostkust, in de staat Pennsylvania. Het is de op één na grootste stad aan de oostkust, en de vierde stad in de Verenigde Staten.
Door deze aankondiging wordt het aantal dagelijkse non-stop vluchten van Brussels Airport naar de VS vanaf het volgende zomerseizoen opgetild van zes naar negen. Onlangs kondigde Nortwest Airlines de opstart aan van dagelijkse rechtstreekse vluchten tussen Brussel en Detroit. Vanaf deze zomer voorziet de Indische maatschappij Jet Airways dagelijkse vluchten tussen Mumbai (Bombay) en Brussel, en vliegt verder van Brussel naar New York/Newark.
Momenteel biedt Brussels Airport reeds zes dagelijkse vluchten naar de VS: American Airlines in code-share met SN - verbindt Brussel met New York (JFK) en Chicago, Continental Airlines biedt New York (Newark), Delta Air Lines vliegt op New York (JFK) en op Atlanta en United Airlines biedt een Washington-vlucht.
Tijdens het volgende winterseizoen (eind oktober 2007 tot eind maart 2008) wordt deze route verzorgd met vier wekelijkse vluchten, met Boeing 767 toestellen die plaats bieden aan 203 reizigers.
De Asia Fair is een informatie & contactbeurs rond Azië. Aan de fair nemen naast officiële delegaties, toeristische diensten, luchtvaartmaatschappijen en touroperators een groot aantal sociaal-culturele verenigingen en organisaties rond ontwikkelingssamenwerking deel. Je vindt er ook verkoopsstanden met artisanale producten en Aziatische eetstandjes. Aan praatstanden kan je bij ervaren reizigers terecht voor informatie.
De Volksrepubliek China is in 2007 het gastland. Special guest is de Vereniging België - China
BELASIA is een v.z.w. opgericht in 1992. Doel van de vereniging is het bevorderen van de sociale, culturele en economische relaties met Aziatische landen en hun bevolking. Samenwerking, vriendschap en wederzijds begrip staan daarbij centraal.
Tot de activiteiten van Belasia behoren onder meer de realisatie van een informatieve website, de organisatie van een jaarlijkse Asia Fair en de uitgave van een magazine naar aanleiding van deze fair.
15de ASIA FAIR, zaterdag 24(11 - 19u.) en zondag 25(10 - 18u.)februari 2007
De brochures 2007 van deze Touroperator bieden een ruime keuze aan aanlokkelijke reisformules.
De gids Europa brengt uiteenlopende vakantiemogelijkheden in Spanje, Italië, Portugal en Oostenrijk. Keuzes o.m. tussen relaxerende strandvakanties, wijnreizen en ontdekkingen van charmehotels, maar ook van actieve selfdrive formules.
De brochure Afrika en Indische Oceaan zorgt voor iets meer avontuurlijke rondritten op het Zuid Afrikaans continent, o.m. in Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia, maar brengt tevens erg actieve do-vakenties op het eiland Réunion. Onvergetelijke en zeer idyllische strandvakanties op Mauritius ronden het aanbod af.
Golf, spas en gastronomie, nieuwe uitstapjes met twee.
U bent niet de man of de vrouw van één passie! U geniet graag van verschillende dingen tijdens een uitstapje. Golf en gastronomie, verkenning en ontspanning, Relais & Châteaux biedt twee nieuwe verblijfthema'som volop te genieten van uw passies.
Forfait Golf & Gastronomie: het huwelijk van golven en fijnproeven
Als liefhebber van golf en gastronomie hoeft u voortaan geen keuze meer te maken tussen één van beide. Het forfait Golf & Gastronomie biedt u de mogelijkheid uw swing te verbeteren en te genieten van een verfijnde keuken. Geef u volledig over aan uw liefde voor de golf op de mooiste fairways in een buitengewoon kader, en geniet van dit verblijf om een fantasierijke gastronomie te ontdekken.
Honderdjarige eiken en de Pyreneeën als achtergrond in Anglet, een zuiderse keuken op tafel met uitzicht op de golf van Saint Tropez, het heuvelachtige golfparcours van Feucherolles en diner voor de open haard van een mooie woning...Frankrijk, Portugal, Zwitserland, Duitsland, Spanje, Italië of Canada, van de vele Relais & Châteaux wereldwijd met een golfparcours ter plaatse of in de buurt, werden er 24 geselecteerd voor hun combinatie van golven en fijnproeven: greens en tafels vinden elkaar met groot genoegen.
Het forfait Golf & Gastronomiebiedt een overnachting in een klassieke of business tweepersoonskamer, een diner voor 2 personen (zonder drank), de ontbijten en 2 green fees.
Forfait Spa & Détente: van verkenning tot ontspanning
Ontspanning in zijn zuiverste vorm, dat is het principe van het Forfait Spa & Détente. Proef de weldaden van ontspannende massages, stone therapie, shiatsu, aromatherapie of een schoonheidsverzorging in oases van rust, volledig gericht op uw welzijn.
Relais & Châteaux nodigt haar gasten uit te herbronnen en te genieten van ontspannende momenten in een buitengewoon kader. Kuuroord met toegang tot Engelse tuin in Saulieu; jacuzzi, sauna, in de tuinen van een Provençaalse boerderij uit de XVIIIe eeuw, zoutgrot of Turks stoombad aan de voet van de bergen in Gstaad, kuren in een paleis in Wenen...voor deze uitstapjes die charme en sereniteit combineren heeft Relais & Châteaux 36 vestigingen geselecteerd in 14 landen van Frankrijk tot Duitsland, van Marokko tot Italië...
Het forfait Spa & Détente biedt een klassieke of business tweepersoonskamer, een diner voor 2 personen (zonder drank), de ontbijten, 2 verzorgingen en vrije toegang tot alle faciliteiten van het kuuroord.
Met zijn nieuwe PLC-XU100 en PLC-XU 110 projectoren biedt Sanyo zonder twijfel de nieuwe standaard in mobiele projectie. Specifieke behoeften voor krachtige projectoren worden immers weergevonden in heldere klaslokalen, seminaries of vergaderzalen met daglicht Deze behoeften kunnen nu probleemloos worden ingevuld dankzij een aangepaste XGA-resolutie in combinatie met een uitzonderlijk ANSI-lumen lichtopbrengst waardoor naast kristalheldere beelden ook een natuurlijke kleurweergave wordt bekomen.
Om de projectoren tegen diefstal te beschermen is de PLC-XU110 bovendien uitgerust met een audio alarmfunctie. Als het alarm geactiveerd is, weerklinkt er luid alarm wanneer de ingebouwde sensor bewegingen detecteert, zelfs wanneer de projector niet is aangesloten.
Vacansoleil voorziet alle circa driehonderd campings uit het programma van een kort sfeerfilmpje op de internetsite. Deze zogenaamde streaming videos worden in drie zomers ter plaatse opgenomen, deel één is nu al online.
In de zomer van 2006 heeft een professionele filmploeg op circa honderd campings in Kroatië, Italië, Slovenië en een deel van Zuid-Frankrijk een film opgenomen. In de zomers van 2007en 2008 wordt op de overige campings een filmpje gemaakt en op de website geplaatst.
De filmpjes laten in een minuut zien wat het kampeerterrein zoal te bieden heeft: faciliteiten als het zwembad, de kinderspeelplaats, de bar, het restaurant, Ook de plaats van de Vacansoleil-accomodaties op de camping komt in beeld. Voor Vacansoleil zijn de sfeervolle filmpjes een onderdeel van de optimalisering van de klanteninformatie.
Relais & Châteaux heeft kwaliteit tot een essentiële deugd gemaakt, die gedeeld wordt door al zijn leden. Voor elk van de 5 C's,de uitmuntendheidscriteria van de keten, worden een of meer trofeeën toegekend aan de hotels die inzake kwaliteit de perfectie benaderen.
Courtoisie (hoffelijkheid)
De "Welcome Trophy", of onthaal verheven tot kunst. Al meer dan 17 jaar belonen Relais & Châteaux en Moët & Chandon twee hotels die zich hebben onderscheiden door hun uitmuntende onthaal en hun service.De winnaars van de trofee 2007 zijn restaurant Relais Gourmand "Ristorante Da Vittorio" in Italië en hotel "Lucknam Park" in het Verenigd Koninkrijk.
Charme
De "Passion Trophy", de passie voor een vak. In samenwerking met Hennessy cognacs wordt deze trofee voor het derde jaar toegekend aan de eigenaars die er door hun passie, hun persoonlijke inzet en hun creatieve visie in geslaagd zijn hun zaak een uniek karakter te verlenen. De bekroonde zaken in 2007 zijn" L'Hostellerie de Levernois" in Beaune en "Londolozi Private Game Reserve" in Zuid-Afrika.
Caractère (karakter)
De "Louise Trophy", een eerbetoon aan de vrouw. Niet alleen het karakter van de hotels, die allemaal een bijzondere uitstraling hebben, maar ook het karakter van de eigenaars is belangrijk. Voor de tweede keer brengt Relais & Châteaux hulde aan de team- en lokale animatrices die charisma en charme in zich verenigen. Deze onderscheiding staat onder de hoge bescherming van een uitzonderlijke vrouw, die jammer genoeg van ons is heengegaan, m.n. Louise Pommery, oprichtster van het beroemde champagnehuis. Dit jaar werden twee vrouwen bekroond: Christine Guérard van "Les Prés d'Eugénie - Michel Guérard" en Anne-Sophie Pic van "Pic".
De "Lounge Bar Trophy", omdat iedere plek zijn eigen sfeer heeft. Het land, de geschiedenis en de traditie geven vorm aan deze plaatsen met een sterke persoonlijkheid, waar men zich lekker kan terugtrekken of discussiëren onder vrienden. De winnaars dit jaar zijn "Whatley Manor" in het Verenigd Koninkrijk en "Le Jardin des Sens" in Montpellier.
Calme (rust)
De "Environment Trophy", of de eerbied voor de natuur. Deze trofee beloont twee hotels die bijzonder interessante initiatieven hebben genomen om de eerbied voor het milieu en de natuur te bevorderen. Winnaars zijn "Bushmans Kloof Wilderness Reserve" in Zuid-Afrika en "The Little Nell" in het Amerikaanse Aspen.
De "Spa Trophy",de sleutel van het welzijn. Met een unieke collectie van 129 spas heeft Relais & Châteaux de relaxatie tot een essentieel onderdeel van het verblijf gemaakt. Deze trofee wordt toegekend aan twee hotels die beschikken over een uitzonderlijke herbronnings- en wellnessinfrastructuur. De bekroonde kuuroorden zijn "L'Albergo Giardino" in Zwitserland en "Domaine de la Rochevilaine" in Frankrijk.
Andere prijzen worden uitgereikt voor de rust en de schoonheid van de omgeving, zoals: de "Garden Trophy", toegekend aan "Manoir aux Quat ' Saisons" in het Verenigd Koninkrijk en "Casa Velha do Palheiro" op het Portugese eiland Madeira; de "Tranquillity Trophy", toegekend aan "La Torre del Visco" in Spanje en"Matahari Beach Resort & Spa" in Bali.
Cuisine (keuken)
De "Relais Gourmands Trophy": de prijs voor uitmuntendheid Ze zijn jaarlijks maar met een handvol, de restaurants die toegelaten worden tot de bijzonder selecte club van de Relais Gourmands. Soms wordt er maar één enkele grote chef gekozen die het prestigieuze label mag delen met zijn gelijken. Passie, ervaring, creativiteit, knowhow en volkomen ongedwongenheid zijn maar een paar van de vele kwaliteiten waarover een Relais Gourmand moet beschikken. Dit jaar pakten drie Relais & Châteaux uit met een keuken en een service waarvan de kwaliteit de toekenning van het label Relais Gourmands rechtvaardigde. Het gaat om twee hotels in Oostenrijk, "Palais Coburg Hotel Residenz" in Wenen en "Hanner" in Mayerling, en "L'Hostellerie de Plaisance" in Saint-Emilion.
De 5 C's vormen samen het kwaliteitscharter van Relais & Châteaux, maar getuigen ook van de bijzondere instelling van de leden.
Een uitzonderlijk moment geven aan iemand, met de mogelijkheid plaats en datum zelf te kiezen, dat is de vrijheid die wordt geboden door de Chèque Invitation Relais & Châteaux. Ze zijn verkrijgbaar vanaf 100, cumuleerbaar en 2 jaar geldig en kunnen gebruikt worden in meer dan 460 vestigingen wereldwijd, in hotel of restaurant.
De Forfaits Lys, de 'à la carte' droom, omvat een collectie verblijven voor twee personen in meer dan 300 vestigingen van Relais & Châteaux en Relais Gourmands wereldwijd, vanaf 220 voor een diner of een lunch (zonder drank) of vanaf 340 voor een overnachting in half pension.
Realais & Châteaux voegt dit jaar, bij de 6 bestaande verblijfs- of geschenkvoorstellen van Lys de Cristal, Lys de Bronze, Lys d'Argent, Lys Duo d'Argent, Lys d'Or en Lys de Platine, drie nieuwe suggesties toe die eveneens geldig zijn voor twee personen:
Lys Duo de Bronze Semaine, met: twee overnachtingen in een tweepersoonskamer, twee ontbijten, een diner zonder dranken. Dit forfait is geldig van zondag tot en met donderdag , in een selectie van 152 vestigingen wereldwijd. De heel toegankelijke prijs bedraagt 495 euro incl. taksen voor 2 personen.
