Eerste Culinair Plein Meer met Mosselen tijdens Mosseldag Yerseke groot succes
Voor het eerst hebben acht restaurants tijdens de Mosseldag in Yerseke op zaterdag 20 augustus laten zien, dat er meer gedaan kan worden met mosselen dan deze alleen maar te koken.Traditioneel zijn er de gekookte mosselen te verkrijgen.
Dit jaar heeft de organisatie van de Mosseldag Yerseke, ook een culinair plein opgezet met andere mosselbereidingen. Zo waren er mosselen in de vorm van een bavarois, mossels met papilotte, Thaise mosselen, mossel steak met Zeeuwse paella en een mosselsoep.
Alle mosselgerechten konden worden geproefd. De mosselrecepten zijn verzameld in een speciaal hiervoor ontwikkeld receptenboekje. Dit boekje kon men afhalen op het culinaire plein. Om 10.30 uur werd het eerste exemplaar overhandigd aan de burgemeester van Reimerswaal, de heer Aeilt Jan Huisman.
Onder begeleiding van een vakkundige jury - bestaande uit mevrouw Karla Peijs (commissaris van de Koningin van Zeeland) en de heren Jan Huisman (burgemeester van Reimerswaal) en Cees van Liere (voorzitter van de Vrienden van de Zeeuwse Mossel) - zijn de drie beste gerechten uitgekozen. Op de eerste plaats was dit Strandrestaurant Our Seaside uit Renesse met Sushi gevuld met mosselen, zeekraal en lamsoren met 17,5 punten. Op de tweede plaats restaurant de Zeelandbrug uit Zierikzee met mosselsoep uit
Schouwen met 16 punten. En op de derde plaats restaurant Vis aan de Markt uit Scherpenisse met gewokte mosselen Mediterraanse stijl met 15,5 punten. De beoordeling vond plaats op basis van smaak en presentatie.
Het doel was om meer variatie in de bereidingswijze van dit mooie natuurproduct te presenteren. De bezoekers aan het Culinaire Plein hebben deze primeur met enthousiasme ontvangen.
De acht deelnemende restaurants waren: Restaurant de Zeelandbrug uit Zierikzee met Mosselsoep uit Schouwen, Restaurant t Kraaienest uit Wolphaartsdijk met Mossels en papilotte, ZijpeStijl seafood uit Bruinisse met Thaise mosselen, Strandrestaurant Our Seaside uit Renesse met Sushi gevuld met mosselen, zeekraal en lamsoren, Amadore Hotels & Restaurants met een Bavarois van mosselen, Catering Plat de Zélande uit Middelburg met Mossel steak met Zeeuwse Paella, Restaurant de Oesterbeurs uit Yerske met Mosselen op 3 manieren en Vis aan de Markt uit Scherpenisse met gewokte mosselen mediterraanse stijl.
Continuing Expansion: Leonardo Hotels opent eerste hotel in Budapest
Na de realisatie van projecten in Duitsland, Israël, België en Zwitserland, kunnen reizigers en zakenlui voortaan ook in het Leonardo hotel in Budapest terecht. Hier werd het hotel ondergebracht in de lokalen van het voormalige Ramada hotel.
Budapest is een van de mooiste wereldsteden zegt Daniel Roger, General Manager
van Leonardo Hotels Europe.
Het viersterrenhotel Leonardo Budapest ligt amper 15 minuten buiten het stadscentrum en op enkele passen van de Donau, het maakt bovendien deel uit van het zakendistrict Ferencváro. Het hotel biedt 182 kamers en suites en zakenlui hebben de beschikking over een volledige business-verdieping. Hier staan o.m. drie conferencerooms, 120m², ter beschikking, ze zijn uitgerust met high-tech conferentie-apparatuur naast alle andere technische snufjes.
Het restaurant zorgt voor een internationale culinaire keuken, terwijl in de aanpalende bistro-bar het ontbijt wordt geserveerd. Hier kan men eveneens terecht voor een erg speciale wijndegustatie, typische koffiebereidingen en snacks. In de nieuwe uitrusting werd eveneens een fitness room en sauna voorzien.
Rafi Carmon, van 1998 tot 2011, verantwoordelijk voor het Sheraton Moriah hotel in Eilat, fungeert als general manager, hij was eerder verantwoordelijk voor Sheraton Four Points in Tiberias.
Budapest is aldus Daniel Roger de eerste faze van uitbreidingen die dit jaar worden gerealiseerd, de komende maanden volgen andere locaties waardoor de klanten van Leonardo over een volledig aanbod zullen beschikken.
Leonardo Hotels is de Europese tak van de Fattal keten die in 1998 door David Fattal in het leven werd geroepen, en is sinds 2007 actief op de Duitse markt. RVH.
DE CRANBERRYOOGST, EEN UNIEK EN GRANDIOOS SPEKTAKEL
In september vangt in de Verenigde Staten de nazomer aan met de impressionante cranberryoogst. De dieprode bessen die op het wateroppervlak drijven met op de achtergrond de herfstkleuren van de omringende bossen en een stralende blauwe hemel zorgen voor een verbazingwekkend schouwspel. Ocean Spray, landbouwcoöperatie sinds 1930 en onbetwistbare speler inzake de cranberryoogst, maakt jaarlijks deel uit van dit spektakel en geeft zijn expertise door van generatie op
generatie. De cranberry, een bes doordrongen van geschiedenis en traditie, loont dus zeker de moeite om even bij stil te staan !
De cranberry groeit een dertigtal centimeter van de grond en is niet eenvoudig te plukken. Decennialang gebeurde de oogst met de hand, daarbij enkel geholpen door de picking-box, een soort van kist met rooster en een grote kam, waarmee de besjes konden worden verzameld zonder de takken waaraan ze hingen, te beschadigen.
De cranberry wordt geteeld in vijf deelstaten van de VS: in Massachusetts, Wisconsin, New Jersey, Oregon en Washington, maar ook in Canada. Ze wordt op twee verschillende manieren geteeld: de oogst door droge veengrond of door onderlopen veengrond. Voor de oogst op « droge veengrond », waarbij de bessen naar de verse fruitmarkt gaan, gebruikt Ocean Spray vandaag oogstmachines die lijken op grote grasmaaiers. Hoewel dit gemechaniseerde systeem nog steeds wordt toegepast, gebeurt het grootste deel van de oogst nu onder water, een methode die in de jaren 50 werd ontwikkeld in Wisconsin.
Ondanks wat algemeen wordt gedacht, groeien cranberrys niet onder water, maar dit speelt een belangrijke rol bij de oogst in zogenaamde ondergelopen veengrond. De dag voor de eigenlijke oogst zetten de producenten de droge veengrond onder ongeveer 45 cm water. De volgende dag worden de cranberrys van de struiken losgemaakt met haspels, die doen denken aan het gerei dat wordt gebruikt om eieren op te kloppen. De cranberrys, komen bovendrijven dankzij hun vier holle luchtzakken. De drijvende cranberrys, bijeengebracht met drijvende geleiders, vormen spectaculaire uitgestrekte scharlakenrode tapijten.
Deze harde, dieprode bes is vandaag de dag in talrijke vormen verkrijgbaar: vers, gedroogd, diepgevroren, als compote of als sap. Als je alle cranberrys die vandaag worden geteeld in Noord-Amerika achter elkaar zou plaatsen, dan bekom je 565 keer de afstand van Boston naar Los Angeles (hetzij 4.800 km) of dichterbij huis 10 000 keer de afstand Oostende-Aarlen.
De cranberry staat enerzijds voor een lokaal product en anderzijds voor een cultureel
erfgoed. En dit niet enkel in de Verenigde Staten en in Canada, want ook in Europa lopen steeds meer mensen warm voor deze bes.
Naast zijn specifieke karakter en unieke smaak beschikt deze bes over bepaalde gezondheidseffecten zoals het helpen bij de preventie van urinaire aandoeningen of blaasontsteking. RVH.
Ontdek de Yellow Vintage tour by Veuve Clicquot tijdens design september Brussels.
Van 8 tot 30 september 2011 vindt Design September Brussels plaats, waarbij een honderdtal afzonderlijke evenementen tegelijk wordt georganiseerd in de hoofdstad. Zo worden bruggen geslagen voor meer synergie tussen de verschillende onafhankelijke organisaties actief in de designwereld, die samen de creatieve dynamiek van Brussel kunnen tonen aan het brede publiek.
Zon vijftien galerijen gespecialiseerd in 20e-eeuws design pakken uit met boeiende tentoonstellingen rond uiteenlopende themas. Op 29 september staat de Yellow Vintage tour by Veuve Clicquot, gesponsord door het bekende champagnemerk, op het programma: een feestelijke wandeling die het publiek verschillende gespecialiseerde antiquairs laat ontdekken.
De interesse van het huis Veuve Clicquot voor design gaat al meer dan 230 jaar terug en vindt haar oorsprong in de constante verbetering van de kwaliteit van de wijnen en hun verpakking. Zo had Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin zelf al oog voor design, want ze ontwierp haar eigen remuagetafel.
In de loop der jaren stelden nog tal van ontwerpers hun talent in dienst van het beroemde champagnehuis. Andrée Putman bracht bijvoorbeeld hulde aan la Grande Dame met een degustatiekoffer in hautecouture-uitvoering, geïnspireerd op de partys uit de jaren 80, zoals in Studio 54. Deze koffer met luxueuze geometrische vormen laat zich openklappen tot een exclusieve champagne-emmer.
Internationaal designtalent Karim Rashid verkent een universum van opgewekte en mystieke organische vormen. Hij speelt met nieuwe materialen en laat zich verrassen door nieuwe technologieën. In 2007 ontwierp hij de LoveSeat als herinterpretatie van de confident, een fauteuil uit de 18e eeuw. Deze reeks in beperkte oplage was een wereldwijd succes.
Nog heel wat andere ontwerpers hebben hun talent losgelaten op het huis Veuve Clicquot. Uit de recentste samenwerking vloeide een creatie voort van de Belg Mathias van de Walle: een opvouwbare champagne-emmer geïnspireerd op de traditionele Japanse papiervouwkunst origami. Dit accessoire past opgevouwen in elke zak, maar weerspiegelt toch het hoogstaande design van het champagnehuis.
Het huwelijk tussen Veuve Clicquot en design leidt voortdurend tot nieuwe reizen en nieuwe ontdekkingen. Schoonheid, complexiteit, esthetiek en innovatie zijn terug te vinden in elke fles van elk wijnjaar.
De samenwerking tussen het champagnehuis en Design September Brussels bezegelt dit mooie huwelijk eens te meer. RVH.
BuzziHub - Draaispil voor het sociale leven op kantoor
Flexwerken is vandaag dé trend. Met als gevolg: een grote nood aan modulaire en flexibele vergaderruimtes. BuzziHub, de nieuwste creatie van designer Alain Gilles, speelt perfect in op die behoefte.
Om je in een open ruimte grondig te kunnen concentreren sluit je beter je ogen en stop je je vingers in je oren. Je aandacht versplintert zich namelijk net zo ver als de ruimte reikt. Elk geluid, elke voorbijganger brengt je uit je concentratie. Kantoortuinen of openbare gebouwen kunnen op dat vlak een ware marteling zijn. De modulaire cocon van de BuzziHub vormt een veilige plek in de open kantooromgeving. Wie even alleen iets wil voorbereiden of alles op een rij zetten, neemt iPad, notities en laptop en gaat in de BuzziHub zitten.
Wie eenmaal in de comfortabele cocon zit, wil er niet snel weer weg! BuzziHubs zijn perfect om tegenover elkaar te plaatsen. Met twee of vier tegenover elkaar creëer je een soort vergaderlounge of -eiland, een plek waar je samenkomt om face to face informatie uit te wisselen.
BuzziBlinds zijn speelse kamerschermen die je toelaten verstoppertje te spelen met je omgeving: creëer zelf meer of minder openheid door de lamellen meer of minder open te zetten. Het spel is dubbelzijdig: hoeveel wil jij van je omgeving zien? Hoeveel laat jij aan hen zien?
De losse, veelzijdige, roterende en akoestische schermen zijn perfect voor zowel kantooromgevingen en open ruimtes als voor horecazaken en privévertrekken. Ontwerper Alain Gilles baseerde zich voor het design o.m. op de buitenzonwering die de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer ontwierp voor zijn modernistische gebouwen in Brasilia.
De schermen zijn bekleed met BuzziFelt, een gelaagd ecovilt dat belangrijke geluidsreducerende en -absorberende eigenschappen bezit. De BuzziBlinds zijn ook nog eens mooi, aaibaar en verkrijgbaar in drie hoogtes en negen kleuren. RVH.
Nutcase fietshelmen kleuren steeds meer de straten!
I love my brain of hoe een helm ook cool kan zijn!
Tot voor kort werden fietshelmen vooral ontworpen voor sportieve fietsers. Deze helmen blinken uit in aerodynamica en ventilatie, soms zijn het zelfs pure technologische hoogstandjes. Maar daar vindt de dagdagelijkse fietser zich niet in terug! Dagelijkse fietsers blijven op hun honger zitten, en dragen daardoor vaak geen helm.
Fietshelm en veiligheid
Het vrijwillig, gemotiveerd en correct dragen van een fietshelm verhoogt aanzienlijk de veiligheid van de individuele fietser. Voor lichte en zware letsels samen kan helmdracht resulteren in een significante vermindering van de hoofdletsels met ongeveer één derde. (Bron themarapport fietsers BIVV - Belgisch Instituut VerkeersVeiligheid)
The most fun a helmet ever had
Nutcase staat voor kwaliteitshelmen met een grote variatie in kleurrijke designs: ook voor dit najaar zijn er weer tal van nieuwe designs beschikbaar! Zo vindt iedereen wel een Nutcase die bij zijn of haar persoonlijkheid past. De Nutcase Street helmen willen een vrolijk alternatief bieden voor iedereen die de fiets gebruikt voor zijn/haar dagelijkse verplaatsingen: kleine kinderen in fietsstoeltjes, fietskarren en bakfietsen, schoolgaande jeugd, jonge ouders die het goede voorbeeld willen geven, de woon-werk-fietsers en de elektrische fietsers
Street Gen2met Fidlock
Vandaag gaat Nutcase met de Street Gen2 helmen nog een stapje verder op het gebied van gebruiksgemak en veiligheid. De unieke en gepatenteerde magnetische sluiting van Fidlock kan jeeenvoudig met één hand openen en sluiten zonder gevaar voor pitsen van de huid zoals bij de klassieke sluiting.
De reflecterende logos rondom garanderen een verhoogde zichtbaarheid. Uiteraard voldoen de Nutcase Street helmen aan de Europese norm CE EN 1078 voor fietsen en skaten. RVH.
Een goede voorbereiding maakt het verschil, en dankzij allerhande keukenhulpjes gaat het koken en vooral de voorbereiding op het koken, veel gemakkelijker. BergHOFF lanceert 2 nieuwe keukenhulpjes om het je nog eenvoudiger te maken.
NEO 10-delige messenblok
De Neo messen serie wordt gekenmerkt door zijn eenvoud en kwaliteit. De messen zijn vervaardigd uit hoogwaardig roestvrij staal X30CR14, het zwarte messenblok is gemaakt uit polypropoleen. En het handvat is ook een blikvanger: de afwerking voelt zacht aan en het is een anti-sliphandvat.
Het messenblok bestaat uit kruidensnijder, schilmesje, universeel mes, uitbeenmes flexibel, trancheermes, broodmes, koksmes, snijplank, kruiden snijplank en een blok. Bovendien oogt een stevig en stabiel messenblok mooi op het aanrecht. De Neo messen zijn vanaf nu ook individueel verkrijgbaar.
NEO 7-delige Prep Chef Pro
Met deze Neo 7-delige Prep Chef Pro kan je naar hartelust gaan versnijden, versnipperen en hakken. Deze rasp bestaat uit 7 aparte onderdelen, waaronder 1 rubberen onderleggertje, 1 centraal deel en 5 snijkegeltjes voor het snijden in julienne, het hakken, versnipperen, wafelen en in schijfjes snijden.
Alle onderdelen zijn gemaakt uit 18/10 roestvrij staal en afgewerkt in een zinklegering. De vormen kan je heel eenvoudig vervangen en zijn gemakkelijk te reinigen. RVH.
Onder dit motto organiseert Fruitsnacks ook dit jaar weer haar Appelplukdag. Op zondag 9oktober 2011 is groot en klein welkom om zelf de handen uit de mouwen te steken.Voor slechts 0.50 per kilo, neem je je oogst mee naar huis. Of laat je er liever vers appelsap van persen ? Ook dat kan tijdens de Appelplukdag van Fruitsnacks !
Jaarlijks gooit Fruitsnacks haar deuren en boomgaarden wagenwijd open voor het publiek. Dit jaar kan je, op zondag 9 oktober, zelf komen ontdekken hoe het voelt om mee te draaien in de pluk. Je kan immers je eigen appelen komen oogsten. Voor slechts 0.50 per kilo mag je zoveel plukken als je wil !
Uniek aan onze Appelplukdag is dat je je pas geplukte appels kan laten persen tot overheerlijk vers appelsap. Mooi verpakt in een handige Bag in Box ! Na al dat harde labeur kan je heerlijk uitblazen op ons gezellig terras,dat ook dit jaar weer het bezoek krijgt van enkele muzikale gasten !
De geïnteresseerden kunnen gratis deelnemen aan de rondleidingen en zo ons bedrijf beter leren kennen. Uiteraard worden ook de kleinsten niet vergeten, eenmooie ballon latenplooien bij één van de clowns of kijken naar de ganzenfanfare! RVH. Fruitsnacks Mierhoopweg 34 . 3850 NieuwerkerkenTel 011/69.52.80
Stijn Helsen en JBC kleden Belgische atleten in Londen
Op 27 juli 2012 gaan de Olympische Spelen in Londen van start. Niet alleen de atleten bereiden zich volop voor, ook de fabrikanten die hun outfits ontwerpen, hebben nu al het startsein aan hun creatieve teams gegeven.
De Limburgse modeontwerper Stijn Helsen zal de officiële outfits van onze Belgische atleten ontwerpen en produceren die ondermeer zullen gedragen worden tijdens de openingsplechtigheid op 27 juli 2012. De atleten zullen gekleed gaan in een stijlvol bespoke maatpak. Geen wonder : Stijn Helsen heeft het kleermakersvak in de genen en vertegenwoordigt de derde generatie van de bekende Hasseltse kleermakersdynastie.
Daarnaast ontwerpt Stijn Helsen in samenwerking met de Belgische modeketen JBC de Athletic Games Collection die de atleten in het Olympisch dorp zullen dragen tijdens hun vrije tijd en die ook in de JBC-winkels zal te koop zijn. Deze gelimiteerde collectie bestaat uit T-shirts, hoodies, trainingspakken, sneakers, atletisch ondergoed in retro sportstijl en sportief-geklede items zoals een blazer, een hemd, jurkjes, bermudas en een chino pantalon.
Ik vind het een leuke uitdaging om samen te werken met JBC rond de Olympische Spelen die toch altijd een magisch sportgebeuren zijn. Ik heb het Olympische logo altijd al prachtig gevonden en ik denk dat het een zeer dankbaar element is om mee te werken. De collectie die ik voor JBC teken, zou ik omschrijven als veredelde sportswear. Ik ben ervan overtuigd dat ze zal aanslaan bij de jeugd, zegt Stijn Helsen.
JBC en sport gaan perfect samen. Voor de Olympische Spelen van Peking zorgde de Belgische keten al voor de casual outfits van de atleten. Sinds vorig jaar is JBC ook sponsor van de Borlées. Dat JBC een hart heeft voor de sport, is niet toevallig. Zowel Bart als Ann Claes zijn verwoede sporters. Ann loopt marathons terwijl Bart in zijn vakantie vaak op de fiets klimt. Deze zomer heeft hij deelgenomen aan de Dolomieten marathon. Bart heeft duidelijk de genen van zijn vader Jean Baptiste mee, die in de jaren zestig een verdienstelijke beroepsrenner was.
Tijdens de Spelen zullen de winkels helemaal de sfeer van de sport uitstralen en zullen er ook acties georganiseerd worden voor de klanten. Als modeketen voor het hele gezin wordt om naast de heren- en damescollectie ook een Olympische kindercollectie uitgebracht.
De casual collectie die Stijn Helsen voor JBC ontwerpt, zal niet alleen door de Olympische atleten gedragen worden, maar zal ook exclusief te koop zijn in de winkels zodat de klanten een designercollectie kunnen kopen aan democratische prijzen. RVH.
Bij uitgeverij Lannoo verscheen zopas 100x Noord-Engeland, een reisgids waarin journalist Dirk Musschoot, sinds decennia een bewonderaar en bezoeker van het Engelse noorden, de lezer meeneemt naar zijn honderd favoriete bestemmingen in die regio en hem ruim voorziet van logeertips en adresjes om lekker te eten en te drinken.
Het aanbod van Noord-Engeland is schier onuitputtelijk. Citytrippers kunnen naar de trendy steden Manchester, Liverpool, Newcastle/Gateshead, het middeleeuwse York of het decadente Blackpool. Liefhebbbers van woestelandschappen kunnen terecht in de Yorkshire Moors & Dales, het Lake District of Northumberland, waar de wandelmogelijkheden onbeperkt zijn. Ook aan de fietsers is gedacht, met onder meer een nieuwe fietsroute in de Yorkshire Wolds.
Hou je meer van kastelen, van brede zandstranden (of net steile rostkusten), van (kleine) musea of van pubs en restaurants met onvermoede culinaire aspecten: Noord-Engeland heeft het allemaal!
Wie met de tips van Dirk Musschoot aan de slag wil, vindt in P&O Ferries een uitgelezen partner. P&O Ferries vaart elke avond van Zeebrugge (enRotterdam) naar Hull, waardoor deze havenstad op de rivier Humber de perfecte toegangspoort is tot Noord-Engeland.
De Cruiseferry heeft alles aan boord om het de passagiers helemaal naar de zin te maken. Iedereen logeert in een comfortabele cabin. Er zijn winkels aan boord, restaurants, bars met live entertainment. Er is een bioscoop, een kinderspeeltuin en voor wie zich liever terugtrekt in een hoekje met een boekje een stille ruimte. Na een nacht varen ontscheep je s anderendaags s ochtends lekker uitgeslapen in Hull. RVH.
Dimitri Daniloff fotograaf van de Campari Kalender 2012
Campari heeft het hoofdpersonage van de nieuwe Campari kalender 2012 bekendgemaakt. Niemand minder dan Milla Jovovich zal op de nieuwe kalender prijken. De beelden worden vastgelegd door de Franse fotograaf Dimitri Daniloff. De veelzijdige Oekraïnse actrice, die eveneens topmodel, modeontwerpster én zangeres is, wordt de 13de ster van de beroemde kalender.
Na Benicio Del Toro als hoofdpersonage vorig jaar, heeft Campari met Milla Jovovich opnieuw voor een vrouwelijke ster gekozen. Milla Jovovich treedt op die manier in de voetsporen van andere ravissante actrices als Salma Hayek, Eva Mendes en Jessica Alba, de sterren van de vorige Campari kalenders.
Milla Jovovich stond al op de cover van honderden magazines en speelde in tal van films als The Fifth Element (1997), Ultraviolet (2006), Resident Evil en The Three Musketeers, die in première gaat op 14 oktober. Naast haar acteerprestaties en modellencarrière heeft Milla een grote passie voor muziek: zo schreef ze reeds verscheidene liedjes en albums, na haar debuut als singer-songwriter in 1994 met de
release van The Divine Comedy.
Over de vraag van Campari of ze het hoofdpersonage van de kalender wou worden zei Milla Jovovich het volgende: Ik was zeer enthousiast en vereerd toen ik hoorde dat ik mocht figureren in de nieuwe Campari kalender. De kalender staat bekend om zijn stijlvolle fotografie en het indrukwekkende lijstje van sterren die reeds hun gezicht leenden voor de kalender. Ik denk dat de mensen aangenaam verrast zullen zijn met het resultaat. Het zal hen zeer zeker aan het denken zetten.
Dimitri Daniloff is de fotograaf van dienst voor deze 13e kalender. Met zijn futuristische benadering zal hij grenzen verleggen om zo tot unieke beelden te komen. De Fransman won in 2003 een Gouden Leeuw in Cannes met een reclamecampagne voor Playstation. Zijn werk wordt bovendien tentoongesteld in het Museé des Arts Décoratifs in het Louvre in Parijs waar hij een nieuwe generatie fotografen vertegenwoordigt.
Bob Kunze-Concewitz, CEO van Gruppo Campari: De inspiratie en de stijl van de beelden voor de 13e Campari kalender maakt dat zowel Milla als Dimitri vanzelfsprekende keuzes waren.
De finale beelden en het verhaal van de kalender zullen in de herfst onthuld worden op een rode loper-event in Milaan. RVH.
Pegase lanceert nieuw winterzonaanbod Vliegvakanties Middellandse Zee en Exotische vakanties.
Touroperator Pegase, specialist in luxevakanties, brengt haar nieuwe aanbod vliegvakanties Middellandse Zee en Exotische vakanties voor winter 2011-2012 op de markt. Pegase-klanten die op zoek zijn naar rust en ontspanning vinden deze winter hun gading in het ruime aanbod poolvillas.
De poolvilla met butlerservice: de perfecte onthaasting: heel wat Pegase-klanten zijn tegenwoordig op zoek naar absolute privacy in een eigen vakantievilla, gekoppeld aan een exclusieve butlerservice. Om zorgeloos te kunnen genieten van een luxueus vakantieaanbod zonder rekening te moeten houden met andere vakantiegangers, hoeft men niet eens ver te vliegen:
Op Tenerife biedt het Gran Melia Palacio de Isora***** voor rustzoekers een adults only Red Level Zone met tweepersoonsvilla's van 120 m² met oceaanzicht, jacuzzi, eigen tuin en zwembad met Balinese ligbedden. Een butler verzorgt het ontbijtbuffet aan huis en de reservaties voor de tai chi of pilateslessen en de dine around formule.
Ook in Agadir beschikt men over villa's met zwembad en butlerservice maar biedt men de mogelijkheid kinderen mee te nemen. Het Sofitel Royal Bay***** ligt aan het mooiste strand van Marokko, een prachtige baai met eucalyptussen en pijnbomen.
Ook in het reisboek Exoten heeft Pegase een uitgebreid aanbod poolvillas. Enkele smaakmakers:
The Bell Pool Villa*****, op 2 km van het strand van Kamala, één van de mooiste strookjes kust van Phuket/Thailand. Het is een kleinschalig resort met slechts 16 villa's en een doorgedreven service met opties als kooklessen of een privé-barbecue door de chef in je villa en een 24u/24u butlerservice.
Vanaf 17 november vliegt Pegase rechtstreeks met Thai Airways naar Bangkok met een doorvlucht naar Phuket. De drie vluchtdagen - dinsdag, donderdag en zaterdag - bieden de nodige flexibiliteit naar reisduur zodat de klant zijn Thailandreis helemaal op maat kan samenstellen.
Nieuw in het Mauritiusaanbod van Pegase zijn de Sofitel So poolvilla's***** in Bel Ombre, aan de zuidkust van het eiland. Het interieur is anders dan wat we op Mauritius gewend zijn: strak en heel gesofisticeerd en voorzien van de allerlaatste high tech snufjes. Men verblijft hier in een suite of in een villa voor 3 tot 6 personen met binnen- en buitenbad en -douche, Fat Boy en hangmat met zicht op zee.
Pegase klanten genieten van een heleboel extras. Voor alle vluchten met vertrek vanuit Brussels Airport kan men gebruik maken van de Fast Lane Security Check en de lounges. Bovendien wordt het golfmateriaal gratis vervoerd op alle vluchten. Bij vluchten van Thomas Cook Airlines wordt de klant op zowel Brussels Airport als Liège Airport verwend met een aparte check-in, krijgt men een upgrade naar 25 kg bagage en geniet men aan boord van de Premium Service, met een glaasje bubbels en een maaltijd samengesteld door Wout Bru. RVH.
Pierre & Vacances Center Parcs Group lanceert speciaal concept voor kinderen.
Met Kids Time lanceert de Pierre & Vacances Center Parcs Group een nieuw zomers concept volop entertainment en animatie dat speciaal is ontwikkeld voor kinderen. Je vervelen tijdens de zomervakantie is er niet meer bij, want dankzij dit gevarieerde programma komen kinderen jonger dan 10 jaar helemaal in de vakantiestemming. Kids Time wordt deze zomer in alle parken van Center Parcs en residenties van Pierre & Vacances aangeboden.
Jonge kinderen kunnen zich samen met hun ouders tijdens hun verblijf volop vermaken
met de activiteiten van het Kids Time-programma. Dit programma, waarmee zij zich urenlang kunnen amuseren, staat twee keer per week aan het einde van de dag op het programma.
Kinderen kunnen allerlei leuke prijzen winnen tijdens Kids Bingo. Het welbekende bingospel is op een manier geïnterpreteerd die perfect aansluit op de belevingswereld van kinderen. Tijdens de Kids Disco kunnen de voetjes van de vloer en kunnen ze zich op het ritme van de muziek heerlijk op de dansvloer uitleven. Uiteraard allemaal in een feestelijke omgeving met discoballen en een rookmachine. En als het eindelijk tijd is om naar bed te gaan, kunnen zij voor het slapen gaan luisteren naar een verhaal van de verteller.
De Kids Disco CD - speciaal samengesteld voor jonge kinderen - bestaat uit meeslepende muziek met eenvoudige en gemakkelijk te onthouden teksten. Op het ritme van de muziek spelen zij spelletjes en leren zij allerlei nieuwe dansjes zoals de knuffeldierendans, de ballonnendans of de limbo. Bovendien kunnen de kinderen tijdens deze spelletjes een leuke prijs winnen. Natuurlijk is er de mogelijkheid de Kids Disco CD mee naar huis te nemen. Deze is verkrijgbaar in de speelgoed-en souvenirwinkels in van de vakantieparken en residenties van de Pierre & Vacances Center Parcs Group.
Het Kids Time-programma kost 3,95 per kind voor deelname aan de drie activiteiten - Kids Disco CD : 9,95. RVH.
Hector De La Rosa van Hilton Brussels City heeft de National Cocktail Competition van de Union of Belgiums Bartenders gewonnen. Hij haalde het van 27 andere deelnemers met zijn cocktail Grincot. Hector zal nu onze driekleur verdedigen op het wereldkampioenschap van de International Bartender Association dat doorgaat in Warschau begin november.
De beste bartenders van het land streden tijdens de 50ste editie van de nationale wedstrijd van de Unie van Bartenders in België om de prestigieuze titel Belgisch Kampioen Cocktail Creatie 2011. De deelnemers moesten een eigen cocktail creëren, waarbij er slechts 15 minuten voorbereidingstijd voorzien was. In een tijdspanne van 6 minuten moesten de deelnemers, onder het waakzame oog van de jury, de cocktail bereiden.
De jury beoordeelde de creatie op techniek, smaak en presentatie. Daarbij werd extra gelet op de netheid en de handelingen tijdens het bereiden, maar ook op de exotische geur en de kleur van de cocktail. De jury keek toe op de strikte naleving van het recept en de originele toetsen die de barmannen toevoegden om hun cocktail te laten uitblinken.
Winnaar Hector De La Rosa van Hilton Brussels City verraste de jury met zijn Grincot, een frisse cocktail op basis van komkommer, limoen, kiwi en met Grand Marnier en Absolute Pears als alcoholische toets. Zijn creatie blonk uit in techniek en presentatie en leverde hem het maximum van 30 punten op voor de unieke smaak.
Hector De La Rosa: Ik heb me weken voorbereid thuis en toen ik de komkommersiroop toevoegde, wist ik het. Dit was gewoon perfect. Ik ben heel blij dat
de jury mijn frisse creatie zo smaakte.
Op 5 november neemt Hector in Warschau deel aan het wereldkampioenschap cocktails maken, georganiseerd door de International Bartender Association. RVH.
Touroperator Thomas Cook verwent 55 plussers die van plan zijn om deze winter naar de Spaanse Costas te trekken. Wie voor 1 oktober een vakantie met bestemming Costa Blanca of Costa del Sol boekt, en 55 jaar of ouder is, wordt extra verwend met een 55+ Premium Pack. Bovendien breidt Thomas Cook zijn aanbod ";Overwinteren"; fors uit; het ganse aanbod uit de brochure Vliegvakanties behoort voortaan tot de mogelijkheden.
Het 55+ Premium Pack heeft een waarde van om en bij de 90 euro per persoon en omvat een gratis bijstandsverzekering Thomas Cook Assistance, een gratis Premium Service op de vluchten van Thomas Cook Airlines (heen en terug) en een excursiebon ter waarde van 20 euro per persoon.
Dankzij de Premium Service geniet je van een aparte, snelle check in en neem je plaats vooraan in het vliegtuig. Ook op culinair vlak word je tijdens de vlucht verwend met een glaasje champagne en een maaltijd van sterrenchef Wout Bru. Daar bovenop krijg je een gratis headset om aan boord te genieten van het inflight entertainment programma en mag je 25 kg bagage meenemen (ipv 20 kg).
Met de excursiebon kan je enkele niet te missen aspecten van de Spaanse Costas ontdekken zoals bvb de Viva Espa Orange Express vanuit Benidorm.
Voor overwinteraars, die de Spaanse of andere zon opzoeken voor meer dan 21 nachten brengt Thomas Cook niet langer een afzonderlijke brochure op de markt. Deze lange verblijven zijn voortaan opgenomen in de hoofdbrochure vliegvakanties. Het voordeel van deze nieuwe werkwijze is een maximale flexibiliteit en een forse uitbreiding van het aanbod. Voortaan kunnen alle hotels uit de vliegvakantiebrochure met extra kortingen voor lange verblijven geboekt worden. Die kortingen zijn er zowel op de vluchten als op de hotelovernachtingen. Bij afreizen op specifieke data geniet je zo van extra vluchtkortingen die kunnen oplopen tot maar liefst 190 euro per persoon. RVH.
MED by MSC, een frisse en fruitige geur voor de hele vloot
MSC Cruises wil alle zintuigen van zijn gasten prikkelen. Een verblijf aan boord van een schip van MSC Cruises krijgt nu ook een aparte geur, een uniek aroma dat gasten nog jarenlang aan hun MSC-cruise zal herinneren.
MSC Cruises lanceerde zijn eigen kenmerkende- geur, MED by MSC, die nu op bijna al zijn cruiseschepen is ingevoerd, behalve op de MSC Melody. Het project werd bedacht en geïmplementeerd door de eigen technici van MSC Cruises en voor het eerst uitgetest op de MSC Splendida.
De geur verspreidt zich subtiel over het hele schip via de klimaatregeling in de gangen en gemeenschappelijke ruimten, maar ook het tafellinnen, het beddengoed, de handdoeken en kamerjassen en zelfs de zeepautomaten in de toiletten dragen het parfum. De dosering van het aroma wordt echter nauwgezet gecontroleerd: de gasten vangen slechts af en toe een zweem van het aroma op. Het wordt zorgvuldig verspreid, maar werkt niet storend en het is ook niet aanwezig in de slaaphutten en restaurants.
De naam MED by MSC weerspiegelt de band die de onderneming heeft met de Middellandse Zee de thuishaven en bakermat van MSC Cruises en is een allusie op deze uitzonderlijk mooie regio. Het Middellandse Zeegebied roept beelden en geuren op van lavendelvelden in de Provence, vruchten van vijgenbomen die baden in de zomerzon, verse kruiden, citrusaromas en de betoverende geur van jasmijn die wordt gedragen door een zeebriesje.
Het parfum werd ontwikkeld in samenwerking met Firmenich , een topspeler in parfumcreatie. MSC Cruises heeft een reputatie als milieubewuste pionier en MED by MSC voldoet dan ook aan strikte ecologische en ecolabel-richtlijnen. RVH.
Het nieuwe Park Inn by Radisson Luxembourg City heeft zopas zijn deuren geopend. Het Park Inn by Radisson Luxembourg City geniet van een uiterst goede locatie in het stadscentrum van Luxemburg. Naast de 99 ruime, moderne en kleurrijke kamers, biedt het ook drie vergaderzalen met de nieuwste audiovisuele technologie, een fitnessruimte (24u/24u) en een privéparking met een capaciteit van 150 wagens..
Ontdek de Blue & Cool atmosfeer in onze LoungeBAR en geniet van locale en internationale specialiteiten op elk uur van de dag. Het dynamisch team ontvangt er zowel hotelgasten als toevallige passanten op winkeluitstap of zakenmensen uit de buurt. Ze kunnen er s morgens, s middags en s avonds terecht voor een lekkere maaltijd of een verfijnde cocktail in een leuke en vibrerende Blue & Cool sfeer.
Op het gelijkvloers van het Park Inn by Radisson Luxembourg City zijn reeds verschillende winkels met internationale naam gehuisvest.
Het hotel zal geleid worden door Xavier Damster, Belg van afkomst en Luxemburger vanuit zijn hart dankzij zijn jarenlange ervaring in het Groothertogdom. Hij heeft een uitgebreide ervaring in de hotelindustrie in zowel privé als internationale hotels als Inter Continental Hotels en Hilton. Het is een grote eer voor mij en voor het hele team van het Park Inn by Radisson Luxembourg City om onze eerste klanten te ontvangen vandaag in dit vernieuwde en levende deel van de stad, op slechts twee passen van het station, zegt hij.
Erik Jansen aangesteld als Area Managing Director bij Dolce La Hulpe Brussels en Dolce Chantilly
Dolce Hotels & Resorts, de hotelgroep van internationale faam gespecialiseerd in vergaderingen en zakelijke reizen, heeft Erik Jansen aangesteld als Area Managing Director voor de hotels Dolce La Hulpe Brussels en Dolce Chantilly.
Erik Jansen is een 51-jarige Nederlander die sinds augustus 2008 Managing Director is bij Dolce La Hulpe Brussels. De belangrijkste functies die hij bekleedde vooraleer hij aan de slag ging bij Dolce Hotels & Resorts zijn Managing Director en General Manager voor de groep NH Hotels in Zuid-Afrika.
Tijdens zijn carrière heeft Erik Jansen bovendien voor tal van andere hotels gewerkt, waaronder het Ritz Carlton, het Astrid Park Plaza Hotel, het Marbella Club Hotel, het Puente Romano, het Madeira Carlton Hotel en het Hyatt Regency.
Hij behaalde zijn diploma aan de prestigieuze Ecole Hotelière de Lausanne in Zwitserland en zijn internationale carrière bracht hem naar verschillende landen, zoals Zwitserland, de Verenigde Staten, Marokko, Fiji, Nieuw-Zeeland, Frans Polynesië, Mexico, Spanje, Portugal, Zuid-Afrika en ten slotte België. Erik Jansens moedertaal is Nederlands, maar hij spreekt ook vloeiend Frans, Engels, Spaans en Duits.
Erik Jansen wordt Area Managing Director voor twee hotels: Dolce La Hulpe Brussels, in het hart van het Zoniënwoud en op een steenworp van Brussel, en Dolce Chantilly, aan de rand van het woud van Chantilly, op slechts 40 minuten van Parijs. Beide hotels bieden uitzonderlijke kamers, suites, restaurants en conferentiecentra. In het kader van deze aanstelling zal Erik Jansen de samenwerking tussen de twee hotels onder de loep nemen en de communicatie coördineren met de eigenaars, die beide hotels in handen hebben. Hij zal bovendien een ondersteunende rol bekleden in het team van Chantilly bij het uitvoeren van initiatieven van de Dolce-groep. RVH.
Het hotel en resort Dolce La Hulpe Brussels gaat zelf groene energie opwekken.
Dolce La Hulpe Brussels is gelegen in het hart van het Zoniënwoud (een van de grootste beukenwouden in Europa) en op een paar minuten van het centrum van de hoofdstad en de internationale luchthaven Brussels Airport
Als een van de meest gereputeerde conferentiehotels in Europa is het enerzijds een oase van rust, omgeven door de groene natuur, en anderzijds volledig uitgerust in termen van technologie, comfort en design. Dolce La Hulpe Brussels is voorzien van 4500 m² functionele vergaderruimte, n team van professionals en hoogtechnologisch audiovisueel materiaal. Het is dan ook dé uitgelezen plaats om professionele evenementen en overnachtingen te organiseren, waar men inspiratie opdoet en banden kan smeden of opnieuw kan aanhalen. De restaurants, de bars en het wellnesscentrum waar een luxueuze Spa Cinq Mondes, een overdekt zwembad en een fitnessruimte zijn ondergebracht maken deze stimulerende Dolceervaring compleet.
Het hotel krijgt een fotovoltaïsche zonnecentrale van 250 kWp van de nieuwste generatie, de meer dan 1000 polykristallijne panelen met hoog rendement, zijn goed voor 210.000 kWh per jaar zullen, zijnde in de piekuren, 10 à 12 % besparingop de huidige energieconsumptie. Dit nieuwe project maakt deel uit van een overkoepelend programma van groene initiatieven, zoals compostering, afvalsortering, een milieubewust en verantwoord aankoopbeleid (lokale, natuurlijke, biologische, gerecycleerde of recycleerbare producten), correcte verwerking van gebruikte olie, gebruik van leds in plaats van conventionele gloeilampen, bewegingssensoren, systemen voor afzonderlijke productie van warm en koud water en een waterzuiveringsstation. Tevens wordt geopteerd voor gecentraliseerd technisch beheer, om zo technische apparatuur voor luchtaanvoer en -afvoer, verwarming en koeling aan te sturen op basis van de buitentemperatuur, de binnentemperatuur of een tijdschema.
Het hotel verkreeg onlangs het label Gold Green Star verkregen van de IACC en lanceerde het Global Preserve programma. Het hotel zet hiermee personeelsleden in de bloemetjes door speciaal te hunner ere een boom te planten en een schenking te doen aan een plaatselijke organisatie. Het doel van dit nieuwe programma is een positief effect te hebben op het milieu en tegelijk de medewerkers, die het bedrijf als een boom verankeren, te eren.
De panelen werden geplaatst op het platte dak van het hoofdgebouw, van sommige gebouwen met kamers, en van het conferentiecentrum. Esthetisch verandert er dus niets aan het uitzicht van het hotel. Als de panelen eenmaal operationeel zijn, zullen de hotelgasten via een scherm in de lobby bewustgemaakt worden en op de voet kunnen volgen hoeveel groene energie het hotel produceert. RVH.
Deze maand komt de True Justice collection uit met 2 Steven Seagal-films: Deadly Crossing en Dark Vengeance zijn de eerste films in een reeks van 6 actiefilms. In de hoofdrollen zien we actieheld Steven Seagal als undercover agent. Keiharde actie en ijzersterke verhalen gegarandeerd!
De True Justice-reeks werd gemaakt door de producenten van Battlestar Galactica en Born to Raise Hell. De volgende twee films worden in augustus 2011 verwacht, de laatste twee in november 2011.
Deadly Crossing
Steven Seagal speelt Elijah Kane, een ervaren en keiharde undercover agent. Met zijn al elite undercoverteam gaat hij achter drugscriminelen aan in een poging het steeds meer uitdijende geweld in Louisiana terug te dringen. Het onvermijdelijke gevolg zijn straatgevechten met drugsbendes, schietpartijen en snoeiharde martial-arts gevechtsscenes.
Dark Vengeance
Undercover agent Elijah Kane krijgt een volgende missie. Met zijn team is hij een koelbloedige seriemoordenaar op het spoor die het gemunt heeft op vrouwelijke strippers. Door het stijgende aantal slachtoffers, mysterieuze verdachten en zwarte magie, wordt het onderzoek een ware nachtmerrie. Als ook een politieagente wordt vermoord, wordt een nieuwe rechercheur ingeschakeld om de moordenaar te pakken te krijgen
Steven Seagal is de onbetwiste held in de True Justice-films. Een rol die hem uitstekend ligt. De man heeft een indrukwekkende lijst aan actiefilms op zijn palmares staan en heeft van de rol van superflik zijn handelsmerk gemaakt. De Under Siege-films (1992 en 1995) maakten hem wereldberoemd.
Seagal begon al op 7-jarige leeftijd met gevechtssporten en haalde verschillende prijzen in de de Aikidoklassen. Na een tijdje als bodyguard gewerkt te hebben, begin jaren tachtig, werd hij opgemerkt door een casting agent die hem een eerste filmrol bezorgde. Sinds begin 2007 is Seagal echter ook een succesvol blueszanger en gitarist. In 2007 startte hij met een wereldtoer, samen met zijn band Thunderbox. RVH.