Vakantiepark Bonavista de Bonmont nieuw Vakantiepark in Spanje:
In Catalonië, ten zuiden van Barcelona, opent Pierre & Vacances deze zomer het nieuwe vakantiepark Bonavista de Bonmont. Dit is het tweede vakantiepark in Spanje na Terrazas Costa del Sol in Andalusië.
Het vakantiepark ligt aan de kustplaats Bonmont, op 7 km van het strand, met uitzicht over de baai en op 20 minuten met de auto van Port Aventura, middenin een typisch mediterraans en bergachtig landschap. Het vakantiepark ligt tussen Sierra en de Middellandse Zee, vlakbij het pittoreske dorpje Mont-Roig del Camp, en niet ver van Tarragona, Cambrils. Niet onbelangrijk is dat de geografische ligging goed is voor gemiddeld 300 zonnige dagen per jaar.
Bonavista de Bonmont ligt in een uitgestrekt gebied en heeft een typisch Mediterraanse architectuur. het vakantiepark bestaat uit 215 appartementen, van 2-kamerappartementen voor 4/5 personen tot 3-kamerappartementen voor 6/7 personen. De appartementen uit het select aanbod zijn ruim en uitgerust met moderne apparatuur, airconditioning en beschikken over een terras.
Tijdens de zomervakantie zijn kinderen en jongeren van 3 t/m 17 jaar in Bonavista de Bonmont gratis welkom in de animatieclubs, die enkel met gediplomeerde animatoren werken. Voor de kleinsten staan veel verschillende thematische activiteiten (sportief, avontuurlijk of wetenschappelijk ) en stages (zoals de geheim agent- of circusstage) op het programma. De jongeren kunnen op hun beurt genieten van een speciaal programma waarbij vrienden centraal staan.s Avonds trekt iedereen naar Le Spot, dé hotspot van de vakantie.
Voor volwassenen worden er ook verschillende animatieprogrammas aangeboden, voornamelijk tijdens de schoolvakanties, zoals fitnesslessen, wandeltochten om de omgeving te ontdekken, sportieve toernooien, familieavonden
Bonavista de Bonmont heeft een zwemparadijs van 400m2 met een bubbelbad, een wildwaterbaan, hydromassagematrassen en een kinderspeelbad. Naast het vakantiepark ligt de 18 holes golfbaan van Bonmont die net als het clubhuis een weids uitzicht over zee heeft. De unieke locatie van de golfbaan leidt tot een ontspannende golfervaring en het terrein staat bekend als een van de meest prestigieuze golfbanen van Spanje. Er is een speciaal tarief voor de green voor gasten van het vakantiepark. Tennis en padel zijn ook in de buurt beschikbaar, net als verschillende wateractiviteiten die op en rond het strand van Miami Playa kunnen worden uitgevoerd.
Door het brede aanbod van verschillende bestemmingen in Frankrijk en daarbuiten, flexibele verblijfsperiodes en versimpelde tarieven per periode en per regio, biedt Pierre & Vacances op maat gemaakte vakanties die bij ieder budget passen. Ook zijn er het hele jaar door interessante aanbiedingen.
Pierre & Vacances biedt vakantiegangers, ongeacht hun leeftijd of specifieke wensen, altijd een interessante vakantie. Een weekje genieten van de rust op het platteland, twee of meer 100% zonnige weken in Spanje, een romantisch weekendje of midweekje weg, spontaan een nachtje weggaan zonder ver te moeten reizen Bij
Pierre & Vacances kan het allemaal.
Pierre & Vacances heeft altijd gekozen voor de meest uitzonderlijke locaties voor de residenties en vakantieparken. De Pierre & Vacances residenties en vakantieparken gaan, dankzij het gebruik van de lokale architectuur, altijd volledig op in de omgeving. Ideaal om maximaal te profiteren van de activiteiten in de streek.
P & V denkt aan alles, maar vooral aan haar gasten
Pierre & Vacances, Europees markleider op het gebied van vakantieverhuur, biedt verschillende vakantie-ervaringen onder de labels vakantieparken en Pierre & Vacances premium. Het merk staat, naast haar aanbod op uitzonderlijke locaties, ook bekend om de veelzijdige waaier aan activiteiten.
De 16 vakantieparken zijn zeer ruim opgezet en liggen in weidse gebieden. Door gebruik te maken van regionale bouwstijlen gaan ze harmonieus op in de omgeving. De parken bieden accommodaties in de vorm van appartementen of losse vakantiehuisjes van drie luxe niveaus: Comfort, Select en VIP. Daarnaast beschikt ieder vakantiepark over grote zwembaden en biedt het à la carte animatieclubs voor kinderen en jongeren, een animatieprogramma en stages voor de hele familie. Er is dus voor ieder wat wils !
Pierre & Vacances innoveert, renoveert en biedt ook dit jaar nieuwigheden om te ontdekken. Uiteraard in Frankrijk, maar ook erbuiten! Een nieuw aanbod: Pierre & Vacances Zee en stad. Aan zee, middenin de bekendste kustplaatsen, kunnen vakantiegangers kiezen uit 18 Pierre & Vacances residenties. Hun belangrijkste troef is de bijzondere ligging: zowel aan zee als vlakbij pittoreske straatjes van het centrum. Zo is het even gemakkelijk om door de stad te flaneren als over het strand te struinen, een boottochtje wisselt zich moeiteloos af met wat winkelen.
De residenties zijn makkelijk bereikbaar met de trein of per auto, waardoor ze het perfecte decor vormen voor een weekendje weg, zowel in het hoogseizoen om van de levendigheid van de stad te genieten, als buiten het seizoen om uit te waaien op het strand of van de eerste zonnestralen te genieten.
Naast zonnebaden vormen de residenties de perfecte locatie om de omgeving te ontdekken. Het team van de residentie doet zijn uiterste best om gasten op de bezienswaardigheden en must-sees van de plaats en de regio te wijzen. Alle Pierre & Vacances Mer & Ville residenties zijn uitgerust met wifi (in het appartement en bij de receptie), beddengoed en een eindschoonmaak is bij de prijs inbegrepen. Ideaal dus voor een korte vakantie, een midweek of weekendje weg.
Pierre & Vacances verrijkt eveneens het aanbod in de bergen met 12 nieuwe residenties. In totaal zijn er 25 bestemmingen om te genieten van de frisse berglucht, in Arc 1800, Avoriaz, Belle Plagne, Chamonix, Font-Romeu, La Mongie, La Tania, Les Menuires, Méribel en Plagne 1800. De residenties liggen voornamelijk middenin de bergdorpen en Pierre & Vacances biedt er gratis activiteiten, zoals toegang tot het zwembad, boogschieten, minigolf, tennis
Na de eerste verschijning in de Belgische hoofdstad in 2010 keert Trajector terug naar Brussel.Trajector Intermezzo is een initiatief van Hotel BLOOM!enCentrifugal Projectsen vindt plaats op zaterdag 20 april 2013, en in samenwerking Art Brussels.
Op 20 april 2013, biedt Trajector Intermezzo een platform voor 22 internationale opkomende en in de bloei van hun carrière artiesten die in de gastenkamers Hotel Bloom! één- of tweepersoonsprojecten realiseren, en daarmee een hoog niveau van moderne kunst aan het Brusselse publiek presenteren.
Trajector Art Fairs oorspronkelijke focus is nooit op de commerciele gallerijen sector geweest, maar eerder op de project ruimtes, initiatieven van artiesten en onafhankelijke projecten van curators diebelangrijke platformen en experimentele basis vormen voor opkomende moderne artiesten in de internationale arena. Eigenlijk een soort feestelijk en speels spel samen met non-profit organisaties, project ruimtes en onafhankelijke curatoren wordt deze Trajector eigenlijk een soort Artn BLOOM .
Vaak hebben de deelnemende artiesten de titel van Trajector Intermezzo, Single Occupancy & Double Dates letterlijk vertaald en zullen werken en presentaties tentoonstellen die specifiek aan het unieke sociale en culturele karakter van hotels beantwoorden.
Trajector Intermezzo presenteert werken van Australische, Belgische, Spaanse, Duitse, Nederlandse, Britse, Koreaanse, Amerikaanse, Libanese, Italiaanse, Deense en Franse kunstenaars. Een reflectie van onze wereld van vandaag, wonen en werken deze artiesten in Berlijn, Parijs, Cardiff, Londen, Manchester, Antwerpen en de Azoren. Dat Londen de centrale rol van artistieke hub heeft is duidelijk merkbaar in het aantal deelnemende artiestendie in Londen woonachtig zijn. Een aantal bekende artiesten van de vorige Trajector editie maar ook veel nieuwe gezichten.
Trajector Intermezzo, met gratis toegang is open voor het publiek van 11 tot 21 uur.
Adres: Hotel BLOOM! Koningsstraat 250, 1210 Brussel België
Na een paar valse starts lijkt het eindelijk zover: de dagen worden wel degelijk langer, de temperaturen zachter en de zon laat zich af en toe zien. Het is natuurlijk nog niet meteen stralend weer, maar je kan toch al reikhalzend beginnen uitkijken naar een zomerseizoen vol terrasjes, aperitiefjes en barbecues onder vrienden. En wat is er op die momenten van puur plezier beter dan een glas bordeauxwijn? En met rood, wit en rosé is er voor ieder wat wils.
Wit, de voor de hand liggende keuze
Een frisse en en fruitige wijn nuttigen tijdens een zomerse dag aan de kust? Je kiest zonder twijfel voor witte wijn. De droge witte wijnen van Bordeaux combineren balans, rondheid en het explosieve aroma van sauvignon in een frisse en smakelijke afdronk met noten van citrus. Een droomaperitief, dus. Maar de witte wijnen van Bordeaux houden ook mooi stand bij andere gerechten, van het voorgerecht tot het dessert: schaaldieren, gevogelte, salades, fruit, chocolade, ... Kort samengevat: deze zomer steelt wit de show. Bovendien bevat wit minder calorieën dan rood of rosé, zeker niet onbelangrijk tijdens het bakpakkenseizoen!
Rosé, de frisse optie voor warme dagen
Als het kwik stijgt, stijgt de verkoop van roséwijn mee. Niet verwonderlijk, in de lente wordt de keuken immers lichter en eten we graag gegrilde gerechten, koude soepen en groentenschotels. We verkiezen frisse aromas op frisse temperaturen in de keuken, maar ook in ons glas. Roséwijn past helemaal in deze lentewending. De rosés uit Bordeaux, stuk voor stuk wijnen met robijnen reflecties en een intens aroma, zullen je blijven verbazen met hun levendigheid en rondheid. Toetsen van bes, kers, framboos en citrus zijn de perfecte aanvulling van je zomerse maaltijden.
Rood, de zomerse verrassing
Rood roept dan misschien niet meteen een ongedwongen zomers gevoel op, toch wordt deze wijn vaak onterecht verbannen tot winterse of zeer feestelijke avonden. Een jonge rode bordeaux gaat nochtans perfect samen met een lome zomerdag. Met zijn mooie evenwicht tussen tannines, zuurtegraad en zachtheid is een jonge bordeaux heerlijk bij een bord Italiaanse antipasti of een groentenquiche.
Jezelf verfrissen, niet je glas
Als de temperaturen in de zomer stijgen, hebben we vaak de neiging om onze drankjes extra te koelen. Maar wijn mag je niet te koud drinken. Lage temperaturen laten wijnen immers niet toe om zich ten volle te ontplooien. En dan is er nog een groot verschil tussen witte en rode wijnen. Voor jonge rode bordeauxs geldt 13 tot 15° als de ideale drinktemperatuur. Een witte bordeauxwijnen moet dan weer fris zijn, maar zeker niet koud of zelfs bevroren want een te koude witte wijn verliest zijn aromas. Daarom serveer je een droge witte bordeaux, een rosé of een clairet best tussen de 7 en de 11°.
Geen inspiratie? Check even de tips van Bordeaux om jouw gerechten nog zonniger te maken. Een Capri-salade is een subtiele balance act tussen de zuurtegraad van de tomaat en het olieachtige van de mozzarella, geaccentueerd door de intense smaak van basilicum.
Bij dit typische zomergerecht horen zomerwijnen, aromatisch wit of fruitig rosé. Dankzij hun frisse smaak zijn bijvoorbeeld een witte Entre-deux-Mers of een rosé Castillion de perfecte partners voor een Capri-salade.
Sushi en wijn zijn dé gastronomische ambassadeurs van hun respectievelijke culturen. Van de vele heerlijke combinaties springt er één extra in het oog: een witte bordeaux met de explosieve smaak van sauvignon!
Eenvoudige menus, ongecompliceerde wijnen; dat vraagt om een wijn uit de Coups de Coeur-selectie! Een zacht stukje entrecote gaat perfect samen met krachtige wijnen: een Médoc schrikt bijvoorbeeld niet terug voor een stoere steak. Merguez en rosé, een match made in heaven! Om de kruidige worst te evenaren ga je best voor een rosé met karakter, denk bijvoorbeeld aan een Clairet. In de categorie vis is het belangrijk om een levendige, droge en frisse wijn te kiezen die de grilsmaak van de vis kan verzachten. Onze tip? Een Graves.
Een lange hals, smalle schouders, ranke taille Aan charme moet de nieuwe Campari alvast niet inboeten. En aan stijl evenmin. Met zijn felrode kleur, intense aroma en inspirerende smaak blijft het aperitief zijn Italiaanse passie trouw. Vandaag zet een nieuw flesdesign de bittere vondst van Gaspare Campari in de kijker.
Aan de smaak is nooit geraakt: Campari wordt vandaag nog altijd gemaakt zoals in 1860, toen Gaspare Campari in zijn bar in Novara voor het eerst een bitter, kruidig aperitief serveerde. De looks van het merk gaan wel met hun tijd mee. Zo heeft Campari sinds zijn lancering een eigen identiteit en grafische stijl, los van alle trends.
Het nieuwe flesdesign houdt die reputatie hoog en zet de icoonstatus van Campari in de kijker. Het elegante ontwerp vat de passie en het charisma samen; eigentijds en authentiek. Concreet kreeg de fles een langere hals, smallere schouders en een ranke taille voor een nog verfijndere uitstraling.
Ook de goudkleurige draaidop en het logo in reliëf geven de nieuwe Campari instant stijl. Het label werd versmald en verkleind, de tekst en grafische details kregen een frisse look. Zonder uiteraard enkele typische elementen te vergeten die het merk hebben grootgemaakt: het Campari-logo, de vermelding Bitter, het wapenschild en de naam Milaan, de stad die onlosmakelijk verbonden is met Campari. Vanaf mei kan je de nieuwe Campari-fles ontdekken.
Campari is een hedendaagse en charismatische klassieker. Het recept, dat vandaag nog altijd op dezelfde manier gemaakt wordt als in 1860 in Novara, fungeert ook als basis voor heel wat andere bekende cocktails in de wereld. Campari is een alcoholische drank waarbij de typische bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water.
Met zijn typische, vibrerende rode kleur, intens aroma en smaak staat Campari symbool voor intrige en plezier, wat vanzelf leidt tot een drinkervaring die de zintuigen prikkelt. Deze waarden maakten het merk Campari dan ook beroemd over heel de wereld. Campari is uitgegroeid tot een icoon van Italiaanse passie, stijl en uitmuntendheid
Praktische info
De nieuwe Campari-fles is verkrijgbaar vanaf mei. Zowel verkrijgbaar in 0.70L (richtprijs 13,39 euro) als in 1L formaat (richtprijs 18,19 euro).
Ontmoeting Côtes du Rhône met enkele grote klassiekers uit de Belgische keuken
Maar bestaat die Belgische keuken wel echt of is ze slechts een mix van Franse keuken met Italiaans-Afrikaans-Aziatische invloeden? De fusionkeuken, die haar inspiratie uit de wereld haalt, is bij ons wel degelijk aanwezig. Maar afgezien van alle invloeden van buitenaf resten ons toch enkele bijzonderheden, enkele originele trekjes die onze borden nog altijd opvrolijken.
Paling in het groen, américain met frietjes, choesels, garnaalkroketten... en vele andere. Ze zeggen dat mosselen friet ook elders worden klaargemaakt, américan tartaar heet, onze loze vinken nauwelijks verschillen van blinde vinken, enz. Maar het
verbaast ons nauwelijks dat ze ons in het buitenland hebben gekopieerd, als tegenprestatie verwachten we een bijdrage van Bacchus. Eens benieuwd hoe de zuiders getinte Côtes du Rhône reageert op ons stoofvlees op Vlaamse wijze of onze waterzooi...
Drie kleuren, een mooie waaier aan druivensoorten, wijnen gerijpt op inox tank of houten vat, verschillende rijpingsmethoden... kortom, de Côte du Rhône is uitstekend gewapend om aan onze temperamenten te voldoen.
Neem de overheerlijke waterzooi met groenten, room en vis of gevogelte, een veeleisend gerecht met een voorkeur voor witte wijn, zoals een minerale Saint Péray op basis van de marsanne of roussane, of een Côtes du Rhône Villages Cairanne, fijn én lekker, zoals de gekoelde witte grenache van Clairette of Bourboulenc kan zijn.
Garnalen, zelfs in kroketvorm, houden van rosé en vooral wanneer ze enkele in mayonaise gerolde tomaten garneren. Côtes du Rhône rosé van de fruitige blauwe grenache, gekleurd met syrah en geparfumeerd met cinsault, bevalt hen prima. Wanneer het uit de stoofpan komt, gaat konijn met pruimen op zoek naar een verfijnde en tegelijkertijd frisse wijn. De drie kleuren zijn geschikt, naargelang de voorkeur van de gasten. Het subtiele maar ietwat droge vlees van het dier en de lichtgesuikerde saus vragen om een smeuïge textuur met een levendig karakter.
Een witte Côtes du Rhône Villages van Laudun, mineraal en fris, een rosé om het bij een CDR met knapperig fruit te houden en een luchtige rode van het Massif dUchaux klaren de klus.
Rood en niets dan rood voor balletjes in tomatensaus! Een zacht fruitige of meer krachtige rode wijn als de tomaat is gekruid met cayennepeper of paprika. Elke Côtes du Rhône loopt ervan over en aanvaardt de frietjes erbij zonder een spier te vertrekken...
De aangename en lekkere akkoorden zijn legio en het gerecht dat geen partner uit de Rhônevallei vindt, moet nog uitgevonden worden. Een eenvoudig plezier met gezelligheid voor ogen: bistronomie In bistronomie vinden we de woorden bistrot en gastronomie terug. Uit de samentrekking van beide woorden ontstaat dit neologisme dat uitstekend past bij een nieuwe consumptiegewoonte. De neiging om voorrang te geven aan een authentieke keuken, gedragen door kwaliteitsproducten van eigen streek, inclusief de wijnen, en dat alles tegen een betaalbare prijs. Terroir, gezelligheid... twee woorden die weerklinken als Côtes du Rhône. Traditionele wijnen die kunnen bogen op een geschiedenis en zich met gemak in de moderniteit vestigen. Ze beantwoorden aan de huidige tendens die neigt naar toegankelijke wijnen maar toch met structuur en karakter.
Bistronomie, een Franse rage die naar ons is overgewaaid. Zo nemen de website en de gids die zich erop beroept, www.bistronomie.be het nieuwe concept voor hun rekening. Hun aanbod: leuke culinaire adresjes voor ieders portemonnee. De eerste uitgave van de Bistronomiegids geeft het beste overzicht van complexloze bistro's, brasserieën en restaurants in Vlaanderen en Brussel. De sleutel van het concept is een kwaliteitvolle keuken in een karaktervol kader met een informele maar correcte service.
Bistronomie.be stelt een website voor met een krachtige zoekrobot die het zoeken op de criteria van de potentiële klant vergemakkelijkt. Bovendien kunt u binnenkort in de boekenwinkels en de zaken vermeld op de website terecht voor een luxueze gedrukte gids.
Pernod Ricard Belgium neemt de verdeling van Domecq Bodegas in België over en breidt zo haar gamma uit.
Domecq Bodegas,Spaans filiaal van de groep Pernod Ricardsinds 2005, is producent van een aantal gerenommeerde wijnmerken zoals : Ysios, Azpilicueta, Tarsus, AGE, Aura en niet te vergeten Campo Viejo, een van de meest bekende Spaanse wijnen ter wereldSinds 1 april wordt de totaliteit van de wijnen van Domecq Bodegas in België verdeeld door Pernod Ricard Belgium.
We zijn verheugd dat we onze catalogus mogen uitbreiden met het merk Campo Viejo, een echtjuweel onder de wijnen. Ook de andere parels die Domecq Bodegas rijk is, zoals Ysios of Azpilicueta, zijn een mooie aanwinst,verklaart Béatrice Morane, Managing Director van Pernod Ricard Belgium. Spaanse wijnen kennen een groeiend succes in België en we willen Domecq Bodegas helpen om ook hier even goed gesmaakt te worden als in de rest van de wereld. De wijnen van de regio La Rioja hebben ook bij ons nog een enorm groeipotentieel .
Campo Viejo kende vorig jaar een forse groei dankzij een grote vooruitgang op de internationale markten: +20% in Groot-Brittannië en een indrukwekkende groei van 75% in Canada. Het merk wordt gelauwerd over de hele wereld en heeft verschillende eerste prijzen gewonnen in tal van prestigieuze wedstrijden. Recent kaapte Campo Viejo nog de gouden plak weg op le Challenge International du Vin 2012, de Critics Challenge 2012 en op Mundus Vini 2012.
De verdelingvanDomecq Bodegas in België laat ons toe ons gamma te verstevigen, onderlijnt Emmanuel Vandeperre, Brand Manager Wine bij Pernod Ricard Belgium. Deze Spaanse wijnen van hoog niveau voegen zich moeiteloos bij onze andere gerenommeerde merken zoals Jacobs Creek (Australië), Brancott Estate (Nieuw-Zeeland) of Echtart (Argentinië).
Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en staat onder leiding van Pernod Ricard, medeleider op wereldniveau in de sector van wijn en sterke dranken. Met een volume van 9,3 miljoen liter in 2011 in België en Luxemburg, is Pernod Ricard Belgium een van de snelst groeiende bedrijven in haar sector. De organisatie maakt deel uit van de Belgische en Luxemburgse marktleiders. Bovenop het wijnaanbod met Domecq Bodegas en Jacobs Creek verdeelt Pernod Ricard Belgium ook nog Ricard, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, ABSOLUT Vodka, Disaronno en Sandeman.
Campo Viejo
Het gamma bestaat uit vier rode wijnen (Tempranillo, Reserva, Gran Reserva en Dominio), een rosé (Tempranillo Rosé), twee witte wijnen (Viura en Semidulce) en twee cavas (Brut Rosé en Brut Reserva). Campo Viejo, opgericht in 1959, is steeds een pionier geweest betreffende de botteling en export van Rioja-wijnen.Als allereerste Spaanse wijnhuis behaalde Campo Viejo het CarbonNeutral® cerificaat en het ISO 9000 kwaliteitscertificaat.
Het maakt deel uit van de meest moderne en technologisch geavanceerde wijnhuizen ter wereld en het is het eerste wijn-en alcoholbedrijf dat hetCSR CertificaatSR 10 kreeg toegekend.
Azpilicueta
De essentie van Rioja wordt gedefinieerd door een unieke stijl van wijnbereiding waarbij kwaliteit de belangrijkste parameter is. De uitzonderlijke blend van de traditioneledruivensoorten van la Rioja Tempranillo, Graciano en Mazuelo voorziet dewijnen van een sterke persoonlijkheid, structuur en complexiteit, enbiedt een brede waaier aan sensaties. Het is een van de meest dynamische Spaanse wijnmerken.
Ysios
Het vlaggenschipvan het nieuwe Rioja. Een wijnfilosofie die op drie belangrijke pijlers steunt: de uitmuntendheid van het wijnproces, de constante innovatie en het respect voor de identiteit van de wijnregio. De wijngaard produceert enkel Reserva wijn en limited editions metunieke samenstellingen als resultaat vanexclusieve samenwerkingen met de mode-, cultuur- en keukenwereld.
Tuin van het jaar: de Zuid-Tiroolse tuin van het Trauttmansdorff-kasteel!
De Trauttmansdorff-tuinen van Merano/Meran werden deze week bekroond met een International Garden of the Year 2013-award tijdens de Garden Tourism Conference in Toronto.
Eerder haalde de Trauttmansdorff-tuin al de titel mooiste tuin van Italië(2005) en een zesde plaats in de ranking van Europas mooiste tuinen (2006) binnen, en nu mag de weelderige tuin zich dus een jaar lang de mooiste op aarde noemen. Een hele eer, zeker als je in aanmerking neemt dat de tuin pas werd opengesteld voor het grote publiek in 2001. Met 400.000 bezoekers per tuinseizoen is de bloemen-en plantenpracht rond het Trauttmansdorff-kasteel vandaag een van de belangrijkste toeristische attracties in Zuid-Tirol.
De tuin is zon 12 hectaren groot en bestaat uit meer dan 80 landschappen, onderverdeeld in vier themas. In Forest of the world werd een exotisch en wild boslandschap uit het Amerikaanse continent omzoomd door aziatische bomen, in The sun gardens geniet je van geurige mediterraanse panoramas, Landscape of South Tyrol toont de lokale natuurlijke atmosfeer van de streek en in The water and terraced gardens baan je je een weg tussen de mooiste waterpartijen en hoogte-elementen van het hedendaagse tuindesign. Elf paviljoenen, uitgetekend door kunstenaars en her en der verspreid in de tuin, zorgen voor een toets van moderne kunst én voor schaduw. De Botanical underworld-grot, enkele uiterst zeldzame bloemen en planten en een hele resem Experience Stations maken van je bezoek een unieke ervaring.
Je kan de tuinen van Trauttmansdorff bezoeken van eind maart tot midden november, zeven dagen per week. Voor een bezoek trek je best tussen 2,5 en 6 uur uit. Meer informatie op www.trauttmansdorff.it, waar je ook kan checken welke bloemen er momenteel in bloei staan (tulpen!).
De nieuwe Schiphol Timetable is gepubliceerd met daarin een compleet overzicht van alle passagiers lijndiensten van en naar Amsterdam Airport Schiphol. Alle bestemmingen in de Schiphol Timetable zijn rechtstreeks bereikbaar vanaf Schiphol. De Schiphol Timetable is te downloaden op www.schiphol.be en wordt maandelijks vernieuwd. Deze informatie is tevens te vinden op de Schiphol App.
Nieuwe luchtvaartmaatschappijen
Schiphol verwelkomt 3 nieuwe luchtvaartmaatschappijen. De luchtvaartmaatschappij Etihad Airways gaat dagelijks vluchten uitvoeren op Abu Dhabi. De WOW Air uit IJsland gaat driemaal per week naar Reykjavik vliegen. Maastricht Airlines vliegt met ingang van 1 mei meerdere malen per dag op en neer naar Maastricht.
Uitbreiding netwerkbestemming Schiphol
Het netwerk aan bestemmingen breidt uit met enkele nieuwe bestemmingen. Zo voegt KLM drie nieuwe bestemmingen aan het netwerk toe met twee vluchten per dag naar Alesund in Denemarken en twee keer per dag naar Manston (Kent). Ook start KLM met drie vluchten in de week naar de Japanse stad Fukuoka. Met de komst van Maastricht Airlines krijgt Schiphol Maastrichtper 1 mei 2013 als nieuwe bestemming erbij.
Nieuwe bestemmingen voor huidige luchtvaartmaatschappijen
Transavia.com start met drie vluchten per week naar Casablanca en vier vluchten per week naar Porto. CityJet vliegt deze zomer tweemaal per week naar Brive-La-Gaillarde in het Franse departement Corrèze en wekelijks naar de Zuid Franse stad Perpignan.
Komende zomer wordt door KLM op een aantal bestemmingen in zowel Europa als intercontinentaal de frequentie verhoogd naar Basel, Budapest, Linkoping, Lyon, Norwich en Praag en Abu Dhabi, Almaty, Bahrein, Bonaire, Curaçao, Entebbe, Guayaquil, Kigali, Los Angeles, Quito, Rio de Janeiro en Tokyo. Delta Air Lines voert de frequentie op New York, easyJet op Berlijn, Lissabon en Rome,Eurolot naar Krakow en Gdansk, Garuda Indonesia naar Abu Dhabi en Jakarta, Tarom naar Boekarest, Bulgaria Air naar Sofia en TACV Cabo Verde op Sal (SID) en Sao Vicente.
De zomerdienstregeling Amsterdam Airport Schiphol loopt van zondag 31 maart tot en met zaterdag 26 oktober 2013.
De Toer de Geuze is een van de grootste bierevenementen van het land. Helaas wordt dit evenement slechts eenmaal om de twee jaar georganiseerd. Het hele jaar door echter komen er mensen uit binnen- en buitenland naar het Pajottenland en de Zennevallei om er kennis te maken met de unieke, authentieke en ambachtelijke biercultuur van het land van de geuze. Helaas is een echt bezoek aan een brouwerij of stekerij niet altijd mogelijk.
Dankzij de digitale Toer de Geuze is er nu een oplossing: De Digitale Toer de Geuze is een reeks van verhalen verspreid over 14 locaties in het Pajottenland en de Zennevallei. Voortaan kan iedereen een virtueel kijkje nemen als het ware door de muren van de lambiekbrouwerijen en geuzestekerijen heen, om kennis te maken met de wereld van lambiek, oude geuze, oude kriek en tal van andere spontane gistingsbieren.
Wat heb je nodig? Een smartphone of tablet met mobiel internet. Op het toestel moet een zogenaamde QR-reader geïnstalleerd worden. Zon QR-reader kan je gratis downloaden via het internet. Op die plaatsen scan je met je smartphone of tablet de QR-code in die vermeld staat op het Toer de Geuze bordje. Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding start enkele seconden later een informatief filmpje. Op die manier kan je tal van interessante weetjes en verhalen ontdekken uit de wereld van geuze en kriek.
De digitale Toer de Geuze is beschikbaar vanaf 15 april 2013.
vzw Horal
De Hoge Raad voor Ambachtelijke Lambiekbieren (HORAL) werd opgericht in 1997. De vzw verenigt alle geuzeproducenten van Vlaams- en Waals-Brabant: brouwerij Boon (Lembeek), geuzestekerij De Oude Cam (Gooik), brouwerij De Troch (Wambeek), brouwerij 3 Fonteinen (Beersel), brouwerij Girardin (Sint-Ulriks-Kapelle), geuzestekerij Hanssens Artisanaal (Dworp), brouwerij Lindemans (Vlezenbeek), brouwerij Mort Subite (Kobbegem), brouwerij Oud Beersel (Beersel), geuzestekerij Tilquin (Bierk) en brouwerij Timmermans (Itterbeek).
Deze vzw werd opgericht met als doel: promotie te maken voor de ambachtelijke lambiekbieren en aanverwante producten, waarbij aandacht wordt besteed aan het volledige proces van het brouwen tot het schenken; te wijzen op onregelmatigheden met betrekking tot ambachtelijke lambiekbieren en aanverwante producten; stappen te ondernemen ter bescherming van de ambachtelijke lambiekbieren en aanverwante producten. De vereniging organiseert om de twee jaar de Toer de Geuze.
Uitbreiding duurzame logies en activiteiten op Curaçao
Goed nieuws uit Curaçao waar het duurzaam toerisme steeds belangrijker wordt. Dat is ideaal voor het milieu en voor de inwoners van het land die er financieel wel bij varen en er gelukkiger van worden. Op tal van domeinen in de toeristische sector kiezen ondernemers en overheden voor een duurzame aanpak. Met deze nieuwe core business wil men de kwaliteit van het toerisme op Curaçao nog verhogen en dat komt uiteraard de vakantieganger ten goede.
In de hotelsector is men zich steeds meer bewust van het belang van duurzaam ondernemen, vandaar dat het aantal hotels met een duurzaam label toeneemt. Er is bijvoorbeeld het Avila Hotel Curaçao dat onlangs een goudenTravelife certificaat in ontvangst mocht nemen. Het is de bekroning voor een duurzaam managementsysteem waarbij de belangen van het milieu en van de sociale werkomgeving voortdurend worden verdedigd. Er is een duurzaam beheer van energie- en waterverbruik en aandacht voor de rechten van de werknemers die uit de lokale gemeenschap worden aangeworven. Het Avila Hotel is een luxe strandhotel op slechts vijf minuten van het historische centrum van Willemstad. Ook Papagayo Beach & Lounge Resort en Morena Resort hebben door hun inspanning ten voordele van mens en milieu een duurzaam Travelife-label verworven.
Curaçao is niet alleen omwille van het tropische klimaat en de parelwitte stranden een populaire vakantiebestemming maar ook vanwege de natuurpracht. Door tal van duurzame acties wil men het natuurschoon voor de komende generaties, zowel inwoners als toeristen, beschermen. Het grootste nationale park van Curaçao is het Christoffelpark. Het is bekend om zijn uitzonderlijke fauna en flora. Men kan er veel bijzondere dieren spotten zoals de witstaarthert en de zweepslang en er is een fantastische vogelkolonie. Het natuurpark heeft ook een culturele waarde want vroeger werden hier plantages bewerkt. Het prachtige landhuis is een stille getuige uit die tijd. Het park kan op verschillende manieren worden bezocht, langs acht wandelroutes, met de fiets, met de auto en er zijn ook geleide bezoeken www.christoffelpark.org.
Minstens even boeiend is een eco-tocht met kajak door de mangroves van de Piscadera baai. In dit gebied is CARMABI actief, een organisatie die de bescherming van de natuur hoog in het vaandel draagt. Carmabi staat voor Carribean Research & Management of Biodiversity en de bezieler van dit project is Ryan de Jongh. Met wat geluk heb je Ryan als begeleider van een boeiende tour. Om fondsen te werven voor Carmabi is Ryan met zijn eigen kajak helemaal rond het eiland Curaçao gevaren! www.carmabi.org
Tijdens je vakantie op Curaçao kun je ook zelf bijdragen aan de duurzame ontwikkeling van het land. Zo kun je een dagje als vrijwilliger helpen in de Finca del Sol, Boerderij van de Zon. Er worden op een verantwoorde manier groenten, fruit en kruiden verbouwd. Er zijn koeien, kippen, schapen, geiten, ezels en op zaterdagochtend is er een marktje waar je alle producten van het ecologische bedrijf kunt kopen www.fincadelsol.org
Tijdens de Toer de Geuze worden ook tal van randactiviteiten georganiseerd.
VoorBrouwerij Boon is deze Toer de Geuze een speciale editie. Na twee jaar bouwwerken wordt in het weekeinde van 20 en 21 april de nieuwe brouwzaal officieel ingehuldigd door Europees Voorzitter Herman Van Rompuy. Uitzonderlijk is de brouwerij dan ook open voor bezoek op zaterdag 20 april van 11u00 tot 18u00 . Toer de Geuze-bezoekers krijgen op het einde van de rondleiding een gratis lambiekproevertje. De keuken in de grote tent voorziet in warme beenham, pensen met een broodje, boterhammen met plattekaas en kramiek met warme balletjes. U kan er in alle rust al de soorten bier van Brouwerij Boon proeven.
Bij brouwerij De Troch kan je naast een geleid bezoek met degustatie ook terecht voor een boterham met Wambeekse platte kaas. Er zijn ook een bierwinkel en een bierterras. Uitgebreid eten kan in de nabijgelegen brasserie De Wijze Expressie, dewelke speciaal bereide gerechten zal presenteren naar aanleiding van de Toer de geuze met de bieren van brouwerij De Troch.
Brouwerij 3 Fonteinen biedt de Toer de Geuze-deelnemers in de feestzaal rechtover de lambiekbrouwerij lekkere boterhammen met pottekaas, platte kaas, geuzekaas, ham en artisanale paté. Er is ook kaastaart, kriekenvlaai en een bordje" Beersel". Voor de muzikale omlijsting en volkszang zorgen St. Anthony's Jazz Club en vzw "Peper en Zout" uit Vilvoorde.
Bij Hanssens Artisanaal worden die dag verschillende gerechten bereid: pizza op steen gebakken, flensjes met vanille-ijs gedrenkt in geuzecoulis, hotdog extra en worsten gerookt op eik van Hanssens-vaten. Daarnaast kan je ook heel uitzonderlijk de exportbieren Hanssens Cassislambiek, Hanssens Frambozenlambiek en Hanssens Schaarbeekse kriekenlambiek (in beperkte hoeveelheden) degusteren en aankopen.
Oud Beersel biedt alle bezoekers een gratis lambiekproevertje terwijl ze de nieuwe foeders kunnen bewonderen. Wie honger heeft, kan er terecht voor Bourgondische lekkernijen zoals varken aan t spit, gemarineerd met lambiekbier, broodjes met kwaliteitsvlees van Hoeve Cuvry en stoofvlees met Oude Geuze Oud Beersel en vol au vent bereid door restaurant Boelekewis. De lokale fanfare en de Pepingen Pipe Band zorgen voor de muzikale noot.
Gueuzerie Tilquin biedt alle bezoekers een gratis lambiekproevertje. Aan de stekerij kan je twee soorten geuze proeven (oude geuze en geuze van 't vat), alsook een mengeling van lambieken, meerts, faro, en als primeur de nieuwe Oude Quetsche (pruimenlambiek hergist op fles). Wie honger heeft kan er terecht voor varken aan 't spit.
Bij brouwerij Timmermans, de oudste lambiekbrouwerij anno 1702, wordt er tijdens de Toer de Geuze effectief gebrouwen, kan u de unieke foederzaal met gerenoveerde en nieuwe pijpen en foeders aanschouwen, alsook het pompen van het kokend wort naar het koelschip, is te bewonderen in de namiddag. Hongerige magen kunnen gevuld worden met een lekker Timmermans-bier & kaas degustatie of met een boterham met kop of plattekaas.
The Aviation Factory en Beautiful Britain werken samen op route tussen Antwerpen en Jersey
In mei, juni, juli en augustus bieden touroperator Beautiful Britain en het Antwerpse luchtvaartbedrijf The Aviation Factory de mogelijkheid om rechtstreeks van Antwerpen naar Jersey te reizen. Een uitstekend idee voor een ontspannende shortbreak op de kanaaleilanden. De vluchten worden uitgevoerd met een Fokker 50.
Vlak voor de Normandische kust liggen de Kanaaleilanden: Jersey, Guernsey, Alderney, Sark en Herm. Met de talrijke ongerepte baaien en het milde klimaat is dit de perfecte plaats voor rust en ontspanning. Er valt zoveel te ontdekken inzake geschiedenis, natuur en gastronomie. De Kanaaleilanden kunnen bogen op de ideale combinatie van de Franse joie de vivre en gastronomie met de typische charme van het Engelse platteland.
Reisperioden: van 5 tot 10 mei 2013 (6d/5n), van 10 tot 13 mei 2013(4d/3n), van 30 juni tot 04 juli 2013 (5d/4n), van 04 tot 07 juli 2013 (4d/3n), van 11 tot 15 augustus 2013 (5d/4n) en van 15 tot 18 augustus 2013 (4d/3n)
Tickets zijn beschikbaar vanaf 599 euro per persoon (op basis van 2 persoonskamer, ontbijt en vluchten inbegrepen).
The Aviation Factory is met een jaaromzet van ongeveer 15 miljoen EUR marktleider in de Benelux inzake het organiseren van luchtvervoer op maat. Het bedrijf helpt bij het organiseren van vluchten voor productlanceringen en incentives, sportcharters, overheids- en congresvluchten en VIP-vluchten. De portfolio van The Aviation Factory telt 39 vliegtuigtypes, die plaats bieden aan 3 tot 400 passagiers. Het bedrijf is gevestigd in Antwerpen en heeft ook kantoren in Nederland en Frankrijk. Het helpt ook lijn- en chartermaatschappijen, die op zoek zijn naar vervangtoestellen of extra vliegtuigen tijdens piekperiodes.
9de editie van de Openbrouwerijendag van het Pajottenland en de Zennevallei
Op zondag 21 april 2013 wordt opnieuw de Toer de Geuze georganiseerd en zetten 8 lambiekbrouwerijen en geuzestekerijen hun deuren wagenwijd open. Die dag wordt ook de Mega Blend 2013 voorgesteld. Deze speciaal geproduceerde oude geuze is een mengeling van lambieken afkomstig van verschillende leden van de Hoge Raad voor Ambachtelijke Lambiekbieren (HORAL). De fles met het etiketnummer 00001 wordt vanaf 10 april geveild via eBay.
Op zondag 21 april 2013 kan men tussen 10 en 17 uur een bezoek brengen aan 8 HORAL-leden: Boon, De Oude Cam, De Troch, 3 Fonteinen, Hanssens, Oud Beersel, Tilquin en Timmermans. Ook het bezoekerscentrum De Lambiek in Alsemberg zet de deuren open. De toegang is overal gratis.
Met de Toer de Geuze wil HORAL het vakmanschap van de lambiekbrouwers en geuzestekers van het Pajottenland en de Zennevalleionder de aandacht brengen. De consument heeft steeds meer interesse voor traditionele lambiekbieren zoals oude geuze en oude kriek, aldus Armand De Belder, voorzitter van de Hoge Raad voor Ambachtelijke Lambiekbieren.
In tegenstelling tot wat bij de vorige edities van de Toer de Geuze het geval was, zet HORAL dit jaar zelf geen acht maar wel 10 autocars in. Dit jaar vlogen de tickets voor de HORAL-bussen zeer snel de deur uit. Dit belet natuurlijk niet dat geïnteresseerden met eigen vervoer aan de Toer de Geuze deelnemen of dat verenigingen zelf busrondritten organiseren, aldus de HORAL-voorzitter.
eBay-veiling van de eerste Mega Blend 2013
Ter gelegenheid van de Toer de Geuze wordt een speciale oude geuze geproduceerd: de Mega Blend 2011. Deze geuze is een mengeling van jonge en oude lambiek afkomstig van negen HORAL-leden (3 Fonteinen, Boon, De Oude Cam, De Troch, Hanssens, Lindemans, Oud Beersel, Tilquin en Timmermans). Op 1 mei kan men deze bijzondere oude geuze in primeur degusteren bij de brouwerijen die aan de Toer de Geuze deelnemen, alsook in restaurant De Heeren van Liedekercke in Denderleeuw en in de geuzeherberg In de Verzekering tegen de Grote Dorst in Eizeringen (Lennik). Een fles Mega Blend zal 9 euro kosten (excl. 20 eurocent leeggoed)
De fles Mega Blend 2011 met het etiketnummer 00001 zal vanaf 10 april 2011 geveild worden via eBay.
HORAL organiseerde de allereerste Toer de Geuze in 1997. Aan de oorspronkelijke succesformule van deze tweejaarlijkse openbrouwerijendag werd niets gewijzigd. De Toer de Geuze is inmiddels uitgegroeid tot het grootste bierevenement van Vlaams-Brabant. Twee jaar geleden namen bijna 10.000 mensen eraan deel.
Costa Cruises, Europas nr. 1 cruise maatschappij, bestaat op zondag 31 maart 2013 precies 65 jaar! Deze mijlpaal in de geschiedenis van de Maatschappij zal met veel luister worden gevierd.
Het is op 31 maart, dag op dag 65 jaar geleden dat de Anna C vertrok uit de haven van Genua met als eindbestemming Buenos Aires. Er waren 768 passagiers aan boord. Het was het allereerste passagiersschip van Costa, meteen het begin van de zeer rijke geschiedenis van Costas grote cruisereizen.
De verjaardag is een belangrijke dag voor de Maatschappij, het is een veelzeggende getuigenis van de buitengewoon grote ervaring en traditie in de wereldwijde cruise industrie. Tijdens al die jaren heeft Costa Cruises onvergetelijke en fantastische momenten gekend, dag na dag, samen met miljoenen gasten die telkens het allerbeste hebben ervaren. Costa Cruises dankt iedereen voor elke waardering en gaat met grote energie en met vernieuwd enthousiasme de toekomst tegemoet, om zoveel mogelijk gelukkige momenten te delen tijdens de komende jaren.
31 maart is niet alleen dé verjaardag maar het is ook de start van een reeks speciale initiatieven gedurende het hele jaar. Er zal in stijl worden gevierd, op elk van de 14 schepen van Costa Cruises, varend over de hele wereld, op de Middellandse Zee, in Azië, het Caraïbisch gebied, Zuid-Amerika, de Emiraten en Oman. Gasten aan boord zullen genieten van speciale 65ste verjaardag evenementen, van cocktail partys en shows, van gala diners, herinneringskaarten en fotos. Sommige havens waar de schepen van Costa op 31 maart aanmeren worden in een feestelijk kleedje gestoken.
Uiteraard worden ook het personeel van Costa, de partner organisaties en de plaatselijke gemeenschap in Genua, de stad waar het allemaal begon, in de feestelijkheden betrokken.
Sinds 1948, altijd met u, beter dan ooit! Dat wordt de slogan waarmee Costa Cruises naar aanleiding van de 65ste verjaardag zal uitpakken.
Washington en Edinburgh nieuwkomers in Brussels Airlines zomerdienstregeling
Brussels Airlines vult haar zomerdienstregeling aan met twee nieuwkomers: Washington en Edinburgh. Bovendien krijgen talrijke bestaande bestemmingen frequentieverhogingen, waaronder Douala, Yaoundé, Freetown en Milaan Linate.
Dit weekend stappen we niet alleen over op het zomeruur, op 31 maart gaat in de luchtvaartsector ook het zomerseizoen van start. In het Brussels Airlines vluchtaanbod zijn er verschillende nieuwkomers en keren enkele typische zomerbestemmingen terug na een winterslaap.
Brussels Airlines verbindt tijdens hetzomerseizoen Brussels Airport met 46 Europese bestemmingen.Op weekbasis worden er door de korte en middellange afstandsvloot in totaal 680 lijnvluchten uitgevoerd. Grote nieuwkomer in het Europees netwerk van Brussels Airlines is Edinburgh. De lijndienst naar de Schotse hoofdstad, die tijdens het winterseizoen werd gelanceerd, wordt vanaf eind deze week al meteen uitgebreid met een extra frequentie (2 vluchten /dag). In totaalzijn er deze zomer 12 wekelijkse vluchten gepland.
Brussels Airlines investeert ook flink in haar populaire Italië-aanbod. Na een onderbreking van twee jaar keert Palermo terug in de zomerdienstregeling. De Siciliaanse hoofdstad wordt twee keer per week rechtstreeks aangevlogen. Brussels Airlines verhoogt eveneens de vluchtfrequentie naar Catania. Naar deze tweede Siciliaanse luchthaven kan dit zomerseizoen drie keer per week gevlogen worden. Verder worden de vluchtfrequenties naar de Milanese stadsluchthaven Linate verhoogd met een extra avond- & ochtendvlucht. Deze zomer wordt 18 keer per week gevlogen tussen Linate en Brussels Airport. Goed nieuws is er ten slotte ook voor wie naar Venetië wil vliegen. Dankzij 3 bijkomende vluchtfrequenties wordt Venetië deze zomer 17 keer per week bediend door Brussels Airlines. Napels verwelkomt deze zomer ook meer Brussels Airlines vluchten en de vluchten naar Firenze en Lamezia Terme worden na de winteronderbreking weer hervat.
Ook naar enkele andere zomerzonbestemmingen wordt het aanbod verhoogd. Wie naar de Costa del Sol of Andalusië wil, heeft deze zomer de keuze uit 17 in plaats van 14 wekelijkse vluchten naar Malaga. In Faro, de toegangspoort tot de populaire Algarve regio, wordt vijf in plaats van vier keer per week geland en opgestegen door Brussels Airlines. Verder verhoogt Brussels Airlines ook lichtjes het aantal vluchten naar de Hongaarse hoofdstad Budapest.
Goed nieuws is er ook voor wie naar Israël wil reizen. Brussels Airlines verhoogt het aantal wekelijkse vluchten naar Tel Aviv tijdens de piekperiode van het zomerseizoen.Warschau en Krakau zijn in vergelijking met de dienstregeling van vorig jaar verdwenen uit het zomerschema van 2013.
De gehele lange afstandsvloot van Brussels Airlines is nu uitgerust met de nieuwe Business Class (flat bed, laatste generatie in-flight entertainment) en Economy Class cabines (nieuwe ergonomische zetels met veel beenruimte, laatste generatie in-flight entertainment), dus alle passagiers kunnen genieten van deindrukwekkende comfort upgrade die Brussels Airlines vorige zomer doorvoerde en die al verschillende keren in de prijzen viel. De lange afstandsvloot breidt in juni ook uit met een bijkomende Airbus A330 en telt vanaf dan 8 toestellen.
Grote nieuwkomer in het intercontinentale vluchtaanbod van Brussels Airlines is Washington. De Amerikaanse hoofdstad wordt vanaf 18 juni door Brussels Airlines5 keer per week rechtstreeks verbonden met Brussels Airport. Washington is de tweede US bestemming die Brussels Airlines zélf aanvliegt, na de lancering van New York JFK vorige zomer. Met ondermeer het Witte Huis, het Capitool, het Pentagon, de talrijke musea en parken is Washington een perfecte citytripbestemming.
De uurregeling van de vlucht (late namiddag vertrek in Brussel, late avond terugkeer vanuit Washington) is perfect voor wie de hele dag wil doorbrengen in Brussel of in Washington. De vluchturen laten ook vlotte connecties toe naar andere internationale bestemmingen, via Washington of Brussel.
Ook op het Afrikaanse continent verstevigt Brussels Airlineshaar vluchtaanbod deze zomer, dankzij bijkomende vluchtfrequenties. De twee Kameroenese bestemmingen Yaounde en Douala worden tijdens de drukke zomermaanden voortaan dagelijks aangevlogen. De vluchtfrequenties naar Freetown verdubbelen. De hoofdstad van Sierra Leone wordt deze zomer tot 4 keer per week bediend. Conakry (Guinee) zal 3 keer per week worden bediend. Naar Dakar kan er voortaan dagelijks worden afgereisd..
Vakantievluchten: Meer dan ooit is Brussels Airlines deze zomer actief op de vakantiemarkt. Tienduizenden Belgische, Franse en Zwitserse vakantiegangers zullen door Brussels Airlines naar Mediterrane zonbestemmingen worden gevlogen. Deze vakantievluchten voert Brussels Airlines uit in opdracht van binnen- en buitenlandse reisorganisatoren.
Ireland.com: nieuwe website en nieuwe domeinnaam voor uw vakantie naar Ierland.
Dé plaats om Ierland te ontdekken, om veelzijdige informatie te verzamelen enje vakantie naar Ierland te plannen is Ireland.com - de nieuwe website van Tourism Ireland.
De omschakeling van discoverireland.com naar Ireland.com maakt deel uit van een nieuwe, hedendaagse website-ontwikkeling en design. Het is een antwoord op het steeds groter wordend belang van het internet bij de planning van reizen en vakantie, van de fenomenale groei van de sociale media.
Het bezoek aan Ireland.com is een fantastische belevenis, het is als een reis door het land dankzij 1700 prachtige fotos. De website is vlot toegankelijk via een makkelijke navigatie en met een veelheid van rijke en originele informatie die allesbehalve zwaar overkomt. Men kan op informatiejacht vanuit diverse themas zoals een bepaalde reisbestemming in Ierland of vanuit persoonlijke interesses. De sociale media en de sharing tools zijn op elke pagina geïntegreerd zodat men ook info kan delen wat in de toekomst naar schatting 1 miljard contacten per jaar zal opleveren. Ireland.com is zonder meer een wervelende nieuwkomer, het is een veelheid aan Ierse wonderen!
De nieuwe website van Tourism Ireland is wereldwijd te consulteren in elf verschillende talen in meer dan dertig individuele markten. De opstart van Ireland.com valt samen met het begin van een fantastisch jaar voor het Ierse toerisme. In 2013 wordt tot in de verste uithoeken van Ierland een gigantisch feest gevierd. Iedereen maakt zich nu reeds op voor The Gathering Ireland 2013 met meer dan 400 evenementen. Alle informatie hierover op www.ireland.com .
PALM Hop Select: geboren uit eigen, Steenhuffelse hop.
Het nieuwe paradepaardje van de PALM-brouwers.
In oktober 2011 plantte Brouwerij PALM, in haar eigen hoptuin, 800 hopplanten van de Hallertau Mittelfrüh-variëteit. Op 5 september 2012, werd de eerste oogst binnengehaald. In het ochtendschemer ging het plukwerk van start en nog voor de middag werd de hop voor verwerking richting Poperinge verscheept. Met deze eigen geteelde hop creëerden de PALM-brouwers PALM Hop Select, een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc.
Met de komst van de lente zijn de brouwmeesters van brouwerij PALM fier hun nieuwe telg, met hop van eigen teelt, te kunnen voorstellen! Voor de creatie van PALM Hop Select gingen de brouwers niet over één nacht ijs. Dit mooi gebalanceerde degustatiebier ondergaat een hopping in 3 fasen. Traditioneel voegen de brouwers een eerste maal hop toe in de kookketel van de brouwzaal. In deze fase wordt de karakteristieke bitterheid gevormd. In een tweede fase komt de Hallertau Mittelfrüh in beeld, een variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Deze hop wordt op het einde van het kookproces toegevoegd. In het brouwersjargon heet deze faselate hopping. Hier blijft het niet bij, want het bier krijgt ook nog een finishing touch! Op het einde van de hoofdgisting ondergaat het nog een laatste hopgave. Tijdens deze fase, dry hopping genaamd, wordt de eigen geteelde Hallertau Mittelfrüh gebruikt.
PALM Hop Select is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc. Speciale Belge Ale diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn subtiele karameltoets, malsheid en fruitigheid vandaan. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen, hebben de brouwmeesters ervoor gekozen om het bier te laten hergisten op fles. De rijkelijke hopdosering en de hergisting zorgen voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid, een schitterende schuimkraag én daarbovenop een uitstekende bewaring.
Om de geboorte van hun jongste telg te vieren, deelt Brouwerij PALM 1.000 gratis bakken PALM Hop Select uit.
Om haar aankomende 140e verjaardag te vieren op 18 april 2013, over 1 maand dus, biedt Holland America Line nu historische aanbiedingen op een brede selectie aan 2013 cruises en Cruise Tours alsook het 2014 winter en voorjaarsprogramma Exotic Voyages. De aanbieding is inclusief een $140 boordtegoed per stateroom op een aantal afvaarten en op de uitgebreide Collectors Voyages, verleidelijke cruisetarieven voor derde en vierde personen die samen een stateroom delen. Hét moment dus om voor Holland America Line te kiezen als cruisemaatschappij.
Holland America Line kent een rijk historisch erfgoed en we vieren deze historie op verschillendemanieren inclusief speciale aanbiedingen, zegt Richard Meadows, Executive Vice President, Marketing & Sales voor Holland America Line. We willen graag zowel onze trouwe gasten als gasten die voor het eerst een cruise maken aan boord verwelkomen om samen onze verjaardag te vieren. Deze aanbiedingen maken het nu wel heel aantrekkelijk om een Holland America Line cruise te boeken.
Cruisegebieden die vallen binnen de viering van het 140 jarige bestaan zijn onder meer de Alaska cruises en Cruise Tours, Europa, het Caribisch Gebied, Mexico, Canada/New England, het Panama kanaal, Azië, Australië/Nieuw Zeeland, Hawaï/Tahiti en Zuid Amerika. Boekingen moeten gemaakt zijn voor 21 april 2013 om zo optimaal gebruik te maken van de aanbiedingen.
Driegeneratie cruises worden in toenemende mate populair en gasten die op zoek zijn naar gezinsvriendelijke vakanties kunnen aantrekkelijk geprijsde zevendaagse cruises naar Alaska of Canada/New England boeken. Alternatief is een 14-daagse Europese cruise, waarbij kortingen gelden op de derde en vierde persoon. Een leuke manier om met de gehele familie idyllische regios te ontdekken en kennis te maken met verschillende culturen door het boeken van een van de vele landexcursies.
Met deze aanbieding kan een gezin van vier personen de prachtige kustlijn van Canada en New England ontdekken deze zomer op een zevendaagse cruise voor maar 599 per persoon op basis van de eerste twee gasten in een state room met zeezicht. De twee kinderen in dezelfde state room betalen dan slechts 149 per kind. Families die voor een magische reis naar de middernachtszon in Noord Europa kiezen, kunnen deze zomer een 14-daagse cruise boeken, waar de eerste twee gasten 1.749 per persoon boeken op basis van een stateroom met zeezicht. De twee meereizende kinderen betalen bij verblijf in diezelfde state room dan 499 per kind. Zo komt cruisen ook voor gezinnen binnen handbereik!
Holland America Line is opgericht in 1873 als de Nederlandsch-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (NASM), een scheepvaart en passagiers lijn. Aangezien het hoofdkantoor in Rotterdam gehuisvest was met een directe lijn naar Amerika, werd het al snel bekend als de Holland America Line. Binnen 25 jaar beschikte het bedrijf over een vloot van zes cargo en passagiers schepen, actief tussen Holland en Nederlands-Indië. De lijn was in de eerste instantie gericht op het vervoeren van immigranten van Europa naar de Verenigde Staten tot na het begin van de eeuw en bracht 850.000 starters naar de Nieuwe Wereld.
Ondanks het feit dat vervoer en scheepvaart de belangrijkste inkomstenbron was, begon het bedrijf in 1895 met het aanbieden van de eerste cruisevakanties. In 1973 werd de cargo divisie verkocht. Vandaag de dag vaart de belangrijkste cruisemaatschappij met 15 elegante schepen naar zeven continenten en bezorgt het jaarlijks bijna 800.000 passagiers een droomvakantie.
Een combinatie van fun en muziek, hevige hartkloppingen, stevige adrenalinestoten en vooral veel good vibrations dat is het recept voor het nieuwe pretparkseizoen van Walibi Belgium in 2013.
Het 39ste seizoen van Walibi Belgium zal gekenmerkt worden door de terugkeer van
één van de meest iconische attracties van het park (juni 2013). Boek alvast je zitje ! Vanaf de start van het seizoen gaat er al een eerste nieuwe attractie open, Walibi Fun House. Voorts zullen Walibi en zijn tweelingbroer Squad het seizoen inluiden op hun eigenste manier met vooral veel rockmuziek, een goede generale repetitie voor de Music Battle Show tijdens de zomer. En tenslotte zal Walibi Connect, een Facebook innovatie, ervoor zorgen dat de bezoekers verbonden blijven met de buitenwereld.
Juni 2013 : terugkeer van de mythe. Opgepast ! Gevaar voor adrenalinestoten In de diepe donkere onderwereld van SHIMMERIA (cfr. Shimmeria is de naam van de mysterieuze wereld van Walibi en Squad), zullen de treinpassagiers tegen 80km per uur worden gelanceerd doorheen een donkere tunnel. Ze zullen een heuse looping moeten trotseren om dan te eindigen in een stalen buis op 45 meter hoogte. Eens boven wordt de trein achterwaarts opnieuw over de sporen gejaagd. Iedereen staat te springen om deze attractie te ontdekken. Het is de wereldberoemde SIROCCO/TURBINE die in juni opnieuw herrijst uit zijn as. Nog extremer, nog straffer, nog sensationeler. Binnen een maand wordt de nieuwe naam bekend gemaakt. Stay tuned !
Walibi Fun House is een nieuwigheid voor groot en klein. Voorzien van een speciaal 3D brilletje wandelt de bezoeker doorheen een fluorescerend en fascinerend doolhof.
Puur gezichtsbedrog natuurlijk, maar wel plezier gegarandeerd.
In 2013 zal het park meer dan ooit de kleuren van de nieuwe wereld van Walibi aannemen. De zone vanaf de ingang van het park tot aan de Western zone wordt aangepakt en in een nieuw kleedje gestopt. Squad en Walibi zullen meer dan ooit vertegenwoordigd zijn in de attracties. De kinderzone wordt zelfs volledig gethematiseerd als SkunX zone. W.A.B en The SkunX vechten elke dag een muziekaal duel uit in een openlucht studio. Gedurende het zomerseizoen komt er dan nog eens een nieuwe show bij in de FABULOUS ARENA.
WALIBI goes digital : Walibi Connect en 2 smartphone applicaties ! Het digitale luik is niet meer weg te denken tijdens een bezoek aan Walibi. Vorig jaar werd Walibi Connect gelanceerd. Een systeem om LIVE te communiceren vanuit het park naar de buitenwereld via Facebook, zonder dat daar een smartphone of ander toestel voor nodig is. Aan dit succesverhaal wordt een vervolg gebreid. In 2013 zullen de Walibi Connect fans ook LIVE fotos kunnen versturen vanuit het park. Daarnaast brengt Walibi 2 gratis smartphone applicaties op de markt. Een eerste applicatie helpt de bezoeker de dag te plannen (parkplan, praktische info, ) en een tweede applicatie die de bezoekers van het park zal entertainen (spelletjes, videos, ).
Walibi Belgium is sinds 1975 een gevestigde waarde voor meer dan 1.200.000 bezoekers. Een frisse boottocht op de Radja River, een ritje op de enige houten achtbaan van België, rillingen krijgen op de Dalton Terror, rondvliegen op de Vampire, op zoek naar de schat van Tutankhamon Walibi Belgium heeft met zijn 40 topattracties voor elk wat wils! Ook voor de allerkleinsten heeft Walibi een twintigtal attracties in het aanbod: van Walibi Playland tot de nieuwe SkunX zone.