PALM Hop Select: geboren uit eigen, Steenhuffelse hop.
Het nieuwe paradepaardje van de PALM-brouwers.
In oktober 2011 plantte Brouwerij PALM, in haar eigen hoptuin, 800 hopplanten van de Hallertau Mittelfrüh-variëteit. Op 5 september 2012, werd de eerste oogst binnengehaald. In het ochtendschemer ging het plukwerk van start en nog voor de middag werd de hop voor verwerking richting Poperinge verscheept. Met deze eigen geteelde hop creëerden de PALM-brouwers PALM Hop Select, een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc.
Met de komst van de lente zijn de brouwmeesters van brouwerij PALM fier hun nieuwe telg, met hop van eigen teelt, te kunnen voorstellen! Voor de creatie van PALM Hop Select gingen de brouwers niet over één nacht ijs. Dit mooi gebalanceerde degustatiebier ondergaat een hopping in 3 fasen. Traditioneel voegen de brouwers een eerste maal hop toe in de kookketel van de brouwzaal. In deze fase wordt de karakteristieke bitterheid gevormd. In een tweede fase komt de Hallertau Mittelfrüh in beeld, een variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Deze hop wordt op het einde van het kookproces toegevoegd. In het brouwersjargon heet deze faselate hopping. Hier blijft het niet bij, want het bier krijgt ook nog een finishing touch! Op het einde van de hoofdgisting ondergaat het nog een laatste hopgave. Tijdens deze fase, dry hopping genaamd, wordt de eigen geteelde Hallertau Mittelfrüh gebruikt.
PALM Hop Select is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc. Speciale Belge Ale diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn subtiele karameltoets, malsheid en fruitigheid vandaan. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen, hebben de brouwmeesters ervoor gekozen om het bier te laten hergisten op fles. De rijkelijke hopdosering en de hergisting zorgen voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid, een schitterende schuimkraag én daarbovenop een uitstekende bewaring.
Om de geboorte van hun jongste telg te vieren, deelt Brouwerij PALM 1.000 gratis bakken PALM Hop Select uit.
Om haar aankomende 140e verjaardag te vieren op 18 april 2013, over 1 maand dus, biedt Holland America Line nu historische aanbiedingen op een brede selectie aan 2013 cruises en Cruise Tours alsook het 2014 winter en voorjaarsprogramma Exotic Voyages. De aanbieding is inclusief een $140 boordtegoed per stateroom op een aantal afvaarten en op de uitgebreide Collectors Voyages, verleidelijke cruisetarieven voor derde en vierde personen die samen een stateroom delen. Hét moment dus om voor Holland America Line te kiezen als cruisemaatschappij.
Holland America Line kent een rijk historisch erfgoed en we vieren deze historie op verschillendemanieren inclusief speciale aanbiedingen, zegt Richard Meadows, Executive Vice President, Marketing & Sales voor Holland America Line. We willen graag zowel onze trouwe gasten als gasten die voor het eerst een cruise maken aan boord verwelkomen om samen onze verjaardag te vieren. Deze aanbiedingen maken het nu wel heel aantrekkelijk om een Holland America Line cruise te boeken.
Cruisegebieden die vallen binnen de viering van het 140 jarige bestaan zijn onder meer de Alaska cruises en Cruise Tours, Europa, het Caribisch Gebied, Mexico, Canada/New England, het Panama kanaal, Azië, Australië/Nieuw Zeeland, Hawaï/Tahiti en Zuid Amerika. Boekingen moeten gemaakt zijn voor 21 april 2013 om zo optimaal gebruik te maken van de aanbiedingen.
Driegeneratie cruises worden in toenemende mate populair en gasten die op zoek zijn naar gezinsvriendelijke vakanties kunnen aantrekkelijk geprijsde zevendaagse cruises naar Alaska of Canada/New England boeken. Alternatief is een 14-daagse Europese cruise, waarbij kortingen gelden op de derde en vierde persoon. Een leuke manier om met de gehele familie idyllische regios te ontdekken en kennis te maken met verschillende culturen door het boeken van een van de vele landexcursies.
Met deze aanbieding kan een gezin van vier personen de prachtige kustlijn van Canada en New England ontdekken deze zomer op een zevendaagse cruise voor maar 599 per persoon op basis van de eerste twee gasten in een state room met zeezicht. De twee kinderen in dezelfde state room betalen dan slechts 149 per kind. Families die voor een magische reis naar de middernachtszon in Noord Europa kiezen, kunnen deze zomer een 14-daagse cruise boeken, waar de eerste twee gasten 1.749 per persoon boeken op basis van een stateroom met zeezicht. De twee meereizende kinderen betalen bij verblijf in diezelfde state room dan 499 per kind. Zo komt cruisen ook voor gezinnen binnen handbereik!
Holland America Line is opgericht in 1873 als de Nederlandsch-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (NASM), een scheepvaart en passagiers lijn. Aangezien het hoofdkantoor in Rotterdam gehuisvest was met een directe lijn naar Amerika, werd het al snel bekend als de Holland America Line. Binnen 25 jaar beschikte het bedrijf over een vloot van zes cargo en passagiers schepen, actief tussen Holland en Nederlands-Indië. De lijn was in de eerste instantie gericht op het vervoeren van immigranten van Europa naar de Verenigde Staten tot na het begin van de eeuw en bracht 850.000 starters naar de Nieuwe Wereld.
Ondanks het feit dat vervoer en scheepvaart de belangrijkste inkomstenbron was, begon het bedrijf in 1895 met het aanbieden van de eerste cruisevakanties. In 1973 werd de cargo divisie verkocht. Vandaag de dag vaart de belangrijkste cruisemaatschappij met 15 elegante schepen naar zeven continenten en bezorgt het jaarlijks bijna 800.000 passagiers een droomvakantie.
Een combinatie van fun en muziek, hevige hartkloppingen, stevige adrenalinestoten en vooral veel good vibrations dat is het recept voor het nieuwe pretparkseizoen van Walibi Belgium in 2013.
Het 39ste seizoen van Walibi Belgium zal gekenmerkt worden door de terugkeer van
één van de meest iconische attracties van het park (juni 2013). Boek alvast je zitje ! Vanaf de start van het seizoen gaat er al een eerste nieuwe attractie open, Walibi Fun House. Voorts zullen Walibi en zijn tweelingbroer Squad het seizoen inluiden op hun eigenste manier met vooral veel rockmuziek, een goede generale repetitie voor de Music Battle Show tijdens de zomer. En tenslotte zal Walibi Connect, een Facebook innovatie, ervoor zorgen dat de bezoekers verbonden blijven met de buitenwereld.
Juni 2013 : terugkeer van de mythe. Opgepast ! Gevaar voor adrenalinestoten In de diepe donkere onderwereld van SHIMMERIA (cfr. Shimmeria is de naam van de mysterieuze wereld van Walibi en Squad), zullen de treinpassagiers tegen 80km per uur worden gelanceerd doorheen een donkere tunnel. Ze zullen een heuse looping moeten trotseren om dan te eindigen in een stalen buis op 45 meter hoogte. Eens boven wordt de trein achterwaarts opnieuw over de sporen gejaagd. Iedereen staat te springen om deze attractie te ontdekken. Het is de wereldberoemde SIROCCO/TURBINE die in juni opnieuw herrijst uit zijn as. Nog extremer, nog straffer, nog sensationeler. Binnen een maand wordt de nieuwe naam bekend gemaakt. Stay tuned !
Walibi Fun House is een nieuwigheid voor groot en klein. Voorzien van een speciaal 3D brilletje wandelt de bezoeker doorheen een fluorescerend en fascinerend doolhof.
Puur gezichtsbedrog natuurlijk, maar wel plezier gegarandeerd.
In 2013 zal het park meer dan ooit de kleuren van de nieuwe wereld van Walibi aannemen. De zone vanaf de ingang van het park tot aan de Western zone wordt aangepakt en in een nieuw kleedje gestopt. Squad en Walibi zullen meer dan ooit vertegenwoordigd zijn in de attracties. De kinderzone wordt zelfs volledig gethematiseerd als SkunX zone. W.A.B en The SkunX vechten elke dag een muziekaal duel uit in een openlucht studio. Gedurende het zomerseizoen komt er dan nog eens een nieuwe show bij in de FABULOUS ARENA.
WALIBI goes digital : Walibi Connect en 2 smartphone applicaties ! Het digitale luik is niet meer weg te denken tijdens een bezoek aan Walibi. Vorig jaar werd Walibi Connect gelanceerd. Een systeem om LIVE te communiceren vanuit het park naar de buitenwereld via Facebook, zonder dat daar een smartphone of ander toestel voor nodig is. Aan dit succesverhaal wordt een vervolg gebreid. In 2013 zullen de Walibi Connect fans ook LIVE fotos kunnen versturen vanuit het park. Daarnaast brengt Walibi 2 gratis smartphone applicaties op de markt. Een eerste applicatie helpt de bezoeker de dag te plannen (parkplan, praktische info, ) en een tweede applicatie die de bezoekers van het park zal entertainen (spelletjes, videos, ).
Walibi Belgium is sinds 1975 een gevestigde waarde voor meer dan 1.200.000 bezoekers. Een frisse boottocht op de Radja River, een ritje op de enige houten achtbaan van België, rillingen krijgen op de Dalton Terror, rondvliegen op de Vampire, op zoek naar de schat van Tutankhamon Walibi Belgium heeft met zijn 40 topattracties voor elk wat wils! Ook voor de allerkleinsten heeft Walibi een twintigtal attracties in het aanbod: van Walibi Playland tot de nieuwe SkunX zone.
Waar kun je de allermooiste lente beleven? Ongetwijfeld in Engeland. Met de ferry van DFDS Seaways is de andere kant van Het Kanaal niet ver weg en dus ideaal voor een verlengd weekend of een short break. Voor de prijs van een comfortabele overzet mét auto hoef je het zeker niet te laten.
Vanuit Duinkerke of Calais vaar je met DFDS Seaways in pakweg twee uur richting Dover, de poort naar Kent. Er zijn tot 22 afvaarten per dag in beide richtingen, de klok rond, waardoor zelfs een dagtrip tot de mogelijkheden behoort. Om het mooiste van de Engelse lente te beleven hoef je helemaal niet ver te rijden. Al meteen bij het buitenrijden van Dover doorkruis je het idyllische parklandschap van Kent, getooid met honderdduizenden narcissen die hun kelken opengooien naar de zon.
Wist je dat tulpen geïmporteerd zijn uit Perzië? Dat gebeurde vier eeuwen geleden en naar aanleiding hiervan wordt sinds enkele jaren een Tulip Festival georganiseerd in Pashley Manor Gardens. Er worden daar 20.000 tulpenbollen geplant, in honderd variaties. Pashley Manor is daarenboven een prachtig voorbeeld van Engels tuinieren. Het Tulpenfestival vindt plaats van 24 april tot 6 mei maar ook buiten deze periode is een bezoek ten zeerste aanbevolen.
De regio met als hoofdplaats het historische Hastings is tijdens het voorjaar bijzonder aantrekkelijk (www.visitcountry1066.com). Het is een streek met een rijk erfgoed, met burchten en kasteelruïnes waar de meest heroïsche strijd uit de Engelse geschiedenis werd geschreven. Je raakt er in de ban van oude smokkelaarsverhalen zoals tijdens een bezoek aan de Smugglers Cove. Onderweg geniet je van het golvende landschap en de tuinen met hun voorjaarspracht. Battle Abbey is een hoogtepunt op de reisroute en speciaal voor tuinliefhebbers is er de Victoriaanse ommuurde tuin waar nu nog met valken wordt geoefend maar waar binnenkort 68 verschillende soorten fruitbomen worden gepland. De officiële opening is voorzien tijdens de eerste week van juni wanneer de National Garden Week wordt georganiseerd. Nog in 1066-country staat het Great Dixter House met zijn uitgestrekte tuinen. Hier woonde tot in 2006 Christopher Lloyd die talloze boeken publiceerde over tuinieren en waarin hij voorbeelden uit zijn eigen tuin beschreef.
Over het bewogen leven van Anna Boleyn zijn veel boeken geschreven en films gemaakt. Zij was koningin van Engeland en werd op beschuldiging van overspel en hekserij onthoofd in de Tower van Londen. Zij bracht haar kinderjaren door in Hever Castle, een prachtig kasteel in Kent. Rond het 700 jaar oude kasteel liggen grote parken en tuinen. Midden het groen wordt hier tijdens het weekend van 25/27 mei een Big Edwardian Picnic georganiseerd waarbij het leven uit het begin van de 20ste eeuw wordt geëvoceerd. (www.hevercastle.co.uk).
Met DFDS Seaways reis je naar deze en naar nog veel andere Engelse bezienswaardigheden, DFDS Seaways biedt met het oog op verlengde weekends of korte vakanties tijdens het voorjaar handige shortbreak tickets.
Galactic en Quality Partner, zij aan zij in de strijd voor de kwaliteit en de veiligheid van voeding
Galactic en Quality Partner werken voortaan samen voor een betere kwaliteit en veiligheid van voedingsmiddelen. Galactic is marktleider in de productie van melkzuur en andere fermentatieproducten die de levensduur van levensmiddelen kunnen verlengen. Gecombineerd met de DNA-techniek metagenomica van Quality Partner, specialist in kwaliteitscontrole voor voeding en cosmetica, openen zich volledig nieuwe wegen voor de voedingsmarkt.
In een tijd waarin consumenten zich zorgen maken over de inhoud van hetgeen op hun bord komt, trachten bedrijven uit de voedingssector de kwaliteit en veiligheid van hun producten te waarborgen. Daarom zijn ze voortdurend op zoek naar de beste analysetechnieken en oplossingen. Galactic en Quality Partner willen optimaal aan deze behoefte in de sector tegemoetkomen door de handen in elkaar te slaan.
Als pionier in Europa heeft Quality Partner via metagenomica een innoverende technologie ontwikkeld, die het mogelijk maakt om in één analyse het volledige DNA van de aanwezige micro-organismen in een ecosysteem te identificeren. Oorspronkelijk bestemd voor de medische wereld, wordt deze revolutionaire techniek nu toegepast op de studie van voedingsmiddelen. Metagenomica maakt het onder meer mogelijk om de micro-organismen, verantwoordelijk voor het bederf van een product, te identificeren. Daarnaast geeft de techniek professionelen uit de voedingsmiddelensector de mogelijkheid om op potentiële problemen te anticiperen en om de houdbaarheid van producten te verlengen.
Galactic speelt dan weer een belangrijke rol in de volgende fase van het proces. Met jarenlange ervaring op het gebied van bewaring van voeding, biedt deze Belgische vennootschap een volledige reeks producten aan om de groei van de bacteriën te bestrijden, voedingsmiddelen beter te conserveren of hun levensduur te verlengen. Het gericht gebruik van deze organische componenten is een voortreffelijk middel om een eventuele bacteriologische besmetting te voorkomen. Melkzuur en lactaten hebben immers hun deugdelijkheid bewezen in talrijke voedseltoepassingen, zoals bijvoorbeeld vlees, brood, zuivelproducten, groenten en fruit.
Het verhaal van Hopus gaat terug tot 2008. Paul Lefebvre, reeds zesde generatie in de familiebrouwerij, wilde voor zijn huwelijk een uniek bier brouwen. Hij creëerde een « Cuvée de marriage » die op zijn huwelijksfeest geschonken werd. Het bier werd zo goed onthaald dat de familie Lefebvre reeds snel na het huwelijk besliste om het nieuwe bier te commercialiseren. Zes maanden later was de lancering van Hopus een feit.
De naam Hopus is een fusie tussen de woorden Hop en Opus, wat werk betekent in het Latijn. De brouwmeester selecteerde en doseerde met de grootste zorg vijf hopvariëteiten en creëerde zo een mooie harmonie tussen de uitgesproken bitterheid en de delicate smaken. Het originele diep blonde bier hergist in de typische beugelfles volgens het proces van de zuiverste Belgische brouwtraditie. De overblijvende restgisten bezinken op de bodem van de fles en worden apart in een gistglaasje geschonken. Zo kan de consument kiezen hoe hij zijn Hopus wil: samen met de restgist voor een bittere maar rondere smaak of zonder om een drogere smaak te bekomen. Er zijn ook liefhebbers die het bezinksel puur nuttigen, goed voor drie smaken in hetzelfde flesje. Het traditionele beugelflesje draagt ook bij tot het authentieke karakter van de Hopus. Het is doorheen de jaren uitgegroeid tot een waar herkenningspunt voor de ware bierfanaat.
De vertrouwde Hopus wordt ondertussen vijf jaar gebrouwen volgens het oorspronkelijke recept. Ondanks het seizoensgebonden karakter van een aantal van de grondstoffen, tracht brouwerij Lefebvre jaar na jaar een bier te creëren dat dezelfde karakteristieken heeft. Nochtans kunnen uit nieuwe combinaties van goed geselecteerde en vers geoogste ingrediënten nieuwe smaken ontspruiten die de bierbeleving naar een hoger niveau tillen.
Voor de Hopus Primeur ging de brouwerij op zoek naar een hopsoort die specifieke aromatische kwaliteiten heeft. Bovendien moest er ook nog een perfecte alchemie ontstaan met de traditionele Hopus, die reeds zeer complex is door de gebruikte gist en hop. Er werden acht hopvariëteiten uitgekozen en onder verschillende doseringen gemengd met 30 liter bier. Een groep van bierkenners en hopexperten onderwierp de 16 verkregen testbieren aan een professionele tasting en weerhield 3 bieren omwille van hun specificiteit en originaliteit. De traditionele hergisting op fles, de laatste stap in het brouwproces, liet ons toe nog één hop uit te sluiten en ook de toe te voegen hoeveelheid te bepalen. De twee overgebleven proefbrouwsels werden voorgesteld aan 450 bierkenners die mee bepaalden welke hopvariëteit uiteindelijk werd gebruikt
voor de Hopus Primeur.
Voor de toevoeging van deze zorgvuldig geselecteerde hop bij de vers gegiste Hopus voerden we een extra handeling uit in het brouwproces, nl. Dry Hopping. Hierbij dringen de aromas geleidelijk aan in het koude bier, met behoud van al de versheid die we herkennen aan de parfums van citrus en exotisch fruit, de kenmerken van de geselecteerde hop. Trouw blijvend aan ons brouwproces maakten wij ook hier geen gebruik van filtering tussen de Dry Hopping en het eindproduct. Dit geeft ons de bijkomende garantie dat de verkregen aromas zoveel mogelijk worden behouden. Dit verklaart waarom Hopus Primeur, net zoals de andere bieren van de Brouwerij Lefebvre, een troebele schijn kan vertonen indien het koud en zonder de restgisten wordt geserveerd. Het brouwproces beëindigen doen we met de traditionele hergisting in de typische beugelfles. Op die manier bekomen we een bier met de juiste verzadiging, ideaal om de verkregen parfums vrij te geven. Hierdoor ontstaat een fris bier met complexe karakteristieken en een sterke blijvende bitterheid.
De Hopus Primeur zal beschikbaar zijn vanaf 21 maart, het begin van de lente, tot 30 juni of tot uitputting van de voorraad. Om ten volle te genieten van de Primeur bevelen wij aan deze jong te drinken, dit garandeert intense en pure aromas. Door zijn smaakeigenschappen is het een ideaal bier om te degusteren tijdens de lente.
De brouwerij Lefebvre, gesticht in 1876 door Jules Lefebvre, is gelegen in de vallei van de Zenne in Quenast, Waals Brabant. Eertijds gebeurde de distributie van het bier enkel lokaal, in de cafés gelegen rond de steengroeve van Quenast die in die tijd ongeveer 4.000 steenkapers tewerkstelde. Door de jaren heen groeide het familiebedrijf uit tot een gedegen speler op de markt van vooral de speciaal bieren. Zes generaties volgden elkaar reeds op en telkens bleven ze trouw aan de traditie en ondernemingszin. Vandaag exporteren wij ongeveer 80% van het geproduceerde volume en blijft het totaal volume groeien.
De brouwerij Lefebvre biedt een compleet gamma aan speciaal bieren (Hopus, Barbãr, Barbãr Bok, Moeder Overste), abdijbieren (Floreffe Blond, Floreffe Bruin, Floreffe Triple et Floreffe Prima Melior), fruitbieren (Newton, Belgian Kriek, Belgian Pêches, Belgian Framboises) en enkele lichtere bieren (Blanche de Bruxelles, Saison 1900 et Manneken Pils).
Thomas Cook Travel Shop & Gigatour worden samen grootste reisbureauketen van België!
De reisbureaugroepen Thomas Cook Travel Shops en Gigatour slaan de handen in elkaar en zullen voortaan onder 1 dak opereren. Hiervoor gaan beide organisaties een belangrijk partnership aan. Thomas Cook Travel Shop treedt ook in het bestuur van Gigatour.
De reisbureauketens Gigatour en Thomas Cook Travel Shop slaan in België de handen in elkaar en vormen voortaan één van Belgiës belangrijkste organisaties op dat niveau. Omzetmatig wordt Thomas Cook Travel Shop - Gigatour de grootste reisbureauketen in België. Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zijn overtuigd dat beide organisaties samen een nog sterker consortium zullen vormen en de klant in de toekomst nog beter zullen kunnen dienen en bereiken door samen één te worden.
Philippe Hagelstein: Dankzij deze sterke samenwerking met Thomas Cook Travel Shop en het lidmaatschap in Gigatour zullen de bestaande Gigatour kantoren genieten van de sterke voordelen die touroperator Thomas Cook en zijn reisbureaus bieden.
Anderzijds geloven we in de naamsbekendheid van Gigatour in Franstalig België, en zien we heel wat voordelen in een vergevorderde samenwerking, stelt Alain Brossé, sales director bij Thomas Cook Belgium.
Concreet behouden de TCTS kantoren hun naam én krijgt Thomas Cook in de bestaande Gigatour kantoren een vergevorderde visibiliteit. Alle distributie- en marketingacties van Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zullen voortaan ook onder de gezamenlijke koepelgebeuren. In totaal telt de nieuwe organisatie 186 kantoren in België.
PAASVAKANTIE OF VOORJAARSBREAK IN MONTAGNE ALTERNATIVE !
De lentemaanden komen er aan met paasvakantie, verlengde weekends en voorjaarsvakanties. Ben je op zoek naar een reisbestemming om die mooiste tijd van het jaar in te vullen dan is het Zwitserse MONTAGNE ALTERNATIVE een uitstekende keuze!
Droom je van een rustige, unieke shortbreak vakantie midden de pracht van de Alpen en wil je als extraatje genieten van een luxueus verblijf dan kies je voor Montagne Alternative. Het dorpje Commeire ligt in het kanton Valais, niet zo ver van Genève, handig voor wie met vliegtuig reist (goedkoop met Brussels Airlines en Easyjet + autohuur of trein). Ook met de auto kom je er makkelijk en snel. Commeire was nog niet zo lang geleden een actief boerendorp maar is nu een reisbestemming die je zonder overdrijven als een geheimtip kunt bestempelen. De oude Valaisiaanse huizen zijn met duurzame materialen prachtig gerestaureerd. Het resultaat is een hotel enig in zijn soort met alle moderne comfort.
Sublieme natuur Luxe - Exploratiemogelijkheden
In Montagne Alternative kan men de lente en het voorjaar op een fantastische, intense manier beleven. Eenmaal de sneeuw van de bergflanken verdwenen is het alsof de natuur ontploft, in geen tijd zijn de Alpenweiden getooid met een indrukwekkende bloemenpracht. Zo kun je in de lentemaanden wandelen door uitgestrekte velden met tienduizenden krokussen. Aan wandelpaden geen gebrek want rond Montagne Alternative is er een uitgebreid netwerk van bewegwijzerde wandelroutes en ook voor fietsers/mountainbikers zijn er tal van mogelijkheden.
Na elke tocht geniet je verder in Montagne Alternative. Het luxe hotel heeft in totaal 16 kamers, verdeeld over vijf woningen. Het is daar dus allesbehalve druk en wie in groep reist kan ook een volledige woning huren en zelfs het volledige dorp. Via www.montagne-alternative.com krijg je een goed beeld van de pracht en de luxe van het hotel en van de kamerverdeling per woning.
Gasten kunnen zich ook inschrijven voor ateliers zoals yoga en koken en er worden diverse massagebehandelingen aangeboden. In Montagne Alternative beleef je tijdens de paasvakantie en voorjaarsweekends de short break waarvan je al lang droomt. Speciale aanbieding 3 nachten package in april, mei, juni.
Thailand is een geliefde toeristische bestemming. Het komt door de exotische sfeer en omdat er ontzettend veel te zien en te beleven is. Denk maar aan het Thaise Nieuwjaar in de maand april. Dat feest moet je minstens één keer in je leven meemaken, omdat het zo uitbundig wordt gevierd, met zeer veel water, en omdat gans Thailand dan feestelijk op zijn kop staat!
Songkran, zo heet het Thaise Nieuwjaar, vindt plaats op 13, 14 en 15 april. De naam Songkran komt uit het Sanskriet en betekent verplaatsen waarbij verwezen wordt naar de zon die van positie verandert. Aanvankelijk was Songkran vooral een religieus feest maar in het moderne Thailand is het ook een wereldlijk gebeuren, een gigantische happening waaraan jong en oud deelnemen.
Toeristen die met Songkran in Thailand verblijven of er speciaal voor naartoe reizen leren zeer veel over de Thaise cultuur en zullen aan die feestdagen onnoembaar veel plezier beleven. Het meest kenmerkende van Songkran is het kwistig gooien met water naar elkaar. Langs de weg staan families met emmers water, tuinslangen, waterpistolen om voorbijgangers nat te maken. Anderen rijden rond met een pick-up of een vrachtwagen met grote tonnen water waarbij ook iedereen wordt nat gegooid. Nog anderen mengen een soort kalkpoeder Din Saw Phong met water en smeren dat in het gezicht van voorbijgangers, ook van de toeristen.
Thailand heeft indrukwekkende boeddhistische tempels die je beslist moet bezoeken tijdens Songkran. In Bangkok bijvoorbeeld waar je in Wat Phra Kaeo, Wat Pho, Wat Saket en in andere tempels ziet hoe naar aanleiding van het Thaise Nieuwjaar de boeddhas door de monniken worden gewassen om een goede rijstoogst af te smeken. Overal in het land zie je bijzondere rituelen die niet zelden een godsdienstige betekenis hebben. Er worden vogels en vissen vrijgelaten als symbool van komend geluk. Uit respect voor de ouderen wordt water over hun handpalmen gegoten. Kortom, tijdens de feestdagen van Songkran maak je op een heel bijzondere en unieke manier kennis met Thailand.
In alle grote steden is er een driedaags Songkran Festival. Dat van Chiang Mai, in het noorden van het land, is bijzonder populair. Er gaan processies door de stad waarin zelfs de olifanten water spuiten, er wordt een Miss Songkran gekozen en naarmate de uren verstrijken wordt er alsmaar meer water gegoten. Niet alleen in het noorden wordt gefeest maar bijvoorbeeld ook op het strand in het zuidelijke Phuket. In zowat iedere toeristische plaats is er ook Songkran feest zoals in Sukhothai, Phitsanulok en Nakhon Phanom aan de Mekong. Er zijn volksspelen en op grote markten met tientallen eetstalletjes kun je het beste van de Thaise keuken proeven.
Toeristen opgelet! Doe met Songkran niet je mooiste pak aan, stop je camera en andere waardevolle zaken in een plastiek tas, gooi altijd met zuiver water want het is een religieus ritueel, toon in alles wat je doet respect voor de Thai en hun cultuur.
Thailand, feesten en tradities
Bekijk de feestkalender van Thailand en je stelt vast dat er het ganse jaar, verspreid over alle regios van het land, boeiende feestelijke evenementen zijn die je als reiziger best in je programma opneemt, niet alleen voor de fun maar omdat die feesten je zoveel leren over de Thaise eigenheid en cultuur. Op 30 juli wordt Asalha Puja gevierd. Het is de dag van de volle maan in de achtste maand van dehindoe kalender. Op 17 november is het Loi Krathong, het feest van het licht. Op deze en nog vele andere momenten van de traditionele feestkalender worden prachtige festivals georganiseerd die je vakantie in Thailand en grote meerwaarde geven.
Ik heb mijn wagen volgeladen vol met Corsicaanse specialiteiten!
Als er één eiland is in de Middellandse Zee dat de naam toeristische allrounder verdient dan is het wel Corsica. Van de natuurpracht en de culturele rijkdom van lIle de Beauté wisten we al maar dat het eiland daarenboven uitmunt in eerlijke gastronomische producten is misschien minder geweten.
Met SNCM, ferryspecialist op Corsica, kun je van al dat lekkers maximaal profiteren al was het maar omdat je je wagen kunt volstouwen met zoveel Corsicaanse lekkernijen als je maar wilt zonder beperkingen op gewicht of vloeistoffen. En ook aan boord heeft SNCM de menus een Corsicaans tintje gegeven
Corsicaanse gastronomie aan boord
Aan boord van de SNCM ferries kun je reeds de Corsicaanse gerechten proeven, een voorsmaakje van wat je tijdens je reis in tal van leuke eethuisjes en marktjes zal ervaren. Hoe kom je beter in de vakantiestemming door gedurende je overtocht Corsicaanse specialiteiten te degusteren. Bijvoorbeeld middels het Menu Corse te verkrijgen in zowel het restaurant Les Saveurs du sud vanaf 22,50, het self-service restaurant vanaf 18,50 of de Bar vanaf 5. Indien je die maaltijden meteen bij de reservatie van je reis boekt, geniet je ook nog eens van een korting.
Een reis naar Corsica is makkelijk geregeld. Via de Franse autoroutes raak je snel in Marseille, Toulon of Nice van waar talloze ferryboten van SNCM uitvaren richting diverse havens op Corsica. Als je tijdig kan boeken reis je goedkoper, dankzij de Prima Corsa formule van SNCM waarbij je tot -55% korting kan opstrijken en zo dus meer vakantiebudget overhoudt. Bij Via Corsa Reizen, een partner van SNCM, kan je terecht voor de reservatie van zowat elk type vakantie op Corsica. Dat is handig want dankzij de combinatie SNCM-Via Corsa Reizen is in één klap je transport en je verblijf geregeld.
Gastronomie op het eiland
Puur genieten, echt vakantie beleven, dat doe je op de talloze levendige voedingsmarkten die in zowat ieder Corsicaans dorp worden gehouden. De marktkramers hebben producten uit eigen regio mee, zelfs de oogst uit hun eigen moestuin. Er is een overaanbod aan kruiden, charcuterie (coppa en figatellu), geiten- of schapenkazen, honing, kastanjemeel, vijgen, olijfolie van de Festa de lOliuNovu en tal van andere producten die lang bewaren en die je terug thuis doen herinneren aan die heerlijke vakantie op Corsica maar waar je uiteraard ook van geniet op je vakantieadres zelf. Ook niet te vergeten is dat LIle de Beauté bekend staat om zijn wijnen, bijvoorbeeld uit de Propriano streek. Die smaakvolle drank kun je kopen bij de wijnboer zelf of op een van de vele markten.
Het Maritiem Atelier : een succesvol initiatief tegen de stroom in !
De vzw Maritiem Atelier, welke vorig jaar werd opgericht met als doel boten te bouwen en te renoveren om ze ter beschikking te stellen van jeugdorganisaties, heeft tijdens haar eerste werkingsjaar meer dan 600 man-dagen zeilplezier kunnen schenken aan minder gegoede jongeren.
Het werkingsprincipe van de vereniging is eenvoudig: ze stelt haar boten gratis ter beschikking van de jongeren; in tegenprestatie komen ze een handje helpen voor het onderhoud van de boten en stellen ze wat van hun vrije tijd ter beschikking als skipper voor andere jongeren.
Het idee werd ontwikkeld door Nicolas Joschko, een zeilvijftiger die reeds lang begaan is met zeilen, scheepsbouw en sociale actie. Vaststellend dat jongeren geen toegang hebben tot het zeilen met zeiljachten en dat anderzijds dergelijke boten met mos begroeid in de achterhavens liggen te slapen, stichtte hij het Maritiem Atelier met 7 andere zeilvijftigers met de doelbewuste wil minder gegoede jongeren toe te laten zich te ontplooien rond een verantwoord nautisch project.
Als je een boot kan beheren, dan kan je ook je leven beheren verklaart de enthousiaste voorzitter van het Maritem Atelier. Je moet leren je reisproject voor te bereiden, in team leren werken, anticiperen, verantwoorde beslissingen nemen, projecten hebben en ze verwezenlijken, en vooral : leren om op hun beurt tijd en energie te schenken aan andere en minder gelukkige jongeren. We zijn vorig jaar beginnen werken met de verschillende Brusselse Sea Scouts eenheden, gelet op het feit dat deze reeds over zeilervaring beschikken en ze een cultuur van delen en beschikbaarheid hebben. Zodra ze het hanteren van de boten onder de knie hadden, hebben ze deelgenomen aan activiteiten die gericht waren naar jongeren uit de sociale woonwijken. De volgende stap is Kinderen van de Rechter mee in de bemanningen te integreren en wij hopen vanaf 2015 over gebrevetteerde skippers uit hun midden te kunnen beschikken, die op hun beurt minder gegoede jongeren toegang zullen geven tot het zeilen. Het doel is dus een opwaartse spiraal te hebben, welke de jongeren zelf ontwikkelen en versterken.
Sinds het opstarten van het initiatief kon de vereniging rekenen op de actieve steun van de Haven van Brussel, de BRYC, het Hoofdstedelijk Gewest en eigenaars van boten. Naast de twee boten die ter beschikking werden gesteld kreeg de vereniging een Zodiac, een zeiljacht van 7m50 en meer recent, een zeewaardig zeiljacht van 10m, dat reeds een decennium lang op de kade lag te slapen. Telkens worden de jongeren actief betrokken bij de vernieuwingswerken van de boten waarmee ze zelf zullen varen. Een ander project dat de vzw op stapel zette is de bouw van een 11m60 lange houten Bantry Bay Yawl, voorzien voor een bemanning van 13 man.
Alle hens aan dek, licht de ankers en behouden vaart !
Kaasliefhebbers opgelet! Zet met rode stip deze uitstap in je agenda, want vanaf 5 april kan je weer elke vrijdag naar de traditionele kaasmarkt in Alkmaar. Een belevenis op zich, met kaas boren, proeven, onderhandelen met handjeklap, wegen en kaasdragers die met een berrie uit de maat lopen. In de hoofdrol de enige echte Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel, een karaktervolle kaas van de weidemelk van zwartbonte koeien. Say cheese!
Noord-Hollandse Gouda, kaas met een verhaal
De echte kaasmeesters wonen in Noord-Holland, waar sinds de 15e eeuw met veel liefde en gevoel voor vakmanschap kaas gemaakt wordt. De enige echte Noord-Hollandse Gouda, erkend door de Europese Unie, herken je aan het Rode Zegel. Deze karaktervolle kaas wordt vandaag nog altijd natuurlijk gerijpt op houten planken, volgens de oorspronkelijke receptuur.
Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Deze kaas van Jong tot Overjarig is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De zwartbonte Holsteinkoeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk en een unieke smaak. Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse Gouda aan het geregistreerde Rode Zegel.
Op de kaasmarkt in Alkmaar goed voor 2.200 kaaswielen of 30 ton kaas kom je alles te weten over deze kaas met een verhaal. Duizenden bezoekers vanuit de hele wereld komen speciaal naar Alkmaar voor dit plein vol kaas en sjouwende kaasdragers. Het is dan ook een belevenis op zich. Keurmeesters bekloppen de kaas en halen er met een speciale kaasboor stukjes uit. De kaas wordt tussen de vingers verkruimeld: om te ruiken, te proeven en de verhouding tussen smaak, vet- en vochtgehalte te beoordelen. Het onderhandelen over een partij kaas gebeurt nog altijd via handjeklap. Zodra de koop is gesloten en de kaas is gewogen, dragen de kaasdragers de kazen de markt over. Het lopen met een berrie, al snel 130 kg, is een hele kunst. De kaasdragers hebben daarvoor een speciale dribbel uitgevonden, een loopritme uit de maat om de berrie zo stil mogelijk te houden.
De Kaasmarkt Alkmaar (Waagplein) start vanaf 5 april en loopt tot en met 30 augustus 2013, elke vrijdag van 10 tot 12.30 uur.
Amsterdam Airport Schiphol heeft een nieuwe digitale dienst gelanceerd: Uitzwaaien. Met de service kan men van achter de webcam vrienden uitzwaaien die op reis gaan.
Ook andere vrienden worden vervolgens uitgenodigd om mee te zwaaien. De vertrekker ontvangt vlak voor vertrek, als hij/zij op Schiphol aankomt, een filmpje met alle zwaaiers op zn smartphone. Bovendien ziet de gelukkige ook nog eens al zn vrienden zwaaien op grote schermen en aan de gate op de luchthaven. De dienst is te vinden via www.schiphol.nl/uitzwaaien of via de facebook pagina van Schiphol.
Het Passagiers Marketing team van Schiphol heeft deze campagne samen met het Nederlandse marketingbureau FHV BBDO ontwikkeld. En aangezien het aantal Belgische reizigers die vertrekken vanuit Amsterdam Airport Schiphol jaarlijks aangroeit, nodigen zij ook Belgische vrienden uit om gebruik te maken van de dienst. Wij gebruiken graag de nieuwe mogelijkheden op digitaal gebied om onze reizigers een aangename reis te bezorgen. Met deze Uitzwaai-dienst willen we de reizigers een feel good moment bezorgen vlak voor vertrek. aldus Annemiek Holkeboer, Marketing Communicatie Manager.
Port is soms meer dan zomaar port. Naast de ruby, tawny, LBV en Vintage die de verschillende porthuizen in Portugal maken, is er The Tawny, van Grahams. Een bijzondere Reserve port, die je koel kunt drinken.
Het druist misschien helemaal in tegen de bekende port etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny en dan rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo maar de nieuwe zomerse trend kunnen worden. Geen bubbelende Prosecco of zoete rosé, maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze port is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurtegraad en zachte tannines. Deze port heeft 7 à 9 jaren op speciale houten vaten gerijpt! Op de Quinta dos Malvedos, waar deze port vandaan komt, serveren ze The Tawny in de zomermaanden altijd gekoeld na de lunch of diner.
EEN BIJZONDERE CREATIE VAN PETER SYMINGTON
The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken, met een mooie balans tussen fruit en hout, zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny ports). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny port die dus alleen door Grahams wordt gemaakt, en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor hen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden, maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.
Grahams is een van de grote merken in port en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
Consumentenadviesprijs van Grahams The Tawny Reserve is 15,95
De voorbije winter hebben we met z'n allen lichaamsonvriendelijke stoffen opgestapeld. Hoog tijd om te herbronnen en onze body weer te ontgiften: het Logis-netwerk van hoteliers-restaurateurs pakt uit met een gevarieerde waaier van voorjaarsbestemmingen: ideaal om er eens uit te zijn en te ontspannen. Massage, sauna, bodycare, Welkom in DetoxoLogis!
Nu het grauwe en grijze weer stilaan verdwijnt, is het belangrijk om onszelf te verwennen met enkele momenten van wellness zodat ons organisme klaar is om totaal ontspannen en opgeknapt de lente tegemoet te gaan. De Logis zijn uw ideale partner om uw topvorm terug te vinden: uitgelezen adressen waar bezoekers genieten van een welverdiende en verkwikkende pauze.
"Ons lichaam heeft de neiging om in de winter op waakvlam te draaien en daardoor allerlei toxische stoffen vast te houden die onze energie lijken weg te vreten. Een ontgiftingskuur is dus ideaal om onze body te prikkelen", verduidelijkt Michel Son, voorzitter van Les Logis België. "Onze vestigingen combineren een kleine structuur en een knusse wellnessruimte tot een echte oase van rust; onze gasten komen er weer helemaal tot zichzelf. Dit is dé basis voor een verkwikkend herstel."
Hotel Glenmore ligt ideaal, dicht bij de zee en dicht bij het centrum van Oostende. U ontdekt er de weldaden van gelaatsverzorging, een algenpakking of een hotstone massage. Sauna, jacuzzi, hammam, alle ingrediënten zijn verenigd om te genieten van unieke ontspannings- en comfortmomenten.
In het hartje van het Luxemburgse "Klein Zwitserland" presenteert Hotel Dimmer massages met warme chocolade of essentiële oliën voor een absoluut ontspannend pauzemoment. Ideaal om even wég te zijn en alle zintuigen opnieuw scherp te stellen!
Hostellerie de La Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne verwelkomt u in een groen stukje paradijs, ideaal voor verademing ... De privésauna vlak bij het terras biedt momenten van rust en sereniteit. Bezoekers genieten er van de weldadige warmte van de sauna en van de louterende Ardense lucht, terwijl ze nippen aan een verfrissing.
In het charmante stadje St. Vith, is Hotel Pip Margraff het adres voor gasten die op zoek zijn naar relaxatie: het hotel beschikt over een complete infrastructuur om de dagelijkse ratrace even te vergeten.
Een sfeer van rust en welbehagen vindt u in hotel Bütgenbacher Hof in Bütgenbach (Oostkantons). Het nieuwe zwembad met bubbelbad, de infraroodcabine, de hydrojetmassagebank en het fitnesscenter bieden de gasten de gelegenheid om te onthaasten en weer tot rust te komen.
Pride of Canterbury opnieuw in de vaart na upgrading
Na zes weken uit de vaart genomen te zijn voor een grondige upgrading van een aantal gemeenschappelijke gedeelten, maakt de Pride of Canterbury opnieuw deel uit van de P&O Ferries vloot van 5 super ferrys die actief zijn tussen Calais en Dover.
De recent op het Kanaal in de vaart gebrachte zusterschepen Spirit of Britain (2011) en Spirit of France (2012) oogstten sindsdien dergelijke bijval dat hun voorzieningen als inspirerend voorbeeld dienden voor de herinrichting van de Pride of Canterbury.
Deze vernieuwde ferry beschikt nu met The Brasserie over een restaurant met bediening. Er staat een compleet nieuwe hoofdbar en ook de family lounge is helemaal gerestyled. Bovendien werd het shoppingconcept van de Spirit of Britain en de Spirit of France toegepast op de infrastructuur van de Pride of Canterbury. Hetzelfde gebeurde met de faciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs.
De hele operatie heeft 2,88 miljoen euro gekost. Simon Johnson, director passenger services P&O Ferries: Het design van de nieuwe superferries werd dermate vooraf bestudeerd en de feedback van het publiek was dermate positief, dat wij de sleutelelementen hiervan nu ook incorporeren in andere ferrys. Ongetwijfeld zullen de passagiers de verschillen in menu opties in de restaurants en in aanbod in de winkels aan boord heel goed merken.
P&O Ferries onderhoudt elke dag 23 overtochten enkele reis tussen Calais en Doveren vervoerde op deze route ruim 9 miljoen passagiers in 2012. Een ticket met auto en maximum 9 personen aan boord kan al vanaf 47 per enkele reis.
Rijke eetcultuur met foodfestivals, wijnroutes en haute cuisine
Niet alleen voor de 12 werelderfgoederen van UNESCO, maar ook voor de gastronomie ga je naar Tsjechië. Geniet van haute cuisine in Praag of probeer een vers gebrouwen streekbiertje met traditionele goulash in Pilsen. Fietsliefhebbers fietsen langs de rijke wijnakkers en maken kennis met de grootste en oudste wijnkelders van Zuid-Moravië.
De Tsjechische keuken is een samensmelting van tradities en culturen. Je vindt veel invloeden uit de Hongaarse, Poolse en Duitse keuken terug in authentieke recepten. Fijnproevers maken kennis met de Tsjechische keuken via CzechSpecials, een initiatief van het verkeersbureau van Tsjechië. Op deze website vind je de beste restaurants en maak je kennis met de voornaamste streekgerechten.
De Tsjechische hoofdstad richt zich steeds meer op bezoekers met een voorliefde voor gastronomie. Dit voorjaar organiseert Praag diverse culinaire festivals waar je kennis maakt met de moderne én de traditionele Tsjechische keuken. Jaarlijks terugkerend is het Praagse Restaurant Festival waar gasten voor een prikkie bij een luxe restaurant eten. In mei organiseert de hoofdstad het Praagse Food Festival. Tijdens dit festijn kun je niet alleen genieten van Tsjechische gerechten maar ook maaltijden uit de Franse en de Aziatische keuken. Praag kent uiteraard ook haute cuisine. Restaurants La Degustation Bohême Bourgeoise en Alcron werden vorig jaar voor het eerst beloond met een Michelinster.
Zowel in Bohemen als in Moravië worden al eeuwenlang wijnen geproduceerd. Zuid-Moravië is de streek van historische stadjes, authentieke dorpjes en een zeer uitgebreide wijncultuur. Populaire wijngebieden zijn Mikoluv en Znojmo, waar met name witte wijnen zoals Gruner Veltliner, Rijn Riesling, Pálava, Sauvignon Blanc en Muller Thurgau populair zijn. In deze Tsjechische variant van Toscane zijn ontzettend veel wijnroutes die je per fiets kunt ontdekken: de Brno wijnroute (130 km), de Mikulov wijnroute (55 km) en de Greenway wijnroute (425 km in totaal) die zich uitstrekt van Praag tot Wenen. Deze route doet ruim 70 wijnstadjes aan. Zuid-Moravië is gezegend met prachtige natuur en heeft zelfs een UNESCO monument: het schilderachtige landschap Lednice-Valtice op de grens met Oostenrijk.
Met ruim 170 duizend inwoners is Pilsen de vierde grootste stad van Tsjechië. Zeg je Pilsen (Plzen in het Tsjechisch), dan zeg je bier. Toeristen vanuit de hele wereld komen naar de hoofdstad van de regio om het bekende Pilsner Urquell bier te proeven. In augustus wordt er een grootschalig Pilsner Bier Fest georganiseerd. Wie niet van bier houdt, kan zich tegoed doen aan alcoholvrije drankjes, zoals limonades op basis van het zuivere water uit de bossen van umava. De Pilsener keuken heeft haar eigen streekgerechten zoals forel en goulash, op smaak gebracht met biersauzen en geserveerd met hluchec (aardappelkoekjes).
Delacre krijgt een nieuw gezicht. In 2013 moderniseert de koekjesfabriek, die ruim 120 jaar geleden door Charles Delacre werd gesticht, haar imago. Terwijl het trouw blijft aan de erfenis van zijn oprichter, verrijkt het Huis Delacre zijn assortiment met maar liefst drie nieuwe creaties en hult het twee van zijn overheerlijke klassiekers in een nieuw jasje.
Een trio van toekomstige beroemdheden
Sinds 1891 brengt Delacre tijdloze lekkernijen op de markt die eindeloos gesmaakt worden door klein en groot. Ditmaal wendde Delacre zijn mix van expertise en authentieke recepten aan om enkele unieke creaties in verschillende smaken en vormen uit te werken.
Drie nieuwe koekjes maken voortaan deel uit van de bekende Tea Time-dozen, die in de loop van de jaren het gevierde embleem van het merk geworden zijn. Ontdek de nieuwe Maltao, Tango en Bélize: heerlijk krokant en onweerstaanbaar lekker!
De nieuwe Maltao is een rond, knapperig koekje met een heerlijke smaak van mout en karamel, overgoten met melkchocolade en bestrooid met pure chocoladevlokken. Laat je je verleiden door de rechthoekige Tango? Maak kennis met een onweerstaanbare lekkernij. Een hemels evenwicht tussen een koekje van zanddeeg en een bedje van melkchocolade met een verrukkelijke cacao- en amandelsmaak. Scrunch!
Benieuwd naar de nieuwe Bélize? Dit koekje draagt letterlijk de zegel van het Huis Delacre. Een fijn, goudomrand koekje met een verleidelijk laagje melkchocolade en een hemels fijne botersmaak. Wauw!
en een bejubeld duo!
In zijn eindeloze zoektocht naar het volmaakte koekje zet het Huis Delacre twee van zijn geliefde klassiekers opnieuw in de schijnwerpers: de Dôme Truffé en de Obsession. De Dôme Truffé is knapperig, heeft een intense smeuïge vulling van pure chocolade en is overgoten met smeuïge karamel. De Obsession is een fijn koekje met een verrukkelijk laagje van intens pure chocolade.
Maltao, onweerstaanbaar...
Terwijl de nieuwe Tango en Bélize deel uitmaken van het beroemde Tea Time-assortiment, is de nieuwe Maltao apart verkrijgbaar in een verpakking van 115 g (richtprijs: 1,89).
Brazil, een zalig zacht zandkoekje...
Ook de Brazil het heerlijk fijne zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade is afzonderlijk verkrijgbaar in een verpakking van 140 g (richtprijs: 1,89). Twee onweerstaanbare nieuwigheden om met iedereen te delen... of om lekker voor jezelf te houden!
Het Belgische Huis Delacre moderniseert zijn imago op een erg geraffineerde manier. Het nieuwe logo is eigentijds en levendig. De ronde vormen doen meteen denken aan een greep uit het assortiment Delacrekoekjes en knallen letterlijk als vuurwerk uit hun doos. Voortaan zijn de koekjes te verkrijgen in beige en goudkleurige verpakkingen, die doen denken aan heerlijk krokante boterkoekjes, vers uit de oven. Ook het nieuwe design van het lettertype versterkt de moderne identiteit van het merk. En de vermelding van het oprichtingsjaar legt de nadruk op de authenticiteit, de knowhow en de erfenis van het merk.
Voor Gunther Deckers, Marketing Manager bij Delacre, drukt het nieuwe logo meer dan ooit het plezier uit, dat een Delacrekoekje te bieden heeft: « Met plezier kijken mensen uit naar dat moment van lekkernij of ze nu alleen van onze koekjes genieten of ze delen met familie of vrienden. Het merk Delacre is onlosmakelijk verbonden met die dagelijkse, kleine lekkernijen. Dat heeft zich voor ons ook vertaald in onze nieuwe slogan: Geniet van de leuke momenten met Delacre. »
Het Huis Delacre is opgericht in 1891 door Charles Delacre en vereeuwigt al meer dan 120 jaar traditionele recepten en artisanale knowhow. Het Huis Delacre is benoemd tot Gebrevetteerde Hofleverancier en heeft een plaatsje als Belgische ster veroverd in de harten van alle lekkerbekken. Iconische Delacrekoekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz maken deel uit van de alom bekende Tea Time-collectie. Die bevatten een assortiment van maar liefst 16 verschillende koekjes en geven het merk een gerenommeerde positie.
Daarnaast opende Delacre een exclusieve koekjeswinkel in hartje Brussel. Daar stelt het merk originele lekkernijen voor, die ter plaatse in een warme en authentieke sfeer door de meester-patissier gebakken worden
Surfen op vijfsterrenniveau tijdens speciale surfweken met profs
Midden in het kloppende hart van het surfersparadijs Sagres, ligt het Portugese vijfsterrenresort Martinhal Beach Resort & Hotel. Surfers vanuit de hele wereld komen naar Sagres om de golven te trotseren. Het resort met 37 hotelkamers, luxe vakantiehuisjes en villas vormt de uitvalsbasis voor wie de golven graag van dichtbij wil meemaken. Wie uitgeraasd is kan op vijfsterrenniveau relaxen in de SPA, zwembaden, pilates of yoga doen op het strand en genieten van de gezonde lokale keuken van de Algarve.
Martinhal Beach Resort & Hotel ligt in het nationaal natuurpark Costa Vicentina vlakbij het dorpje Sagres: het meest zuidwestelijke puntje van de Algarve en het hele jaar door dé surfspot voor (professionele) surfers vanuit de hele wereld. Met 300 dagen zon per jaar en met ruim 22 stranden in de nabije omgeving is Martinhal Beach Resort & Hotel ook populair bij watersporters. 90% van alle dagen in het jaar zijn de golven sterk genoeg om te kunnen surfen. Twee keer per jaar organiseert Martinhal speciale surfweken die begeleid worden door beroemde surflegendes als drievoudig Portugees kampioen José Gregório. Professionele instructeurs geven beginnende surfers balans-training en leren alles over de veiligheid. Martinhal heeft een eigen baai (en strand) waar je naast golfsurfen ook kunt leren windsurfen of bodyboarden. Boards en wetsuits zijn eenvoudig te reserveren via de receptie van Martinhal.
Sagres is geliefd onder de surfers omdat de wind vanuit alle richtingen komt waardoor er steeds een offshore baai met een perfecte break te vinden is. De swells (deiningen) variëren: dit maakt het geschikt voor zowel beginners als gevorderde surfers. De meest bekende stranden in de buurt zijn Maretta, Beliche, Martinhal en Tonel.
Sagres wordt ook steeds beter bekend als één van de duikbestemmingen van Europa. Het water is het hele jaar door gemiddeld 16 °C. Onderwater heb je tussen de 8 15 meter (uit)zicht op diverse exotische vis- en plantsoorten. Duiklessen worden dagelijks door Martinhal verzorgd, voorzien van de bijbehorende materialen. Wie liever uit het water blijft kan ontspannen in de SPA en de zwembaden. Of doe yoga of pilates op het strand. In de restaurants van Martinhal maak je kennis met de lokale keuken van de Algarve.
IDILLYUM - Een natuurlijk & zeldzaam genoegen met een laag caffeine gehalte !
Een chocolade aroma met karamel nuances, een perfecte balans tussen zure en zoete ondertonen en een natuurlijk laag cafeïne gehalte; dit zijn de karakteristieken van Idillyum. De eerste mono origine koffie van en door illy. Deze Arabica Bourbon koffie (Coffea Arabica Laurina) wordt gecultiveerd in El Salvador en is het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek.
De ontwikkeling van Idillyum begon in Brazilië, echter na tegenvallende resultaten werd de productie naar ElSalvadorverplaatst.Devulkanischegrond,rijkevegetatieenhetgroeieninnatuurlijke schaduw bleken de juiste ingrediënten voor deze kwaliteitskoffie. In 1999 begon illy daarom een samenwerking met een lokale teler. Samen werd gezocht naar de ideale dichtheid van de koffieplanten op het veld en de perfecte snoeitechnieken. Het resultaat is een exclusieve koffie met een natuurlijk laag cafeïne gehalte. De oogst is nu gelimiteerd verkrijgbaar als capsules voor illys Iperespresso Systeem.
De prijs van Idillyum is 10,29 per blik à 21 capsules en is exclusief verkrijgbaar op shop.illy.com.
Dit is de 4de single origin die illy introduceert in België & Luxemburg. De 3 andere single origin arabicas van illy hebben elk hun eigen karakter en kosten 9,45 per blik à 21 capsules.