Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P&V Mer et Ville

     

     

    NIEUW AANBOD VAN PIERRE & VACANCES « MER & VILLE » RESIDENTIES,

    IDEAAL VOOR EEN WEEK OF EEN KORT VERBLIJF

     

     

    Aan zee, middenin de bekendste kustplaatsen, kunnen vakantiegangers kiezen uit 18 Pierre & Vacances residenties. Hun belangrijkste troef is de bijzondere ligging: zowel aan zee als vlakbij pittoreske straatjes van het centrum. Zo is het even makkelijk om door de stad te flaneren als over het strand te struinen, een boottochtje wisselt zich moeiteloos af met wat winkelen. 

     

    De residenties zijn makkelijk bereikbaar met de trein of per auto, waardoor ze het perfecte decor vormen voor een weekendje weg, zowel in het hoogseizoen om van de levendigheid van de kustplaats te genieten, als buiten het seizoen om uit te waaien op het strand of van de eerste zonnestralen te genieten.

     

    Naast zonnebaden vormen de residenties de perfecte locatie om de omgeving te ontdekken. Het team van de residentie doet ook zijn uiterste best om gasten op de bezienswaardigheden en must-sees van de plaats en de regio te wijzen.

     

    Alle Pierre & Vacances “Mer & Ville” residenties zijn uitgerust met wifi (in het appartement en bij de receptie), beddengoed en een eindschoonmaak is bij de prijs inbegrepen. Ideaal dus voor een korte vakantie, een midweek of weekendje weg. Al vanaf 1 nacht is het mogelijk bij Pierre & Vacances te verblijven. Pierre & Vacances biedt comfortabele appartementen met een volledig uitgeruste keuken voor 1 tot 6 nachten. Uitchecken hoeft niet voor 17:00 uur, naargelang de beschikbaarheid, anders 12 uur, de laatste dag en de ‘à la carte’ diensten blijven beschikbaar.

     

    Meer dan 70 Pierre & Vacances residenties, waarvan 18 ‘Mer et Ville’, zijn het hele jaar door open.

    Informatie & reserveren: www.pierreetvacances.be België : 070/246 100 (€ 0,15/min)

     

    03-05-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tahiti

    TAHITI en zijn eilanden

    IN HET SPOOR VAN JACQUES BREL EN PAUL GAUGUIN

     

     

     

    Wie voelt er zich niet aangetrokken tot een exotische bestemming aan de andere kant van de wereld?! Wie zou er niet graag één keer in zijn leven naar Tahiti reizen, in het midden van de Stille Oceaan?! Zelfs Jacques Brel en Paul Gauguin konden aan dit droomland niet weerstaan. Ze vonden er zelfs de eeuwige rust.

     

    De schilder Gauguin vertrok in 1891 naar Tahiti omdat hij genoeg had van de Europese beschaving en wellicht ook omdat hij in Frankrijk maar weinig erkenning genoot. Zijn absolute topwerken schilderde hij trouwens pas na aankomst in Frans-Polynesië en hij werd geïnspireerd door de indringende blikken van de Polynesische vrouwen. Paul Gauguin stierf er op 9 mei 1903, precies 110 jaar geleden en men kan zijn graf bezoeken op het eiland Hiva Oa dat tot de Markiezeneilanden behoort.

     

    Op enkele stappen van het graf van Gauguin werd zanger  Jacques Brel begraven. Hij die op een overweldigende manier zijn ‘Plat Pays’ bezong, kon evenmin weerstaan aan de aantrekkingskracht van Tahiti en zijn eilanden. Na zijn artistieke carrière trok hij met een zeilboot over de wereldzeeën en toen er bij hem longkanker werd vastgesteld, vestigde hij zich definitief op Hiva Oa. Hij stierf op 9 oktober 1978, en werd in zijn geliefde Polynesië begraven. Dat is precies 35 jaar geleden.

    De verjaardagen van het overlijden van Gauguin en Brel zijn een goede aanleiding om in hun spoor naar Tahiti en zijn eilanden te reizen.

     

    Tahiti behoort samen met de eilanden Moorea en Bora Bora tot Frans-Polynesië, een grote groep van 118 eilanden. Er zijn verschillende archipels waartussen men zich met vliegtuig of boot kan verplaatsen. De Markiezeneilanden, met Hiva Oa, het eiland van Brel en Gauguin, zijn op verschillende wijzen bereikbaar.

    Air Tahiti vliegt meerdere keren per week vanuit Tahiti (hoofdstad Papeete) naar en van Hiva Oa (www.airtahiti.com) . De reis duurt circa drie uur. Elke vliegreis in Frans-Polynesië is adembenemend met de panorama’s over de atollen en vulkanische bergketens.

     

    De Paul Gauguin Cruises zorgen voor een heel andere manier van reizen (www.pgcruises.com) . Aan boord geniet je van exclusief comfort en van Polynesische gastvrijheid. Een belevenis die je nooit vergeet is de tocht vanuit Papeete naar de Markiezeneilanden met op de reisroute tal van fascinerende eilanden: Fatu Hiva, Ua Huka, Huahine, Bora Bora, Taha’a Motu Mahana, Moorea en natuurlijk ook Hiva Oa.

     

    Ook de reis met de Aranui 3, een mix van passagier- en cruiseschip, is een aanrader (www.aranui.com) . De vaart tussen Tahiti en de Markiezeneilanden is continu puur genieten, van relaxen op het dek tot proeven van het lokale leven. Je gaat ook aan land in  Hiva Oa waar je de graven van Gauguin en Brel gaat bezoeken op de kleine Calvary begraafplaats. Er is daar ook een bescheiden Gaugain Museum en een Jacques Brel Space.

    www.tahiti-tourisme.be

     

    02-05-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiewoningen

    Groeiende vraag naar vakantiewoningen

    Belvilla: aanzienlijke plus mei-boekingen en Elite Collection

     

     

     

    Vakantiewoningenspecialist Belvilla ziet in de eerste maanden van 2013 een omzetgroei van +8% op de vakantieboekingen van Belgen. Opvallend in deze economisch mindere tijden zijn de vele boekingen voor mei, de populariteit van vakantiewoningen voor de zomermaanden en de groei op de Belvilla Elite Collection. In 2012 realiseerde Belvilla een omzetgroei op de Belgische markt van ruim 9%. Dat jaar kende voor de vakantiewoningenspecialist een sterke start en vooral ook een goed najaar, grotendeels door de vele wintersportboekingen. Dat is een voordeel van een vier-seizoenen-aanbieder als Belvilla.

     

    Belvilla ziet vanuit de Belgische markt een aanzienlijke groei van +40% in verblijven tijdens de maand mei. Deze maand biedt door de lange weekends van Hemelvaart en Pinksteren extra goede mogelijkheden voor een (korte) vakantie. Vakantie in eigen land is dan veruit de favoriet, gevolgd door Nederland en Frankrijk. Bijna 40% van alle meiboekingen tot nu toe is relatief last minute vastgelegd in maart en april.

    Vakantiewoningen zijn ook voor de zomer in trek. Belvilla noteert tot nu toe een groei van 12% op de zomerboekingen. Bestemmingen Frankrijk, België en Italië zijn voor de komende zomer koplopers. Grootste groeiers zijn Oostenrijk (+33%), België (+25%), Portugal (+24%) en Italië (+23%).

