Voor de kwaliteit & authenticiteit minnende Italië-liefhebber
Reizen die je met een maximum aan flexibiliteit zelf kan samenstellen en waar je honger naar authenticiteit meteen gestild wordt: geen land waar dat beter kan dan in Italië. Thomas Cook breidt zn aanbod begeleide reizen en self drives dit zomerseizoen gevoelig verder uit, en heeft voor de reiziger die steeds weer op zoek gaat naar echtheid en authenticiteit een paar onvergetelijke Italiaanse reiservaringen in petto.
Helemaal nieuw in het Thomas Cook-aanbod voor zomer 2012: Elba, het kleine, nog heel authentieke eiland op 10 km van de Toscaanse kust, waar je heen reist voor de rust en de natuur, maar ook voor de levendige jachthavens, mooie stranden en duikmogelijkheden.
Met zn uitbreiding van de vakantievluchten vanuit de luchthaven van Luik biedt Thomas Cook niet alleen een maximum aan bestemmingen en flexibiliteit, maar ook vliegreizen tegen de scherpste prijzen op de markt.
Het animatieconcept van de Junior Clubs dat Thomas Cook samen met Studio 100 heeft opgezet, is een succes. Kinderen van 4 tot 12 jaar duiken in juli en augustus op hun vakantiebestemming helemaal onder in de wereld van K3, Piet Piraat, het Huis Anubis en Mega Mindy. Nieuw voor de zomer is dat alle Junior Clubs uit het vlieg-en autovakantiesegment worden gebundeld in een aparte brochure Thomas Cook Junior Clubs, 4 hotels stellen hun Junior Clubs al open in mei en juni voor kinderen van 3 tot 6 jaar: Resta Grand Resort in Marsa Alam, Sea World Resort & Spa in Side, Viva Cala Mesquida Park & Club op Mallorcaen Stella Makadi in Makadi Bay, Hurghada.
In totaal vind je niet minder dan 11 Thomas Cook Junior Clubs in deze brochure, waaronder alweer 3 nieuwkomers: Xanthe Resort in Side, Resta Grand Resort in Marsa Alam, Club Eldorador Aladin in Djerba. RVH.
DFDS Seaways en LD Lines plannen nieuwe route Calais-Dover
De Kamer van Koophandel van Parijs besliste gisteren, met onmiddellijke ingang, tot een liquidatie van SeaFrance, operationeel op de route Calais-Dover. Nog in 2011 besloten de maatschappijen DFDS Seaways en LD Lines een aantal activa van SeaFrance onder te brengen in een joint venture maar de bid werd door de Parijse Kamer van Koophandel afgewezen in december jl.
De logica van een joint venture tussen DFDS Seaways en LD Lines blijft intussen overeind, zoals eerder reeds werd gesteld. Bovendien is onze joint venture een unieke kans voor het creëren van een reeks duurzame Franse jobs en voor het in de vaart zetten van schepen onder Franse vlag.
Om die reden kunnen wij dan ook bevestigen dat wij de installatie van een nieuwe route Calais-Dover zullen blijven nastreven. Het is onze intentie op dit traject twee schepen onder Franse vlag in te zetten, met Franse bemanning. Voor het opstarten van de verbinding, het bieden van een kwalitatieve service, mikken we op een staf van 300 personen waarvan we hopen de aanwerving snel te kunnen starten.
Op de nieuwe route zullen schepen ingezet worden die nu eigendom zijn van de joint venture of die beschikbaar zijn op de markt. RVH.
Een Thomas Cook-klant krijgt ook meer waar voor zn geld: dat is absoluut geen holle slogan, maar een dagelijkse zorg waar op elk moment rekening mee gehouden wordt. Met de inmiddels gekende de sneeuwgarantie en de nieuwe unieke short sun
zongarantie komt Thomas Cook tegemoet aan de behoefte van de klant om op safe te spelen, een uniek aanbod op de Belgische vakantiemarkt.
De vroegboekkorting die Thomas Cook voor het zomerseizoen aanbiedt loopt tot 16 januari 2012 en levert fijne kortingen op. Met zn vroegboekgarantie gaat Thomas Cook een heel eerlijk engagement met de klant aan: de reisorganisator garandeert zn klanten dat ze de ruimste keuze én de beste prijs krijgen voor eender t welke reis, tot 31 oktober 2012. Gaan de prijzen bij Thomas Cook omlaag na 16 januari, dan krijg je als klant het verschil terugbetaald in de vorm van een Thomas Cook waardebon.
De vrije tijd die we kunnen doorbrengen met onze kinderen is haast altijd korter dan we zouden willen, de gezamenlijke vakantie is dan ook een ideaal moment om die schade in te halen. Thomas Cook stelt alles in het werk om die gezamenlijke familievakanties zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Reizende families moeten van de talloze voordelen kunnen genieten: vaste prijzen voor meereizende kinderen bij de vliegvakanties, een ruim aanbod aan familiekamers op de meest populaire bestemmingen, kinderen waarvan de ouders een autovakantie geboekt hebben, logeren vaak gratis tot 14 jaar.
Sinds kort kan je de Thomas Cook brochures ook downloaden op je i-pad. Milieuvriendelijk, makkelijk, handig én de perfecte instap voor doe-het-zelvers die vaak gewoon niet weten welke mogelijkheden en extras de reisorganisator hen allemaal te bieden heeft.
Het volstaat om de app GRATIS te downloaden en je kan meteen terecht op een hele boekenplank vol Thomas Cook brochures. Maak vervolgens je eigen reisprofiel op en stel je reisverlanglijstje samen. Niet toevallig dus dat de reisorganisator met deze nieuwe app de Travel Magazine Award Innovatie van het Jaar 2011 won! RVH.
Reizen in 2012, we doen het compleet anders dan decennia geleden. Waar vroeger één lange familievakantie per jaar werd geboekt kiezen mensen nu steeds meer voor
verschillende kortere vakanties en breaks, soms met het hele gezin, maar soms ook met 2 of onder vrienden. Omdat iedereen een steeds drukker leven leidt is vrije tijd een schaars goed geworden en willen we die vijf vakantieweken per jaar op een zo slim en zo leuk mogelijke manier invullen. Risico nemen is uit den boze, een vakantie moet tegenwoordig absolute garantie op welslagen bieden! We kiezen ze zorgvuldig uit met oog voor kwaliteit en precies op onze maat en onze behoefte van het moment gesneden.
Reisorganisator Thomas Cook komt helemaal tegemoet aan die veranderende vakantiebehoeften: het ruimste aanbod, dichtbij of verder weg, voor elk moment van het jaar, voor elke gelegenheid, voor elk gezelschap en of je nu veel tijd ter beschikking hebt of nood aan een korte, verkwikkende break, Thomas Cook heeft de vakanties die je op het lijf geschreven is in de aanbieding.
Van een klein charmehotel in de Champagne waar je een voorraadje champagne kunt inslaan tot het all-inclusive resort aan de Turkse Rivièra waar de kinderen eindeloos plezier beleven aan de Studio 100-animatie van de Thomas Cook Junior Club, van het vakantiedomein in het Franse zuiden waar je met het hele gezin in de zomermaanden heen gaat tot het wellnesshotel dat je boekt voor een vriendinnenweekend, van de motortocht met maten door de Baltische staten tot een onvergetelijke rondreis doorheen Zuid-India met zn tweetjes: Thomas Cook heeft een veel ruimer aanbod dan je zou denken!
Voorts beseft de reisorganisator ook dat een maximum aan flexibiliteit daarbij primordiaal is. De belangrijkste vakantiebestemmingen worden s zomers haast dagelijks aangevlogen zodat je alle vrijheid hebt zelf je vertrek- en aankomstdag te bepalen, de Thomas Cookreiziger krijgt ruime mogelijkheden aangereikt om ter plekke zijn vakantie volgens zijn ritme en zijn noden samen te stellen. RVH.
Brussels Airlines met splinternieuwe Business en Economy Class naar New York en Afrika
Naar New York of naar één van de vele Afrikaanse bestemmingen vliegen met Brussels Airlines wordt comfortabeler dan ooit. Brussels Airlines investeert dit jaar 30 miljoen euro in luxueuze flat bed zetels in Business Class, superieur zitcomfort in Economy Class, trendy design en revolutionaire entertainmenttechnologie van de allerlaatste generatie. Met dit nieuwe kwaliteitsproduct herpositioneert Brussels Airlines zich als een kwalitatieve trendsetter.
De passagierscabines van de Airbus A330 van Brussels Airlines ondergaan in de loop van 2012 een ware metamorfose waarin design, innovatie, comfort en de hoogste kwaliteit centraal staan. Onze verwachtingen en ambities zijn hoog gespannen want we introduceren een superieur in-flight product gebaseerd op de laatste nieuwe technologie en gebaseerd op de feedbackvan duizenden passagiers , zegt co-CEO Bernard Gustin.
Brussels Airlines Business Class passagiers kunnen binnenkort genieten van een nieuwe trendy zetel die in een handomdraai kan omgetoverd worden tot een volledig flat bed (180° horizontale positie) van bijna twee meter lang. Het flat bed is uitgerust met een pneumatisch luchtkussen zodat de passagier zelf de zachtheid of hardheid van zijn zetel kan regelen.
De Economy Class passagiers reizen binnenkort in een stijlvolle, ergonomisch gevormde zetel die door Italiaanse designers werd ontworpen en die meer beenruimte en zitcomfort biedt. Passagiers zullen de 83cm beenruimte weten te appreciëren, die hen zal toelaten om nog beter te ontspannen tijdens de vlucht.
Revolutionair is zonder twijfel de nieuwe RAVE in-flight entertainment technologie waarvoor Brussels Airlines tot de launch customers behoort. Zowel in Business Class als in Economy Class zal het RAVE programma beschikkbaar zijn in zes verschillende talen.
Het eerste vliegtuig zal deze lente in gebruik worden genomen. De werken zijn toevertrouwd aan Lufthansa Technik. De nieuwe lijnvluchten naar New York zullen met het nieuwe in-flight product worden uitgevoerd en geleidelijk aan zullen in de loop van 2012 ook de Afrikaanse bestemmingen van deze impressionante upgrade kunnen genieten. RVH.
De Champagne ESTERLIN draagt de meest romantische en tederste van zijn cuvées, de CLEO Rosé de saignée, aan verliefde paartjes en mooie dagen op.
CLEO Rosé «de saignée» zit in een sobere fles met bijna vrouwelijke rondingen die zelf verpakt is in een elegante, ronde en glanzende doos. Een verfijnd geschenk voor Valentijn of om de lente en de eerste mooie dagen te vieren.
Achter de fascinerende kleur, de toetsen van rode vruchten en de kruidige basis van deze uitzonderlijke cuvée schuilt een concentraat van frisheid waarvan de visuele schoonheid enkel geëvenaard wordt door de aromatische densiteit.
CLEO Rosé «de saignée» laat het plezier voortduren tot in de zomer en is het perfecte gezelschap tijdens een gezellig avondje met vrienden, een leuke barbecue op de buiten of een romantisch etentje bij valavond.
Deze cuvée wordt uitgebracht in een beperkte editie van 2160 exemplaren.
Aanbevolen verkoopprijs: 49,00 alles inbegrepen
Informatie en lijst met verkooppunten: 02/308.58.33
TECHNISCHE FICHE CUVEE CLEO ROSE DE SAIGNEE
Rosé de saignée is een champagne waarbij de schil van de zwarte druiven na hetpersen het sap heeft gekleurd. Andere rosé champagnes worden vervaardigd door een kleine hoeveelheid rode wijn, geproduceerd onder de benaming Champagne, te mengen met de witte champagnewijn.
Assemblage: 100 % Pinot Meunier (afkomstig van 3 percelen met oude wijnstokken van Mancy).
Een gisting van ongeveer 14 uur, gevolgd door het vullen van de vaten. De alcoholische fermentatie gebeurt in vaten (gedurende ongeveer 15 dagen). Vervolgens worden de wijnen in inox vaten gegoten.
DEGUSTATIECOMMENTAAR
De neus is fris en expressief. De indruk van een mand vol rode vruchten dringt zich op: de aanzet is direct en rechtuit. De aromas van rode bes, zwarte bes, braambes en kers worden verrijkt met een subtiel vleugje vinositeit. De afdronk is vlezig en imposant. Deze rosé wordt gekenmerkt door een speels, opvallend roze met heldere
weerspiegeling.
De vorm van de fles van de Cuvée Cléo is zo apart dat iedere vorm van mechanisering uitgesloten is. Het draaien en degorgeren gebeurt dus manueel.
CLEO Rosé de saignée past perfect bij een stukje lamsvlees, gegrilde vis en een zurig dessert met rode vruchten.
CHAMPAGNE ESTERLIN:
25 avenue de Champagne 51200 EPERNAY -www.champagne-esterlin.com
De Champagne ESTERLIN draagt de meest romantische en tederste van zijn cuvées, de CLEO Rosé de saignée, aan verliefde paartjes en mooie dagen op.
CLEO Rosé «de saignée» zit in een sobere fles met bijna vrouwelijke rondingen die zelf verpakt is in een elegante, ronde en glanzende doos. Een verfijnd geschenk voor Valentijn of om de lente en de eerste mooie dagen te vieren.
Achter de fascinerende kleur, de toetsen van rode vruchten en de kruidige basis van deze uitzonderlijke cuvée schuilt een concentraat van frisheid waarvan de visuele schoonheid enkel geëvenaard wordt door de aromatische densiteit.
CLEO Rosé «de saignée» laat het plezier voortduren tot in de zomer en is het perfecte gezelschap tijdens een gezellig avondje met vrienden, een leuke barbecue op de buiten of een romantisch etentje bij valavond.
Deze cuvée wordt uitgebracht in een beperkte editie van 2160 exemplaren.
Aanbevolen verkoopprijs: 49,00 alles inbegrepen
Informatie en lijst met verkooppunten: 02/308.58.33
TECHNISCHE FICHE CUVEE CLEO ROSE DE SAIGNEE
Rosé de saignée is een champagne waarbij de schil van de zwarte druiven na hetpersen het sap heeft gekleurd. Andere rosé champagnes worden vervaardigd door een kleine hoeveelheid rode wijn, geproduceerd onder de benaming Champagne, te mengen met de witte champagnewijn.
Assemblage: 100 % Pinot Meunier (afkomstig van 3 percelen met oude wijnstokken van Mancy).
Een gisting van ongeveer 14 uur, gevolgd door het vullen van de vaten. De alcoholische fermentatie gebeurt in vaten (gedurende ongeveer 15 dagen). Vervolgens worden de wijnen in inox vaten gegoten.
DEGUSTATIECOMMENTAAR
De neus is fris en expressief. De indruk van een mand vol rode vruchten dringt zich op: de aanzet is direct en rechtuit. De aromas van rode bes, zwarte bes, braambes en kers worden verrijkt met een subtiel vleugje vinositeit. De afdronk is vlezig en imposant. Deze rosé wordt gekenmerkt door een speels, opvallend roze met heldere
weerspiegeling.
De vorm van de fles van de Cuvée Cléo is zo apart dat iedere vorm van mechanisering uitgesloten is. Het draaien en degorgeren gebeurt dus manueel.
CLEO Rosé de saignée past perfect bij een stukje lamsvlees, gegrilde vis en een zurig dessert met rode vruchten.
CHAMPAGNE ESTERLIN:
25 avenue de Champagne 51200 EPERNAY -www.champagne-esterlin.com
Voor Sint-Valentijn creëerde Pierre Ledent een verleidelijke makaron in zalig rood, gevuld met vanilleganache en in het midden een gehemeltestrelende siroop van krieken. Het krokante en romige koekje werd op smaak gebracht met enkele stukjes amandelen, zachte ganache en een verrassende kriekensiroop die zich op het moment dat men vol overgave in het koekje bijt met de andere componenten mengt. Een cocktail van smaak en genot in de mond,een moment van puur genoegen om te delen.
Pierre Ledent ontwikkelde een hartvormig doosje in dezelfde kleur als de makarons. Het bevat 8 stuks van deze heerlijke snoeperij. De hartvormige Sint-Valentijnset bevat 8 makarons en is te koop voor 12 euro in de winkel van Pierre Ledent, Boterstraat 19, Brussel.
Pierre Ledent werd in 1971 in België geboren. Zijn talent werd in 1994 in Tokio bekroond met de gouden medaille van het prestigieuze Internationale Concours voor Jonge Patissiers, Confiseurs, IJsbereiders en Chocolatiers. Hij scheert in zijn vak momenteel hoge toppen met een heerlijk gamma Franse makarons in verleidelijke en verrassende smaken. RVH.
PIERRE LEDENT - Boterstraat 19 -1000 Brussel
Tel: 02 513 99 14 -www.pierreledent.be
open elke dag van 11 tot 19.30 uur behalve maandag van 13 tot 19.30 uur.
De Champagne ESTERLIN draagt de meest romantische en tederste van zijn cuvées, de CLEO Rosé de saignée, aan verliefde paartjes en mooie dagen op.
CLEO Rosé «de saignée» zit in een sobere fles met bijna vrouwelijke rondingen die zelf verpakt is in een elegante, ronde en glanzende doos. Een verfijnd geschenk voor Valentijn of om de lente en de eerste mooie dagen te vieren.
Achter de fascinerende kleur, de toetsen van rode vruchten en de kruidige basis van deze uitzonderlijke cuvée schuilt een concentraat van frisheid waarvan de visuele schoonheid enkel geëvenaard wordt door de aromatische densiteit.
CLEO Rosé «de saignée» laat het plezier voortduren tot in de zomer en is het perfecte gezelschap tijdens een gezellig avondje met vrienden, een leuke barbecue op de buiten of een romantisch etentje bij valavond.
Deze cuvée wordt uitgebracht in een beperkte editie van 2160 exemplaren.
Aanbevolen verkoopprijs: 49,00 alles inbegrepen
Informatie en lijst met verkooppunten: 02/308.58.33
TECHNISCHE FICHE CUVEE CLEO ROSE DE SAIGNEE
Rosé de saignée is een champagne waarbij de schil van de zwarte druiven na hetpersen het sap heeft gekleurd. Andere rosé champagnes worden vervaardigd door een kleine hoeveelheid rode wijn, geproduceerd onder de benaming Champagne, te mengen met de witte champagnewijn.
Assemblage: 100 % Pinot Meunier (afkomstig van 3 percelen met oude wijnstokken van Mancy).
Een gisting van ongeveer 14 uur, gevolgd door het vullen van de vaten. De alcoholische fermentatie gebeurt in vaten (gedurende ongeveer 15 dagen). Vervolgens worden de wijnen in inox vaten gegoten.
DEGUSTATIECOMMENTAAR
De neus is fris en expressief. De indruk van een mand vol rode vruchten dringt zich op: de aanzet is direct en rechtuit. De aromas van rode bes, zwarte bes, braambes en kers worden verrijkt met een subtiel vleugje vinositeit. De afdronk is vlezig en imposant. Deze rosé wordt gekenmerkt door een speels, opvallend roze met heldere
weerspiegeling.
De vorm van de fles van de Cuvée Cléo is zo apart dat iedere vorm van mechanisering uitgesloten is. Het draaien en degorgeren gebeurt dus manueel.
CLEO Rosé de saignée past perfect bij een stukje lamsvlees, gegrilde vis en een zurig dessert met rode vruchten.
CHAMPAGNE ESTERLIN:
25 avenue de Champagne 51200 EPERNAY -www.champagne-esterlin.com
Nieuwe EXKi Beurs in Brussel in teken van duurzaamheid
EXKi, de specialist in kwalitatieve snelrestauratie, speelt in op de huidige trends met haar nieuwe restaurant op het Beursplein van Brussel. Deze 18e EXKi in Brussel staat geheel in het teken van het ecoconcept en zal dienen als pilootproject voor toekomstige EXKis.
Het merendeel van het meubilair is gemaakt van gerecycleerd materiaal. Met wat verbeelding, is alles herbruikbaar! Zo zijn de banken en krukken bedekt met een stof die is gemaakt van gerecycleerde plastic flessen. Oude tafels zijn gebruikt om nieuwe hoge en lage tafels te maken. Om de ecologische voetafdruk nog verder te verlagen, is alle verlichting in LED of met laag verbruik.
De WeBike is een ronde tafel met drie fietsstoelen en drie stopcontacten, waar je door te fietsen tegelijkertijd je GSM, laptop of tablet kunt opladen. En dat terwijl je gewoon geniet van bijvoorbeeld een koffie, een broodje, en salade of een dessert. WeBike is ontwikkeld door het startersbedrijf WeWatt, een echte innovatie die perfect past bij het concept van EXKi. En een ideale manier om te genieten én in vorm te blijven!
Nieuw in de EXKi Beurs, Beursplein 2, open 7/7, is dat ze ook s avonds open is, tot 22u30. Het restaurant (450m²) situeert zich op 2 verdiepingen en biedt 130 plaatsen binnen en 120 plaatsen op het terras.
En bij nieuwe openingstijden horen ook nieuwe gerechten, zoals de EXKi carrées, gemaakt van biopizzadeeg; de Mitonnées, stoofpotjes met kip of ham; de Consommés, soep in Thaise of Indische stijl, en speciale formules voor 8,75 . De borden die s avonds worden gebruikt zijn herbruikbaar.
EXKi is de specialist in de betere fastfood, het EXKi-netwerk omvat 52 restaurants in België, Frankrijk, Luxemburg, Italië en sinds juni 2011 ook in Nederland. Chef Frank Fol bedacht de gerechten die een ruime keuze bieden tussen gezonde, evenwichtige recepten die bereid zijn met natuurlijke en verse eersteklas ingrediënten. RVH.
MSC Cruises lanceert nieuw concept met Aurea Suites
Het succesvolle kuur- en wellnessaanbod van MSC Cruises wordt verder verrijkt met de lancering van de verbluffende nieuwe Aurea Suites.
Deze luxesuites zijn sinds kort beschikbaar aan boord van de MSC Fantasia en de MSC Splendida. Ook de MSC Divina, het nieuwste vlaggenschip dat in mei van volgend jaar de vloot van de rederij komt versterken, zal Aurea Suites aanbieden.
De 28 weelderig ingerichte Aurea Suites, genoemd naar de geavanceerde Aurea Spa, bevinden zich op de prestigieuze bovendekken en zijn luxe wellness ten top. Gasten die een Aurea Suite boeken, ontvangen een schitterend wellness- en kuur-pakket: een welkomstcocktail in de SPA bar; onbeperkte toegang tot de Thermal Suite (Turks bad, kuurbad, sauna en relaxatieruimte); een persoonlijke afspraak met een arts van de Aurea Spa; een Balinese massage én relaxerende gezichtsmassage van 30 minuten en last but not least een sessie in het solarium.
Een verblijf in een Aurea Suite van MSC Cruises wordt een unieke ervaring. De passagiers kunnen hun geest ontspannen en hun lichaam laten verwennen terwijl ze enkele parels van de Middellandse Zee ontdekken.
Dankzij de baanbrekende kuur- en fitnessfaciliteiten van MSC Cruises is het bedrijf een marktleider geworden. Tijdens de recente Cruise International Awards werd de Aurea Spa van de MSC Splendida zelfs ondanks een harde concurrentie bekroond als "Best for Well-Being". Met de lancering van dit nieuwe initiatief legt de rederij de lat nog hoger. De prijzen van de Aurea Suite beginnen vanaf 1390 per persoon een cruise van 8 dagen/7 overnachtingen in de westelijke Middellandse Zee. RVH.
Brussels Airlines lanceert lijndienst naar New York JFK
Vanaf 1 juni 2012 verbindt Brussels Airlines de Europese hoofdstad met New York. Brussels Airlines zal vanaf dan dagelijks koers zetten naar New York JFK Airport met compleet vernieuwde Airbus A 330 vliegtuigen.
Het is de eerste eigen lijnverbinding van Brussels Airlines naar de States sinds het ontstaan van de luchtvaartmaatschappij in 2002. De ticketverkoop voor de lijndienst tussen Brussels Brussels Airport en New York JFK is opgestart.
1 juni 2012 wordt een historische dag in de geschiedenis van Brussels Airlines. Met de lancering die dag van een lijndienst tussen Brussels Airport en New York brengt Brussels Airlines de Belgische luchtvaart na een onderbreking van tien jaar terug naar de States.
De vluchten worden uitgevoerd met Airbus A 330-300 of A 330-200 toestellen die zijn uitgerust met een splinternieuwe business en economy class cabine (volledig flat bed in business en ergonomische economy zetels, laatste nieuwe individuele in-flight entertainment. technology in business en economy, ...) die een zeer comfortabele vliegtuigreis garandeert. Ter gelegenheid van de lancering zijn er speciale promotietarieven vanaf 399 euro alle taksen en servicekosten inbegrepen.
De vlucht vertrekts ochtends vanuit Brussels Airport en komt aan in de States kort na het middaguur. Het vertrek in New York is voorzien in de vooravond en de aankomst in Brussel is de dag daarop .s ochtends. De New York vlucht sluit dankzij deze uuregeling vlot aan op de Europese en Afrikaanse vluchten van Brussels Airlines zodat tientallen bestemmingen in Europa en Afrika mits een korte overstap in Brussels Airport perfect connecteren met deze transatlantische route. Brussels Airlines zal in New York JFK opereren vanuit Terminal 1. In Brussels Airport vertrekt het toestel vanuit de exclusieve Brussels Airlines long haul terminal (T zone).
Tijdens de vlucht kunnen passagiers genieten van de typisch Belgische gastvrijheid van de meertalige Brussels Airlines crew en ook van een uitstekend gastronomisch aanbod.
Passagiers die met Brussels Airlines reizen naar New York kunnen op elke vlucht Miles & More getrouwheidsmijlen sparen of uitgeven. Tickets zijn te koop via internet of de reisagent. RVH.
Reisorganisator streeft omzetverdubbeling na voor 2012
Nog meer Belgen op vakantie sturen. Dat is het ambitieuze voornemen van reisorganisator Corendon. Het afgelopen jaar zag de touroperator het aantal Belgische reizigers al met een derde stijgen. Voor 2012 zet Corendon nog meer in op de Belgische markt, met tal van nieuwe bestemmingen vanuit Brussel en Eindhoven én een verhoogde capaciteit.
Turkijespecialist Corendon streeft voor 2012 een verdubbeling van de omzet na. Niet niks, als je weet dat de touroperator al twee zomers op rij spectaculaire groeicijfers kan voorleggen. Zo tekende Corendon het afgelopen jaar een omzetstijging van 37% op.
Om nog meer Belgen te overtuigen van het uitgebreide en voordelige reisaanbod, vult Corendon zijn klantvriendelijke service aan:
Nieuwe vluchtbestemming vanuit Brussel: Dalaman.
Nieuwe reisbestemmingen vanuit Eindhoven: Istanbul, Kreta, Macedonië.
Uitbreiding capaciteit vanuit Brussel. Vanuit onze nationale luchthaven zet Corendon extra vluchten in op Noord-Cyprus en Turkije (Antalya, Bodrum).
Eerste vlucht op Tunesië vanuit Brussel. Nieuw voor 2012 zijn de vluchten op Tunesië vanuit Zaventem. Corendon werkt daarvoor samen met Tunis Air. De eerste vlucht staat gepland op 31 maart 2012.
De zomervakanties 2012 zijn al te boeken via de website www.corendon.be. De nieuwe brochure van Corendon kan je inkijken bij je reisagent. RVH.
NIEUWE COCKTAILS MET OF ZONDER ALCOHOL, OM TE ETEN OF TE DRINKEN, VOOR OF NA DE FEESTEN
De Crystal Lounge in het Sofitel Brussel La Louise is een fijne, luxueuze bar waar men graag een glaasje komt drinken of één van de rijkelijke cocktails degusteert. Onlangs werden er twee bijzondere cocktails toegevoegd aan de kaart: de Pina Colada revisited en de Crystal Green Mojito.
De Pina Colada revisited bevat de gekende elementen ananas en kokosnoot, maar wordt bijzonder door de geflambeerde rum. Een tweede nieuwe verrassing op de kaart is een alcoholvrije cocktail met anti-oxidanten ; een detox cocktail ideaal na de feestdagen. De cocktail samengesteld uit een zacht mengsel van groene thee, komkommer en limoen wordt opgefrist met gember en muntblaadjes. Een gezonde en frisse cocktail !
Crystal Green Mojito, zonder alcohol
Ingrediënten:10 cl groene thee, ½ limoen, 8 muntblaadjes, 2 cl komkommersiroop, enkele stukjes gember
Bereiding: De thee in een theepot laten trekken, giet de stukjes limoen, munt, gember en de komkommersiroop in een long drink glas, mengen. Vul het glas met crushed ice. Leng het mengsel aan met koude groene thee, mengen. Leg op de bovenlaag nog wat munt en voeg een mengstokje en een rietje toe.
Pina Colada revisited, om te eten
Ingrediënten:
In een vergiet : 10 cl ananassap, 4 cl slagroom
In het cocktailglas: 4 cl ananassap, 2 cl de cocosliqeur, 1cl cocossiroop
Om te branden: 4 cl rum
Bereiding: Giet het ananassap en de slagroom in het vergiet. Sluit dit af en plaats een gascartouche bovenop. Verwarm de rum en giet deze in een inox recipient. Vul het glas met ijsblokjes en giet het ananassap, de kokoslikeur en kokosiroop erin. Schenk nadien de cocktail in een glas. Giet daar bovenop de kokosmoes en bestrooi deze met geraspte en geroosterde kokosschilfertjes. Bedien de cocktail met een koffielepel en twee kleine rietjes. RVH.
Sofitel Brussels Le Louise, Guldenvlieslaan 40, 1050 Brussel, Tel 02 541 22 00
Brussels Airlines verhoogt frekwenties naar vijf Afrikaanse bestemmingen
Brussels Airlines verhoogt vanaf april 2012 haar vluchtfrekwenties naar vijf Afrikaanse bestemmingen aanzienlijk. Zowel naar Doula en Yaoundé (Kameroen), Abidjan (Ivoorkust) als Nairobi (Kenia) en Bujumbura (Burundi) verhogen de afreismogelijkheden en de zetelcapaciteit. Naar Kinshasa zal Brussels Airlines vanaf het volgende zomerseizoen vier keer per week non-stop vliegen. Deze frekwentieverhogingen zijn mogelijk dankzij de ingebruikname van een bijkomend langeafstandsvliegtuig.
Brussels Airlines verstevigt haar aanwezigheid op het Afrikaanse kontinent. Nadat dit jaar lijndiensten werden gelanceerd naar Bamako (Mali), Marrakech en Agadir (Marokko) biedt Brussels Airlines vanaf april 2012, veel meer afreismogelijkheden naar talrijke Afrikaanse bestemmingen, o.m. Yaoundé, Douala, Abidjan, Kinshasa, Nairobi en Bujumbura. Al deze bijkomende vluchten sluiten aan op het Brussels Airlines Europa en US aanbod.
Op verschillende routes introduceert Brussels Airlines bovendien een nagelnieuw in-flight product inclusief een nieuwe flat bed business class en economy zetels met individueel in-flight entertainment systeem. Vliegen met Brussels Airlines wordt zo comfortabeler dan ooit. Deze nieuwe kabine wordt begin 2012 voorgesteld. RVH.
CitySki, het grootste stedelijke ski resort ooit gerealiseerd in Europa, blikt terug op een succesvolle eerste editie met in totaal 11.000 bezoekers!
CitySki was, met haar 150 m lang, een groots skistation in het hartje van Brussel dat
van 10 tot 26 december 2011 iedereen skiplezier aanbood. Vooral bij kinderen was de skipiste erg geliefd, omwille van haar gemakkelijkheidgraad (groene piste) en de kinderinitiaties en animaties die voorzien waren. Ook studenten en scholen waren in grote aantallen aanwezig en kwamen er het einde van de examens vieren !
Ondanks het feit dat de weergoden hen niet altijd gunstig gezind waren, kan CitySki
zeer positieve bezoekerscijfers voorleggen. Tijdens de tweede openingsweek vonden dagelijks maar liefst 600 à 700 skiërs hun weg naar de piste. Tijdens het kerstweekend, kende CitySki een echt hoogtepunt: zij verwelkomden meer dan 4.000 skiërs!
Dankzij deze succesvolle eerste editie, heeft de organisatie beslist dat er in de Kerstperiode van 2012 zeker een tweede editie komt. RVH.
Hoegaarden 0,0 wenst iedereen een veilig eindejaar toe!
Hoegaarden 0,0, het eerste alcoholvrije Belgische witbier, is dezer dagen prominent aanwezig in het straatbeeld, op kerstmarkten en eindejaarsevenementen met een opvallende Drink 0,0 Blaas 0,0-campagne.
Via sampling en affiches wil Hoegaarden chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer en de beste keuze daarom is om geen alcohol te drinken als je rijdt. Bob zijn betekent echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig biertje tijdens deze eindejaarsperiode! Met de nieuwe heerlijke Hoegaarden 0,0, blaas je namelijk zeker 0,0 -en breng je je medereizigers veilig thuis!
Als leidinggevende brouwer, droomt AB InBev er van het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. In dat opzicht zijn we ervan overtuigd dat het onze verantwoordelijkheid is om verantwoorde consumptie te ondersteunen en te promoten. Het bedrijf maakte dan ook op Be(er) Responsible Day in september 2011 (een wereldwijde dag in het teken van verantwoorde consumptie georganiseerd door AB InBev) een aantal uitdagende wereldwijde doelstellingen bekend om de impact van haar wereldwijde programmas voor verantwoorde alcoholconsumptie te vergroten en te meten over een periode van 3 jaar.
Zo heeft AB InBev zich geëngageerd om tegen 2014 wereldwijd minstens een half miljard volwassen consumenten te bereiken om hen bewuster te maken van het belang om een beroep te doen op een bestuurder die niet drinkt of op een chauffeur om veilig thuis te geraken. En natuurlijk dragen ook de merken hun steentje bij: Hoegaarden 0,0 promoot deze feestperiode verantwoord rijgedrag via de opvallende Drink 0,0 Blaas 0,0-campagne, opdat iedereen veilig thuis raakt.
HET EINDEJAARSCADEAU VAN STELLA ARTOIS LIGT ONDER DE KERSTBOOM
Stella Artois, het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en verkrijgbaar in meer dan 80 landen, werd oorspronkelijk genoemd naar de kerstster (Stella is het Latijnse woord voor Ster) en naar haar meesterbrouwer, Sébastien Artois. Meer nog, het wereldbekende pilsbier werd voor het eerst gebrouwen als kerstbier, als geschenk voor de inwoners van Leuven. De Leuvense brouwer geeft nu de mogelijkheid aan zijn fans om deze gezellige kerstmomenten wat kracht en sfeer bij te zetten met een gratis album met 8 van de beste kerstsongs.
Under the christmas star, is een album met klassieke kerstsongs, heruitgevonden als een tijdloze en ultra-coole 60s Jazz LP. Dit mooie kerstcadeau is het vervolg van het uit 2010 daterende kerstgeschenk van Stella Artois, waarbij de single Les 12 jours de Noël aangeboden werd. Deze succesvolle actrice inspireerde Stella Artois om in 2011 nog een stapje verder te gaan en een compleet album, tot leven gebracht op een unieke en stijlvolle manier, met kerstsongs weg te geven.
Gaande van de swingende ritmes van Deck the halls tot de coole blue notes van Jingle Bells, herenigt het acht nummers tellende album aloude kerstsongs met twee originele composities met een geraffineerde flair die de fans gewoon zijn te verwachten van Stella Artois. Under the Christmas star werd opgenomen in Los Angeles, New York en Parijs in samenwerking met de begaafde componisten.
Dankzij een scherp oog en oor voor authenticiteit in echte Stella Artois-stijl, werd het album zorgvuldig gecomponeerd met behulp van originele opnameapparatuur en instrumenten daterend uit de 60s. Die vintage stijl wordt nog extra in de verf gezet op de cover van het album, waar uit ijs gehouwen iconen en moderne meubelen uit het midden van deze eeuw, zoals een 33rpm vinyl-playing draaitafel, weergegeven worden.
Under The Christmas Star is Stella Artois speciaal geschenk voor u en zal maar voor
een beperkte periode beschikbaar zijn, gratis en uitsluitend te verkrijgen zijn op http://www.stellaartois.com/under-the-christmas-star-4103/ RVH.
HET EINDEJAARSCADEAU VAN STELLA ARTOIS LIGT ONDER DE KERSTBOOM
Stella Artois, het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en verkrijgbaar in meer dan 80 landen, werd oorspronkelijk genoemd naar de kerstster (Stella is het Latijnse woord voor Ster) en naar haar meesterbrouwer, Sébastien Artois. Meer nog, het wereldbekende pilsbier werd voor het eerst gebrouwen als kerstbier, als geschenk voor de inwoners van Leuven. De Leuvense brouwer geeft nu de mogelijkheid aan zijn fans om deze gezellige kerstmomenten wat kracht en sfeer bij te zetten met een gratis album met 8 van de beste kerstsongs.
Under the christmas star, is een album met klassieke kerstsongs, heruitgevonden als een tijdloze en ultra-coole 60s Jazz LP. Dit mooie kerstcadeau is het vervolg van het uit 2010 daterende kerstgeschenk van Stella Artois, waarbij de single Les 12 jours de Noël aangeboden werd. Deze succesvolle actrice inspireerde Stella Artois om in 2011 nog een stapje verder te gaan en een compleet album, tot leven gebracht op een unieke en stijlvolle manier, met kerstsongs weg te geven.
Gaande van de swingende ritmes van Deck the halls tot de coole blue notes van Jingle Bells, herenigt het acht nummers tellende album aloude kerstsongs met twee originele composities met een geraffineerde flair die de fans gewoon zijn te verwachten van Stella Artois. Under the Christmas star werd opgenomen in Los Angeles, New York en Parijs in samenwerking met de begaafde componisten.
Dankzij een scherp oog en oor voor authenticiteit in echte Stella Artois-stijl, werd het album zorgvuldig gecomponeerd met behulp van originele opnameapparatuur en instrumenten daterend uit de 60s. Die vintage stijl wordt nog extra in de verf gezet op de cover van het album, waar uit ijs gehouwen iconen en moderne meubelen uit het midden van deze eeuw, zoals een 33rpm vinyl-playing draaitafel, weergegeven worden.
Under The Christmas Star is Stella Artois speciaal geschenk voor u en zal maar voor
een beperkte periode beschikbaar zijn, gratis en uitsluitend te verkrijgen zijn op http://www.stellaartois.com/under-the-christmas-star-4103/ RVH.