Het Heliotel Maeva ligt in Saint Laurent de Var, een badplaats halverwege Cannes en Monaco, en is geprangd tussen zee en bergen, waardoor de nabijheid een kenmerkend item wordt.
Als bloemenstad en badplaats geniet Saint Laurent de Var van een uitdrukkelijk Provençaals karakter. De pas gerenoveerde locatie bevindt zich op amper 200m van de zee en is in een residentiële buurt ingeplant, zodat rust en comfort hier begripvolle benaderingen zijn.
Alle appartementen zijn met een keukentje uitgerust waardoor elk appartement op zich, meestal ook voorzien van een terras, een leuke rustplaats wordt om voor en na de zonnetochten, of het zonebaden, optimaal te genieten.
Avondwandelingen op de iets drukkere promenade van Saint Laurent zijn een must, maar voor gedreven wandelaars ligt zelfs de roemrijke Promenade des Anglais amper een boogscheut verwijderd. RVH.
Het traditionele vakantieproject van P&V biedt als extra in totaal een 30-tal domeinen aan de Franse Riviera waar bijzondere aandacht gaat naar meetings en incentives. Aan de Azurenkust zijn er mogelijkheden in Le Rouet en Ardèche, Cannes met Mandelieu en Cap Esterel, Saint Raphael Valescure, Port Royal en tot slot Provence en Camargue.
Vergaderen kan hier in een natuurlijk kader en rustige omgeving waar een mix van zon, zee en water, bergen en avontuurlijk groen voorhanden is. Alle zalen bezitten een prima technische uitrusting en kunnen naargelang de gekozen locatie, tussen de 15 en 900 gasten ontvangen. Dit betekent dat er niet alleen ruimtes voorhanden zijn voor boardmeetings of kleinere groepen, maar nagenoeg voor elk congrestype. Meerdere locaties bieden uitmuntende mogelijkheden voor productiepresentaties.
Bovendien geldt bij P&V eveneens het principe dat elk project door één enkele verantwoordelijke wordt opgevolgd, facet dat de organisatoren bij herhaling heel wat nutteloos werk en eindeloze telefoontjes bespaart. RVH.
P&V bekommert zich bij de planning van de vakanties steeds meer en meer om de totale ontplooiing van alle waarden die verlofgangers samenbrengen.
Sinds de oprichting van een Belgisch filiaal kunnen ook wij volop genieten van de inspanningen van diverse hotels en vakantieverblijven.Er wordt rekening gehouden met de behoefte aan rust en ontspanning, maar ook de sportaccommodaties worden massaal verruimd. Hotitems aan de Azurenkust zijn de indrukwekkende zwembaden, die met stroomversnellingen, kunstmatige golven en kinderbaden werden uitgerust. De regio is rijk aan golfterreinen en ook dit item behoort tot de mogelijkheden binnen het P&V aanbod. Wellness, spas en rustbrengende ZEN-sessies laten iedereen toe de batterijen maximaal op te laden.
Ook het culinaire krijgt ruime aandacht, in nagenoeg alle centra staan diverse foodformules met uitgelezen gerechten op de kaart, terwijl in de nabijheid van de complexen ook typische en uitstekende Franse restaurants ter beschikking zijn. Het bezoek aan regionale wijnkelders met bijhorende proeverijen is een facultatief item.
Binnen de globale uitbouw houdt P&V terdege rekening met het leefmilieu en doet enorme inspanningen om ook het facet groene energie in het concept te integreren.
De Villa Franca in Cannes, de Golf lEsterel in St Raphael, Les Issambres en Les Estanques in St Tropez zijn alvast locaties waar de vakantiegangers van al deze mogelijkheden maximaal kunnen genieten. RVH.
NIEUWSTE GENERATIE COTTAGES, WOONBOTEN EN TREEHOUSES
Living inside out. Dat is de filosofie waarmee Center Parcs de natuur tastbaar maakt in het design van haar nieuwste generatie cottages en recreatievormen. Een recreatieconcept dat gasten letterlijk het gevoel geeft buiten te wonen. Zo openen ruim 200 super de luxe Eden cottages eind dit jaar hun deuren in De Kempervennen, Het Heijderbos en het Duitse Bispinger Heide. Een nieuwe generatie cottages die vooral bijzonder zijn door de harmonie met de natuurlijke omgeving. Het buitenleven is nergens zo tastbaar als op het water. Daarom introduceert Center Parcs in De Kempervennen en Bispinger Heide nog een bijzondere recreatievorm. Gasten kunnen hier vanaf december terecht op woonboten en vanaf januari 2009 in Treehouses.
Met de lancering van de Eden cottages, woonboten en Treehouses als nieuwe recreatievorm geeft Center Parcs invulling aan haar missie om gasten het hele jaar door - weer of geen weer - een ultieme vakantiebeleving te bieden. Door de jaren heen heeft Center Parcs altijd de toon gezet in de markt. Dit resulteerde in de jaren zeventig in baanbrekende recreatievormen, zoals vakantiehuisjes met zitkuil, kleurentelevisie en open haard. Ook nu hebben onze accommodaties een inrichting en design die vooroplopen op andere concepten in de markt, aldus Michel Linet-Frion, creatief directeur van de Design Group van Center Parcs Europe en geestelijk vader van het nieuwe recreatieconcept.
In de Eden cottages - ontworpen op basis van onderzoek naar de wensen en vakantiebeleving van gasten - heb je het gevoel dat je buiten woont: Living inside out. De Eden cottages - hybride cottages die door de verplaatsbare tussenmuren geschikt zijn voor groepen van 6, 12 of zelfs 16 personen - zijn uitgevoerd in een nieuw en zeer eigentijds design, waarin eenvoud en het gebruik van authentieke en natuurlijke materialen - zoals bamboe, steen en hout - en kleuren centraal staat. Uiteraard zijn de cottages van de modernste gemakken voorzien.
Zowel de cottages, de woonboten als de Treehouses zijn gebouwd op basis van de laatste inzichten op het gebied van duurzaam bouwen. Zo zijn de accommodaties volledig geïntegreerd in het omringende landschap en is er uitsluitend gebruikgemaakt van duurzame en gecertificeerde materialen. Daarnaast zijn de accommodaties onder meer voorzien van waterbesparende douchekoppen en spoelbakken met spaarknoppen op toiletten. RVH.
Moe maar voldaan sloten TMAB Business Events en Flagis de deuren van GIS-o-TOPO-lis 2008, met meer dan 750 deelnemers. De helft van deze aanwezigen hebben ook de presentaties bijgewoond van in totaal meer dan 50 topsprekers van Belgische en buitenlandse organisaties, universiteiten en bedrijven. De andere aanwezigen bezochten de 30 info- en demostands van bedrijven en organisaties die producten en diensten aanbieden voor de GIS- en topografiemarkt.
Op de officiële opening werd door Johny Thys, CEO van De Post, het startschot gegeven, met een toelichting over het belang van GIS-applicaties binnen zijn organisatie.GIS staat voor Geographic Information System. Deze technologie wordt onder andere gebruikt in navigatietoepassingen die de voorbije jaren bij het brede publiek bekend werden. Maar GIS en TOPOGRAFIE zijn zoveel meer.
Aardobservatie via satellieten, ondersteuning voor stedelijk groenbeheer, geomarketing, topografie, kadastrale toepassingen, ruimtelijke ordening, cartografie, : de technologische ontwikkeling in de GIS-en topografie-markt opent duidelijk nieuwe perspectieven voor wie al dan niet van dichtbij bij deze materie betrokken is. Op GIS-o-TOPO-lis 2008 werd duidelijk dat GIS & TOPOGRAFIE een steeds grotere impact zullen hebben op ons privé- en professionele leven.
GIS-o-TOPO-lis, is een initiatief van Flagis, de Vereniging ter bevordering van het gebruik van geografische informatiesystemen in Vlaanderen (www.flagis.be) dit in nauwe samenwerking met TMAB Business Events, sinds meer dan 20 jaar organisator van B2B Marketing and Communication Events : beurzen, congressen en evenementen (www.tmab.be) RVH.
Sluit de ogen en stel u een goudgele Comté voor... meteen staan al uw zintuigen op scherp! Zijn naam roept beelden op van aangenaam tafelen, van derijkdom van een bodem, van gepassioneerde mensen en... van het Jura-Massief dat hen allen onderling verbindt. Comté is zoveel meer dan een kaas, het is een kaas met een verhaal, met een eigen grond.
Een schat van de natuur om te delen, de inspiratiebron voor duizenden culinaire ideeën, een kaas met zeldzame nutritionele kwaliteiten. Een samengaan van ongeëvenaarde smaken en emoties,een uitzonderlijk product, een grote naam uit de Franse gastronomie.
Een kaas, maar ook een regio. Met een productie van ruim 50.000 ton, draagt de Comté aanzienlijk bij tot de economische vooruitgang van het Jura-Massief. Het is een boeiende regio om te ontdekken,En die ontdekt wordt doorheen zijn kaas. Want de Comté kan niet los gezien worden van zijn geboortegrond, zijn weiden, zijn vaklui, zijn prachtige berglandschappen. In de Jura gaan gastronomie en toerisme hand in hand.
Eerst en vooral in Poligny, waar la Maison du Comté gevestigd is. Een charmant museum waar u alles verneemt over deze kaas, zijn regio, zijn productieprocédé en de vaklui die hem vervaardigen.Het is een ludiek en didactisch museum. Het bezoek begint met een filmvertoning, vervolgt met geanimeerde maquettes en zintuiglijke ervaringen en eindigt met een degustatie.
De Comté ontdekken, dat betekent ook het Jura-Massief ontdekken langs de Routes du Comté. Een aangename, originele en leerrijke manier om deze bergstreek te ontdekken. Een traject langs de boerderijen (toegankelijk voor het publiek), kaasmakerijen en rijpingskelders, maar ook langs mooie natuurlandschappen, sportieve activiteiten en culinaire adressen.
In les Zateliers juniors kunnen kinderen een mini-kaas « op zijn Comté » maken zoals een echte kaasmaker. Een ware succesformule voor gastronomen in korte broek!Zij kunnen ook la Maison du Comté bezoeken met aandacht voor de 5 zintuigen bij de vervaardiging en de aromas van deze kaas ontdekken. Een leuke en boeiende ervaring voor oog, oor, tong en huid.
De Gids 2008 met de Routes du Comté is gratis beschikbaar in de toeristische kantoren van Doubs, Jura en Ain, bij het Comité Interprofessionnel du Gruyère de Comté en op de website www.lesroutesducomte.com, onder commander les brochures. RVH.
LEONIDAS EN EVIAN BEDENKEN EEN GLAMOUREUS PRODUCT DAT FASHIONISTAS VAN ALLE STIJLEN ONGETWIJFELD ZAL BEKOREN
Iedereen heeft de afgelopen jaren kunnen merken dat Leonidas volop in een fase van vernieuwing en inspiratie zit. Verjonging & Innovatie zijn dan ook zonder enige twijfel dé sleutelwoorden van het bedrijf Leonidas, of het nu gaat om het productaanbod, de verpakkingen, de aangeboorde nieuwe marktsegmenten of de vernieuwende concepten die het bijna honderdjarige merk telkens weer bedenkt.
Vandaag grijpt Leonidas de unieke kans om een stapje te zetten in de o zo felbegeerde wereld van de glamour. Dankzij een samenwerking met Evian, het wereldberoemde mineraalwater, biedt Leonidas zijn klanten momenteel namelijk een op-en-top hedendaags product aan: een bijzonder stijlvolle verpakking in een uiterst modern design met daarin een fles evian, dit jaar ontworpen door de beroemde Franse couturier Jean Paul Gaultier, én een doosje overheerlijke «les Coupes de Leonidas».
Les Coupes de Leonidas? Dat zijn heerlijke nagerechtjes die staan voor 11 gram absolute verfijning. De Coupes bestaan in vijf smaken (Tiramisu, Truffée Maracuja, Praliné Croquant, Lait dAmande en Lait de Coco) en zijn qua afwerking haast artistiek te noemen.
De verpakking die de puurheid van het evian-water benadrukt, het talent van de ultracreatieve Jean Paul Gaultier en de verfijning van de Leonidas-Coupes is binnenkort te koop in de Leonidas winkels. Deze exclusieve aanbieding is slechts in een beperkte oplage beschikbaar! RVH.
De blues in kaart gebracht met de Mississippi Blues Trail
Opening B.B. King Museum nieuwste bluesmarker
Voor muziekliefhebbers zijn de blues en Mississippi synoniem. Het repertoire van veel blues- en rockbands is doorspekt met passages die geleend zijn van blues legendes uit Mississippi zoals Robert Johnson, Charley Patton, Tommy Johnson, John Hurt, Mississippi Fred McDowell, Sonny Boy Williamson, Big Joe Williams, Bukka White, and Furry Lewis om maar een aantal van de vroege artiesten te noemen. Een aantal generaties later zijn Willie Dixon, Muddy Waters, Howlin Wolf, B.B. King, James Cotton en vele anderen nog steeds ambassadeurs van de Mississippi blues.
Met de creatie van de Mississippi Blues Trail wil de Blues Commission in Mississippi de historisch zo belangrijke blues, in kaart brengen en toegankelijk te maken voor iedere blues liefhebber. Een panel van historici, blues kenners en studenten hebben een lijst van plaatsen samengesteld die van belang zijn voor de ontwikkeling van de blues. Op deze plaatsen worden zogenaamde bluesmarkers geplaatst, die een korte omschrijving geven van het belang van deze plek.
Inmiddels zijn er vele bluesmarkers te vinden, verspreid over de hele staat Mississippi.De laatste aanwinst is in september onthuld: de geboorteplaats van B.B. King in Berclair, ten oosten van Indianola. De ambassadeur van de blues, Riley B. King werd op 16 september 1928 geboren op een katoenplantage, waar hij zijn jeugd doorbracht als katoenplukker. In 1943 verhuisde hij naar Indianola, waar hij de blues muziek ontdekte. De volgende stap in dit project is dat alle bluesmarkers per GPS te vinden zijn en gecombineerd kunnen worden met audio materiaal. De bedoeling is dat dit in de loop van 2010 beschikbaar is. RVH.
Walibi heeft zijn seizoen in schoonheid afgesloten. Het Waverse pretpark mag terugblikken op een prachtig seizoen, bekroond met het succes van het Monster Festival.
De Halloween periode kende een enorm succes en resulteerde in een record van het aantal bezoekers sinds het begin van de maand oktober . Meer dan 145.000 bezoekers zijn in Walibi komen griezelen, zowat 12% meer dan in 2007. Op vrijdag 31 oktober, dé Halloweendag bij uitstek en tevens de laatste nocturne, mocht Walibi 19.000 bezoekers verwelkomen.
Dit succes is te wijten aan het nieuwe thema: Monster Festival. Het park werd gedurende 3 weken bestuurd door circusdirecteur Draco, en zijn 80 artiesten, die speciaal voor het Monster Festival hun tenten hadden opgeslaan in Walibi.
Met de keuze van dit thema, ging Walibi terug naar de oorsprong van de ritus ontwikkeld door de Kelten: om de boosaardige geesten weg te drijven, verkleedden de Kelten zich in angstaanjagende beesten op 31 oktober.
In het licht van de maan verdween Draco tijdens het spectaculair vuurwerk van de finale show en kondigde meteen zijn terugkeer aan voor 2009...RVH.
Carrefour Belgium biedt nu ook een eigen kookboekenreeks: Slim Koken. Elk nieuw boek wordt rond een specifiek thema uitgewerkt, en de eerste telg heet Slim Koken, met een heerlijk vakantiegevoel. Niemand minder dan kookboekenspecialiste Marie-Claire Quittelier schreef het boek en werkte de recepten uit. Alle recepten in het boek, kan je eenvoudigweg in 3 stappen klaarmaken. Het boek wordt exclusief in de Carrefour-hypermarkt, de GB-supermarkt en de Express-buurtwinkel verkocht.
Het boek bevat meer dan 100 ideeën en recepten, gaande van fingerfood en marinades tot voorgerechten en grillrecepten voor vis, vlees en kip. Groenten en fruit, peulvruchten en granen zorgen voor variatie in de recepten en vooral voor een evenwichtige samenstelling van je maaltijd. Per recept vind je ook nog eens de energetische waarde, extra kenmerken van het gerecht en zelfs een wijntip. Aan de hand van eenvoudige symbolen krijg je een overzicht van de bereidingstijd, de moeilijkheidsgraad en het kostenplaatje. Kortom in één oogopslag zie je waar je aan toe bent. Zo eenvoudig is koken met Carrefour. RVH.
Rezidor tekent contract voor Radisson Resort & Spa in Tanger, Marokko
De Rezidor Hotel Group kondigt het nieuwe Radisson Resort & Spa, Tanger in Marokko aan een hotel met 155 kamers, opening voorzien in het laatste trimester van 2010. Het is het tweede Rezidor resort in Marokko. In juni eerder dit jaar tekende Rezidor het contract voor het Radisson Resort & Spa in Saïdia (384 kamers en 97 villas; voorziene opening in Q3 2010). Onze pijplijn in Afrika bevat nu meer dan 20 hotels met bijna 5.400 kamers in beheer en onder ontwikkeling, zegt Kurt Ritter, President & CEO Rezidor. Deze groeiende markt biedt een hoog potentieel en blijft onze groeifocus.
Het Radisson Resort & Spa, Tanger zal aan het oost einde van de baai van Tanger in de Ghandouri wijk liggen uitgestrekt over 2,7 hectares en aan de flank van een heuvel die naar de Middellandse Zee leidt. De ontwikkeling maakt deel uit van het Plan Madain; geïnitieerd door de Koning van Marokko en bedoeld om de toeristische situatie van het land te herpositioneren en nog verder uit te breiden.
Naast de 155 kamers waaronder 17 suites en 41 villas zal het resort ook een 1.000 m² Thalasso centrum bieden, uitgebaat door het Franse spa Thalgo, 2 restaurants, 2 bars, ontspanningsfaciliteiten zoals een zwembad en een kinderclub, vergaderzalen en een business centrum.
Tanger is één van de mooiste en meest populaire Marokkaanse steden en was meerdere malen de favoriete plaats van heel wat filmproducenten. Denk maar aan de James Bond films "Living Daylights" en"From Russia with Love", verschillende Indiana Jones series, "The Bourne Ultimatum" en niet te vergeten de Vlaamse Hel van Tanger. Het is ook de thuis van verscheidene bekende artiesten, muzikanten en designers. De stad is ook een belangrijke industriële pool met firmas als General Motors en Renault. Bovendien wordt Tanger binnenkort, dankzij het Med Port project, de belangrijkste haven in de Middellandse Zee en op het Afrikaans continent. Deze 3 miljard Euro investering zal, wanneer volledig afgewerkt midden 2009, ongeveer 145.000 directe en indirecte jobs creëren en een positieve impact hebben op het aantal toeristen in de stad. Tanger heeft een internationale vlieghaven op 11 km van het stadcentrum en regelmatige overzetvaarten naar Spanje en Frankrijk. RVH.
PALM Breweries, de grootste familiale en onafhankelijke brouwer van het land, maakt er een erezaak van om tijdens de eindejaarsperiode hét feestbier Dobbel PALM aan dezelfde prijs als PALM aan te bieden!
Meester-brouwer, Alfred Van Roy, lanceerde 61 jaar geleden Dobbel PALM, het was bedoeld als een feestbier om de 200ste verjaardag van de brouwerij te vieren. Hij bood het zonder meerprijs aan, als attentie, om deel te nemen in de feestvreugde. Het bier was zo succesvol dat hij het later rond de eindejaarsperiode op de markt bleef brengen. Zijn opvolger, Jan Toye, zet deze mooie traditie verder, het populaire eindejaarsbier Dobbel PALM zal dit jaar vanaf 27 oktober in flessen en vaten beschikbaar worden gesteld.
Dobbel PALM is een amberbier van hoge gisting, met een nog meer uitgesproken mout- en hopkarakter dan PALM. Dobbel PALM is met een alcoholvolume van 6 %hét ideale degustatiebier voor de eindejaarsdagen.RVH.
Lufthansa stelt de mobiele instapkaart tussen Brussel en Duitsland voor
Vanaf nu is het mogelijk om voor Lufthansa-vluchten tussen Brussel en Duitsland zonder papieren ticket te reizen en uw registratie-en instapprocedures online met uw gsm uit te voeren. Sinds half september kunnen de passagiers van Lufthansa hun mobiele instapkaart gebruiken voor alle Europese vluchten die in Duitsland vertrekken -ofwel 400 bestemmingen in Europa.
Lufthansa is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze dienst ook aanbiedt voor een
vertrek vanuit Brussel naar Duitsland, ofwel bijna 200 wekelijkse directe vluchten naar 7 Duitse bestemmingen: Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Hannover, München, Nuremberg en Stuttgart.
De passagiers ontvangen hun instapkaart via email of sms op hun gsm die met het internet verbonden is. Naast de vluchtgegevens, waaronder de naam van de passagier, het vluchtnummer en het uur van vertrek, staat er ook een 2D-barcode op de instapkaart, waarmee de reizigers zich rechtstreeks naar hun gate kunnen begeven nadat ze de veiligheidscontroles gepasseerd zijn. De barcode wordt daar gelezen met een scanner zodat de passagiers aan boord van het vliegtuig kunnen gaan zonder gedrukte instapkaart. Met deze vernieuwende mobiele diensten vereenvoudigt, versoepelt en vergemakkelijkt Lufthansa de reisprocedures om zijn klanten het grootste comfort te bieden, aldus Dirk Grossmann, General Manager België & Luxemburg van Lufthansa.
De passagiers van Lufthansa kunnen hun elektronische instapkaart via het mobiele portaal aanvragen met hun gsm, die verbonden is met het internet of door zich online te registeren. Om zich met hun gsm te identificeren, hebben ze enkel hun reservatiecode en hun naam nodig. RVH.
Het Salon van het Culinaire Boek laat het grote publiek en professionals al drie jaar op rij kennismaken met unieke werken over de keuken en gastronomie. Dit jaar herdefinieert het evenement zich tot Het Salon van de Fijnproever. Zo wordt het publiek op 29 en 30 november 2008 ondergedompeld in een hartelijke en gastrvije wereld van fijnproeverij, en dat in het geraffineerde kader van het Beurspaleis in Brussel.
Culinaire boeken, kookateliers, signeersessies en conferenties, grote chefs het evenement doet een beroep op alle zintuigen, met smaak en weldaad, in een geest van interactiviteit en ontdekking. Michel Montignac, Pierre Gagnaire, Jean-Pierre Coffe en vanzelfsprekend ook de toonaangevende vertegenwoordigers van de Belgische gastronomie zijn van de partij.
Dit jaar wordt de regio Dordogne-Périgord in de bloemetjes gezet, waar de gastronomie van de Périgord het departement de nodige faam gaf. Na Parijs is dit het Franse department met het grootste aantal beschermde historische sites. Gesitueerd in het zuidwesten van Frankrijk, in de Aquitaine, is de regio vandaag dankzij de luchtlijn Charleroi-Bergerac aanzienlijk toegankelijker geworden, en ligt de Dordogne per vliegtuig, op slechts anderhalf uur van België verwijderd.
Voor de bereiding van de gastronomsiche schotels in de Périgord worden kwaliteitsproducten gebruikt zoals ganzenlever, producten op basis van gans en eend, zwarte truffels, kastanjes, AOC-noten en de Bergerac-wijnen. Het publiek kan tijdens het salon een aantan van deze producten ontdekken op basis van gans en eend, maar ook de kastanjes, de noten van de Périgord en derivaten, zonder de Bergerac-wijnen te vergeten, met naast de beroemde Monbazillac ook andere heerlijke rode en rosé wijnen.
Salon van de Fijnproever Beurs van Brussel
Op 29 november van10 tot 21 uur en 30 november van 10 tot 18 uur
Toegangsprijs 5 euro, gratis voor kinderen jonger dan 12 en voor 65-plussers.
Nu de zomer definitief voorbij is, en de eindejaarsfeesten steeds dichterbij komen, stelt Carrefour Belgium haar uitgebreide assortiment aan eindejaarsproducten voor. Dankzij deze producten worden Kerstmis en oudejaarsavond ook dit jaar een groot succes.
Convenience wordt steeds belangrijker. In het dagelijkse leven, maar ook met de eindejaarsfeesten. Een van de opvallendste convenience-items is de pop-up-timer, een ingebouwde timer die aangeeft wanneer uw ovenschotel of gebraad klaar is.
Individuele porties en miniformaten passen perfect in dit covenience-verhaal, en zijn ontzettend in trek deze eindejaarsperiode. Dat geldt zowel voor aperitiefhapjes en voorgerechten als voor desserts.
De eindejaarsfeesten zijn altijd en fijne periode voor chocoladeliefhebbers en dat geldt ook dit jaar. Ferrero lanceert bv. speciaal voor de eindejaarsfeesten, de Rondnoir, een variant op de Ferrero Rocher, speciaal voor fans van pure chocolade. Ook NewTree, een rijzende ster aan het chocoladefirmament, komt met een nieuw gamma, NewTree Alpha, een chocolade rijk aan omega3. RVH.
De mechanische Jumping hours met automatische opwindfuctie van Franck Muller is verrijkt met datum- en maanweergave en verschijnt bovendien in een unieke uitvoering. De code 9880 staat namelijk voor de nieuwe, grotere maat waarin de Cintréé Curex-kast nu voor de dag komt.
Het venstertje met verspringend uur bij de 12 en het ronde raampje voor datum en maanfases bij de 6 verlenen dit horloge een verfijnde en geavanceerde uitstraling. Traditie en vooruitgang vloeien samen in de kleuren vande wijzerplaat. Het verleden komt tot leven in het zilver en zwart, terwijl het heden tot uiting komt in het chocoladebruin. RVH
Moderne elegantie met een vleugje minimalisme en exclusiviteit dat is de stijl van Era, de nieuwe collectie dameshorloges waarin Versace een glansrol toebedeelt aan gepolijst keramiek. Het strakke design van de rechthoekige kast gaat hand in hand met de moderne vormgeving van de polsband, in roomwit keramiek en verguld goud. Het kenmerkende Griekse motief van Versace maakt het plaatje compleet.
Met zijn smaakvolle en onmiskenbaar vrouwelijke uitstraling biedt dit schitterende horloge een evenwichtige combinatie tussen een ingetogen wijzerplaat met het gegraveerd logo, een Zwitsers binnenwerk, en twee rijen stralende diamanten op de randen van de kast.
Eveneens verkrijgbaar is een extra luxe uitvoering met diamanten op zowel de kast als het polsbandje. De versies met rood of roze polsband zorgen voor een vrolijke tint. RVH.
{ Mmmmh!}: super lekkere ideeën voor amateurs en foodies.
Op zoek naar een origineel kerstcadeau voor vrienden of familie? Spring dan zeker binnen bij Mmmmh! Bij Mmmmh! vind je alles wat van ver of dichtbij met eten te maken heeft voor de Amateurkok tot Foodie. Early birds krijgen in het weekend van 6-7 december een korting van 10%. Eén ding is zeker: voor de foodies onder ons wordt het een super gezellige Kerst.
Bij Mmmmh vind je een zeer uitgebreid gamma van alles wat met eten, gastronomie, wijn en genieten te maken heeft. Voor Kerstmis werd een speciaal gamma producten samengesteld bestaande uit kookboeken, keukengerei, wijnen en natuurlijke gastronomische producten. Deze Kerst kan iedereen zich wagen aan een heerlijk en gezellig kerstmenu.
De jongens van Mmmmh hebben al die kerstspullen ingedeeld in verschillende themas. Een greep uit het aanbod: Bling Bling voor de liefhebbers van fancy stuff, keuken essentials voor koks op zoek naar kwaliteit en White Christmas voor de devote keukenprinsen en prinsessen. RVH.
Ook het complete cursusgamma vind je op www.mmmmh.be
eindejaarsfeesten met handschoenen, schaatsmuts & sjaal!
Van 1 december 2008 tot en met 31 januari 2009 heeft het Holiday Inn Brussels Airport in Diegem een overdekte schaatspiste geplaatst op de ruime privé parking en geeft daarmee bedrijven een schitterende lokatie om eindejaarsfeesten of nieuwjaarsrecepties te organiseren. De schaatspiste bevindt zich in een verwarmde en sfeervol versierd paviljoen. Het paviljoen biedt zitplaats voor 100 personen.Schaatsen zijn in alle maten voorradig maar men kan ook eigen schaatsen meebrengen.
Het galakleedje mag dit jaar dus in de kast blijven en maakt plaats voor handschoenen, een schaatsmuts en een lekkere sjaal. Het Holiday Inn heeft drie vaste pakketen ontwikkeld waar de klanten uit kunnen kiezen.Aantrekkelijke prijzen met mogelijke budgetbeperkingen bieden toch prettige eindejaarsfeesten en dit ondanks de financiële wereldcrisis.
Voor een cocktail party betaalt men 30 per persoon, voor een minimale deelname van 10 personen. Men kan hiervoor 2 uur schaatsen en genieten van een Ice Mojito, champagne en twee glazen frisdrank en koude en warme hapjes.
Een lunch arrangement in Winter Wonderland kost 50 voor een Scandinavische schotel met op verschillende wijze bereiden soorten vis,inclusief aperitief, dranken, dessert, koffie en thee.
Dinerenkan vanaf 75 per persoon. Ice Mojito, koud en warm Scandinavisch buffet, twee frisdranken, een halve fles huiswijn, mini patisserie dessertbuffet, koffie en thee inbegrepen. Minimale deelname is hiervoor 30 personen.
Winter Wonderland kan men ook exclusief afhuren voor een capaciteit tot 100 personen. In ieder pakket is overigens het huren van de schaatsen inbegrepen. RVH.
Holiday Inn Brussels Airport - Holidaystraat 7 -1831 Diegem
Dornbracht Elemental Spa is een ongebruikelijk armaturenconcept waarbij lichamelijkheid en waterbeleving centraal staan. De producten vormen een hedendaagse interpretatie van elementaire watervoorzieningen. Ze zijn meer dan alleen gebruiksvoorwerpen, en bieden vele toepassingsmogelijkheden bij de badkamerplanning. Elemental Spa omvat zes producten met individuele namen.
Bijzonder en buitengewon is ITA, een eenhendel wandmengkrkaan van chroom met vrije uitloop. Het water stroomt oorspronkelijk als uit een bron uit de kraan, de verschijningsvorm van het gebruikelijke product is opgeheven. De vormgeving is helder en heeft een kubusvormige uitstraling. De bediening en het gebruik van ITA geschieden nagenoeg synchroom, omdat de bedieningshendel zich direct onder de kraan bevindt. Met ITA kunnen meerdere watervoorzieningen worden gepland, bovendien staat ITA voor een bron van reiniging en verkwikking, niet beperkt tot bepaalde toepassingebieden en daarom uiterst flexibel inzetbaar. RVH.