Vanaf zaterdag 13 december, pakt Aqualibi, het tropisch paradijs gelegen in Waver, uit met « Kerst in Aqualibi ». Voor de allereerste keer, zullen kerstballen, geschenken en slingers het tropisch zwembad versieren, en zal Aqualibi helemaal in een feestsfeer duiken. In zijn kerstkledij, zal Walibi, de kangoeroe, de talrijke bezoekers hartelijk ontvangen op tropische kerst muziek. Voor iedereen die droomt om kerst door te brengen in de tropen is Aqualibi de ideale bestemming...
Een speciale actie ten voordele van de vereniging « Sourires denfants »
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten, organiseert Aqualibi een kerstballen verkoop ten voordele van de vereniging « Sourires denfants ». Iedere bezoeker heeft de kans om een kerstbal te kopen en onze kerstboom mee te versieren.
De kerstballen kunnen gekocht worden aan de ingangskassas en aan de bar gelegen in Aqualibi. De bezoekers die een kerstbal aan de ingang kopen, zullen een ticket ontvangen, dat ze aan de bar kunnen omwisselen tegen een kerstbal. De kerstballen zullen nadien worden opgehangen op de grote kerstboom binnen Aqualibi. Deze actie loopt tot 23 december 2008.
« Sourires denfants » is een vereniging ten dienste van adoptie.Deze vereniging ondersteunt projecten in Haïti, Ethiopië, China en in de Filipijnen. Met deze projecten worden weeskinderen, straatkinderen en families met problemen geholpen.
Wie nog op zoek is naar een leuk eindejaarscadeau kan inspiratie vinden op de website www.walibi.be waar keuze is tussen 2 soort abonnementen : de Walibi Pass die 1 seizoen onbeperkt plezier biedt in Walibi Belgium of de Golden Pass die 1 jaar onbeperkt plezier biedt in Walibi Belgium, Aqualibi en Bellewaerde Park.De Golden Pass geeft, bovendien ook 50% korting op het volwassenentarief in de 18 andere Europese parken van de Compagnie des Alpes.RVH.
Quasi simultaan met de komst van Sinterklaas en de eindejaarsfeesten lanceert Vermeiren Princeps een eigen speculoospasta in warenhuizen en buurtwinkels. Deze speculoosproducent uit Bornem heeft al een sterke merkbekendheid met een uitgebreid gamma van ambachtelijk gemaakte speculooskoekjes die opvallen door hun schotse hoeken en kanten en de typische ribbels.
Nu is er dus een eigen speculoospasta, bereid op basis van hetzelfde authentieke speculaasrecept waarmee VermeirenSpeculoos sinds 1919 naam en faam maakt. Voor de speculoospasta werd alvast de authentieke smaak van het koekje behouden, met enkel de beste natuurlijke grondstoffen (echte blonde kandijsuiker en ruwe rietsuiker) en kruiden. Het deeg wordt behoedzaam gekneed, en na een nachtje rust wordthet deegomgevormd tot het gekende Vermeirenkoekje en langzaam gebakken aan hoge temperatuur.Voor het maken van smeerpasta worden de koekjes vermalen tot een fijn poeder. Daaraan worden zuiver plantaardige oliën en vetten toegevoegd om de pasta smeerbaar te maken. De productie gebeurt op een puur ambachtelijke manier. En net zoals voor Vermeiren speculooskoekjes, worden in de speculoospasta geen stropen, zout of dierlijke vetten toegevoegd, noch bewaarmiddelen, kleur- of smaakstoffen.
Steven Vavedin, sales director Vermeiren Princeps: Met onze eigen, authentieke en smaakvolle speculoospasta zetten we de dynamische productontwikkeling van de laatste jaren verder. Als tweede belangrijkste fabrikantenmerk in speculoos rekenen we op de brand awareness en onze naambekendheid om er ook mee te scoren als alternatieve lekkernij op de dagelijkse boterham. De markt voor speculoospasta is momenteel booming en het ziet er naar uit dat het product een vaste waarde wordt in de categorie van smeerbaar boterhambeleg.
./.
Ingrediënten Vermeiren Speculoospasta: tarwebloem, kandijsuiker (Candico®), ongeharde plantaardige oliën en vetten, ruwe rietsuiker, sojameel, invertsuiker, rijsmiddel, natriumwaterstofcarbonaat, kaneel, nootmuskaat. Voor de bereiding van de speculoospasta worden plantaardige vetten (palmvet, koolzaadolie), echte kandijsuiker (Candico®) en sojalecithine toegevoegd. RVH.
www.vermeirenprinceps.be. Speculoospasta verkrijgbaar bij Colruyt, Match, Spar, Prima, natuurvoedingswinkels, pompshops, Adviesprijs 2,59 euro/350 gr. in glazen bokaal, 10 maanden houdbaarheidsdatum.
Cliniclowns en Coca-Cola zorgen voor extra glimlach tijdens kerstperiode.
Begin je al spontaan te glimlachen bij de gedachte aan kerst? Kerst komt er met rasse schreden aan en dus ook de magische Coca-Cola kersttrucks. Maar er is meer Dit jaar gaat de opbrengst van de exclusieve aluminium kerstflesjes van Coca-Cola naar de Cliniclowns. Daarnaast kan iedereen originele kerstwensen versturen via de Coca-Cola website. Voor elk verzonden wens schenkt Coca-Cola een bijdrage aan de Cliniclowns. Een glimlach dus voor iedereen.
Om de Cliniclowns te steunen, zullen tijdens de kerstperiode speciale aluminium kerstflesjes van Coca-Cola worden verkocht. Het limited edition aluminium kerstflesje, waarvan er dit jaar 25.000 setjes van 4 beschikbaar zijn, is door de jaren heen uitgegroeid tot een echt hebbeding. Door een set aluminium flesjes te kopen, kan iedereen in de kerstperiode een bijdrage van 1.55 leveren zodat de Cliniclowns duizenden extra bezoeken kunnen brengen in 2009.
De magie van Kerstmis is ook onlosmakelijk verbonden met Coca-Cola en de Kerst Karavaan. Coca-Colas Kerst Karavaan trekt vanaf midden december opnieuw door ons land. De karavaan bestaat uit 5 magische trucks die de komende weken verschillende Belgische steden zullen oplichten. Ook de trucks doen hun duit in het zakje voor de Cliniclowns want ze zullen de alu bottles op meer dan 30 plaatsen verkopen. Kansen genoeg dus om de enige echte Coca-Cola Kerst Karavaan te zien! Op www.coca-cola.be kom je te weten waar de kersttrucks hun opwachting maken of hoe je eenvoudig je originele kerstwensen kan versturen. RVH.
Alberta, Home of the Canadian Rockies in Canada, is een prachtige bestemming voor een ski- en wintervakantie. Skiën in Albertas Jasper-Marmot Basin, Lake Louise en Banff- Sunshine en Norquay, is skiën zoals de Belgen en Nederlanders niet gewend zijn. De zogenaamde powder snow moet een begrip worden in de Benelux markt. Travel Alberta wil de reisagent en de consument op de hoogte brengen van de vele mogelijkheden in Alberta via een promotiecampagne.
In september 2008 is de promotie campagne gelanceerd samen met partners Snowtime, Ski Esprit en het Ski Magazine. Elke maand kan de ski liefhebber in het magazine volgen waarom de keuze voor een ski vakantie zou moeten vallen op Alberta. Een speciaal door Snowtime en Ski Esprit samengestelde ski safarimaakt het de klant makkelijk direct te reserveren. Onderdeel van de campagne is ook de website www.travelalberta.nlwaar zowel consument als reisagent meer informatie kan vinden.
De mogelijkheden met een wintervakantie in Alberta zijn oneindig. Skiën, snowboarden, ijsklimmen, dog sledding, ijsvissen of per sneeuwscooter de omgeving verkennen er is voor iedereen wat wils.Met deze promotiecampagne willen Travel Alberta, Snowtime, Ski Esprit en het Ski Magazine de klant op de hoogte brengen van alle mogelijkheden envoordelen.Een van de voordelen is dat skiën in Alberta door het weerklimaat zelfs mogelijk is tot begin juni! RVH.
Le Creuset, reeds sinds 1925 een onbetwistbare referentie op het gebied van keukengerei, is er nog maar eens in geslaagd te innoveren om ten volle aan de eisen van de moderne keuken te beantwoorden. De benjamin van Le Creuset, aangeboden in twee tijdloze trendkleuren: zwart en kersenrood, biedt alle voordelen van een braad-/stoofpan maar dan aangepast aan de eisen van het moderne leven.
Deze braad-/stoofpannen zijn befaamd om hun grains de saveur-systeem waardoor ze onvervangbaar zijn bij suddergerechten. Evenals haar grote zus, beschikt lActuelle over een plat deksel dat waterdruppels genereert dankzij het water of de ijsblokjes bovenin. Doeltreffend sinds de creatie van de braad-/stoofpan in 1932, blijft dit deksel ideaal voor stoofgerechten.
Bekommerd om de eisen van het hedendaagse leven, heeft Le Creuset opnieuw een braad-/stoofpan ontworpen met elegante en moderne allures, die alle soorten warmtebronnen aankan, inclusief inductie. Het exclusief hedendaags ontwerp en de modebestendige, tijdloze kleuren verlenen aan deze nieuwe braad-/stoofpan een zekere elegantie die nog eens benadrukt wordt door de combinatie van 2 verschillende materialen, gietijzer en roestvrij staal. RVH.
Europcar krijgt als eerste onderneming de onderscheiding World's Leading Green Transport Solution Company tijdens de World Travel Awards
Op de officiële uitreiking van de 2008 World Travel Awards op 2 december op de Turks-en Caicoseilanden werd Europcar onderscheiden als World's Leading Green Transport Solution Company. Deze milieuonderscheiding werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. Voor het tweede jaar op rij werd Europcar ook verkozen als World's Leading Leisure Car Rental Company.
De World Travel Awards zijn de Oscars van de reissector. 167.000 professionals uit de sector brengen in zeven regios van de wereld hun stem uit om in elke categorie de beste onderneming te verkiezen.
Deze twee onderscheidingen onderstrepen niet alleen het professionalisme van Europcar, maar ook het ecologisch engagement van de onderneming. Het is een dubbele overwinning voor de groep, die hiermee haar positie als Europas nummer 1 in autoverhuur verder versterkt ziet. RVH.
In de jacht naar cadeautjes voor de feestdagen, pakt Delacre uit met een verleidelijk aanbod dat alle leeftijden kan bekoren: een mooie UNICEF-koekjestrommel met een heerlijk assortiment, en een Collection Chocolat om bij weg te smelten Beide zijn uitsluitend in Limited Edition verkrijgbaar deze eindejaarsperiode.
In de trommel vinden we negen variëteiten, genoeg om alle smakenen voorkeuren te bekoren. Koekjesliefhebbers weten zich altijd verzekerd van een lekker vers en krokant koekje dankzij de twee gesealde vershoudzakjes.
Wie de UNICEF-trommel schenkt, geeft niet alleen een leuk cadeau, maar zorgt er ook voor dat vijf kinderen worden ingeënt tegen poliomyelitis. Polio kan het centraal zenuwstelsel aantasten en verlamming veroorzaken. Met Delacres bijdrage kunnen meer dan 100.000 kinderen worden beschermd tegen deze levensontwrichtende virale ziekte. RVH.
DE PADDINGTONBEER REIST DE WERELD ROND MET BRITISH AIRWAYS
De « Paddington Bear », de pluchen knuffelbeer voor kinderen, maakt vanaf nu deel uit van het British Airways team voor lange afstandsvluchten. Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van de wereldwijd gekende knuffel geeft BA aan alle vliegende kinderen een Skyflyer-koffertje, vol met speciale Paddington producten en spelletjes, waardoor de reis een moment van ontspanning wordt voor zowel kinderen als hun ouders !
In 2007 reisden bijna 600 000 kinderen tijdens de schoolvakanties met British Airways. En omdat een lange reis een beproeving kan zijn voor een kind, wil de Britse maatschappij deze ervaring zo vlot en aangenaam mogelijk laten verlopen. Het Skyfllyer-koffertje, ontworpen naar gelijkenis van het bekende Paddington-koffertje, zal beschikbaar zijn voor kinderen van drie tot vijf jaar. Bovendien zullen er tijdens de vluchten programma's te zien zijn van Paddington Bear. Overigens kunnen ouders op de site ba.com bagage-etiketten en tekeningen afdrukken die de kinderen kunnen inkleuren om hen op een toffe manier voor te bereiden op de reis.
Hoewel er geen sandwiches met confituur, waar Paddington een zwak voor heeft, in het pakket zitten, bevat het Skyflyer-pack wel onder andere een speelschrift, stickers, kleurpotloden, etc. Tal van leuke verrassingen waarmee kinderen zich tijdens de vlucht kunnen amuseren. De zak kan trouwens hergebruikt worden en kan bijvoorbeeld dienst doen als boekentas. RVH.
50ste editie van BATIBOUW belooft groot feest te worden!
Tijdens de volgende BATIBOUW zal iedereen het geweten hebben: de vaandeldrager van de Belgische bouwsector viert zijn 50e editie! Uiteraard is FISAhet bedrijf dat de beurs organiseert, bijzonder vereerd deze vijftigste uitgave van BATIBOUW op touw te mogen zetten.
Het begon met een droom: een bezoek aan Batimat in Parijs bracht initiatiefnemer Georges de Vestel op het idee om een nationale bouwbeurs in Brussel te organiseren. In 1960 konden de Belgische bouwers en verbouwers, die voordien op jaarbeurzen waren aangewezen, effectief deelnemen aan de Vestels eerste Bouwsalon van Brussel in het Rogiercentrum. Uniek aan de nationale beurs was (en bleef) ook het basisprincipe van zowel open te staan voor professionals uit de sector, als voor het grote publiek.
Over de jaren groeide het evenement verder uit. Na de toevoeging van de schildpad als logo in 1967, verhuisde de beurs in 1969 naar de grotere paleizen van de Heizel. In 1973 kreeg de beurs de alombekende naam BATIBOUW, een typisch Belgische samentrekking van twee woorden BATIR en BOUWEN. Door het toenemende succes bij zowel het grote publiek als de professionals, was BATIBOUW ondertussen het Internationaal Salon voor de Bouw, Renovatie en Inrichting geworden.
Dat deze feesteditie 28 februari tot en met zondag 9 maart 2009, een ongelooflijk succes zal worden, lijdt geen twijfel. Welke extra festiviteiten we precies mogen verwachten, wil algemeen directeur Maes voorlopig nog niet kwijt. Wel licht hij al een tipje van de sluier: BATIBOUW zal op drie niveaus worden gevierd. RVH.
Konijnenvlees krijgt momenteel nog niet de aandacht die het verdient. Nochtans blinkt dit edel vlees uit op gebied van veelzijdigheid en gezondheid.
Klassieke stoofschotels met konijn: heerlijk! Maar ook stomen, wokken, grillen, barbecuen kunnen. Al eens gedacht aan konijn in de microgolfoven of in een tajine ? Allemaal mogelijk! De gezondheidstroeven van konijn zijn groot: het is mager, licht verteerbaar, rijk aan ijzer en het heeft een relatief laag gehalte verzadigde vetzuren en cholesterol.
VLAM brengt twee nieuwe brochures uit om de consument te overtuigen van de gevarieerdheid en de nutritionele kwaliteiten van konijnenvlees. De recepten van chef Philippe Van den Bulck moeten hem of haar aanzetten om naast de klassieke bereidingen eens te experimenteren met meer hedendaagse kookmethoden. RVH.
Brussels Airlines en Aegean Airlines bieden samen vluchten aan tussen Griekenland en België
Brussels Airlines en de Griekse private luchtvaartmaatschappij Aegean Airlines gaan vanaf 12 januari samenwerken. Beide maatschappijen zullen volgend zomerseizoen samen twee dagelijkse vluchten verzorgen tussen de Griekse hoofdstad Athene en Brussel. Dankzij de samenwerking kan Brussels Airlines haar passagiers ook dagelijks vluchten aanbieden naar Thessaloniki, Heraklion (Kreta) en Rhodos.
Het samenwerkingsakkoord houdt in dat beide luchtvaartmaatschappijen vanaf medio januari gezamenlijke vliegtuigzetels gaan aanbieden op de bestaande, dagelijkse Brussels Airlines vluchten tussen de Europese hoofdstad en Athene. Vanaf eind maart gaan beide maatschappijen ook een tweede dagelijkse vlucht, uitgevoerd door Aegean Airlines, verzorgen. De ochtendvlucht wordt door Aegean uitgevoerd met Airbus A 320 terwijl Brussels Airlines een namiddag/avond service opereert met Boeing 737.
Door samen te werken bieden Brussels Airlines en Aegean Airlines samen meer dan 500 zetels per dag aan op de belangrijke route Athene-Brussel.
Met het samenwerkingsakkoord richten Aegean Airlines en Brussels Airlines zich zowel tot zakenreizigers, toeristen als tot de grote Griekse gemeenschap in België. Het partnership beperkt zich niet alleen tot de route Brussel-Athene. Brussels Airlines gaat ook samenwerken op de vlot aansluitende vluchten die Aegean vanuit Athene verzorgt naar de tweede grootste Griekse stad Thessaloniki en de twee grootste eilanden (Kreta en Rhodos) die elk jaar tienduizenden Belgen en Griekse Belgen verwelkomen. Totnogtoe waren passagiers voornamelijk aangewezen op chartervluchten om deze binnenlandse bestemmingen te bereiken. RVH.
Je nestelen in een behaaglijk warme kamer, of in de bekoring van een Hütte na een sportieve dag in de frisse heldere lucht en onder de winterzon.
De Dorint Berghotels & Resorts in Beieren, Oostenrijk en in Zwitserland nodigen tot 31 mei 2009 uit tot zorgeloos genieten. De gasten kunnen hun hart ophalen aan de levendigheid van de attractieve wintersportplaatsen en de dag afronden met culinaire lekkernijen. Voor een perfecte ontspanning zorgen niet alleen de weldoende berglucht, maar ook de geneugten, die de hotels in hun wellnessressorts aanbieden.
De aanbieding Alpengloed is geldig in het Dorint Sporthotel Garmisch-Partenkirchen, in het Dorint Vital Royal Spa Seefeld/Tirol en bij Dorint Blüemlisalp Beatenberg/Interlaken.
De prijzen variëren per hotel en kamertype en wel vanaf 46 Euro per persoon voor overnachting in een tweepersoons kamer met ontbijt. Voor alle drie hotels is de aanbieding geldig op aanvraag, omdat slechts een beperkt contingent kamers hiervoor beschikbaar is. RVH.
De grote klassiekers van Magimix zijn nu getooid met het schitterendste goud en het elegantste zwart, waardoor de keuken een betoverend chic cachet krijgt.
Duo Plus XL is het summum van elegantie en verenigt drie functies: sapcentrifuge, SmoothieMix en citruspers. Dankzij een gepatenteerde extragrote toevoergoot is de Duo Plus XL geschikt voor het invoeren van hele vruchten en groenten. Met een vermogen van 400w en roestvrijstalen zeef kan het sap direct in het glas vloeien, erg aanlokkelijk is het feit dat alle accessoires in de vaatwasmachine kunnen
De CS 5200 is elegant en mooi. Hier krijgt de consument 3 keukenmachines in één enkel toestel: de grote kom is perfect voor alle voorbereidingen, terwijl de midi-kom zowel voor raspen als snipperen geschikt is. Als toebehoren vinden we 3 schijven, metaalmes, citruspers en een set creatief koken. Naast de hulpstukken wordt ook een receptenboek bijgeleverd. RVH.
Jarige ICI PARIS XL is Beste Winkelketen binnen categorie Drogist en Parfumerie
ICI PARIS XL viert dit jaar zijn 40ste verjaardag en het feest blijft duren! Voor het derde jaar op rij haalt de keten namelijk de titel van Beste Winkelketen in de categorie Drogist en Parfumerie
.
Het onderzoeksbureau Q&A Research &Consultancy voerde voor de derde maal in België een onderzoek uit naar de beste winkelketen van het land. Meer dan 200.000 Belgische consumenten brachten daarbij hun stem online uit en nomineerden zo liefst 218 winkelketens in 22 branches.
De belangrijkste reden om voor een bepaalde winkelketen te kiezen is de prijs-kwaliteitverhouding, gevolgd door klantvriendelijk personeel en assortiment van de winkel. De grootste ergernissen voor de klant zijn dan weer lange rijen bij de kassa, opdringerig verkooppersoneel en de drukte in de winkelstraten.
In de categorieDrogist en Parfumerie werd ICI PARIS XL de absolute winnaar, en dat voor de derde maal op rij! De grote aandacht die ICI PARIS XL besteedt aan aspecten zoals prijs-kwaliteitverhouding, regelmatige promoties en opleiding van klantvriendelijk personeel hebben hierin ongetwijfeld meegespeeld. In de finale namICI PARIS XL het op tegen tweebekende parfumerieketens Planet Parfum en Yves Rocher.
ICI PARIS XL is trots op personeel en bedankt klanten! Om al die trouwe klanten te bedanken voor hun stem heeft ICI PARIS XL besloten 25% korting, uitgezonderd op de merken Sisley, Shiseido, Narciso Rodriguez en de netto prijzen, te geven op de parfums tot en met 7december. Het feest blijft dus écht duren! RVH.
DECATHLON is Beste Winkelketen 2008 in categorie Sport
Het onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy voerde voor de derde maal in België een onderzoek uit naar de beste winkelketen van het land. Meer dan 200.000 Belgische consumenten brachten in fase één van het onderzoek hun stem online uit en nomineerden zo liefst 218 winkelketens in 22 branches. In het vervolgonderzoek zijn bijna 350.000 beoordelingen die op 9 belangrijke aspecten werden beoordeeld, uitgebracht.
Bij onze Noorderburen is het onderzoek naar de Beste Winkelketen reeds enkele jaren een begrip. Voor de derde editie in België was er een opvallend grote belangstelling van de consument.
Per branche maakte het onderzoek 1 winnaar bekend. In de categorie Sport werd DECATHLON de absolute winnaar, en dit voor de derde maal op rij! In heel Europa doet DECATHLON het goed zo werd de keten in Italië recent uitgeroepen tot Sport retailer van het jaar en dus ook in België stelt DECATHLON een groot aantal klanten tevreden. DECATHLON scoorde erg sterk op het gebied van Assortiment en Prijs en wist tevens te overtuigen met zijn klantvriendelijk en deskundig personeel en bijhorende service. RVH.
In de lobby van Hotel Le Méridien Brussel staat een grote kerstboom, zonder al te veel versieringen. Iedereen die wil kan een witte of zilveren kerstbal versieren met een eigen kerstwens of een tekening in rode inkt en deze zelf in de boom plaatsen. De kerstballen zijn te koop in het hotel voor 5 euro. De opbrengst van deze actie 'Tree of Hope' gaat in zijn geheel naar UNICEF.
De kerstboom zal tot 8 januari 2009 in de lobby staan en de opbrengst gaat naar de immunisatie-projecten van UNICEF, die miljoenen kinderen wereldwijd beschermen tegen de zes meest voorkomende en vaak fatale kinderziektes.
Egbert Buursink , hotelmanager van Le Méridien Brussel: 'Met deze actie hopen we een mooi bedrag bijeen te krijgen voor UNICEF. We rekenen dan ook op onze klanten en hun creativiteit!'
De 'Tree of Hope' actie loopt ook in de Méridien hotels in Londen, Parijs, Monaco en Kopenhagen en staat in het teken van de lancering van de actie 'Check out for Children', een partnership tussen Starwood Hotels & Resorts en UNICEF, dat ingaat vanaf december 2008. Gasten worden gevraagd om bij afrekening 1 euro toe te voegen, die dan gedoneerd zal worden aan Unicef.
Le Méridien Brussels is ideaal gelegen in het hart van de Belgische hoofdstad, op slechts een steenworp van de Grote Markt en tegenover het Centraal Station. RVH.
Nieuwste Minute Maid telg kan warm en koud worden gedronken
Zin in een heerlijke verfrissing of een knus warm drankje? Vanaf nu kan dit met één drankje: Minute Maid Hot-Cold Appel-Kaneel,een revolutionair fruitsap dat je zowel koud als warm kan drinken.
Minute Maid Hot-Cold zorgt door zijn veelzijdigheid voor een relaxmoment op elk uur van de dag; een heerlijke pauze in de voormiddag, de perfecte dorstlesser voor een break in de namiddag en de ideale ontspanning s avonds in de zetel.
Bovendien wordt Minute Maid Hot-Cold zowel warm als koud snel en eenvoudig geserveerd: rechtstreeks uit de koelkast in een glas of eventjes in de microgolfoven in een kop. En dit steeds met de fruitige kwaliteit van Minute Maid.
Minute Maid Hot-Cold is een innovatie van Belgische makelij. Deze nieuwste Minute Maid-telg werd ontwikkeld in het internationale innovatiecentrum van Coca-Cola in Brussel waar jaarlijks meer dan 600 drankjes worden gecreëerd. Het sap werd gelanceerd op de Belgische markt en is nog nergens anders verkrijgbaar.
Minute Maid Hot-Cold is beschikbaar in een 1 liter verpakking en te vinden in het fruitsapschap in de supermarkt. De aanbevolen verkoopprijs is 1,59. RVH.
Screwpull! De specialist in wijngeschenken en accessoires, vult thans zijn gamma flessenkoelers aan. Na de zomercollectie in de lentekleuren, zullen de koelers van Screwpull zich voor de eindejaarsdagen met chique en fonkelende kleuren tooien: paarlemoer zilver en subliem goud.
Wat is er onaangenamer dan het degusteren van een te warme of te koude wijn, mousserend of niet. Met de Screwpull-koelers kan de wijn in slechts 15 minuten gekoeld worden. Net voldoende tijd om de wijnkoeler uit de diepvriezer te halen en de gasten naar behoren te verwelkomen en de degustatie kan beginnen.
De Screwpull-koeler is een koker waarin men de te koelen fles schuift. Aangezien hij vervaardigd is uit een aangenaam aanvoelende en rekbare stof, past de koeler zich aan alle flessenvormen van 75cl aan. RVH.
ICI PARIS XL reikt eersteICI PARIS XL Beauty Awards uit
Voor de eerste maal werden dit jaar de ICI PARIS XL Beauty Awards uitgereikt. De consumenten hebben van 1 september tot 2 november 2008 de tijd gehad om online hun stem uit te brengen voor hun lievelingsproduct, en dat deden ze massaal: in totaal werden 9575 stemmen uitgebracht in 5 categorieën waarbinnen telkens 4 winnaars uit de bus kwamen. Met deze ICI PARIS XL Beauty Awards bevestigt de keten haar positie als marktleider en expert in de parfumeriebranche.
In de categorie « Beste parfum dames » kaapte de legendarische Coco Mademoiselle van Chanel de eerste plaats weg. Op de tweede plaats komt Flower van Kenzo, gevolgd door Diamonds van Emporio Armani en Eau dIssey van Issey Miyake.
Bij de herenparfums sleepte Acqua di Gio van Giorgio Armani de eerste plaats in de wacht. Boss Bottled van Hugo Boss werd tweede. Le Male van Jean Paul Gaultier werd derde en Chrome van Azzaro sluit de rangen van de winnaars op de 4e plaats.
De dames verkozen de Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher van Estée Lauder tot
hun lievelingsproduct. De Clarifying Lotion 2 van Clinique komt op de tweede plaats te staan. De Capture R60/80 XP Creme rides texture légère van Dior en de Précision
Rectifiance crème de jour van Chanel werden respectievelijk derde en vierde.
De heren riepen de Age fitness homme van Biotherm uit tot beste verzorgingsproduct. De Skin Force Fluide Hydratant Stimulant van Azzaro eindigt op de tweede plaats, op de hielen gezeten door de Max Hydrator van Clinique en de Rénérgie 3D van Lancome.
De titel van beste make-up product gaat naar de Diorshow Mascara van Dior. YSL werd tweede met de alom geprezen Touche éclat. Guerlain haalt brons met de Terracotta bronzing powder en de Rouge Dior van Dior sluit het lijstje van de winnaars af. RVH.
2008 : Rusland wordt in de bloemetjes gezet bij Nicolas Feuillatte
Net als ieder jaar sinds 1999 heeft de Champagne Nicolas Feuillatte een moderne kunstenaar gekozen die het merk het hele jaar lang zal vergezellen. Marina Fedorova is de kunstenares van 2008.
Marina Fedorova is een jonge schilderes van 26 jaar die in Sint-Petersburg woont. Ze is erg gehecht aan de Franse cultuur. Na haar afstuderen aan de School voor Plastische Kunsten van Sint-Petersburg verwerft ze internationale faam door één van de jongste kunstenaars te worden van Orel Art, de prestigieuze Galerij voor Russische kunst in Parijs. Marina Fedorova heeft exclusief voor Nicolas Feuillatte acht schilderijen gemaakt die de korte liefdesgeschiedenis tussen een man en een vrouw vertellen. Deze schilderijen, geïnspireerd op de films van de jaren 1940-1960, verwijzen naar de wereld van regisseurs als Godard en Hitchcock. In deze reeks schilderijen vinden we ook het thema "Dream Travel" terug dat het merk nu al drie jaar nauw aan het hart ligt en dat als leitmotiv 'Epernay, New York, Elders' heeft.
Het liefdesverhaal tussen Champagne en Rusland vindt zijn oorsprong op het einde van de 18de eeuw. Vanaf 1780 wordt de Champagne uitgevoerd naar Rusland. Het is Catharina II die als eerste flessen bestelt bij mevrouw Clicquot-Ponsardin. Het is paradoxaal in oorlogstijd, maar de campagnes van Napoleon dragen bij tot de bloei van de blonde wijn. In het midden van de daaropvolgende eeuw schrijft Prosper Mérimée dat de Grote Dame van de Champagne Rusland "laaft".
Op hetzelfde moment plakt Ruinart zijn publiciteit op de trams in Sint-Petersburg en bevoorraadt Louis Roederer het Hof van Alexander II. Deze laatste creërt ook een kristallen fles speciaal voor de tsaar. Ook de letterkundigen mannen van Rusland zoals Gogol, Tolstoi en Toergenjev weten de Champagne te waarderen en door hem te vermelden in hun werken garanderen ze een publiciteit die tot ver voorbij de Oeral reikt. Poesjkin, een trouwe fan van het blonde wijn, heeft het over een "door de goden gezegende wijn" en Tsjechov vraagt om Champagne vlak voor hij zijn laatste adem uitblaast. De markt stort in na de revolutie van 1917.
Ook al maakt Nicolas Feuillatte, dat ontstond in de 20ste eeuw, geen deel uit van de allereerste uitvoerders van Champagne naar Rusland, toch dragen de cuvées van het merk vandaag actief bij tot de ontwikkeling van de Russische markt waar opnieuw een grote vraag is. Volgens de laatste cijfers die werden gecommuniceerd door het Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne (CIVC) werden in 2007 meer dan een miljoen flessen uitgevoerd naar Rusland, alsook een stijging van 41% op één jaar tijd. Het engagement van Nicolas Feuillatte is een logisch gevolg van deze nieuwe ontwikkeling.
Nicolas Feuillatte koos de eindejaarsfeesten voor de lancering van de millésime 2003 van zijn cuvée brut. Deze millésimé-Champagne is de perfecte synthese van de typische kenmerken en expressie van het jaar. Hij zal de liefhebbers van een elegante en genereuze Champagne aanspreken. Zij zullen ruimschoots de tijd nemen om hem te waarderen... bij een partijtje schaak.
Een fles Brut millésimé 2003 in een mooi zwart koffertje is het perfecte najaar geschenk voor de liefhebbers van Champagne. Bovendien wordt het vergezeld van een sober en elegant schaakspel dat even goed past in een klassiek als in een modern decor en plezier brengt voor groot en klein. Dit spel is niet alleen esthetisch, maar ook nog onbreekbaar!
De Réserve Particulière in feestkledij
Voor de eindejaarsfeesten steekt Nicolas Feuillatte zijn emblematische cuvée, de Réserve Particulière, in een chic en modern ogende, metalen verpakking. De luxeverpakking Magie Baltic van de Réserve Particulière : een must!
Alles, van inhoud tot verpakking, staat in het teken van de originaliteit, elegantie en magie van het jaarlijkse feest. De geschenkverpakking zal ongetwijfeld in de smaak vallen bij alle liefhebbers van een fijne en elegante champagne.
De metalen collectordoos Magie Baltic in warme en trendy tinten is een knipoogje naar het Rusland dat Nicolas Feuillatte dit jaar eer betoont met Marina Fedorova, de getalenteerde kunstenares van 2008 voor de Champagne Nicolas Feuillatte.
De Réserve Particulière de elegantie en finesse van de Nicolas Feuillatte-stijl De Brut Réserve Particulière is het resultaat van de expertise van keldermeester Jean-Pierre Vincent die ervoor zorgt dat deze cuvée van constante kwaliteit is en de Nicolas Feuillatte-stijl perfect uitdrukt.
Voor de eindejaarsfeesten is het isotherme jasje "so fashion" van Nicolas Feuillatte ideaal om koel te blijven!
Dit originele en herbruikbare jasje, dat speciaal werd ontworpen door Nicolas Feuillatte, laat toe uw Champagne te vervoeren en te bewaren in de beste omstandigheden. Zijn elegante smetteloze look met sluiting in de vorm van een sneeuwvlok zal mooi staan onder de kerstboom en op de besneeuwde pistes. Bovendien kunt u er dankzij de isotherme functie om het even waar van genieten bij de juiste temperatuur.
Het etui Siberian Dream for your ice only
Wit als de sneeuw van de uitgestrekte vlakten ... Alleen al door zijn naam en kleur symboliseert dit coconetui Rusland in putje winter. Nog een mooie hulde dat Nicolas Feuilatte brengt aan het land van de intense koude, de berijpte glazen en het grote witte woud van Oekraïne.....
Het etui Siberian Dream is het ideale geschenk voor alle liefhebbers van trendy nieuwigheden. RVH.