Actieve
vakantie in Kent, met DFDS Seaways geen bagagebeperkingen!
Kent,
de Tuin van Engeland, is dichtbij. Het is een droombestemming voor zij die
houden van actieve vakanties, recreatief of avontuurlijk. Kent is makkelijk én
prijsgunstig bereikbaar met de ferries van DFDS Seaways. Kortom, Kent is een
voor de hand liggende reisbestemming tijdens de komende zomermaanden.
Actief
genieten in Kent, langs een fascinerende kustlijn, honderden kilometers lang,
met panoramische uitzichten en met niet minder dan acht heerlijke stranden die
het internationaal kwaliteitslabel Blauwe Vlag hebben verworven. Langs de kust
liggen tientallen bewegwijzerde fiets- en wandelpaden, hoog op de klifrotsen en
langs schilderachtige kastelen en kasteelruïnes die deel uitmaken van het
werelderfgoed. Een bestemming dus voor zachte recreatie, wandelend of fietsend
genieten,maar ook voor zij die het
avontuur en de sportieve uitdaging niet schuwen. De kust van Kent is een
trefpunt voor liefhebbers van surfen, jet-skiën, kite surfen en zeilen. Elk
stukje kust is anders, van Ramsgate met zijn gouden stranden via Dover met zijn
white cliffs tot de noordkust van Kent waar zeilers de beste wind in de zeilen
hebben.
Een
actieve vakantie in Kent! Makkelijk om zelf te organiseren want je auto met het
nodige materiaal kan mee met de ferry van DFDS Seaways. Ter plaatse wordt door
de lokale toeristische diensten alle nodige informatie ter beschikking gesteld.
In Ramsgate, minder dan een uur rijden van bij de aanlegsteiger van de ferry in
Dover, wordt deze zomer Ramsgate Active opgestart met nieuwe fietsroutes,
wandelpaden, boottochten, golfen en geocatching waarbij je met een hand-GPS op
zoek gaat naar de verborgen schat.
Naar
Kent, where the action is!, waar je de actieve vakantietoer opgaat, reis je
met DFDS Seaways vanuit Duinkerke of Calais. Er zijn meerdere afvaarten per dag
naar en van Dover. Je auto, geladen met reisbagage en materiaal voor een
actieve vakantie, gaat mee. Het kan al voor de prijs vanaf 39, enkele reis,
voor vier personen en één auto!
Het
gaat de toeristische sector in Thailand voor de wind, zeker wat het toerisme
vanuit België betreft. In 2012 steeg het aantal Belgische reizigers richting
Thailand met maar liefst 14 %. Dit is niet het einde van de groei, zeker niet
wanneer binnenkort ook de minder bekende facetten van Thailand ontdekt worden.
Het
Aziatische land is een klassieker onder de verre bestemmingen. Reizigers voelen
zich aangetrokken door de exotische sfeer, de paradijselijke stranden, de
prachtige tempels in het Land van de Glimlach, zo genoemd vanwege de
vriendelijke, gastvrije bevolking. Er is echter veel meer dan het klassieke
Thailand, meer dan wat je in de klassieke reisprogrammas wordt aangeboden en
daarom zullen in de toekomst nog meer mensen voor Thailand kiezen, om anders
te reizen. Met Travel Different Thailand kunt u het andere Thailand
ontdekken en beleven, talloze facetten van duurzaam leven, het vibrerende en
creatieve Thailand, de typische eigenheid van het land, geworteld in de
wijsheid van het Boeddhisme en de Oosterse filosofie en een gezonde levensstijl
komen hier aan bod.
De
Thaise overheid wil de natuurpracht voor de komende generaties beschermen en de
toeristen kunnen de wonderen van Thailand ook op een milieuvriendelijke manier
ontdekken. Zelfs een fietsvakantie is makkelijk georganiseerd want in het
noorden, het centrum en het zuiden van het land zijn er fantastische
fietsroutes, voor elke toerist een haalbare kaart. Fietsen is een unieke,
originele manier om Thailand te beleven. Fietsen langs de kust of door de
groene heuvels, langs rijstvelden of in de bergen is een adembenemende
ervaring.
Thailand
is een gezinsvriendelijke reisbestemming. Kinderen ervaren het land als een
gigantische tuin die met zijn weelderige fauna en flora tot de verbeelding
spreekt. Kindvriendelijk Thailand betekent ook lerend reizen en je kunt de
kinderen nog meer bijbrengen door ze te onderdompelen in de Thaise cultuur.
Om
te ontsnappen aan de overvloed aan e-mails, SMSen, facebook en twitter is een
vakantie in Thailand ideaal. In Spa resorts wordt er steeds vaker op aan
gedrongen om GSMs, computers en tablets nog enkel in de kamer te gebruiken.
Wellness in de echte betekenis van het woord, je goed voelen zowel fysisch als
geestelijk, is in Thailand
de afgelopen 10 jaar enorm geëvolueerd. Detox,
verjongingskuren, meditatie, yoga, massages en anti-stress therapieën worden
steeds gesofistikeerder.Thais zijn
voortdurend bezig met het welzijn van lichaam en geest: een boer verkoopt je
een detoxdrankje volgens een oud recept van zijn overgrootvader met kruiden uit
zijn tuin, een monnik leert je mediteren, in een spa ergens te lande duik je in
een bad heet lavazand en krijg je de energieboost van je leven Eén ding is
zeker: in Thailand ben je in no time van alle stress verlost, digitale of
andere
Thailand
is veelzijdiger dan men denkt. Het is een familievriendelijke reisbestemming
waar elke type vakantieganger aan zijn trekken komt. Daarom staat het als een
paal boven water dat Thailand zijn traditie van eersterangs reisbestemming zal
behouden, meer zelfs, dat het aantal reizigers naar het Land van de Glimlach
nog zal toenemen.
Star
Clippers, bekend om zijn fantastische zeilschepen, vier- en vijfmasters, zal
vanaf 2014 ook op Cuba varen. Dat is uniek want er zijn nauwelijks
cruiseschepen die voor anker gaan in Cuba. Oorzaak is het Amerikaanse embargo
tegen Cuba dat sinds 1962 van toepassing is en waardoor cruiseschepen na een
bezoek aan dat eiland niet meer welkom zijn in de VS. Er zullen trouwens ook
geen passagiers met de Amerikaanse nationaliteit mee reizen.
Hoe
dan ook, het worden fantastische cruises waarbij de reizigers het vibrerende
Caraïbische eiland echt zullen ontdekken, door het bezoek aan prachtige
stranden, koloniale steden en dorpen. Daarenboven worden aan de cruisereizigers
pre- en post-cruise opties geboden met een verblijf in Havana, beroemd om zijn
sigaren, nachtleven, architectuur en de verhalen van Hemingway. Voor deze Cuba
reizen wordt de Star Flyer ingezet, een viermaster met een capaciteit van 170
passagiers. De Star Flyer zal tijdens de winter 2013/14 zowel Costa Rica bedienen
als de Caraïbische Zee.
Er
zijn verschillende programma's opCuba :
veertien nachten, van Costa Rica door het
Panama Kanaal naar Cuba; zeven nachten Cuba en Cayman Islands en een tocht van
Cuba naar St-Maarten.
Cuba
is zowel voor onze nieuwe als voor onze terugkerende gasten een fascinerende
reisbestemming. Cuba bekoort met een rijke geschiedenis, cultuur en
architectuur en een tropische kust, ideaal om te zeilen en voor anker te gaan,
nabij verlaten stranden en eilandjes aldus Mikael Krafft, Star Clippers
president.
Star
Clippers exploiteert 3 van s werelds grootste zeilschepen. Passagiers kunnen
de romantiek van het zeilen ervaren aan boord van een schip in een relaxte
omgeving en met een hoog niveau van dienstverlening. Alle drie de schepen hebben
ruime teakhouten dekken, zwembaden, informele diners, een gezellige Tropical
Bar aan dek en een comfortabele piano bar. De schepen zijn groot genoeg om 1e
klas accommodatie te bieden en klein genoeg om intieme havens aan te doen die
onbereikbaar zijn voor de grote cruiseschepen. www.starclippers.com
Eurostar viert dit jaar de
derde verjaardag van zijn programma Eurostar Plus Cultuur die vanaf nu wordt
omgedoopt tot het cultureel programma
2 for 1
om het principe van het aanbod te verduidelijken, namelijk de toegang
vergemakkelijken tot 22 van de grootste musea in Europa. Op eenvoudig vertoon
van hun treinticket genieten alle Eurostar-reizigers van 2 toegangstickets voor
de prijs van 1
in de partnermusea op hun bestemming. In Londen zijn de 8 grootste culturele
instellingen partner van het programma: The British Museum, The National
Gallery, National Portrait Gallery, Tate Britain, Tate Modern, Victoria and
Albert Museum, Science Museum en The British Library.
Het Magritte Museum Brussel treedt toe tot het 2 voor de prijs van 1-programma.
Vanaf nu kunnen Eurostar-reizigers die van Londen naar Brussel reizen, genieten
van 2 toegangstickets voor de
prijs van 1 in dit befaamde museum in onze hoofdstad. Ter
gelegenheid van de verjaardag van het programma, lanceert Eurostar een
affichagecampagne in zijn terminals om reizigers aan te moedigen te genieten
van de nieuwe tentoonstellingen in de partnermusea van het 2 for 1- programma.
Enkele
2 for 1-tentoonstellingen om te ontdekken in Londen:
Lowry and the Painting of Modern Life, Tate Britain, van 26 juni tot 9 oktober 2013 - de grootste retrospectieve
ooit rond Lowry, de geliefde Engelse schilder die industriële taferelen en
spoorweglandschappen van de 20ste eeuw idyllisch tot leven brengt.
Club to Catwalk: London
Fashion in the 1980s, Victoria and Albert Museum, van 10 juli 2013 tot 16 februari 2014. Deze
tentoonstelling brengt het bruisende en creatieve modecircuit van de jaren 80 in beeld.
Only in England: Photographs by Tony Ray-Jones and Martin
Parr,
Media Space Gallery in het ScienceMuseum, van 21 september
2013 tot 16 april 2014. Met deze grote fototentoonstelling opent het Science
Museum zijn nieuwe cultuurgalerij Media Space.
The Portrait in Vienna 1900, National Portrait Gallery,
van 9 oktober 2013 tot 12 januari 2014. Deze tentoonstelling brengt o.a.
doeken samen van Gustav Klimt, Egon Schiele en Oskar Kokoschka.
Bernard-Massard lanceert een
cuvée limited edition
Nieuwe
cuvée limited edition bij Bernard-Massard. Elk moment... het perfecte moment ! Juni,
het einde van het schooljaar, van Roland Garros en de laatste reservaties voor
de zomervakantie. Bernard-Massard schenkt ons weer een kans om te vieren !
De
bekende Luxemburgse schuimwijnproducent lanceert bij Delhaize een nieuwe
limited edition cuvée, als supplement van de twee grote broers, de Cuvée
Sélection en de Cuvée Ecusson Brut en Rosé.
Deze
cuvée, nog steeds volgens de méthode traditionnelle, onderscheidt zich door een
samenstelling met 100% Chardonnay. Deze edele wijnstok laat al zijn fijne
toetsen vrij in de bubbels. Zijn lichte, fijne en elegante smaak maken van het
aperitief een geslaagde aangelegenheid.
Wat
hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met
elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van
Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze
Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de smaken Trendy, Bohemien, Exclusief en
Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak.
En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De
Smaakmakers.
Limburg
heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor
activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke
stadskernen nodig, zegt Igor Philtjens, de
Limburgse gedeputeerde van Toerisme. Zon stadsbeleving is de kers op de
taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme
Limburg, Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg. Het is namelijk deze
mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk
merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband
voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is
een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg
op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en
buitenland.
Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren
elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar
de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt, zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.
Zo ontdekt de toerist het kloppende
hart van Hasselt telkens op een andere manier, voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er
aan toe. De routes bewijzen dat Hasselt
de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meerprofileren als ideale
shortcitytrip-bestemming.
De
vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen
in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route.
Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het
thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani:
Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel t Hemelhuys: Hanne: Exclusief
Hasselt, met de luxueuze Chambres bHôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het
knusse B&B t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes
van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips
stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis
afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op
je smartphone via www.citytriphasselt.be.
Toerisme
Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijdrond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van
Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je
overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route
aanbevelen.
Nieuwe,
unieke Jan des Bouvrie-vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal
Speelse
lijnen, veel lichtinval en moderne grijstinten. Dat zijn dé troeven van de twee
nieuwe types vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal, waarvoor het
vakantiepark een unieke samenwerking aanging met de gerenommeerde Nederlandse
architect-interieurontwerper Jan des Bouvrie.
Speciaal
voor het Zutendaals Narvik vakantiepark ontwierp hij zowel een Luxe Villa Jan
des Bouvrie als een Luxe Wellnessvilla Jan des Bouvrie, compleet met o.a. een
jacuzzi, vierpersoonssauna en douche-/stoomcabine. Deze samenwerking is uniek
in België in de sector van de vakantieparken. De samenwerking met Jan des
Bouvrie is een mijlpaal voor het toerisme in Zutendaal en de provincie Limburg.,
aldus eigenaren John van der Linden en Bart van der Valk.
Narvik
HomeParcs is een dochteronderneming van Trias Investeringen en werd opgericht
door de creatieve recreatiespecialisten Bart van der Valk en John van der Linden.
Momenteel bezit Trias drie vakantieparken: Mooi Zutendaal (Zutendaal, België),
Bergse Zand (Bergen op Zoom, Nederland) en Heelderpeel (Maasgouw, Nederland).
Wie
een vakantiewoning koopt, heeft drie mogelijkheden naar gebruik toe. Indien de
koper wenst dat zijn woning het hele jaar door wordt verhuurd - met
uitzondering van 3 weken eigen gebruik -, ontvangt hij een netto gegarandeerd
rendement van 6,2 %, gedurende 10 jaar. Bij een flexibel rendement ontvangt de koper de daadwerkelijk
gerealiseerde huuropbrengst. Ten derde kan de koper ook kiezen voor 100%
recreatief eigen gebruik.
In
Zutendaal staan op dit moment 150 Narvik-vakantieverblijven, waar bij de bouw de Scandinavische
logbouwmethode werd toegepast. Door de woningen op te trekken uit massieve
houten balken met een dikte van 16
cm zijn de vakantieverblijven stuk voor stuk op een
ecologische en duurzame manier gebouwd. Narvik zet, mede door de samenwerking
met Jan des Bouvrie, enorm in op luxe en beleving. Op deze manier onderscheidt
Narvik HomeParcs zich van de andere vakantieparken.
Het
park in Zutendaal is de afgelopen jaren getransformeerd van eenvoudige camping
tot luxueus viersterrenvakantiepark met 200 accommodaties en heel wat
faciliteiten (binnen- en buitenzwembad, restaurant, speeltuinen, ).
Pierre & Vacances nodigt u uit
om het Baskenland te ontdekken, mét zongarantie !
Vorstelijke stranden, bakermat van
golf en surfen. Het Baskenland kan niet alleen bogen op een rijke cultuur en
architectuur, maar ook op een weelderige natuur. De regio verleidt met
activiteiten in open lucht, uitstapjes en culinaire geneugten, maar ook met
heerlijk nietsdoen op prachtige zand- en rotsstranden en zelfs avontuur voor
waaghalzen. Aan de kust zijn er voor zowel volwassenen als kinderen heel wat
activiteiten te ontdekken, van surfen en zeilen tot duiken. Bovendien zijn ook
de bergen nooit veraf. Het zachte klimaat, de ongerepte natuur en de pittoreske
dorpjes aan de kust en in het binnenland vormen het ideale decor voor een
fantastische gezinsvakantie.
Residentie Pierre & Vacances
Haguna in Biarritz: Dit volledig gerenoveerde verblijf biedt appartementen met
airco die met de grootste zorg werden ingericht: nieuwe bedden, modern
uitgeruste keuken. Er is ook een nieuwe wellness-ruimte met hamam, sauna en
verzorgingsruimte.
Residentie
Pierre & Vacances La
Villa Maldagora in Saint-Jean-de-Luz. Een charmant verblijf, omgeven door
bloementuinen. Dit verblijf dicht bij het strand verenigt neo-Baskische stijl
met architectuur uit de jaren 30.De toon wordt gezet door het traditionele
vakwerk, terracotta dakpannen en een door bogen omzoomde binnenplaats. Voor de
liefhebbers zijn er vlakbij 3 golfbanen: Ilbarritz, Bassussary en Chiberta.
In het zuiden van les Landes ligt de
autovrije village Club Pierre & Vacances de Moliets, omgeven door
dennenbossen, twee golfterreinen van de hand van Robert
Trent Jones Senior, en niet te vergeten: de oceaan. Moliets kan bogen op het
langste strand van de Côte d'Argent. Natuurliefhebbers kunnen te voet of per
fiets hun hartje ophalen in het natuurreservaat Courant d'Huchet.
Zongarantie is in de prijs
inbegrepen ...Dit exclusieve aanbod biedt de mogelijkheid om tot drie
dagen voor vertrek zonder bijkomende kosten, volgens beschikbaarheid de
bestemming of data te wijzigen als de zon niet op de afspraak is. Het volstaat
om een seintje te geven drie tot vijf dagen voor het begin van de vakantie
indien er op www.lachainemeteo.com minstens twee dagen regen voorspeld wordt
tijdens het verblijf.
Beleef
een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!
Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van
leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een
vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het
Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel:
Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..
In
Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zon 80
jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met
zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk
de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast
de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met
vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt
tegen dorstige bijen.
Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino
het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel.
Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane
kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een
populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij
warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?
Anders
dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel.
Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aromas en de
nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare
kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand
geplukt, net als 80 jaar geleden!
Beschikbaar
in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost 4,29.
Upcoming:
design, kunst, workshops, architectuuren trendy places to be
We
reizen meer en meer op basis van een thema, is het niet slow travel, dan is het
wel eco of actief. Echter komt ook het thema Trendy en Design meer en meer naar
voren. Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja waarom niet. Hier vind je niet
alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy
activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een
trendy hotel.
Voor
een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch
aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot
appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook voor een design en dus
trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een
half uurtje van Willemstad. Er is in dit hotel een allesomvattende guest
service, inclusief sport & wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant
Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.
De
trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd
gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist
naar de kruidentuin van Dinah Veeris die
al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op
Den Paradera, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel
waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en
healings.
Er
zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad of
een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele
eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy
reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige
van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of
worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd.
Vergeten
we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme
cocktail met zicht op zee, of een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat
door Vlaamse chef Franky Vandierendonck. Het is even trendy om gewoon bij de locals te lunchen
bv. Plasa Bieu of Jaanchies? Wat je ook kiest, het zal zeker Dushi zijn, wat
zoveel betekent als goed of lekker!
Van
Corsica hoor je wel eens dat het een dure vakantiebestemming is maar dat klopt
geenszins met de werkelijkheid. Zij die lIle de Beauté beter kennen weten dat
een reis met ferrymaatschappij SNCM prijsgunstig is en dat je op Corsica kunt
logeren en genieten on a low budget.
Wat
de bestemming zelf betreft is er geen twijfel mogelijk, op Corsica voelt elk
type reiziger zich thuis. Wie houdt van natuurschoon, van een unieke culturele
identiteit, van zee en bergen, heeft op Corsica alles naar wens. Op de ontelbare
mooie plaatsen kun je daarenboven genieten van de zon die het zelden laat
afweten, ook niet tijdens het heerlijke en lange najaar.
En
dus kies je voor Corsica en ga je op zoek om die reis op een prijsgunstige
manier te organiseren. Dat gaat makkelijk met ferrymaatschappij SNCM, de vaste
partner voor een trip naar het mediterrane eiland. SNCM vaart
vanuit Marseille, Toulon en Nice naar diverse havens op Corsica. De
Zuid-Franse steden zijn overigens makkelijk en snel bereikbaar via de autoroutes.
SNCM heeft comfortabele schepen in de vaart en het is perfect mogelijk om een
overtocht te maken op een prijsgunstige manier, bijvoorbeeld reizen in een
zetel.
Ook
voor het verblijf op Corsica zijn er tal van prijsgunstige mogelijkheden, bv. op
campings of in een gîte (www.gites-corsica.com). Er zijn
ook appartementen en kamers te huur, in de steden, aan het strand of in het
bergachtige binnenland. Corsica heeft wat dit soort voordelige logies betreft
een aanbod van maar liefst 683 plaatsen (www.airbnb.com/s/Corsica--France).
SNCM Brussel is een ferry broker en dat
betekent dat je bij deze maatschappij ook reizen kunt boeken met
ferrymaatschappijen La
Meridionale, Viking Line, Brittanny Ferries, DFDS Seaways,
Condor Ferries, Tunisia Ferries, GNV Maroc en Algérie Ferries.
www.sncm.be : hier kunnen
de brochures van 2013 gedownload worden van zowel de ferries van SNCM
(dienstregeling en prijzen) alsook de
verblijfsmogelijkheden van Via Corsa Reizen.
Online
reisaanbieder zet Europa's grootste pretparken in de kijker
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft een aantal
speciale pretparkarrangementen uitgewerkt. Deze omvatten steeds een pretparkbezoek
gekoppeld aan een overnachting in een nabijgelegen hotel. Op die manier hoopt
TravelBird gezinnen en grootouders te inspireren om tijdens de zomermaanden er
met de kinderen op uit te trekken naar een paar van Europas meest tot de
verbeelding sprekende pretparken. Boeken kan via www.travelbird.be.
Iedere
zomer is het zover: ouders die zich in de haren krabben en afvragen hoe de
kinderen gedurende twee maanden te entertainen. Een bezoek aan een pretpark kan
meestal op heel wat bijval rekenen, zowel bij kinderen als ouders. Maar terwijl
de meeste mensen het houden bij een daguitstap naar een pretpark in eigen land
biedt TravelBird nu ook de mogelijkheid een paar van Europas coolste
pretparken te bezoeken, inclusief een overnachting. Zo kan je nog langer
genieten van alle attracties en hoef je je geen zorgen te maken in
verkeersdrukte of files onderweg. s Avonds kan je dan nog gezellig tafelen of
de streek verkennen met het ganse gezin. Of hoe een pretparkbezoek uitdraait in
een mini break.
Europa-Park:
Duitslands grootste attractiepark
Een
absolute topper in het aanbod van TravelBird is het Europa-Park in Duitsland.
Dit park dat opgebouwd is rond de verschillende landen en culturen van Europa
is met zijn meer dan 100 attracties en shows het grootste pretpark in
Duitsland. Voor amper 109 -, per persoon verblijf je 2 nachten in
Straatsburg, niet toevallig een stad met een rijke Europese geschiedenis, en
krijg je een toegangsticket voor één dag tot het nabijgelegen Europa-Park.
Naast
het Europa-Park heeft TravelBird ook een meerdaags arrangement uitgewerkt voor
Movie Park Duitsland (inclusief één overnachting en toegangstickets voor twee
dagen), Disneyland Parijs, Toverland in Sevenum en Legoland in Oberhausen. In
dit unieke attractiepark, opgebouwd uit meer dan 4 miljoen legoblokjes, mogen
kinderen tot en met 15 jaar trouwens gratis binnen.
Schitterende
natuur, volop mogelijkheden om te wandelen, te fietsen, paard te rijden en te
watersporten, interessante historische bezienswaardigheden afgewisseld met
geweldige stadjes met de sfeer van cowboys en indianen, dat is Wild West USA.
Onder deze naam stellen de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming in
het noordwesten van Amerika zich voor aan de Nederlandse en Belgische reiziger.
Iedereen die op zoek is naar informatie over deze regio, kan hiervoor nu terecht
op de website www.wildwestusa.nl.
Gratis
brochures aanvragen
Op
de website is uitgebreide informatie per staat te vinden, worden reissuggesties
gegeven en vindt men een lijst met Tour Operators bij wie reizen naar deze
regio geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om een gratis brochurepakket
van de Wild West USA staten te bestellen. Uiteraard is de website ook gekoppeld
aan een Wild West USA Facebook pagina waar nog veel meer nieuwtjes, fotos en
filmpjes gedeeld worden.
'Real
America'
De
meeste reizigers beginnen hun ontdekking van Amerika in Florida of Californië,
maar iedereen die geïnteresseerd is in het 'echte' Amerika mag deze regio niet
overslaan. Zo is in Wild West USA Yellowstone te vinden, het allereerste
National Park ter wereld. Maar ook Grand Teton, Glacier en Badlands National
Park zijn een bezoek meer dan waard. En wat te denken van toeristische
hoogtepunten als Mount Rushmore, Craters of the Moon, de Black Hills en Devils
Tower? Er is meer dan voldoende te zien en te ontdekken tijdens een vakantie in
dit prachtige gebied. Of de interesse nu uitgaat naar natuur, historie en
cultuur, naar sportieve activiteiten als skiën, mountainbiken, paardrijden en
golfen of naar puur genieten, deze vier staten zijn in alle seizoenen even mooi!
Deze zomer zal er geen week voorbij gaan of er zullen één of
meerdere topevenementen plaatsvinden in Oostende. Het wordt een ware
festivalzomer met het Ostend Beach Dance Festival, Woosha!, Theater aan Zee, de
Paulusfeesten, nieuwkomer Polé Polé Beach en het Filmfestival Oostende!
Daarenboven is de Stad aan Zee ook gaststad voor heel wat
nieuwe evenementen zoals diverse hoogstaande tentoonstellingen, het Europees
Kampioenschap Bridge, à lOstendaise, de musical Cats, het Wereldkampioenschap
Inline Skating en het Belgisch Kampioenschap Barbecue.
Door de veelheid aan evenementen en activiteiten die
georganiseerd worden, is Oostende uitgegroeid tot de levendige Stad aan Zee
zoals we haar nu kennen. In de stad valt er wel altijd iets te beleven, en dit
is één van de troeven waardoor zoveel toeristen de weg vinden naar Oostende.
Begin juli is het tijd voor de jongsten onder ons:
Kids@Oostende zal de eerste week van juli opnieuw bruisen van de activiteiten.
Topper blijft natuurlijk het LEGO Paleis in Kinepolis Oostende, maar ook het
straattheater, familietheater, de optredens en workshops zullen zeker in de
smaak vallen. Op zaterdag 6 juli wordt het Leopoldpark omgevormd tot een Kids
Park en op zondag 7 juli sluiten we Kids@Oostende spetterend af met de I Love
Disney Channel Summer Tour op het Strandplein in Mariakerke.
Het Filmfestival Oostende brengt van 6 t.e.m. 14 september
heel wat nationale en internationale avant-premières.
Met de nieuwe internationale competitie LOOK!
focust het festival op het werk van diegenen die achter de schermen werken:
Product Design in combinatie met het werk van de D.O.P. (Director of
Photography).
Met "De Jonge
Helden" stelt master Johan Heldenbergh 4 mensen aan het publiek voor die
aanstormende talenten zijn in hun vak. De Vlaamse filmwereld wordt opnieuw in de
bloemetjes gezet tijdens de vierde editie van de Ensors.
Om wegwijs te geraken in dit enorme aanbod werd de
Zomerevenementenbrochure in een volledig nieuw kleedje gestoken. Iets groter
dan vroeger, maar nog steeds een handig formaat, goed voor 72 paginas
boordevol toeristische evenementen. De brochure heeft een oplage van 110.000
exemplaren en wordt onder de oostendse bevolking en toeristen verdeeld. www.visitoostende.be
Deze zomer zal er geen week voorbij gaan of er zullen één of
meerdere topevenementen plaatsvinden in Oostende. Het wordt een ware
festivalzomer met het Ostend Beach Dance Festival, Woosha!, Theater aan Zee, de
Paulusfeesten, nieuwkomer Polé Polé Beach en het Filmfestival Oostende!
Daarenboven is de Stad aan Zee ook gaststad voor heel wat
nieuwe evenementen zoals diverse hoogstaande tentoonstellingen, het Europees
Kampioenschap Bridge, à lOstendaise, de musical Cats, het Wereldkampioenschap
Inline Skating en het Belgisch Kampioenschap Barbecue.
Door de veelheid aan evenementen en activiteiten die
georganiseerd worden, is Oostende uitgegroeid tot de levendige Stad aan Zee
zoals we haar nu kennen. In de stad valt er wel altijd iets te beleven, en dit
is één van de troeven waardoor zoveel toeristen de weg vinden naar Oostende.
Begin juli is het tijd voor de jongsten onder ons:
Kids@Oostende zal de eerste week van juli opnieuw bruisen van de activiteiten.
Topper blijft natuurlijk het LEGO Paleis in Kinepolis Oostende, maar ook het
straattheater, familietheater, de optredens en workshops zullen zeker in de
smaak vallen. Op zaterdag 6 juli wordt het Leopoldpark omgevormd tot een Kids
Park en op zondag 7 juli sluiten we Kids@Oostende spetterend af met de I Love
Disney Channel Summer Tour op het Strandplein in Mariakerke.
Het Filmfestival Oostende brengt van 6 t.e.m. 14 september
heel wat nationale en internationale avant-premières.
Met de nieuwe internationale competitie LOOK!
focust het festival op het werk van diegenen die achter de schermen werken:
Product Design in combinatie met het werk van de D.O.P. (Director of
Photography).
Met "De Jonge
Helden" stelt master Johan Heldenbergh 4 mensen aan het publiek voor die
aanstormende talenten zijn in hun vak. De Vlaamse filmwereld wordt opnieuw in de
bloemetjes gezet tijdens de vierde editie van de Ensors.
Om wegwijs te geraken in dit enorme aanbod werd de
Zomerevenementenbrochure in een volledig nieuw kleedje gestoken. Iets groter
dan vroeger, maar nog steeds een handig formaat, goed voor 72 paginas
boordevol toeristische evenementen. De brochure heeft een oplage van 110.000
exemplaren en wordt onder de oostendse bevolking en toeristen verdeeld. www.visitoostende.be
Gambia, het mooiste kleine land van
Afrika, kan alsmaar meer reizigers bekoren, ook vanuit België. Het aantal
Belgische toeristen in Gambia steeg vorig jaar met maar liefst 29 % !
Er
zijn verschillende redenen voor het succesverhaal van Gambia: er zijn vier
nonstop vluchten per week van SN Brussels Airlines naar de hoofdstad Banjul, de
vlucht duurt slechts 5u15 en dan is men in een bestemming waar de zon
gegarandeerd schijnt. Enkel een identiteitskaart is nodig voor Belgische
onderdanen dus geen visum noch paspoort. Daarenboven zien ook diverse
reisorganisatoren zoalsRainbow,
Travelworld, Thomas Cook, Neckermann, Terre dAfrique, Live 2 Travel en
Silverjet een belangrijke groei van hun omzet op Gambia.
Dat
Gambia als toeristische bestemming in de lift zit, heeft uiteraard ook te maken
met de aantrekkingskracht van het land zelf. Gambia heeft een veelzijdig
toeristisch product met als absolute topper het buitengewone natuurschoon. De
Atlantische kust is paradijselijk, het binnenland is één groot beschermd
natuurpark met een rijke fauna en flora. Komt daarbij dat Gambia een klein land
is, langs beide oevers van de Gambia rivier, en als dusdanig ook makkelijk kan
bereisd worden. Vanaf je hotel aan de kust is het mogelijk om excursies te
maken naar de mooiste plekjes van het land. Vergeten we de culturele rijkdom
van Gambia niet, te bewonderen in musea en op archeologische plaatsen en te
beleven op sfeervolle markten. Gambia is daarenboven een veilige
reisbestemming, een land waar je zorgeloos kunt rondreizen en onthaald wordt
door een vriendelijke bevolking.
Reis naar Gambia om te genieten van
zalige temperaturen, van luxueuze resorts aan tropische stranden, van levendige
markten en een imponerende natuurpracht, van monumenten die getuigen van de
Portugese en Engelse overheersing, van actief genieten en van duizend andere
dingen in het mooiste kleine land van Afrika.
De
hotelketen ibis, onderdeel van de Accor groep, lanceert het concept Beer
Hopping in zijn bars. Op de menukaart staan elf uitgezochte speciaalbieren, die
elk een Belgische provincie vertegenwoordigen. Met dit nieuwe concept wil het
merk de klantenervaring optimaliseren.
Stilaan
kondigt de zomer zich aan en dus ook de periode voor aperitiefjes onder
vrienden. Zin om een Antwerpse Tripel te proberen, vergezeld van een heerlijk
stukje kaas? Of misschien bezwijk je voor de charme van een Houblon Chouffe of
een Brusselse Blonde?
Sinds
enkele jaren is er een sterke heropleving bezig van lokale producten. En bieren
zijn geen uitzondering op deze regel. Volgens de Federatie van Belgische
Brouwerijen omvatten speciaalbieren twintig jaar geleden 10% van de markt,
terwijl dat vandaag niet minder is dan 30%. Inmiddels is het aantal bieren
made in Belgium
gestegen
van zevenhonderdvijftig variëteiten tot duizendtweehonderd vandaag. Belgen maar
ook toeristen tonen zich alsmaar nieuwsgieriger en ontdekken graag nieuwe
smaken. De ibis hotels hebben zorgvuldig elf klassiekers geselecteerd, één per
provincie, die nu beschikbaar zijn in de bars van het Belgische ibis netwerk.
Dit
nieuw concept verrijkt de unieke ervaring van ibis klanten, bezoekers slaan
twee vliegen in één klap: regionale bieren ontdekken tijdens een bezoek aan
België. Yves Fonck, Vice President Operations ibis België en Luxemburg,
bevestigt: Wij willen al onze klanten een unieke ervaring bezorgen, of ze nu
in onze hotels verblijven of iets drinken in één van onze bars. Dit concept is
onderdeel van een continue verbetering van onze service. Na onze bedden
volledig vernieuwd te hebben met de Sweet Bed by ibis, om onze klanten
ongeëvenaard comfort te bieden, wilden we hen de regionale rijkdommen van ons
land laten ontdekken.
Drie
ambassadeurs ondersteunen het Beer Hopping concept. Bob Hendrickx en Martin
Cuelenaere, de auteurs van het boek 340 originele cafés in Vlaanderen en Nicolas
Soenen, ambassadeur van de brouwerij Duvel Moortgat.
De
geselecteerde speciaalbieren: Brussels Hoofdstedelijk Gewest: brouwerij
Lefebvre Blonde van Brussel; provincie Antwerpen: brouwerij De Koninck
Antwerpse Tripel; provincie Henegouwen: brouwerij Dubuisson Cuvée des Trolls;
provincie Limburg: brouwerij en stokerij Wilderen Tripel Kanunnik; provincie
Luik: brouwerij de labbaye du Val-Dieu Blonde Val-Dieu; provincie Luxemburg:
brouwerij Achouffe Houblon Chouffe; provincie Namen: brouwerij du Bocq
Gauloise Ambrée; provincie Oost-Vlaanderen: brouwerij Huyghe La Guillotine; provincie
Vlaams-Brabant: brouwerij Boon Kriek Boon; provincie Waals-Brabant: brouwerij
Lefebvre Blonde Barbar en provincie West-Vlaanderen: brouwerij Huyghe
Blonde Sint Idesbald. Dit aanbod is geldig in 22 ibis hotels in België. www.ibis.com
Vanaf
19 juni vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels Airport en
Washington Dulles. De nieuwe lijndienst trekt passagiers aan die de Amerikaanse
hoofdstad willen bezoeken maar ook klanten die via Washington doorreizen
naar andere bestemmingen in de Verenigde Staten.
Na
een onderbreking van 12 jaar landt er met Brussels Airlines vlucht SN515
opnieuw een Belgisch passagiersvliegtuig in Washington Dulles Airport. En dat
is niet de enige nieuwigheid: SN515 van Brussels Airlines is immers de eerste
en enige late namiddagvlucht vanuit Brussels Airport richting de Verenigde
Staten. De eerste vlucht werd op Brussels Airport feestelijk uitgewuifd en
wachtte een warm onthaal in de Amerikaanse hoofdstad.
Met
de nieuwe lijndienst verbindt Brussels Airlines niet alleen de Europese en
Amerikaanse hoofdstad rechtstreeks met elkaar, Brussels Airport en Washington
Dulles zijn immers ook twee belangrijke hubs van het Star Alliance netwerk en
worden dankzij deze lijndienst met tientallen vluchtconnecties gevoed. Het
ideale tijdschema van de vluchten laat passagiers toe om na een korte
tussenstop in Washington Dulles meteen met andere Star Alliance partners door
te vliegen naar vele andere bestemmingen op het Noord-Amerikaanse continent.
Veel passagiers combineren de Washington vlucht bijvoorbeeld met een
aansluiting naar de Amerikaanse Westkust of naar een grootstad in het
binnenland. Zo waren er aan boord van de eerste vlucht naar Washington bv. passagiers
die doorreizen naar San Francisco, Mississippi, Chicago, Indianapolis en Kansas
City. Op de eerste vlucht vanuit Washington vertrokken passagiers die via Brussels Airport met
Brussels Airlines doorvliegen naar o.m. Oslo, Kinshasa, Abidjan, Kopenhagen en
Douala.
Dit
zomerseizoen vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels
Airport en Washington Dulles. Alle vluchten worden uitgevoerd met Airbus
A330-200 of A330-300 toestellen die de voorbije maanden met nieuwe, super
comfortabele Business- en Economy Class cabines werden uitgerust.
De
nieuwe lijndienst naar Washington wordt exact een jaar na de succesvolle start
van Brussels Airlines eerste trans-Atlantische route, Brussel-New York JFK,
gelanceerd. Washington is de tweede bestemming aan de Amerikaanse Oostkust die
Brussels Airlines aanvliegt. De eerste commerciële resultaten beantwoorden aan
de verwachtingen.
Het
lange afstandsaanbod van Brussels Airlines is de voorbije vier jaar flink
gegroeid, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin. In vier jaar tijd
verdubbelde onze vloot van vier naar acht toestellen. We voegden vier
intercontinentale bestemmingen toe aan ons netwerk en verhoogden de
vluchtfrequenties op talrijke andere verbindingen. De lancering van Washington
past in onze strategie om de belangrijkste intercontinentale bestemmingen
vanuit Brussels Airport zélf aan te vliegen zodat passagiers comfortabel en
rechtstreeks kunnen reizen.
Ibis,
Europas grootste hotelketen en onderdeel van de wereldwijde hotelgroep Accor,
heeft een filmpje gelanceerd met snoezige konijntjes om het comfort van zijn
Sweet Bed by ibis' onder de aandacht te brengen.
De
video werd opgenomen in het ibis London Blackfriars hotel - het paradepaardje
van ibis in Londen - en laat dertig losgelaten konijntjes zien in een
hotelkamer op de dertiende verdieping. In het filmpje onderbreekt een pluizig
neusje het licht dat binnenvalt door de deur, waarna meer en meer konijntjes de
kamer betreden. Eén van hen pauzeert zelfs om te geeuwen. De konijntjes
huppelen naar het bed vooraleer ze samen gelukzalig in slaap vallen.
Karelle
Lamouche, VP Marketing ibis Brands Noord-Europa: De video is een vrolijke
manier om de essentie van het ibis merk te benadrukken het uniek ontworpen
Sweet Bed by ibis en herinnert mensen eraan dat een goede nachtrust
centraal staat in ons aanbod. Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de
revolutie van het ibis megabrandproject, met als objectief een nieuwe en unieke
hotelervaring te bieden aan onze klanten, met een herpositionering van onze
merken en een moderne en vernieuwende service. Binnen dit kader zijn ibis, all
seasons en Etap Hotel geëvolueerd naar een groep van sterke, vernieuwende en
gemoderniseerde merken: ibis, ibis styles en ibis budget. Het comfort, moderne
karakter en eenvoud die we integreerden in de ibis hotels hebben de ervaring
van de klant zodanig veranderd dat ze een unieke ervaring kunnen beleven in het
economy-segment. Ibis nieuwe bedden centraal in de ibis megabrandcampagne bevatten
hoogtechnologische matrassen, een luxe matrasbeschermer en een professioneel
ontworpen boxspring bed. In België en Luxemburg is de meerderheid van de
ibis-family hotels reeds met zo een heerlijk bed uitgerust en het aanbod wordt
gestaag uitgebreid.
De
video is terug te vinden op het Youtubekanaal van ibis www.youtube.com/ibis.
ALLES
VOOR JONGEREN IN BADPLAATS KOKSIJDE-OOSTDUINKERKE
Er zijn reisbestemmingen die door een
gevarieerd toeristisch aanbod elk type vakantieganger aanspreken. Badplaats
Koksijde-Oostduinkerke is zon allrounder met ook voor de jongeren heel wat in
petto.
Uiteraard
spreekt het natuurschoon van Koksijde-Oostduinkerke de jongeren aan, zeker de
mogelijkheid om het recreatiegebied op een actieve manier te ontdekken. Zee,
strand en duinen bieden ongekende mogelijkheden voor een doe-vakantie. De meest
uiteenlopende sporten kunnen beoefend worden en er is ook een moderne
infrastructuur om maximaal te genieten.
Tegen
eind juni zullen de werken op het skateplaza in Oostduinkerke worden afgerond.
Het voormalige skatepark, naast sporthal Hazebeek, wordt opgetoverd in een
spiksplinternieuw skateplaza. Met een totale oppervlakte van meer dan 1.200m²
zal de plaza ideaal zijn voor zowel beginnende als ervaren skaters. De lokale
skaters hebben mee beslist hoe het plaza eruit zal zien. Tricks kunnen beoefend
worden op de street- technische en transitionzone.
Actief
genieten is nog leuker in groepsverband en op plaatsen waar jongeren
samenkomen. Die zijn er in Koksijde-Oostduinkerke, in de Beachclub Windekind
bijvoorbeeld (www.surfclub-windekind.be).
De surfclub is veel meer dan een plek om te surfen, het is ook een
ontmoetingsplaats voor jongeren waar je tijdens de zomermaanden stages kunt
volgen, van een beetje sportief tot super actief. Ook SYCOD, Sand Yacht Club
Oostduinkerke, is een trefpunt voor jonge vakantiegangers die er terecht kunnen
voor cursussen kiten en zeilen.
Actie
op het strand: Vanaf 2 juli tot 29 augustus is er Sport aan Zee onder leiding
van sportmonitoren. Elke dag, uitgezonderd zondag, begint met een fitness
initiatie. Na de opwarming kan men diverse sporten beoefenen en hiervoor gratis
het nodige materiaal uitlenen.
Wat
heeft Koksijde-Oostduinkerke de jongeren te bieden na een dagje sporten of
luieren op het strand? Cinema Koksijde heeft maar liefst zes zalen en brengt
een breed filmaanbod, van grote commerciële krakers tot de betere arthouse.
Voor een snack of een streekbier na de film zijn er mogelijkheden zat, van
trendy bars en danscafé tot bruine kroegen. En voor nog meer actie ga je met
zijn allen gezellig gaan bowlen.Fun verzekerd!
Bovendien
heeft Koksijde een coole app waarop je alle nuttige info kan terugvinden. De app is gratis beschikbaar via Google Play en
in de App Store. www.koksijde.be