:roll:
Center Parcs brochure 2013: voor én door consumentenxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Center Parcs brochure 2013 is een unieke co-creatie in samenwerking met consumenten. Het nieuwe project zal ook als app voor iPad verkrijgbaar zijn en is een enorme evolutie op vlak van de marketing- en communicatiestrategie van de groep.
Dat Center Parcs naar haar gasten luistert is geen nieuws meer, maar deze keer gaat de groep nog een stapje verder door de consumenten nauw te betrekken in de creatie van haar belangrijkste marketingsupport : haar jaarlijkse brochure.
De gezinnen die hebben meegewerkt aan dit concept, een primeur in Europa, konden zich via Facebook kandidaat stellen. Uit meer dan 600 enthousiaste reacties werd een selectie gemaakt waarbij rekening werd gehouden met de sfeer en de doelgroep van de verschillende Center Parcs parken in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk. In ruil voor hun medewerking mochten de families zich een lang weekend bij Center Parcs vermaken en, op basis van een uitgebreide briefing, verslag doen van hun ervaringen. Zo konden ze de meest representatieve fotos uitkiezen om de paginas van hun favoriete park vorm te geven. Het resultaat, een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips, laat duidelijk zien wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie.
Wij zagen veel enthousiasme bij de geselecteerde gezinnen en het creatieve team, een mooie chemie. Het is daardoor een brochure geworden met een echt verhaal van echte mensen. Een primeur waar we trots op zijn. Paul Geraeds, xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Marketing Directeur Center Parcs Europe, geeft aan dat het grooste deel van de beschrijvingen in de brochure anders is dan wat Center Parcs zelf zou hebben geschreven. De input van de consument is dus enorm. Geraeds beschrijft het proces als volgt: Het was voor ons een spannend maar ook heel logisch experiment, want wie kan een park beter aan iemand anders uitleggen dan onze gasten vanuit hun eigen ervaring? De samenwerking met de gasten zorgde voor verschillende voorkeuren, waardoor de cover van de brochure niet in elk land gelijk is.
Center Parcs wil -dankzij de positieve ervaring met de co-creatie- het hele project niet enkel herhalen, maar wil het concept user generated content nog een extra dimensie geven. Zo zouden de fotos van de gasten zelf in de brochure opgenomen worden en via sociale netwerken zoals Flickr verspreid worden.
Voor het groeiend aantal consumenten dat hun vakanties online voorbereidt en reserveert, zal Center Parcs haar nieuwe brochure 2013 ook aanbieden in digitale vorm voor de iPad, verkrijgbaar in de App Store vanaf januari. Center Parcs hoopt met het aanbieden van Center Parcs brochure App, met onder andere Youtube filmpjes, videos met impressies van de parken, extra fotos en de mogelijkheid tot doorlinken, de huidige doelgroepen nog beter te bedienen. Potentiële gasten kunnen dankzij de app nog eenvoudiger parken vergelijken en een voorselectie maken. Het is zelfs mogelijk direct te boeken met behulp van de app.
www.centerparcs.be/app
|