Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oneworld airlines

    oneworld luchtvaartmaatschappijen verhuizen in Stockholm naar Terminal 5

     

     

     

    De bij oneworld aangesloten luchtvaartmaatschappijen die van en naar de luchthaven van Stockholm (Arlanda) vliegen, verplaatsen op 24 november a.s. hun activiteiten naar de onlangs verbeterde en ruimere Terminal 5.

     

    Vier van de alliantieleden (British Airways, Finnair, Iberia en Malév Hungarian Airlines) vliegen op Stockholm. Samen hebben ze een 20-tal vluchten per dag. De vier carriers verhuizen tegelijkertijd naar het nieuwe gebouw. Momenteel zijn ze nog gehuisvest in Terminal 2. De vier betrokken oneworld carriers zullen een ticket desk en self-service check-in kiosken delen.

     

    De premium passagiers (Business Class reizigers en alle Emerald Sapphire kaarthouders van eender welk oneworld frequent flyer programma) krijgen toegang tot een grotere en betere gemeenschappelijke lounge met gratis wifi-toegang voor laptopgebruikers. Bovendien kunnen deze passagiers aan de veiligheidscontrole gebruikmaken van de snelle ‘priority lane’.

     

    British Airways vliegt zes keer per dag van Stockholm naar Londen Heathrow, Finnair negen keer naar Helsinki, Iberia dagelijks naar Madrid en Malév tweemaal per dag naar Boedapest. Deze vluchten bieden vlotte verbindingen naar ruim 700 andere bestemmingen wereldwijd via de netwerken van deze vier carriers en de andere oneworld partners.

     

    Het is al het vierde terminalverhuisproject, dat dit jaar door de oneworld carriers wordt ondernomen.

     

    Het grootste hiervan – en tot op heden oneworld’s grootste van dergelijke projecten wereldwijd – werd op Londen Heathrow afgerond. Toen verhuisden alle Qantas-activiteiten en de British Airways-vluchten naar Bangkok, Singapore en Sydney van Terminal 4 naar Terminal 3. Het project groepeert de activiteiten van de acht oneworld maatschappijen op Londen Heathrow in slechts twee passagiersterminals in plaats van vijf. Hierdoor zullen de overstappen op oneworld’s belangrijkste Europese hub een stuk vlotter verlopen.

     

    Eerder dit jaar brachten oneworld leden hun activiteiten al samen in twee andere Europese alliantiehubs, nl. Barcelona en Helsinki.

     

    oneworld overkoepelt een aantal van de grootste en beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas en Royal Jordanian. Daarbij komen nog een 20-tal dochtermaatschappijen zoals American Eagle, Dragonair, LAN Argentina, LAN Ecuador en LAN Peru. Mexicana en haar dochters Click Mexicana en MexicanaLink worden op 10 november 2009 lid van de alliantie. In 2010 treedt ook de Russische luchtvaartmaatschappij S7 toe.

     

    Samen vliegen deze luchtvaartmaatschappijen naar ca. 750 luchthavens in bijna 150 landen en voeren ze dagelijks, met hun vloot van bijna 2500 vliegtuigen, meer dan 8500 vluchten uit. Ze bieden hun premium klanten ruim 550 luchthavenlounges en vervoeren jaarlijks ruim 330 miljoen passagiers. 

     

    oneworld is de enige luchtvaartalliantie die leden uit Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Australië verenigt.

    www.oneworld.com

     

     

    15-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    13-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcadeautjes Norfolkline

     

    De mooiste kerstcadeautjes met NORFOLKLINE

     

     

     

    Voor je het weet is het alweer Kerst en Eindejaar, de tijd dat we graag cadeautjes geven en krijgen. Familie en vrienden gelukkig maken met een kerstgeschenk is evenwel niet evident want ieder jaar is er de vraag: wat moet ik nu weer kopen? Voor de feestdagen van dit jaar biedt ferrymaatschappij Norfolkline de oplossing.

     

    Die oplossing ligt aan de andere kant van Het Kanaal. In Dover en in de dorpen en stadjes die van daaruit makkelijk te bereiken zijn, vind je in de winkels een gans ander assortiment artikelen dan in eigen land. Even bijzonder als de Engelsen zijn de dingen die ze verkopen, ongewoon, verrassend, hebbedingetjes, artikels waarvan je niet eens wist dat ze bestaan. Je kan er familie en vrienden mee verrassen en je vindt er altijd wel datgene wat bij deze of die persoon past. Kuierend door de straten van Canterbury, Ashford, Hastings en talloze andere stadjes ontdek je knusse winkels en aardige shops, volgestouwd met bijna voor de hand liggende oplossingen voor je cadeauproblemen. En tussen het shoppen door word je ondergedompeld in de kerstsfeer, je luistert naar de Christmas Carols die naar aloude Engelse gewoonte gezongen worden in de straten, je geniet van de lichtjes en van de mooi versierde kerstbomen. De pubs bruisen in die dagen van het leven, er wordt volop genoten van de gezellige warmte bij een haardvuur, van de afternoon tea en van de ovenverse scones.

     

    Met ferrymaatschappij Norfolkline is Engeland mét zijn cadeautjes verrassend dichtbij. Vanuit de haven van Duinkerke, makkelijk bereikbaar en minder ver dan Calais, reis je met een comfortabele, ruime en kindvriendelijke ferry naar Dover, de poort naar Engeland. Norfolkline vaart om de twee uur in beide richtingen, de klok rond, en de reis duurt hooguit twee uur, bovendien zijn de tarieven best aantrekkelijk. RVH.

    www.norfolkline.com

     

     

    13-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Desserts Roger Van damme

    Exclusief bij Delhaize België

    4 meesterlijke desserts van chef-kok Roger Van Damme

     

     

     

     

    Delhaize België staat bekend voor haar liefde voor gastronomie en lekker eten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de voedingsdistributeur regelmatig samenwerkt met meesters in hun vak. Exclusief voor Delhaize creëerde toppatissier Roger Van Damme vier uitzonderlijke desserts die een streling voor het oog en uw smaakpapillen zijn! Roger Van Damme werd recent verkozen tot Chef van het Jaar 2010 door Gault Millau.

     

    Om de Delhaize-klanten te verwennen met het allerbeste, bedacht Roger Van Damme vier verrassende desserts die volgens de regels van de kunst gemaakt werden met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. De combinatie van verschillende structuren, zoals crumble, mousse en marmelade, staan garant voor een gastronomische smaaksensatie om uw vingers bij af te likken. Elk dessert wordt aangeboden met een coulis en aparte afwerking om er thuis de laatste hand aan te leggen.

     

    Chocolade Fantasie:

    een luchtige chocolademousse op een frisse frambozenmarmelade met een spiegel van zwarte chocolade en een chocoladekoraal. Een chocoladesausje en een crumble met fijne stukjes zwarte chocolade vormen de perfecte afwerking.

     

    Feest van Rood Fruit:

    een feestelijke frambozenbavarois met yoghurtcrème, frambozencoulis en amandelkoraal. Een zacht yoghurtsausje en een vanillecrumble met stukjes amandel maken dit dessert helemaal af.

     

    Tiramisu:

    een romige tiramisumousse op een rijke chocoladebiscuit met een mokkaganache en mokkakoraal. Kers op de taart zijn het zachte mokkasausje en een knapperige mokkacrumble.

     

    Exotic:

    een zomerfrisse mangopulp met passievruchtenbavarois, afgewerkt met een zongele coulis en een luchtige koraal van amandel. Het geheel is voorzien van een zachte mango en passievruchtensausje, afgelijnd door een kokosnootcrumble.

     

    De desserts zijn afzonderlijk verpakt en kunnen zowel als tussendoortje, presentje of dessert! Verkrijgbaar vanaf 5 november 2009 - Prijs: € 5,99/150g. RVH.

     









    12-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerst bij Pierre & Vacances

    Kerst bij Pierre & Vacances

    Mooie aanbiedingen voor een magische vakantie !

     

     

     

    Eindejaar in het buitenland? Oudejaarsavond vieren in de bergen op de skipistes? Speciaal voor de gelegenheid heeft Pierre & Vacances gedacht aan een paar tips om kerstdag anders te vieren en volop te genieten van uw vakantie.

     

    Vroegboekers worden tot 15 december door Pierre & Vacances extra in de watten gelegd met voordelige prijzen. Voor elk verblijf van 19 tot 26 december 2009, nodigt Pierre & Vacances de vakantiegangers uit om reeds een dagje vroeger aan te komen, dus vanaf vrijdag 18 december! Geniet van de gelegenheid en vertrek een dagje langer voor dezelfde prijs. RVH.

     

    Les Coches, charmant dorpje in de Savoie op 1450m hoogte

    De residence ‘La Marelle & le Rami’ ligt aan de voet van de pistes in dit gezellige ski resort, dichtbij de kabelbaan, de ijspiste en de handelszaken.  Les Coches biedt u een bevoorrechte toegang tot het skidomein ‘Paradiski’.

     

    Val d’Isère voor een vakantie vol skifun!

    Gelegen aan de voet van de skipistes of in het hart van het resort, de residenties Pierre & Vacances in Val d’Isère verwelkomen fervente skiërs vanuit alle hoeken van de wereld die uit zijn op ski & après-ski fun !

     

    Informatie en reserveringen:  www.pv-holidays.be   -   0900 00 009

    12-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona

    Valrhona Kerstttraditie

     

     

     

    De hele Kersttraditie van Valrhona is terug te vinden in een feestelijke ballotin met lekkernijen ..

    De ballotin bevat 20 fijne chocolaatjes in 10 verschillende variaties. Hij bevat o.m. heerlijke ganache-, praliné- en giandujarecepten, de grootste bestsellers van het merk. Een gegarandeerde alcoholvrije selectie. RVH.



    12-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xl onder de kerstboom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor onder de kerstboom…

    Geen feest zonder ICI PARIS XL!

     

     

     

     

    De feestdagen kondigen zich weer aan. Met Kerstmis en het eindejaar in het vooruitzicht, is er niets leuker dan een dierbare in de watten leggen met het ideale cadeau. Toch is het niet gemakkelijk om jaar na jaar familie en vrienden te verrassen met dat bijzondere pakje.

