Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    06-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sta Clippers Cuba

    Star Clippers in 2014 naar Cuba!

     

     

     

    Star Clippers, bekend om zijn fantastische zeilschepen, vier- en vijfmasters, zal vanaf 2014 ook op Cuba varen. Dat is uniek want er zijn nauwelijks cruiseschepen die voor anker gaan in Cuba. Oorzaak is het Amerikaanse embargo tegen Cuba dat sinds 1962 van toepassing is en waardoor cruiseschepen na een bezoek aan dat eiland niet meer welkom zijn in de VS. Er zullen trouwens ook geen passagiers met de Amerikaanse nationaliteit mee reizen.

     

    Hoe dan ook, het worden fantastische cruises waarbij de reizigers het vibrerende Caraïbische eiland echt zullen ontdekken, door het bezoek aan prachtige stranden, koloniale steden en dorpen. Daarenboven worden aan de cruisereizigers pre- en post-cruise opties geboden met een verblijf in Havana, beroemd om zijn sigaren, nachtleven, architectuur en de verhalen van Hemingway. Voor deze Cuba reizen wordt de Star Flyer ingezet, een viermaster met een capaciteit van 170 passagiers. De Star Flyer zal tijdens de winter 2013/14 zowel Costa Rica bedienen als de Caraïbische Zee.

     

    Er zijn verschillende programma's op  Cuba : veertien nachten, van Costa Rica door het Panama Kanaal naar Cuba; zeven nachten Cuba en Cayman Islands en een tocht van Cuba naar St-Maarten.

    “Cuba is zowel voor onze nieuwe als voor onze terugkerende gasten een fascinerende reisbestemming. Cuba bekoort met een rijke geschiedenis, cultuur en architectuur en een tropische kust, ideaal om te zeilen en voor anker te gaan, nabij verlaten stranden en eilandjes” aldus Mikael Krafft, Star Clippers president.

     

    Star Clippers exploiteert 3 van ’s werelds grootste zeilschepen. Passagiers kunnen de romantiek van het zeilen ervaren aan boord van een schip in een relaxte omgeving en met een hoog niveau van dienstverlening. Alle drie de schepen hebben ruime teakhouten dekken, zwembaden, informele diners, een gezellige Tropical Bar aan dek en een comfortabele piano bar. De schepen zijn groot genoeg om 1e klas accommodatie te bieden en klein genoeg om intieme havens aan te doen die onbereikbaar zijn voor de grote cruiseschepen. www.starclippers.com

    06-07-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurostar

    EUROSTAR VERNIEUWT ZIJN CULTUREEL PROGRAMMA:

     

     

     

    Eurostar viert dit jaar de derde verjaardag van zijn programma “Eurostar Plus Cultuur” die vanaf nu wordt omgedoopt tot het cultureel programma “2 for om het principe van het aanbod te verduidelijken, namelijk de toegang vergemakkelijken tot 22 van de grootste musea in Europa. Op eenvoudig vertoon van hun treinticket genieten alle Eurostar-reizigers van 2 toegangstickets voor de prijs van 1 in de partnermusea op hun bestemming. In Londen zijn de 8 grootste culturele instellingen partner van het programma: The British Museum, The National Gallery, National Portrait Gallery, Tate Britain, Tate Modern, Victoria and Albert Museum, Science Museum en The British Library.

     

    Het Magritte Museum Brussel treedt toe tot het “2 voor de prijs van 1”-programma. Vanaf nu kunnen Eurostar-reizigers die van Londen naar Brussel reizen, genieten van 2 toegangstickets voor de prijs van 1 in dit befaamde museum in onze hoofdstad. Ter gelegenheid van de verjaardag van het programma, lanceert Eurostar een affichagecampagne in zijn terminals om reizigers aan te moedigen te genieten van de nieuwe tentoonstellingen in de partnermusea van het “2 for 1”- programma.

     

    Enkele “2 for 1”-tentoonstellingen om te ontdekken in Londen:

    “Lowry and the Painting of Modern Life”, Tate Britain, van 26 juni tot 9 oktober 2013 - de grootste retrospectieve ooit rond Lowry, de geliefde Engelse schilder die industriële taferelen en spoorweglandschappen van de 20ste eeuw idyllisch tot leven brengt.  

    “Club to Catwalk: London Fashion in the 1980s”, Victoria and Albert Museum, van 10 juli 2013 tot 16 februari 2014. Deze tentoonstelling brengt het bruisende en creatieve modecircuit van de jaren 80 in beeld.

    “Only in England: Photographs by Tony Ray-Jones and Martin Parr”,  Media Space Gallery in het Science Museum, van 21 september 2013 tot 16 april 2014. Met deze grote fototentoonstelling opent het Science Museum zijn nieuwe cultuurgalerij Media Space. 

    “The Portrait in Vienna 1900”, National Portrait Gallery,  van 9 oktober 2013 tot 12 januari 2014. Deze tentoonstelling brengt o.a. doeken samen van Gustav Klimt, Egon Schiele en Oskar Kokoschka. 

     

    06-07-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bernard massard

    Bernard-Massard lanceert een cuvée limited edition

     

     

     

    Nieuwe cuvée limited edition bij Bernard-Massard. Elk moment... het perfecte moment ! Juni, het einde van het schooljaar, van Roland Garros en de laatste reservaties voor de zomervakantie. Bernard-Massard schenkt ons weer een kans om te vieren !

     

    De bekende Luxemburgse schuimwijnproducent lanceert bij Delhaize een nieuwe limited edition cuvée, als supplement van de twee grote broers, de Cuvée Sélection en de Cuvée Ecusson Brut en Rosé.

     

    Deze cuvée, nog steeds volgens de méthode traditionnelle, onderscheidt zich door een samenstelling met 100% Chardonnay. Deze edele wijnstok laat al zijn fijne toetsen vrij in de bubbels. Zijn lichte, fijne en elegante smaak maken van het aperitief een geslaagde aangelegenheid.

    Cuvée Chardonnay, 75 cl, richtprijs 11.49 €, enkel verkrijgbaar bij Delhaize

    Cuvée Sélection, Brut, Demi-Sec en Rosé, 75cl: richtprijs 9,29 € ; Cuvée Ecusson Brut en Rosé, 75cl: richtprijs 12,50 €, verkrijgbaar in speciaalzaken

    www.bernard-massard.com

    04-07-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smaakmakers Hasselt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    4 Smaakmakers inspireren Hasselt-trippers

     

     

    Wat hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de ‘smaken’ Trendy, Bohemien, Exclusief en Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak. En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De Smaakmakers.

     

    “Limburg heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke stadskernen nodig,” zegt Igor Philtjens, de Limburgse gedeputeerde van Toerisme. “Zo’n stadsbeleving is de kers op de taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme Limburg, ‘Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg’. Het is namelijk deze mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en buitenland.”

     

    “Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt,” zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.

    “Zo ontdekt de toerist het kloppende hart van Hasselt telkens op een andere manier,” voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er aan toe. “De routes bewijzen dat Hasselt de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meer  profileren als ideale shortcitytrip-bestemming.”

     

    De vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route. Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani: Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel ’t Hemelhuys: Hanne: Exclusief Hasselt, met de luxueuze Chambres b’Hôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het knusse B&B ’t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op je smartphone via www.citytriphasselt.be. 

     

    Toerisme Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijd  rond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route aanbevelen.

     

     

    03-07-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Narvik home parc

    Nieuwe, unieke Jan des Bouvrie-vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal

     

     

    Speelse lijnen, veel lichtinval en moderne grijstinten. Dat zijn dé troeven van de twee nieuwe types vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal, waarvoor het vakantiepark een unieke samenwerking aanging met de gerenommeerde Nederlandse architect-interieurontwerper Jan des Bouvrie.

     

    Speciaal voor het Zutendaals Narvik vakantiepark ontwierp hij zowel een ‘Luxe Villa Jan des Bouvrie’ als een ‘Luxe Wellnessvilla Jan des Bouvrie’, compleet met o.a. een jacuzzi, vierpersoonssauna en douche-/stoomcabine. Deze samenwerking is uniek in België in de sector van de vakantieparken. “De samenwerking met Jan des Bouvrie is een mijlpaal voor het toerisme in Zutendaal en de provincie Limburg.”, aldus eigenaren John van der Linden en Bart van der Valk.                                                                 

     

    Narvik HomeParcs is een dochteronderneming van Trias Investeringen en werd opgericht door de creatieve recreatiespecialisten Bart van der Valk en John van der Linden. Momenteel bezit Trias drie vakantieparken: Mooi Zutendaal (Zutendaal, België), Bergse Zand (Bergen op Zoom, Nederland) en Heelderpeel (Maasgouw, Nederland).

     

    Wie een vakantiewoning koopt, heeft drie mogelijkheden naar gebruik toe. Indien de koper wenst dat zijn woning het hele jaar door wordt verhuurd - met uitzondering van 3 weken eigen gebruik -, ontvangt hij een netto gegarandeerd rendement van 6,2 %, gedurende 10 jaar. Bij een flexibel rendement ontvangt de koper de daadwerkelijk gerealiseerde huuropbrengst. Ten derde kan de koper ook kiezen voor 100% recreatief eigen gebruik. 

    In Zutendaal staan op dit moment 150 Narvik-vakantieverblijven, waar bij de bouw de Scandinavische logbouwmethode werd toegepast. Door de woningen op te trekken uit massieve houten balken met een dikte van 16 cm zijn de vakantieverblijven stuk voor stuk op een ecologische en duurzame manier gebouwd. Narvik zet, mede door de samenwerking met Jan des Bouvrie, enorm in op luxe en beleving. Op deze manier onderscheidt Narvik HomeParcs zich van de andere vakantieparken.                                                                 

    Het park in Zutendaal is de afgelopen jaren getransformeerd van eenvoudige camping tot luxueus viersterrenvakantiepark met 200 accommodaties en heel wat faciliteiten (binnen- en buitenzwembad, restaurant, speeltuinen, …).

     

     

     

    02-07-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baskenland

    Pierre & Vacances nodigt u uit om het Baskenland te ontdekken, mét zongarantie !

     

    Vorstelijke stranden, bakermat van golf en surfen. Het Baskenland kan niet alleen bogen op een rijke cultuur en architectuur, maar ook op een weelderige natuur. De regio verleidt met activiteiten in open lucht, uitstapjes en culinaire geneugten, maar ook met heerlijk nietsdoen op prachtige zand- en rotsstranden en zelfs avontuur voor waaghalzen. Aan de kust zijn er voor zowel volwassenen als kinderen heel wat activiteiten te ontdekken, van surfen en zeilen tot duiken. Bovendien zijn ook de bergen nooit veraf. Het zachte klimaat, de ongerepte natuur en de pittoreske dorpjes aan de kust en in het binnenland vormen het ideale decor voor een fantastische gezinsvakantie.

    Residentie Pierre & Vacances Haguna in Biarritz: Dit volledig gerenoveerde verblijf biedt appartementen met airco die met de grootste zorg werden ingericht: nieuwe bedden, modern uitgeruste keuken. Er is ook een nieuwe wellness-ruimte met hamam, sauna en verzorgingsruimte.

    Residentie Pierre & Vacances La Villa Maldagora in Saint-Jean-de-Luz. Een charmant verblijf, omgeven door bloementuinen. Dit verblijf dicht bij het strand verenigt neo-Baskische stijl met architectuur uit de jaren 30. De toon wordt gezet door het traditionele vakwerk, terracotta dakpannen en een door bogen omzoomde binnenplaats. Voor de liefhebbers zijn er vlakbij 3 golfbanen: Ilbarritz, Bassussary en Chiberta.

    In het zuiden van les Landes ligt de autovrije village Club Pierre & Vacances de Moliets, omgeven door dennenbossen, twee golfterreinen van de hand van Robert Trent Jones Senior, en niet te vergeten: de oceaan. Moliets kan bogen op het langste strand van de Côte d'Argent. Natuurliefhebbers kunnen te voet of per fiets hun hartje ophalen in het natuurreservaat Courant d'Huchet.

    Zongarantie is in de prijs inbegrepen ... Dit exclusieve aanbod biedt de mogelijkheid om tot drie dagen voor vertrek zonder bijkomende kosten, volgens beschikbaarheid de bestemming of data te wijzigen als de zon niet op de afspraak is. Het volstaat om een seintje te geven drie tot vijf dagen voor het begin van de vakantie indien er op www.lachainemeteo.com minstens twee dagen regen voorspeld wordt tijdens het verblijf.

     www.pierreetvacances.be -België: 070 246 100 (€ 0,15/min)

     

     

    01-07-2013 om 10:21 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aranciata Rossa

    Beleef een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!

     

     

    Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel: Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..

     

    In Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zo’n 80 jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt tegen dorstige bijen.

     

    Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel. Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?

    Anders dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel. Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aroma’s en de nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand geplukt, net als 80 jaar geleden!

    Beschikbaar in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost € 4,29.







    01-07-2013 om 10:20 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Curacao

    Curaçao speelt in op trendy reiziger

    Upcoming: design, kunst, workshops, architectuur  en trendy places to be

     

    We reizen meer en meer op basis van een thema, is het niet slow travel, dan is het wel eco of actief. Echter komt ook het thema Trendy en Design meer en meer naar voren. Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja waarom niet. Hier vind je niet alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een trendy hotel.

    Voor een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook voor een design en dus trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een half uurtje van Willemstad. Er is in dit hotel een allesomvattende guest service, inclusief sport & wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.

     

    De trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist naar de kruidentuin van Dinah Veeris die al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op ‘Den Paradera’, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en healings.

     

    Er zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad of een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd.  

     

    Vergeten we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme cocktail met zicht op zee, of een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat door Vlaamse chef Franky Vandierendonck. Het is even trendy om gewoon bij de locals te lunchen bv. Plasa Bieu of Jaanchies? Wat je ook kiest, het zal zeker ‘Dushi’ zijn, wat zoveel betekent als ‘goed of lekker!’

    www.bezoekcuracao.nl

     

    26-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corsica

    PRIJSGUNSTIG (NA)ZOMEREN OP CORSICA

     

     

    Van Corsica hoor je wel eens dat het een dure vakantiebestemming is maar dat klopt geenszins met de werkelijkheid. Zij die l’Ile de Beauté beter kennen weten dat een reis met ferrymaatschappij SNCM prijsgunstig is en dat je op Corsica kunt ‘logeren en genieten on a low budget’.

     

    Wat de bestemming zelf betreft is er geen twijfel mogelijk, op Corsica voelt elk type reiziger zich thuis. Wie houdt van natuurschoon, van een unieke culturele identiteit, van zee en bergen, heeft op Corsica alles naar wens. Op de ontelbare mooie plaatsen kun je daarenboven genieten van de zon die het zelden laat afweten, ook niet tijdens het heerlijke en lange najaar.

     

    En dus kies je voor Corsica en ga je op zoek om die reis op een prijsgunstige manier te organiseren. Dat gaat makkelijk met ferrymaatschappij SNCM, de vaste partner voor een trip naar het mediterrane eiland. SNCM vaart vanuit Marseille, Toulon en Nice naar diverse havens op Corsica. De Zuid-Franse steden zijn overigens makkelijk en snel bereikbaar via de autoroutes. SNCM heeft comfortabele schepen in de vaart en het is perfect mogelijk om een overtocht te maken op een prijsgunstige manier, bijvoorbeeld reizen in een zetel.

     

    Ook voor het verblijf op Corsica zijn er tal van prijsgunstige mogelijkheden, bv. op campings of in een gîte (www.gites-corsica.com). Er zijn ook appartementen en kamers te huur, in de steden, aan het strand of in het bergachtige binnenland. Corsica heeft wat dit soort voordelige logies betreft een aanbod van maar liefst 683 plaatsen (www.airbnb.com/s/Corsica--France).

     

    SNCM Brussel is een ferry broker en dat betekent dat je bij deze maatschappij ook reizen kunt boeken met ferrymaatschappijen La Meridionale, Viking Line, Brittanny Ferries, DFDS Seaways, Condor Ferries, Tunisia Ferries, GNV Maroc en Algérie Ferries.

     

    www.sncm.be : hier kunnen de brochures van 2013 gedownload worden van zowel de ferries van SNCM (dienstregeling en prijzen) alsook de verblijfsmogelijkheden van Via Corsa Reizen.

     

     

    25-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolle pret

    DOLLE PRET MET TRAVELBIRD

    Online reisaanbieder zet Europa's grootste pretparken in de kijker

     

     

    TravelBird, een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft een aantal speciale pretparkarrangementen uitgewerkt. Deze omvatten steeds een pretparkbezoek gekoppeld aan een overnachting in een nabijgelegen hotel. Op die manier hoopt TravelBird gezinnen en grootouders te inspireren om tijdens de zomermaanden er met de kinderen op uit te trekken naar een paar van Europa’s meest tot de verbeelding sprekende pretparken. Boeken kan via www.travelbird.be.

     

    Iedere zomer is het zover: ouders die zich in de haren krabben en afvragen hoe de kinderen gedurende twee maanden te entertainen. Een bezoek aan een pretpark kan meestal op heel wat bijval rekenen, zowel bij kinderen als ouders. Maar terwijl de meeste mensen het houden bij een daguitstap naar een pretpark in eigen land biedt TravelBird nu ook de mogelijkheid een paar van Europa’s coolste pretparken te bezoeken, inclusief een overnachting. Zo kan je nog langer genieten van alle attracties en hoef je je geen zorgen te maken in verkeersdrukte of files onderweg. ’s Avonds kan je dan nog gezellig tafelen of de streek verkennen met het ganse gezin. Of hoe een pretparkbezoek uitdraait in een mini break. 

     

    Europa-Park: Duitslands grootste attractiepark

    Een absolute topper in het aanbod van TravelBird is het Europa-Park in Duitsland. Dit park dat opgebouwd is rond de verschillende landen en culturen van Europa is met zijn meer dan 100 attracties en shows het grootste pretpark in Duitsland. Voor amper € 109 -, per persoon verblijf je 2 nachten in Straatsburg, niet toevallig een stad met een rijke Europese geschiedenis, en krijg je een toegangsticket voor één dag tot het nabijgelegen Europa-Park. 

    Naast het Europa-Park heeft TravelBird ook een meerdaags arrangement uitgewerkt voor Movie Park Duitsland (inclusief één overnachting en toegangstickets voor twee dagen), Disneyland Parijs, Toverland in Sevenum en Legoland in Oberhausen. In dit unieke attractiepark, opgebouwd uit meer dan 4 miljoen legoblokjes, mogen kinderen tot en met 15 jaar trouwens gratis binnen. 

    www.travelbird.be

     

     

     

     

    24-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wild West USA

    NIEUWE WEBSITE WILD WEST USA

     

     

     

    Schitterende natuur, volop mogelijkheden om te wandelen, te fietsen, paard te rijden en te watersporten, interessante historische bezienswaardigheden afgewisseld met geweldige stadjes met de sfeer van cowboys en indianen, dat is Wild West USA. Onder deze naam stellen de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming in het noordwesten van Amerika zich voor aan de Nederlandse en Belgische reiziger. Iedereen die op zoek is naar informatie over deze regio, kan hiervoor nu terecht op de website www.wildwestusa.nl.

     

    Gratis brochures aanvragen

    Op de website is uitgebreide informatie per staat te vinden, worden reissuggesties gegeven en vindt men een lijst met Tour Operators bij wie reizen naar deze regio geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om een gratis brochurepakket van de Wild West USA staten te bestellen. Uiteraard is de website ook gekoppeld aan een Wild West USA Facebook pagina waar nog veel meer nieuwtjes, foto’s en filmpjes gedeeld worden. 

     

    'Real America' 

    De meeste reizigers beginnen hun ontdekking van Amerika in Florida of Californië, maar iedereen die geïnteresseerd is in het 'echte' Amerika mag deze regio niet overslaan. Zo is in Wild West USA Yellowstone te vinden, het allereerste National Park ter wereld. Maar ook Grand Teton, Glacier en Badlands National Park zijn een bezoek meer dan waard. En wat te denken van toeristische hoogtepunten als Mount Rushmore, Craters of the Moon, de Black Hills en Devils Tower? Er is meer dan voldoende te zien en te ontdekken tijdens een vakantie in dit prachtige gebied. Of de interesse nu uitgaat naar natuur, historie en cultuur, naar sportieve activiteiten als skiën, mountainbiken, paardrijden en golfen of naar puur genieten, deze vier staten zijn in alle seizoenen even mooi!

    23-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerfestivals Oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    OOSTENDE STAAT VOOR ZOMER VOL FESTIVALS!

     

     

    Deze zomer zal er geen week voorbij gaan of er zullen één of meerdere topevenementen plaatsvinden in Oostende. Het wordt een ware festivalzomer met het Ostend Beach Dance Festival, Woosha!, Theater aan Zee, de Paulusfeesten, nieuwkomer Polé Polé Beach en het Filmfestival Oostende!

    Daarenboven is de Stad aan Zee ook gaststad voor heel wat nieuwe evenementen zoals diverse hoogstaande tentoonstellingen, het Europees Kampioenschap Bridge, à l’Ostendaise, de musical Cats, het Wereldkampioenschap Inline Skating en het Belgisch Kampioenschap Barbecue.

     

    Door de veelheid aan evenementen en activiteiten die georganiseerd worden, is Oostende uitgegroeid tot de levendige Stad aan Zee zoals we haar nu kennen. In de stad valt er wel altijd iets te beleven, en dit is één van de troeven waardoor zoveel toeristen de weg vinden naar Oostende.

     

    Begin juli is het tijd voor de jongsten onder ons: Kids@Oostende zal de eerste week van juli opnieuw bruisen van de activiteiten. Topper blijft natuurlijk het LEGO Paleis in Kinepolis Oostende, maar ook het straattheater, familietheater, de optredens en workshops zullen zeker in de smaak vallen. Op zaterdag 6 juli wordt het Leopoldpark omgevormd tot een Kids Park en op zondag 7 juli sluiten we Kids@Oostende spetterend af met de “I Love Disney Channel Summer Tour” op het Strandplein in Mariakerke.

     

    Het Filmfestival Oostende brengt van 6 t.e.m. 14 september heel wat nationale en internationale avant-premières. Met de nieuwe internationale competitie LOOK! focust het festival op het werk van diegenen die achter de schermen werken: Product Design in combinatie met het werk van de D.O.P. (Director of Photography).

    Met "De Jonge Helden" stelt master Johan Heldenbergh 4 mensen aan het publiek voor die aanstormende talenten zijn in hun vak. De Vlaamse filmwereld wordt opnieuw in de bloemetjes gezet tijdens de vierde editie van de Ensors.

     

    Om wegwijs te geraken in dit enorme aanbod werd de Zomerevenementenbrochure in een volledig nieuw kleedje gestoken. Iets groter dan vroeger, maar nog steeds een handig formaat, goed voor 72 pagina’s boordevol toeristische evenementen. De brochure heeft een oplage van 110.000 exemplaren en wordt onder de oostendse bevolking en toeristen verdeeld. www.visitoostende.be

    22-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerfestivals Oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    OOSTENDE STAAT VOOR ZOMER VOL FESTIVALS!

     

     

    Deze zomer zal er geen week voorbij gaan of er zullen één of meerdere topevenementen plaatsvinden in Oostende. Het wordt een ware festivalzomer met het Ostend Beach Dance Festival, Woosha!, Theater aan Zee, de Paulusfeesten, nieuwkomer Polé Polé Beach en het Filmfestival Oostende!

    Daarenboven is de Stad aan Zee ook gaststad voor heel wat nieuwe evenementen zoals diverse hoogstaande tentoonstellingen, het Europees Kampioenschap Bridge, à l’Ostendaise, de musical Cats, het Wereldkampioenschap Inline Skating en het Belgisch Kampioenschap Barbecue.

     

    Door de veelheid aan evenementen en activiteiten die georganiseerd worden, is Oostende uitgegroeid tot de levendige Stad aan Zee zoals we haar nu kennen. In de stad valt er wel altijd iets te beleven, en dit is één van de troeven waardoor zoveel toeristen de weg vinden naar Oostende.

     

    Begin juli is het tijd voor de jongsten onder ons: Kids@Oostende zal de eerste week van juli opnieuw bruisen van de activiteiten. Topper blijft natuurlijk het LEGO Paleis in Kinepolis Oostende, maar ook het straattheater, familietheater, de optredens en workshops zullen zeker in de smaak vallen. Op zaterdag 6 juli wordt het Leopoldpark omgevormd tot een Kids Park en op zondag 7 juli sluiten we Kids@Oostende spetterend af met de “I Love Disney Channel Summer Tour” op het Strandplein in Mariakerke.

     

    Het Filmfestival Oostende brengt van 6 t.e.m. 14 september heel wat nationale en internationale avant-premières. Met de nieuwe internationale competitie LOOK! focust het festival op het werk van diegenen die achter de schermen werken: Product Design in combinatie met het werk van de D.O.P. (Director of Photography).

    Met "De Jonge Helden" stelt master Johan Heldenbergh 4 mensen aan het publiek voor die aanstormende talenten zijn in hun vak. De Vlaamse filmwereld wordt opnieuw in de bloemetjes gezet tijdens de vierde editie van de Ensors.

     

    Om wegwijs te geraken in dit enorme aanbod werd de Zomerevenementenbrochure in een volledig nieuw kleedje gestoken. Iets groter dan vroeger, maar nog steeds een handig formaat, goed voor 72 pagina’s boordevol toeristische evenementen. De brochure heeft een oplage van 110.000 exemplaren en wordt onder de oostendse bevolking en toeristen verdeeld. www.visitoostende.be

    22-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gambia

    REIZEN NAAR GAMBIA IN DE LIFT

     

     

    Gambia, het mooiste kleine land van Afrika, kan alsmaar meer reizigers bekoren, ook vanuit België. Het aantal Belgische toeristen in Gambia steeg vorig jaar met maar liefst 29 % !

     

    Er zijn verschillende redenen voor het succesverhaal van Gambia: er zijn vier nonstop vluchten per week van SN Brussels Airlines naar de hoofdstad Banjul, de vlucht duurt slechts 5u15 en dan is men in een bestemming waar de zon gegarandeerd schijnt. Enkel een identiteitskaart is nodig voor Belgische onderdanen dus geen visum noch paspoort. Daarenboven zien ook diverse reisorganisatoren zoals  Rainbow, Travelworld, Thomas Cook, Neckermann, Terre d’Afrique, Live 2 Travel en Silverjet een belangrijke groei van hun omzet op Gambia.

     

    Dat Gambia als toeristische bestemming in de lift zit, heeft uiteraard ook te maken met de aantrekkingskracht van het land zelf. Gambia heeft een veelzijdig toeristisch product met als absolute topper het buitengewone natuurschoon. De Atlantische kust is paradijselijk, het binnenland is één groot beschermd natuurpark met een rijke fauna en flora. Komt daarbij dat Gambia een klein land is, langs beide oevers van de Gambia rivier, en als dusdanig ook makkelijk kan bereisd worden. Vanaf je hotel aan de kust is het mogelijk om excursies te maken naar de mooiste plekjes van het land. Vergeten we de culturele rijkdom van Gambia niet, te bewonderen in musea en op archeologische plaatsen en te beleven op sfeervolle markten. Gambia is daarenboven een veilige reisbestemming, een land waar je zorgeloos kunt rondreizen en onthaald wordt door een vriendelijke bevolking.

     

    Reis naar Gambia om te genieten van zalige temperaturen, van luxueuze resorts aan tropische stranden, van levendige markten en een imponerende natuurpracht, van monumenten die getuigen van de Portugese en Engelse overheersing, van actief genieten en van duizend andere dingen … in het mooiste kleine land van Afrika.

    www.visitthegambia.gm

     

    22-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ibis smaken

    Een tour door België in elf rijke smaken

     

     

    De hotelketen ibis, onderdeel van de Accor groep, lanceert het concept Beer Hopping in zijn bars. Op de menukaart staan elf uitgezochte speciaalbieren, die elk een Belgische provincie vertegenwoordigen. Met dit nieuwe concept wil het merk de klantenervaring optimaliseren.

     

    Stilaan kondigt de zomer zich aan en dus ook de periode voor aperitiefjes onder vrienden. Zin om een Antwerpse Tripel te proberen, vergezeld van een heerlijk stukje kaas? Of misschien bezwijk je voor de charme van een Houblon Chouffe of een Brusselse Blonde? 

     

    Sinds enkele jaren is er een sterke heropleving bezig van lokale producten. En bieren zijn geen uitzondering op deze regel. Volgens de Federatie van Belgische Brouwerijen omvatten speciaalbieren twintig jaar geleden 10% van de markt, terwijl dat vandaag niet minder is dan 30%. Inmiddels is het aantal bieren ‘made in Belgium’

    gestegen van zevenhonderdvijftig variëteiten tot duizendtweehonderd vandaag. Belgen maar ook toeristen tonen zich alsmaar nieuwsgieriger en ontdekken graag nieuwe smaken. De ibis hotels hebben zorgvuldig elf klassiekers geselecteerd, één per provincie, die nu beschikbaar zijn in de bars van het Belgische ibis netwerk.

     

    Dit nieuw concept verrijkt de unieke ervaring van ibis klanten, bezoekers slaan twee vliegen in één klap: regionale bieren ontdekken tijdens een bezoek aan België. Yves Fonck, Vice President Operations ibis België en Luxemburg, bevestigt: “Wij willen al onze klanten een unieke ervaring bezorgen, of ze nu in onze hotels verblijven of iets drinken in één van onze bars. Dit concept is onderdeel van een continue verbetering van onze service. Na onze bedden volledig vernieuwd te hebben met de Sweet Bed™ by ibis, om onze klanten ongeëvenaard comfort te bieden, wilden we hen de regionale rijkdommen van ons land laten ontdekken”.

     

    Drie ambassadeurs ondersteunen het Beer Hopping concept. Bob Hendrickx en Martin Cuelenaere, de auteurs van het boek ‘340 originele cafés in Vlaanderen’ en Nicolas Soenen, ambassadeur van de brouwerij Duvel Moortgat.

    De geselecteerde speciaalbieren: Brussels Hoofdstedelijk Gewest: brouwerij Lefebvre – Blonde van Brussel; provincie Antwerpen: brouwerij De Koninck – Antwerpse Tripel; provincie Henegouwen: brouwerij Dubuisson – Cuvée des Trolls; provincie Limburg: brouwerij en stokerij Wilderen – Tripel Kanunnik; provincie Luik: brouwerij de l’abbaye du Val-Dieu – Blonde Val-Dieu; provincie Luxemburg: brouwerij Achouffe – Houblon Chouffe; provincie Namen: brouwerij du Bocq – Gauloise Ambrée; provincie Oost-Vlaanderen: brouwerij Huyghe – La Guillotine; provincie Vlaams-Brabant: brouwerij Boon – Kriek Boon; provincie Waals-Brabant: brouwerij Lefebvre – Blonde Barbar en provincie West-Vlaanderen: brouwerij Huyghe – Blonde Sint Idesbald. Dit aanbod is geldig in 22 ibis hotels in België. www.ibis.com  

     

     

     

    22-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines vliegt naar Washington

    Brussels Airlines vliegt naar Washington

     

     

     

    Vanaf 19 juni vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels Airport en Washington Dulles. De nieuwe lijndienst trekt passagiers aan die de Amerikaanse hoofdstad willen bezoeken maar ook klanten die via Washington doorreizen naar andere bestemmingen in de Verenigde Staten.

    Na een onderbreking van 12 jaar landt er met Brussels Airlines vlucht SN515 opnieuw een Belgisch passagiersvliegtuig in Washington Dulles Airport. En dat is niet de enige nieuwigheid: SN515 van Brussels Airlines is immers de eerste en enige late namiddagvlucht vanuit Brussels Airport richting de Verenigde Staten. De eerste vlucht werd op Brussels Airport feestelijk uitgewuifd en wachtte een warm onthaal in de Amerikaanse hoofdstad.

     

    Met de nieuwe lijndienst verbindt Brussels Airlines niet alleen de Europese en Amerikaanse hoofdstad rechtstreeks met elkaar, Brussels Airport en Washington Dulles zijn immers ook twee belangrijke hubs van het Star Alliance netwerk en worden dankzij deze lijndienst met tientallen vluchtconnecties gevoed. Het ideale tijdschema van de vluchten laat passagiers toe om na een korte tussenstop in Washington Dulles meteen met andere Star Alliance partners door te vliegen naar vele andere bestemmingen op het Noord-Amerikaanse continent. Veel passagiers combineren de Washington vlucht bijvoorbeeld met een aansluiting naar de Amerikaanse Westkust of naar een grootstad in het binnenland. Zo waren er aan boord van de eerste vlucht naar Washington bv. passagiers die doorreizen naar San Francisco, Mississippi, Chicago, Indianapolis en Kansas City. Op de eerste vlucht vanuit Washington vertrokken passagiers die via Brussels Airport met Brussels Airlines doorvliegen naar o.m. Oslo, Kinshasa, Abidjan, Kopenhagen en Douala.

     

    Dit zomerseizoen vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels Airport en Washington Dulles. Alle vluchten worden uitgevoerd met Airbus A330-200 of A330-300 toestellen die de voorbije maanden met nieuwe, super comfortabele Business- en Economy Class cabines werden uitgerust. 

     

    De nieuwe lijndienst naar Washington wordt exact een jaar na de succesvolle start van Brussels Airlines’ eerste trans-Atlantische route, Brussel-New York JFK, gelanceerd. Washington is de tweede bestemming aan de Amerikaanse Oostkust die Brussels Airlines aanvliegt. De eerste commerciële resultaten beantwoorden aan de verwachtingen. 

    “Het lange afstandsaanbod van Brussels Airlines is de voorbije vier jaar flink gegroeid”, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin. “In vier jaar tijd verdubbelde onze vloot van vier naar acht toestellen. We voegden vier intercontinentale bestemmingen toe aan ons netwerk en verhoogden de vluchtfrequenties op talrijke andere verbindingen. De lancering van Washington past in onze strategie om de belangrijkste intercontinentale bestemmingen vanuit Brussels Airport zélf aan te vliegen zodat passagiers comfortabel en rechtstreeks kunnen reizen.” 

     





    21-06-2013 om 08:27 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ibis

    IBIS LANCEERT VIDEO MET KONIJNTJES

    OPTIMAAL GENIETEN AAN DE BESTE PRIJS

     

     

    Ibis, Europa’s grootste hotelketen en onderdeel van de wereldwijde hotelgroep Accor, heeft een filmpje gelanceerd met snoezige konijntjes om het comfort van zijn ‘Sweet Bed™ by ibis' onder de aandacht te brengen.

     

    De video werd opgenomen in het ibis’ London Blackfriars hotel - het paradepaardje van ibis in Londen - en laat dertig losgelaten konijntjes zien in een hotelkamer op de dertiende verdieping. In het filmpje onderbreekt een pluizig neusje het licht dat binnenvalt door de deur, waarna meer en meer konijntjes de kamer betreden. Eén van hen pauzeert zelfs om te geeuwen. De konijntjes huppelen naar het bed vooraleer ze samen gelukzalig in slaap vallen.

     

    Karelle Lamouche, VP Marketing ibis Brands Noord-Europa: “De video is een vrolijke manier om de essentie van het ibis merk te benadrukken – het uniek ontworpen ‘Sweet Bed™ by ibis’ – en herinnert mensen eraan dat een goede nachtrust centraal staat in ons aanbod. Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de revolutie van het ibis megabrandproject, met als objectief een nieuwe en unieke hotelervaring te bieden aan onze klanten, met een herpositionering van onze merken en een moderne en vernieuwende service. Binnen dit kader zijn ibis, all seasons en Etap Hotel geëvolueerd naar een groep van sterke, vernieuwende en gemoderniseerde merken: ibis, ibis styles en ibis budget. Het comfort, moderne karakter en eenvoud die we integreerden in de ibis hotels hebben de ervaring van de klant zodanig veranderd dat ze een unieke ervaring kunnen beleven in het economy-segment. Ibis’ nieuwe bedden – centraal in de ibis megabrandcampagne – bevatten hoogtechnologische matrassen, een luxe matrasbeschermer en een professioneel ontworpen boxspring bed. In België en Luxemburg is de meerderheid van de ibis-family hotels reeds met zo een heerlijk bed uitgerust en het aanbod wordt gestaag uitgebreid.”

    De video is terug te vinden op het Youtubekanaal van ibis www.youtube.com/ibis.

     

     

    21-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skate and surf

    Skate en Surf in Koksijde-Oostduinkerke

    ALLES VOOR JONGEREN IN BADPLAATS KOKSIJDE-OOSTDUINKERKE

     

     

    Er zijn reisbestemmingen die door een gevarieerd toeristisch aanbod elk type vakantieganger aanspreken. Badplaats Koksijde-Oostduinkerke is zo’n allrounder met ook voor de jongeren heel wat in petto.

     

    Uiteraard spreekt het natuurschoon van Koksijde-Oostduinkerke de jongeren aan, zeker de mogelijkheid om het recreatiegebied op een actieve manier te ontdekken. Zee, strand en duinen bieden ongekende mogelijkheden voor een doe-vakantie. De meest uiteenlopende sporten kunnen beoefend worden en er is ook een moderne infrastructuur om maximaal te genieten.

     

    Tegen eind juni zullen de werken op het skateplaza in Oostduinkerke worden afgerond. Het voormalige skatepark, naast sporthal Hazebeek, wordt opgetoverd in een spiksplinternieuw skateplaza. Met een totale oppervlakte van meer dan 1.200m² zal de plaza ideaal zijn voor zowel beginnende als ervaren skaters. De lokale skaters hebben mee beslist hoe het plaza eruit zal zien. Tricks kunnen beoefend worden op de street- technische en transitionzone.

     

    Actief genieten is nog leuker in groepsverband en op plaatsen waar jongeren samenkomen. Die zijn er in Koksijde-Oostduinkerke, in de Beachclub Windekind bijvoorbeeld (www.surfclub-windekind.be). De surfclub is veel meer dan een plek om te surfen, het is ook een ontmoetingsplaats voor jongeren waar je tijdens de zomermaanden stages kunt volgen, van een beetje sportief tot super actief. Ook SYCOD, Sand Yacht Club Oostduinkerke, is een trefpunt voor jonge vakantiegangers die er terecht kunnen voor cursussen kiten en zeilen.

     

    Actie op het strand: Vanaf 2 juli tot 29 augustus is er Sport aan Zee onder leiding van sportmonitoren. Elke dag, uitgezonderd zondag, begint met een fitness initiatie. Na de opwarming kan men diverse sporten beoefenen en hiervoor gratis het nodige materiaal uitlenen.

    Wat heeft Koksijde-Oostduinkerke de jongeren te bieden na een dagje sporten of luieren op het strand? Cinema Koksijde heeft maar liefst zes zalen en brengt een breed filmaanbod, van grote commerciële krakers tot de betere arthouse. Voor een snack of een streekbier na de film zijn er mogelijkheden zat, van trendy bars en danscafé tot bruine kroegen. En voor nog meer actie ga je met zijn allen gezellig gaan bowlen.   Fun verzekerd!

    Bovendien heeft Koksijde een coole app waarop je alle nuttige info kan terugvinden.
    De app is gratis beschikbaar via Google Play en in de App Store. www.koksijde.be

     

    19-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Petrossian caviar

    Petrossian Caviar opent winkel in  Brussel

     

     

     

    Petrossian opent in Ukkel zijn eerste boetiek in België. Een intiem adres in een straat waarin zich de handelszaken bevinden die gespecialiseerd zijn in high-end voedingszaken.

     

    De opening van de Petrossian-boetiek in Brussel, de twaalfde in de wereld, maakt deel uit van de internationale ontwikkelingsstrategie van Caviar Petrossian. De voorbije jaren opende het Franse bedrijf jaarlijks minstens één winkel. De laatste was de Petrossian-boetiek in het Dubaï Mall in Dubaï, die enkele weken geleden werd ingehuldigd in aanwezigheid van Armen Petrossian.

     

    In Europa koos het familiebedrijf, dat in 1920 werd opgestart, ervoor om zich te vestigen in Brussel. De boetiek in Ukkel biedt alle paradepaardjes van het huis: alle soorten kaviaar, in Frankrijk gerookte zalm, die volgens de familiemethoden van het Huis Petrossian wordt bereid en die met de hand wordt gesneden voor de klant, evenals verschillende gerookte visspecialiteiten, foie gras, truffels, en allerhande zoute en zoete lekkernijen. Men vindt er eveneens geschenkdozen en exclusieve tafeldecoratie. Het beheer van de winkel werd toevertrouwd aan Dimitri Bourrigault, die voordien het restaurant en de Petrossian-boetiek leidde in New York en gedurende tien jaar werd opgeleid bij Petrossian in Parijs.

     

    Caviar Petrossian werd opgericht in 1920 in Parijs en staat onder leiding van Armen Petrossian. In Frankrijk bevinden de Petrossian-boetieks zich in Parijs (18, Bd de Latour Maubourg, in Lafayette Gourmet en in Publicis Drugstore), op de luchthaven van Charles de Gaulle in Roissy, en in Lyon (in de Halles Paul Bocuse). Het Huis Petrossian ontwikkelde de voorbije jaren een internationale strategie en exploiteert de buitenlandse boetieks hetzij via gecertifieerde partners, hetzij rechtstreeks zoals in Brussel. Sinds 2011 bevinden zich Petrossian-boetieks in de Verenigde Staten (in New-York, Los Angeles, Las Vegas), in Brazilië (Sao Paulo) en sinds 2012 in Dubaï. De Petrossian-restaurants worden geroemd om hun specialiteiten (in Parijs, New-York en Los Angeles).

    Boetiek Petrossian Brussel - Vanderkinderestraat 418 – 1180 Brussel (Ukkel)

    Tel : +32 (0)2 344 39 90 - www.petrossian.be

     

    18-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas cook sport

    Thomas Cook Sport biedt meest exclusieve golftoernooi ter wereld aan

            

             

     

    In 2014 vindt het meest exclusieve golftoernooi ter wereld weer plaats. Wie de Ryder Cup van dichtbij wilt beleven, is bij Thomas Cook Sport aan het juiste adres. De touroperator trekt dan met de grootste golfliefhebbers naar Gleneagles in Schotland. Miljoenen toeschouwers hopen elke 2 jaar op één van de duizenden plaatsen.

     

    De “Ryder Cup” hoeft voor golfers geen introductie meer. Het is het belangrijkste golftornooi ter wereld, dat elke 2 jaar plaats vindt, afwisselend op Europese en Amerikaanse bodem.

    In 2012 ging Team Europe in het Amerikaanse Chicago met deze prestigieuze beker aan de haal. Team Europe werd toen mede vertegenwoordigd door onze Belgische golftrots Nicolas Colsaerts. Mede door zijn goede resultaten tegen onder andere Tiger Woods, schreef Colsaerts Belgische golfgeschiedenis en werd de golfsport populairder dan ooit in ons land en zelfs verkozen tot "Sport van het Jaar" in 2013.

     

    De editie van 2014 vindt plaats in het Schotse Gleneagles, van 26 tot en met 28 september 2014. Gleneagles staat bekend als een van de meest historische banen van Europa. Het is bovendien de eerste keer sinds 1973 dat Schotland de Ryder Cup opnieuw op eigen bodem mag verwelkomen.

     

    Onder de toeschouwers en golffanatici staat de Ryder Cup ook gekend als hét meest exclusieve golfevent: elke editie hopen miljoenen liefhebbers op een plaatsje, terwijl er slechts enkele duizenden plaatsen veil zijn. Vanaf dit jaar hebben de Belgen alvast meer geluk: Thomas Cook Sport heeft de nodige plaatsen kunnen bemachtigen en stelde voor de echte golfliefhebbers een bijzonder leuk pakket samen.

     

    Van 24 tot en met 29 september 2014 reist Thomas Cook Sport naar de “home of golf” in Gleneagles (Schotland) om er van zeer dichtbij de Ryder Cup 2014 te beleven, en hopelijk een ‘Birdie’ van Tiger Woods, een hole-in-one van Rory Mcllroy en een Eagle van Nicolas Colsaerts te zien.

     

    Voor dit ultra-exclusief evenement, biedt Thomas Cook Sport één vast pakket aan, waarin de volgende elementen inbegrepen zijn: 5 overnachtingen in een 4* hotel, 4 dagtickets voor de Ryder Cup, de transfers tussen het hotel en het Gleneagles golf court en de aanwezigheid op de openings- en slotceremonie

    Vanaf € 3199 is men erbij, op voorwaarde dat men snel reageert. Reserveren kan via www.thomascooksport.be of bij de gespecialiseerde reisagent.

     

     

     

     

    17-06-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs