Sedert begin van dit jaar worden de wijnen van Maison Marcel Deiss in België door Soul*Wines verdeeld. Met deze topper erbij wordt de wijnportefeuille van dit relatief jong wijnagentschap nóg fraaier. Het zijn niet altijd de meest makkelijke wijnkeuzes die ze maken. Hun keuze gaat naar boeiende wijnen met persoonlijkheid, gemaakt door enthousiaste wijnmakers, vaak biologisch en/of biodynamisch, met een voorkeur voor pure terroirwijnen.
De wijnen van Domaine Marcel Deiss passen daar perfect bij, of zoals Jean-Michel Deiss het zelf zegt: 'Onze wijnen zijn fruitige wijnen, wijnen van rijpe druiven, goed samengesteld, geconcentreerd, waar de karakters van de druivenrassen goed aanwezig zijn maar niet karikaturaal, waar de vinificatie het natuurlijk evenwicht respecteert van de druiven afkomstig van biodynamisch benaderde wijngaarden. Zonder enige chaptalisatie of modificatie van de zuren.'
Het nog steeds familiaal domein bevindt zich in Bergheim, niet ver van Ribeauvillé (Haut Rhin). Heel de productie is gecertificeerd met het Demeter- (biodynamie) en Ecocert-label. Jean-Michel Deiss werd meermaals geprezen omwille van de puurheid van zijn wijnen, maar is ook dé voortrekker van de grote Elzasterroirs. Hij is ook degene die de 'complantation' opnieuw introduceerde, wat historisch altijd zo was in deze regio.
Het gamma van Marcel Deiss omvat diverse wijnen van volgende AOCs: AOC Alsace,AOC Alsace Villages, AOC Alsace Premier Cru en AOC Alsace Grand Cru. Een nieuwigheid dit jaar is de Alsace rouge Pinot noir die de Alsace Blanc aanvult, beide in 'complantation' en de Alsace rouge die een soort van instapwijn is. Maar in het geval van Deiss is dat een slecht geplaatste omschrijving...RVH.
Airberlin maakt vanaf 30 maart deel uit van oneworld
airberlin, de zesde grootste luchtvaartmaatschappij van Europa, wordt vanaf dinsdag 20 maart 2012 volwaardig lid van oneworld®. De Oostenrijkse carrier NIKI, die eveneens tot de airberlin-groep behoort, zal op hetzelfde ogenblik oneworld vervoegen als geaffilieerd lid.
airberlin kreeg groen licht om tot oneworld toe te treden nadat het met succes een grondige doorlichting door het centrale oneworld team en British Airways, dat optreedt als alliantiesponsor, had doorstaan.
Vanaf 20 maart 2012 zal airberlin het volledige dienstenpakket van oneworld aanbieden en zal het alliantienetwerk in Duitsland, Centraal- en Zuid-Europa flink worden uitgebreid. airberlin zal bijna 70 bestemmingen aan het oneworld-netwerk toevoegen, waarmee de totale alliantiedekking stijgt tot ca. 840 bestemmingen verspreid over 150 landen. De totale oneworld-vloot telt 2.500 toestellen, die instaan voor zowat 9.000 vluchten per dag en bijna 300 miljoen passagiers per jaar vervoeren. De alliantieleden genereren samen een jaarlijkse omzet van bijna 100 miljoen US dollar.
Door volwaardig lid te worden van oneworld, neemt de concurrentiekracht van airberlin toe en krijgen de airberlin-passagiers toegang tot een ongeëvenaard wereldwijd netwerk.
airberlin treedt tot de alliantie toe drie maanden vóór het in de Berlijnse thuishaven zijn intrek neemt in de nieuwe luchthaven, Brandenburg International Airport, die geopend wordt op 3 juni 2012. De nieuwe luchthaven heeft een capaciteit van 27 miljoen passagiers per jaar. airberlin en zijn alliantiepartners worden samen in de nieuwe Europese hub ondergebracht, waar ze lounges zullen delen evenals vele andere diensten die zorgen voor een aangename reiservaring. RVH.
Het Franse cognacmerk A. de Fussigny lanceert ter gelegenheid van de vakbeurs Prowein in Dusseldorf, maar liefst 4 nieuwe vintages voor de jaren 1969, 1970, 1975 en 1988.
Deze uitzonderlijke eaux de vies werden door de keldermeesters geselecteerd op basis van hun unieke samenstelling, kwaliteit en uitzonderlijke aromatische eigenschappen. Sinds 1814 staan de cognacs A. de Fussigny symbool voor hun gans aparte kwaliteit en eigenschappen. De gelijktijdige lancering van 4 nieuwe vintages in de hoogste categorie nl. de vintage collection is eerder uitzonderlijk en getuigt van nieuwe grote klassieke cognacs.
Het was de Italiaanse koopman Alfonso Fussini die het merk in 1814 lanceerde op basis van innovaties, dynamisme, uitzonderlijke kwaliteit en een moderne elegante en toch moderne luxe. Sedertdien is het merk uitgegroeid tot een topproduct dat cognacs aanbiedt in het gamma Selection, Superier fine champagne, XO fine champagne, XO24 carats en Vintage collection.
De XO fine champagne van A. de Fussigny werd trouwens recent bekroond met een dubbele gouden medaille op een wereldconcours van cognacs in San Francisco. RVH.
Cycleur de Luxe, pionier in Vélocouture, stelt nieuwe schoenencollectie lente/zomer 2012 voor
Cycleur de Luxe heeft zijn eigen Vélocouture-lijn sinds 2010 en is daarmee een trendsetter in een van de snelst groeiende communities ter wereld, het wielrennen. Met de lente/zomercollectie 2012 is Cycleur de Luxe al aan zijn derde seizoen toe.
Met Cycleur de Luxe gaan we voor pure nostalgie en trekken we de kaart van de Vlaamse wielercultuur, vertelt Patrick Vanneste, brein achter het merk. Cycleur de Luxe wil die specifieke sfeer en hype van toen meegeven in zijn actuele schoenencollecties.
De collectie van Cycleur de Luxe is sportief, mannelijk en eigentijds. Ze barst van karakter, oogt zowel hip als authentiek met een knipoog naar de oude fietsschoenen van weleer. Typerend zijn de V-vorm van het inzetstuk met veterogen, de hoekige tong en het geperforeerde leder. Qua design grijpen we terug naar de vintage stijl, maar dan wel met de beste kwaliteit voor wat betreft de gebruikte ledersoorten en de afwerking. De volledige collectie is in Portugal met de hand vervaardigd.
Cycleur de Luxe ontstond in 2010 toen Patrick Vanneste, als amateurfietser en verdeler van verschillende schoenenmerken, de authentieke wereld van de Flandriens en het snelgroeiende modegebeuren in de wielersport opmerkte. Overal, van Taipei over Parijs, Londen en New York, ontmoette hij gepassioneerde wielerfans die hun uniek arsenaal aan materiaal en collectors items wilden delen.
Cycleur de Luxe wil niet alleen ode brengen aan de Flandriens van weleer, maar ook aan iedereen die zich op een sportieve manier een weg door het leven baant. In het bijzonder richt Cycleur de Luxe zich tot de levensgenieters die hun wielersportpassie als een levensvisie beschouwen.
Cycleur de Luxe is de pionier in Vélocouture sinds 2010. Het lifestyle schoenenmerk heeft als doel de nostalgie, hype en passie van het wielrennen te weerspiegelen in zijn hedendaagse schoenencollecties. RVH.
www.vannestelifestylegroup.com en www.cycleurdeluxe.com
Pierre & Vacances presenteert Pro Cycling Experience:
een trainingsstage met het professionele team 1t4i-Shimano
Pierre & Vacances heeft een partnerschap gesloten met het professionele wielerteam 1t4i- Shimano om het project "Pro Cycling Experience" een tocht van 500 km door het hart van de provincie Alicante - op poten te zetten. Dit unieke concept biedt wielerfanaten een verblijf van 6 dagen in de residentie Pierre & Vacances Altea Hills. Daar worden ze volledig ondergedompeld in de professionele sportwereld en leren ze alle kneepjes van het vak van de renners van het internationale team.
Pro Cycling Experience dompelt de klanten onder in een sportieve voorbereiding die niet moet onderdoen voor die van de grootste namen. Gedurende 6 dagen krijgt elke kampioen in spe de kans om samen met de renners en het team van mecaniciens en verzorgers te ondervinden hoe veeleisend deze sport is, die hoe langer hoe populairder wordt. Het traject van ruim 500 km is verdeeld over 7 verschillende ritten van 60 tot 110 km. Elke dag moet er een aantal kilometer worden geklommen, maar in dit deel van de regio Alicante heerst een ideaal klimaat voor dit soort uitdaging.
Elke klant mag vrij zijn ritten uitkiezen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het parcours. Om de kilometers af te malen stelt Pro Cycling Experience zijn klanten een professionele racefiets ter beschikking van het merk Koga of Cannondale. Het medische team strooit kwistig met advies en trainings- en voedingstips en ook de renners staan klaar met raad en daad, zodat iedereen zichzelf kan overtreffen.
De residentie Altea Hills ligt in het hart van de kustprovincie Alicante en ademt een bijzonder mediterrane sfeer uit. Gelegen op de top van de heuvel Sierra de Bernia, biedt de residentie een waanzinnig mooie uitkijk op de baai van Altea, kortom de ideale omgeving voor de fysieke voorbereiding en vooral om weer op krachten te komen. Dit aanbod is geldig van 4 februari tot 2 juni 2012.
Om logistieke redenen maar ook omwille van het comfort tijdens de ritten, is het aantal plaatsen beperkt tot 30 personen per week. RVH.
Digitaal je fietstocht plannen? Vlaanderen schakelt naar de hoogste versnelling
Geïntegreerde fietsnetwerken van provincies worden open data
Toerisme Vlaanderen en de vijf provinciale diensten geven de data van de populaire provinciale fietsnetwerken vrij voor digitale en andere toepassingen. Zo stimuleren ze webontwikkelaars om met de open data kwalitatieve routeplanners te ontwikkelen. Fietstoeristen kunnen vanaf het voorjaar van 2012 niet alleen via hun pc maar ook via smartphone de meest actuele versie van de fietsnetwerken raadplegen.
Toerisme Vlaanderen en de vijf provinciale toeristische diensten integreerden in de loop van 2011 de vijf provinciale knooppuntennetwerken in een centrale Vlaamse databank. Zij maakten ook afspraken om deze databank zo actueel mogelijk te houden. Sinds november 2011 kunnen spelers op de private markt een licentie nemen.
Toerisme Vlaanderen zal de nieuwe centrale databank beheren en in naam van de 5 provincies optreden als aanspreekpunt en licentiegever. Het digitaal gebruik van de data is gratis, maar om de kwaliteit van de gebruikte gegevens te bewaken, vragen we wel dat de licentienemers geregeld updates voorzien, zegt Peter De Wilde, administrateur-generaal Toerisme Vlaanderen.
Met de digitale vrijgave van de provinciale fietsknooppunten willen de provincies en Toerisme Vlaanderen inspelen op de digitale revolutie die de smartphone, tablet en wifi-netwerken ontketenen.Door onze fietsnetwerken gratis aan te bieden als open data stimuleren wij de ontwikkeling van kwaliteitsvolle fietsrouteplanners en bieden we een platform aan voor handige en verrassende toepassingen voor de smartphone.
Vlaams-Brabant overtuigde de andere provincies. De nieuwe technologie opent immers tal van mogelijkheden om onze toeristische troeven efficiënt te promoten, zegt Monique Swinnen, gedeputeerde voor Toerisme in Vlaams-Brabant, namens de vijf provincies.
Dat het nieuwe licentiebeleid in staat is om de creativiteit van de digitale markt te stimuleren blijkt alvast uit de nieuwe toepassing die het Vlaamse bedrijf Routeyou met de open data heeft ontwikkeld. Ook www.fietsnet.be was er snel bij om een licentie te nemen. Deze populaire fietsrouteplanner zet sterk in op de meest actuele en correcte informatie over het knooppuntennetwerk en zal de vrijgegeven data gebruiken als een nieuwe belangrijke informatiebron. RVH.
De 'Spirit of France', de tweede record ferry van P&O Ferries ter waarde van 180 miljoen , maakte op donderdag 9 februari zijn eerste commerciële overtocht van Calais naar Dover.
Met een capaciteit van 2.000 passagiers en drie aparte voertuigdekken kan het schip tot bijna 4 kilometer voertuigen vervoeren. Dit schip vervoegt het zusterschip 'Spirit of Britain' als grootste ferry's ooit op het Kanaal.
Vrachtchauffeurs ontvangen een 5-sterren behandeling in de Routemaster Lounge terwijl hun vrachtwagen geparkeerd staat op de twee laagste dekken. Deze lounge omvat private douches, restaurant, relaxatie ruimte alsook een eigen buitendek.
Automobilisten kunnen aan boord rijden via een apart car dek. Dit dek bevat gereserveerde plaatsen voor diegenen die voor 'priority kiezen (eerste aan boord en voorrang bij ontscheping). Ook zijn er gereserveerde plaatsen voor klanten die enkel meevaren om te shoppen aan boord. Voor diegenen die nog wat meer luxe en stijl verlangen is er de Club Lounge met een privé buitendek met cruise-stijl meubelen.
Er is keuze tussen diverse restaurants aan boord. Er is The Brasserie met bediening en traditionele Britse gerechten of het zelfbedieningsrestaurant de 'International Food Court' met een grote variëteit aan warme en koude schotels zowel Britse en Continentale als Orientaalse.
De Spirit of France en de Spirit of Britain zijn de eerste passagiers ferry's in de wereld die uitgerust zijn op basis van het nieuwe 'Safe Return to Port' systeem welke door de IMO (International Maritime Organisation) geïntroduceerd werd. De twee schepen maken deel uit van de P&O Ferries vloot op de Kanaal route. In totaal zet P&O Ferries zes schepen in op de Calais-Dover route met tot 30 overtochten per dag in elke richting. Een standaard retour ticket kost 70 voor een auto en inzittenden (tot max. 9 personen) reizend gedurende 2012. RVH.
Koudegolf: prijs van fruit en groenten op de Vroegmarkt stijgt niet explosief.
Ondanks de koudegolf die het hele land nu teistert, blijven de prijzen van fruit en groenten op de Vroegmarkt van Brussel stabiel.
Sinds het eerder zachte begin van de winter waren de oogsten voortdurend verlaat wat de voldoende toevoer van de plattelandsproducten en de stabiliteit van hun prijzen verklaren. Dit is het geval bij ajuinen, losse wortelen, aardappelen, spruitjes, rode kool, witte en groene kool.
Volgens de handelaars op de Vroegmarkt is er geen prijsstijging van Belgisch fruit en groenten vast te stellen. Nochtans ondergaan de soorten die in volle grond gekweekt worden zoals de boswortelen, selderij en prei de gevolgen van deze koudegolf. De velden zijn namelijk bevroren en deze producten worden dan zeldzamer. Bijgevolg compenseren kwekers de daling van het volume met een stijging van de prijs.
De Vroegmarkt van Brussel is een gediversifieerde aankoopcentrale van hoofdzakelijk voedingsproducten voor professionele aankopers van groot-en kleinhandel, horeca en collectieve keukens. De Markt is erkend voor de omvang van haar productengamma en hun kwaliteit.
Meer dan 150 kwekers en groothandelaars bieden er fruit, groenten, primeurs, vlees, fijnkost, gevogelte, wild, vis, schaaldieren, zuivelproducten en tafelbenodigdheden. Ook zijn er de cash&Carry, de bloemen en planten. Gemiddeld ontvangt de site 18.000 bezoekers per maand. RVH.
DFDS/LD Lines starten nieuwe routetussen Calais en Dover
De nieuwe route tussen Calais en Dover gaat op 17 februari 2012 van start. 300 Franse medewerkers worden aangesteld en er komen twee schepen onder de Franse vlag op Het Kanaal.
Conform eerdere berichtgeving, maken DFDS en haar partner LD Lines er zich sterk voor om een nieuwe combinatie van passagier-en vrachtverkeer tussen Dover en Calais op te zetten.
De nieuwe route start per 17 februari met de NORMAN SPIRIT, die onder de Franse vlag vaart. Een oplossing is in zicht om vrij snel een tweede ferry toe te voegen, ferry die eveneens onder Franse vlag zal varen.
Naast de mensen die al voor de firma werken, komt er 300 man extra personeel op zee en op het vasteland. Bij de aanwerving komen heel wat mensen aan bod die eerder voor SeaFrance werkten.
DFDS en LDA zijn zeer erkentelijk voor de waardevolle steun die ze gekregen hebben van de Kamer van Koophandel, de havens van Calais en Dover en vele anderen. De partners hopen deze vruchtbare samenwerking verder uit te bouwen voor de toekomstige ontwikkeling van het traject en de werkgelegenheid.
Toeristen en transportbedrijven die tussen Frankrijk en Dover reizen, kunnen nu profiteren van de flexibiliteit met een noordas op de route Dover-Duinkerken en een zuidas op de route Calais-Dover. RVH.
Hotel BLOOM! is als een van de grote winnaars uit de bus gekomen bij de TripAdvisor Travellers¹ Choice(r) Awards 2012.
TripAdvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP), de grootste reiswebsite ter wereld, maakte bekend dat Hotel BLOOM! op de 13e plaats staat in de lijst van meest trendy hotels ter wereld (en op de 6e plaats in Europa!). Hotel BLOOM! wist zich tevens als enig Belgisch hotel te profileren als winnaar binnen eender welke categorie van TripAdvisor.
Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van de jaarlijkse TripAdvisor Travellers' Choice Awards worden de beste hotels ter wereld in de bloemetjes gezet. Hun onderscheiding danken ze aan diegenen die de hotels het beste kennen, de echte reizigers. In tegenstelling tot andere onderscheidingen komen alle winnaars van de TripAdvisor Travellers¹ Choice voort uit miljoenen waardevolle recensies van reizigers over de hele wereld. RVH.
Ontdek de belangrijkste gastronomische producten van Canada
in Sofitel Brussels Europe en Le Louise"
Van 13 tot 17 februari 2012 staat Canada, en dan vooral de kwalitatie gastronomische producten,in de schijnwerpers in de Sofitel-hotels van Brussel!
In het kader van een reeks initiatieven ter bevordering van de Canadese gastronomie in 2012 werken de ambassade van Canada en de hotels Sofitel Brussels Europe en Sofitel Brussels Le Louise samen om enkele van de belangrijkste producten van de Canadese gastronomie onder de aandacht te brengen.
s Middags en s avonds zullen de chefs van Sofitel Brussels Le Louise en Sofitel Brussels Europe volgens hun smaak en creativiteit een menu samenstellen met vier Canadese producten met wereldfaam: kreeft, rund, bizon en zwarte kabeljauw (sablefish).
Een samenwerking tussen Sofitel en de ambassade van Canada lag voor de hand. Sofitel Europe verwelkomt immers talrijke Canadese delegaties en de chef van Sofitel Le Louise, dhr. Tjaco van Eijken, maakt deel uit van de delegatie van Franstalige chefs die uitgenodigd zijn om hun culinaire ervaringen te delen met chefs uit Québec, tijdens het evenement Montréal en lumière. Dit evenement zal van 16 tot 26 februari plaatsvinden in Montréal, met speciale aandacht voor de gastronomie uit Wallonië en Brussel. We zijn verheugd van het prestige en de uitmuntendheid van Sofitel te mogen genieten om deze prachtige producten voor te stellen en de kwaliteit van onze landbouw te tonen, aldus Zijne Excellentie de Heer Louis de Lorimier, ambassadeur van Canada in Brussel.
Tijdens deze week zullen de chefs van Sofitel Europe en Sofitel Le Louise de meest befaamde producten van de Canadese gastronomie in de schijnwerpers plaatsen: kreeft uiteraard, maar ook rund, bizon en een grote nieuwigheid voor het Belgische publiek: zwarte kabeljauw.
De zwarte kabeljauw leeft in de diepe wateren van de Noordelijke Stille Oceaan, op een diepte van 300 tot 2700 m. Deze soort onderscheidt zich door zijn donkere, fluweelachtige huid en zijn parelwitte vlees. Zijn hoge gehalte aan olie en in het bijzonder aan omega-3 zorgt voor een zachte textuur en een rijke en smeuïge smaak.
Bizon behoorde al tot de basisvoeding ten tijde van de precolumbiaanse beschavingen in Noord-Amerika. De bizon was met uitsterven bedreigd aan het einde van de 19e eeuw, maar in het begin van de jaren 90 slaagden Canadese fokkers er weer in om een aanzienlijke kudde op te bouwen. In tegenstelling tot het ruwe beeld dat de wilde Canadese bizon met zijn dikke vacht oproept, is het vlees fijn, mager en zeer lekker.
Het Canadese rund is het resultaat van Britse en Europese rassen, befaamd om de superieure kwaliteit van hun vlees. Tot de populairste rassen in Canada behoren Angus, Hereford, Charolais en Simmental. Deze rassen zijn bekend om hun doorregen, mals en smakelijk vlees.
De Canadese kreeft hoeft ongetwijfeld niet meer te worden voorgesteld. De zuivere en koude wateren van Canada garanderen hun absolute kwaliteit.
Om deze typisch Canadese producten, bereid door de getalenteerde en creatieve chefs van het Sofitel, te ontdekken en te proeven, kunt u uw tafel reserveren in:Sofitel Brussels Europetel 02 235 51 00 Canadees menu aan 28 (2 gangen) en 38 (3 gangen) of bij Sofitel Brussels Le Louise tel 02 514 22 00. RVH.
Voor alle cocktailfans bedacht Bar Connector «Just For You»
Met Valentijn in het vooruitzicht is deze cocktail, bestaan uit champagne Esterlin brut, frambozencrème Monin en rozensiroop Monin, alleszins een leuke verrassing.
Het recept bestaat uit 1 cl Monin Syrup Rose, 1 cl Monin Crème Framboise en 10 cl Champagne Esterlin. Deze ingrediënten worden gemixt en in het glas gegoten, als extra garnituur, mooi passend bij de eerder roosachtige kleur is een aardbei. Het ideale glas om deze cocktail te serveren is een Durobor Bubble glas.
De set « Just For You » bestaat uit een fles champagne Esterlin Brut, een fles Moninframbozenlikeur en een fles rozensiroop Monin en wordt aan de prijs van 54, verkocht in de Bar Connector (Barasteenweg 654 1410 Waterloo 02.351.28.06)
De set biedt vanzelfsprekend de mogelijkheid om meerdere cocktails aan te maken aangezien Valentijn in principe het ganse jaar doorloopt. Bovendien kan elk product ook afzonderlijk gekocht worden. RVH.
Voor alle cocktailfans bedacht Bar Connector «Just For You»
Met Valentijn in het vooruitzicht is deze cocktail, bestaan uit champagne Esterlin brut, frambozencrème Monin en rozensiroop Monin, alleszins een leuke verrassing.
Het recept bestaat uit 1 cl Monin Syrup Rose, 1 cl Monin Crème Framboise en 10 cl Champagne Esterlin. Deze ingrediënten worden gemixt en in het glas gegoten, als extra garnituur, mooi passend bij de eerder roosachtige kleur is een aardbei. Het ideale glas om deze cocktail te serveren is een Durobor Bubble glas.
De set « Just For You » bestaat uit een fles champagne Esterlin Brut, een fles Moninframbozenlikeur en een fles rozensiroop Monin en wordt aan de prijs van 54, verkocht in de Bar Connector (Barasteenweg 654 1410 Waterloo 02.351.28.06)
De set biedt vanzelfsprekend de mogelijkheid om meerdere cocktails aan te maken aangezien Valentijn in principe het ganse jaar doorloopt. Bovendien kan elk product ook afzonderlijk gekocht worden. RVH.
Vanaf 20 januari is Science Center NEMO ook te vinden op Amsterdam Airport Schiphol. Wachtende reizigers kunnen in een interactieve tentoonstelling kennismaken met de fascinerende wereld van wetenschap en technologie. De tentoonstelling is geopend door Robbert Dijkgraaf (president KNAW en lid van de Raad van Toezicht NEMO) en Jos Nijhuis (CEO Schiphol Group).
De tentoonstelling is gemaakt om de wachtende reizigers te vermaken en te enthousiasmeren voor wetenschap en technologie. De zes interactieve tentoonstellingsobjecten zijn leerzaam en leuk om te doen. Zo kunnen bezoekers door Ben jij uniek zien hoe het komt dat er zoveel verschillende mensen zijn en maakt de Buis van Kundt geluid zichtbaar.
Michiel Buchel, directeur NEMO, over het initiatief voor deze tentoonstelling: Het is de missie van NEMO om jong en oud te inspireren voor wetenschap en technologie. Het is fantastisch dat wij met deze compacte tentoonstelling op Schiphol naast onze 500.000 museumbezoekers nog meer mensen kunnen bereiken. Jos Nijhuis, CEO Schiphol Group, vult aan: We delen de passie van NEMO voor innovatie. De luchthaven innoveert continu in de faciliteiten en mogelijkheden die de luchthaven haar passagiers biedt. Bovendien willen wij het verblijf van de passagiers op de luchthaven zo aangenaam mogelijk maken.
Deze tentoonstelling biedt de passagiers een inspirerende kijk op de wereld van wetenschap en technologie en is daarmee een waardevolle aanvulling op de bestaande faciliteiten.
De tentoonstelling, die tot begin 2013 op Schiphol te zien is, is een gezamenlijk initiatief van Amsterdam Airport Schiphol en Science Center NEMO en staat in Lounge 1, achter de paspoortcontrole. RVH.
Cathy Vander Eecken benoemd tot General Manager van het Park Inn by Radisson Liege Airport.
Cathy Vander Eecken (35) is benoemd tot General Manager van het Park Inn by Radisson Liege Airport, een jonge, dynamieke en stijlvolle mid-market hotelketen die wordt beheerd door de Carlson Rezidor Hotel Group. Ze volgt er Mark Mosselman op die de leiding neemt van het Radisson Blu Hotel Hasselt.
Cathy Vander Eecken, geboren in België, heeft gedurende de afgelopen jaren inmiddels een ruime en volwaardige kennis verworven van de nationale hotelmarkt. In 2000 zette ze de stap naar de Carlson Rezidor Hotel group als Sales Manager Belgium voor de Radisson Blu Hotels & Resorts in Antwerpen en Brussel. Een jaar later, werkte ze voor het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel als Assistant Director of Sales en werd in 2003 gepromoveerd tot City Director of Sales & Marketing voor het Radisson Blu Palace & Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa.
Bovenop haar functie als City Director of Sales & Marketing werd ze in 2006 tevens Executive Assistant Manager voor het Radisson Blu Palace Hotel. In 2007 werd ze benoemd tot General Manager van dit hotel, de functie die ze tot op vandaag uitoefende.
Ik kijk er alvast naar uit om het het Park Inn Liege Airport verder te kunnen ontwikkelen als een van beste produkten in de regio van Luik. Het hotel biedt een zorgloos verblijf in een hedendaags en functioneel warmvol kadermet een gepersonaliseerde service aldus Cathy Vander Eecken.
Park Inn By Radisson Liege Airport heeft 100 kamers voorzien van alle comfort zoals Flatscreen TV en gratis draadloos internet, een ruim restaurant met bar en 260m² multi-functionele vergaderzalen die tot 260 gasten kunnen verwelkomen. RVH.
Na een lange en intense voorbereiding is PALM klaar voor een nieuwe mijlpaal in de rijke geschiedenis van de brouwerij. Sinds 25 januari 2012 ziet PALM er helemaal anders uit. PALM krijgt een nieuw etiket, een nieuwe krat én een nieuwe retourflesvan 25 cl. !
Met deze opfrissing en verjonging wil PALM zich duidelijker positioneren als hét kwalitatief, toegankelijk, authentiek en eigentijds doordrinkbier. De nieuwe look and feel wordt meteen ook doorgetrokken voor de andere bieren uit het PALM-gamma. Naast de klassieke marketing- en verkoopondersteuning, op de winkelvloer en in de klassieke horeca, zal deze restyling tevens versterkt worden met: Urban Craftsby PALM, een eigentijdse communicatiestrategie gericht op jong volwassenen. Met Urban Crafts versterkt PALM de band met jongeren.
Urban Crafts staat voor innovatieve stedelijke crafts verbonden met nieuwe media en technologie. Creativiteit is een belangrijke aspiratie voor jongeren,zelf creëren, passie en ondernemen zijn hierbij belangrijk. PALM staat zelf voor authentiek ambacht en merkt dat steeds meer jongeren zich verdiepen in moderne stedelijke ambachten als: Fixed Gear, Eco design, Art & Stopmotion, Reality Games,Performances , Food Art, Longboards, Experience Engineering, ...
Daarom werden creatieve jongeren vanaf mei 2011 opgeroepen om zich via www.urbancrafts.be kandidaat te stellen om hun nieuwe ambacht of Urban Craft in de kijker te zetten. De 50 geselecteerde jonge Crafts(wo)men kregen er niet alleen een eigen promofilm, ze werden ook gevraagd om hun Craft als Urban Crafts workshop te brengen in jeugdhuizen, jeugdcafés en tijdens jongerenevenementen. Deze combinatie werd reeds sinds mei 2011 real life in ruim 100 jeugdhuizen in avant première met positief resultaat getest en in december met een Award gala afgesloten. Deze jongerenaanpak zal ook in 2012 worden verder gezet. RVH.
Na hun lancering tijdens de voorbije feestperiode, zorgt Delhaize andermaal voor een beperkt aanbod feestboxen Cook 2 celebrate.
Het is geen toeval dat de Cook 2 Celebrate-dozen enkel beschikbaar zijn in de supermarkten van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de Cook 2 Celebrate-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.
De dozen worden in de winkels verkocht van 11 tot 14 februari tegen de prijs van 30 voor de maaltijden en 12 voor het dessert, dit alles voor twee personen. Om de klanten een geslaagde avond te garanderen, kunnen ze de dozen reserveren via een bestelling in de winkel vanaf 27 januari en ze komen afhalen tussen 11 en 14 februari.
Sterrenrecepten met sublieme wijnselectie
Elke chef heeft speciaal voor Cook 2 Celebrate een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Wij zetten ze even op een rijtje samen met een wijnsuggestie.
Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens - Wijntip: Cuvée les Schistes (Côtes du Rousillon), 4,59
Gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne - Wijntip: La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), 6,99
Kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman - Wijntip: Château St Paul 2009 (Bordeaux), 9,79
Belgische chocolade van Roger Van Damme - Wijntip: Les Accordailles 2009 (Monbazillac), 5,99 . RVH.
De kamers van The Hotel, Brussels -inspirerend, elegant &vernieuwend
De eerste nieuwe kamer van The Hotel (ex Hilton) aan de Waterloolaan in Brussel werd zopas officieel gepresenteerd. Het concept, van het Spaanse architecten-bureau GCA, staat volledig in het teken van de ultieme hotelervaring voor de moderne en kosmopolitische reiziger. De stijlvolle en elegante kamer combineert perfect comfort en technologie. De kamer is een voorproefje van de complete en spectaculaire renovatie die The Hotel zal ondergaan. The Hotel zal zich als een internationaal en exclusief premium segment hotel positioneren.
Pandox AB, de Zweedse hotelvastgroep, kocht in september 2010 het voormalige Brussels Hilton aan de Waterloolaan in Brussel, nam op 1 februari 2011 het management over en gaf het de naam The Hotel. De eigenaren kondigden direct na de overname een uitgebreid vernieuwingsprogramma aan. De renovatie van de façade wordt dit voorjaar afgerond.
De eerste 20 kamers worden in april opgeleverd en The Hotel zal in september al over de eerste 120 nieuwe kamers beschikken. De overige kamers en suites worden in fases opgeleverd en alle 424 kamers zullen in het voorjaar van 2013 klaar zijn.
Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling: het traditionele bureau, de zetel in de hoek, de gesloten vitrage en de schemerlamp zijn verdwenen. De zakenreiziger van vandaag werkt met smartphone of tablet en heeft geen groot bureau meer nodig. Een over de volledige breedte van de kamer lederen bank is voor het raam geplaatst met een handige ovale tafel. Dit zorgt ervoor dat de ruimte optimaal benut wordt om zowel te kunnen werken als relaxen en om van het zicht op Brussel te genieten. De gordijnen hebben plaats gemaakt voor verschuifbare semi-transparante panelen die het licht, indien nodig, kunnen filteren. De kamer kan elektrisch verduisterd worden. Een ander opvallend detail is dat de badkamer geheel open is. Dit vergroot het ruimtelijk gevoel en bovendien kan menzelfs vanuit de douche het prachtige uitzicht bewonderen. Het interieur is inspirerend, elegant, stijlvol en vernieuwend.
De moderne kosmopolitische gast is techsavvy. Technologie speelt steeds meer een belangrijke rol voor de moderne zakenreiziger. In de kamer van The Hotel kan de gast via de Mediahub zijn elektronische apparatuur aansluiten op de televisie en genieten van zijn eigen muziek, videos, fotos en spelletjes, waarmee de televisie de functie krijgt van eenpersoonlijk entertainment center. Smartphones en tablets met stereo bluetooth optie kunnen draadloos audio streamen naar de TV geluidsinstallatie. Ook zal de gast met zijn smartphone toegang tot zijn kamer kunnen krijgen, en kunnen in- en uitchecken zonder een bezoek aan de receptie en zonder gebruik van een keycard.
De renovatiewerken zijn veelomvattend. The Hotel installeert een cogeneratie systeem waarmee het hotel eigen elektriciteit kan genereren door middel van het opvangen van de warmte die vrijkomt, en die opnieuw zal worden gebruikt om een groot deel van het hotel te verwarmen. Alle gloeilampen worden vervangen door leds en de temperatuur van de kamers die niet in gebruik zijn zal centraal geregeld worden. Door de vele aanpassingen zal de CO2 uitstoot met zeker 20% verminderen en zal maar liefst 50% van de totale energieconsumptie bespaard worden ten opzichte van de vroegere uitbating.
De werken eindigen met de gelijkvloers en zullen in het najaar 2013 afgerond worden. Tijdens de werken blijft The Hotel open voor haar gasten. RVH.
De kamers van The Hotel, Brussels -inspirerend, elegant &vernieuwend
De eerste nieuwe kamer van The Hotel (ex Hilton) aan de Waterloolaan in Brussel werd zopas officieel gepresenteerd. Het concept, van het Spaanse architecten-bureau GCA, staat volledig in het teken van de ultieme hotelervaring voor de moderne en kosmopolitische reiziger. De stijlvolle en elegante kamer combineert perfect comfort en technologie. De kamer is een voorproefje van de complete en spectaculaire renovatie die The Hotel zal ondergaan. The Hotel zal zich als een internationaal en exclusief premium segment hotel positioneren.
Pandox AB, de Zweedse hotelvastgroep, kocht in september 2010 het voormalige Brussels Hilton aan de Waterloolaan in Brussel, nam op 1 februari 2011 het management over en gaf het de naam The Hotel. De eigenaren kondigden direct na de overname een uitgebreid vernieuwingsprogramma aan. De renovatie van de façade wordt dit voorjaar afgerond.
De eerste 20 kamers worden in april opgeleverd en The Hotel zal in september al over de eerste 120 nieuwe kamers beschikken. De overige kamers en suites worden in fases opgeleverd en alle 424 kamers zullen in het voorjaar van 2013 klaar zijn.
Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling: het traditionele bureau, de zetel in de hoek, de gesloten vitrage en de schemerlamp zijn verdwenen. De zakenreiziger van vandaag werkt met smartphone of tablet en heeft geen groot bureau meer nodig. Een over de volledige breedte van de kamer lederen bank is voor het raam geplaatst met een handige ovale tafel. Dit zorgt ervoor dat de ruimte optimaal benut wordt om zowel te kunnen werken als relaxen en om van het zicht op Brussel te genieten. De gordijnen hebben plaats gemaakt voor verschuifbare semi-transparante panelen die het licht, indien nodig, kunnen filteren. De kamer kan elektrisch verduisterd worden. Een ander opvallend detail is dat de badkamer geheel open is. Dit vergroot het ruimtelijk gevoel en bovendien kan menzelfs vanuit de douche het prachtige uitzicht bewonderen. Het interieur is inspirerend, elegant, stijlvol en vernieuwend.
De moderne kosmopolitische gast is techsavvy. Technologie speelt steeds meer een belangrijke rol voor de moderne zakenreiziger. In de kamer van The Hotel kan de gast via de Mediahub zijn elektronische apparatuur aansluiten op de televisie en genieten van zijn eigen muziek, videos, fotos en spelletjes, waarmee de televisie de functie krijgt van eenpersoonlijk entertainment center. Smartphones en tablets met stereo bluetooth optie kunnen draadloos audio streamen naar de TV geluidsinstallatie. Ook zal de gast met zijn smartphone toegang tot zijn kamer kunnen krijgen, en kunnen in- en uitchecken zonder een bezoek aan de receptie en zonder gebruik van een keycard.
De renovatiewerken zijn veelomvattend. The Hotel installeert een cogeneratie systeem waarmee het hotel eigen elektriciteit kan genereren door middel van het opvangen van de warmte die vrijkomt, en die opnieuw zal worden gebruikt om een groot deel van het hotel te verwarmen. Alle gloeilampen worden vervangen door leds en de temperatuur van de kamers die niet in gebruik zijn zal centraal geregeld worden. Door de vele aanpassingen zal de CO2 uitstoot met zeker 20% verminderen en zal maar liefst 50% van de totale energieconsumptie bespaard worden ten opzichte van de vroegere uitbating.
De werken eindigen met de gelijkvloers en zullen in het najaar 2013 afgerond worden. Tijdens de werken blijft The Hotel open voor haar gasten. RVH.
Hotel Bloom en restaurant Smoods zorgen dit jaar voor een gans speciale Valentijn. Het dubbelproject biedt enerzijds de mogelijkheid om van een erg speciaal menu te genieten en anderzijds de kans om dit menu te koppelen aan een overnachting in het hotel.
Het men I LOVE YOU OWLWAYS loopt van 11 tot en met 18 februari 2012 en kost 55 per persoon, inclusief aperitief. Als Tappetizers krijgen de gasten een trio van bereidingen aangeboden, nl. gebakken ganzenleverlapjes, toast met tomaten; een brochette van kreeft met lavendelsiroop en papajas en een Japans tussendoortje.
Bij het hoofdgerecht heeft men een keuze uit twee opties, hetzij Vis: Krokant en kruidig kabeljauwhaasje of de optie vlees: Lamsfilet gepaneerd met verse kruiden. De bijgerechten zijn een parelgort met druifjes, een tabouleh met rauwkost en een stoofpotje van groenten en ras el hanout.
Afsluiten doe je het menu met het Love dessert, "Eau de fraises" met mascarpone-schuim.
Voor het I LOVE YOU OWLWAYS PACKAGE betaal je 125 voor 2 personen. Dit package bestaat uit "All you need is love" en een verblijf in een standaard L kamer of misschien wel in een XXL kamer als je geluk hebt! Attenties zijn Chocolaatjes bij aankomst, badjassen & slippers op de kamer, WOOW buffetontbijt in OO! en Rituals Hammam Massage Olie (100 ml.).
Dit pakket is geldig op: vrijdag 10/2, zaterdag 11/2, dinsdag 14/2, vrijdag 17/2 en op zaterdag 18 februari 2012. Reserveren: www.hotelbloom.com ! RVH.