De Geejam Collection heeft twee hotels in Port Antonio, gelegen in het oosten van Jamaica, overgenomen. De opening van het Trident hotel en Trident Castle is gepland op 15 maart 2013.
Het geheel gerenoveerde Trident hotel beschikt onder andere over 13 ruime en stijlvol ingerichte studios, een zwembad, een yoga-terras, een spa en een privé strand. Een Steinway-piano uit 1917 in het hotel restaurant en een biljarttafel uit 1930 dragen bij aan de nostalgische flair van het hotel.
Het nabij gelegen en eveneens gerenoveerde Trident Castle, dat tot op heden alleen in zijn geheel gehuurd kon worden, is omgetoverd tot een exclusief hotel met acht kamers. Het is ook voorzien van een zwembad op de rotsen met direct uitzicht op zee, een feestzaal, een landingsplek voor een helikopter als ook een eigen trouwkapel. Trident Castle, in 1979 gebouwd als privé residentie, is een landschappelijk symbool van Port Antonio.
In de loop van 2013 plant Geejam Collection ook de opening van de Blue Lagoon Restaurant & Villas, gelegen aan de beroemde blauwe lagune ten oosten van Port Antonio. Het ligt in de bedoeling om in de omgeving van de lagune, die op dit moment alleen per boot bereikbaar is, toeristisch nog interessanter te maken door de bouw van een museum, een eigen restaurant, verschillende villas als ook de aanleg van een botanische tuin en een openbaar strand.
Star Clippers, paradepaardje onder de cruisemaatschappijen, zet nu reeds de toon voor 2013 met de topevenementen voor het nieuwe jaar, onvergetelijke ervaringen aan boord van indrukwekkende zeilschepen. Wat voor speciaals mogen de reizigers verwachten tijdens de wereldwijde cruises van de drie historisch geïnspireerde, comfortabele schepen van Star Clippers: de Star Clipper, Star Flyer en de Royal Clipper ?
Romantiek met zijn tweetjes, op het dek van de Star Clipper, onder de adembenemende, fonkelende sterrenhemel, dolfijnen spotten bij ondergaande zon, zij aan zij liggen in de boegspriet boven de deinende golven en dat allemaal op Valentijnsdag, aan boord van de Star Clipper. Romantischer kan het niet ! De viermaster ligt met Valentijn 2013 in de wateren van St Kitts, tijdens een zeven nachten durende Schatten Eilanden-cruise. Startplaats van deze romantische reis is St Maarten en de vertrekdatum is 9 februari.
Reizen, met een viermaster van Star Clippers, van de Atlantische Oceaan naar de Stille Oceaan is een unieke belevenis, zeker door het Panama Kanaal. Er zijn maximaal 170 passagiers aan boord van het gracieuze schip. Een cruise van veertien nachten, met vertrek op 30 maart, gaat van Panama naar Sint Maarten, via het Kanaal, en verder naar Cartagena, Aruba, Curaçao, de Britse Maagdeneilanden en St-Barths.
Van 9 tot 12 mei 2013 wordt in Hamburg het grootste zeilfestival van de wereld georganiseerd, in aanwezigheid van anderhalf miljoen bezoekers. Het decor voor deze magnifieke Tall Ships Parade is de eeuwenoude handelshaven.Cruisereizigers kunnen met Star Clippers het evenement van heel dichtbij beleven, meer zelfs want aan boord van de Star Flyer zitten ze er als het ware middenin!
Wie gaat zomercruisen op de Baltische Zee kan genieten van super lange dagen omdat de zon pas tegen middernacht ondergaat en enkele uren later alweer opduikt van achter de horizon. Het is een prachtperiode om voluit te genieten van het comfort van de Star Flyer, van eindeloze midzomernachten op het dek. Een bezoek aan St-Petersburg staat op het programma, de stad met zijn sprookjesachtige architectuur en kunstmusea van wereldniveau. Beleef Beliye Nochi (Witte Nacht Festival), van 11 juni tot 2 juli, wanneer St-Petersburg bruist van concerten en festivals.
Het duurt nog lang maar je kunt er nu reeds van dromen: een cruise met de Star Flyer langs de prachtige kust van Costa Rica tijdens de Kersttijd 2013. Het schip stopt bij verlaten eilanden waar men kan zonnebaden en snorkelen in kristalhelder water. Langs de route wordt aangemeerd in kleine havens van waaruit de gasten tochten kunnen maken naar de beroemde nationale parken van het Midden-Amerikaanse land of gaan paardrijden langs stille zandstranden.
Charmeer, verleid en bekoor met de wijnen van Bordeaux
De wijnen van Bordeaux zijn de ideale partner voor een romantische Valentijn
Valentijn draait om liefde. Liefde voor je partner, maar voor de epicuristen onder ons ook liefde voor gastronomie. En die passies gaan goed samen, zelfs voor een klein prijsje. De bordeauxstreek staat overal ter wereld bekend om zijn romantiek, zijn fijne keuken en natuurlijk om zijn buitengewone wijnbouw. Om jouw passie voor je partner met je passie voor lekker dineren te verenigen is er dus niets meer geschikt dan de wijnen van Bordeaux. Van het aperitief tot het dessert vormen de bordeauxwijnen de rode draad van deze heerlijke avond. En om het feest van de liefde nog mooier te maken stelde de Ecole du Vin de Bordeaux een reeks liefdesdrankjes samen: onverwachte combinaties die het aroma van Bordeaux nog versterken.
Waar het hart van vol is
Volgens een studie uitgevoerd door Vinexpo bij 10.500 vrouwelijke respondenten uit vijf landen, acht bijna 68 procent van de ondervraagde vrouwen een glas wijn essentieel voor het creëren van een romantische sfeer. Om het succes van je avond te garanderen, maak je dus een keuze uit het ruime aanbod van de bordeauxwijnen.
Tips van de barman
-Een Crémant de Bordeaux is ideaal voor het begin van de avond. Deze wijn lijkt wel een ode aan de liefde, want al je zintuigen zullen ervan houden!
-Of je nu kiest voor zoet of droog, de natuurlijke frisheid van de witte wijnen van Bordeaux verleiden zelfs zeer delicate smaakpaletten. Deze vaste waarden in wijnland geven een elegante toets aan voorgerechten als vis, schaaldieren en salades.
-Met hun stevige body tillen de rode Bordeauxs je hartige gerechten naar een hoger niveau. Aangezien de smaakbeleving zowel vol als fris kan zijn, vind je altijd een wijn die harmonieus samengaat met je recepten.
-Om een winterse fruitsalade te voorzien van een glamoureuze touch kies je voor een levendige en fruitige Clairet.
oneworld opnieuw tweemaal verkozen tot beste luchtvaartalliantie
oneworld® heeft nog twee awards voor beste luchtvaartalliantie in de wacht weten te slepen. Voor het tiende opeenvolgende jaar werd oneworld verkozen tot World's Leading Airline Alliance naar aanleiding van de World Travel Awards. Daarnaast behoudt oneworld ook de titel van Best Airline Alliance in de Australian Business Traveller Awards.
Vorige week nog werd oneworld voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot beste luchtvaartalliantie naar aanleiding van de GT Tested Reader Survey 2012 Awards van Global Traveler. oneworld is er dus in geslaagd de drie meest prestigieuze internationale awards te behouden.
oneworld heeft ook beide alliantieawards (Wines on the Wing vanGlobal Traveler en Cellars in the Sky van Business Traveller) op haar naam staan voor de kwaliteitswijnen die de oneworld-leden aan boord serveren.
De World Travel Awards worden door de Wall Street Journal omschreven als de oscars van de reissector. Nu oneworld dit jaar opnieuw de overwinnaar is, staat de alliantie al een heel decennium aan de top.
Bij de luchtvaartmaatschappijen werd American Airlines verkozen tot Worlds Leading Airline to North America en North Americas Leading Airline. LAN was de overwinnaar in het zuiden en werd uitgeroepen tot South Americas Leading Airline.
In 2011 lanceerde Australian Business Traveller zijn eerste awardceremonie. oneworld ging toen al lopen met de titel van beste luchtvaartalliantie. Vandaag werd aangekondigd dat oneworld deze titel mag behouden.
De jury verklaarde: De leden van oneworld kunnen zakenreizigers bijna naar elke bestemming brengen die ze maar wensen. Deze mogelijkheden gaan, dankzij de toevoeging van airberlin en de toekomstige toetreding van Malaysian Airlines en Qatar, enkel nog uitbreiden. Hierdoor kan men makkelijker oneworld frequent-flyerpunten sparen en zijn status verhogen. Een hogere status levert veel op. Zo opent het Emerald lidmaatschap de deuren voor enkele van de meest indrukwekkende eersteklaslounges, ook al vlieg je in economy.
Bij de luchtvaartmaatschappijen deelden British Airways en Qantas de eerste plaats voor Best International First Class Seats. Qantas werd ook gelauwerd voor Best International Premium Economy en Best Australian Lounges. Cathay Pacific sleepte prijzen in de wacht voor Best International Class en Best International Lounges.
Pierre & Vacances opent de verkoop voor zomer 2013 !
De groep Pierre & Vacances en haar labels Pierre & Vacances premium en Pierre & Vacances villages clubs lanceren de verkoop voor zomer 2013. Hun aanbod bestaat uit verschillende verblijfsformules : één nacht, één week, twee weken naar meer dan 350 bestemmingen in Frankrijk, Spanje of de Antillen.
Tot 31 maart geldt « hoe vroeger u boekt, hoe groter uw korting ». Dit aanbod is ook
geldig tijdens de schoolvakanties en de feestdagen Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. (Uitgezonderd verblijven van 3 tot en met 16 augustus)
Tot 30% korting bij boekingen voor 31 maart, schoolvakanties inbegrepen : 15% korting op een verblijf van één week en 30% korting op een verblijf van twee weken of langer.
Met zn tweeën, met het gezin of met vrienden, voor een verblijf van een nacht, een weekend, tot 6 nachten alle formules zijn mogelijk bij Pierre & Vacances.
De voordelen : de residenties zijn gelegen in prachtige omgevingen op minder dan 3 uur van een grootstad. Flexibiliteit met verblijven van 1 tot 6 nachten, aankomst vanaf 14u en vertrek tot 17u (onder voorbehoud van beschikbaarheid).
Keuze : gewoon relaxen, op culturele ontdekking gaan of activiteiten doen met de familie voor ieder wat wils ! Enkele dagen er tussenuit en toch dichtbij huis ? De groep Pierre & Vacances en haar labels bieden je tal van oplossingen aan.
NEW : voor elk verblijf van 1 tot 6 dagen worden er geen dossierkosten aangerekend
NIEUWIGHEDEN OM TE ONTHOUDEN
Het nieuwe gamma « Mer & Ville » : 18 residenties aan zee vlakbij het bruisende stadsleven. Ze vormen dé ideale bestemmingen voor een kort verblijf, waar men de mooiste badplaatsen kan ontdekken. Een nieuwe bestemming bij Pierre & Vacances villages clubs, aan de Spaanse Costa Dorada : Pierre & Vacances village club Bonavista van Bonmont.
DE PRIVILEGES BIJ PIERRE & VACANCES
De zongarantie : als de zon het laat afweten, kan men tot 3 dagen voor vertrek de bestemming veranderen of de vakantiedata aanpassen, zonder extra kosten en naargelang beschikbaarheid.
De beste prijsgarantie : als één van de websites van de Groep Pierre & Vacances of een andere website een lagere prijs aanbiedt, krijg je van de Groep hetzelfde tarief (onder bepaalde voorwaarden, kijk op pierreetvacances.com) .
Thomas Cook verdubbelt aantal vluchten naar Cabo Verde
Reisorganisatie Thomas Cook verdubbelt het komende voorjaar het aantal vluchten naar Cabo Verde. Naast de wekelijkse vlucht op zondag vliegt Thomas Cook vanaf februari ook op donderdag naar Sal en Boa Vista.
Enkele weken na de eerste vlucht spreekt Thomas Cook al van een groot succes als het om deze vakantiebestemming gaat. De vraag naar deze charmante bestemming, gelegen te midden van de Atlantische Oceaan voor de Senegalese kust, overstijgt de verwachtingen waardoor Thomas Cook het aantal vluchten voor het komende voorjaar verdubbelt.
Naast de wekelijkse vlucht op zondag naar de eilanden Sal en Boa Vista, zal Thomas Cook van voor de krokusvakantie tot midden april ook op donderdag naar deze zonzekere en charmante bestemmingen afreizen. Thomas Cook merkt vooral een grote vraag van families met kids voor het populaire hotel Iberostar Club Boa Vista***** en voorziet in alle hotels extra kamers.