Lys Gourmand omvat een lunch of een gastronomisch diner met de dranken (aperitieven; een fles mineraalwater; een fles wijn met keuze uit ten minste 10 verschillende wijnen, of naar keuze van de klant, twee halve flessen, of indien mogelijk binnen het etablissement, een selectie wijnen per glas; 1 koffie). Dit forfait is uitsluitend geldig in de vestigingen van Relais Gourmands . Hij wordt aangenomen in een selectie van 65 vestigingen wereldwijd en kost 520 incl voor 2 personen.
Lys Spa & Bien-être, omvat een overnachting in een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt, een diner zonder dranken, een gelaatsverzorging of een lichaamsverzorging of een massage van ten minste 30 minuten, en ten slotte vrije toegang tot de spafaciliteiten van de vestiging. Dit forfait is geldig in een selectie van 60 vestigingen wereldwijd en kost 590 euro incl. voor 2 personen.
Deze nieuwe producten zijn verkrijgbaar op de Franse, Duitse, Britse, Spaanse en Benelux-markt. Ze vullen het gamma Chèques Invitation in euro en talrijke andere Lys forfaits aan die al worden aangeboden doorRelais & Châteaux.
De « Etapes du Bon Goût » (Huizen van Goede smaak) werden in 1972 gesticht om de betere restaurants te promoten en hadden als doel zich bij een ruimer publiek kenbaar te maken, maar tevens om een nieuwe generatie chefs aan te trekken. Bovendien werd een eigen paspoort gecreëerd waardoor het trouwe publiek zich bij diverse leden kon presenteren met een leuke attentie als extraatje. Het getrouwheidspaspoort geeft bij 10 bezoeken aan 10 verschillende leden, recht op een bonus van 50. Het is tevens het bewijs dat de leden van de vereniging best een ommetje waard zijn. De leden hadden tevens als doel het beroep bij de leidende instanties te verdedigen.
35 jaar na de oprichting blijven de doelstellingen van de vereniging nog steeds actueel en de gids 2007 verwijst andermaal naar een vijftigtal huizen die volmondig aan het credo van de Huizen van Goede Smaak beantwoorden. Deze restaurants werden geselecteerd uit de beste huizen van de Benelux en, nieuw voor 2007, ook het Noorden van Frankrijk.
De nieuwe leden 2007 zijn: Herbert Robbrecht in Vrasene, De Watermolen te Kasterlee, LImpératif in Maisières nabij bergen, Dimitri in Quaregnon, LEveil des Sens in Montigies-le-Tilleul, La Frairie in Perwez en A lHuîtrière in Rijsel (Lille).
De Huizen van Goede Smaak promoten eveneens de actie Jonge Gastronomen. Alle deelnemende leden bieden de jongeren van maximum 28 jaar een menu aan (aperitief, wijnen, water en mokka inbegrepen) voor de aantrekkelijke prijs van 48 all-in. Dit menu wordt het hele jaar door aangeboden en elke restaurateur houdt één of meerdere diensten per week beschikbaar om de jonge gastronomen te verwennen en hen de gastronomie te laten ontdekken.
Arabella Hotel holding en Starwood Hotels gingen in 1998 een joint-venture aan tussen de Arabella hotels en de Sheratonhotels, joint-venture die thans tot 2037 wordt verlengd. Bovendien brengt Starwood nu ook andere hotels van de groep, nl. The Westin, Le Méridien en St. Régis in de joint- venture en dit vanaf 1 januari 2007.
Een bundeling van de sales en marketing krachten enerzijds en een verdere dynamisering van alle deelnemende hotels anderzijds, zijn volgens Stefan Schörghuber, CEO van de Duitse partner, niet te verwaarlozen voordelen.
Ook Roeland Vos, CEO Starwood Europa, Africa en Middle East, is opgetogen over de nieuwe overeenkomst. Klanten van beide hotelgroepen genieten extra voordelen en kunnen hun keuze maken uit een aanzienlijk ruimer aanbod.
Arabella Hotel holding en Starwood Hotels gingen in 1998 een joint-venture aan tussen de Arabella hotels en de Sheratonhotels, joint-venture die thans tot 2037 wordt verlengd. Bovendien brengt Starwood nu ook andere hotels van de groep, nl. The Westin, Le Méridien en St. Régis in de joint- venture en dit vanaf 1 januari 2007.
Een bundeling van de sales en marketing krachten enerzijds en een verdere dynamisering van alle deelnemende hotels anderzijds, zijn volgens Stefan Schörghuber, CEO van de Duitse partner, niet te verwaarlozen voordelen.
Ook Roeland Vos, CEO Starwood Europa, Africa en Middle East, is opgetogen over de nieuwe overeenkomst. Klanten van beide hotelgroepen genieten extra voordelen en kunnen hun keuze maken uit een aanzienlijk ruimer aanbod.
Met ingang van 1 januari 2007 verruimen de kaasmakerijen Herve Société en Leconte hun samenwerking. De kazen Les Beaux Prés en Le Grand Maître » worden niet langer in Battice, maar wel in Herve vervaardigd.
De familiale onderneming Leconte kaasmakerij werd in 1933 opgericht door Philippe Leconte die de fakkel doorgaf aan zijn zoon Pierre. Deze laatste zorgde voor een forse ontwikkeling van het assortiment kazen Beaux Prés. Ook Herve Société is een familiale onderneming die in 1981 door de gebroeders Cabay werd opgericht. Hun oorspronkelijk assortiment Herve Société, lExquis en Le Gourmet, werd in 1998 uitgebreid met Val-Dion, Bouquet des Moines, Bleu des Moines en Casse-Croûte na de overname van de activiteiten van de Laitière Régionale de Herve. In 2003 werden ook de activiteiten van de firma Vanderheyden overgenomen met als aanwinsten de Trou dSottai, Bou dFagne en Fleur de Fagne.
Door de nieuwe samenwerking wordt de traditionele kaasbereiding uit de Hervestreek verder gezet zoals dit vele generaties lang gebeurde. Meteen kan ook een gerichte en gezamenlijke promotie van de Hervekaas, de enige Belgische kaas die een AOC bezit, worden uitgebouwd. Tegelijkertijd wordt de essentiële vakkennis verzekerd waardoor de consument gegarandeerd is én van de kwaliteit van de Hervekaas én van de authenticiteit van elk van deze kaassoorten op zich.
Bali wordt ook wel het « eiland der goden » genoemd, omwille van zijn strategische weelde en zijn ongelooflijke verscheidenheid van kleuren en landschappen. Het is alsof alle goddelijkheid van de wereld verzameld is op deze magische plek, dit paradijselijke eiland temidden van de Zuidzee, waar kleurrijke plechtigheden en gevarieerde rituelen elkaar dag na dag opvolgen, en toch telkens weer anders zijn.
Overal bloeien de meest exotische en gevarieerde bloemen, langs de rijstvelden, aan de voet van elke berg of vulkaan. Sinds mensengeheugenis geloven de Balinezen dat die bloemen een invloed hebben op de ziel. Dat geldt zeker ook voor de lotusbloem, de mooiste bloem ter wereld die bijzonder weelderig bloeit op dit eiland, net als een andere bloem die al evenzeer symbool staat voor tradities en legendes, en die bloeit aan een wonderbaarlijke, onsterfelijke tropische boom: de frangipanibloem, symbool van vrouwelijkheid en verleiding.
La Sultane de Saba koos deze twee juweeltjes van de natuur op dit eiland als uitgangspunt voor zijn gamma Voyage Balinais, dat bestaat uit producten die een perfecte weerspiegeling zijn van het schoonheidsritueel van de Balinezen: de Lilurpeeling met Lotus en Frangipani, de Olie met Lotus en Frangipani, de Bodymilk met Lotus en Frangipani, de galamboter met Lotus en Frangipani en een koffertje met peeling galamboter en olie met Lotus en Frangipani.
LG Electronics stelt een nieuwe 3D FLATRON monitor voor, de M4200D. Het 42-inch LCD scherm is de eerste echte 3D- monitor van LG en laat kijkers toe 3D-beelden te bekijken zonder dat daarvoor een speciale bril te gebruiken. De 3D-monitoren maken deel uit van LGs next generation technologie en focussen op de ontwikkeling van vernieuwende producten.
De 3D FLATRON Monitor is ideaal voor 3D-advertenties in ondermeerwinkelcentra, luchthaventerminals en andere druk bezochte plaatsen. De eerste 3D-monitoren zijn momenteel al in gebruik in de internationale luchthaven Kimpo en de populairste winkelcentra in Zuid-Korea. LG plant tegen mei 2007 de 3D FLATRON M4200D naar Europa en Noord-Amerika te brengen. Het Europese model zal worden uitgebracht onder de naam 3D FLATRON M4210D.