     

    ICI PARIS XL brengt echter altijd soelaas voor zowel vroege shoppers als late beslissers. Met jaarlijks weerkerende favorieten zoals de parfum gift sets of nieuwigheden bij het exclusieve merk Qiriness, vind je bij ICI PARIS XL voor ieder wat wils… om te geven én om te krijgen!

     

    Parfum blijft een ideaal geschenk. Met de gift sets van ICI PARIS XL scoor je dus zeker goede punten. De setjes bestaan uit een flesje             parfum en een body milk, een deodorant, of nog een handig meeneemformaat van je favoriete parfum.

     

    Twijfel je nog wat of laat je de keuze graag aan de ander, dan zijn de Vivaboxen de perfecte oplossing! ICI PARIS XL biedt een grote keuze aan Vivaboxen aan die uitsluitend bij de keten in te wisselen zijn. Parfum voor Hem, Parfum voor Haar, Young Girls, Young Boys, Relaxing, Thermen of nog een Kenzoki Verzorging…

     

    Wat is er aangenamer dan je na de drukke eindejaarsperiode helemaal te herbronnen in een van de ICI PARIS XL Beauty for You instituten? Geef een ontspannen en frisse start voor 2010 cadeau met een Beauty for You verzorging. De keuze             is eindeloos: een intense verzorging van de oogcontouren, een luxueuze gelaatsverzorging Sisley,             balneotherapie voor een gerehydrateerd lichaam… De afslankende verzorging Orlane biedt zelfs een oplossing voor wie zich een beetje heeft laten gaan aan het feestdis!

     

    Het Zwitserse schoonheidsmerk Qiriness staat voor wellnessverzorging voor het gelaat om thuis van te genieten. De badkamer wordt een heuse oase van ontspanning met deze exclusieve en rijkelijke producten. Schenk een moment van rust en geborgenheid met een van de thuisverzorgingen van Qiriness. RVH.

    Info consumenten: ICI PARIS XL Infoline: 02/643 66 50 - www.iciparisxl.be 

    12-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oneworld

    oneworld voor de 7de keer op rij verkozen tot beste luchtvaartalliantie ter wereld

     

     

     

    Naar aanleiding van de World Travel Awards, die door de Wall Street Journal worden omschreven als de Oscars van de reissector, werd oneworld voor de zevende keer op rij uitgeroepen tot 's werelds beste luchtvaartalliantie.

    Sinds deze World Travel Awards-categorie in 2003 werd geïntroduceerd, heeft oneworld ieder jaar de titel van beste luchtvaartalliantie in de wacht gesleept. oneworld won ook al drie keer de titel van beste luchtvaartalliantie van Business Traveller Magazine.

     

    De World Travel Awards 2009 werden tijdens een ceremonie in Londen uitgereikt, amper 24 uur vooraleer Mexicana als nieuw oneworld lid tot de alliantie toetreedt. Mexicana werd trouwens voor de elfde opeenvolgende keer verkozen tot World Travel Awards 'Leading Airline for Mexico & Central America'. De World Travel Awards worden toegekend op basis van de stemresultaten van meer dan 180.000 reisagenten en reisprofessionals uit de hele wereld.

     

    John McCulloch, oneworld Managing Partner, verklaarde: oneworld heeft zich steeds gefocust op de kwaliteit van onze alliantieleden en niet op de kwantiteit. Daarom is het hartverwarmend dat we ons palmares van enige alliantie die ooit deze World Travel Award heeft gewonnen, te kunnen behouden sinds de introductie ervan zeven jaar geleden. Het is eens te meer een enorme blijk van vertrouwen van de kenners uit de reisindustrie wereldwijd. RVH.

     

     

     

     

    11-11-2009 om 14:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carrefour: feesten voor elk budget
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Carrefour: feesten voor elk budget!

     

     

     

    Net als de andere grootwarenhuizen besteedt ook Carrefour speciale aandacht aan de eindejaarsfeesten.

    In het verleden werd ten overvloede aangetoond dat de feestperiode elk jaar enkele nieuwe tendenzen meekrijgt; terwijl anderzijds de klassiekers erg hoog scoren. Tot de belangrijkste kenmerken van de komende feesten behoren de aksenten ‘verfijning’ en ‘exclusiviteit’. Dit segment slaat niet alleen op de dure luxeproducten maar ook ‘gewone’” producten kunnen best enige verfijning meekrijgen. Anderzijds wil Carrefour zijn consumenten beschermen en hen via een aantal ‘exclusiviteiten’ laten kennismaken met het uitzonderlijke aanbod dat ze ter beschikking hebben, zoals gekonfijt fruit, miniperen, tartinades of mayonaise met truffels of diverse groentesausjes, maar ook ijs, Luikse siroop eva.

     

    Convenience heeft reeds enkele jaren zijn intrede gedaan in de professionele keuken maar staat nu ook, net als de miniatuurgerechten centraal in het aanbod. Typische producten zijn Pic& Croc apero, verse pompoenpuree, ovenklare gerechten, zoals hapjes, hoofdgerechten en desserts, maar ook aperitiefglaasjes of dessertjes, serveerklaar. Carrefour biedt de klant anderzijds de kans om, ondanks de economische crisis,  bewust te consumeren o.m. met Carrefour Bioproducten en het keurmerk Max Havelaar.

     

    De klassiekers zijn en blijven voltreffers van formaat met o.m. fondue, gourmet, steengrill, foie gras, oesters, kreeft, kalkoen, wild, champagne en schuimwijn. Vooral in dit laatste segment een opmerkelijke evolutie mede door de alcoholcontroles. Feesten gebeurt voornamelijk in familiale kring waarbij figuurlijk enkele ‘zatte’ cijfers tijdens deze periode worden opgetekend: de setjes luxebieren groeien met ruim 30%, de sterke bieren zoals Duvel kennen een verkoopstijging van 12 à 15%, terwijl de mousserende wijnen aan een duideleijke inhaalbeweging bezg zijn t.o.v. de champagnes.

     

    Carrefour gaat er prat op, dat de keten zowel in de hypermarkten, de supermarkten als de buurtwinkels, de consument een package kan aanbieden, waarbij elk feest ongeacht het beschikbare budget; een geslaagd feest wordt. RVH.

     

     

    10-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais - de cru's 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beaujolais - slot

     

     

     

    De Cru’s – 2

     

     

     

    Chiroubles

    De hoogst gelegen Cru van de Beaujolais: een stralend rode kleur en een weelderige neus waarin aroma's van pioenroos, lelietje-van-dalen, iris en viooltje wedijveren. Zacht en elegant in de mond, met een zeer fruitige afdronk. Eén van de meest typische Cru's van de Beaujolais. Oppervlakte: 360 ha.

     

    Morgon

    Het resultaat van een bijzondere terroir, met verbrokkelde rotsen en bros schiefer. De Morgon verleidt met zijn volheid in de mond, voorafgegaan door de dieprode granaatkleur en aroma's van rijp steenfruit: kers, perzik, abrikoos, pruim… Het is een rijkelijke wijn, vlezig en krachtig, die nog verbetert met de tijd. Oppervlakte: 1.100 ha.

     

    Régnié

    Deze wijnstreek produceert een soepele en goed gestructureerde wijn met een kersrode kleur waarin violet flonkert. Aroma 's van aalbes, braambes en framboos. Kenners fluisteren graag dat één enkele teug van deze bekoorlijke wijn veel meer vertelt over zijn land dan alle boeken van de wereld. Oppervlakte: 370 ha.

     

    Côte de Brouilly

    De wijngaard spreidt zich uit over de hellende, uitstekend georiënteerde glooiingen van de Mont Brouilly. Een uniek homogene terroir binnen de Beaujolais (graniet en schiefer). Een klasrijke wijn, haast purper, met aroma's van verse druif en iris. Hij vraagt enige rijping vooraleer hij al zijn elegantie ontwikkelt. Oppervlakte: 320 ha.

     

    Brouilly

    Een dieprode robijnkleur, een neus van rood fruit, pruim, perzik, met minerale toetsen. De meest verspreide van alle Cru's van de Beaujolais is kleurrijk, stevig en gecorseerd. Oppervlakte: 1.300 ha. RVH.

    www.beaujolais.com

     

     

     

     

     

    10-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chambord

    Chambord, een authentieke cafetière.

     

     

    CHAMBORD is een authentieke cafetière waarvan het model tot de fifties teruggaat. De cafetière is nog steeds met dezelfde zorg en zin voor perfectie vervaardigd. Het draagstel met deksel in staal heeft verschillende chromeerbaden ondergaan om een glad oppervlak te bekomen dat zelfs na jaren intens gebruik mooi blinkend blijft.

    Het enige verschil met het productieproces uit de jaren vijftig is dat er nu milieuvriendelijk wordt gewerkt, wat belangrijk is voor het chromeerproces. Om esthetische redenen en omwille van het comfort kreeg de zwarte bakelieten CHAMBORD greep bovendien een matte afwerking. De cafetière is nog steeds de beste en eenvoudigste manier om goede koffie te maken. Voor een heerlijk kopje koffie gebruikt men best vers gemalen koffie en water van 92 tot 96 graden. RVH. www.bodum.com





    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais de cru's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beaujolais – 3

     

    De Cru’s

     

     

     

    Wie het woord Beaujolais uitspreekt, denkt vaak niet aan Cru's. Bij de meeste consumenten doen Juliénas, Morgon, Fleurie, Chénas en andere appellations wel een belletje rinkelen, maar de associatie met Beaujolais behoort zelden tot de parate wijnkennis. En toch ligt dit tiental mooi gespreid langs de Saône, zuidwaarts van Mâcon. Die verspreiding verklaart de nuances tussen elke terroir en dus ook tussen de wijnen.

     

    Saint-Amour

    Deze zeer levendige, verfijnde en evenwichtige wijn bevat alle fruitigheid van de gamay. Hij toont een robijnrode kleur en aroma's van kirsch, kruiden en reseda. Zijn visitekaartje is echter de zachte, harmonieuze body. Geen wonder dat zijn aanhangers alsmaar talrijker worden. Oppervlakte: 320 ha.

     

    Juliénas

    Onthult meteen een aangenaam bouquet van perzik, rood fruit en florale aroma's. Zijn diep en intens robijnrood is een genot voor het oog. De Juliénas komt voort uit een wat kleiachtige bodem. Hij laat zich graag jong drinken, maar verdraagt evenzeer enkele jaren op fles. Oppervlakte: 580 ha.

     

    Chénas

    De kleinste Cru van de Beaujolais geldt als een bewaarwijn die genereus en zacht is in de mond. De Chénas onderscheidt zich door zijn robijnrood dat naar granaat neigt, een stevige body, florale en houtachtige toetsen. Oppervlakte: 250 ha.

     

    Moulin-à-Vent

    Hij dankt zijn edel karakter aan het mangaanrijke graniet in de bodem. De dieprode robijnkleur belooft aroma's van iris, van verwelkte rozen, kruiden en rijp fruit. Deze stevige bewaarwijn behoort zonder meer tot de grote klasbakken. Oppervlakte: 650 ha.

     

    Fleurie

    De Fleurie bekoort meteen met zijn fluwelen zachtheid, zijn elegantie en zijn bloemrijke en fruitige aroma's: iris, viooltje, verwelkte roos, perzik, zwarte bes en rood fruit. Mede door zijn bevallig karmijnrode kleur wordt hij soms de meest vrouwelijke Cru van de Beaujolais genoemd. Oppervlakte: 860 ha. RVH.

    www.beaujolais.com

    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chez Leon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leon komt uit zijn schelp

     

     

     

    Leon anticipeert op de beslissing van de regering

    en past de totale btw-verlaging vanaf 1 december 2009 toe op de kaart

     

     

    Rudy Vanlancker, baas van Frituur Leon, reageert enthousiast op de « halve maatregel » van de regering om de btw in de horecasector terug te schroeven. Bijna 10 jaar heeft deze sector in moeilijkheden die volop getroffen werd door de crisis van de laatste 15 maanden, op deze maatregel aangedrongen.

     

    Met zijn 85 personeelsleden – allen voltijds tewerkgesteld in de Beenhouwerstraat, de enige plek waar Leon actief is – investeerde Frituur Leon de laatste 30 jaar vooral in personeel. Leon heeft aangetoond dat het voor een restauranthouder mogelijk is om met de hulp van de vakbonden (Leon is het enige restaurant in België met een ondernemingsraad en een comité voor veiligheid en hygiëne) winst te maken en het personeel officieel voltijds te laten werken.

     

    MAAR om dit te mogelijk te maken moet het restaurant een omzet hebben die gevoelig hoger is dan wat de meeste restaurants in het land realiseren. Met deze helpende hand aan de sector zal eindelijk bewezen worden dat de theorie van Rudy Vanlancker klopt als een bus.

     

    Rudy Vanlancker rekent erop dat de maatregel een positieve wind door de horeca zal laten waaien, eerst met een btw-tarief van 12%, vervolgens hopelijk met 6% in 2011. « Minder taksen, minder fraude … » is zijn devies. Het was absoluut noodzakelijk de vicieuze cirkel te doorbreken: een btw-heffing van 21% in een gemiddeld restaurant is moordend en dwingt de restauranthouder om alternatieve middelen te zoeken om het hoofd boven water te houden.

     

    Wanneer het restaurantbezoek zal toenemen, zullen de stijgende winstmarges Leon in staat stellen in 2010 meer personeel aan te werven, maar ook om de nodige investeringen te doen om bijvoorbeeld een ISO 22000-cerificaat te halen. Indien de sector het spel meespeelt zullen sommige restauranthouders ongetwijfeld nieuwe banen scheppen, anderen zullen dan weer kunnen investeren in materiaal of in hun bedrijf, de prijzen kunnen laten dalen, of gewoon het hoofd boven water houden.

     

    Rudy Vanlancker heeft besloten de prijzen te laten zakken. Het is voor hem immers niet meer dan normaal dat de grotere winstmarge die deze maatregel zal geven, volledig ten goede komt van de klanten, dit als dank voor hun jarenlange trouw. Om de transparantie compleet te maken zal Chez Leon niet alleen anticiperen op de btw-daling, maar de prijsvermindering als een korting op de rekening verrekenen (menu’s en prijzen blijven onveranderd).

    Chez Leon - Beenhouwerstraat 18 – 1000 Brussel – 02/511.14.15

     

    08-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    06-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kikkoman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    KIKKOMAN, KEIZERLIJKE SOJASAUS

     

     

     

    Kikkoman, de traditionele Japanse sojasaus, innoveert met een nieuwe zoutarme variant. De nieuwe versie bevat 43 procent minder zout dan de originele Kikkoman, zonder daarbij aan smaak of kwaliteit in te boeten. De zoutarme Kikkoman komt tegemoet aan de behoeftes van zij die om gezondheids-of-andere redenen hun dagelijkse zoutinname wensen te beperken en toch met volle teugen van de heerlijke

    typische smaak van Kikkoman willen genieten.

     

    Kikkoman is de keizer van de sojasaus. Liefhebbers van de Oosterse keuken en topchefs weten dat er niets op kan tegen de traditionele Japanse sojasaus van graan, soja, water en zout. Dankzij een natuurlijke fermentatie van ongeveer zes maanden, krijgt Kikkoman sojasaus haar typische, amberkleurige uitzicht en diepe smaakpallet. Kikkoman sojasaus weet haar plaatsje te veroveren in niet alleen de Chinese en Japanse keuken maar ook in de Europese kookpotten. Ook vandaag nog wordt de sojasaus bestemd voor het keizerlijk hof manueel bereid zoals de traditie voorschrijft.

     

    Recente studies hebben aangetoond dat het Westerse dieet teveel zout bevat. De gemiddelde Belg eet met ongeveer 10g zout per dag te zout, al zijn we ons daar niet altijd van bewust. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid bedraagt immers slechts 7g zout per dag.

     

    Daarom brengt Kikkoman, naast haar traditionele sojasaus, nu ook een nieuwe versie met minder zout en slechts 3,57g sodium per 100ml op de markt. Dankzij een natuurlijke procedure van dubbele fermentatie, behoudt deze Kikkoman haar smaak met een verlaagd zoutgehalte. 43 procent minder zout maar wel 100 procent aroma, zonder toevoeging van kleurstoffen of aroma’s. De nieuwe, zoutarme variant is de oplossing voor wie zijn dagelijkse zoutinname onder controle wenst te houden. De zoutarme Kikkoman staat voor zorgeloos culinair plezier.

     

    Sojasaus is geen recente uitvinding: de saus werd meer dan 2500 jaar geleden uitgevonden door boeddhistische monniken in China, die uit geloofsovertuiging geen vlees of vleessaus mochten eten. Om extra smaak aan hun maaltijden te geven, creëerden ze een saus op basis van soja, water en zout.

     

    Chef-koks en lekkerbekken wereldwijd waarderen de sojasaus van Kikkoman om haar zachte smaak, die oosterse schotels maximaal tot hun recht laat komen, maar die ook in perfecte harmonie is met lokale en nationale specialiteiten. Kikkoman leent zich uitstekend voor de bereiding van vlees-of visschotels, pasta, gevogelte, groenteschotels of salades.

     

    De traditionele Kikkoman sojasaus is vanaf nu verkrijgbaar in een nieuwe 250ml fles voor de aanbevolen verkoopprijs van € 3,59. Kikkoman met verlaagd zoutgehalte is verkrijgbaar bij Colruyt aan een aanbevolen verkoopsprijs van € 3,59 voor 250ml. RVH.

    www.kikkoman.com

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cote d'or : melkchocolade en speculoos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ONTDEK CÔTE D’OR SPECULOOS :

    DE INTENSE SMAAK VAN MELKCHOCOLADE MET KROKANTE SPECULOOS

     

     

    Vandaag de dag zijn we met z’n allen opnieuw op zoek naar zekerheden, naar het familiegevoel, zo ook naar authentieke smaken die nieuw leven worden ingeroepen. De chocoladerecepten van Côte d’Or maken delen uit van deze kleine, vertrouwde pleziertjes die voortdurend opnieuw worden uitgevonden en inspelen op de heersende trends.

     

    De chocolatier had het idee om twee all-time favourite smaken van de Belgen te combineren : melkchocolade en speculoos. Côte d’Or verenigt meteen twee juwelen van het Belgische fijnproevererfgoed, de melkchocolade van Côte d’Or en speculoos, in een nieuwe tablet dat ons herinnert aan al het lekkers van onze kindertijd. De combinatie is uiterst geslaagd en overheerlijk.

    Het nieuwe recept Côte d’Or Melkchocolade met Speculoos is tegelijkertijd krokant en hartig en geeft een authentiek recept een geheel nieuw kleedje. Een tablet van 180 gram om met het hele gezin van te genieten. Het opperste genot voor klein en groot ! Côte d’Or brengt met deze wederom nieuwe combinatie de intense smaak van zijn melkchocolade eindelijk samen met deze andere, voor ons zo herkenbare lekkernij.

     

    Côte d’Or Melkchocolade met Speculoos is een nieuwe, innoverende smaak. De combinatie van cacaobonen en een rijke waaier aan met zorg geselecteerde ingrediënten zullen de smaakzinnen van de meest kieskeurige lekkerbekken weten te strelen. Met elk hapje duikt u onder in een heerlijk smaakuniversum.

    De krokante, amberkleurige stukjes speculoos verrassen zonder meer, tegelijkertijd smelt de chocolade op de tong waarbij men de rijkelijke mix ontdekt van enkele gekarameliseerde smaakaroma’s: kaneel, kruidnagel, nootmuskaat, gember… en cacao. Kortom, een creatief en sterk geparfumeerd recept zoals enkel Côte d’Or dat kan bedenken! RVH.

    Tabletten van 180 gram - Aanbevolen verkoopprijs: 2,39€.

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SN TAP

    Brussels Airlines en TAP Portugal starten codeshare samenwerking

    Alle vluchten tussen Brussel en Lissabon gezamenlijk gecommercialiseerd

     

     

     

     

    Brussels Airlines en TAP Portugal gaan opnieuw commercieel samenwerken. Beide luchtvaartmaatschappijen verkopen voortaan gezamenlijk alle vliegtuigzetels die meerdere keren per dag worden aangeboden op de routes tussen Brussel en Portugal (Lissabon, Porto, Faro). Deze codeshare samenwerking komt er aan de vooravond van de toetreding van Brussels Airlines tot de Star Alliance familie waar ook TAP Portugal lid van is.

     

    De samenwerking beperkt zich niet tot de vliegroutes tussen België en Portugal. In een tweede fase gaat Brussels Airlines ook zetels verkopen op aansluitende binnenlandse vluchten van TAP. Op haar beurt gaat TAP haar passagiers via Brussels Airport en Brussels Airlines ook vlotte connecties aanbieden naar talrijke Europese bestemmingen in Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

     

    “Lissabon, Porto en Faro zijn belangrijke bestemmingen voor zowel zakenreizigers als voor vakantiegangers”, zegt Brussels Airlines Executive Vice President Network & Strategy Erik Follet. “We zijn dan ook zeer verheugd dat we dankzij dit partnership met TAP Portugal onze klanten nog meer keuze en afreisflexibiliteit kunnen aanbieden.” RVH.

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beaujolais primeur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beaujolais - 2

     

     

     

     

    Mis dit jaar de Primeur niet!

     

    Zoals elk jaar kijken we in november uit naar de Beaujolais Primeur. Dit jaar zal zelfs de grootste scepticus onder de proevers niet onverschillig blijven! Deze uitzonderlijke millésime van volrijpe druiven zal de glazen vullen! Begerenswaardig fruitig, zachte tannines, smakelijke frisheid, alles is aanwezig om ook de delicaatste dorst te lessen. Bij een uitzonderlijk jaartal hoort een bijzondere aankondiging. Zonder afbreuk te doen aan de vorige jaargang, schreeuwt de Beaujolais Nouveau het dit  jaar uit in popartkleuren.

     

    Eén wijnstokvariëteit, twaalf appellaties

     

    De Beaujolais verdeelt zijn productie over 3 categorieën: bijna de helft behoort tot de 'gewone' Beaujolais, terwijl de rest van de oppervlakte verdeeld is over de Beaujolais Villages en de tien Cru's. Constante factor in de productie van al deze rode wijnen is de Gamaydruif. Daarnaast is er nog de witte Beaujolais die volledig vertrouwt op de Chardonnaydruif. De Gamay wordt ook in andere regio's in Frankrijk en wereldwijd verbouwd, maar de Beaujolais is en blijft zijn streek bij uitstek: 20.000 ha of 55% van de 36.000 aangeplante ha. De Gamay gedijt hier ook het best! De granietachtige bodems genereren massa's nuances die met elkaar wedijveren in smaak en elegantie.Tonaliteiten die zich vertalen in de zo karakteristieke fruitigheid en floraliteit.

    RVH.

    www.beaujolais.com

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Art 'n Bloom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ART ‘N BLOOM!

     

     

     

     

    Hotel BLOOM! rondde begin dit jaar het project af van handgeschilderde fresco’s in 287 kamers vervaardigd door jonge kunststudenten van de meest toonaangevende kunstscholen in Europa.

    In het totaal deden 288 studenten mee, 44 verschillende nationaliteiten en uit 22 lidstaten van de Europese Gemeenschap. Hotel BLOOM! beschikt over 305 kamers en hield dus 18 kamers achter om in de toekomst te kunnen gebruiken voor tijdelijke kunsttentoonstellingen n‘ART ’N BLOOM!’.

     

    De volgende ART ’N BLOOM kunsttentoonstelling heeft plaats op vrijdag 20 november 2009. Vanaf 19 u stellen 18 kunstenaars hun artwork tentoon. De kunst- & fresco kamers sluiten om 24 uur.

     

    Entrée : 10 eur inclusief een ART ’N BLOOM! drink in SmoodS, dezelfde avond kan men in restaurant SMOODS, living room, kitchen and music genieten van een Art ‘N     BLOOM Menu aan 38 eur. Er is ook een Party time met live music resident DJ Cozy Mossy.

     

    Reserveringen voor vrijdag 17 uur Hotel BLOOM! - Koningsstraat 250 - 1210 Brussel

    T: 02 220 66 11 of meeting@hotelbloom.com

     

     

     

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel: art de vivre
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SOFITEL brengt hulde aan de parijse mode en 'art de vivre' samen met 'SOLDES By paris'

     

     

     

    Voor het tweede jaar op rij is Sofitel partner van “Soldes by Paris”, het charmeoffensief van het Parijse Office du Tourisme et des Congrès. Een unieke kans om op een andere manier van de modehoofdstad te genieten, en shoppen en cultuur tijdens de winterkoopjes te combineren.

     

    Dit partnerschap is Sofitel op het lijf geschreven. Ze streven er immers naar bijzondere, unieke luxehotels te openen, waarbij een harmonieus evenwicht wordt gezocht tussen de Franse roots en het beste van de lokale cultuur in elk land. Elk hotel is anders, maar toch is er een onzichtbaar gemeenschappelijk element: de Franse stijl, die tot uiting komt in de resolute keuze voor elegantie, savoir-faire en aandacht voor detail, passies die Sofitel deelt met de modewereld.

     

    Januari is een uitstekende maand om de bruisende metropool Parijs te ontdekken. Overal glinstert nog de eindejaarsverlichting. De straten zijn vol leven en vooral: het zijn winterkoopjes! De vijf Sofitel-hotels in Parijs liggen in het hart van de Triangle d’Or, vlakbij boetieks die u onmogelijk links kunt laten liggen, en zijn zo ideaal voor een weekendje shoppen.

     

    Het exclusieve Shop & Choc Addict-aanbod van Sofitel omvat plezier, luxe, lekkers en elegantie voor wie smelt voor mode… en voor chocolade! Dit aanbod geldt van 6 januari tot 10 februari 2010 en omvat 3 overnachtingen voor de prijs van 2, inclusief een heerlijk ontbijt, een origineel chocoladetussendoortje, een laat vertrek… om te genieten tot de laatste minuut, een Personal Shopper op afspraak bij Printemps met levering van uw aankopen aan het hotel. RVH.

    www.sofitel-ShopandChocAddict.com

     

     

     

     

    05-11-2009 om 21:42 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beste sommelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste Sommelier van Belgie-Sommelier Trophy-Bollinger 2009 

     

                                                                                                                    

     

     

     

     

    De wedstrijd »Beste Sommelier van België -SommelierTrophy-Bollinger »2009 kan terecht worden aangestipt als een »grand cru »van de sector.

    Het  Radisson Blu Royal Hotel was reeds voor de zesde opeenvolgende maal het prachtige kader voor deze wedstrijd. Niet minder dan 15 kandidaten, allen werkzaam in hoogstaande restaurants, namen deel aan de theoretische en praktische proeven van de halve finale. In het bijzonder is de aanwezigheid van enkele jonge elementen uit de juniorwedstrijd verheugend en veelbelovend voor de toekomst van het beroep.

     

    In de finale moesten de 3 finalisten, de juiste combinatie bespreken tussen wijnen en gerechten, de techniek van het decanteren van een fles rode wijn beheersen, fouten uit een wijnkaart aantonen en 3 wijnen en 5 brandewijnen proeven en identificeren. De wedstrijd stond verder onder toezicht van Meester Victor Van den Mooter, gerechtsdeurwaarder.

     

    Meer dan 200 genodigden namen deel aan van het traditioneel banket waarvoor Yves Mattagne, Chef van het gerenommeerd restaurant Sea Grill een heerlijk menu had voorzien. Tijdens de maaltijd dankte William Wouters, President van de Gilde van Belgische Sommeliers iedereen die een steentje bijdroeg tot het welslagen van de wedstrijd.

     

    De Beste Sommelier van Belgie-Sommelier Trophy-Bollinger 2009 is Tim Vande Put van  restaurant  Vintage Hôtel te Brussel, de 2de plaats gaat naar Wouter  De Bakker van  restaurant Dôme te Antwerpen terwijl Kris Lismont van restaurant Ambrozijn  te Borgloon de 3de plaats behaalde. RVH.

     

    04-11-2009 om 16:26 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leffe kerstbier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leffe Kerstbier: voor een warm moment in koude winterdagen.

     

     

    De feestdagen smaken eens zo lekker met een feestelijk abdijbier. Wie ‘eindejaar’ zegt, zegt warme, intense en gezellige momenten onder vrienden en familie. Ideale momenten om te genieten van Leffe Kerstbier, een amberkleurig bier met een fruitig en kruidig boeket. Met een speciaal kerstbier brengt Leffe, het favoriete abdijbier van de Belg, voor het 2de jaar op rij opnieuw een aloude brouwerstraditie tot leven... voor de ‘warmste’ periode van het jaar.

     

    Het brouwen van kerstbier gaat terug op een eeuwenoude traditie om de beste gerst en hop te bewaren om eenmaal per jaar een uniek bier te brouwen. Na het succes in zijn eerste lanceringsjaar, blaast Leffe de traditie van de kerstbieren voor een tweede maal nieuw leven in met het Leffe Kerstbier, een amberkleurig kerstbier van 6,6%. Leffe Kerstbier verwent de liefhebbers van abdijbieren met een rijk, fruitig en tegelijk kruidig boeket.

     

    Van Leffe Kerstbier kan je zowel voor als na de maaltijd genieten. Bij het aperitief smaakt Leffe Kerstbier heerlijk met een toastje of een stukje kaas erbij. Liefhebbers kunnen er best zo snel mogelijk van proeven, want het Leffe Kerstbier is slechts tijdelijk beschikbaar, tot vlak na de Kerst.

     

    Leffe Kerstbier is beschikbaar in de meeste grootwarenhuizen in België en wordt verkocht in een verpakking van 6 x 33 cl. aanbevolen verkoopprijs: 5,49 euro. In de horeca is Leffe Kerstbier ook beschikbaar van het vat.

     

    Leffe is één van de oudste Belgische abdijbieren, met wortels die teruggaan tot 1240. Het is een authentiek Belgisch degustatiebier, dat tot vandaag de dag gebrouwen wordt met respect voor zijn diepgewortelde traditie. De specifieke mengeling van ingrediënten als mout, maïs en hop, creëert een rijke, volmondige, maar toegankelijke smaak die van Leffe het degustatiebier bij uitstek maakt. Met zijn uitgesproken en fris karakter, is het ook een bier waar steeds meer mensen van genieten bij het aperitief.

     

    De bieren van de Leffe-familie zijn rijke en volle bieren. Ze worden gebrouwen met ingrediënten van de hoogste kwaliteit en bieden een recept voor de aangename momenten in het leven, waarvan mensen moeten genieten. Leffe wordt vandaag gedeeld en gesmaakt door consumenten in meer dan 60 landen over de hele wereld. In België is Leffe marktleider in het segment van de abdijbieren. RVH.

    04-11-2009 om 16:24 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs