Meezeilen met een viermaster van Star Clippers spreekt altijd tot de verbeelding. Als zon cruisereis start in de haven van Oostende is het nog moeilijker om aan de droom te weerstaan. Op 28 augustus 2013 is het zo ver, dan begint een onvergetelijke reis van 10 nachten, aan boord van de Star Flyer, met als eindbestemming Lissabon.
De Star Flyer van cruisespecialist Star Clippers kun je geenszins vergelijken met een mega cruiseschip. De maximum capaciteit is slechts 180 passagiers, vandaar de ontspannen, ongedwongen sfeer aan boord. De Star Flyer is gebouwd naar het model van 19de eeuwse zeilklippers maar voorzien van de modernste techniek en hedendaagse comfort.
De cruise vanuit Oostende is een unieke kans om kennis te maken met het comfort van de Star Flyer. Het reistraject richting Portugese hoofdstad is bijzonder aantrekkelijk, zeker met de aanleghavens Honfleur, Brest in Frankrijk en La Coruna, Vigo in Spanje. Er zijn ook vijf dagen op zee, tijd om samen met de vriendelijke bemanning de kneepjes van de zeilkunst te leren kennen, tot hoog in het kraaiennest te klimmen of gewoon te relaxen.
De reis met Star Clippers, van Oostende naar Lissabon, duurt tien nachten en in de prijs is begrepen: inscheping in Oostende, vlucht Lissabon-Brussel, verblijf op basis van volpension. Prijzen (afhankelijk van soort cabine): van 2035 tot 2738 pp.
Als straks de start van het nieuwe wielerseizoen wordt gegeven, supportert Contigo van wel heel dichtbij voor het team van Lotto Belisol. Zo zet het merk van waterflessen en drinkbekers zijn ruime assortiment ter beschikking van de voltallige ploeg. Amateurwielrenners en mountainbikers kunnen meteen in het wiel springen, want tactisch heeft de nieuwe duurzame drinkbus Devon het al helemaal voor mekaar!
Sinds begin januari slaan Contigo en de Belgische wielerploeg Lotto Belisol met toppers als Jurgen Van den Broeck, André Greipel, Lars Bak, Jurgen Roelandts en Jelle Vanendert de handen in elkaar. Concreet betekent dit dat Contigo het merk wordt van het hele team, van de renners uit de A-ploeg tot het damesteam en de verzorgers. Het assortiment is dan ook erg uitgebreid, met waterflessen maar ook koffie-, reis- en kinderbekers.
Blikvanger is de nieuwe drinkbus Devon. Deze waterfles is uitgerust met de gepatenteerde Autospout®-technologie van Contigo. Zo zijn de renners zeker van een 100% lek- en morsvrije drinkervaring én een groter gebruiksgemak tijdens het bewegen. Met een simpele druk op de knop klapt de drinktuit automatisch omhoog, waardoor je geen afsluitdop moet verwijderen en je gemakkelijk met één hand kan drinken. Heel hygiënisch ook, want je hoeft niet op de drinktuit te bijten en het afschermdeksel beschermt de tuit tegen vuil en modder. Geen overbodige luxe voor wielrenners!
Stijn Lowette, oprichter van Contigo EMEA: Vandaag zijn er zoveel slechte fietsflessen op de markt, dat mensen ze al te vaak weggooien. Bij Contigo houden we van duurzaamheid. Via sportsponsoring willen we de amateurliefhebber en bij uitbreiding de consument laten zien dat er ook goede drinkflessen bestaan.
Zo steun je bovendien het milieu én drink je in stijl. De keuze voor Lotto Belisol was snel gemaakt, een team met uitstraling en internationale ambitie. We hebben een partnership voor een jaar getekend, maar willen op termijn onze participatie in wielersponsoring zeker vergroten. Maar eerst even alle renners naar mooie overwinningen supporteren in het nieuwe seizoen. Onze innovatieve drinkflessen zullen hen alvast de nodige verfrissing en energie geven!
DEVON THE SQUEEZABLE WITH AUTOSPOUT TECHNOLOGY, 750 ML
mors- en lekvrij, lichtgewicht design, gemakkelijk hanteerbaar met één hand, afschermdeksel biedt bescherming tegen vuil, makkelijk knijpbaar, waardoor je goed kan doordrinken, duurzaam materiaal, zonder BPA en zonder plastic smaak
richtprijs: 15,95 euro
DEVON INSULATED THE SQUEEZABLE WITH AUTOSPOUT TECHNOLOGY, 650 ML: dubbele isolatiewand, voor langdurig koele dranken, mors- en lekvrij, lichtgewicht design, gemakkelijk hanteerbaar met één hand, afschermdeksel biedt bescherming tegen vuil, makkelijk knijpbaar, waardoor je goed kan doordrinken, duurzaam materiaal, zonder BPA en zonder plastic smaak, richtprijs: 19,95 euro
WINTERSPORT IN KARINTHIË: NIET GESLAAGD GELD TERUG
Meest gevarieerde skigebied van Oostenrijk garandeert skiplezier tot in de lente
Voor wie altijd al wou leren skiën maar de lessen nogal duur vond is er geen excuus meer. In de Oostenrijkse skiregio Karinthië kan je voortaan leren skiën voor amper 129 euro per persoon (inclusief uitrusting).
Wie na 3 dagen nog niet op de latten kan staan krijgt zijn geld terug. Een bijzonder initiatief waarmee Karinthië haar troef als skigebied voor alle skiliefhebbers in de verf wil zetten. Want met meer dan 1.000 km aan pistes en bijna 300 liften, verspreid over 31 verschillende skigebieden, is Karinthië één van de omvangrijkste en meest gevarieerde wintersportregios van de Alpen. Dat gecombineerd met haar milde klimaat, vele wellnessfaciliteiten en bergtoppen van boven de 3.000 m maakt van Karinthië de gedroomde wintersportbestemming, zelfs tot ver in de lente.
Als zuidelijkste deelstaat van Oostenrijk, grenzend aan Italië en Slovenië, is Karinthië een buitenbeentje in Alpenland. Enerzijds vindt men er de hoogste berg van Oostenrijk (de Grossglockner, 3.798 m hoog) en de langste zwarte piste van de Alpen (Goldeck in Spittal a/d Drau, 8,5 km lang) terug, maar anderzijds zijn er weinig skigebieden waar gezinnen en beginnende skiërs zo aan hun trekken kunnen komen. In de regio Katschberg of aan de Gerlitzen Alpe kan je als beginneling naar hartelust de skisport leren ontdekken. Iets wat dit jaar nog aantrekkelijker wordt met de zogenaamde geld-terug-garantie die de verschillende Karinthische skigebieden hebben ingevoerd. Voor amper 129 euro pp. (inclusief uitrusting) kunnen volwassenen en kinderen (vanaf 6 jaar) gedurende 3 dagen telkens 7,5 uur les volgen bij een gediplomeerd skimonitor. Wie na drie dagen niet zonder hulp van een blauwe piste kan afdalen, krijgt zijn geld terug. De actie is geldig in alle skigebieden van Karinthië en kan geboekt worden via www.karinthie.com.
GEZINS-EURO EN LENTESKIËN
Een ander budgetvriendelijk initiatief is de gezins-euro actie van het skigebied Bad Kleinkirchheim/St.Oswald. Dit gebied is met zijn ruim 100 pistekilometers het op één na grootste van Karinthië. Kinderen onder de 12 jaar kunnen er tijdens bepaalde periodes voor maar 1 euro skiën of snowboarden, uitrusting inbegrepen. Meer nog, tijdens de SkiThermenWeken van 9 maart tot 1 april ontvangen alle gasten een gratis skipas bij een verblijf vanaf 7 nachten. De toegangsprijs voor de thermen van het Römerbad en St. Kathrein bedraagt in die periode nog maar de helft. Ideaal dus voor zonneskiërs die ook na het echte hoogseizoen de skilatten willen aanbinden. Meer info over de gezins-euro vindt men terug via www.familien-euro.at.
ANDERS DAN ANDERS
Dat Karinthië geen doorsnee wintersportregio is heeft veel te maken met haar zuidelijke ligging. Hierdoor is het klimaat er over het algemeen milder en schijnt de zon er vaker. Daarnaast telt Karinthië het grootst aantal meren van Oostenrijk. Met ruim 1200 wateren en 200 meren zoals de Weissensee met de grootste natuurijsvlakte van Europa is Karinthië een paradijs voor schaatsers en ijsgolfers. Tot slot staat Karinthië bekend om zijn vele thermen of wellnesshotels, zoals het moderne Thermal-Römerbad in Bad Kleinkirchheim of de in juli 2012 geopende KärntenTherme in Warmbad-Villach die met zijn 11.000 vierkante meter de grootste thermen van Oostenrijk zijn.
VLOTTE VERBINDINGEN
Dat Karinthië de meest zuidelijke deelstaat van Oostenrijk is zorgt ervoor dat de afstand vanuit België wat verder is dan naar sommige andere regios in Oostenrijk. Maar met zijn 1.100 km is de afstand Brussel-Klagenfurt vergelijkbaar met die naar de meeste Franse skistations in de Alpen. Daarnaast biedt Austrian Airlines dagelijks meerdere vluchten aan vanuit Brussel naar Klagenfurt (overstappen in Wenen). Van daaruit heb je vlotte trein- en busverbindingen naar de verschillende skigebieden.
www.karinthie.com of www.austria.info/be_nl/home/tags/karinthie
Van 31 januari tot 4 februari 2013 is Frankrijk aanwezig in paleis 4 van Brussels Expo. Kom en ontdek er alle Franse regios en verschillende departementen.
Lorraine is de eregast van het Frankrijkdorp. Op een oppervlakte van meer dan 700 m² zal het publiek kunnen kennismaken met het Comité Régional du Tourisme van Lorraine en 70 professionals die hun gastronomische specialiteiten, de rijkdom van hun streek, de ambachten en suggesties voor een weekend in Lorraine zullen voorstellen.
Lorraine, een bestemming voor de vrouwen! In partnerschap met de professionals uit het toerisme van de regio, lanceert het Comité Régional du Tourisme van Lorraine een communicatiecampagne om de vrouwen te verleiden. Omdat vrouwen een doorslaggevende stem hebben bij het kiezen van vakanties is het doel hen Lorraine voor te stellen op een levendige en luchtige toon, met gewaardeerde onderwerpen: schoonheid, woninginrichting, kinderen, shopping, koken Deze aanbiedingen worden voorgesteld door een jonge vrouw met de naam Lorraine, die haar voorkeuren en geheime plekjes deelt met andere vrouwen.
Elke dag op het programma: evenement Happy Pink Hour van 16 tot 17 u op de stand van Lorraine: kom in een leuke sfeer alle speciale aanbiedingen voor vrouwen in de regio ontdekken en neem deel aan de wedstrijd waarbij u een weekend in Lorraine kunt winnen. Dresscode: roze
Er zijn ook culinaire demonstraties door chefs uit Lorraine, animatie met narcissen ter voorbereiding van het narcissenfeest van Gérardmer op 14 april 2013, een stand met circusmaquillage voor kinderen, het restaurant Chez Lorraine presenteert elke dag authentieke recepten uit de regio bereid zijn met regionale producten, zoals quiche lorraine.
AANWEZIGE EXPOSANTEN
REGIOS : Alsace, Aquitaine, Bourgogne, Bretagne, Champagne-Ardenne, Corsica, Languedoc-Roussillon, Limousin, Lorraine en zijn 4 departementen (Eregast), Midi-Pyrénées, Normandie, Picardie, Riviera Cote dAzur
OFFICES DE TOURISME : Arras, Destination Beaujolais, Boulonnais, Chamonix, Comité des stations de Maurienne, Les Montagnes du Jura, Le Voyage à Nantes, Saint-Omer.
DEPARTEMENTEN : Anjou, Ardêche, Cher, Coeur Val de Loire, Drôme, Eure-et-Loir, Hautes-Alpes, Indre, Loire, Loiret, Nord en Pas-de-Calais, Var en Vaucluse.
ANDERE EXPOSANTEN : ATOUT France, Best Western Hotel La Marina, B&B Hôtels, de kastelen van Chenonceau en Amboise, La Coupole, Gites de France Charente Maritime, Lagrange, Nausicaa, Novasol, Hôtel Plaisir Ile de Ré.
En er is nog veel meer ! Ontmoet alle specialisten van het Franse toerisme op onze stand van Atout France en aarzel niet alle vragen te stellen voor uw volgende vakantie in Frankrijk. Tot binnenkort in ons Frankrijkdorp!
Voor meer informatie over Frankrijk
Dienst informatie voor het grote publiek Persdienst van Atout France:
T. 02 505 38 28 - info.be@franceguide.com - www.rendezvousenfrance.com
DE BERGEN OP MAAT VAN IEDEREEN VOLGENS PIERRE & VACANCES
Bent u niet van de latten af te krijgen en op zoek naar de perfecte gezinsvakantie, of laat u zich liever verleiden door de bergen zonder langs hun flanken te glijden? Bij Pierre & Vacances is er voor ieder wat wils.
DE PASS VOOR NIET--SKIËRS
De Pass voor niet--skiërs is beschikbaar in 15 residenties van Pierre & Vacances en werd ontwikkeld in samenwerking met 4 stations. De pass vormt een eenvoudig alternatief voor vakantiegangers die volop van de bergen willen genieten zonder de latten aan te binden, en bestaat uit 3 activiteiten: Waterpret, wellness en sneeuwpret zonder ski's.
Alpe dHuez 3 residenties: 7 dagen toegang tot het openlucht én het binnenzwembad van het station; 7 dagen toegang tot wellnessactiviteiten: aquagym, relaxatiesessies en een relaxerende massage van 15 minuten (benen, rug, buik of hoofd-nek); 7 dagen toegang tot de schaatspiste en een waaier van 26 activiteiten naar keuze (tennis, bodybuilding, stretching ). Toegang tot het 'Musée d'Huez et de l'Oisans'. 70 per persoon
Les Ménuires 2 residenties : 6 dagen toegang tot het binnenzwembad van het station; 6 dagen toegang tot de wellnessruimtes: sauna, hamam, jacuzzi, zwembad, solarium en mogelijkheid tot lessen aquagym. Sneeuwschoenwandelingen. 75 per persoon;
Avoriaz 7 residenties : 6 dagen toegang tot Aquariaz, het tropische waterparadijs midden in de bergen. Toegankelijk tot 16 u; 6 dagen toegang tot het wellnesscentrum Altiform: fitness, sauna, hamam, jacuzzi, lichttherapie. (sessie van 1 uur, reserveren is nodig). Open vanaf 14 u; 6 dagen toegang tot de schaatsbaan van het station. Open vanaf 14 u. 75 per persoon
Val dIsère : 3 residenties : Toegang tot het binnenzwembad van het station; Toegang tot de wellnessruimtes van het station en een ontspannende massage van 30 minuten. Een cursus squash of 2 toegangstickets voor de schaatsbaan. 60 per persoon
WELLNESS
De 12 Pierre & Vacances premium residenties in de bergen bieden diensten op maat, ruime appartementen, uitrustingen van topkwaliteit en vrije toegang tot wellnessruimtes en buitengewone kuuroorden.
Arc 1950 - Le Village "Deep Nature Spa®" by Cinq Mondes: Een mineraal universum van meer dan 1000 m2 zwembad, verschillende avonturendouches, vulkanische grot, ijsgrot, hamam-en relaxatieruimte. Verzorgingsruimtes. Te reserveren samen met uw verblijf.
Avoriaz 1800 - LAmara "Deep Nature Spa®" by Algotherm Kuuroord met terras dat uitgeeft op de vallei. Sensorische douche, sauna, hamam, relaxatieruimte met uitzicht over de vallei, bubbelbad in open lucht en verzorgingsruimtes. Op voorhand of ter plaatse te reserveren.
Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij vliegt sinds 3 december 2012 tweemaal per dag van Brussel naar de Spaanse hoofdstad en heeft van daaruit een ruim aanbod aan verbindingen naar hun long haul netwerk. De maatschappij is vooral gekend in Spanje en Latijns Amerika en wil zijn positie op de Belgische markt nu ook verstevigen door een verhoging van het aantal vluchten op Cuba en de Dominicaanse Republiek.
Air Europa is sterk aanwezig in de transatlantische luchtvaart, vanuit Madrid worden meerdere Zuid-Amerikaanse en Caraïbische bestemmingen aangevlogen: Buenos Aires, Cancun, Caracas, Lima, Salvador de Bahia, Santa Cruz de la Sierra, Havana en Santo Domingo. Op deze laatste twee bestemmingen wordt de vluchtfrequentie vanaf 1 april 2013 verhoogd. Vanuit Madrid kan je dan 10 keer per week naar Havana vliegen en 11 keer per week naar Santa Domingo. Beide bestemmingen hebben zeer goede verbindingen vanuit Brussel.
Met Air Europa kun je elke dag van de week vanuit Brussel naar Madrid, twee keer per dag (vluchten met laatste nieuwe Embraer 195 toestellen), met goede vertrekuren, om 11u05 en 17u45. De lijnvluchtmaatschappij heeft aantrekkelijke tarieven in economy class en Club Business en goede connecting flights naar Latijns-Amerika (vluchten met laatste nieuwe Airbus A330 200 toestellen). Als lid van Skyteam laat Air Europa toe de gevlogen mijlen te sparen via het Flying Blue programma.
Voordelig cruisen met exclusieve cruisemaatschappij Seabourn
Kortingen tot wel 50%, upgrades en voordelen aan boord op verschillende afvaarten door Signature Savings Event
Seabourn heeft onlangs haar Signature Savings Event aangekondigd. Interessant voor iedereen die er aan denkt een cruise te boeken en gebruik wil maken van aanzienlijke besparingen en tegelijkertijd wil genieten van vele extras. Seabourn biedt reizigers in 2013 en 2014 dit voordeel op een selectie van 100 ultraluxe reizen op haar geprezen vloot van intieme, all-suite schepen.
De tarieven van de Signature Savings kunnen tot wel 50% beneden de gepubliceerde brochuretarieven liggen. In aanvulling hierop, zijn er tevens diverse combinatiecruises die extra besparingen tot 15 % bieden wanneer twee of meer cruises gecombineerd worden. Sommige combinaties bieden daarnaast een gratis aangeboden Veranda Suite upgrade. Boekingen in de categorie Penthouse of premium suites ontvangen een tegoed van 1,000 USD die aan boord te besteden is. Wie voor de beste keuze gaat, boekt bij voorkeur voor 28 februari 2013.
De selectie van Seabourn met de naam Signature Savings omvat cruises van zeven tot 21 dagen op alle zes de Seabourn schepen, in de Mediterranee, Noord Europa, op Atlantische oversteken, het Midden Oosten en India, Zuidoost Azië, Canada en New England, het Caribische gebied, Australië en Nieuw Zeeland. De vertrekdata van de cruises liggen tussen april 2013 en maart 2014.
Dit Signature Savings Event is een echte toegevoegde waarde voor iedereen die een luxe cruisevakantie denkt te gaan maken, zo zegt John Delaney, Senior Vice President Marketing & Sales van Seabourn.
Schepen van Seabourn kunnen tussen de 208 en 450 gasten accommoderen, exclusief in suites met zeezicht. Tijdens de reis wordt de bar op complimentary basis open gesteld. De vrije stoelkeuze tijdens het diner in het restaurant draagt bij tot een relaxte, clubachtige sfeer die de sociale omgang tussen de gasten onderling stimuleert. Mooi samengestelde routes trekken reizigers aan die geïnteresseerd zijn in authentieke ervaringen en door de gemeenschappelijke interesses zorgen voor een groep mensen die onderling tot een vermakelijke en verrijkende ervaring kunnen komen. De geprezen keuken is elegant en wordt geserveerd op verschillende locaties en ook de entertainment mogelijkheden aan boord bieden een gevarieerd programma. www.seabourn.com
Op het Vakantiesalon kan je niet alleen inspiratie opdoen voor droomvakanties, je kan je er ook verzekeren tegen het tegenovergestelde: reizen die omslaan in nachtmerries. Een vulkaan die uitbarst, een huurauto die niet wil starten, bagage die gestolen wordt, een medisch noodgeval, een onverwacht herexamen... : je weet nooit wat er kan mislopen. Volgens Touring, de marktleider in én de uitvinder van de reisbijstand, vragen per jaar maar liefst 140.000 Belgen hulp voor problemen die zich voordoen tijdens hun vakantie.
Tijdens de zomer van 2012 liepen er bij Touring 41.000 meldingen binnen met de vraag voor hulp. Daarvan werden 11.000 interventies op het terrein gerealiseerd, werden 890 mensen en 920 voertuigen gerepatrieerd. En de prijs voor zon interventie kan hoog oplopen. Voor een ziekenhuisopname van 5 dagen in Spanje of Italië tel je tussen de 3.500 en 44.500 euro neer, een repatriëring van een voertuig van Spanje naar België kost je minstens 2.000 euro en een medische repatriëring bijna 10.000 euro. Dossiers van ongevallen met een lange revalidatie ter plaatse kunnen zelfs oplopen tot 150.000 euro.
Deze indrukwekkende cijfers tonen aan dat je best goed beschermd op vakantie vertrekt. Daarom ging het Vakantiesalon een partnership aan met Touring. Touring neemt namelijk al deze kosten voor zijn rekening, zonder franchise of limiet voor medische bijstand, net als de nazorg in het thuisland en de medicatie. En dat hebben de Belgen goed begrepen. Touring verzekert in dit land ieder jaar 300.000 families die op vakantie vertrekken, met of zonder auto. Deze gezinnen kunnen met een gerust hart op reis gaan, want Touring staat garant voor gespecialiseerd advies en medische, technische en personenbijstand. Bovendien kan je bij hen de klok rond terecht: de reisbijstandcentrale telt permanent veertig medewerkers (in het hoogseizoen zijn er dat zelfs tachtig), die 7 dagen op 7 ter beschikking staan. Voor elk probleem wordt er een oplossing gezocht ter plaatse en worden de betrokkenen permanent begeleid door medewerkers van Touring of op de vakantiebestemming zelf.
Dankzij een wereldwijd netwerk van bijstandverleners voorziet Touring (samen met zijn zusterorganisaties) technische en medische hulp aan in totaal 45 miljoen leden, en dat alleen al in Europa. Via dit imposante internationale netwerk beschikt de marktleider in reisbijstand over 12.000 pechverhelpingsvoertuigen, meer dan 70 helikopters en 8 ambulancevliegtuigen. Ook voor informatie over medicatie (bijvoorbeeld als je een bepaald medicijn nodig hebt in het buitenland) of over veilig rijden in het buitenland kan je terecht bij de infolijnen van Touring.
In 2012 verwelkomde Amsterdam Airport Schiphol 51 miljoen reizigers, een groei van 2,6 procent ten opzichte van 2011. Nooit eerder reisden in één jaar zoveel reizigers via Schiphol. Vracht liet een daling zien van 3 procent en kwam uit op 1,5 miljoen ton. Het aantal vliegtuigbewegingen in 2012 steeg licht met 0,8 procent (423.407).
Deze voorlopige vervoerscijfers maakte Jos Nijhuis, President-directeur van Schiphol Group, bekend tijdens de nieuwjaarsreceptie. De vervoersresultaten zijn positief en beter dan verwacht, zowel voor reizigers als voor vracht.
In 2012 verwelkomde Amsterdam Airport Schiphol de 50 miljoenste reiziger. Daarnaast is het netwerk, dat belangrijk is voor het behoud van een aantrekkelijk vestigingsklimaat in Nederland, uitgebreid van 313 naar 317 directe bestemmingen. Een enorme prestatie van homecarrier KLM en de overige luchtvaartmaatschappijen.
Centrale Security
In 2013 start de verbouwing voor de overgang van decentrale naar centrale security op de hele luchthaven. Deze aanpassing wordt gedaan om de reiziger meer comfort te bieden en het (boarding) proces voor de luchtvaartmaatschappijen en reiziger efficiënter te maken. Terwijl de luchthaven kan blijven voldoen aan (veranderende) Europese regelgeving.
Jos Nijhuis: Het wordt een ingrijpende operatie die zijn weerslag zal hebben op een groot deel van onze luchthaven. Naast de invoering van centrale security bereiden we momenteel ook een investeringsprogramma voor om onze mainport verder te ontwikkelen. De precieze plannen hiervoor worden de komende maanden in overleg met onze belangrijkste stakeholders uitgewerkt. Dat is belangrijk om ook in de toekomst de Mainport fier overeind te houden. Dat vereist beheerste en verstandige investeringen. We zullen dit stap voor stap doen.
Voor 2013 verwachten we een lichte stijging van het aantal passagiers en een lichte krimp voor vracht , aldus Jos Nijhuis.
Liefde is samen met je partner genieten van een romantische cruise
Liefde is samen met je partner genieten van een romantische cruise. Kom dit jaar origineel uit te hoek en verras je partner met een idyllisch Valentijnscadeau: een romantische cruise naar de Middellandse Zee. Boek de exclusieve valentijnspromo tussen 14 januari en 14 februari en geniet van de helft voor mijn wederhelft.
Niets zaliger dan de gedachte er voor een prikje tussenuit te trekken met je geliefde aan de ene hand en een heerlijke cocktail in de andere. 2013 wordt het jaar van de cruise, dus laat het boeket rode rozen en het flesje parfum voor wat het is, en kies voor een origineel valentijnscadeau waar je samen met zn tweetjes van kunt genieten. De valentijnspromo De helft voor mijn wederhelft is geldig voor cruises naar de Middellandse zee en voor boekingen van 14 januari tot en met 14 februari 2013.
Praktisch: Vertrekdata: van maart 2013 tot en met november 2013 - route: alle routes in de Middellandse Zee uit de zomerbrochure - de 2de persoon betaalt slechts de helft van de prijs van de 1ste persoon. Neemt u toch graag de kinderen mee? Ze cruisen gratis indien ze jonger dan 18 zijn. De valentijnsactie is enkel geldig voor boekingen van 14 januari tot en met 14 februari 2013.
MSC Cruises is marktleider voor cruises in de Middellands Zee, Zuid-Afrika en Brazilië, en opereert in heel de wereld. MSC Cruises vaart gans het jaar door op de Middellandse Zee en biedt seizoensgebonden routes in Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, de Caraïben, Zuid-Amerika, Zuid- en West-Afrika en de Rode Zee. De moderne vloot bestaat uit 11 schepen: Fantasia-klasse MSC Divina, MSC Splendida en MSC Fantasia; Musica-klasse MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra en MSC Musica; Lirica-klasse MSC Sinfonia, MSC Armonia, MSC Opera en MSC Lirica. In 2013 wordt de vloot uitgebreid met MSC Preziosa, die in maart gedoopt zal worden.
Nu de eindejaarsfeesten achter de rug zijn, lanceert de Groep Pierre & Vacances -Center Parcs haar Onweerstaanbaar Skiaanbod LES IRRESISKIBLES. Van 4 tot 21 januari 2013 maakt de Groep een skivakantie betaalbaar voor iedereen. P&V biedt kortingen tot 400 op een verblijf in de bergen, aanbod dat ook geldt voor verblijven aan de Franse, Spaanse en Antilliaanse kust.
Skiliefhebbers kunnen een vakantie boeken in de bergen voor één week in een residentie van Pierre & Vacances en Pierre & Vacances premium midden in de skigebieden -Alpes-Maritimes, Haute-Savoie, Isère, de Pyreneeën en de Savoie. De Groep biedt kortingen tot 400 op verblijven tussen januari en april.
Ook wie in de winter liever de zon opzoekt, is bij de Groep aan het goede adres: een verblijf vanaf 2 nachten aan zee of op het platteland, in residenties en vakantieparken van Pierre & Vacances, in Frankrijk, Spanje of op de Antillen. Heel wat vakantieplezier dus aan de Middellandse Zee, de Costa Del Sol of in Guadeloupe ...
VAKANTIETIPS:
Savoie -Valmeinier 1800 - Pierre & Vacances residentie Le Thabor
Gedeeltelijk autovrij station, ideaal voor jong en oud, residentie aan de voet van de skipistes, met een buitengewoon uitzicht, keuze uit studio's voor 4 personen tot appartementen met 3 of 4 kamers voor 7 tot 8 personen, verwarmd buitenzwembad en sauna's.
Haute-Savoie -Flaine MontSoleil Pierre &Vacances premium Les Terrasses dEos (Vijf sterren) Midden in de Vallée du Grand Massif, residentie bestaande uit twee grote chalets, aan de voet van de pistes, verwarmd buitenzwembad. Warm en gezellig ingerichte appartementen met uitzicht op de vallei of het bos. Keuze uit appartementen met 2 kamers, voor 4 personen, of 4 kamers, voor 8 personen.
Bestemming winterzon Antillen -Guadeloupe Pierre & Vacances village club Sainte-Anne: dit volledig gerenoveerde Pierre & Vacances vakantiepark ligt op slechts 5 km afstand van het centrum van Sainte-Anne, op onnavolgbaar creoolse wijze worden activiteiten moeiteloos gecombineerd met "dolce farniente" in de zon.
502 gerenoveerde verblijven, met keuze uit twee formules: Select en VIP. De VIP-formule omvat 104 verblijven, van studio's voor 2/3 personen, of appartementen met 3 kamers, voor 6 personen. Bouw van een wellnesscentrum "Deep Nature Spa Algotherm®"met massageruimtes, fitnesszaal en theebar. Gratis kinderopvang met 5 nieuwe animatiethema's: avontuur, sport, creatief, vrienden of wetenschap.
Authentiek reizen met transoceanische MSC cruises. Geschiedenis en cultuur, lezingen van experten uit Europese topuniversiteiten, culinaire ontdekkingen, alles afgestemd op je overzeese bestemming.
Ga terug naar een tijd waar varen stond voor ontdekken. Een tijd waar de reis even belangrijk was als de bestemming. Met MSCs transoceanische cruises geniet je op een rustig tempo van een prachtige overzeese vakantie in alle authenticiteit. Van animatie tot het tafelen aan boord, alles is afgestemd op je bestemming.
Historisch- culturele lezingen
Experten van Europese topuniversiteiten laten gasten de fascinerende geschiedenis en cultuur van de bestemmingen ontdekken. Terug meegenomen in de tijd, naar de begindagen van de zeevaart, leren MSC-gasten over het ontstaan van de eerste navigatiemiddelen. Lezingen als Dont Cry for Me Buenos Aires en Blackbeard, Calico Jack, and Long John Silver: the notorious piracy of the Caribbean brengen de bestemmingen op voorhand tot leven.
Culinaire reizen
De transoceanische cruises zijn ook een verrukkelijk culinaire ontdekkingsreis afgestemd op je bestemming. Van typische gerechten en cocktails tot show bartending, kookshows en wijndegustaties. Alles is geïnspireerd op de lokale tradities van de havens die op je route staan.
Legt het schip bijvoorbeeld aan in Casablanca, dan worden reizigers verwend op een prachtige Marokkaanse thema-avond. Inclusief bazaar, een heerlijk Noord-Afrikaans diner en de filmklassieker Casablanca.
Operaklassiekers aan boord
Uniek voor de transoceanische cruises zijn vijf klassieke concerten aan boord om van te genieten. Italiaanse operaklassiekers en werken van Mozart, Strauss, Verdi, Puccini,
Musica in Maschera, de Italiaanse vereniging onder leiding van meesterviolist Francesco Manfrin die klassieke concerten en operas organiseert in Venetië, geeft het beste van zichzelf aan boord van MSC Fantasia en MSC Lirica. En MSC Opera mag Maestro Janos Acs, dirigent van Luciano Pavarotti en De Drie Tenoren, samen met de Braziliaanse violist Tania Camargo Guarnieri verwelkomen.
Film en docus
Tijdens elke reis worden toepasselijke klassieke en moderne films en documentaires vertoond. Gasten op weg naar de Caraïben kunnen genieten van de avonturen van Captain Jack Sparrow. Reizigers met Zuid-Afrika als koers van het inspirerende Invictus of het lichtvoetige Madagascar.
Topbestemming Frankrijk: niet te onderschatten aantrekkingskracht
Als typische autobestemming is onze zuiderbuur in winter en zomer de uitgelezen vakantiebestemming. Citytrips, nature breaks, skivakanties, sportieve reizen, gastronomisch genieten of zonnekloppen... Frankrijk blijft een van de Europese koplopers en topbestemming bij de Belgische reiziger en dat in alle segmenten.
Naar goede gewoonte neemt Frankrijk zelfs heel paleis 4 voor zijn rekening. Franse overzeese territoria als Martinique, Ile de la Réunion, Nieuw-Caledonië en Guadaloupe zijn eveneens vertegenwoordigd, maar die kan je terugvinden bij de verre bestemmingen (paleis 7).
De gastregio voor de editie van 2013 is La Lorraine. Zon 70 lokale professionals presenteren op een stand van meer dan 700 m² alle troeven van deze regio in Noordoost-Frankrijk. En dat zijn er heel wat: animaties rond legendes en verhalen, een parade in renaissancekostuums, beeldhouwen, kaarsen maken, luitspelers, dans, ... Zoals het een Franse streek betaamt, staan er daarnaast een hele resem gastronomische presentaties op de agenda. Lorrainse chefs toveren smakelijke streekgerechten op tafel en restaurant Chez Lorraine brengt de beste regionale producten mee om bezoekers van het Vakantiesalon te laten proeven van hun authentieke recepten. Niet te missen? Hun quiche lorraine, natuurlijk.
Verder maakt het Comité Régional du Tourisme de Lorraine van de gelegenheid gebruik om vrouwen tot een bezoekje te verleiden. Met outletshopping, vijf (!) steden waar de thermale bronnen en wellness centraal staan, een zeer kindvriendelijke sfeer en een stevige reputatie op het gebied van zoete banketbakkerij is La Lorraine immers dé vrouwenbestemming bij uitstek. Die vrouwelijke toets bereikt dagelijks zijn hoogtepunt van 16 tot 17 uur. Dan daalt er een roze sluier over de La Lorraine-stand en geniet je van het Pink Happy Hour. Heren zijn welkom, maar dienen zich wel aan de roze dresscode te houden...
De Villages van het Vakantiesalon en Holiday Forum
Tijdens de editie van 2011 bundelden verschillende exposanten voor het eerst hun krachten in het Caribbean Village, Asian-Pacific Village, Nordic Village en African Village. Samen met de Cruise Village stonden ze toen als een rode draad doorheen het Salon opgesteld. In 2012 werd deze conceptuele aanpak verder uitgebouwd met het Latin American en North American Village en ook in 2013 staan de villages er opnieuw. Dit jaar wordt het bestaande aanbod verrijkt met het Wallonia Village en het
Flanders Village, een initiatief ondersteund door de vzw Logeren in Vlaanderen, inclusief een mooie informatieve stand gewijd aan Brussel.
Dat het Vakantiesalon ook in 2013 weer opteert voor deze thematische groepering van de bestemmingen, is logisch. Zowel voor de exposant als voor de (professionele) bezoeker schuilen er immers grote opportuniteiten in dit soort samenwerking. De exposanten profiteren van de groepsdynamiek om meer visibiliteit te verwerven. De bezoekers vinden in deze opstelling dan weer snel en gemakkelijk hun weg naar wat ze zoeken. Bovendien zorgen alle villages afwisselend voor animatie, wat de gezellige sfeer van het Salon alleen maar ten goede komt. Met muziek, traditionele dans, cocktails, hapjes en nog veel meer, kunnen bezoekers zich helemaal onderdompelen in de couleur locale van de bestemmingen. En er is natuurlijk niets zo leuk als een letterlijk en figuurlijk voorproefje van een potentiële toekomstige reis!
Voor het vijfde jaar op rij stelt het Vakantiesalon in 2013 het Holiday Forum voor. Dit platform van reisinformatie geeft het woord aan televisiepersoonlijkheden, bekende Belgen en ervaren reizigers, die graag hun expertise en ervaringen delen met de bezoekers van het Vakantiesalon.
Vorig jaar stonden onder andere Vlaanderen Vakantieland-madammen Cath Luyten en Erika Van Tielen, VRT-nieuwsanker Wim De Vilder en chocolatier Dominique Persoone op het podium van het Holiday Forum. In 2013 zullen opnieuw bekende en onbekende Vlamingen vertellen over wat hen boeit op hun favoriete bestemmingen. Met sessies door mediapartners Radio 2 en Vlaanderen Vakantieland belooft het weer een boeiende interactie te worden. Het Holiday Forum is dé draaischijf van reisnieuws, dus wie helemaal up-to-date wil zijn moet zeker een kijkje komen nemen. Wedden dat je meteen aan deze ervaren vertellers hun lippen hangt?
Voor het eerst heeft het Vakantiesalon geen gastland, maar een gastthema. In 2013 staan cruises centraal. Een bijna vanzelfsprekende keuze, want de cruise-industrie is superhip. Met de innovaties die de sector doorvoerde zijn vooroordelen als cruises zijn oubollig of cruises zijn onbetaalbaar nooit verder weg geweest.
Dankzij een groeiende awareness bij het grote publiek, groeit deze voormalig wat ondergewaardeerde sector elk jaar exponentieel. Volkomen terecht, want cruises bieden een unieke ervaring. Wanneer de boot vaart kan je immers heerlijk relaxen en uitgebreid genieten van alle faciliteiten aan boord. Wanneer de boot aanmeert krijg je dan weer de kans om de stad te verkennen, door de mooiste havens te flaneren en van lokale specialiteiten te proeven. Bovendien is het schip niet alleen de ideale plek om te herbronnen, het is ook een vervoermiddel. Je ziet dus geen twee keer dezelfde horizon verschijnen. Ideaal voor reizigers die staan te popelen om te blijven ontdekken, en dat zonder tijd te verspillen in grijze luchthaventerminals!
De cruise-industrie verwelkomt alle soorten reizigers. Er zijn gespecialiseerde cruises voor senioren, maar net zo goed cruises die gericht zijn op twee-tot tienjarigen. Cruises voor jonge twintigers, maar ook cruises voor jonge vijftigers. Elke consument vindt zijn gading. Bovendien kàn je tegenwoordig nog wel aan boord gaan van de zeer exclusieve, luxueuze cruiseschepen van weleer, maar hoèf je helemaal niet zoveel geld uit te geven. De gemiddelde cruise is qua prijs vergelijkbaar met een gewone vakantie. Kortom: er is een cruise voor iedereen. Kom dus zeker een kijkje nemen in het Cruise Village, waar de exposanten van het Vakantiesalon je graag wegwijs maken in de zee van informatie.
Op 31 januari opent het Vakantiesalon 2013 in Brussels Expo voor de 55e keer zijn deuren. Van donderdag 31 tot en met maandag 4 februari 2013 kan de bezoeker er telkens terecht van 10u tot 18u. Met cruises als gastthema belooft het opnieuw een schitterende editie te worden.
Vier paleizen staan ter beschikking van de leergierige reiziger. Paleis 4 staat naar goede gewoonte helemaal in het teken van Frankrijk, nog steeds de belangrijkste toeristische bestemming voor de Belgische toerist. Gastregio van deze editie is La Lorraine. Paleis 5 is voorbehouden voor de Europese bestemmingen en de Middellandse Zee. In paleis 6 vindt de bezoeker het Holiday Forum met de Benelux Zone terug. Dit jaar in première in paleis 6: de Belgische villages, waar de mooiste plekjes van ons land worden ondergebracht in het Flanders Village en het Wallonia Village en onze fraaie hoofdstad een eigen stand krijgt. In paleis 7 worden de verre bestemmingen ondergebracht en kan je ook het Cruise Village vinden. En dat laatste zou dit jaar weleens dé trekpleister van het Salon kunnen worden, want cruises zijn het gastthema in 2013. Alle grote namen uit de cruisesector staan er klaar om je te informeren over hun nieuwste formules en natuurlijk ook om je te inspireren met hun creatieve invullingen van de traditionele cruise.
Informeren en inspireren is het motto van alle standhouders op het Vakantiesalon. De veteranen van het Salon weten hoe dat moet. Heel wat van hen tekenen ook in 2013 present, zoals topbestemmingen Frankrijk en Spanje, die naar jaarlijkse gewoonte een groot deel voor hun rekening nemen. Maar ook de nieuwkomers hebben veelbelovende plannen voor hun stand. Zo verwelkomt de beurs voor het eerst bestemmingen Brazilië en Macedonië en wordt de Nordic Info-stand uitgebreid.
Onder de nieuwkomers vinden we ook Jetaircenter, dat een heus boekingkantoor meebrengt naar het Vakantiesalon. Ook bij de standen van Gigatour en Neckermann kan je je droomreis reserveren. De touroperators voorzien voor deze snelle beslissers bovendien aantrekkelijke condities en vroegboekkortingen. In de categorie informeren ging het Vakantiesalon dit jaar een partnership aan met Touring, de marktleider in reisbijstand. De twee sterke merken hebben zich verenigd om zo meer aandacht te kunnen vestigen op het belang van een goede reisverzekering, een onderwerp dat élke reiziger aangaat.
Ten slotte stelt het Vakantiesalon opnieuw het Holiday Forum voor. Zowel bekende Belgen, televisiepersoonlijkheden als de reizigers zelf vinden hier een platform voor het uitwisselen van reisadvies.
Donderdag 31 januari t.e.m. maandag 4 februari 2013 telkens van 10 tot 18 uur
www.vakantiesalon.be, www.brusselstraveltop.eu
Kaarten : Kinderen < 12 jaar: gratis, vanaf 12 jaar: 8 euro met kortingsbon: 4 euro
Promoties Groot-Brittannië voor reizen met caravan of camper !
Plannen om in 2013 met camper of caravan naar Groot-Brittannië te reizen? Zo ja, boek dan nu en profiteer van voordeeltarieven aangeboden door DFDS Seaways.
DFDS Seaways vaart vanuit Duinkerke en Calais richting Dover, 7/7 dagen, 24/24u en met talloze verbindingen in beide richtingen. De schepen van DFDS Seaways zijn comfortabel, bieden veel ruimte en een oversteek naar de andere kant van Het Kanaal is zo voorbij.
Je geniet van een super tarief voor een reis met caravan of camper als je boekt voor 28 maart 2013 (enkel nieuwe boekingen): camper + 4 personen, enkele reis vanaf 35 (max. 5 m lang/2,35 m hoog), vanaf 47 (max. 8 m lang/4,35 m hoog), auto en caravan + 4 personen, enkele reis vanaf 47 (totale lengte 11 m), vanaf 57 (totale lengte 14 m).
www.dfdsseaways.be Tel 02/ 514 09 91* - * 5 toeslag voor telefonische boekingen.
SUPER GOEDKOOP NAAR GROOT-BRITTANNIË MET bmi regional
bmi regional is niet alleen de meest punctuele luchtvaartmaatschappij in Groot-Brittannië maar garandeert ook aantrekkelijke prijzen en pakt nu zelfs uit met een reeks super aanbiedingen naar Groot-Brittannië.
Reizen met bmi regional is een aparte ervaring vanwege de perfecte service en niet in het minst omwille van een reeks interessante reisbestemmingen in Groot-Brittannië, mogelijke uitvalsbasissen voor zakenreizen, boeiende rondreizen en stadsbezoeken. bmi regional gooit zomaar 75.000 voordeeltickets op de markt, voor de Belgische markt alleen zullen er 25.000 voordeeltickets zijn. De tickets zijn boekbaar tussen 3 en 18 januari 2013 en geldig voor reizen tussen 1 februari en 31 december 2013, beperkt aantal plaatsen per vlucht.
Edinburgh: Het Schotse Edinburgh is een bekende toeristische bestemming die kan uitpakken met een historisch patrimonium en culturele agenda met als hoogtepunt het jaarlijkse Edinburgh International Festival.
18 vluchten per week vanuit Brussel aan 49,99 inclusief taksen en bagage enkele reis!
East Midlands: op en top Brits,ligt in het oostelijke deel van het midden van Groot-Brittannië. Het is een reisbestemming voor zij die houden van gevarieerde landschappen zoals in het Peak District. Imposante kastelen en statige landhuizen zijn de getuigen van een rijk verleden. Chatsworth House is één van de bekendste traditionele landhuizen. East Midlands is de streek van Robin Hood, een regio waar kinderen op tal van plaatsen hun hartje ophalen. Dankzij het super aanbod van bmi regional zal je de boeiende steden Nottingham, Derby en Leicester leren kennen.
11 vluchten per week vanuit Brussel aan 59,99 inclusief taksen en bagage enkele reis.
Leeds Bradford: De stad Leeds is voor elke bezoeker een verrassing omwille van de levendigheid, het jonge imago, met twee universiteiten, en het bruisende culturele leven. Vergeet ook het shoppen niet want Leeds is na Londen dé winkelstad van Groot-Brittannië. Leeds ligt aan de rand van de Yorkshire Dales met ongerept, adembenemend natuurschoon. Het is een regio voor actieve recreanten, vooral wandelaars, en voor zij die graag rondtoeren om te genieten van de indrukwekkende panoramas en van de oude dorpen met hun stokoude pubs en gezellige hotelletjes.
11 vluchten per week vanuit Brussel aan 59,99 inclusief taksen en bagage enkele reis.
Manchester : Waarom zou je met je met bmi regional naar Manchester vliegen? Omdat het zo goedkoop is natuurlijk maar ook omdat deze stad veel meer is dan de voetbalteams United en City. Manchester is de bakermat van de Industriële Revolutie in de 18de eeuw en heeft nog heel wat interessante gebouwen uit die periode. Net als het nabije Liverpool, waar het verhaal van The Beatles begon, is ook Manchester geëvolueerd en gemoderniseerd. Als bezoeker zal je dus ook genieten van verkeersvrije buurten met prachtige winkelstraten, van de beste designwinkels van Engeland, Harvey Nichols en Selfridges en de grootste winkelcentra zoals het Trafford Center.
12 vluchten per week vanuit Antwerpen aan 59,99 inclusief taksen en bagage enkele reis.
bmi regional heeft maar liefst 350 vluchten per week. Reizigers kunnen 20 kg bagage meenemen, zonder bijkomende kosten, en men kan inchecken tot 30 minuten voor afreis. bmi regional is bekend om zijn stiptheid, om de catering aan boord, altijd inbegrepen, en om zijn goede toestellen, allemaal jets. De voordeelactie, met 25.000 prijsgunstige tickets , is een gelegenheid om kennis te maken met deze dynamische luchtvaartmaatschappij en opent de poort naar van verrassende reisbestemmingen in Groot-Brittannië.
Het voormalige Beache Sandy Bay Resort in Negril, gelegen aan de westkust van Jamaica, is sinds begin december 2012 onder de naam Seashore Sandy Bay Resort heropend. Het resort behoort nu tot de Mexicaanse hotelketen Karisma Hotels & Resorts en is het eerste van deze keten op Jamaica.
Het all-inclusive hotel beschikt over 128 kamers en suites verdeeld over negen categorieën, twee zwembaden, vier restaurants, een spa en een eigen Kids Club. Voor de opening onder de nieuwe naam was het hotel twee maanden gesloten. Volgens Mandy Chomat van Premier World Marketing, de officiële vertegenwoordiger van de Karisma Hotels & Resorts, zal het resort na enkele geplande renovaties gaan behoren tot de Azul Hotels, een merk binnen de Karisma groep.
De Geejam Collection heeft twee hotels in Port Antonio, gelegen in het oosten van Jamaica, overgenomen. De opening van het Trident hotel en Trident Castle is gepland op 15 maart 2013.
Het geheel gerenoveerde Trident hotel beschikt onder andere over 13 ruime en stijlvol ingerichte studios, een zwembad, een yoga-terras, een spa en een privé strand. Een Steinway-piano uit 1917 in het hotel restaurant en een biljarttafel uit 1930 dragen bij aan de nostalgische flair van het hotel.
Het nabij gelegen en eveneens gerenoveerde Trident Castle, dat tot op heden alleen in zijn geheel gehuurd kon worden, is omgetoverd tot een exclusief hotel met acht kamers. Het is ook voorzien van een zwembad op de rotsen met direct uitzicht op zee, een feestzaal, een landingsplek voor een helikopter als ook een eigen trouwkapel. Trident Castle, in 1979 gebouwd als privé residentie, is een landschappelijk symbool van Port Antonio.
In de loop van 2013 plant Geejam Collection ook de opening van de Blue Lagoon Restaurant & Villas, gelegen aan de beroemde blauwe lagune ten oosten van Port Antonio. Het ligt in de bedoeling om in de omgeving van de lagune, die op dit moment alleen per boot bereikbaar is, toeristisch nog interessanter te maken door de bouw van een museum, een eigen restaurant, verschillende villas als ook de aanleg van een botanische tuin en een openbaar strand.