Duinkerke en de kust van Frans-Vlaanderen klaar voor nieuw toeristisch seizoen
Met een nieuw logo, een nieuwe website, een nieuwe huisstijl en vooral met een nieuwe dynamiek trekt de regio Duinkerke en de kust van Frans-Vlaanderen (Dunkerque - Dunes de Flandre) een nieuw toeristisch seizoen op gang. Het is een unieke dichtbij huis bestemming, vibrerend in elk seizoen, gezond dankzij de jodiumrijke lucht, charmant door zijn gastvrije bevolking. Dunkerque est dingue de toi zeggen ze daar tegen de bezoekers, hetgeen zoveel betekent als Duinkerke is gek op jou.
Om een idee te krijgen van wat er bij onze dichte Franse buren te beleven valt, moet je maar even surfen naarwww.lesdunesdeflandre.fr waarop je maar liefst 100 verschillende activiteiten kan reserveren. Het systeem ging online op 27 maart en het aanbod bestaat uit de meest diverse activiteiten voor jong en oud. Er zijn verschillende formules zoals Loisirs dun jour waarbij je kiest uit paardrijden, windsurfen, pedalo, catamaran, enz. Helemaal anders is de formule expression artistique voor liefhebbers van plastische kunsten, dans, muziek, theater, informatica, fotografie.
Het ontspanning- en actieterrein van Duinkerke en de kust van Frans-Vlaanderen omvat 15 km zandstrand, 700 hectare beschermd duingebied en ontelbare leuke, rustige hoekjes in volle natuur die uitnodigen tot wandelen of tot het beoefenen van de meest verscheiden sporten. Dit is een aantrekkelijke familiebestemming, ideaal voor een daguitstap of voor een break van enkele dagen.
Als je het toeristische seizoen in Duinkerke en de kust van Frans-Vlaanderenop een originele manier wil beleven, kan je een strandcabine huren. Dat betekent genieten op het strand, met uitzicht op zee en met de mogelijkheid een zomer lang tal van activiteiten te proberen. De huurperiode van zon cabine loopt van 3 april tot 12 september. De huurprijs voor een dag bedraagt 20 per dag, 90 per week, 325 per maand ( 650 in juli en augustus).
Informatie :
Office de Tourisme de Dunkerque Dunes de Flandre, Place de centenaire,
Lu en Côte dOr verenigen hun expertise en lanceren de allereerste chocoladekoekjes die de unieke smaak van LU koekjes combineren met alle intensiteit van Côte dOr chocolade.
Het gamma Intense zal alle wensen van liefhebbers van chocoladekoekjes vervullen. Dit kan zowel na het middag- of avondeten, als tijdens de koffiepauze of gewoon tussendoor onder vrienden.
Biscuit Intense verenigt Mignonnette en Petit Beurre, de ideale partners voor mooie en gezellige momenten in gezelschap. De intense smaak van de Mignonnette, in pure of in melkchocolade, bedekt met hazelnootstukjes, wordt subliem gecombineerd met het knapperige van Petit Beurre. Twee unieke smaken die groot en klein zullen verleiden.
Fine & Intense zijn uiterst fijne wafeltjes die krokantheid combineren met een intense chocoladesmaak. Lu en Côte dOr herdefiniëren de standaard van geraffineerde koekjes met een gastronomische creatie die een unieke en verfijnde sensatie met een verrukkelijke intensiteit verenigt. De lichte en smaakvolle wafeltjes van Fine en Intense nodigen zowel vrienden als familieleden tot gezellig samenzijn uit. Deze chocoladewafeltjes, met pure chcolade, of met pure chocolade en stukjes sinaasappelzest, zullen elke liefhebber een moment van ware extase en intensiteit bezorgen. RVH.
De lente is weer begonnen. Net zoals in Bourgondië verschijnen nu ook in de Beaujolaisstreek overal wegwijzers om de 140 km lange, nieuwe Beaujolaiswijnroute aan te geven en af te bakenen. De route start even bezuiden Mâcon, doorkruist kriskras de 12 appellations van de Beaujolais en eindigt voor de poorten van Lyon.
Op de A6, de snelweg waar niet minder dan 70 miljoen voertuigen passeren, vraagt een verkeersbord uw aandacht voor de Beaujolais. En ja, bij helder weer ziet u in de verte dat bergachtige gebied liggen. Maak die omweg eens: het is een absolute aanrader!
Aan de voet van die bergen ligt een schitterend wijngebied dat u beslist eens moet bewonderen. Niet minder dan 150 kastelen en minstens evenveel culturele en historische afspraken vormen herkenningspunten tussen de wijngaarden en glooiingen.
De logistiek
De wegwijzers bloeien als narcissen na de sneeuw. Domeinen en sites staan opvallend goed aangegeven: niets kan u nog ontsnappen. Op de website www.beaujolais.com (rubriek oenotourisme) staat bovendien een gidssysteem klaar om naar uw gps te downloaden. RVH.
Hosgeldiniz in Istanbul : reistips naar de Europese Culturele Hoofdstad 2010
Istanbul, een mix tussen het authentieke Oosten en het moderne Westen, is meer dan ooit een favoriete reisbestemming. Nu de metropool is uitgeroepen tot Europese Culturele Hoofdstad 2010, verwacht touroperator en Turkijespecialist Corendon een recordaantal bezoekers. Met haar veelzijdigheid is Istanbul dan ook een magneet voor jong en oud. Corendon inspireert alvast met vijfmaal indrukwekkend Istanbul.
In 2004 begon Corendon met dagelijkse vluchten naar Istanbul. Het aantal bezoekers groeide explosief en vorig jaar vloog Corendon niet minder dan 23.000 passagiers op zijn Istanbul-vluchten. Met zon 17 miljoen inwoners vormt de enige stad ter wereld die op twee continenten ligt een spectaculaire smeltkroes van eeuwenoude beschavingen.
Het andere Istanbuls:
Cultureel Istanbul : Istanbul heeft een luisterrijk verleden als centrum van zowel het Byzantijnse als Ottomaanse rijk. In de lange geschiedenis van de stad hebben de bewoners en heersers hun sporen nagelaten zoals het Topkapi Paleis, de Blauwe Moskee, de Hagia Sophia, de eeuwenoude stadsmuren
Istanbul Modern Niet alleen op het vlak van architectuur, design en kunst heeft Istanbul bijzonder fraais te bieden, ook liefhebbers van muziek, opera, theater en dans vinden ruimschoots hun gading
Nachtelijk Istanbul : Geen Istanbul zonder trendy nachtleven. In de historische kern van de stad vind je overal bars, cafés, restaurants en nachtclubs. Istanbul kan zich vlotjes meten met wereldsteden als Parijs, New York of Londen. Zonder meer een leuke uitgaansbuurt is de wijk Ortaköy, een dorpje binnen Istanbul, aan de Bosporus vlak voor de brug naar Azië.
Shoppend Istanbul : Wie Istanbul zegt, zegt shopping-walhalla. Geen stad ter wereld heeft zoveel overdekte shoppingcentra binnen haar stadsgrenzen als Istanbul. Wist je trouwens dat er een shoppingcentrum gebouwd is in de vorm van Jules Vernes onderzeeboot, inclusief aquariums met exotische vissen en kleine haaien?
Aziatisch Istanbul : Istanbul ligt aan de oevers van de Bosporus, met aan de ene kant Europa en aan de andere kant Azië. Ontdek het Aziatische deel van de stad met minder bekende maar minstens even fascinerende wijken als Kadiköy, Bostanci en Harem.
Culinair Istanbul
Ook voor lekkerbekken en gastronomen is het mediterrane Turkije een reisbestemming apart. Istanbul is zonder meer een culinaire ontdekking met zijn vele visrestaurants, Turkse eethuisjes en trendy clubs. Laat je smaakpapillen verwennen met meesterlijke meze heerlijke hapjes, meestal als voorgerecht, waarmee de Turkse koks graag hun creatieve kunsten demonstreren. RVH.
Zomer 2010: Afrika groei en frequentieverhogingen naar talrijke Europese bestemmingen
Brussels Airlines, lid van de Star Alliance, verhoogt tijdens dit zomerseizoen haar capaciteit naar Afrika met ruim 20 procent. In Europa worden er 6 procent meer vluchten aangeboden. Ghana, Togo, Benin en Burkina Faso prijken voor het eerst in het Brussels Airlines netwerk. In Europa worden er talrijke frequentieverhogingen doorgevoerd zodat passagiers nog meer reismogelijkheden krijgen.
Brussels Airlines werd het voorbije winterseizoen lid van het globaal samenwerkingsverband Star Alliance en introduceerde met Miles & More ook een nieuw getrouwheidsprogramma. Deze nieuwigheden maken vliegen met Brussels Airlines nog aantrekkelijker. Het vluchtaanbod breidt immers gevoelig uit en wie vaak reist met Brussels Airlines geniet dankzij Miles & More talrijke nieuwe voordelen.
Dé grote nieuwigheid in het zomerschema van Brussels Airlines, dat deze week van start ging, is de expansie in Afrika. Vanaf 5 juli voegt Brussels Airlines vier nieuwe bestemmingen aan het Afrika netwerk toe. De Ghanese luchthaven Accra wordt vier keer per week met Brussels Airport verbonden. Lomé (Togo), Cotonou (Benin) en Ouagadougou (Burkina Faso) worden twee keer per week opgenomen in het Brussels Airlines netwerk. Brussels Airlines zal dankzij deze expansie vanaf deze zomer met haar Airbus A 330-300 vloot naar niet minder dan achttien Afrikaanse bestemmingen vliegen. Mits een overstap via Frankfurt zijn ook nog talrijke andere Afrikaanse bestemmingen bereikbaar zoals bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Nigeria, Gabon en Soedan. Cairo en Luxor prijken voor het eerst in de timetable van Brussels Airlines. RVH.
Vanaf maart 2010 biedt Sodexo enkel bio en Fairtrade bananen aan, in de meer dan 1000 restaurants waar Sodexo de catering verzorgt in België. Dit is goed voor een jaarlijks volume van 200 ton bananen of bijna 5% van de volledige Belgische markt van Fairtrade bananen. Sodexo neemt de prijsverhoging voor haar rekening zodat de consument voor dezelfde prijs een bio Fairtrade product krijgt. De bananen zijn te herkennen aan de Fairtrade-sticker op de banaan. Naast Fairtrade zijn de bananen ook bio gecertifieerd. Dit betekent dat de teelt geheel in harmonie met de natuur verloopt, zonder gebruik van kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen. Aan de kwaliteit en vertrouwde smaak verandert er niets, maar de samenwerking is van uiterst belang voor de producenten in Peru en Ecuador die de bananen voor Sodexo leveren.
Eind 2009 lanceerde Sodexo haar Better Tomorrow Plan. Met dit plan rond duurzaam ondernemen wil Sodexo de toekomst van de volgende generaties garanderen door een evenwicht te vinden tussen sociale en economische aspecten enerzijds en het milieu anderzijds. Het plan is opgevat rond drie pijlers: een eerste project rond voeding, gezondheid en welzijn, een tweede in het kader van de ontwikkeling van lokale gemeenschappen en een derde rond het milieu.
De Benelux beslissing van Sodexo betekent dat er in België jaarlijks 200 ton en in Nederland 400 ton bananen met het keurmerk zullen verkocht worden. Vorig jaar was dat samen slechts 12 ton, wat neerkomt op een verhoging van maar liefst 50 maal op jaarbasis voor Sodexo in België en Nederland. Voor de bananenboeren in Peru en Ecuador betekent dit zekerheid van een inkomen maar ook een extra Fairtrade-premie voor de meest noodzakelijke gemeenschappelijke behoeften, bv. gezondheid, scholing en productieve investeringen.
Voor Michel Croisé, CEO van Sodexo, is het Better Tomorrow Plan een absolute prioriteit in 2010. Overal waar het mogelijk is, waar het beter is voor de natuur en de mensen, moeten wij ons aanbod van producten en diensten aanpassen. Sodexo werkt ook aan programmas rond vis, fruit, afvalbeheer. RVH.
Jij supportert, Devos Lemmens sponsort! Zo ziet de sauzenspecialist de zomer van 2010. Met grand slams, wielerklassiekers en het WK Voetbal, staat er deze zomer heel wat lekkers op het Devos Lemmens BBQ-sportmenu. Ideaal om vrienden uit te nodigen voor een gezellige barbecueavond, inclusief de gesmaakte sauzen van Devos Lemmens natuurlijk.
Niets gaat boven een zomerse barbecueavond onder vrienden. Of toch Wat dacht je van een all-in barbecue voor tien, zonder zelf de kippenbouten te moeten omdraaien? en met een spannende sportwedstrijd als aperitief of dessert? Dat is de inzet van de barbecuewedstrijd die Devos Lemmens deze zomer uitschrijft.
Deelnemen is simpel. surf naar www.dl.be, kies je favoriete tv-sportwedstrijd uit de Devos Lemmens-sportkalender, beantwoord de wedstrijdvragen en waag je kans. Per sportevenement van 11 april tot 25 juli zijn er telkens twee winnaars, goed voor heel wat kansen op een all-inbarbecue voor jou en tien vrienden. en als je gewonnen hebt, zal je het geweten hebben! De barbecuedelegatie van Devos Lemmens trakteert je dan ook royaal: de barbecuechef verrast met lekkere gerechten, de hostess waakt erover dat er geen groenten of sausjes op tafel ontbreken. Ook van je gekozen sportwedstrijd moet je geen spannende seconde missen dankzij het grote scherm. Op een smakelijke sportzomer! RVH.
In het hart van de hoogvlakten van de Rioja Alta, de meest prestigieuze wijnregio in Spanje, is Georges Neefs dit nobele etiket gaan selecteren dat vanaf nu deel uitmaakt van de Pléiade Grands Crus des Brasseries Georges. De witte en rode wijnen Marqués de Cáceres hebben alle kwaliteiten in zich om volop te worden geapprecieerd in de mooie XL glazen van de Brasseries :prestige en faam, en ook karakter !
Georges Neefs trok erop uit voor een reis vol passie naar de beste wijngebieden : in Sologne met Henry Marionnet in de lente van 2008, in Corsica met de befaamde Clos Poggiale van de familie Skalli in de herfst van 2008, de zomer van 2009 in de Camargue met zielsverwant Paul Vrancken in zijn grandioze Domaine de Listel, in de herfst van 2009 met de al even indrukwekkende Domaine Galetis, eigendom van nog een Belg, Pierre Degroote, in de Languedoc.
Om in de lente van 2010 ten slotte te belanden bij Cristina Forner, die aan het hoofd staat van het best verkopende Spaanse wijnmerk ter wereld. Het resultaat van de reizen zijn schitterende wijnen die Georges Neefs met zijn gasten in zijn Brasseries wil delen, door ze te schenken in de nu al beroemde XL glazen met aan de voet ervan de bekende etiketten met een woordje uitleg.« De XL wijnen, ze hebben mijn hart gestolen, ze zijn de vrucht van ontmoetingen, ze komen voort uit de passie van wijnbouwers die ze graag met ons delen, uit hun talent ook. En dan moet ik natuurlijk ook de sublieme landschappen vermelden die wel schitterende wijnen moéten opleveren. U kunt ze daarenboven proeven tegen redelijke prijzen, het cadeau van de Pléiade en voor mij een absolute voorwaarde ! »,vertelt Georges Neefs ons.
Tijdens het regime van dictator Franco, installeert de familie Forner zich in de streek van Bordeaux. Deze wijnhandelaars, afkomstig uit Valencia, worden er eigenaar van een grand Cru Classé, de Château Camensac, en van een Cru bourgeois Supérieur, de Château Larose Trintaudon. Op het einde van de jaren 60 laat Enrique Forner zijn oog vallen op de Rioja Alta, het beste wijngebied om zijn wijnhuis in onder te brengen.
De wijnen Marqués de Cáceres zijn vaandeldragers van de Rioja, de oudste DOCa in Spanje, en dé referentie voor de grote Spaanse wijnen in ongeveer 120 landen. Respect voor de streek, een pioniersmentaliteit en de belofte dat kwaliteit wordt geboden, dat zijn de drie pijlers waarop het succes van Marqués de Cáceres berust. Een uitzonderlijke wijnstreek die uit 500 kleine eigendommen bestaat, in gebieden van de Rioja Alta waar sinds oudsher wijn wordt verbouwd. Om een gepersonaliseerd resultaat te bekomen, verkiestMarqués de Cáceres om het fruit volledig tot zijn recht te laten komen door het kortere tijd in nieuwere vaten te laten rijpen, en daarmee is het wijnhuis heel innoverend tegenover de lokale traditionele methodes. De Bodega was ook pionier in het uitgebreide gebruik van Franse eik van hoge kwaliteit.
Het fruitige karakter en de frisheid, de finesse vol aroma in combinatie met het uitgesproken karakter van de wijnen Marqués de Cáceres bekoren de fijnproever.
www.marquesdecaceres.com
Les Brasseries GeorgesWinston Churchilllaan 259,1180 Brussel
Alle dagen van het jaar geopend, met inbegrip van zon- en feestdagen. Non stop service van 11.30 uur tot 24.30 uur op weekdagen, tijdens het weekend tot 01.00 uur s ochtends.
Brussels Airlines start samenwerking met United Airlines
Vanaf zes april kan Brussels Airlines dankzij een nieuwe samenwerking met Star Alliance lid United Airlines dagelijkse vluchten aanbieden naar Washington en Chicago. Vanuit beide luchthavens kan doorgereisd worden naar tientallen andere bestemmingen in de Verenigde Staten. United kan dankzij de samenwerking met Brussels Airlines ook talrijke nieuwe bestemmingen in Europa en Afrika in haar netwerk opnemen.
Brussels Airlines passagiers kunnen vanaf zes april naar tientallen nieuwe bestemmingen in de Verenigde Staten reizen dankzij een nieuw codeshare partnership met United Airlines. De dagelijkse lijnvlucht naar Washington en de nieuwe dagelijkse service naar Chicago OHare, die de voorbije maandag van start ging, worden vanaf zes april ook aangeboden door Brussels Airlines.
De samenwerking tussen Brussels Airlines en United Airlines beperkt zich evenwel niet tot de directe transatlantische routes. Mits een overstap in Chicago of Washington kunnen Brussels Airlines klanten ook doorreizen naar ondermeer Boston, Denver, Dallas FW, Austin, Cleveland, Las Vegas, Los Angeles, Portland, Tampa, Houston en tientallen andere bestemmingen in de Verenigde Staten. Ook al deze bestemmingen worden voortaan in codeshare en dus met SN vluchtnummers aangeboden door Brussels Airlines.
Passagiers van United kunnen voortaan via Brussels Airport met Brussels Airlines vlot talrijke bestemmingen in Europa en Afrika bereiken. De vluchtcode UA van United zal vanaf zes april geleidelijk aan, aan talrijke Brussels Airlines vluchten worden toegevoegd. In totaal breidt United zo haar aanbod met 24 Europese en 12 Afrikaanse bestemmingen van Brussels Airlines uit. RVH.
PIERRE & VACANCES - CENTER PARCS GROUP HEEFT VOORNEMEN PARTNERSHIP MET ALBRON EN ELIOR TE SLUITEN VOOR HORECA EN RETAIL FOOD FORMULES VAN CENTER PARCS EN SUNPARKS
De Pierre & Vacances - Center Parcs Group - Europees marktleider in vakanties dichtbij huis - heeft het voornemen partnerships aan te gaan voor de Horeca- en Retail food-formules van Center Parcs en Sunparks. Deze voorgenomen samenwerking is onderdeel van de missie gasten unieke ervaringen te bieden door een verrijking en verdieping van het bestaande full service-concept. Voor de Nederlandse en Belgische parken van Center Parcs en Sunparks wil zij de krachten bundelen met Albron, de grootste onafhankelijke cateraar van Nederland.
Voor Frankrijk en Duitsland heeft zij de intentie een partnership te sluiten met cateringspecialist Elior. De voorgenomen samenwerking gaat vergezeld van een forse investering door deze twee partners van zon 38 miljoen in Horeca- en Retail food-formules ontwikkeld voor Center Parcs Europe.
Albron en Elior zijn de aangewezen partners om de restauratieve voorzieningen in de parken in nauwe samenwerking met het management van Center Parcs Europe te verrijken met nieuwe eigentijdse concepten. Door hun jarenlange ervaring in Horeca- en in Retail food beschikken deze partijen over het vermogen om het bestaande aanbod te versterken met nieuwe (internationale) formules en voorstellen voor verbeteringen. Het beoogde partnership met Albron omvat in totaal 81 outlets in de Nederlandse en 26 in de Belgische parken. De samenwerking met Elior behelst 41 outlets in Duitsland en 36 in Frankrijk. Als gevolg van de overeenkomst treden ongeveer 1800 medewerkers in dienst van Albron en ongeveer 1000 personen bij Elior. Center Parcs Europe heeft inmiddels in de diverse landen de medezeggenschapsprocedures gestart en verwacht voor de zomer in de Nederlandse parken te gaan samenwerken met Albron. De parken van Center Parcs in België volgen naar verwachting in het najaar, terwijl de parken van Sunparks in België voor 2011 op de planning staan. De voorgenomen samenwerking met Elior in de parken in Duitsland en Frankrijk staat voor juni 2010 op het programma.
De partnerships onderstrepen de ambitieuze ontwikkelingsstrategie van Center Parcs Europe. Met twee complementaire en elkaar versterkende merken -Center Parcs en Sunparks - is Center Parcs Europe leidend in de Europese markt voor korte vakanties. In de komende jaren staan talrijke projecten op stapel. Zo opent in mei 2010 Le Domaine des Trois Forêts - het vierde park van Center Parcs in Frankrijk - in de bosrijke omgeving van Moselle-Lorraine zijn deuren. Een vijfde park in de regio Isère (bij Lyon) staat in 2013 op het programma. In Duitsland oriënteert Center Parcs Europe zich op de ontwikkeling van twee nieuwe parken;Sunparks in Bostalsee (Saarland) en van Center Parcs in Allgau (Baden-Württemberg). RVH.
Pittig nieuwtje: multifunctionele ontpitter van Cuisipro
Ontpit kersen en olijven in een handomdraai dankzij slim systeem. Om straks volop te genieten van dat heerlijke zomergevoel, heeft Cuisipro een pittige nieuwigheid ontwikkeld: een multifunctionele knijper waarmee je in één beweging de pitten uit kersen of olijven haalt. Klaar om je kids te verrassen met een verleidelijk kommetje kersen? Of je vrienden te trakteren op zomerse olijventapas? Hou de ontpitter al maar in de aanslag!
De nieuwe Cuisipro is een slimme keukenhulp. In één vloeiende beweging schep je olijven of kersen op en ontpit je ze. Het schepje vooraan zorgt er ook voor dat sap wordt opgevangen en dat je werkblad proper blijft. Binnenin de ontpitter zit een siliconen cupje met ribbels. Zo glijdt de vrucht niet weg bij het ontpitten én is ze tegelijk beschermd tegen kneuzingen.
Cuisipro ontwikkelde de ontpitter ook zo dat hij ergonomisch in de hand ligt en dat je hem makkelijk kan opbergen beide zijden tegen elkaar duwen, vastzetten en klaar!
Na een strenge en koude winter is eindelijk het voorjaar weer in aantocht. Veel mensen kijken dan ook reikhalzend uit naar het moment dat ze op het terras, in de tuin of in het bos weer heerlijk kunnen genieten van de lentezon. Een goede verzorging en bescherming zijn daarbij uiteraard erg belangrijk. Dat is mogelijk met het uitgebreide assortiment producten van Kruidvat.
Of het nu gaat om de verzorging van ons lichaam, haarstyling of zonnecosmetica, Kruidvat heeft voor elk wat wils. Ook in de komende lente en zomer biedt Kruidvat haar klanten weer volop keuze uit een gevarieerd aanbod van hoogwaardige producten tegen de bekende lage Kruidvatprijzen, Steeds verrassend, altijd voordelig. RVH.
Verfraai je meubels, terras en tuinhuis met aangepaste producten. De lente nadert. En dat betekent dat we straks weer buiten kunnen leven. Helaas wordt ons enthousiasme al snel getemperd wanneer we neerploffen in een afgeschoten ligstoel, op een grijs geworden terras dat uitzicht biedt op een vaal tuinhuis. Want onder invloed van zon, regen en wind verliest hout zijn oorspronkelijke kleur om een troosteloos grijs te onthullen.
Je tuinmeubilair wil verwend worden. Meubels in tropisch hout zijn een droom voor wie van natuurlijke tinten houdt, maar zonder onderhoud verliest het hout al snel zijn oorspronkelijke kleur. De Olie tuinmeubilair van V33 werd speciaal ontwikkeld voor houten tuinmeubilair: ligstoelen, stoelen, tafels, banken, enz. deze waterdichte olie dringt tot diep in het hout binnen om het te verzadigen.
Dankzij de hoge concentratie aan anti-uv-bestanddelen beschermt de duurzame Olie Extreme Levensduurtuinmeubilair de meubels tegen de zon en voorkomt zo dat het hout grijs wordt. Deze olie is bijzonder rijk aan tungolie, de sterkste natuurlijke olie voor buiten, en maakt zo het hout ondoordringbaar voor water en vocht. Dankzij de was waarmee de olie werd verrijkt, is het hout ook prima opgewassen tegen vlekken en vet. Omdat de olie microporeus is, kan het hout bovendien ademen.
Niemand zal betwisten dat een tuinhuis uiterst praktisch is en heel wat extra opbergruimte biedt. Maar is een tuinhuis ook mooi om naar te kijken? Een gepaste bescherming is dus essentieel, hiervoor heb je een ruime keuze aan mogelijkheden. V33 stelt twee lazuren voor die speciaal werden ontwikkeld voor tuinhuizen, je hoeft enkel nog te kiezen tussen natuurlijke tinten en trendy kleuren!
Een terras vormt de overgang tussen woning en tuin. Hout biedt bovendien talloze voordelen: een natuurlijke en ongedwongen aanblik die past bij vele stijlen, een aangenaam materiaal dat zich gemakkelijk laat bewerken en duurzaam is.Maar om er met volle teugen van te kunnen genieten, moet je toch een basisregel naleven: het onderhoud. Voor het onderhoud van terrassen, vlonders of het hout rond een zwembad stelt V33 de Olie Terras voor. Deze olie met haar marineformule werd speciaal ontwikkeld voor de optimale bescherming van horizontaal buitenhout dat aan water wordt blootgesteld, zonder de natuurlijke aanblik ervan te veranderen. Ze voedt het hout door de vezels te beschermen, en verfraait ze je terras of vlonders met een gelijkmatige tint. RVH.
Enkele pittige selecties uit de kindercollectie zomer 2010. Topper is een aansluitende blouse met vichyruitjes voor 7,00, in de winkel vanaf begin april, mooi in combinatie met trendy korte ballonbroek voor 8,00, canvas veterschoenen voor 3,00 en Trilby-strohoedje voor 3,00.(illustratie 1).
Lief gestreept longshirt met "opa"-kraagje voor 9,00, in de winkel vanaf eind maart, met gekleurde broek in keperstof voor 8,00 en stoere canvas sneakers voor 5,00.
Schattig jurkje met strik en denim vest voor 12,00, in de winkel vanaf eind april, met eenvoudige ballerina's voor 3,50.
Kies je een geruit jurkje met asymmetrisch geknoopte onderzijde voor 9,00, in de winkel vanaf eind maart met legging in washed denim voor 5,00. Juweelsandaaltjes voor 5,00 en retro plastic zonnebril, voor 1,50. (illustratie 2). RVH.
PIERRE & VACANCES STELT HAAR NIEUWE COLLECTIE VOOR
De collectie Pierre & Vacances omvat reeds een volledig en uniek aanbod op de vakantiemarkt, maar dat belet het merk niet om zich verder te ontwikkelen en te diversifiëren. Resultaat: nieuwe bestemmingen, nieuwe verblijfsformules en een scala aan hypertrendy activiteiten.
Pierre & Vacances herontdekt het concept vakantie En pakt uit met een gloednieuwe collectie op maat gemaakte vakanties, resorts en premium, die nog beter inspelen op de nieuwe verwachtingen en levensstijl van haar klanten.
Pierre & Vacances is van oudsher de ideale bondgenoot bij het smeden van vakantieplannen. Net omdat elk gezin, elke klant precies weet hoe zijn droomvakantie eruitziet, biedt Pierre & Vacances formules aan die als gegoten zitten.
De 2 nieuwe labels, resorts en premium, alsook de voortdurende ontwikkeling van het merk Pierre & Vacances bevestigen de wil van de groep om gelijke tred te houden met de nieuwe revolutie in vakantieland. Het concept vakanties op maat staat gegrift in de filosofie van Pierre & Vacances, en krijgt pas volle betekenis in 2010.
Op het menu voor de zomer 2010 prijken zeven nieuwe residenties, namelijk een jodiumkuur in Audierne en Pornichet, een zonnekuur in Nice, Port-Barcarès en tevens in Italië op volgende bestemmingen: Toscane en Isola dElba. De rode draad bij Pierre & Vacances is en blijft het respect voor de natuur en zin voor esthetiek. Het concept van Pierre & Vacances: vakanties even mooi binnenin als buiten uit.
Pierre & Vacances Premium: deze nieuwe collectie omvat Résidences MGM en een selectie van de mooiste residenties van Pierre & Vacances. Het superieur gamma van Pierre & Vacances: uw garantie op een vakantie waar welzijn en bevoorrechte hotelservices centraal staan. Uitzonderlijke locaties die een uniek aanbod vormen in het teken van pure ontspanning en waar genot. Premium: uw garantie voor authenticiteit, elegantie en emoties. RVH.
Rechtschapen liefhebbers van het heerlijk kopje koffie kunnen nu een intens moment van ontdekking beleven. Vanaf 10 maart lanceert Douwe Egberts haar limited edition Douwe Egberts Nieuwe Oogst. Hun meester-brander wijdde al zijn passie aan de rijke smaak van versgeplukte koffiebonen.
Omdat enkel die versheid een hemelse smaaksensatie kan oproepen: rijk, vol en licht fruitig! Beeldt u zich eens even verre uitgestrekte koffieplantages in een koffieboon wordt zo vers mogelijk geplukt, en daarna zo snel mogelijk gebrand, gemalen en verpakt. Douwe Egberts heeft dit idee samengebracht in een vernieuwend pakje koffie om zo een unieke koffie-ervaring te creëren: de Douwe Egberts Nieuwe Oogst, een ontdekking van authentieke smaken.
Wees er op tijd bij, want deze limited edition wordt maar tijdens een korte periode per jaar geproduceerd. Deze beperkte voorraad kan dus in enkele dagen tijd volledig uitgeput zijn! Een unieke koffie-ervaring want elk kopje Douwe Egberts Nieuwe Oogst dompelt u onder in een volledig nieuwe smaaksensatie. Een verrijking die zich ontplooit tot een unieke koffie-ervaring.
Etienne Moernaut, meester-koffiebrander van Douwe Egberts sinds 1973, beschouwt Douwe Egberts Nieuwe Oogst als één van zijn favorieten: Koffie is een natuurproduct. De smaak varieert naargelang het seizoen, de origine van de bonen, de temperatuur, de vochtigheid We wisten dan ook niet precies hoe de Nieuwe Oogst exact zou smaken. Maar ik ben heel tevreden over het resultaat. Het is een heel rijke koffie met een volle en licht fruitige smaak; zoals ik verwacht had. Overheerlijk.
Douwe Egberts selecteerde voor Nieuwe Oogst een hoogwaardige Arabica-boon uit Columbia die geroemd is om zijn uitzonderlijke volle en rijke smaak. RVH.
Met de opening van het nieuwe toeristische seizoen bewijst deze mooie badstad dat ze niet voor niets the place to be is. Zeker als je van gastronomie, kunst, natuur en winkelen houdt.
Enkele nieuwe brochures geven de potentiële toerist inzage in het globale aanbod van de badstad en belichten tot dusver onbekende of ondergewaardeerde facetten van Knokke-Heist. De brochure overnachten in biedt een compleet overzicht van alle logiesmogelijkheden in hotels, B&B en campings maar evenzeer van alle agentschappen die meer dan 2000 verhuurmogelijkheden aanbieden.
MICE in presenteert de vergadermogelijkheden en accommodaties waar men naast meetings ook sessies voor teambuilding kan organiseren evenals de mogelijkheden voor residentiële seminaries. Wandelen in geeft per seizoen een overzicht van de wandelkalender die de natuurliefhebbers ongetwijfeld zal aanspreken, terwijl er naast de groepswandelingen vanzelfsprekend ook diverse individuele mogelijkheden voor het grijpen liggen.
Toprestaurants in de Zwinregio is een nieuwe brochure die de fijnproever alle mogelijkheden in de Zwinregio voorschotelt. Hierin komen alle sterrenrestaurants aan bod, maar ook de restaurants uit de regio die in de GaultMillau minimaal 13 punten verzamelden.
Dagtrips in geeft een aantal suggesties voor groepen die naargelang de specifieke behoeften ook kunnen worden aangepast.
Belangstellenden kunnen bij de toeristische dienst terecht, hetzij telefonisch op het nummer 050-630 380 hetzij per mail: toerisme@knokke-heist.be
Tartare Special: zoeter, smeuïger en met echte stukjes ajuin
Nieuwe tartaarsaus van Devos Lemmens in handige squeeze verpakking
Een tartaarsaus zoals je enkel in de frituur vindt: heerlijk op frietjes, calamares of fish sticks. Dat moet de nieuwe Tartare Special van Devos Lemmens zijn!
Met zijn zoetere en smeuïge textuur valt hij ongetwijfeld in de smaak bij menig sausliefhebber. Bovendien bevat de Tartare Special ook echte stukjes ajuin, net zoals de Special-sauzen in de frituur. Extra leuk is de handige squeeze verpakking (300 ml) die perfect in ieders koelkast past. De Tartare Special is vanaf begin april te verkrijgen in alle grootwarenhuizen.
Voortaan moet je niet meer naar de frituur om die typische, romige tartaar te proeven, maar haal je hem gewoon in huis. In tegenstelling tot de traditionele tartaar, die heerlijk is bij zalm, scampi of langoustines, is de Tartare Special op zijn best bij gefrituurde gerechten zoals fish sticks, calamares en uiteraard frietjes.
Dit komt onder meer door de textuur van de saus die smeuïger is dan de traditionele versie.
De traditionele tartaar van Devos Lemmens wordt verkocht in een glazen sauspot, de nieuwe Tartare Special wordt uitgebracht in een handige squeeze verpakking. De speelse knijpfles is niet alleen handig en leuk, maar ook uiterst hygiënisch.
Hiermee vult de Tartare Special het bestaande squeeze gamma van Devos Lemmens aan: Cocktail Light, Argentina Grill, Pita, Brasil en Diablo. Speciaal voor het BBQ-seizoen zullen hier binnenkort nog twee nieuwe sauzen aan toegevoegd worden.
De nieuwe Tartare Special (300 ml) is vanaf begin april verkrijgbaar in alle grootwarenhuizen met een richtprijs van 2,09 euro. RVH.
6de Week van de Diëtist 29 maart tot 2 april 2010
Onmisbare groenten
Vraag vrijblijvend voedingsadvies aan een diëtist in je buurt
Iedereen is zich bewust van het belang van gezonde voeding en beweging. Er worden dagelijks 5 porties groenten en fruit aanbevolen. Maar wat dit nu precies inhoudt en waarom het zo belangrijk is, blijkt voor velen minder duidelijk. Toch doet men niet zo snel een beroep op deskundig advies. De Week van de Diëtist is dé ideale gelegenheid om vrijblijvend kennis te maken met de werkwijze van de professionele voedingsdeskundige.
Van 29 maart tot 2 april 2010 kan je terecht bij een diëtist in je buurt voor vakkundig advies. Hij of zij legt je tijdens een kennismakingsgesprek uit wat gezonde voeding precies inhoudt (na afspraak, gedurende 15 min).Daarnaast wordt ook besproken hoe belangrijk groenten zijn in de dagelijkse voeding, en welke portie en positieve eigenschappen ze hebben.De inmiddels zesde editie van de Week van de Diëtist heeft als thema Onmisbare groenten!
Week van de Diëtist 2010: 29 maart tot 2 april
Van 29 maart tot 2 april zetten maar liefst 200 deelnemende diëtisten hun deuren open voor alle geïnteresseerden. De Week van de Diëtist is de ideale gelegenheid om vrijblijvend kennis te maken met de manier van werken van de diëtist dit gedurende 15min. na afspraak.
De lijst van de deelnemende diëtisten/ voedingsdeskundigen vind je weldra terug op de website www.dietistenvereniging.be. Neem contact op met een diëtist uit jouw buurt en maak een afspraak tijdens de week van 29 maart tot en met 2 april 2010. RVH.
NU EXCLUSIEF BIJ "VILLE IN ITALIA": "LUXURY VILLAS"
"Ville in Italia", gevestigd in Florence, is een van de grootste professionele verhuurders van vakantievilla's met net dat tikkeltje meer in Italië.
Alle luxueuze huurvilla's in het aanbod "Luxury villas" zijn gelegen in bijzonder betoverende en rustige panorama's. Bovendien zijn ze uitgerust met een zwembad, tuin, terras of toegang tot de zee en andere zalige geneugten.
"Ville in Italia" biedt meer dan 500 vakantieverblijven met extra charme aan (villa's of luxeappartementen) voor een vakantie "op z'n Italiaans". De ideale uitvalsbasis dus om de onuitputtelijke rijkdommen te ontdekken (of herontdekken) van Toscane of Umbrië, Venetië of Ligurië, Sorrento, Positano en de Amalfitaanse kust, Sicilië of Latium, Apulië of Sardinië, het Gardameer, en hoe zouden we het kunnen vergeten, Rome natuurlijk.
Een ontspannende vakantie in landschappen met een eeuwige schoonheid is enkel mogelijk in de rustige zekerheid van een perfect voorbereide en zorgeloze locatie. Het programma "VILLA'S AAN ZEE" is een exclusiviteit van "Ville In Italia": al deze villa's hebben toegang tot de zee, te voet en soms zelfs zonder van de eigendom af te komen. Maar ook de meeste andere verblijven van "Ville In Italia" aan de kust bieden een prachtig zicht op zee.
De categorie "APPARTEMENTEN" biedt hoge standing, comfort en afwerking in de historische centra van die kunststeden die men minstens één keer in zijn leven moet gezien hebben! Of aan zee om uit te rusten van zoveel geschiedenis en cultuur.
"VILLA'S VOOR GEZINNEN": steeds meer bevriende gezinnen trekken er samen met alle kinderen op uit voor een gezellige vakantie onder vrienden. Deze ruime villa's, aan zee of op het platteland, zijn zorgvuldig uitgekozen en liggen in het hartje van de weelderige Italiaanse natuur met een diversiteit die een ruime keuze biedt. RVH.