Alle babys hebben aaibaarheidsfactor 10. Van de kuiltjes in hun knuistjes tot hun heerlijk zachte wangetjes: ze zijn van top tot teen om te zoenen. En dat is nu net waar u mee moet uitkijken, als u een koortslip hebt
Een koortslip (herpes labialis), ook wel koortsuitslag genoemd, bestaat uit groepjes blaasjes op of rondom de lippen. Deze vervelende blaasjes zijn vaak pijnlijk en gaan na enkele dagen over in wondjes die bedekt zijn met een korstje. De koortslip wordt veroorzaakt door het herpes simplex virus. De meeste mensen zijn als kind al besmet met dit virus, maar het kan ook op latere leeftijd worden oplopen, door bijvoorbeeld te zoenen met iemand met een koortslip. Na besmetting blijft het virus levenslang in sluimertoestand in het lichaam aanwezig. In tijden van verminderde weerstand (bijvoorbeeld koorts, zonlicht, ziekte, menstruatie, vermoeidheid) kan het virus weer actief worden en een nieuwe koortslip veroorzaken.
Voor volwassenen is een koortslip hinderlijk, maar op zich niet gevaarlijk. Wel is een koortslip besmettelijk en daarom is het goed als jonge ouders alert zijn op een koortslip, niet alleen bij henzelf, maar ook bij het (kraam)bezoek. Omdat het afweermechanisme van babys nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen herpesinfecties bij hen namelijk heftig verlopen. Pas als de koortslip helemaal is genezen, is het besmettingsgevaar geweken en kan er weer naar hartelust worden geknuffeld. Wie echter vaak last heeft van een koortslip, doet er goed aan pasgeboren babys omzichtig te benaderen, zeker de eerste drie, vier maanden van hun leven. RVH.
De bijzonder luxueuze eerste klasse van British Airways biedt tal van voordelen: snellere doorgang bij de douane, exclusieve toegang tot de 'First' lounges en persoonlijke service aan boord. Men kan uiteraard ook werken, slapen en à la carte eten, in de intimiteit van de privécabine. Het menu wordt met zorg voorbereid door de 'culinaire adviseur' van British Airways en bij de maaltijd kan men genieten van wijnen en champagnes, speciaal voor de First-cabine geselecteerd. De stoel kan in een handomdraai omgetoverd worden tot een bed van 2 meter lang. Het personeel van de First-cabine, dat speciaal opgeleid werd, biedt u discretie en een dienstverlening van hoog niveau. En voor nog meer plezier heeft British Airways in First een toilettas geïntroduceerd, die haar nieuwe assortiment producten bevat.
De nieuwe toilettassen bevatten een nieuw assortiment luxeproducten van Penhaligon's, de Britse kwaliteitsparfumerie, dat in 1872 gesticht werd en vaak beschreven wordt als een van de weinige echte parfumerieën ter wereld. Net als British Airways is ze, door haar onbetwiste status, de keus van de Britse adel.
In de overtuiging dat parfum herinneringen oproept en ons humeur beïnvloedt hebben Penhaligon's en British Airways samen de producten geselecteerd, die de passagiers na een lange vlucht zullen kalmeren en verfrissen (een bodylotion, een vochtinbrengende crème voor het gezicht, een lippenbalsem en een crème voor de ogen). RVH.
Kurt Ritter ontvangt Lifetime Achievement Award op de
Worldwide Hospitality Awards ceremonie in Parijs
Kurt Ritter, President & CEO The Rezidor Hotel Group, ontving op 18 november in Parijs de Lifetime Achievement Award 2008, ter gelegenheid van de prestigieuze Worldwide Hospitality Awards. Kurt Ritter werd geëerd voor zijn lange en succesvolle carrière aan het hoofd van Rezidor dat hij tot één van de snelst groeiende hotelbedrijven in de wereld maakte.
De door Worldwide Hospitality Awards vorig jaar gelanceerde Lifetime Achievement Award richt zich tot senior leiders in de hotelindustrie. Kandidaten, geselecteerd door het redactionele team van HTR Magazine, worden in tweede fase opnieuw bekeken door de Adviserende Raad van Hospitality Awards. Zij moeten een uitzonderlijke persoonlijke bijdrage in hun rol, een lange lijst van verwezenlijkingen in dynamische ontwikkeling en financiële resultaten en sociale verantwoordelijkheid kunnen voorleggen. Voor al deze redenen werd Kurt Ritter gekozen voor de Lifetime Achievement Award 2008, zegt Georges Panayotis, Stichter van de Hospitality Awards & CEO MKG.
Kurt Ritter werd in 1947 geboren in Zwitserland en leerde de kneepjes van het vak reeds vroeg in het ouderlijke hotel. Na het beëindigen van zijn studies aan de "Ecole Supérieure de Commerce du Canton de Vaud," gradueerde hij aan de prestigieuze Hotelschool van Lausanne. De eerste stap in zijn carrière deed hij in het Hotel Bellevue Palace in Bern als Assistant Manager.
Hij bekleedde verschillende posities in de Ramada International Hotels in België, Frankrijk, Duitsland en Zweden. In 1976 werd hij Algemeen Directeur van het SAS Lulea Hotel in Zweden, in 1979 kreeg hij dezelfde positie in het SAS Kuwait Hotel. In 1984 werd hij gepromoveerd tot Vice President Midden Oosten voor SAS International Hotels (SIH) en verhuisde hij naar Singapore. In 1988, werd Kurt Ritter Vice President & COO benoemd en keerde hij terug naar Europa, waar hij in 1989 President & CEO SIH werd benoemd.
In 1994, tekende SIH een Master Franchise Akkoord met Radisson Hotels Worldwide, wat leidde tot Radisson SAS Hotels & Resorts. In 2001, werd het bedrijf Rezidor SAS Hospitality genoemd. In september 2002, tekende Kurt Ritter een akkoord met Carlson Hotels Worldwide voor de ontwikkeling van de merken Country Inn, Park Inn en Regent in Europa, het Midden Oosten en Afrika. In november 2005 tekende hij een wereldwijd licentie akkoord met het Italiaanse modehuis Missoni, om een nieuw lifestyle hotel te ontwikkelen en te beheren onder de naam Hotel Missoni.
Sinds november 2006 is Rezidor genoteerd op de Beurs in Stockholm en heeft het meer dan 350 hotels met meer dan 74.500 kamers in beheer of onder ontwikkeling in 53 landen in Europa, het Midden Oosten en Afrika.
Kurt Ritter gaat verder tot februari 2012 en zal verder focussen op de ontwikkeling in dynamische markten met een hoog potentieel zoals Rusland en CIS en het Midden Oosten & Afrika. Tegelijkertijd wil Rezidor verder bouwen aan zijn asset-light strategie door zich te concentreren op management en franchise contracten. Kurt Ritters visie is de hoge kwaliteit en winstgevende portefeuille van de groep verder te laten groeien met een multinational team van mensen met een Yes I Can! spirit, de dienstenfilosofie van de groep.. Kurt Ritter is getrouwd met Lara Ritter, heft drie kinderen en woont in Brussel. RVH.
De diva van de Champagne in magnumformaat gepresenteerd in een elegant koffertje in zwarte lak.
Palmes dOr is meer dan een uitzonderlijke champagne: het is « de diva van de champagnes », een titel die de wijn dankt aan zijn kwaliteit, zijn stijl en geschiedenis en de luxe waarin hij baadt. Voor Kerstmis pakt het merk uit met een magnum Vintage 1996, een zeer verleidelijke millesime die veeleisende consumenten en liefhebbers van zeldzame wijnen ongetwijfeld tevreden zal weten te stellen.
Het rijke aromatische palet is een kennismaking met smaakemoties van zurige toetsen (gekonfijte citroenschil, kleine rode vruchten), zalige fruitsmaken (appel, kweepeer, mirabel), patisseriearomas (vanille, amandel, vruchtencake) en ten slotte ook heerlijk zoethout.
Het sensuele register combineert frisheid en elegantie waardoor de wijn geschikt is voor alle omstandigheden: de Palmes dOr Vintage 1996 is geknipt voor het aperitief, maar doet het ook uitstekend bij feestelijke gerechten als warme oesters, een sneetje foie gras, een eenden magret of een tarte Tatin.
De Brut Vintage Palmes dOr is een zeldzaam evenwichtige assemblage van chardonnay voor de fijnheid en pinot noir voor de structuur. Keldermeester Jean-Pierre Vincent en zijn team selecteren voor deze wijn enkel « het beste van het beste ». De chardonnay is afkomstig van drie traditionele Grands Crus uit de Champagnestreek, waaraan een meer noordelijke cru uit de Aube werd toegevoegd en die een subtiel aroma van exotische vruchten geeft. De pinot noir is afkomstig van vijf van de meest gereputeerde Grands Crus uit de Champagnestreek.
« De diva van de champagnes» is sinds zijn creatie in 1986 door mijnheer Nicolas Feuillatte de bijnaam van de Palmes dOr. Het is immers Nicolas Feuillatte zelf die samen met keldermeester Jean-Pierre Vincent deze zeer speciale cuvée bedacht als hulde aan een « diva » die hij lang tevoren had ontmoet en die hem nauw aan het hart lag. « Niets was ongetwijfeld mooi genoeg voor haar » en de Palmes dOr getuigt dan ook van zijn bewondering voor gratie en talent.
De Palmes dOr steekt in het zwart, de kleur van de absolute chic, en de fles is versierd met erg originele parels. De geschenkverpakking in zwarte lak draagt het embleem van het merk: een persoonlijke interpretatie van de cirkel, het symbool van de perfectie. RVH.
Hotel Metropole Brussel verwent haar gasten tot medio januari 2009 met enkele uitzonderlijke cadeautjes.
Vooreerst kan je genieten van een onvergetelijk package Christmas Sweets. Dit package omvat een overnachting in een dubbele kamer met gratis upgrading naar een Privilège kamer met een VIP behandeling, een prachtig ontbijtbuffet in salon «Le Jardin Indien » (of continentaal ontbijt in de kamer naargelang keuze van de gast), een warme chocolade (per persoon) in de bar « Le 19ième » en een doosje Belgische pralines.
Dit aanbod is geldig van maandag tot en met vrijdag, van 19 december 2008 tot 15 januari 2009, met uitzondering van 29, 30 en 31 december 2008.
Anderzijds is er het « Kerstmarkt » package in Hotel Metropole. Dit package verenigt de prachtige magie in December
Hierin zijn begrepen: een overnachting in een dubbele Privilège kamer aan het tarief van een Superior kamer, een prachtig ontbijtbuffet in salon «Le Jardin Indien » (of continentaal ontbijt in de kamer naargelang keuze van de gast), een speciale kerstbehandeling, een « voordelen » couponboekje voor het « Winterpret » evenement, met toegang tot verschillende activiteiten en een mug chocolade per persoon.
Dit package is geldig tot 28 december 2008, met uitzondering van 1 tot 4 december, van 7 tot 11 december en van 15 tot 18 december 2008. Alle reserveringen zijn afhankelijk van het aantal beschikbare kamers, terwijl de tarieven kunnen veranderen zonder voorafgaande melding. RVH.
In de Antilliaanse vakantiedorpen van Pierre & Vacances
zomert het in onze winter
Nood aan een zonnestraal?Kies dan voor tropisch blauw en vertrek deze winter naar de Antillen voor een verblijf in een van de twee paradijselijke vakantiedorpen van Pierre & Vacances.
De pas gerenoveerde Pierre & Vacances vakantiedorpen Sainte-Anne in Guadeloupe en Sainte-Luce in Martinique bestaan uit prestigieuze vakantiewoningen langs de waterlijn waar u volledig tot rust komt.
Aan watersporten en ontspanningsmogelijkheden geen gebrek; daarvoor zorgt het uitgebreide aanbod met onder meer duikmogelijkheden, verhuur van jetskis, surfplanken of zeekajakken wel.Liefhebbers van massages met etherische oliën en fitness kunnen hun hart dan weer ophalen in het wellness center.Verschillende thematische uitstappen voeren u langs de parels van dit paradijselijk oord.
Sainte-Anne in Guadeloupeis eenschitterend waterparadijs, met twee schitterende stranden en Creoolse restaurants zijn de blikvangers van het vakantiedorp Pierre & Vacances Sainte-Anne, tegenover de eilanden Marie Galante en Les Saintes.De appartementen, variërend van studios voor 2/3 personen tot 3-kamerappartementen voor 6 personen, zijn erg comfortabel ingericht en voorzien van airconditioning. Ze zijn ondergebracht in exotisch getinte woningen die bestaan uit 2 verdiepingen.
Animatie: tenniscourt, watersporten, allerhande uitstappen, initiatie in de traditionele hengelsport, stretching, beachvolleybal, tennis, verhuur van zwemvliezen, duikbrillen en snorkels, 700 m2 waterpret in het hartje van het dorp en een zwembad van 150 m2 met ligstoelen en parasols.
Het vakantiedorp Sainte-Luce in het zuiden van Martiniqueligt aan de rand van het water, langs twee zandstranden. U verblijft in exotisch geïnspireerde woningen die bestaan uit 3 verdiepingen. Het verblijfsaanbod varieert van studios voor 2/3 personen tot 3-kamerappartementen voor 6 personen.
Animatie:Tal van duikactiviteiten, verhuur van zwemvliezen, duikbrillen en snorkels, sportactiviteiten à la carte, een zwemparadijs van 650 m2, solarium rond de zwembaden met ligstoelen en parasols, ontspannende massage met etherische oliën, stranden, bars en restaurants.
Om ook de ouders wat rust te gunnen bezorgt PV-Holidays hun kinderen dolle pret in de kinderclubs:de TiClubs die door gekwalificeerde en gediplomeerde professionals worden geleid. De brede waaier van activiteiten omvat o.m.:strandwandelingen en spelen, sportinitiatie en -tornooien, voorbereiding van shows, enz. RVH.
Een subtiel evenwicht tussen kwaliteit, verfijning en de meesterlijkheid van een eeuwenoude traditie Het verhaal van Canard-Duchêne in België is het resultaat van een tweevoudige, prachtige liefdesgeschiedenis.
De eerste romance waar alles mee begon, gaat 148 jaar terug; toen Victor Canard, een tonnenmaker uit de Champagne, verliefd werd op Léonie Duchêne, de dochter van een gevestigde wijnbouwersfamilie. Het andere liefdesverhaal dat een belangrijke rol speelde is de band tussen Eric Pierret en kwaliteit. Een vonk die twaalf jaar later, via zijn Route du Vin, zou resulteren in een reputatie als vooraanstaand invoerder in België van een reeks indrukwekkende etiketten van de meeste nobele wijnen die Frankrijk ons te bieden heeft.
De wijnen van Canard-Duchêne getypeerd door deze resoluut persoonlijke stijl, zijn een sublieme combinatie van de drie grote, traditionele druivenrassen uit de Champagne, met evenwel een overwicht voor de pinot noir en de pinot meunier.
Het uitgebreid aanbod van het huis, inspelend op alle feestelijke momenten en alle etappes van de gastronomie, voldoet aan de verwachtingen van talrijke wijnliefhebbers die tegelijk kwaliteit en voldoening van een wijn verwachten. Hetmerk Canard-Duchêne is met diverse referenties beschikbaar in meerdere grootwarenhuisketens en vooraanstaande wijnleveranciers. RVH.
Rezidor kondigt twee nieuwe Radisson hotels aan in Parijs
The Rezidor Hotel Group, één van s werelds snelst groeiende hotelbedrijven, zet zijn groei voort met de opening van 2 nieuwe hotels in Parijs. Het Radisson Ambassador Hotel, Paris Opéra (296 kamers, heden gekend als Hotel Ambassador) zal vanaf 31 december 2008 de Radisson vlag dragen. Eind 2011 zal het nieuwe Radisson Hotel Paris La Défense (343 kamers) klaar zijn om te openen. We hebben nu 1.600 kamers in beheer of ontwikkeling in de Franse hoofdstad en meer dan 4.000 kamers in heel Frankrijk een nieuwe mijlpaal in onze ontwikkeling, zegt Kurt Ritter, President & CEO Rezidor.
Het Radisson Ambassador Hotel, Paris Opéra is gelegen in het midden van de prestigieuze Opera wijk aan de Boulevard Haussmann in het 9de district; op 300 meter van de bekende Opéra Garnier. Winkelparadijzen als Galeries Lafayette en Printemps liggen vlakbij alsook de hoofdkwartieren van financiële reuzen als BNP Paribas, Crédit Lyonnais, Generali en American Express, om de Parijse beurs niet te vergeten. Het art-deco hotel heeft met zijn hoge glazen plafonds, zijn met gouden omgeven kolommen en donkere houten tonen de tijdsgeest van 1920 behouden. Naast 296 kamers en suites biedt het hotel het 16 Haussmann restaurant, The Lindbergh Bar genoemd naar Charles Lindberg, 8 vergaderzalen en een business centrum, en een fitnessruimte. Het hotel zal tegen midden 2010 een grondige renovatie ondergaan. Het Radisson Ambassador Hotel, Paris Opéra is een gemeenschappelijk project tussen Rezidor en Westmont Hospitality.
Het Radisson Hotel Paris La Défense wordt gebouwd in het nieuwe zakendistrict La Défense een plaats met 3.33 miljoen m² kantoorruimte met 1.500 hoofdkantoren en meer dan 3.600 bedrijven als Axa, IBM en Société Générale. Het is strategisch gelegen dicht bij het centrum en slechts 5 minuten per auto van de Champs Elysées. Het nieuwe hotel zal dicht bij het metrostation Esplanade de La Défense gelegen zijn op de kruising tussen 2 belangrijke autowegen A14 en A86, met gemakkelijke toegang tot de ring en de internationale luchthaven Charles de Gaulle. Het 20 verdiepingen hoge gebouw krijgt 343 kamers en suites, twee restaurants, een lobby bar en een sky bar op de bovenste verdieping met adembenemend zicht over Parijs. Het hotel zal bovendien beschikken over 1.000 m² vergader- en banketruimte. RVH.
British Airways lanceert een remote check-in service, waardoor reizigers met hun gsm onderweg overal kunnen inchecken voor hun vlucht. Deze nieuwe service is snel, gratis en beschikbaar in elf talen en je hoeft er geen extra software voor te downloaden.
De klanten kunnen met behulp van hun gsm of blackberry op de website www.ba.com/mobile inloggen, waar ze de tijdroosters kunnen raadplegen, van op afstand personen, groepen en gezinnen in kunnen checken en hun stoel selecteren.
Chris Carmichael van BA's innovatieteam legt uit: "We zijn trots om deze mobiele check-indienst aan te bieden aan onze klanten. We beseffen dat onze klanten een drukke levensstijl hebben en we hopen via deze service hun reiservaring nog aangenamer te maken." RVH.
Deze Luikse chocolatier heeft zopas zijn assortiment uitgebreid met enkele kwalitatieve grands crus waarbij hij andermaal de waarde van de diepzwarte chocolade, optimaal aanwent om enkele lekkernijen te produceren.
De nieuwe producten maken in hoofdzaak gebruik van chocolade uit Madagascar die zich vooral onderscheidt door zijn frisheid en de smaak van rode vruchten. De bonen uit het warme en vochtige zuiden van Ghana, Forasterochocolade, zorgen voor een intense gekruide smaak, terwijl de Porcelanavruchten uit Venezuala, eerder neigen naar honig en warme melk. Deze smaken worden samengesmolten en verwerkt tot 11 nieuwe fijnproeverstabletten.
Lekkerbekken vinden anderzijds hun gading in vier nieuwe en verrassende combinaties die het uitgelezen assortiment délicubes aanvullen. RVH.
DOLCE HOTELS & RESORTS BENOEMT Steven A. Rudnitsky
Dolce Hotels & Resorts, de hospitality onderneming met focus op de vergadermarkt, en die 23 hotels, resorts en vergadercentra uitbaat in de Verenigde Staten, Canada en Europa, benoemt met ingang van 8 december de ervaren Steven A. Rudnitsky tot President en Chief Executive Officer. Hij zal er kunnen verderbouwen op de reeds geleverde prestaties en de groei van de onderneming versnellen.
Rudnitsky, tot voor kort nog Voorzitter en CEO van de in Parsippany gevestigde hotelgroep Wyndham Worldwide, zal verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van de wereldwijde groei van Dolce. Eerder dit jaar kondigde de onderneming aan dat ze haar portefeuille de volgende vijf jaar wil verdubbelen.
De expansieplannen zullen worden onderschreven door Broadreach Capital Partners, die vorig jaar een meerderheidsbelang namen in Dolce, en met andere kapitaalpartners
Rudnitsky zal de bedrijfsstrategie van de onderneming uitzetten,evenals verantwoordelijk zijn voorde realisatie van de bedrijfsdoelstellingen en toezicht houden op alle afdelingen, waaronder Operations, Sales & Marketing, Finance, Acquisition & Development en Human Resources. Hij zal ook deel uitmaken van de raad van bestuur van Dolce en rapporteren aan voorzitter Andy Dolce, met wie hij nauw zal samenwerken om de groei te stimuleren door middel van overnames en ontwikkelingsinspanningen. RVH.
Het vakantiedorp Port Royal wordt door zijn klokkentoren overheerst. Het geheel bestaat uit kleine gebouwtjes met sterk individueel karakter die uitzicht hebben op het meer, het golfterrein of de bergen. In totaal zijn 478 appartementen beschikbaar in 84 woningen, 11 mas en 5 villas.
Ook hier beschikken de appartementen over een kitchenette naast tal van andere voorzieningen. Variabele modellen in overvloed met keuze van studio 4 personen over tweekamerappartement voor 4 tot zeer ruime vierkamerappartementen waarin maximaal, maar ook zorgeloos, 8 personen kunnen logeren.
Alle watersportsuggesties van Port Royal zijn ook voor deze vakantiegangers toegankelijk. Sport en golf bieden ruime ontspanningmogelijkheden terwijl men voor de kinderen kan kiezen tussen de Club Baby, (3 tot 35 maand) en de Funclub (16-18 jarigen), met tal van andere opvangsuggesties voor de tussenleeftijden.
Het P&V aanbod aan de Azurenkust biedt keuzemogelijkheden te over. Tussen Nice en Marseille, staan niet alleen de Promenade des Anglais of de Croisette op het menu, maar zorgen talloze andere locaties voor een prettig, aangenaam en vooral zorgeloos verlof. RVH.
CENTER PARCS EN SUNPARKS EEN TWEE-MERKEN STRATEGIE
De Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dicht bij huis - zet in op een aanzienlijke versterking van haar aanbod met twee complementaire merken om de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Zo investeert de Groep in het verder verrijken van de bestaande parken van Center Parcs en worden nieuwe Center Parcs-parken ontwikkeld in Frankrijk en Duitsland. Tegelijkertijd zal de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen. Als eerste stap worden met ingang van 23 januari 2009 vier parken van Center Parcs toegevoegd aan het portfolio van Sunparks.
De Center Parcs Europe Group gaat een nieuwe fase in met de introductie van een tweeledige groeistrategie, waarin sprake is van een heldere positionering van Center Parcs en Sunparks en beide merken elkaar uitstekend aanvullen. Afhankelijk van de behoefte maken gasten een keuze voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Of ze kiezen bewust voor Sunparks, parken met de beste weersonafhankelijke voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken.
Center Parcs is qua concept en innovatiekracht niet te kopiëren. Daarom moet er voor de groei van Center Parcs nieuwe parken ontwikkeld worden. Eerst opent in 2010 een nieuw park haar deuren in de bosrijke omgeving van Moselle in Frankrijk. Hier wordt het Park van de Toekomst gerealiseerd. Een ecologisch park dat volledig in harmonie is met de omgeving en volgens de laatste inzichten op het gebied van duurzaamheid wordt gebouwd.
De nieuwe parken springen in het oog vanwege hun luxueuze afwerking en hun naadloze inbedding in de natuurlijke omgeving. De bestaande parken worden uitgebreid en er wordt fors geïnvesteerd in de verdere upgrading van cottages en voorzieningen. Ook worden nieuwe recreatievormen geïntroduceerd. Zo lanceert Center Parcs eind december 2008 haar nieuwste generatie cottages. In De Kempervennen (Nl), Het Heijderbos (Nl) en Bispinger Heide (Dl) openen eind dit jaar 200 super de luxe Eden cottages hun deuren. Bovendien kunnen gasten van De Kempervennen en Bispinger Heide vanaf eind december terecht op woonboten. In het Duitse park worden daarnaast Tree Houses ontwikkeld.
Center Parcs telt door de toevoeging van vier parken aan Sunparks vanaf 23 januari 2009 dertien parken, waarvan zes in Nederland, twee in België, twee in Duitsland en drie in Frankrijk.
Alle parken van Sunparks krijgen een viersterren rating. Afgelopen jaar is er 20 miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de villas, zwembaden en voorzieningen van de Belgische Sunparks parken. Ook zijn er nieuwe Lake Side villas geïntroduceerd in Sunparks De Haan.Sunparks vormt de beste uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Hiervoor worden in de parken speciale geavanceerde Tourist Offices ingesteld met de beste tips op het vlak van cultuur, gastronomie, activiteiten en shoppen. RVH.
Hotels van de Accor-groep bekroond met de Business Hotel Group 2008award van Travel Magazine
De hotels van de Accor-groep (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Ibis...), Europees en wereldwijd leider in de reissector, het toerisme en de dienstverlening aan bedrijven, werden voor het tweede jaar op rij bekroond met de Business Hotel Group 2008-Award van Travel Magazine.
Al sinds 1997 organiseert Travel magazine elk jaar, in samenwerking met het West-Vlaams Economisch Studiebureau (WES), een grote enquête bij de reisbureaus. Daarbij worden een dertigtal awards uitgereikt aan bedrijven uit het toerisme en de reissector, van cruisemaatschappijen tot luchtvaartmaatschappijen, vakantiecentra en hotelgroepen.
Dit jaar werd de elfde enquête tussen augustus en september gehouden bij zon 800 reisbureaus uit het hele land. Zij moesten stemmen voor de beste ondernemingen of bedrijven in dertig verschillende categorieën, zoals zakenhotels, recreatiehotels, autoverhuur, skiproducten en city trips.
Voor de award van Business Hotel Group 2008 stemde een meerderheid van de reisbureaus voor de hotels van Accor, gevolgd door Hilton Hotels en Rezidor. Deze onderscheiding beloont zowel de kwaliteit van het onthaal en de dienstverlening in de Accor-hotels als de innovaties van de Groep op het vlak van accommodatie, de organisatie van seminaries en de dienstverlening aan de klanten.
Accor is in België aanwezig met 51 hotels. 2 Sofitel-hotels, 1 Pullman-hotel, 9 Novotel-hotels, 5 Mercure-hotels, 21 Ibishotels, 5 Etap-hotels en 8 Formule 1. RVH.
Zelfstandige slagers en VLAM starten eindejaarscampagne
De zelfstandige slagers starten een campagne om hun eindejaarsassortiment in de kijker te zetten. Zij zijn al volop in de weer om hun klanten een extra feestelijk aanbod te doen. Met de campagne willen ze consumenten aanzetten om runds-, kalfs- of varkensvlees op het menu te zetten.
In samenwerking met VLAM en de Waalse promotieorganisatie APAQ-W is een ludieke promotiecampagne op touw gezet. Het hoofdpersonage van de nationale promotiecampagne is een feestelijk uitgedoste kalkoen. Die is te zien op posters en raamstickers. Verder worden er tijdens de kerstperiode radiospots uitgezonden waarin het gebraad bijzondere aandacht krijgt.
De campagne start op vrijdag 28 en zaterdag 29 november. Tal van zelfstandige slagers in heel het land organiseren dan een ontdekkingsweekend waarop men al kan gaan voorproeven en ideeën op kan doen. RVH.
Lissabon is goed te verkennen met milieuvriendelijk vervoer. Twee lokale organisaties, RedTour en Go Car Tour, bieden verschillende excursies met elektrische vervoersmiddelen aan zoals buggies, tweezitter-kar en segways. Deze produceren geen uitlaatgassen en zijn bijna geluidsloos. Allemaal zijn ze uitgerust met een GPS. Op deze manier kan de Lissabon bezoeker op een zelfstandige, milieuvriendelijke wijze de verschillende interessante plekken van de stad bezoeken.
RedTour biedt met elektrische vervoermiddelen zoals buggies en segways excursies aan door de historische wijken van Lissabon. De buggies zijn uitgerust met een audioguide/GPS systeem. Er zijn drie tochten per buggies te doen in de wijken Belém, Chiado en in de buurt van Castelo de São Jorge. De tocht per segway leidt door Alfama langs het Pantheon, de kerk van São Miguel en eindigt bij het klooster van San Vincente de Fora.
Go Car Tours laat de bezoeker Lissabon ontdekken per minicar, de karretjes die op golfbanen worden gebruikt. Deze lopen ook op elektra. De bezoeker kan kiezen uit twee routes: richting Belém of richting Parque das Nações. Onderweg wordt er door audioguide/GPS vertelt over de stad en bezienswaardigheden. RVH.
Het complex van Port Royal in de Bouches du Rhône in Mallemort is tweeledig en omvat enerzijds het Hotel du Golf en anderzijds het vakantiedorp. In het verkeersvrije centrum vinden vakantiegangers rust en comfort maar ook alle noodzakelijke faciliteiten.
Het hotel ligt centraal en biedt een 30-tal suites, uitgerust met kitchenette, salon, wc, badkamer en slaapkamer, suites die makkelijk door 4 personen benut kunnen worden. De kamers op de benedenverdieping hebben een terras met tuinmeubelen, terwijl de suites op de verdieping beschikken over een ruime loggia eveneens uitgerust met tuinmeubelen.
De hotelgasten kunnen genieten van een waterparadijs, zwembad met golven, uitgerust strand maar ook van de bijzonder fraaie golfinfrastructuur en naast het eigen restaurant kunnen ze vanzelfsprekend ook in alle andere horecazaken van het dorp terecht. RVH.
CENTER PARCS EN SUNPARKS EEN TWEE-MERKEN STRATEGIE
De Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dicht bij huis - zet in op een aanzienlijke versterking van haar aanbod met twee complementaire merken om de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Zo investeert de Groep in het verder verrijken van de bestaande parken van Center Parcs en worden nieuwe Center Parcs-parken ontwikkeld in Frankrijk en Duitsland. Tegelijkertijd zal de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen. Als eerste stap worden met ingang van 23 januari 2009 vier parken van Center Parcs toegevoegd aan het portfolio van Sunparks.
De Center Parcs Europe Group gaat een nieuwe fase in met de introductie van een tweeledige groeistrategie, waarin sprake is van een heldere positionering van Center Parcs en Sunparks en beide merken elkaar uitstekend aanvullen. Afhankelijk van de behoefte maken gasten een keuze voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Of ze kiezen bewust voor Sunparks, parken met de beste weersonafhankelijke voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken.
Center Parcs is qua concept en innovatiekracht niet te kopiëren. Daarom moet er voor de groei van Center Parcs nieuwe parken ontwikkeld worden. Eerst opent in 2010 een nieuw park haar deuren in de bosrijke omgeving van Moselle in Frankrijk. Hier wordt het Park van de Toekomst gerealiseerd. Een ecologisch park dat volledig in harmonie is met de omgeving en volgens de laatste inzichten op het gebied van duurzaamheid wordt gebouwd.
De nieuwe parken springen in het oog vanwege hun luxueuze afwerking en hun naadloze inbedding in de natuurlijke omgeving. De bestaande parken worden uitgebreid en er wordt fors geïnvesteerd in de verdere upgrading van cottages en voorzieningen. Ook worden nieuwe recreatievormen geïntroduceerd. Zo lanceert Center Parcs eind december 2008 haar nieuwste generatie cottages. In De Kempervennen (Nl), Het Heijderbos (Nl) en Bispinger Heide (Dl) openen eind dit jaar 200 super de luxe Eden cottages hun deuren. Bovendien kunnen gasten van De Kempervennen en Bispinger Heide vanaf eind december terecht op woonboten. In het Duitse park worden daarnaast Tree Houses ontwikkeld.
Center Parcs telt door de toevoeging van vier parken aan Sunparks vanaf 23 januari 2009 dertien parken, waarvan zes in Nederland, twee in België, twee in Duitsland en drie in Frankrijk.
Alle parken van Sunparks krijgen een viersterren rating. Afgelopen jaar is er 20 miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de villas, zwembaden en voorzieningen van de Belgische Sunparks parken. Ook zijn er nieuwe Lake Side villas geïntroduceerd in Sunparks De Haan.Sunparks vormt de beste uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Hiervoor worden in de parken speciale geavanceerde Tourist Offices ingesteld met de beste tips op het vlak van cultuur, gastronomie, activiteiten en shoppen. RVH.
Coen van Niersen nieuwe hotelmanager van hotel Four Points by Sheraton
Starwood Hotels & Resorts benoemt Coen van Niersen als nieuwe hotelmanager van hotel Four Points by Sheraton Brussels. Coen van Niersen begon in 2003 zijn carrière binnen de Starwood Hotels & Resorts groep als Human Resources Coördinator voor de Brusselse divisie. Vervolgens verbleef hij 4 jaar in Londen, waar hij zich van Management Trainee uiteindelijk opwerkte tot Food & Beverages Services Manager van het Sheraton Park Tower Hotel. Met deze functie verkreeg hij de Acorn Award, een onderscheiding voor jong talent in de hospitality sector. Coen is 29 jaar en afkomstig uit Nederland.
In zijn nieuwe functie, rapporteert Coen aan Jan Nielsen, Area Manager België & Scandinavië en General Manager van Starwood's Brussels Complex.
Coen van Niersen : 'Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging. Samen met het fantastische team van hotel Four Points by Sheraton wil ik er voor zorgen dat het niveau van onze dienstverlening blijft groeien en dat we onze trouwe klanten kunnen blijven verrassen.RVH.
Business Destinations bekroont Hotel Metropole Brussels met « Best Large Business Hotel, Western Europe « award.
Het metropole hotel op het Brusselse Brouckereplein veroverde zopas een aparte award. Business Destinations wijst op het belang van het hotel, dat ondanks het feit dat het in 1895 werd opgetrokken, nog steeds de zakenlui met een uitstekende dienstverlening kan bekoren.
Het hotelmanagement is niet weinig fier met deze onderscheiding, temeer daar ook de hotelindustrie met een groeiende concurrentiestrijd te kampen heeft. Traditie en een gepersonaliseerde service blijven de hoofdaccenten van dit Brusselse bijna legendarische adres.
Het Hotel Metropole biedt 298 elegante gastenkamers, naast een 15-tal erg ruime suites en beschikt anderzijds over een 10-tal bijzondere meetingruimtes. Bovendien biedt het Metropole Executive Centre, 12 extra meeting rooms waardoor het hotel aan quasi alle vergaderbehoeften een passend antwoord kan bieden. RVH.