De vluchten naar Cabo Verde worden door de eigen luchtvaartmaatschappij uitgevoerd.
Thomas Cook biedt vliegvakanties, citytrips, cruises, motorreizen, dichtbijvakanties, kampeervakanties, autovakanties, exotische bestemmingen en begeleide (Nederlandstalige) wereldreizen naar o.a. China, India en Zuid-Afrika aan.
Thomas Cook maakt deel uit van Thomas Cook Belgium nv, de marktleider in de Belgische reisindustrie die jaarlijks de vakantie verzorgt van ca 1,8 miljoen Belgen. De eigen luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines Belgium verzorgt vakantievluchten naar alle Middellandse Zee bestemmingen.
MONTAGNE ALTERNATIVE authentiek bergdorphotel in deZwitserse Alpen
Wie droomt er niet van een vakantie in een rustige, authentieke en luxueuze omgeving midden de prachtige natuur! Montagne Alternative, in de bergen van het Zwitserse Valais, is het perfecte antwoord op dat verlangen. Het is zonder meer een geheimtip!
Net als overal in Europa zijn er ook in Zwitserland tal van kleine dorpen en gehuchten waar nog nauwelijks iemand woont of die helemaal verlaten zijn zoals in Hameau de Commeire dat tot midden vorige eeuw een actief boerendorp was met enkele tientallen families.
Vandaag zijn er in Commeire nog hooguit 13 bewoners. Via het toerisme wil men het gehucht nieuwe impulsen geven. Vandaar Montagne Alternative waar je als reiziger ook een rol kunt in spelen, gewoon door dit schitterende bergdorphotel te kiezen voor je wintervakantie. Het gehucht Commeire ligt op een zonneplateau met uitzicht op de besneeuwde Alpentoppen, in de meest rustige omgeving die men zich kan indenken. Je kunt er logeren in prachtige, oude Valaisiaanse huizen die schitterend en met duurzame materialen werden gerestaureerd. Het resultaat is bergdorphotel met alle moderne comfort.
Elke woning telt verschillende kamers die men afzonderlijk kan boeken maar het is ook mogelijk om alle kamers van een woning te huren en zelfs het volledige dorp! Voor een groepsreis kan men zich niets mooier indenken. Er zijn 16 kamers, verdeeld over vijf woningen. Maison Bérard is het meest geschikt voor families.
Tijdens de zomervakantie een fantastisch wandelgebied, tijdens de sneeuwzekere winter kun je genieten van de sneeuwpret, van sneeuwschoenwandelen en langlaufen of gaan skiën in hetnabije skidomein Verbier.
In 2014 wordt in het dorp een restaurant geopend en nu is er catering in de chalets. Gasten kunnen zich inschrijven voor ateliers zoals fotografie, yoga, koken en er worden diverse massage behandelingen aangeboden.
Voor een korte vakantie is het vliegveld van Genève handig dichtbij en vanuit Brussel is het maar negen uur rijden tot in Montagne Alternative. De eigenaars zijn Belgen wat het contact en het reserveren uiteraard nog makkelijker maakt.
1987 2012: Michelin viert 25 jaar radiaalbanden voor motoren en kondigt de nieuwe bandengammas voor 2013 aan
De in serie geproduceerde MICHELIN X Radial motorband werd precies 25 jaar geleden geïntroduceerd. Michelin bracht in 1987 voor het eerst in de geschiedenis een radiale motorband voor weggebruik op de markt. Dat betekende een ware revolutie voor de wereld van gemotoriseerde tweewielers. De motoren en de rijwieldelen konden vanaf dat moment een ongekende sprong vooruit maken.
Drie jaar nadat hij (in 1984) voor het eerst aan de competitie had deelgenomen, besloot Michelin om deze radiaalband voor motoren op de markt te brengen. De MICHELIN A59X en M59X markeerden in 1987 het begin van een ware revolutie qua banden voor hoge prestaties. Ze boden rijders de mogelijkheid om het potentieel van de in die tijd nieuwe motoren volledig te benutten. Tegenwoordig zijn alle motoren (voor weggebruik, sport en supersport) voorzien van radiaalbanden.
Een kwart eeuw later gaat deze Michelin innovatie nog steeds verder. De ontwikkeling van radiaalbanden, die Michelin in 1946 inzette door patent te vestigen op de radiaalband voor autos, gaat door. Zo lanceert Michelin in 2013, naast andere bandeninnovaties, 4 nieuwe radiaalbanden voor motoren: de MICHELIN Power SuperSport, de MICHELIN Pilot Power 3, de MICHELIN Anakee 3 en de MICHELIN Pilot Street Radial. Alle vier gaan ze de hele wereld over. Ze rijden in zuidoost Azië, Zuid-Amerika en Europa.
Zonder radiaalbanden was de ontwikkeling van krachtige motoren voor competitie zinloos geweest, want conventionele banden met een diagonale structuur zouden de huidige 1.000 cc motoren niet hebben aangekund. Radiaalbanden waren essentieel bij de versnelde technologische vooruitgang van racemotoren en in serie geproduceerde motoren. Dat geldt zowel voor de torsionele stijfheid van de rijwieldelen als voor het vermogen dat de motoren afgeven.
In 1983 boekte Michelin, dankzij de geniale Freddie Spencer, de eerste overwinning met een radiaalband (enkel de achterband) in een 500 cc Grand Prix. Het jaar daarop ging de zege naar Randy Mamola, die als eerste coureur een Grand Prix (Saint-Marin) won met een motor op twee radiaalbanden.
Een radiaalband bouwt minder warmte op dan een conventionele band. Daardoor blijven de gebruikte rubber compounds zachter en behouden ze meer grip in bochten. Nadat de radiaaltechnologie 25 jaar geleden werd overgenomen voor de motorbanden, introduceerde Michelin nog allerlei andere belangrijke innovaties waar ook de huidige motorrijders van profiteren.
De geschiedenis gaat verder! De radiaaltrend loopt door.
Het jaar 2013 kenmerkt zich voor Michelin door de lancering van vier andere belangrijke bandeninnovaties voor wegmotoren. Een historisch jaar! Want het is voor het eerst dat zoveel bandeninnovaties van MICHELIN in zo een korte tijd op de markt komen. Ze omvatten een breed spectrum aan gebruikers, van supersportieve motoren tot utility motoren met een kleine cilinderinhoud, van roadsters tot on- en off-road motoren.
De MICHELIN Power SuperSport is gemaakt voor 50 % weg en 50 % circuit. Hij is bedoeld voor sportmotoren en motorrijders die net zo vaak op het circuit als op de weg rijden.De MICHELIN Pilot Power 3 is voor roadsters en sportmotoren. Hoewel hij hoofdzakelijk (85 %) is bedoeld voor weggebruik, biedt hij ook plezier op circuits.
De MICHELIN Anakee 3 is een veelzijdige band voor zware trailmotoren. Deze band biedt plezier als men alleen of duo rijdt. Hij heeft een heel ander ontwerp dan de standaardbanden in deze categorie en weerspiegelt de nieuwe generatie banden voor trailmotoren met een grote cilinderinhoud. De MICHELIN Pilot Street Radial is de jongste radiaalband voor motoren met een kleine cilinderinhoud (250 tot 400 cc). Die treft men vooral aan in zuidoost Azië, Zuid‑Amerika en Europa.
Center Parcs brochure 2013: voor én door consumenten
Center Parcs brochure 2013 is een unieke co-creatie in samenwerking met consumenten. Het nieuwe project zal ook als app voor iPad verkrijgbaar zijn en is een enorme evolutie op vlak van de marketing- en communicatiestrategie van de groep.
Dat Center Parcs naar haar gasten luistert is geen nieuws meer, maar deze keer gaat de groep nog een stapje verder door de consumenten nauw te betrekken in de creatie van haar belangrijkste marketingsupport : haar jaarlijkse brochure.
De gezinnen die hebben meegewerkt aan dit concept, een primeur in Europa, konden zich via Facebook kandidaat stellen. Uit meer dan 600 enthousiaste reacties werd een selectie gemaakt waarbij rekening werd gehouden met de sfeer en de doelgroep van de verschillende Center Parcs parken in België, Nederland,Duitsland en Frankrijk. In ruil voor hun medewerking mochten de families zich een lang weekend bij Center Parcs vermaken en, op basis van een uitgebreide briefing, verslag doen van hun ervaringen. Zo konden ze de meest representatieve fotos uitkiezen om de paginas van hun favoriete park vorm te geven. Het resultaat, een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips, laat duidelijk zien wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie.
Wij zagen veel enthousiasme bij de geselecteerde gezinnen en het creatieve team, een mooie chemie. Het is daardoor een brochure geworden met een echt verhaal van echte mensen. Een primeur waar we trots op zijn. Paul Geraeds, Marketing Directeur Center Parcs Europe, geeft aan dat het grooste deel van de beschrijvingen in de brochure anders is dan wat Center Parcs zelf zou hebben geschreven. De input van de consument is dus enorm. Geraeds beschrijft het proces als volgt: Het was voor ons een spannend maar ook heel logisch experiment, want wie kan een park beter aan iemand anders uitleggen dan onze gasten vanuit hun eigen ervaring? De samenwerking met de gasten zorgde voor verschillende voorkeuren, waardoor de cover van de brochure niet in elk land gelijk is.
Center Parcs wil -dankzij de positieve ervaring met de co-creatie- het hele project niet enkel herhalen, maar wil het concept user generated content nog een extra dimensie geven. Zo zouden de fotos van de gasten zelf in de brochure opgenomen worden en via sociale netwerken zoals Flickr verspreid worden.
Voor het groeiend aantal consumenten dat hun vakanties online voorbereidt en reserveert, zal Center Parcs haar nieuwe brochure 2013 ook aanbieden in digitale vorm voor de iPad, verkrijgbaar in de App Store vanaf januari. Center Parcs hoopt met het aanbieden van Center Parcs brochure App, met onder andere Youtube filmpjes, videos met impressies van de parken, extra fotos en de mogelijkheid tot doorlinken, de huidige doelgroepen nog beter te bedienen. Potentiële gasten kunnen dankzij de app nog eenvoudiger parken vergelijken en een voorselectie maken. Het is zelfs mogelijk direct te boeken met behulp van de app.
Responsible Young Drivers en Europcar wensen u een veilig 2013
Europcar ondersteunt de Nieuwjaarsactie die je veilig thuis brengt !
Responsible Young Drivers (RYD), de stichting van openbaar nut die jonge automobilisten stimuleert om verantwoord te rijden, heeft Europcar Europees leider in autoverhuur gekozen als structurele partner om een aantal sensibiliseringsacties te organiseren omtrent verkeersveiligheid in België.
Europcar België wil zich positioneren als maatschappelijk verantwoorde onderneming in de brede zin van het woord. Het bedrijf was al heel betrokken op het vlak van milieubescherming, maar werkt nu dus ook mee aan acties van Responsible Young Drivers om jonge bestuurders bewust te maken van een verantwoord rijgedrag. De mobiliteit van morgen berust niet alleen op het bevorderen van oplossingen voor een vlotter verkeer en op nieuwe technologieën die de impact van verplaatsingen op het milieu verlagen, maar ook op veranderingen in de houding en mentaliteit van de automobilisten, meent Didier Fénix, Algemeen Directeur van Europcar België.
De Responsible Young Drivers organiseren zoals elk jaar hun Nieuwjaarsactie in de nacht van 31 december 2012 op 1 januari 2013. Dan voeren zij duizenden jonge automobilisten in alle veiligheid naar huis. Europcar ondersteunt deze acties door klassieke en elektrische wagens ter beschikking te stellen aan de vereniging, door aangepaste formules en voorkeurstarieven aan te bieden aan de 19- tot 21-jarigen en door sensibiliseringsacties te organiseren, onder andere op de eigen Facebook-pagina.
VOOR U OOK FISH EN CHEAPS? Eurostar-tickets beschikbaar vanaf 79 H/T in Standard- Reserveren vanaf 3 januari tot en met 14 januari 2013 voor een reis naar Londen tussen 17 januari en 27 maart 2013
Het eerste goede voornemen van 2013? Herontdek Londen! Eurostar lanceert een uitzonderlijk promotietarief vanaf 79 heen en terug in Standard vanuit Brussel. Reserveren kan van 3 januari tot en met 14 januari 2013 voor reizen tussen 17 januari en 27 maart 2013. Inlichtingen en reserveringen op www.eurostar.com, in alle NMBS-stations met internationale ticketverkoop (dossierkosten 7), in reisbureaus of via 070 79 79 89 ( 0,30/min.).
Londen barst van de goede ideeën voor het voorjaar
> De solden in Londen lopen tot eind januari. Shoppingverslaafden kunnen winkelen naar hartenlust en uitzonderlijke koopjes strikken in de bekende Londense warenhuizen zoals Harrods, Fortnum & Mason, John Lewis, Liberty en Selfridges.
> 2013 is het jaar van de slang in China. Chinees Nieuwjaar wordt zoals elk jaar uitbundig gevierd in de West End in Londen met unieke feestelijkheden en een uitbundige mix van muziek, dans en acrobatie. Chinees Nieuwjaar, 10 februari 2013, Chinatown, Leicester Square en Trafalgar Square.
> 2013 wordt een jaar voor cultuurraven. Nieuwe culttentoonstellingen staan op het programma in Londen zoals de tentoonstelling over Roy Lichtenstein in de Tate Modern, de eerste grote retrospectieve rond deze kunstenaar in twintig jaar. Een andere niet te missen tentoonstelling is die over David Bowie in het Victoria and Albert Museum. De uitzonderlijke carrière van David Bowie wordt belicht met meer dan 300 persoonlijke voorwerpen (kostuums, fotos, videos, instrumenten, teksten)
Eurostar Plus, veel meer dan een treinticket
Om van het beste van Londen te genieten, heeft Eurostar een exclusief voordeelprogramma ontwikkeld: Eurostar Plus. Op eenvoudig vertoon van hun Eurostarticket, kan elke klant genieten van 2 toegangstickets voor de prijs van 1 voor de betalende tentoonstellingen in acht van de grootste musea in Londen.
Met Air Europa kan je zeer vlot naar Madrid. Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij, lid van de luchtvaartalliantie Skyteam en heeft elke dag twee vluchten vanuit Brussel. Madrid is het hele jaar door een aantrekkelijke stad om te winkelen maar in januari is er nog méér winkelplezier want dan zijn er uitzonderlijke rebajas.
De koopjes in Madrid zijn zo voordelig dat je het vliegticket van Air Europa snel terugverdient. Een reisje naar Madrid om te winkelen tijdens de koopjesweken hoef je dus helemaal niet te laten omwille van het budget maar er is wel een ander probleem, of beter een luxe probleem. De keuze aan shoppingmogelijkheden is zo groot dat je nauwelijks weet waar te beginnen!
Hoe dan ook moet je selecteren want de keuze aan winkels is enorm. Bijvoorbeeld langs de Gran Via en de Puerta del Sol waar alle internationale winkelketens een filiaal hebben, bijvoorbeeld in het super grootwarenhuis El Corte Ingles dat altijd uitpakt met fabelachtige kortingen, op kledij en cosmetica maar ook op muziek cds en boeken.
Je kunt maar beter een stadsplan ophalen bij de toeristische dienst en de winkelwijken aanduiden die je zeker wilt bezoeken. Niet te missen is de buurt Chueca, dé plek voor de meest originele koopjes, in excentrieke, kosmopolitische winkeltjes, in brandstores en zeker in Fuencarral. Dit warenhuis is een buitenbeentje in winkelstad Madrid, met super koopjes en leuke winkels, gespecialiseerd in piercing en tattooing, met surrealistische kapsalons.
De koopjesmaand januari in Madrid moet je ooit eens beleven, wandelend door gezellige straatjes en brede boulevards, tot in Casa del Libro waar je in een gebouw van vijf hoog alles op de kop kunt tikken én afgeprijsd! In Madrid vind je in januari makkelijk een goed en prijsgunstig hotel en hoe meer mensen er naartoe reizen hoe beter voor de Spaanse economie. Dat zal alvast de Madrilenen een hart onder de riem steken!
Met Air Europa kun je elke dag van de week vertrekken, twee keer per dag, metvertrekuren, om 11u05 en 17u45. De luchtvaartmaatschappij heeft aantrekkelijke tarieven in economy en business class.
Winnaars 2012 van het eco-keurmerk Green Key voor accommodaties en
evenementlocaties in het Brussels Gewest
Om aan de wens te beantwoorden van de hotelsector en van andere toeristische locaties lanceerde Christos Doulkeridis, minister-president van de Franstalige Regering van Brussel in 2010 het internationale Green Key eco-keurmerk. Het draagt bij aan de positionering van Brussel als duurzame bestemming.
Dit jaar ontvangen nieuwe accommodaties en, voor het eerst, ook enkele special venues (zalen voor evenementen)dit prestigieuze keurmerk.Het is de derde keer dat de prijzen worden toegekend.
15 nieuwe accommodaties hebben het certificaat met het keurmerk ontvangen. 6 hotels : Park Inn by Radisson Brussels Midi, Thon Hotel EU, Stanhope, hotel Le Plaza, Dolce La Hulpe Brussels, NH Atlanta; twee B&B-locaties : La Chambre de Plume et le BiHome; 2 jeugdherbergen: Jacques Brel en Auberge des 3 Fontaines; tenslotte ook 3 locaties in de nieuwe categorie Special Venues: The Event Lounge, Le Concert Noble, Tour&Taxis. Dit betekent dat Brussel op dit moment reeds over 19 accommodaties (13 hotels, 4 B&B en 2 jeugdherbergen) en 3 evenementlocaties beschikt die het 22 Green Key keurmerk mogen dragen.
Wereldwijd behaalden reeds meer dan 2.000 instellingen het Green Key certificaat in 36 landen: België (Vlaanderen bijna 90, 22 inBrussel, 5 in Wallonië), Nederland (+ /- 500), Frankrijk (+/- 700), en in andere landen in Europa (Oost en West), Azië, Midden-Oosten, Midden-Amerika en Noord-Afrika.
Meteen na mijn aantreden als minister van toerisme, heb ik besloten om het keurmerk Green Key te ondersteunen en aan te moedigen. Het keurmerk is exclusief voor de toeristische sector en streeft ernaar om de ecologische voetafdruk van de sector te verminderen. Daarmee draagt het keurmerk bij aan de positionering van Brussel als duurzame bestemming, aldus Christos Doulkeridis.
De kandidaten moeten voldoen aan verschillende criteria op het gebied van algemeen duurzaam management, betrokkenheid van het personeel, informatie over duurzaamheid aan de klanten (documentatie, aangepaste signalering, ), beheer op het gebied van water, huishouding en schoonmaak, energiebeheer, afvalbeheer, voeding, administratie en kantoorwerk, binnenklimaat en groene ruimtes. Het keurmerk brengt dus de criteria samen van duurzame prestaties en duurzaam beheer. Het keurmerk bestaat sinds 1994 en is onafhankelijk en neutraal (het wordt verdedigd door een netwerk van NGOs).
Op dit moment heeft bijna 16% van alle Brusselse hotelkamers (erkend door de Cocof) het Clé Verte/Green Key/Groene Sleutel keurmerk. Als men rekening houdt met de belangrijke andere bestaande keurmerksystemen in het Brussels Gewest (EMAS, Green Globe en het keurmerk Entreprise éco-dynamique), dan komt Brussel aan een totaal van 30% hotelkamers met een duurzaam keurmerk. Daarmee positioneert Brussel zich op het niveau van de hotels bij de meest groene Europese bestemmingen. In milieutermen is dat effect niet te verwaarlozen aangezien het jaarlijks toegekende keurmerk een constante verbetering vraagt aan de bedrijven.
Wie een auto huurt, wil zekerheid en duidelijkheid zodat men niet voor onaangename verrassingen komt te staan, noch bij het ophalen, noch bij het inleveren van de wagen. Bemiddelaar in autoverhuur Sunny Cars biedt die zekerheid met een all-in formule en nu ook met de lancering van een nieuwe PREMIUM PAKKET.
Via Sunny Cars kun je wereldwijd een auto huren, in ruim 90 landen met 5000 ophaalplaatsen. Dat Sunny Cars een zorgeloze reis garandeert is al langer bekend, met een all-in formule en een super klantvriendelijke service.
De zorgeloosheid bij het huren wordt nu nog groter dankzij de invoering van een premium pakket in Italië, Portugal, Spanje, Griekenland en Kroatië met volgende voordelen. De huurder krijgt gegarandeerd een jonge auto, minder dan één jaar oud of met maximum 25.000 kilometer. In het pakket is ook een extra bestuurder standaard inbegrepen (uitgezonderd Griekenland) en de wagen wordt ingeleverd met een identieke benzinestand als bij het ophalen (formule FF).
Extra handig is de Quick Check-in hetgeen betekent dat je bij aankomst in de luchthaven sneller kunt vertrekken. Het is mogelijk omdat de reisagent bij de boeking meteen de rijbewijs- en paspoortgegevens van de klant invoert. Dat moet dus niet meer bij aankomst gebeuren hetgeen de wachttijd aanzienlijk verkort, zeker met een aparte Premium check-in balie op de luchthaven.
De Krokusvakantie heeft zijn naam niet gestolen want in februari zie je inderdaad de eerste bloemen die door de grond priemen. Maar van zachte temperaturen is er nog helemaal geen sprake. Daarvoor kun je beter op reis naar het altijd zomerse GAMBIA, naar het mooiste kleine land van Afrika dat tijdens de Krokusvakantie en het ganse voorjaar bekoort.
Gambia ligt aan de westkust van Afrika en is één van de makkelijkst bereisbare landen van het continent. De verbinding is vlot, maar zes uur vliegen, en ter plaatse word je ontvangen door vriendelijke mensen die in een veilig land wonen. Omwille van deze risicoloze omgeving wordt Gambia ook wel eens Afrika voor beginners genoemd. Het betekent dat je er ook met kinderen kunt naartoe reizen, bijvoorbeeld tijdens de Krokusvakantie, wanneer het daar volop zomert.
Het is wat om tijdens onze winter te genieten van temperaturen tot dertig graden en meer, op hagelwitte stranden met palmbomen, precies als op de aantrekkelijke plaatjes in de reisbrochures. Regenen doet het nauwelijks of helemaal niet want onze wintermaanden zijn de beste reistijd voor Gambia.
Het is een klein land, twee langgerekte stroken op beide oevers van de Gambia rivier. Door de korte afstanden is het makkelijk om vanaf je verblijfplaats aan de oceaan allerlei dagexcursies te plannen die ook de kinderen zullen boeien. De natuurpracht van Gambia is overweldigend en met de oprichting van nationale parken wordt de natuur beschermd voor de komende generaties. De vogelrijkdom is uniek en ook de flora is buitengewoon. Door de mengeling van tropische temperaturen en hoge vochtigheidsgraad is Gambia een natuurparadijs waar alles uitbundig groeit en bloeit.
Aan de kust van Gambia vergeet je makkelijk de thuiswinter. Je lichaam wordt gestreeld door de zon en de zachte passaatwinden in plaats van de koude en de striemende noordenwind.
Reis je tijdens de Krokusvakantie naar Gambia dan moet je zeker de vliegtuigprijzen met vertrek vanuit Schiphol Amsterdam bekijken. De vakantie bij onze noorderburen valt niet in dezelfde periode en precies daardoor kun je een goedkoper ticket aanschaffen. Arkefly (www.arkefly.nl)en Corendon (www.corendon.be) vliegen rechtstreeks op Banjul.
Plezier, thuisgevoel en trouw verenigd bij Logis !
Hotel-restaurantketen Logis lanceert het programma OLogis, een pan-Europese campagne voor klantenbinding, in het kader van zijn strategie om de competitiviteit van zijn netwerk te verhogen, zich verder te ontwikkelen en de hotelhouders opnieuw in het hart van het merk te plaatsen. Daarnaast beantwoordt het concept van PlezieroLogis aan de zoektocht naar plezier van hun hedonistisch cliënteel.
De Logis, het eerste netwerk van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa, lanceert in januari 2013 zijn nieuw programma voor klantenbinding, dat zich uitstrekt over alle Europese Logis. Hierbij richt het zich op zowel zakelijke als vrijetijdsklanten, tijdens de week of in het weekend. Vanaf een aankoopbedrag van 20 per persoon, kunnen de gasten voortaan punten verzamelen in het hotel, maar bovendien ook in het restaurant. Op deze manier kunnen loyaliteitscheques verdiend worden die uitnodigen tot nog meer plezier in de Logis.
Naast de magnetische kaart OLogis, zullen de klanten ook een persoonlijk profiel kunnen activeren op o-logis.com. Dit stelt hen bijgevolg in staat om hun puntensaldo of de geschiedenis van hun verschillende verblijven te bekijken, alsook hun loyaliteitscheques te downloaden die ze uiteraard ook aan vrienden kunnen schenken. Deze website, speciaal ontworpen voor verschillende digitale formaten (smartphone, tablet, pc, ), laat de gebruikers toe om hun klantenkaart te raadplegen
eender waar ze zich bevinden.
«Dit nieuwe programma omvat de meest ambitieuze stap uit ons strategisch plan, dat voornamelijk een verbetering van onze competitiviteit beoogt en een vooruitgang verzekert voor de komende drie jaar», beklemtoont Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van Logis. «OLogis kadert zich in de persoonlijke aanpak die trouwens al onze hotels karakteriseert.» De Logis positioneren zich bovendien meer dan ooit als plezierige bestemmingen, die zich richten op een hedonistisch cliënteel dat nood heeft aan een uitstapje, herbronning en kwaliteit. Deze levensgenieters vormen het doelpubliek voor deze klantenbindingsactie en kenmerken zich door een gezonde nieuwsgierigheid, een verlangen om te genieten van het moment en zichzelf een rustpauze te gunnen, evenals hun ontdekkingszin en hun belang aan waarden. Om zich duidelijk te onderscheiden van hotelketens, gastenkamers of herbergen, heeft dit netwerk de PlezieroLogis ontwikkeld. Dit gaat veel verder dan een simpel concept, en promoot een authentieke denkwijze, die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.
Elke hoteluitbater verzekert een gepersonaliseerde, aandachtige en spontane ontvangst, met een permanente zorg om zijn gasten momenten van rust, welzijn en ontdekking te garanderen, zijn kennis van de omgeving te delen, de mooiste nabijgelegen plaatsjes aan te raden en onvergetelijke ervaringen voor te stellen. De 2.600 etablissementen verdeeld over 8 landen verschillen sterk en beroepen zich elk op een uniek karakter, maar toch delen ze allen eenzelfde klantgerichtheid en creëren ze zo een unieke relatie met elke gast.
DE BELGEN GAAN VOOR TRADITIE TIJDENS DE EINDEJAARSFEESTEN
Traditioneel, met de familie, gezellig en bereid op voorhand: dat zijn de sleutelbegrippen voor de feestmaaltijden van de Belgen met eindejaar.
De resultaten van de enquête die Delhaize recent bij 2000 personen gehouden heeft rond de tendensen voor de feestmaaltijden van het eindejaar 2012 zijn duidelijk: dit jaar kiezen de Belgen voor de traditionele waarden om hun feesten voor te bereiden. Zo blijkt dat het belangrijkste voor de Belgische consument is dat hij zelf een traditionele maaltijd kan klaarmaken met de familie erbij, maar dat hij ondertussen ook bij zijn gasten kan blijven. Bovendien wilt hij dit alles binnen een democratisch budget. Delhaize merkt ook dat de meeste consumenten hun boodschappen voor de eindejaarsmaaltijd in een supermarkt zullen doen (ook via e-commerce), dat de mensen die toch een originele maaltijd willen klaarmaken eerder naar de wereldkeuken neigen om hun gasten te verbazen en dat heel wat mensen de feestdagen thuis vieren met een tête-à-tête.
De eerste grote tendens die Delhaize vaststelt bij deze enquête is dat meer dan 80% van de Belgische consumenten van plan is om een traditioneel gerecht klaar te maken voor de eindejaarsfeesten, een tendens die kan verklaard worden door een terugkeer naar vaste waarden in deze tijden van economische onzekerheid. De meest populaire traditionele gerechten zijn de schotels die samen aan tafel worden klaargemaakt zoals fondue, steengrill, raclette en de klassiekers kalkoen en wild.
Voor de bubbels blijft de Belg de voorkeur geven aan champagne (48%), gevolgd door cava (33%).
De tweede grote tendens die Delhaize vaststelt, is dat meer dan 65% van de Belgen de eindejaarsfeesten met de familie wil doorbrengen, thuis of bij iemand anders. Deze tendens wordt bevestigd voor zowel kerstavond, kerstdag als nieuwjaarsdag. Opmerkelijk is dat toch ook meer dan 42% oudejaarsavond met de familie zal doorbrengen.
De derde grote tendens die blijkt uit deze enquête is dat meer dan 58% van de ondervraagde personen vindt dat bij de gasten kunnen zijn het belangrijkste criterium is voor een geslaagd feestmaal. Ook al wil de consument zelf koken, toch wil hij tijd doorbrengen met zijn gasten. Hij zal dus kiezen voor praktische producten waarmee hij tijd kan winnen in de keuken om gezellig bij zijn gasten te kunnen zijn.
Naast deze 3 grote tendensen stelt Delhaize ook enkele andere opvallende zaken vast. Wanneer het gaat om de belangrijkste criteria voor een geslaagd feestmaal, staat de gasten trakteren op een feestmaal op de tweede plaats. De kwaliteit van de maaltijd blijft dus heel belangrijk, drie vierden van de consumenten zal bovendien zijn eigen kooktalenten aanspreken en zelf een feestmaal bereiden. Het derde belangrijkste criterium is een evenwichtig budget (+25%). Wat de uitgaven betreft, voorzien de Belgen een gemiddeld budget van 35 per persoon voor een feestmaal, ofwel een stijging met 2 in vergelijking met 2011.
Delhaize stelt ook nog vast dat 91% van de consumenten de producten voor hun feestmaal zal kopen in een supermarkt. Ze gaan doorgaans een week op voorhand naar de winkel voor de droge voeding en de dranken, en één of twee dagen op voorhand voor de verse producten. We merken ook dat zij die niet kiezen voor traditie maar een origineel feestmenu willen klaarmaken eerder voor de wereldkeuken, en dan vooral voor de Aziatische keuken, kiezen om hun gasten te verbazen.
Ten slotte brengt 12% van de Belgische consumenten de feesten door met zn tweeën. Een maaltijd klaarmaken voor weinig mensen is een tendens die we al het hele jaar door merken.
Jupiler NA wenst iedereen een veilig eindejaar toe!
Jupiler NA, de alcoholvrije variant van het favoriete bier van de Belgen, zal tijdens de laatste week van het jaar een nationale abribus-campagne uitrollen om chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer.
De beste keuze is daarom : geen alcohol drinken als je rijdt. Tegelijkertijd betekent Bob zijn echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig glas bier tijdens de eindejaarsperiode.
Jupiler NA biedt bijvoorbeeld een perfect alternatief. De boodschap is dus : verantwoord genieten om mooie feestdagen tegemoet te gaan door jezelf en je medereizigers veilig thuis te brengen!
AB InBev droomt ervan het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. Als brouwer van een breed assortiment aan bieren, hecht het bedrijf veel belang aan verantwoorde consumptie. Zo zijn er ook momenten waarop een glas alcohol minder of helemaal niet gepast is, bijvoorbeeld als men nog moet autorijden of op het werk. AB InBev heeft zich geëngageerd om tegen 2014 wereldwijd minstens een half miljard volwassen consumenten extra bewust te maken van het feit dat drinken en rijden niet samengaan. En natuurlijk dragen ook de merken hun steentje bij: na de Drink 0,0, Blaas 0,0 campagne van Hoegaarden eerder dit jaar, promoot Jupiler NA tijdens deze feestperiode verantwoord rijgedrag via de opvallende Chauffeurs weten
ONLINE SOMMELIER EN INTERACTIEVE EINDEJAARSKALENDER
De vernieuwde Delhaizewebsite maakt de voorbereiding van de feesten nog makkelijker en smakelijker
Met de feestdagen in het vooruitzicht lanceert Delhaize een feestelijke versie van haar website met enkele nieuwigheden. Een herziening die zich richt op het tafelplezier, zowel voor elke dag als voor speciale gelegenheden, met heel wat suggesties voor alle smaken en alle budgetten. Naast deze vernieuwing stelt de Delhaize-site twee originele diensten voor om klanten te helpen bij het bereiden van hun eindejaarsfeesten : gratis en persoonlijk advies van een online sommelier en een eindejaarskalender die iedere dag nieuwe promoties, recepten, ideeën en tips geeft voor geslaagde feesten.
Delhaize.be wil een extra service aanbieden aan haar klanten. Zo stelt Delhaize aan de internauten nieuwe oplossingen voor om ten volle zonder de geringste stress van deze periode te genieten ! Zo werden nieuwe online diensten special feesten op punt gesteld om de voorbereidingen van de Delhaize-klanten van thuisuit te vergemakkelijken.
Hoe de juiste wijn kiezen bij de feestmaaltijd wanneer je geen kenner bent ? Ieder jaar kunnen de klanten, naast de wijnraadgevers aanwezig in iedere Delhaize-winkel, eveneens genieten van gepersonaliseerde tips van een sommelier met enkele muisklikken. Met de online sommelier biedt Delhaize de mogelijkheid een beroep te doen op een professional en positioneert ze zich als een echte wijnspecialist. Het menu, de soorten schotels, de voorkeuren, het budget, alles wordt in rekening genomen bij de selectie. De Sommelier antwoordt gratis op de vragen van de internauten binnen de 48 werkuren en stelt hen een wijnselectie voor die perfect past bij hun menu en hun budget. Een dienst die de maaltijden van de Delhaize-klanten zal doen schitteren en hun genodigden volledig versteld zal doen staan! Afspraak op http://nl.delhaize.be/acties/onlinesommelier
Delhaize innoveert deze winter door een online eindejaarskalender te creëren. Iedere dag informeert deze kalender de klanten van de laatste promoties en exclusiviteiten in de winkel. Bovendien geeft dit middel heel wat tips om de organisatie van de eindejaarsmaaltijden en heel wat feestelijke recepten te plannen.
Afspraak op http://nl.delhaize.be/eindejaar.
De website van Delhaize werd in een nieuw kleedje gestoken. Er zijn verschillende nieuwigheden zodat de klantenservice van Delhaize nog verbeterd en er nog meer culinaire tips en inspiratie voor elke beschikbaar zijn. Dankzij deze verbeteringen hebben de klanten van Delhaize de mogelijkheid zich te inspireren op de verschillende seizoensthemas, waarmee promoties, exclusiviteiten en heel wat recepten gepaard gaan. Een onmisbare website om de tafel dag na dag op te vrolijken en genodigden te verrassen ! www.delhaize.be
Net iets meer dan 10 jaar na de oprichting zet Thomas Cook Airlines voor zomer 2013 een nieuwe en grote stap voorwaarts.
Thomas Cook airlines: lijnvluchten en directe vluchten. Met focus op de meer verkoop van vliegtuigtickets wijzigt de luchtvaartmaatschappij van Thomas Cook Belgium haar statuut. Vooral gekend om de vakantievluchten (chartervluchten) stijgt Thomas Cook Airlines (Belgium) voortaan op als volwaardige commerciële luchtvaartmaatschappij met lijnvluchten.
Het nieuwe statuut levert tal van voordelen op : meer vluchten: vanaf deze zomer (april 2013) plant Thomas Cook Airlines het aantal vluchten per bestemming drastisch te verhogen. Rechtstreekse vluchten, eveneens vanaf april 2013 zal Thomas Cook Airlines nog slechts een minimum aan driehoek vluchten opereren, het aantal vluchten met tussenlanding daalt hierdoor drastisch. Gekende vertrekuren: Thomas Cook Airlines communiceert voortaan de vertrekuren van haar vluchten al maanden op voorhand en geniet van klokvaste vertrekuren: voor een groot aantal vluchten liggen de vluchturen vast en zullen dus niet meer na reservatie wijzigen. Ook de IATA code werd gewijzigd, voortaan geniet Thomas Cool van de HQ-code wat staat voor High quality en wordt de maartschappij in het internationale systeem voor GDS reserveringen opgenomen.
In juli en augustus wordt Nice 3 maal per week vanuit Brussel én Luik aangevlogen, Bastia krijgt 2 luchten per week, Biarritz 1 vlucht en Reykjavik 2 vluchten per week, telkens vanuit Brussel.
Ondanks de lage prijs behoudt de maatschappij haar high level service met 20 kg bagage, 6kg handbagage en kunnen maaltijden worden bijgeboekt. De maatschappij biedt eveneens een premium service van 30 of 40 per vlucht met inbegrip van aparte check-in, 22 kg bagage, champagne en maaltijd aan boord.
Om de commerciële activiteiten van Thomas Cook Airlines naar een succes te brengen, heeft de luchtvaartmaatschappij een afzonderlijke commerciële cel van luchtvaartprofessionals uitgebouwd. Dit departement zal haar activiteiten runnen naast het operationeel departement van Thomas Cook Airlines. De activiteiten van Thomas Cook Airlines Belgium blijven deel uitmaken van de toeristische groep Thomas Cook Belgium.