:roll:
Carrefour: feesten voor elk budget!
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Net als de andere grootwarenhuizen besteedt ook Carrefour speciale aandacht aan de eindejaarsfeesten.
In het verleden werd ten overvloede aangetoond dat de feestperiode elk jaar enkele nieuwe tendenzen meekrijgt; terwijl anderzijds de klassiekers erg hoog scoren. Tot de belangrijkste kenmerken van de komende feesten behoren de aksenten verfijning en exclusiviteit. Dit segment slaat niet alleen op de dure luxeproducten maar ook gewone producten kunnen best enige verfijning meekrijgen. Anderzijds wil Carrefour zijn consumenten beschermen en hen via een aantal exclusiviteiten laten kennismaken met het uitzonderlijke aanbod dat ze ter beschikking hebben, zoals gekonfijt fruit, miniperen, tartinades of mayonaise met truffels of diverse groentesausjes, maar ook ijs, Luikse siroop eva.
Convenience heeft reeds enkele jaren zijn intrede gedaan in de professionele keuken maar staat nu ook, net als de miniatuurgerechten centraal in het aanbod. Typische producten zijn Pic& Croc apero, verse pompoenpuree, ovenklare gerechten, zoals hapjes, hoofdgerechten en desserts, maar ook aperitiefglaasjes of dessertjes, serveerklaar. Carrefour biedt de klant anderzijds de kans om, ondanks de economische crisis, bewust te consumeren o.m. met Carrefour Bioproducten en het keurmerk Max Havelaar.
De klassiekers zijn en blijven voltreffers van formaat met o.m. fondue, gourmet, steengrill, foie gras, oesters, kreeft, kalkoen, wild, champagne en schuimwijn. Vooral in dit laatste segment een opmerkelijke evolutie mede door de alcoholcontroles. Feesten gebeurt voornamelijk in familiale kring waarbij figuurlijk enkele zatte cijfers tijdens deze periode worden opgetekend: de setjes luxebieren groeien met ruim 30%, de sterke bieren zoals Duvel kennen een verkoopstijging van 12 à 15%, terwijl de mousserende wijnen aan een duideleijke inhaalbeweging bezg zijn t.o.v. de champagnes.
Carrefour gaat er prat op, dat de keten zowel in de hypermarkten, de supermarkten als de buurtwinkels, de consument een package kan aanbieden, waarbij elk feest ongeacht het beschikbare budget; een geslaagd feest wordt. RVH.
|