Deze Luikse chocolatier heeft zopas zijn assortiment uitgebreid met enkele kwalitatieve grands crus waarbij hij andermaal de waarde van de diepzwarte chocolade, optimaal aanwent om enkele lekkernijen te produceren.
De nieuwe producten maken in hoofdzaak gebruik van chocolade uit Madagascar die zich vooral onderscheidt door zijn frisheid en de smaak van rode vruchten. De bonen uit het warme en vochtige zuiden van Ghana, Forasterochocolade, zorgen voor een intense gekruide smaak, terwijl de Porcelanavruchten uit Venezuala, eerder neigen naar honig en warme melk. Deze smaken worden samengesmolten en verwerkt tot 11 nieuwe fijnproeverstabletten.
Lekkerbekken vinden anderzijds hun gading in vier nieuwe en verrassende combinaties die het uitgelezen assortiment délicubes aanvullen. RVH.
DOLCE HOTELS & RESORTS BENOEMT Steven A. Rudnitsky
Dolce Hotels & Resorts, de hospitality onderneming met focus op de vergadermarkt, en die 23 hotels, resorts en vergadercentra uitbaat in de Verenigde Staten, Canada en Europa, benoemt met ingang van 8 december de ervaren Steven A. Rudnitsky tot President en Chief Executive Officer. Hij zal er kunnen verderbouwen op de reeds geleverde prestaties en de groei van de onderneming versnellen.
Rudnitsky, tot voor kort nog Voorzitter en CEO van de in Parsippany gevestigde hotelgroep Wyndham Worldwide, zal verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van de wereldwijde groei van Dolce. Eerder dit jaar kondigde de onderneming aan dat ze haar portefeuille de volgende vijf jaar wil verdubbelen.
De expansieplannen zullen worden onderschreven door Broadreach Capital Partners, die vorig jaar een meerderheidsbelang namen in Dolce, en met andere kapitaalpartners
Rudnitsky zal de bedrijfsstrategie van de onderneming uitzetten,evenals verantwoordelijk zijn voorde realisatie van de bedrijfsdoelstellingen en toezicht houden op alle afdelingen, waaronder Operations, Sales & Marketing, Finance, Acquisition & Development en Human Resources. Hij zal ook deel uitmaken van de raad van bestuur van Dolce en rapporteren aan voorzitter Andy Dolce, met wie hij nauw zal samenwerken om de groei te stimuleren door middel van overnames en ontwikkelingsinspanningen. RVH.
Het vakantiedorp Port Royal wordt door zijn klokkentoren overheerst. Het geheel bestaat uit kleine gebouwtjes met sterk individueel karakter die uitzicht hebben op het meer, het golfterrein of de bergen. In totaal zijn 478 appartementen beschikbaar in 84 woningen, 11 mas en 5 villas.
Ook hier beschikken de appartementen over een kitchenette naast tal van andere voorzieningen. Variabele modellen in overvloed met keuze van studio 4 personen over tweekamerappartement voor 4 tot zeer ruime vierkamerappartementen waarin maximaal, maar ook zorgeloos, 8 personen kunnen logeren.
Alle watersportsuggesties van Port Royal zijn ook voor deze vakantiegangers toegankelijk. Sport en golf bieden ruime ontspanningmogelijkheden terwijl men voor de kinderen kan kiezen tussen de Club Baby, (3 tot 35 maand) en de Funclub (16-18 jarigen), met tal van andere opvangsuggesties voor de tussenleeftijden.
Het P&V aanbod aan de Azurenkust biedt keuzemogelijkheden te over. Tussen Nice en Marseille, staan niet alleen de Promenade des Anglais of de Croisette op het menu, maar zorgen talloze andere locaties voor een prettig, aangenaam en vooral zorgeloos verlof. RVH.
CENTER PARCS EN SUNPARKS EEN TWEE-MERKEN STRATEGIE
De Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dicht bij huis - zet in op een aanzienlijke versterking van haar aanbod met twee complementaire merken om de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Zo investeert de Groep in het verder verrijken van de bestaande parken van Center Parcs en worden nieuwe Center Parcs-parken ontwikkeld in Frankrijk en Duitsland. Tegelijkertijd zal de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen. Als eerste stap worden met ingang van 23 januari 2009 vier parken van Center Parcs toegevoegd aan het portfolio van Sunparks.
De Center Parcs Europe Group gaat een nieuwe fase in met de introductie van een tweeledige groeistrategie, waarin sprake is van een heldere positionering van Center Parcs en Sunparks en beide merken elkaar uitstekend aanvullen. Afhankelijk van de behoefte maken gasten een keuze voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Of ze kiezen bewust voor Sunparks, parken met de beste weersonafhankelijke voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken.
Center Parcs is qua concept en innovatiekracht niet te kopiëren. Daarom moet er voor de groei van Center Parcs nieuwe parken ontwikkeld worden. Eerst opent in 2010 een nieuw park haar deuren in de bosrijke omgeving van Moselle in Frankrijk. Hier wordt het Park van de Toekomst gerealiseerd. Een ecologisch park dat volledig in harmonie is met de omgeving en volgens de laatste inzichten op het gebied van duurzaamheid wordt gebouwd.
De nieuwe parken springen in het oog vanwege hun luxueuze afwerking en hun naadloze inbedding in de natuurlijke omgeving. De bestaande parken worden uitgebreid en er wordt fors geïnvesteerd in de verdere upgrading van cottages en voorzieningen. Ook worden nieuwe recreatievormen geïntroduceerd. Zo lanceert Center Parcs eind december 2008 haar nieuwste generatie cottages. In De Kempervennen (Nl), Het Heijderbos (Nl) en Bispinger Heide (Dl) openen eind dit jaar 200 super de luxe Eden cottages hun deuren. Bovendien kunnen gasten van De Kempervennen en Bispinger Heide vanaf eind december terecht op woonboten. In het Duitse park worden daarnaast Tree Houses ontwikkeld.
Center Parcs telt door de toevoeging van vier parken aan Sunparks vanaf 23 januari 2009 dertien parken, waarvan zes in Nederland, twee in België, twee in Duitsland en drie in Frankrijk.
Alle parken van Sunparks krijgen een viersterren rating. Afgelopen jaar is er 20 miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de villas, zwembaden en voorzieningen van de Belgische Sunparks parken. Ook zijn er nieuwe Lake Side villas geïntroduceerd in Sunparks De Haan.Sunparks vormt de beste uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Hiervoor worden in de parken speciale geavanceerde Tourist Offices ingesteld met de beste tips op het vlak van cultuur, gastronomie, activiteiten en shoppen. RVH.
Hotels van de Accor-groep bekroond met de Business Hotel Group 2008award van Travel Magazine
De hotels van de Accor-groep (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Ibis...), Europees en wereldwijd leider in de reissector, het toerisme en de dienstverlening aan bedrijven, werden voor het tweede jaar op rij bekroond met de Business Hotel Group 2008-Award van Travel Magazine.
Al sinds 1997 organiseert Travel magazine elk jaar, in samenwerking met het West-Vlaams Economisch Studiebureau (WES), een grote enquête bij de reisbureaus. Daarbij worden een dertigtal awards uitgereikt aan bedrijven uit het toerisme en de reissector, van cruisemaatschappijen tot luchtvaartmaatschappijen, vakantiecentra en hotelgroepen.
Dit jaar werd de elfde enquête tussen augustus en september gehouden bij zon 800 reisbureaus uit het hele land. Zij moesten stemmen voor de beste ondernemingen of bedrijven in dertig verschillende categorieën, zoals zakenhotels, recreatiehotels, autoverhuur, skiproducten en city trips.
Voor de award van Business Hotel Group 2008 stemde een meerderheid van de reisbureaus voor de hotels van Accor, gevolgd door Hilton Hotels en Rezidor. Deze onderscheiding beloont zowel de kwaliteit van het onthaal en de dienstverlening in de Accor-hotels als de innovaties van de Groep op het vlak van accommodatie, de organisatie van seminaries en de dienstverlening aan de klanten.
Accor is in België aanwezig met 51 hotels. 2 Sofitel-hotels, 1 Pullman-hotel, 9 Novotel-hotels, 5 Mercure-hotels, 21 Ibishotels, 5 Etap-hotels en 8 Formule 1. RVH.
Zelfstandige slagers en VLAM starten eindejaarscampagne
De zelfstandige slagers starten een campagne om hun eindejaarsassortiment in de kijker te zetten. Zij zijn al volop in de weer om hun klanten een extra feestelijk aanbod te doen. Met de campagne willen ze consumenten aanzetten om runds-, kalfs- of varkensvlees op het menu te zetten.
In samenwerking met VLAM en de Waalse promotieorganisatie APAQ-W is een ludieke promotiecampagne op touw gezet. Het hoofdpersonage van de nationale promotiecampagne is een feestelijk uitgedoste kalkoen. Die is te zien op posters en raamstickers. Verder worden er tijdens de kerstperiode radiospots uitgezonden waarin het gebraad bijzondere aandacht krijgt.
De campagne start op vrijdag 28 en zaterdag 29 november. Tal van zelfstandige slagers in heel het land organiseren dan een ontdekkingsweekend waarop men al kan gaan voorproeven en ideeën op kan doen. RVH.
Lissabon is goed te verkennen met milieuvriendelijk vervoer. Twee lokale organisaties, RedTour en Go Car Tour, bieden verschillende excursies met elektrische vervoersmiddelen aan zoals buggies, tweezitter-kar en segways. Deze produceren geen uitlaatgassen en zijn bijna geluidsloos. Allemaal zijn ze uitgerust met een GPS. Op deze manier kan de Lissabon bezoeker op een zelfstandige, milieuvriendelijke wijze de verschillende interessante plekken van de stad bezoeken.
RedTour biedt met elektrische vervoermiddelen zoals buggies en segways excursies aan door de historische wijken van Lissabon. De buggies zijn uitgerust met een audioguide/GPS systeem. Er zijn drie tochten per buggies te doen in de wijken Belém, Chiado en in de buurt van Castelo de São Jorge. De tocht per segway leidt door Alfama langs het Pantheon, de kerk van São Miguel en eindigt bij het klooster van San Vincente de Fora.
Go Car Tours laat de bezoeker Lissabon ontdekken per minicar, de karretjes die op golfbanen worden gebruikt. Deze lopen ook op elektra. De bezoeker kan kiezen uit twee routes: richting Belém of richting Parque das Nações. Onderweg wordt er door audioguide/GPS vertelt over de stad en bezienswaardigheden. RVH.
Het complex van Port Royal in de Bouches du Rhône in Mallemort is tweeledig en omvat enerzijds het Hotel du Golf en anderzijds het vakantiedorp. In het verkeersvrije centrum vinden vakantiegangers rust en comfort maar ook alle noodzakelijke faciliteiten.
Het hotel ligt centraal en biedt een 30-tal suites, uitgerust met kitchenette, salon, wc, badkamer en slaapkamer, suites die makkelijk door 4 personen benut kunnen worden. De kamers op de benedenverdieping hebben een terras met tuinmeubelen, terwijl de suites op de verdieping beschikken over een ruime loggia eveneens uitgerust met tuinmeubelen.
De hotelgasten kunnen genieten van een waterparadijs, zwembad met golven, uitgerust strand maar ook van de bijzonder fraaie golfinfrastructuur en naast het eigen restaurant kunnen ze vanzelfsprekend ook in alle andere horecazaken van het dorp terecht. RVH.
CENTER PARCS EN SUNPARKS EEN TWEE-MERKEN STRATEGIE
De Center Parcs Europe Group - Europees marktleider in korte vakanties dicht bij huis - zet in op een aanzienlijke versterking van haar aanbod met twee complementaire merken om de Europese markt nóg beter te kunnen bedienen. Zo investeert de Groep in het verder verrijken van de bestaande parken van Center Parcs en worden nieuwe Center Parcs-parken ontwikkeld in Frankrijk en Duitsland. Tegelijkertijd zal de capaciteit van Sunparks binnen vijf jaar verdubbelen. Als eerste stap worden met ingang van 23 januari 2009 vier parken van Center Parcs toegevoegd aan het portfolio van Sunparks.
De Center Parcs Europe Group gaat een nieuwe fase in met de introductie van een tweeledige groeistrategie, waarin sprake is van een heldere positionering van Center Parcs en Sunparks en beide merken elkaar uitstekend aanvullen. Afhankelijk van de behoefte maken gasten een keuze voor het meest complete product in de sector, Center Parcs. Of ze kiezen bewust voor Sunparks, parken met de beste weersonafhankelijke voorzieningen in hun segment van waaruit je een interessante omgeving kunt ontdekken.
Center Parcs is qua concept en innovatiekracht niet te kopiëren. Daarom moet er voor de groei van Center Parcs nieuwe parken ontwikkeld worden. Eerst opent in 2010 een nieuw park haar deuren in de bosrijke omgeving van Moselle in Frankrijk. Hier wordt het Park van de Toekomst gerealiseerd. Een ecologisch park dat volledig in harmonie is met de omgeving en volgens de laatste inzichten op het gebied van duurzaamheid wordt gebouwd.
De nieuwe parken springen in het oog vanwege hun luxueuze afwerking en hun naadloze inbedding in de natuurlijke omgeving. De bestaande parken worden uitgebreid en er wordt fors geïnvesteerd in de verdere upgrading van cottages en voorzieningen. Ook worden nieuwe recreatievormen geïntroduceerd. Zo lanceert Center Parcs eind december 2008 haar nieuwste generatie cottages. In De Kempervennen (Nl), Het Heijderbos (Nl) en Bispinger Heide (Dl) openen eind dit jaar 200 super de luxe Eden cottages hun deuren. Bovendien kunnen gasten van De Kempervennen en Bispinger Heide vanaf eind december terecht op woonboten. In het Duitse park worden daarnaast Tree Houses ontwikkeld.
Center Parcs telt door de toevoeging van vier parken aan Sunparks vanaf 23 januari 2009 dertien parken, waarvan zes in Nederland, twee in België, twee in Duitsland en drie in Frankrijk.
Alle parken van Sunparks krijgen een viersterren rating. Afgelopen jaar is er 20 miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de villas, zwembaden en voorzieningen van de Belgische Sunparks parken. Ook zijn er nieuwe Lake Side villas geïntroduceerd in Sunparks De Haan.Sunparks vormt de beste uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Hiervoor worden in de parken speciale geavanceerde Tourist Offices ingesteld met de beste tips op het vlak van cultuur, gastronomie, activiteiten en shoppen. RVH.
Coen van Niersen nieuwe hotelmanager van hotel Four Points by Sheraton
Starwood Hotels & Resorts benoemt Coen van Niersen als nieuwe hotelmanager van hotel Four Points by Sheraton Brussels. Coen van Niersen begon in 2003 zijn carrière binnen de Starwood Hotels & Resorts groep als Human Resources Coördinator voor de Brusselse divisie. Vervolgens verbleef hij 4 jaar in Londen, waar hij zich van Management Trainee uiteindelijk opwerkte tot Food & Beverages Services Manager van het Sheraton Park Tower Hotel. Met deze functie verkreeg hij de Acorn Award, een onderscheiding voor jong talent in de hospitality sector. Coen is 29 jaar en afkomstig uit Nederland.
In zijn nieuwe functie, rapporteert Coen aan Jan Nielsen, Area Manager België & Scandinavië en General Manager van Starwood's Brussels Complex.
Coen van Niersen : 'Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging. Samen met het fantastische team van hotel Four Points by Sheraton wil ik er voor zorgen dat het niveau van onze dienstverlening blijft groeien en dat we onze trouwe klanten kunnen blijven verrassen.RVH.
Business Destinations bekroont Hotel Metropole Brussels met « Best Large Business Hotel, Western Europe « award.
Het metropole hotel op het Brusselse Brouckereplein veroverde zopas een aparte award. Business Destinations wijst op het belang van het hotel, dat ondanks het feit dat het in 1895 werd opgetrokken, nog steeds de zakenlui met een uitstekende dienstverlening kan bekoren.
Het hotelmanagement is niet weinig fier met deze onderscheiding, temeer daar ook de hotelindustrie met een groeiende concurrentiestrijd te kampen heeft. Traditie en een gepersonaliseerde service blijven de hoofdaccenten van dit Brusselse bijna legendarische adres.
Het Hotel Metropole biedt 298 elegante gastenkamers, naast een 15-tal erg ruime suites en beschikt anderzijds over een 10-tal bijzondere meetingruimtes. Bovendien biedt het Metropole Executive Centre, 12 extra meeting rooms waardoor het hotel aan quasi alle vergaderbehoeften een passend antwoord kan bieden. RVH.
Rezidor Hotel Group opent in december twee nieuwe hotels in Antwerpen: het Radisson SAS Astrid Hotel Antwerpen (247 kamers) en het Park Inn Antwerpen Astrid (59 kamers). Bij deze beheert Rezidor nu drie hotels in Antwerpen - het bedrijf beheert ook Radisson SAS Park Lane Hotel met 174 kamers. Deze nieuwe openingen versterken onze positie in België en zijn in lijn met onze strategie om verder te groeien in onze Europese thuismarkten, zegt Kurt Ritter, President & CEO Rezidor.
De nieuwe hotels zijn een gemeenschappelijk project tussen Rezidor en Elbit Imaging. Ons doel is mensen te laten genieten van het leven, zegt Motti Zisser, Voorzitter van de Beheerraad van Elbit Imaging. De twee nieuwe hotels in het hartje van Antwerpen maken samen met het Radisson in Boekarest deel uit van de hotelportfolio van Elbit Imaging die sterk gelooft in de Radisson aanpak, zijn filosofie, professionalisme en sterke ontwikkelingscapaciteiten. Met de ondertekening van dit contract wil de groep zijn vertrouwen in Radisson en zijn toekomstige plannen voor verdere samenwerking in belangrijke Europese hoofdsteden bevestigen.
Het Radisson SAS Astrid Hotel Antwerpen is ideaal gelegen in hartje Antwerpen met zicht op het Astridplein en recht tegenover het Centraal Station. Het hotel, ontworpen door de Amerikaanse architect Michael Graves is momenteel gekend als het Park Plaza Astrid Antwerp. Het hotel huisvest Aquatopia, een unieke onderwaterwereld met meer dan 10.000 exotische vissen en reptielen in hun natuurlijke leefwereld. Naast de 247 kamers, inclusief 19 appartementen, heeft het hotel ook een ontbijt restaurant, een Restaurant-Bar-Brasserie, een 5-sterren fitness & health club, een balzaal van 589m², 18 vergaderzalen en een private parking.
Het Park Inn Antwerpen Astrid gelegen aan het Astridplein, op slechts 50 meter van het Radisson SAS Astrid Hotel Antwerpen, wordt momenteel gerenoveerd tot 59 kamers, een ontbijt restaurant, lobby lounge en een fitnesszaal. RVH.
De geschiedenis van dit Château kan makkelijk in twee aspecten worden samengevat, nl. de aanwezigheid van indrukwekkende ruines van een Romeinse tempel uit de 1ste eeuw voor Christus en de verbouwingen van deze tempel tot een kapel van de H. Caesar in 1054.
Iets te simplistisch evenwel, het Gallo-Romeins kasteel dat op de ruïnes werd opgebouwd groeide uit tot een aanlokkelijke halteplaats. Bovendien mogen we evenmin de menselijke tussenkomsten in de bloei van deze voornamelijk agri-culturele omgeving niet vergeten.
In deze gedachtegang horen ook de wijnen van Château Bas thuis. De ruwe ondergrond zorgt ervoor dat de wijngronden niet uitdrogen tijdens de zomer waardoor een behoorlijke diversiteit ontstaat. De oorspronkelijk uitgesproken tannines transformeren zich in fruitige wijnen die zich dankzij constante temperaturen in de kelders, tot beloftevolle dranken ontwikkelen.
De huiswijnen van Château Bas zijn de Cuvée du Temple, Pierres du Sud en Château LAlvernegue. RVH.
Op Horeca-Expo lanceert Toerisme Limburg vzw een nieuw kruidenzout: een mengeling van kruiden die veel in het Maasland voorkomen (wilde marjolein, groot kaasjeskruid, tijm en salie), aangevuld met zeezout, peper, oregano en laurier. Het Maaslandse kruidenzout
geeft vis- en vleesgerechten een aparte smaak én kleur. Het nieuwe kruidenzout zit in een handig molentje verpakt en wordt voor het eerst gepresenteerd op Horeca-Expo door verdeler Verstegen Spices & Sauces.
Met het nieuwe kruidenzout brengt het Maasland (in het uiterste oosten van Limburg) de specifieke kruidige natuurweelde van zijn slibrijke uiterwaarden tot op uw bord. Zo wordt de regionale beleving van de Maaslandse streekgerechten nog versterkt.
Het Maaslands kruidenzout is één van de eerste uit een reeks streekproducten op basis van de Maaslandse kruiden. Er is ook al een Maaslandse kruidenthee ontwikkeld, een uitgekiende dosis van acht kruiden uit het Maasland (wilde marjolein, groot kaasjeskruid, tijm, salie, wilg, vlier, walstro en koningskaars). Deze frisse kruidenmix is heel weldadig voor de luchtwegen.
In 2009 worden ook bonbons en zeepjes op basis van de Maaslandse kruiden ontwikkeld.
De streekproducten op basis van Maaslandse kruiden kwamen tot stand door een samenwerking tussen Toerisme Limburg vzw, kruidenspecialist Francesco Catalano, herboriste Marriette Clijsters, het Regionaal Landschap Kempen en Maasland, en Verstegen Spices & Sauces.
Het Maaslandse kruidenzout en de kruidenthee zijn ter beschikking vanaf 15 december. Ze worden verdeeld door Verstegen Spices & Sauces.
Sterrenkok Alex CLEVERS (Hostellerie Vivendum in Dilsen-Stokkem) en chef-kok Mario Holtzem (Het Koetshuis in Genk), beiden lid van de vereniging Jeunes Restaurateurs d'Europe, hebben met plezier het peterschap van het Maaslandse kruidenzout op zich genomen. Beiden gebruiken deze kruidige mengeling in hun regionale gerechten. RVH.
Een uitstapje naar Arles is evenmin te versmaden. Dit Rhonestadje, Keltisch van oorsprong, werd nadien gekoloniseerd door de Grieken vooraleer Caesar er met zijn leger doortrok. Hij installeerde hier een Romeins legioen en vormde de eerste stap naar absolute bekendheid.
In de eerste eeuwen van het Christendom ontpopte Arles zich als centrum van de nieuwe geloofsverspreiding en de bloei ervan. In het begin van de Middeleeuwen werd de stad platgebrand en verwoest, toch kende ze in de 12de eeuw een nieuwe bloeiperiode, mede door de vitaliteit en levenslust van haar inwoners.
Nog steeds getuigen talrijke patriciërswoningen uit de 17de en 18de eeuw van de rijkdom die het stadje kende, en de vele monumenten vormen een gans aparte collectie van bezienswaardigheden. Door de Unesco erkend als onderdeel van het cultureel wereldpatrimonium is Arles momenteel met een oppervlakte van 77.000 ha, uitgegroeid tot de grootste Franse gemeente. RVH.
Het Salon van het Culinaire Boek laat het grote publiek en professionals al drie jaar op rij kennismaken met unieke werken over de keuken en gastronomie. Dit jaar herdefinieert het evenement zich tot Het Salon van de Fijnproever. Zo wordt het publiek op 29 en 30 november 2008 ondergedompeld in een hartelijke en gastrvije wereld van fijnproeverij, en dat in het geraffineerde kader van het Beurspaleis in Brussel.
Culinaire boeken, kookateliers, signeersessies en conferenties, grote chefs het evenement doet een beroep op alle zintuigen, met smaak en weldaad, in een geest van interactiviteit en ontdekking. Michel Montignac, Pierre Gagnaire, Jean-Pierre Coffe en vanzelfsprekend ook de toonaangevende vertegenwoordigers van de Belgische gastronomie zijn van de partij.
Dit jaar wordt de regio Dordogne-Périgord in de bloemetjes gezet, waar de gastronomie van de Périgord het departement de nodige faam gaf. Na Parijs is dit het Franse department met het grootste aantal beschermde historische sites. Gesitueerd in het zuidwesten van Frankrijk, in de Aquitaine, is de regio vandaag dankzij de luchtlijn Charleroi-Bergerac aanzienlijk toegankelijker geworden, en ligt de Dordogne per vliegtuig, op slechts anderhalf uur van België verwijderd.
Voor de bereiding van de gastronomsiche schotels in de Périgord worden kwaliteitsproducten gebruikt zoals ganzenlever, producten op basis van gans en eend, zwarte truffels, kastanjes, AOC-noten en de Bergerac-wijnen. Het publiek kan tijdens het salon een aantan van deze producten ontdekken op basis van gans en eend, maar ook de kastanjes, de noten van de Périgord en derivaten, zonder de Bergerac-wijnen te vergeten, met naast de beroemde Monbazillac ook andere heerlijke rode en rosé wijnen.
Salon van de Fijnproever Beurs van Brussel
Op 29 november van10 tot 21 uur en 30 november van 10 tot 18 uur
Toegangsprijs 5 euro, gratis voor kinderen jonger dan 12 en voor 65-plussers.
Sandton Antwerp Hotel & Residences by COCO-MAT is een nieuw concept vanhotelbeleving. Na een grondige herbouw en totale renovatie van het voormalige hotel Eden, aan de Lange Herentalsestraat 25-27 in het centrum van Antwerpen, opende Sandton Hotels haar eerste hotel in België openen.
Het gloednieuwe Sandton Antwerp Hotel & Residences by COCO-MAT ligt op een steenworp van de Keyserlei, tussen het Centraal Station en de Diamantbeurs, midden in de dynamische diamantwijk. Het eigentijdse stadshotel telt 66 up-to-date kamers met een mediterrane uitstraling. Daarnaast beschikt het over negen schitterend ingerichte appartementen op de Keyserlei, op 200 meter afstand van het hotel. Sandton Antwerp Hotel & Residences by COCO-MAT is een nieuw concept van hotelbeleving op hoog niveau, dat op drie pijlers rust: een warm onthaal, uitstekend slapen, unieke inrichting.
Sandton Antwerp Hotel & Residences by COCO-MAT is het eerste hotel dat volledig is ingericht met COCO-MAT materialen van de van oorsprong Griekse bedden- en meubelfabrikant, die met louter natuurlijke en duurzame materialen werkt. De airconditioned kamers zijn voorzien van een COCO-MAT bed dat superieur slaapcomfort biedt. De Spaanse designtegels in de badkamer met inloopdouche, het zonnige interieur en de eikenhouten vloer geven de kamers een mediterrane uitstraling. Alle kamers beschikken over een LCD-tv met filmsysteem en gratis WiFi-internet. Een uitgebreid ontbijtbuffet wordt s ochtends in de Lounge geserveerd en tussen 17.00 en 20.00 uur kan de hotelgast hier voor de vaste prijs van 10 euro gebruikmaken van een loungebuffet met kleine snacks, bier, wijn en frisdranken.
Sandton Hotels is een dynamische en vernieuwende hotelketen die sinds 2004 bouwt aan een collectie karaktervolle 3- en 4- sterrenplus hotels op aansprekende locaties in Nederland, België en Duitsland. Elke vestiging heeft en behoudt zijn eigen, karakteristieke identiteit, nauw verweven met de omgeving. RVH.
Het Crowne Plaza Brussels Le Palace aan het Brusselse Rogierplein viert haar 100ste verjaardag! Om precies te zijn werd op 28 november 1908 de eerste steenlegging gedaan.
Ter gelegenheid van de 100ste verjaardag trakteert het hotel op een tentoonstelling over 100 jaar Le Palace, een expositie van de franse kunstenaar Olivier Domin (Olll) en biedt het 100 kamers voor de prijs van 100 cent.
Tentoonstelling 100 Jaar Le Palace
Tot en met 22 december 2008 vindt een tentoonstelling plaats over de geschiedenis van de afgelopen 100 jaar van het hotel Le Palace. Documenten, voorwerpen, naslagwerken en originele meubelstukken kunnen bezichtigd worden in de Century Suite. Deze suite zelf werd de afgelopen 5 jaar gerestaureerd en beschikt over de meubels van de interieur decorateur Alban Chambon. Een door de architect Antoine Pompe (1873-1980) ontworpen kledingkast is eveneens te bezichtigen.
Dagelijks gratis toegang van 9 tot 18 uur
Kunstexpositie OLLL
Olivier Domin, OLLL, werd door Eric Van Dalsum, directeur van het Crowne Plaza Brussels Le Palace gevraagd om een schilderij te creëren ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan. Olll en Van Dalsum ontmoetten elkaar in Narbonne bij de wijnproducent Gérard Bertrand waar Olll een expositie hield en Van Dalsum zijn huiswijnen selecteerde. OLLL heeft een kleurige en verrassende stijl. De expositie zal in de ruime lobby en de zalen op de gelijksvloers plaatsvinden.
Dagelijks gratis toegang van 1 december tem 31 december 2008 van 9 tot 20 uur
100 kamers voor 100 cent
Vanaf 22 november 2008 kan men via de website www.crowneplazabrussels.beeen kamer boeken voor 100 eurocent. De prijs is per nacht, per kamer (een of twee personen) en naar beschikbaarheid. Men kan slechts 1 kamer per persoon boeken. Men dient enkel zich in te schrijven via de website door te klikken op de button 100 rooms for 100 cents en men krijgt binnen de 24 uur antwoord of de kamerreservering mogelijk is. RVH.
De Camargue is een regio vol traditionele aspecten en eigenheden met een soms ruige natuur en de typisch loslopende paarden in het bijzonder. Het hotel du Soleil biedt een bonte verzameling van mogelijkheden verruimd met diverse culinaire facetten.
Het complex wordt samengebundeld in 4 typisch regionale mas, een verzameling van kleine leuke woningen waar samenhorigheid troef is. Ieder van deze mas kreeg een regionale benaming en duidt op de kenmerken van de streek: Les Lavandins, Les Romains, Les Roseaux en Les Tamarins bieden op een domein van 35 ha, maar liefst 115 volledig uitgeruste kamers, terwijl in het dorp ook alle andere faciliteiten voorhanden zijn.
Genieten van de rust en mooie natuurbeelden, met als extra aantrekkingspunt een topmanege waar talrijke paarden aanwezig zijn om de vakantiegangers heerlijke wandelingen in de Camargue te laten beleven, zijn de musts in dit vakantiedomein. RVH.
Atrium restaurant in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel
stelt nieuwe website voor
Het Atrium restaurant in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel stelt zijn nieuwe website voor. De website is te vinden via Resto.be, de meest belangrijke zoekmachine naar restaurants in België.
Begin 2008 kreeg het Atrium restaurant een grondige facelift. Zowel het reeds befaamde interieur, het team als de kaart werden onder handen genomen. Sinds begin oktober heeft het nu ook een website: www.resto.com/Atrium.
Het Atrium is erin geslaagd om een hedendaagse stijl te combineren met de contrasten van de Romaanse muur uit de 12de eeuw die de ruimte onder het 8 verdiepingen hoge glazen dak domineert. De warme en hedendaagse kleuren maken van het Atrium restaurant de ideale plaats om een zakenlunch te organiseren, gezellig te dineren onder vrienden of van een tête-à-tête etentje te genieten. De kaart van het Atrium restaurant werd volledig herwerkt door chefs Yves Mattagne en Olivier Langlet en weerspiegelt de inspiratie van de meest diverse origine.
Het dagelijkse driegangen lunchmenu aan 21,50 EUR per persoon en het weekend driegangen menu aan 35 EUR per persoon zijn higlights op de website.
Het restaurant is dagelijks doorlopend open van 12 tot 22u30. RVH.