     

    Opmerkelijk in deze economische tijden is de zeer sterke groei op het luxe aanbod van Belvilla. De Belvilla Elite Collection laat in 2013 tot nu toe een omzetgroei zien van ruim +50%. De wens naar zeer exclusieve vakantiewoningen is blijkbaar nog steeds actueel. Deze zeer strikte selectie van superdeluxe huizen lanceerde Belvilla begin 2012 om tegemoet te komen aan de behoefte van een ultiem luxe vakantiebeleving. De woningen hebben niet alleen zeer uitgebreide faciliteiten, maar zijn daarnaast ook tot in de puntjes afgewerkt en beschikken veelal over extra service, zoals een kok of babysit.

     

    Belvilla verklaart deze groeicijfers mede uit de consumentenbehoefte naar zekerheid, vrijheid en de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding van vakantiewoningen. De vakantiehuizenmarkt maakte de laatste jaren een sterke ontwikkeling door, van een nichemarkt naar een volwassen markt. www.belvilla.be/zekerheden.

     

    Belvilla is specialist in de online verhuur van vakantiehuizen. De reisorganisatie is marktleider in de Benelux en één van de grootste Europese spelers in de vakantiehuizenverhuur en bestaat ruim 30 jaar. www.belvilla.be.

     

     

    27-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europcar

    Europcar in het nieuw

    -          Een nieuwe slogan voor het merk: “Moving your way”

    -          Een nieuw websiteontwerp: europcar.be

     

     

    Europcar, Europees leider op het vlak van autoverhuur, onthult een nieuwe slogan: “Moving your way”. Daarmee wil Europcar een nieuwe visie op autoverhuur overbrengen aan de klanten. De diensten, processen en communicatie van Europcar zullen voortaan perfect aan alle mobiliteitsbehoeften van elke klant beantwoorden. “Moving your way” vertaalt de ambitie van Europcar om in de komende jaren een belangrijke speler te worden op het vlak van mobiliteitsontwikkeling.

     

    Dankzij verschillende marketingcampagnes en via de website www.europcar.be kunnen de klanten kennis maken met “Moving your way”, de nieuwe identiteit van Europcar, en het vernieuwde, intuïtieve en meer complete reservatiesysteem.

     

    “De nieuwe slogan van het merk Europcar weerspiegelt het engagement van de onderneming om vandaag en morgen aan alle mobiliteitsbehoeften van haar klanten te voldoen. Met ‘Moving your way’ willen we ons dienstenaanbod, dat de klanten voortaan meer vrijheid biedt, in de kijker plaatsen. Meer vrijheid betekent immers meer plezier. Europcar staat voortaan altijd voor u klaar, ongeacht het tijdstip, de plaats of het vervoermiddel,” aldus Didier Fenix, Algemeen Directeur van Europcar België.

     

    De nieuwe slogan “Moving your way” gaat gepaard met een nieuw logo, dat niet alleen de mobiliteit en toegankelijkheid symboliseert, maar ook een kwaliteitsgarantie vormt voor alle dochterbedrijven en diensten van Europcar. De nieuwe identiteit van het merk wordt in de grootste Europese steden doorgevoerd via marketing- en reclamecampagnes en ook op alle utilitaire voertuigen van het merk zullen de veranderingen te zien zijn. De nieuwe kantoren krijgen alvast de nieuwe kleuren mee, terwijl de bestaande kantoren geleidelijk aan in een nieuw kleedje zullen worden gestopt.

     

    Een nieuwe website die de boodschap “Moving your way” weerspiegelt

    Vanaf vandaag kunnen de klanten de nieuwe website europcar.be ontdekken.

    Op de vernieuwde website werd het reservatieproces sterk vereenvoudigd en het grafisch ontwerp laat de klanten toe om de website op een intuïtieve manier te raadplegen:

    -          Via een “drag button” kan de gewenste wagen snel gekozen worden.

    -          Een geavanceerde zoekfunctie moet de klanten helpen de wagen te vinden die het best aan hun noden voldoet.

    -          De klanten kunnen hun favoriete zoekopdrachten bewaren (maximaal 10) en ze op elk moment terug opvragen.

    -          Dankzij de vereenvoudigde toegang tot de persoonlijke pagina “My Europcar” kunnen klanten hun profiel aanmaken en beheren, waardoor ze heel wat tijd kunnen besparen wanneer ze de wagen van hun keuze ophalen.

    -          Bovendien kunnen klanten een vouchercode invoeren waarmee ze een korting kunnen krijgen vóór ze hun reservatie bevestigen.

    -          Tot slot kan vanaf eender welke pagina een reservatie worden gestart, waardoor de klant in slechts één minuut tijd zijn ideale wagen kan reserveren.

     

    Het nieuwe ontwerp werd op 16 april 2013 op de vijftien belangrijkste websites van de Groep doorgevoerd.

     

    26-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corsica

    FIETSEILAND CORSICA

    SNCM dé ideale reispartner voor fietsvakanties op Corsica

     

     

     

    De deelnemers aan de Ronde van Frankrijk trekken dit jaar naar Corsica, voor de eerste drie ritten van de Tour 2013. Fietsliefhebbers weten al langer dat Corsica een fantastische bestemming is. Voor de reis neem je de ferry van SNCM, handiger dan het vliegtuig, want fiets en alle toebehoren kunnen makkelijk mee!

     

    Ferrymaatschappij SNCM is de specialist voor reizen naar Corsica. Vanuit de Zuid-Franse havens Marseille, Nice en Toulon zijn er geregelde verbindingen met het mediterrane eiland. SNCM bedient verschillende Corsicaanse havens zoals Calvi, Ajaccio, Bastia, Propriano, Ile Rousse en Porto Vecchio. Dat is super handig voor een fietsrondreis waarbij de startplaats niet dezelfde hoeft te zijn als de aankomstplaats.  Vanuit elke haven waar SNCM aanmeert kun je fantastische fietstochten maken en op die manier de mooiste hoekjes van Corsica ontdekken. Er is voor elk wat wils, van zeer makkelijke, gezinsvriendelijke tochten tot aartsmoeilijke ritten met kuitenbijters die een ware uitdaging vormen voor de sportieve fietser.

     

    Reis je met SNCM naar Ajaccio dan kun je van daaruit heerlijk fietsen over vlakke wegen tot bij de mooiste stranden langs de Golf van Ajaccio. Kies je voor Bastia dan ga je zeker fietsen rond de Cap Corse, door schilderachtige vissersdorpen en langs prachtige baaien waar het heerlijk is om te zwemmen. Ook het wijngebied van Patrimonio is een haalbare kaart vanuit Bastia. Je moet wel een paar hellingen overwinnen eer je de rode of witte kwaliteitswijnen kunt proeven in een van de vele wijnkelders.

    De aankomsthavens Calvi en Ile Rousse liggen langs de westkant van Corsica en het zijn ideale uitvalsbasissen om te fietsen langs de grillige kust met zijn vele verscholen strandjes of door de imponerende bergen van het binnenland, door de regio Balagne. Let wel, dit zijn eerder parcours voor geoefende fietsers maar het is altijd mogelijk om je tot op grote hoogte te laten voeren met de auto om daarna heerlijk te genieten, te zweven op de fiets terug tot op zeeniveau. Dit zijn fietservaringen om nooit te vergeten.

    Om door het heerlijke zuiden van Corsica te fietsen reis je met de ferry van SNCM naar Propriano of Porto Vecchio. Het zuidelijke deel van l’Ile de Beauté is een geliefd vakantiegebied met tal van fietsroutes, makkelijk en moeilijk, en een hoogstaande toeristische infrastructuur met uitstekende hotels, vakantiewoningen en campings.

    www.sncm.be

     

    24-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delta giftbox

    Delta giftBox

     

     

     

    Sinds 35 jaar zetten de culinaire Deltagidsen een aantal uitgelezen restaurants in de kijker. Hierbij gaat heel wat aandacht naar die horecazaken die het leven aangenamer maken en via creatieve en inventieve bereidingen, een brede schare van fijnproevers laten kennismaken met streekproducten en internationale gerechten.

     

    De culinaire Delta box bevat een selectie van 38 restaurant waar gasten met z’n tweeën kunnen genieten van een 4-gangen menu. De lanceringprijs van deze box bedraagt 99.90€ (4 gangenmenu zonder dranken), prijs die nadien tot 129.90€ wordt verhoogd. De bon uit deze giftbox moet bij de afrekening na de maaltijd worden aangeboden. Slechts twee van de 38 geselecteerde restaurants bevinden zich in Vlaanderen, nl Brugge.

    www.deltaweb.be

    24-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catering Eurostar

    CATERING IN DE TREIN: EUROSTAR VERNIEUWT zijn eerste reisklasse

    o          Business Premier: Michelinsterrenchef Raymond Blanc stelt de nieuwe menu’s voor en staat nu ook in voor het ontbijt

    o          Standard Premier: een nieuwe formule vanaf eind april

     

     

    Vanaf 25 april start Eurostar met de nieuwe zomermenu’s in Business Premier in het kader van de samenwerking met Michelinsterrenchef Raymond Blanc. Elk menu bestaat zoals vroeger uit een voorgerecht, een warme of koude schotel naar keuze, een dessert en kaasbordje (enkel ‘s avonds), dit alles aangevuld met passende drank als wijn en champagne. Nieuw deze zomer zijn de seizoensgeïnspireerde gerechten gebaseerd op de familierecepten van de chef. Raymond Blanc heeft ook een nieuwe ontbijtformule samengesteld. Naast een warme schotel wordt ook een lichte optie voorgesteld aan de reizigers, met bijvoorbeeld muesli en een fruitsalade.

     

    Sinds vorig jaar heeft Raymond Blanc zich enorm ingezet bij de lokale leveranciers in

    België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk om zijn eigen toets aan te brengen in de menu’s. De gerenommeerde chef wil namelijk zijn passie voor seizoensgebonden en lokale producten die geteeld worden met respect voor het milieu delen. Zo wordt elk menu dat in de trein geserveerd wordt, samengesteld door de leverancier in het land van vertrek van de trein.

    Culinair directeur Raymond Blanc zegt over de samenwerking: “Ik ben vereerd om samen te kunnen werken met Eurostar en de lokale teams om de herkomst van de producten die we gebruiken te bespreken. We werken nauw samen met de verschillende leveranciers om de vooringenomenheden rond catering in de trein te veranderen. De nieuwe Business Premier zomermenu’s focussen op heerlijke lokale en seizoensgebonden producten. »

    Naast deze nieuwe menu’s voor Business Premier, heeft Eurostar het ontbijt en de avondmenu’s in Standard Premier herdacht, op basis van feedback van klanten. Vanaf eind april krijgen alle reizigers in Standard Premier één koude schotel in plaats van twee lichte opties. Ze hebben de keuze tussen een vlees- of vegetarische optie. De maaltijd wordt aangevuld met een dessert en wijn of frisdrank naar keuze.

     

    Eurostar werd in 2012 als eerste vervoersmaatschappij lid van de Sustainable Restaurant Association (SRA) met zijn catering in de trein. Het bedrijf mag nu ook trots aankondigen dat het een ster heeft gekregen van deze organisatie voor het engagement voor lokale en seizoensgebonden producten. Eurostar werkt nauw samen met lokale leveranciers in de drie landen om zo ook zijn CO2-uitstoot te verminderen via het ‘Groene Reis’-programma. De SRA telt leden uit de restaurantsector die strenge criteria respecteren in verband met duurzaamheid.      

     

    23-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dolce Hotels and Resorts - Spring and Summer Break

     

     

     

     

    De hotelketen Dolce Hotels and Resorts lanceert Spring Break en Summer Break. Ter gelegenheid van de lente en de zomer, biedt de hotelketen een korting aan tot en met 50%, inclusief ontbijt voor twee volwassenen en hun kinderen tot en met 12 jaar.

     

    Een ideale gelegenheid om u gedurende een kort verblijf te ontspannen en te genieten van de natuur in een groen kader en dit steeds op enkele kilometers van de grote steden.

     

    De Spring Break offerte is geldig voor elk verblijf tot 15 mei 2013, terwijl de Summer Break offerte geldig is voor elk verblijf tussen 15 mei 2013 en 30 september 2013. Deze actie loopt in Dolce Bad Nauheim, Duitsland, Dolce Chantilly en Dolce Frégate Provence, beide in Frankrijk, Dolce La Hulpe Brussel, Dolce Sitges in Spanje en Dolce The Alexander in de Verenigde Staten.

     

     

    22-04-2013 om 22:05 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center Parcspack & go
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Center Parcs lanceert uniek concept in 4 landen: Pack&Go Vakanties.

     

     

     

     

    Center Parcs lanceert een innovatie voor wie zijn vakantie extra bijzonder wil maken. Bijvoorbeeld voor wie voor het eerst met zijn baby op vakantie gaat. Of speciaal voor

    vissers. Of wie iets te vieren heeft. Dat zijn de Pack&Go Vakanties – een compleet pakket voor elke denkbare vakantie. Aan alles is gedacht: speciaal geselecteerde accomodaties, services en leuke extra’s, samengesteld voor 8 types gasten. En dat voor een aantrekkelijke prijs.

     

    Als dé expert op het gebied van korte vakanties en short breaks merkte Center Parcs dat verschillende doelgroepen steeds meer op zoek zijn naar verschillende types vakantie. “Onderzoek leerde echter dat bestaande elementen van een Center Parcs-vakantie niet altijd bekend zijn bij deze doelgroepen, terwijl ze heel goed bij hen zouden passen. Daarnaast bleek nog eens duidelijk dat de vakantiebehoeftes sterk verschillen van groep tot groep. Met grootouders en kleinkinderen op vakantie gaan vraagt bijvoorbeeld ook een heel andere organisatie ter plaatse” preciseert Paul Geraeds, Marketing Director Center Parcs. “Met de Pack&Go Vakanties spelen we naadloos op deze behoeftes in. Elke Pack&Go bestaat daarom uit een unieke combinatie van cottage, services en leuke extra’s.”

     

    Vanaf nu verkrijgbaar : Pack&Go Baby vakantie

    Een voorbeeld hiervan zijn jonge gezinnen met een pasgeboren baby. Door goed te luisteren naar deze gasten weten we dat het grootste obstakel om op vakantie te gaan het gesjouw is met alle babyspullen. Daarom zijn er bij Center Parcs veel zaken al standaard aanwezig: gratis babyvoeding in de restaurants en magnetrons om potjes en flesjes op te warmen, een stoeltje en babybedje in de cottage en boxen in de Aqua Mundo. De Pack&Go Baby vakantie gaat nog verder. Daarmee neemt Center Parcs de praktische organisatie uit handen van jonge ouders én zorgen we ervoor dat baby, mama én papa volop genieten van hun eerste vakantie samen. Naast gratis babyzwemmen vóór de Aqua Mundo opengaat voegt de Pack&Go Baby Vakantie extra’s toe als een verwen-zonnebank voor mama en gratis wi-fi en tijdschriften voor papa. Zo kunnen de ouders ook lekker relaxen.

     

    Dit succes zet Center Parcs ertoe aan om in totaal 8 pakketten samen te stellen. Vanaf half april zijn de eerste 3 extra pakketten al verkrijgbaar. Het gaat om de Pack&Go Kids Vakantie, de Pack&Go Visvakantie en de Pack&Go Drie generatie vakantie. Telkens wordt de interesse van de gast centraal gesteld, om daar omheen een totaalbeleving uit te werken.

    Doelstelling is om tegen eind september 2013 alle 8 packages beschikbaar te hebben. Alle informatie is te vinden op http://www.centerparcs.be/pack-go

     

     

     

    22-04-2013 om 22:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yoga cruises

    YOGA CRUISES ZOMER 2013 VAN STAR CLIPPERS

     

     

     

    Zalig cruisen met een majestueus zeilschip, in een luxueuze omgeving, verwend worden met een super service en af en toe genieten van een yoga sessie! Dat is de super cruise van Star Clippers waar eenieder van droomt.

     

    Star Clippers vaart wereldwijd over zeeën en oceanen met zeilschepen die tot de verbeelding spreken. Het zijn geen mega cruiseboten maar luxe vaartuigen zoals de Star Flyer met maar 170 passagiers die extra worden verwend.

     

    Star Clippers heeft voor de Zomer 2013 enkele cruisereizen in de aanbieding die meteen de aandacht trekken en waarvoor je maar al te graag onmiddellijk zou willen boeken. Het zijn yoga-sailings die de cruisereigers de kans bieden om naast zoveel heerlijke dingen aan boord of aan land ook nog eens te genieten van vrije yoga- en meditatie sessies. Die worden georganiseerd in een adembenemend decor, op het open dek en onder de machtige zeilen die bol staan van een zachte, deugddoende bries. Dit is de ultieme ontspanning voor lichaam en geest want na iedere sessie voel je je als herboren!

    Elke cruisereis begint met een introductie tot de yoga gevolgd door twee sessies per dag, een power-yoga van zestig minuten in de ochtend en een yoga-oefening bij ondergaande zon, gevolgd door een meditatie. Ook met dit aanbod streeft Star Clippers naar kwaliteit want alles staat onder leiding van Christel Vollmer, een internationaal vermaarde yoga goeroe! Er is geen ervaring met yoga vereist. Opgelet, alle klassen zijn dus optioneel en intussen wordt het gewone cruiseprogramma afgewerkt.

     

    Zo’n aangenaam verrassende cruise met de Star Flyer kun je zowel in het zuiden als in het noorden van Europa beleven. Op 27 juli verlaat de Star Flyer de haven van Stockholm voor een reis van zeven nachten naar Travemunde met haltes in enkele boeiende havensteden van Estland, Finland en Denemarken. Op 18 augustus gaat het van Travemunde richting Hamburg, zes nachten, met haltes in Denemarken en Zweden.

    www.starclippers.com

    22-04-2013 om 22:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel - la Coruna

    NIEUW : Dagelijkse vluchten Brussel – La Coruňa (via Madrid)

     

     

     

    Vanaf 3 juni vliegt Air Europa vier keer per dag direct vanuit Madrid naar La Coruňa in het Noord-Spaanse Galicië. Deze verbinding heeft zeer goede aansluiting met de twee dagelijkse vluchten vanuit Brussel naar Madrid.

     

    De nieuwe luchtverbinding tussen de Spaanse hoofdstad en La Coruňa is super handig voor wie vanuit Brussel op een snelle manier naar Noord-Spanje wil reizen. Air Europa heeft twee vluchten per dag vanuit Brussel die perfect aansluiten op de nieuwe lijn Madrid-La Coruňa.

     

    La Coruňa is een ideale uitvalsbasis voor een rondreis door Noordwest-Spanje, uiteraard richting Santiago de Compostela (afstand: slechts 75 km) maar ook naar de Costa Cantabrico in de provincie Asturias en naar Vigo in het grensgebied met Portugal. Kortom, met Air Europa is “Het Andere Spanje” nu dichterbij dan voorheen.

     

    Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij met aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam. Passagiers genieten van de voordelen van Flying Blue, het frequent flyer-programma.  www.aireuropa.com

     

    18-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relais & Châteaux

    Relais & Châteaux viert alle moeders en vaders met geschenkkoffers op maat.

     

     

     

    Wat is het allermooiste cadeau? Een unieke, onvergetelijke, intense belevenis. En dat is precies wat de charmehotels en gastronomische restaurants van Relais & Châteaux overal ter wereld bieden. Dat is onze belofte, die we kunnen waarmaken dankzij onze familiegeest, ons streven naar uitmuntendheid, onze band met de omgeving en ons vermogen om van het leven te genieten en te feesten. Schenk uw ouders een van onze geschenkkoffers en breng ze in verrukking … Vanaf half april introduceert Relais & Châteaux zijn collectie Lys-arrangementen Lente/Zomer.

     

    Voor elke gelegenheid is er een cadeaubon: een uitzonderlijk etentje (lunch of diner) Lys de Cristal (€249) ; even heerlijk ontspannen met een massage, toegang tot de spa-en wellnessfaciliteiten, en een lichte maaltijd Lys Pause bien-être aan 229€ (Serenity Lys); een magische overnachting op een unieke locatie, in een tweepersoonskamer, inclusief romantisch diner en droomontbijt Lys d’Argent (€489)

     

    Het beste van Relais & Châteaux wordt gebundeld in 14 Lys-arrangementen, in een speciale gelegenheidsverpakking voor Moederdag en Vaderdag. Veertien doosjes met een cadeaubon geldig voor twee personen, te gebruiken tot twee jaar na de aankoopdatum, geldig in meer dan 300 van onze vestigingen, en inwisselbaar of verlengbaar onder voorwaarden. Op zoek naar een cadeau? Schenk onvergetelijke emoties!

     

    Waar vindt u deze cadeaubonnen? Online via www.relaischateaux.com/gift (levering binnen 72 u.) Voor inlichtingen: Europa*: 00 800 25 82 52 00 (gratis nummer)

     

    Relais & Châteaux bestaat uit meer dan 520 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.

    Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.

    Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Fiji en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."

    www.relaischateaux.com -Relais & Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – 1050 Brussel

     

     

    17-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaasmarkt

    De kaasmarkt groeit verder door

     

     

     

    Vorig jaar kocht de gemiddelde Belg ruim 12 kg kaas (excl. plattekaas) en besteedde er zo’n 112 euro aan. Voor de totale kaasmarkt noteert men een plus 2,4% in volume én in besteding per capita. Binnen deze markt wordt meer dan de helft van het volume ingenomen door de harde kazen maar het zijn vooral de verse en de halfharde kaas (type abdijkaas) die terrein winnen. Ook het kleinere segment van de geiten- en schapenkaas groeide in 2012 verder door.

     

    De Belgische kazen volgden vorig jaar de stijgende markttrend waardoor het volumeaandeel stabiliseerde op 18,2%. Het marktaandeel van deze kazen is hoger in het noorden dan in het zuiden van het land. De Waal koopt meer kaas dan de Vlaming maar de Vlaming is relatief gezien een grotere liefhebber van Belgische kazen. In Vlaanderen groeide het marktaandeel van de Belgische kazen vorig jaar lichtjes verder door en steeg dit van 21,2 naar 21,3%. Het marktaandeel van Belgische kazen is het grootste binnen het halfharde segment. In dit segment is bijna 60% van de gekochte kazen van bij ons. Bij zachte kazen is het aandeel ‘Belgisch’ slechts 5%.

     

    De crisis heeft de consument naar de hard discount gedreven. Zo ook voor kaas. Dit kanaal steeg, na enkele mindere jaren, tot boven de 30% marktaandeel. De klassieke supermarkt blijft wel marktleider met 46,7% marktaandeel. Binnen het segment van de Belgische kazen is het aandeel van hard discount met bijna 21% beduidend lager dan voor de totale kaascategorie maar ook hier groeit dit kanaal ten nadele van de marktleider ‘de klassieke supermarkt’.

     

    Op lange termijn is kaas (excl. plattekaas) een stevige groeier. Er lag vorig jaar 1,5 kg kaas meer op de plank van de gemiddelde Belg dan elf jaar geleden. Vorig jaar kon kaas, na een minder 2011, opnieuw aanknopen met een groei. Zowel het gekochte volume als de besteding per capita stegen met 2,4%.

    In 2012 kocht de gemiddelde Belg ruim 12 kg kaas en besteedde er respectievelijk 112,30 euro aan. Het aantal kaaskopers bleef t.o.v. 2011 quasi stabiel op 99,6 op 100. De aankoopfrequentie van kaas steeg wel van 47,6 naar 48,1 keer op jaarbasis. De gemiddelde kaasprijs bleef stabiel op 9,28 euro per kg.

     

    Binnen de kaasmarkt wordt meer dan de helft van het volume ingenomen door de harde kazen maar het zijn de verse en vooral de halfharde kaas (type abdijkaas) die op lange termijn terrein winnen. Ook het kleinere segment van de geiten- en schapenkaas zit in de lift.

    De hardekorstkaas is de absolute nummer één in de kaasrayon. Na een aantal jaren van druk stabiliseert het volumeaandeel van deze categorie net onder de 53%. Op de tweede plaats staat de zachte kaas met een aandeel van 18,3%, gevolgd door de gesmolten kaas met 9,4%, de halfharde kaas met eveneens 9,4% en de verse kaas met bijna 7%. De kleinere segmenten van de geiten- en schapenkaas (3,2%) en de voorverpakte kaasassortimenten (0,3%) sluiten de rij.

     

     

     

    ’Kazen van bij ons‘ volgden de markttrend

    De Belgische kazen volgden vorig jaar de stijgende markttrend waardoor het volumeaandeel stabiliseerde op 18,2% en het bestedingsaandeel op 21,4%. Het marktaandeel van Belgische kazen is het hoogste binnen het halfharde segment. In dit segment is bijna 60% van de gekochte kazen van Belgische origine. Bij zachte kazen is dit aandeel slechts 5%. Het aantal kopers van Belgische kazen bleef vorig jaar stabiel op iets meer dan 87% maar de aankoopfrequentie groeide lichtjes. Ze bedraagt nu 11,5 keer op jaarbasis of met andere woorden de Belg koopt ongeveer maandelijks Belgische kazen aan.

     

    De Vlamingen zijn weliswaar kleinere kaaseters dan de Walen maar het zijn wel grotere liefhebbers van ‘Kazen van bij ons’. Zowel de absolute consumptie als het marktaandeel van de Belgische kazen ligt in het noorden van het land beduidend hoger dan in het zuiden van het land.

    Zo behalen de Belgische kazen in Vlaanderen een marktaandeel van ruim 21% in volume en 25% in bestedingen. In Vlaanderen groeide dit volumeaandeel vorig jaar nog lichtjes verder door, met een stijging van 21,2 naar 21,3%. Wallonië scoort met een volumeaandeel van 15% en een bestedingsaandeel van 18% heel wat lager dan het noorden van het land.

     

    Vorig jaar kocht de Waal 3,4 kg en de Brusselaar 2,5 kg kaas meer dan de Vlaming. Onder de Vlaamse stolp liggen ook andere kazen dan onder de Waalse of de Brusselse. Het assortiment in Vlaanderen bestaat relatief meer uit hardekorstkazen (58% van het kaasvolume) en minder uit zachte kazen (15%). De Brusselaar en de Waal houden relatief meer van zachte kaas (23%) en relatief minder van hardekorstkaas (48%).

     

     

     

    15-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P&v vakantiepark Bonavista

    Vakantiepark Bonavista de Bonmont nieuw Vakantiepark in Spanje:

    In Catalonië, ten zuiden van Barcelona, opent Pierre & Vacances deze zomer het nieuwe vakantiepark Bonavista de Bonmont. Dit is het tweede vakantiepark in Spanje na Terrazas Costa del Sol in Andalusië.

     

    Het vakantiepark ligt aan de kustplaats Bonmont, op 7 km van het strand, met uitzicht over de baai en op 20 minuten met de auto van Port Aventura, middenin een typisch mediterraans en bergachtig landschap. Het vakantiepark ligt tussen Sierra en de Middellandse Zee, vlakbij het pittoreske dorpje Mont-Roig del Camp, en niet ver van Tarragona, Cambrils. Niet onbelangrijk is dat de geografische ligging goed is voor gemiddeld 300 zonnige dagen per jaar.

    Bonavista de Bonmont ligt in een uitgestrekt gebied en heeft een typisch Mediterraanse architectuur. het vakantiepark bestaat uit 215 appartementen, van 2-kamerappartementen voor 4/5 personen tot 3-kamerappartementen voor 6/7 personen. De appartementen uit het select aanbod zijn ruim en uitgerust met moderne apparatuur, airconditioning en beschikken over een terras.

     

    Tijdens de zomervakantie zijn kinderen en jongeren van 3 t/m 17 jaar in Bonavista de Bonmont gratis welkom in de animatieclubs, die enkel met gediplomeerde animatoren werken. Voor de kleinsten staan veel verschillende thematische activiteiten (sportief, avontuurlijk of wetenschappelijk…) en stages (zoals de “geheim agent”- of circusstage) op het programma. De jongeren kunnen op hun beurt genieten van een speciaal programma waarbij vrienden centraal staan.’s Avonds trekt iedereen naar Le Spot, dé hotspot van de vakantie.

    Voor volwassenen worden er ook verschillende animatieprogramma’s aangeboden, voornamelijk tijdens de schoolvakanties, zoals fitnesslessen, wandeltochten om de omgeving te ontdekken, sportieve toernooien, familieavonden…

     

    Bonavista de Bonmont heeft een zwemparadijs van 400m2 met een bubbelbad, een wildwaterbaan, hydromassagematrassen en een kinderspeelbad. Naast het vakantiepark ligt de 18 holes golfbaan van Bonmont die net als het clubhuis een weids uitzicht over zee heeft. De unieke locatie van de golfbaan leidt tot een ontspannende golfervaring en het terrein staat bekend als een van de meest prestigieuze golfbanen van Spanje. Er is een speciaal tarief voor de green voor gasten van het vakantiepark. Tennis en padel zijn ook in de buurt beschikbaar, net als verschillende wateractiviteiten die op en rond het strand van Miami Playa kunnen worden uitgevoerd.

     

    Door het brede aanbod van verschillende bestemmingen in Frankrijk en daarbuiten, flexibele verblijfsperiodes en versimpelde tarieven per periode en per regio, biedt Pierre & Vacances op maat gemaakte vakanties die bij ieder budget passen. Ook zijn er het hele jaar door interessante aanbiedingen.

    Pierre & Vacances biedt vakantiegangers, ongeacht hun leeftijd of specifieke wensen, altijd een interessante vakantie. Een weekje genieten van de rust op het platteland, twee of meer 100% zonnige weken in Spanje, een romantisch weekendje of midweekje weg, spontaan een nachtje weggaan zonder ver te moeten reizen… Bij

    Pierre & Vacances kan het allemaal.

     

    Pierre & Vacances heeft altijd gekozen voor de meest uitzonderlijke locaties voor de residenties en vakantieparken. De Pierre & Vacances residenties en vakantieparken gaan, dankzij het gebruik van de lokale architectuur, altijd volledig op in de omgeving. Ideaal om maximaal te profiteren van de activiteiten in de streek.

     

     

    13-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P&V Zomer 2013

    Pierre & Vacances zomer 2013

    P & V “denkt aan alles, maar vooral aan haar gasten”

     

     

     

    Pierre & Vacances, Europees markleider op het gebied van vakantieverhuur, biedt verschillende vakantie-ervaringen onder de labels vakantieparken en Pierre & Vacances premium. Het merk staat, naast haar aanbod op uitzonderlijke locaties, ook bekend om de veelzijdige waaier aan activiteiten.

     

    De 16 vakantieparken zijn zeer ruim opgezet en liggen in weidse gebieden. Door gebruik te maken van regionale bouwstijlen gaan ze harmonieus op in de omgeving. De parken bieden accommodaties in de vorm van appartementen of losse vakantiehuisjes van drie luxe niveaus: Comfort, Select en VIP. Daarnaast beschikt ieder vakantiepark over grote zwembaden en biedt het ‘à la carte’ animatieclubs voor kinderen en jongeren, een animatieprogramma en stages voor de hele familie. Er is dus voor ieder wat wils !

     

    Pierre & Vacances innoveert, renoveert en biedt ook dit jaar nieuwigheden om te ontdekken. Uiteraard in Frankrijk, maar ook erbuiten!  Een nieuw aanbod: Pierre & Vacances – Zee en stad. Aan zee, middenin de bekendste kustplaatsen, kunnen vakantiegangers kiezen uit 18 Pierre & Vacances residenties. Hun belangrijkste troef is de bijzondere ligging: zowel aan zee als vlakbij pittoreske straatjes van het centrum. Zo is het even gemakkelijk om door de stad te flaneren als over het strand te struinen, een boottochtje wisselt zich moeiteloos af met wat winkelen.

    De residenties zijn makkelijk bereikbaar met de trein of per auto, waardoor ze het perfecte decor vormen voor een weekendje weg, zowel in het hoogseizoen om van de levendigheid van de stad te genieten, als buiten het seizoen om uit te waaien op het strand of van de eerste zonnestralen te genieten.

    Naast zonnebaden vormen de residenties de perfecte locatie om de omgeving te ontdekken. Het team van de residentie doet zijn uiterste best om gasten op de bezienswaardigheden en must-sees van de plaats en de regio te wijzen. Alle Pierre & Vacances Mer & Ville residenties zijn uitgerust met wifi (in het appartement en bij de receptie), beddengoed en een eindschoonmaak is bij de prijs inbegrepen. Ideaal dus voor een korte vakantie, een midweek of weekendje weg.

     

    Pierre & Vacances verrijkt eveneens het aanbod in de bergen met 12 nieuwe residenties. In totaal zijn er 25 bestemmingen om te genieten van de frisse berglucht, in Arc 1800, Avoriaz, Belle Plagne, Chamonix, Font-Romeu, La Mongie, La Tania, Les Menuires, Méribel en Plagne 1800. De residenties liggen voornamelijk middenin de bergdorpen en Pierre & Vacances biedt er gratis activiteiten, zoals toegang tot het zwembad, boogschieten, minigolf, tennis…

    12-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trajector Intermezzo

    Trajector Intermezzo ‘Single Occupancy & Double Dates’ Art’n BLOOM! 

    Zaterdag 20 april 2013 – 11:00 tot 21:00.

     

     

     

    Na de eerste verschijning in de Belgische hoofdstad in 2010 keert Trajector terug naar Brussel.  Trajector Intermezzo is een initiatief van  Hotel BLOOM! en Centrifugal Projects en vindt plaats op zaterdag 20 april 2013, en in samenwerking Art Brussels.

     

    Op 20 april 2013, biedt Trajector Intermezzo een platform voor 22 internationale opkomende en in de bloei van hun carrière artiesten die in de gastenkamers Hotel Bloom! één- of tweepersoonsprojecten realiseren, en daarmee een hoog niveau van moderne kunst aan het Brusselse publiek presenteren.

     

    Trajector Art Fair’s oorspronkelijke focus is nooit op de commerciele gallerijen sector geweest, maar eerder op de project ruimtes, initiatieven van artiesten en onafhankelijke projecten van curators die  belangrijke platformen en experimentele basis vormen voor opkomende moderne artiesten in de internationale arena. Eigenlijk een soort feestelijk en speels spel samen met non-profit organisaties, project ruimtes en onafhankelijke curatoren wordt deze Trajector eigenlijk een soort Art’n BLOOM .

     

    Vaak hebben de deelnemende artiesten de titel van Trajector Intermezzo, ‘Single Occupancy & Double Dates’ letterlijk vertaald en zullen werken en presentaties tentoonstellen die specifiek aan het unieke sociale en culturele karakter van hotels beantwoorden.

     

    Trajector Intermezzo presenteert werken van Australische, Belgische, Spaanse, Duitse, Nederlandse, Britse, Koreaanse, Amerikaanse, Libanese, Italiaanse, Deense en Franse kunstenaars. Een reflectie van onze wereld van vandaag, wonen en werken deze artiesten in Berlijn, Parijs, Cardiff, Londen, Manchester, Antwerpen en de Azoren. Dat Londen de centrale rol van artistieke hub heeft is duidelijk merkbaar in het aantal deelnemende artiesten  die in Londen woonachtig zijn. Een aantal bekende artiesten van de vorige Trajector editie maar ook veel nieuwe gezichten.

    Trajector Intermezzo, met gratis toegang is open voor het publiek van 11 tot 21 uur.  

    Adres: Hotel BLOOM! Koningsstraat 250, 1210 Brussel – België

    T: +32 (0)2 220 66 11 www.hotelbloom.com  www.artnbloom.com

    12-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bordeaux, het zonnetje in huis

    Na een paar valse starts lijkt het eindelijk zover: de dagen worden wel degelijk langer, de temperaturen zachter en de zon laat zich af en toe zien. Het is natuurlijk nog niet meteen stralend weer, maar je kan toch al reikhalzend beginnen uitkijken naar een zomerseizoen vol terrasjes, aperitiefjes en barbecues onder vrienden. En wat is er op die momenten van puur plezier beter dan een glas bordeauxwijn? En met rood, wit en rosé is er voor ieder wat wils.

     

    Wit, de voor de hand liggende keuze

     

    Een frisse en en fruitige wijn nuttigen tijdens een zomerse dag aan de kust? Je kiest zonder twijfel voor witte wijn. De droge witte wijnen van Bordeaux combineren balans, rondheid en het explosieve aroma van sauvignon in een frisse en smakelijke afdronk met noten van citrus. Een droomaperitief, dus. Maar de witte wijnen van Bordeaux houden ook mooi stand bij andere gerechten, van het voorgerecht tot het dessert: schaaldieren, gevogelte, salades, fruit, chocolade, ... Kort samengevat: deze zomer steelt wit de show. Bovendien bevat wit minder calorieën dan rood of rosé, zeker niet onbelangrijk tijdens het bakpakkenseizoen!

     

    Rosé, de frisse optie voor warme dagen

     

    Als het kwik stijgt, stijgt de verkoop van roséwijn mee. Niet verwonderlijk, in de lente wordt de keuken immers lichter en eten we graag gegrilde gerechten, koude soepen en groentenschotels. We verkiezen frisse aroma’s op frisse temperaturen in de keuken, maar ook in ons glas. Roséwijn past helemaal in deze ‘lentewending’. De rosés uit Bordeaux, stuk voor stuk wijnen met robijnen reflecties en een intens aroma, zullen je blijven verbazen met hun levendigheid en rondheid. Toetsen van bes, kers, framboos en citrus zijn de perfecte aanvulling van je zomerse maaltijden.

     

    Rood, de zomerse verrassing

     

    Rood roept dan misschien niet meteen een ongedwongen zomers gevoel op, toch wordt deze wijn vaak onterecht verbannen tot winterse of zeer feestelijke avonden. Een jonge rode bordeaux gaat nochtans perfect samen met een lome zomerdag. Met zijn mooie evenwicht tussen tannines, zuurtegraad en zachtheid is een jonge bordeaux heerlijk bij een bord Italiaanse antipasti of een groentenquiche.

     

    Jezelf verfrissen, niet je glas

     

    Als de temperaturen in de zomer stijgen, hebben we vaak de neiging om onze drankjes extra te koelen. Maar wijn mag je niet te koud drinken. Lage temperaturen laten wijnen immers niet toe om zich ten volle te ontplooien. En dan is er nog een groot verschil tussen witte en rode wijnen. Voor jonge rode bordeauxs geldt 13 tot 15° als de ideale drinktemperatuur. Een witte bordeauxwijnen moet dan weer fris zijn, maar zeker niet koud of zelfs bevroren want een te koude witte wijn verliest zijn aroma’s. Daarom serveer je een droge witte bordeaux, een rosé of een clairet best tussen de 7 en de 11°.

    Geen inspiratie? Check even de tips van Bordeaux om jouw gerechten nog zonniger te maken. Een Capri-salade is een subtiele balance act tussen de zuurtegraad van de tomaat en het olieachtige van de mozzarella, geaccentueerd door de intense smaak van basilicum.

    Bij dit typische zomergerecht horen zomerwijnen, aromatisch wit of fruitig rosé. Dankzij hun frisse smaak zijn bijvoorbeeld een witte Entre-deux-Mers of een rosé Castillion de perfecte partners voor een Capri-salade.

     

    Sushi en wijn zijn dé gastronomische ambassadeurs van hun respectievelijke culturen. Van de vele heerlijke combinaties springt er één extra in het oog: een witte bordeaux met de explosieve smaak van sauvignon!

    Eenvoudige menu’s, ongecompliceerde wijnen; dat vraagt om een wijn uit de Coups de Coeur-selectie! Een zacht stukje entrecote gaat perfect samen met krachtige wijnen: een Médoc schrikt bijvoorbeeld niet terug voor een stoere steak. Merguez en rosé, een match made in heaven! Om de kruidige worst te evenaren ga je best voor een rosé met karakter, denk bijvoorbeeld aan een Clairet. In de categorie vis is het belangrijk om een levendige, droge en frisse wijn te kiezen die de grilsmaak van de vis kan verzachten. Onze tip? Een Graves.

     

    10-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campari: nieuwe look

    Een lange hals, smalle schouders, ranke taille… Aan charme moet de nieuwe Campari alvast niet inboeten. En aan stijl evenmin. Met zijn felrode kleur, intense aroma en inspirerende smaak blijft het aperitief zijn Italiaanse passie trouw. Vandaag zet een nieuw flesdesign de ‘bittere vondst’ van Gaspare Campari in de kijker.

     

    Aan de smaak is nooit geraakt: Campari wordt vandaag nog altijd gemaakt zoals in 1860, toen Gaspare Campari in zijn bar in Novara voor het eerst een bitter, kruidig aperitief serveerde. De looks van het merk gaan wel met hun tijd mee. Zo heeft Campari sinds zijn lancering een eigen identiteit en grafische stijl, los van alle trends.

    Het nieuwe flesdesign houdt die reputatie hoog en zet de icoonstatus van Campari in de kijker. Het elegante ontwerp vat de passie en het charisma samen; eigentijds en authentiek. Concreet kreeg de fles een langere hals, smallere schouders en een ranke taille – voor een nog verfijndere uitstraling.

     

    Ook de goudkleurige draaidop en het logo in reliëf geven de nieuwe Campari instant stijl. Het label werd versmald en verkleind, de tekst en grafische details kregen een frisse look. Zonder uiteraard enkele typische elementen te vergeten die het merk hebben grootgemaakt: het Campari-logo, de vermelding ‘Bitter’, het wapenschild en de naam Milaan, de stad die onlosmakelijk verbonden is met Campari. Vanaf mei kan je de nieuwe Campari-fles ontdekken.

     

    Campari is een hedendaagse en charismatische klassieker. Het recept, dat vandaag nog altijd op dezelfde manier gemaakt wordt als in 1860 in Novara, fungeert ook als basis voor heel wat andere bekende cocktails in de wereld. Campari is een alcoholische drank waarbij de typische bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water.

    Met zijn typische, vibrerende rode kleur, intens aroma en smaak staat Campari symbool voor intrige en plezier, wat vanzelf leidt tot een drinkervaring die de zintuigen prikkelt. Deze waarden maakten het merk Campari dan ook beroemd over heel de wereld. Campari is uitgegroeid tot een icoon van Italiaanse passie, stijl en uitmuntendheid

     

    Praktische info

    De nieuwe Campari-fles is verkrijgbaar vanaf mei. Zowel verkrijgbaar in 0.70L (richtprijs 13,39 euro) als in 1L formaat (richtprijs 18,19 euro).

    www.camparigroup.com

     

     







    10-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cotes du Rhône

    Ontmoeting Côtes du Rhône met enkele grote klassiekers uit de Belgische keuken

     

     

     

    Maar bestaat die Belgische keuken wel echt of is ze slechts een mix van Franse keuken met Italiaans-Afrikaans-Aziatische invloeden? De fusionkeuken, die haar inspiratie uit de wereld haalt, is bij ons wel degelijk aanwezig. Maar afgezien van alle invloeden van buitenaf resten ons toch enkele bijzonderheden, enkele originele trekjes die onze borden nog altijd opvrolijken.

     

    Paling in het groen, américain met frietjes, choesels, garnaalkroketten... en vele andere. Ze zeggen dat mosselen friet ook elders worden klaargemaakt, américan tartaar heet, onze loze vinken nauwelijks verschillen van blinde vinken, enz. Maar het

    verbaast ons nauwelijks dat ze ons in het buitenland hebben gekopieerd, als tegenprestatie verwachten we een bijdrage van Bacchus. Eens benieuwd hoe de zuiders getinte Côtes du Rhône reageert op ons stoofvlees op Vlaamse wijze of onze waterzooi...

     

    Drie kleuren, een mooie waaier aan druivensoorten, wijnen gerijpt op inox tank of houten vat, verschillende rijpingsmethoden... kortom, de Côte du Rhône is uitstekend gewapend om aan onze temperamenten te voldoen.

     

    Neem de overheerlijke waterzooi met groenten, room en vis of gevogelte, een veeleisend gerecht met een voorkeur voor witte wijn, zoals een minerale Saint Péray op basis van de marsanne of roussane, of een Côtes du Rhône Villages Cairanne, fijn én lekker, zoals de gekoelde witte grenache van Clairette of Bourboulenc kan zijn.

    Garnalen, zelfs in kroketvorm, houden van rosé en vooral wanneer ze enkele in mayonaise gerolde tomaten garneren. Côtes du Rhône rosé van de fruitige blauwe grenache, gekleurd met syrah en geparfumeerd met cinsault, bevalt hen prima. Wanneer het uit de stoofpan komt, gaat konijn met pruimen op zoek naar een verfijnde en tegelijkertijd frisse wijn. De drie kleuren zijn geschikt, naargelang de voorkeur van de gasten. Het subtiele maar ietwat droge vlees van het dier en de lichtgesuikerde saus vragen om een smeuïge textuur met een levendig karakter.

    Een witte Côtes du Rhône Villages van Laudun, mineraal en fris, een rosé om het bij een CDR met knapperig fruit te houden en een luchtige rode van het Massif d’Uchaux klaren de klus.

     

    Rood en niets dan rood voor balletjes in tomatensaus! Een zacht fruitige of meer krachtige rode wijn als de tomaat is gekruid met cayennepeper of paprika. Elke Côtes du Rhône loopt ervan over en aanvaardt de frietjes erbij zonder een spier te vertrekken...

    De aangename en lekkere akkoorden zijn legio en het gerecht dat geen partner uit de Rhônevallei vindt, moet nog uitgevonden worden. Een eenvoudig plezier met gezelligheid voor ogen: bistronomie In bistronomie vinden we de woorden bistrot en gastronomie terug. Uit de samentrekking van beide woorden ontstaat dit neologisme dat uitstekend past bij een nieuwe consumptiegewoonte. De neiging om voorrang te geven aan een authentieke keuken, gedragen door kwaliteitsproducten van eigen streek, inclusief de wijnen, en dat alles tegen een betaalbare prijs. Terroir, gezelligheid... twee woorden die weerklinken als Côtes du Rhône. Traditionele wijnen die kunnen bogen op een geschiedenis en zich met gemak in de moderniteit vestigen. Ze beantwoorden aan de huidige tendens die neigt naar toegankelijke wijnen maar toch met structuur en karakter.

     

    Bistronomie, een Franse rage die naar ons is overgewaaid. Zo nemen de website en de gids die zich erop beroept, www.bistronomie.be het nieuwe concept voor hun rekening. Hun aanbod: leuke culinaire adresjes voor ieders portemonnee. De eerste uitgave van de Bistronomiegids geeft het beste overzicht van complexloze bistro's, brasserieën en restaurants in Vlaanderen en Brussel. De sleutel van het concept is een kwaliteitvolle keuken in een karaktervol kader met een informele maar correcte service.

    Bistronomie.be stelt een website voor met een krachtige zoekrobot die het zoeken op de criteria van de potentiële klant vergemakkelijkt. Bovendien kunt u binnenkort in de boekenwinkels en de zaken vermeld op de website terecht voor een luxueze gedrukte gids.

     

     





    07-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pernod Ricard

    Pernod Ricard Belgium neemt de verdeling van Domecq Bodegas in België over en breidt zo haar gamma uit.

     

     

    Domecq Bodegas,  Spaans filiaal van de groep Pernod Ricard  sinds 2005, is producent van een aantal gerenommeerde wijnmerken zoals : Ysios, Azpilicueta, Tarsus, AGE, Aura en niet te vergeten Campo Viejo, een van de meest bekende Spaanse wijnen ter wereld  Sinds 1 april wordt de totaliteit van de wijnen van Domecq Bodegas in België verdeeld door Pernod Ricard Belgium.

     

    “We zijn verheugd dat we onze catalogus mogen uitbreiden met het merk Campo Viejo, een echt  juweel onder de wijnen. Ook de andere parels die Domecq Bodegas rijk is, zoals Ysios of Azpilicueta, zijn een mooie aanwinst,  verklaart Béatrice Morane, Managing Director van Pernod Ricard Belgium. Spaanse wijnen kennen een groeiend succes in België en we willen Domecq Bodegas helpen om ook hier even goed gesmaakt te worden als in de rest van de wereld. De wijnen van de regio La Rioja hebben ook bij ons nog een enorm groeipotentieel .”

     

    Campo Viejo kende vorig jaar een forse groei dankzij een grote vooruitgang op de internationale markten: +20% in Groot-Brittannië en een indrukwekkende groei van 75% in Canada. Het merk wordt gelauwerd over de hele wereld en heeft verschillende eerste prijzen gewonnen in tal van prestigieuze wedstrijden. Recent kaapte Campo Viejo nog de gouden plak weg op le Challenge International du Vin 2012, de Critics Challenge 2012 en op Mundus Vini 2012.

     

    “De verdeling  van  Domecq Bodegas in België laat ons toe ons gamma te verstevigen, onderlijnt Emmanuel Vandeperre, Brand Manager Wine bij Pernod Ricard Belgium. Deze Spaanse wijnen van hoog niveau voegen zich moeiteloos bij onze andere gerenommeerde merken zoals Jacob’s Creek (Australië), Brancott Estate (Nieuw-Zeeland) of Echtart (Argentinië).”

     

    Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en staat onder leiding van Pernod Ricard, medeleider op wereldniveau in de sector van wijn en sterke dranken. Met een volume van 9,3 miljoen liter in 2011 in België en Luxemburg, is Pernod Ricard Belgium een van de snelst groeiende bedrijven in haar sector. De organisatie maakt deel uit van de Belgische en Luxemburgse marktleiders. Bovenop het wijnaanbod met Domecq Bodegas en Jacob’s Creek verdeelt Pernod Ricard Belgium ook nog Ricard, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, ABSOLUT Vodka, Disaronno en Sandeman. 

     

    Campo Viejo

    Het gamma bestaat uit vier rode wijnen (Tempranillo, Reserva, Gran Reserva en Dominio), een rosé (Tempranillo Rosé), twee witte wijnen (Viura en Semidulce) en twee cava’s (Brut Rosé en Brut Reserva). Campo Viejo, opgericht in 1959, is steeds een pionier geweest betreffende de botteling en export van Rioja-wijnen.  Als allereerste Spaanse wijnhuis behaalde Campo Viejo het CarbonNeutral® cerificaat en het ISO 9000 kwaliteitscertificaat.

    Het maakt deel uit van de meest moderne en technologisch geavanceerde wijnhuizen ter wereld en het is het eerste wijn-en alcoholbedrijf dat het  CSR Certificaat  SR 10 kreeg toegekend.

     

    Azpilicueta

    De essentie van Rioja wordt gedefinieerd door een unieke stijl van wijnbereiding waarbij kwaliteit de belangrijkste parameter is. De uitzonderlijke ‘blend’ van de traditionele  druivensoorten van la Rioja – Tempranillo, Graciano en Mazuelo – voorziet de  wijnen van een sterke persoonlijkheid, structuur en complexiteit, en  biedt een brede waaier aan sensaties. Het is een van de meest dynamische Spaanse wijnmerken.

     

    Ysios

    Het vlaggenschip  van het nieuwe Rioja. Een wijnfilosofie die op drie belangrijke pijlers steunt: de uitmuntendheid van het wijnproces, de constante innovatie en het respect voor de identiteit van de wijnregio. De wijngaard produceert enkel “Reserva” wijn en limited editions met  unieke samenstellingen als resultaat van  exclusieve samenwerkingen met de mode-, cultuur- en keukenwereld.

    www.pernod-ricard-belgium.com

     

     

     







    06-04-2013 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs