Brussels Airlines biedt deze zomer 709.000 bijkomende vliegtuigzetels aan
3 nieuwe bestemmingen en extra vluchtfrekwenties
Brussels Airlines voegt deze zomer 3 nieuwe (zon)bestemmingen en 709.000 extra vliegtuigzetels aan haar vluchtnetwerk toe. Naast nieuwe lijndiensten naar Marrakech, Agadir en Lamezia Terme verhoogt Brussels Airlines de vluchtfrekwenties en/of de zetelcapaciteit naar talrijke Europese bestemmingen. In vergelijking met het zomerseizoen vorig jaar voert Brussels Airlines dit jaar op weekbasis 806 Europese retourvluchten uit. Dat zijn er 28 meer dan tijdens de zomer van 2010 en 63 meer dan deze winter.
Met Marrakech en Agadir introduceert Brussels Airlines twee Marrokkaanse vakantiebestemmingen in het netwerk. Terwijl Agadir de meest populaire en het ganse jaar lang zonzekere strandbestemming is van Marokko, geniet Marrakech de status van de meest interessante citytripbestemming. Lamezia Terme is Brussels Airlines elfde bestemming in Italië. Lamezia ligt diep in het zuiden van Italië in de regio Calabrië en is een perfecte uitvalsbasis om deze prachtige, idylische kuststreek te bezoeken.
Op talrijke bestemmingen verhoogt Brussels Airlines het vluchtaanbod. Zo wordt er vanaf de start van het zomerseizoen, 27 maart, dagelijks een extra vlucht naar de Griekse hoofdstad Athene aangeboden. De Tjechische hoofdstad Praag wordt dankzij een extra nightstop vlucht beter bediend. Ook naar Bilbao wordt het vluchtaanbod flink verhoogd dankzij een derde dagelijkse frekwentie. Vakantiebestemmingen Malaga (Costa del Sol), Palma (Mallorca, Balearen) en Faro (Algarve) worden eveneens vaker aangevlogen tijdens de vakantiemaanden. Naar Firenze, Lyon en Madrid breidt het weekendaanbod uit en de uurregeling van de vluchten naar Marseille en Venetië verbetert om passagiers nog meer flexibiliteit te kunnen aanbieden.
Charterprogramma
Naast het lijndienstprogramma voert Brussels Airlines vanuit Belgie, Zwitserland, Frankrijk en Denemarken ook nog talrijke chartervluchten uit naar ondermeer Tunesië, Turkije, Egypte, Marrokko, Corsica, Sardinië, Mallorca, Menorca , Ibiza, het Spaanse en Italiaanse vasteland.
Deze chartervluchten worden in opdracht van Belgische en buitenlandse reisoperatoren zoals ondermeer nieuwkomer Club Med en Thomas Cook uitgevoerd die de volledige zetelcapaciteit zélf commercialiseren. RVH.
Kurkentrekker Quickpull krijgt zes nieuwe trendy tinten
Goed gezelschap en een dito fles wijn: soms kan geluk verrassend eenvoudig zijn. Wat je dan niet wil, is dat je kurkentrekker het laat afweten. Of kurkresten die in je glas ronddobberen. En dan zit je goed met de oerdegelijkheid van de Brabantia Quickpull, nu verkrijgbaar in zes nieuwe, funky kleuren.
De Quickpull kurkentrekker van Brabantia is een regelrechte hit en werd door de consumentenbond al bekroond tot beste aankoop in januari 2010. Naast matzwart en wit, kan je nu ook kiezen voor fris en transparant blauw, groen, oranje, paars, rood en geel. Voor jezelf of als geschenk voor eender welke gelegenheid, de Quickpull is in deze gedaante nog beter af te stemmen op persoonlijke smaak en stijl.
Functioneel gezien is de Quickpull geschikt voor vrijwel alle soorten wijnflessen en halsgrootten, en met de extra brede romp en grote draaigreep gemakkelijk te bedienen. De spiraal bevat een centreerring die zorgt dat de spiraal altijd in het midden van de kurk boort. De scherpe punt met niet-klevende PTFE-coating voorkomt dat de kurk breekt, en vermijdt dus ook kurkresten in de wijn.
In het Brabantia gamma zijn er nog 2 andere modellen kurkentrekkers, de Napoleon en de Classic. Producten zijn verkrijgbaar bij vrijwel alle huishoudspeciaalzaken en warenhuizen, met 5 jaar garantie. Richtverkoopprijzen: vanaf 6,95 euro. RVH.
2011 wordt het jaar van RICARD - Fles ondergaat metamorfose
Ricard, de enige echte pastis uit Marseille, krijgt een nieuwe look. Het silhouet van de bekende Ricard fles onderging een metamorfose. De nieuwe fles zal in de loop van maart 2011 in de winkelrekken staan. Met deze restyling wil het grootste spiritmerk in België, zijn vooruitstrevende visie op marketing bevestigen, zijn premium karakter benadrukken en tegelijk zijn populair karakter behouden.
Het nieuwe design van de fles is geboren in Londen bij het agentschap Coley Porter Bell. Het resultaat : een geactualiseerd en uniek gezicht voor een klassieker van formaat. De creatie rust op een rechthoekig voetstuk naar het beeld van het rechthoekige logo van Ricard waarvan de vorm aan de basis ligt van de structuur van de fles. Vanuit dit creatief gegeven vertrekken de pure en moderne lijnen van deze nieuwe fles op natuurlijke wijze. Het logo is in beide zijkanten van de glazen fles in diepdruk aangebracht wat verwijst naar de onuitwisbare indruk die Ricard doorheen de tijd heeft achtergelaten.
Het etiket bestaat uit drie delen om elk van de herkenbare codes van Ricard tot zijn recht te laten komen: het Ricard logo, het acanthusblad en de vermelding Pastis de Marseille en tot slot de handtekening van de oprichter Paul Ricard, créateur. Het ontwerp van de drie etiketten is in perfecte harmonie met de vorm van de fles.
Tot slot is Depuis 1932 bovenaan in de glazen fles gegraveerd. Het jaartal verwijst naar het constante vakmanschap van Ricard sinds zijn oprichting en de ongewijzigde waarden die van het merk een succes maakten. Tegelijk zijn ze een waarborg voor een succesvolle toekomst.
De smaak van Ricard en zijn ritueel
Het recept van Ricard is een goed bewaard geheim maar de uitzonderlijke smaak is te danken aan een strenge selectie van natuurlijke ingrediënten: steranijs, zoethout,
aromatische planten uit de Provence, pure alcohol, water, suiker en karamel.
Ricard drink je als volgt: 1 volume Ricard (2cl) met 5 volumes fris water. Eerst schenk je Ricard in het glas, vervolgens het water, even wachten en uiteindelijk de ijsblokjes toevoegen. Ricard wordt dan troebel en het alcoholgehalte daalt tot 7,5°. Resultaat: een lichte, caloriearme (50kcal versus 80kcal voor een glas wijn), verfrissende drank.
Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en is voor 100% een dochteronderneming van Pernod Ricard, co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en sterke dranken. Met een gecommercialiseerd volume van bijna 9 miljoen liter in 2010 in de Belux is Pernod Ricard Belgium één van de sterkst groeiende bedrijven in zijn sector en behoort het tot de leiders op de Belgische en de Luxemburgse markt.
Pernod Ricard Belgium verdeelt ook de merken ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacobs Creek, Disaronno en
Brussels Airlines: vlootontwikkeling en nieuwe revolutionaire vliegtuigzetel
Brussels Airlines verjongt deze zomer haar vliegtuigvloot. Vijf AVRO RJ toestellen worden vervangen door zes grotere Airbus A 319/320 vliegtuigen. Op de Airbus A 319/A 320 toestellen wordt ook een nieuwe revolutionaire vliegtuigzetel geïntroduceerd die meer beenruimte plus comfort biedt én veel minder weegt.
Het vervangingsprogramma van de korte en middellange afstandsvloot gaat van start met de introductie van een eerste Airbus A 319 toestel dat een kleiner AVRO RJ vliegtuig vervangt dat einde huurcontract was. De volgende maanden worden nog 3 Airbus A 319 vliegtuigen in de vloot opgenomen. Deze lente worden ook nog twee Airbus A 320 toestellen verwelkomd. Door de ingebruikname van grotere en efficiëntere vliegtuigen verhoogt Brussels Airlines haar capaciteit op het Europese netwerk met 945 zetels. De Airbus toestellen laten Brussels Airlines ook toe om de gemiddelde operationele kost per vlietuigzetel te laten dalen.
Brussels Airlines maakt van het vervangingsprogramma ook gebruik om een totaal nieuwe vliegtuigzetel te introduceren. De Airbus A 319 / A 320 vloot zal immers worden uitgerust met een revolutionaire light weight zetel. Dankzij het gebruik van moderne, lichtere materialen wordt er met de Recaro zetel ook bijna 700 kilogram gewicht per vliegtuig uitgespaard. Het vliegtuig kan daardoor het kerosineverbruik met vier procent verlagen en de CO2 uitstoot verminderen.
De ingebruikname dit jaar van zes Airbus toestellen en de introductie van deze nieuwe vliegtuigzetel is een duidelijke investering van Brussels Airlines in comfort, efficiëntie en milieuvriendelijkheid, besluit CO CEO Bernard Gustin. We maken Brussels Airlines niet alleen aantrekkelijker voor onze passagiers maar als bedrijf worden we op talrijke routes ook competitiever. RVH.
Thomas Cook Airlines Belgium kondigt aan dat het voortaan kinderkortingen op vliegtickets aanbiedt. Ze is de eerste familievriendelijke luchtvaartmaatschappij in België die kortingen aanbiedt voor kinderen van 2 t.e.m. 11 jaar.
Thomas Cook Airlines Belgium lanceert kortingen voor kinderen van 2 t.e.m. 11 jaar op alle vluchten uit haar aanbod met afreis vanaf 7 april 2011. In de lanceringsperiode tot 9 maart 2011 biedt het zelfs 25% korting op vluchten. Voor boekingen vanaf 10 maart zal een kinderkorting gelden van 10% (korting op de vluchtprijs inclusief taksen).
Thomas Cook Airlines Belgium beschikt over 7 airbus A320 toestellen waarmee het meer dan 60 zonbestemmingen aandoet.
Thomas Cook Airlines Belgium profileert zich als een familievriendelijke luchtvaartmaatschappij waarbij de vlucht voor de kinderen een feestelijk gebeuren is en voor de ouders een ontspannend moment. Aan boord krijgen kinderen een kleurboekje en potloden. Op de inflight entertainment kunnen ze grappige cartoons bekijken tijdens de vlucht. Op eenvoudige vraag zal de steward(es) babyvoeding opwarmen en in de toiletten is een luiertafel voorzien. Buggy's en kinderzitjes vliegen gratis mee. Kinderen jonger dan 12 jaar, die voor het eerst vliegen, krijgen een 'vliegbrevet' waar ze trots op zullen zijn. RVH.
Een vakantie op het water voor de Adriatische kust is een heel aparte belevenis. In de eerste plaats is er de garantie van mooi weer en belangrijker nog is de nabijheid van talloze bezienswaardigheden. Op korte afstand van het vasteland liggen prachtige eilanden en de havensteden zijn stuk voor stuk interessante historische plaatsen, goed om enkele uren aan te meren en de cultuurschatten te bewonderen. Voor een dergelijke droomcruise moet je bij reisorganisator ID RIVA TOURS zijn, dé specialist voor vakanties in Kroatië.
ID RIVA TOURS stelt in zijn gloednieuwe reisbrochuretwintig vaarroutes voor langs de Kroatische kust, rondreizen op het water in een mediterraan paradijs met meer dan 1000 eilanden. Regelmatig ga je aan land om de belangrijkste toeristische sites van Kroatië te bezoeken: Trogir, Split, Zadar, ibenik, Dubrovnik en tal van andere plaatsen waar prachtige monumenten getuigen van een boeiend verleden.
Typerend voor de cruises van ID RIVA TOURS is dat je regelmatig aan land gaat, niet alleen om bezienswaardigheden te bezoeken maar ook om actief te genieten van de prachtige natuur langs de kust, op de eilanden en in het binnenland. Er is bijvoorbeeld een Fiets-Vaarvakantie, een wandel-vaarvakantie, tijdens een andere vaarvakantie met afreis uit Trogir maak je kennis met het Unesco-Werelderfgoed van Kroatië, ondermeer met de 1700 jaar oude stad Split en met het natuurpark Krka waar je de beroemde watervallen kan bewonderen.
NIEUW zijn de cruises voor singles, jongeren en naturisten. Uniek is de Party Cruise waarbij de reisroute onderbroken wordt voor een vierdaags verblijf op het eiland Pag, bekend van de internationale housefeesten op het strand.
De ID RIVA CRUISES spreken vooral reizigers aan die houden van een ontspannende vakantie, een mix van zonnen, zwemmen en af en toe aan land gaan om het natuurschoon te bewonderen of een culturele bezienswaardigheid te bezoeken. Het reisprogramma stel je helemaal zelf samen. Als je niet wil wandelen, fietsen of iets bezoeken dan blijf je maar rustig aan boord. Het enige dat vaststaat is de vaarroute. RVH.
De reisbrochure is gratis verkrijgbaar bij de reisagent.www.IDRiva.be.
Wie aan kwaliteitsrijst denkt, denkt aan Bosto Rond dit thema zullen vijf Nederlanstalige kandidaten van de Bosto Rice Academy het vijf weken lang op VTM evenals op www.bosto.be tegen elkaar opnemen. De winnaar wordt beloond met een weekend en een kookatelier bij Wout Bru, de Belgische chef van het Zuiden van Frankrijk.
Rijst, dé vedette van de wereldkeuken, is even smakelijk als voedzaam en is zonder twijfel het voedingsmiddel bij uitstek voor een kok die zijn creativiteit op een spectaculaire manier wil uitleven. Dit is precies de uitdaging die vijf kandidaten, uit gekozen na twee strenge selectierondes, zullen aangaan door een smakelijke creatie uit te vinden op basis van een aantal opgelegde ingrediënten, waarvan BOSTO rijst natuurlijk de belangrijkste is.
De wedstrijd van de Bosto Rice Academy gebeurt onder de hoede van Wout Bru, die reeds twee Michelin sterren wist te behalen. In zijn beroemde Chez Bru, in Eygalières, vlakbij Saint Rémy de Provence en Cavaillon, verleidt hij de meest veeleisende smaakpapillen. Wie uit Filip, Wim, Chris, Matthijs of Evie zal de exclusieve kans winnen om deel te nemen aan een culinair atelier bij Wout Bru? Wie van hen zal een paar van de geheimen van de meest bekende Belgische kok van Zuid Frankrijk leren kennen?
Vanaf 28 februari, zullen de prestaties van elke deelnemer op VTM in de vorm van korte reportages van 2 minuten worden uitgezonden.
De kijkers zullen via de website elke prestatie punten kunnen toe kennen. Kijkers die stemmen, maken kans op een weekend genieten bij Wout Bru.
Filip serveert een cannelloni van komkommer met makreelfilet en een Bosto selection sundari en groentensushi, Wim bereidt een rollade van piepkuiken met bospaddenstoelen en Bosto Mediterraneao rijstparels. Chris koos voor gemarineerd spek met Bosto Basmati en groentjes, Mathijs zorgt voor oosters gemarineerde Bosto snelkookrijst met een ganache van ganzenlever, oesters en appel, terwijl Evie tenslotte opteerde voor Bosto dessertrijstpudding met frambozen. Als toemaatje geeft ook Wout Bru een recept prijs, speciaal voor deze gelegenheid ontworpen, met elk van deze rijstsoorten. RVH.
voor echte levensgenieters en culinaire duizendpoten
Ook op vakantie een bezige bij en gebeten door de culinaire geneugten des levens?MSC Cruises organiseert verschillende keren per jaar gastronomische cruises langs de Middellandse Zee en in Noord-Europa. Fervente hobbykoks kunnen er genieten van alles wat een cruise te bieden heeft en tegelijk hun favoriete hobby uitoefenen. Als Italiaanse rederij weet MSC Cruises als de beste wat de verfijnde gastronomische keuken te bieden heeft. Deze culinaire reizen combineren aan boord kookworkshops, wijnproeverijen en sigaar- en likeurproeverijen en staan niet alleen in het teken van de verfijnde Italiaanse keuken, maar ook onder meer de Japanse en Mexicaanse gastronomie.
Een greep uit de verschillende activiteiten van de gastronomische cruises:
koffieworkshop met SEGAFREDO, de beroemde Italiaanse koffiebrander, met bereiding van tal vankoffielekkernijen:Havana (warm), Madagascar (koud), Alexander Sbagliato (warm), Rimbaud (koud), ;
verse pasta workshop: gepassioneerde chefs doen hun beste pastarecepten uit de doeken: ravioli met vis en groenten met rode, groene en witte deeg, aardappelgnocchi met witte en groene deeg, ;
workshop speciale diëten voor vegetarische, lichte en glutenvrije diëten: tofuhapjes met groentjes en sojasaus, zalmpasta, gegrilde zeebaars met artisjoksaus, ;
sigaar- en likeurproeverijen: Manifatture Sigaro Toscano stelt enkele befaamde Toscaanse sigaren voor: Toscano Extravecchio, L'Antico Toscano, Toscanello aroma caffè;
wijnproeverijen: de beste wijnen van de MSC Cruise wijnkaart worden er voorgesteld;
cocktaildemonstratie: MSC cocktailshakers leren de knepen van het vak en geven een demonstratie van de beste cocktails aan boord: Vitamin Bomb!, Dragons Heart, Orange & Ginger,
gasten ontvangen: gasten leren er hoe tafels te versieren, stijlvolle naamkaartjes maken, het juiste bestek en glazen gebruiken, servetten plooien, .
MSC Cruises organiseert verschillende gastronomische cruises in 2011: Vertrek 9 april 2011 met MSC Magnifica (8 dagen, Middellandse Zee). Vertrek 10 mei 2011 met MSC Poesia (11 dagen, Noord-Europa). Vertrek 11 september 2011 met MSC Orchestra (11 dagen, Noord-Europa). Vertrek 9 oktober 2011 met MSC Musica (8 dagen, Middellandse Zee). Vertrek 5 november 2011 met MSC Magnifica (8 dagen, Middellandse Zee).
Kinderen onder de 18 jaar die de kajuit delen met twee betalende volwassenen cruisen gratis (haventaksen, verzekering, vlucht en transfers niet inbegrepen). RVH.
Touroperator Corendon herstart zijn activiteiten in Egypte en zal vanaf 19 maart weer 3 keer per week vliegen op de populaire zonbestemming. Vanaf 19 maart vliegt Corendon iedere woensdag en zaterdag vanuit Amsterdam naar de populaire badplaats Hurghada. Vanaf 23 maart vliegt Corendon ook weer naar Luxor, de startlocatie van alle Nijlcruises. Tegelijk lanceert Corendon een aantal super promoties.
Wij zijn verheugd dat we Egypte weer kunnen aanbieden aan onze klanten. Wij geloven in Egypte als zon- en cultuurbestemming. Voordat het onrustig werd in Caïro hadden we iedere week een vliegtuig vol naar de stad Luxor met allemaal klanten die wilden genieten van een prachtige Nijlcruise. Die mogelijkheid kunnen we vanaf 23 maart gelukkig weer aanbieden. Voor de Nijlcruises bieden we speciale inkoopprijzen aan zodat een 8-daagse Nijlcruise al boekbaar is vanaf 349 euro per persoon. Egypte is nu eenmaal een bestemming die niet weg te denken is voor de Belgische en Nederlandse vakantieganger, aldus Atilay Uslu, CEO Corendon Vliegvakanties. Maar nu gaat Corendon zich eerst focussen op de last minute verkoop. De hotels in Hurghada en El Gouna willen graag weer Belgen en Nederlanders ontvangen. En dus kan iedereen nu optimaal profiteren van zogenaamde opstartkortingen en super last minutes.
Vertrekt men in de periode van 19 maart t/m 1 mei dan heeft Corendon een aantal super aanbiedingen voor haar gasten in petto. Er kan al een 8-daagse zonvakantie worden geboekt vanaf 399 euro p.p. Klanten die na 1 mei vertrekken ontvangen een korting van maar liefst 100 euro per persoon per boeking. Snel beslissen is de boodschap, want deze kortingen zijn geldig t/m 28 februari. RVH.
Broil King Sovereign 90, alles wat een barbecue moet hebben
Barbecueën is een feest. Barbecueën is vrienden en familie uitnodigen en verwennen. Hierbij horen perfect klaargemaakte gerechten, het handelsmerk van Broil King: het best mogelijke bakresultaat.
Elke Broil King heeft een diepe en hoge, goed isolerende braadbak. Dit zorgt voor een optimale warmteverdeling; maakt het mogelijk om zelfs een grote kalkoen te bereiden; en zelfs indien het deksel regelmatig geopend wordt zal er geen koude luchtstroom naar de roosters gaan.
Elke Broil King heeft grote inox warmteverdelers die het volledige braadoppervlak bedekken; 95% van de vleessappen worden hierdoor opgevangen en verdampen wat de smaak en het aroma ten goede komt.
De echte steak house ruiten krijg je alleen als je bakt op de technisch perfect ontworpen gietijzeren braadroosters van Broil King. Draai je deze braadroosters om dan heb je braadroosters met groefjes waarin de vleessappen opgevangen worden. De roosterstaven zijn zeer dicht bij elkaar geplaatst wat voor betere warmteverdeling zorgt en het grillen van kleinere stukjes vlees en groenten mogelijk maakt. Gietijzer houdt de warmte het beste vast en garandeert het best mogelijke bakresultaat.
Elke Broil King heeft roestvrij stalen branders die speciaal ontworpen zijn om een optimale warmteverdeling te garanderen. Met de Broil King branders heeft de volledige oppervlakte per bakzone dezelfde temperatuur. Dus geen té hete achterzone en té koude frontzone.
De Broil King Sovereign 90 heeft bovenop al deze voordelen nog een zijbrander, spitbrander en braadspit met elektrische motor. RVH.
CityJet opent directe-transferdienst op London City Airport
CityJet, de regionale luchtvaartmaatschappij die vooral gekend is voor haar vluchten van en naar het hart van Londen, heeft een Direct Transfer Facility geopend op London City Airport. Dit nieuwe initiatief speelt in op het toenemende aantal passagiers die via Londen City Airport doorvliegen naar andere bestemmingen van het groeiend Europese netwerk van CityJet.De aankondiging van de Direct Transfer Facility valt samen met de lancering van de nieuwe CityJet-routes naar Firenze, Avignon en Toulon. Daarnaast biedt CityJet deze zomer opnieuw de seizoenroutes aan naar de populaire bestemmingen Deauville en Brive vanuit London City.
Passagiers die in London City Airport een aansluitende vlucht moeten nemen, kunnen direct naar de nieuwe CityJet Transfer Desk gaan, die zich net naast de grenscontrole bevindt. De reizigers worden persoonlijk begeleid langs de grens- en veiligheidscontrole en nadien rechtstreeks naar de vertrekhal of de gate voor hun volgende vlucht. Deze passagiers kunnen in de luchthaven van vertrek hun bagage voortaan ook onmiddellijk naar hun eindbestemming laten inchecken.
Bij reizigers uit de Benelux zullen vooral de aansluitende vluchten naar Dundee, Dublin en Edinburgh in de smaak vallen, temeer omdat deze bestemmingen zeer gewaardeerd worden door een groeiend aantal golfers.Bijkomend voordeel is dat CityJet geen extra kosten aanrekent voor het vervoer van golftassen en clubs. Die mogen geheel gratis mee.
Klanten die de nieuwe CityJet Transfer Facility al hebben ervaren, zijn echt onder de indruk. Ze hebben vooral lof voor de snelheid en efficiëntie. Met een overstaptijd van slechts 30 minuten voor sommige vluchten kan CityJet echt stellen dat wij onze passagiers een van de vlotste en efficiëntste transferprocedures aanbieden, waardoor ze hun tijdsgebruik kunnen maximaliseren aldus Christine Ourmières, CEO van CityJet.
Richard Gooding, CEO van London City Airport, voegde eraan toe: Deze nieuwe dienstverlening is uitstekend nieuws voor de reizigers, want het draagt ook bij tot de ondersteuning van de nieuwe routes die door CityJet worden geopend. RVH.
Een Ovyta Omega 3 ei: streven naar optimale gezondheid
Eieren worden vaak in een negatief daglicht geplaatst omdat een eidooier cholesterol bevat. Maar een ei is veel meer dan cholesterol alleen. Door op een natuurlijke manier lijnzaadolie toe te voegen aan het kippenvoeder, hebben OVYTA Omega 3 eieren 40% minder verzadigde vertzuren en 8 keer meer Omega 3 vetzuren dan een standaard ei. Drie eieren per week is aan te bevelen want ze vormen een goede basis voor een gezonde voeding en bovendien bevatten ze max. 152 kcal. Het zijn dus absoluut geen dikmakers.
Eieren kregen een slechte naam omdat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden. Sinds 2003 weten we dat een te hoog cholesterolgehalte in het bloed ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door voedingscholesterol.Andere factoren zoals erfelijke aanleg en het gebruik van verzadigde vetten vormen een hoger risico op het ontstaan van hart-en vaatziekten dan de cholesterol aanwezig in eieren.
Eieren zijn evenwel rijk aan vitamine A en D, vitamine B2, B6, B12 en foliumzuur. Ook mineralen zoals ijzer, fosfor, zink en selenium zijn aanwezig in eieren. Ze vervullen belangrijke metabole functies in het lichaam.
In een gezonde voeding waar variatie, evenwicht en gematigdheid centraal staan, is het aanbevolen om 3 eieren per week te eten. En de lekkere smaak en de mooie oranje dooier van OVYTA Omega 3 eieren zorgen er voor dat een OVYTA Omega 3 ei niet te versmaden is en een aantrekkelijk eiwitrijk alternatief kan zijn voor een portie vlees bij personen die van hun vleesverbruik willen afzien. RVH.
Deze nieuwe compacte gasbarbecue wordt geleverd met afklikbare poten en zijtafels. Je kan hem dus mét of zonder de poten gebruiken, dus ook als tafelmodel. Naast handig om mee te nemen op vakantie of pick-nick is deze barbecue zeer geschikt om te gebruiken op bijvoorbeeld het balkon van een appartement. Na gebruik kan deze barbecue compact opgeborgen worden.
De Broil King Porta-Chef Pro wordt geleverd met een geëmailleerd gietijzeren braadrooster. Hierdoor garandeert Broil King u een perfect bakresultaat. Deze barbecue is ook uitgerust met een warmhoudrooster, ook ideaal om bv. groenten te bakken.
Haute Cuisine: De Broil King Imperial 90XL, het parade paard van Broil King
Deze ultieme bakmachine is een bereikbare droom voor de echte foodies. Door de 2 braadbakken krijg je een uitzonderlijke flexibiliteit in bakmogelijkheden. U kan werken met 2 grote temperatuur zones; u kan smaakvermenging vermijden door vlees en vis in afzonderlijke ovens te bereiden; u kan bakken aan het spit in de grote oven en tegelijkertijd rechtstreeks grillen op het gietijzer braadrooster van de kleinere oven en daarbovenop kan je tegelijkertijd nog groenten bereiden op het warmhoudrooster van die kleinere oven.
Ben je maar met 2 kan je snel iets bereiden in de kleine oven. Ben je met meer personen gebruik je de grote oven. Geef je een feestje dan beschik je over een extreem groot braadoppervlak. Een barbecue is nooit te groot.
Deze barbecue heeft ook vele opbergmogelijkheden. Er is een opbergschuif in de rechter zijtafel, 2 opbergschuiven in de rolwagen en een grote 10,5 kg propaanfles kan gemakkelijk uit het zicht in deze rolwagen opgeborgen worden. RVH.
Uncle Bens® sinds jaar en dag bekend om zijn rijst, ontwikkelt sinds 1992 eveneens een gamma van gebruiksklare, gevarieerde en smaakvolle sauzen die als zodanig of als basis voor uw eigen recepten kunnen worden gebruikt.
Alle Uncle Bens® sauzen worden bereid met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten die een optimale smaak en authenticiteit garanderen. Met dit gamma kan u culinair 'op reis vertrekken' en een bezoekje brengen aan klassieke en exotische keukens. Er is voor ieder wat wils! De sauzen passen perfect bij rijst. De sauzen, zoet, medium of pikant, zijn 100 % natuurlijk en zijn vrij van kleurstoffen en bewaarmiddelen: zoetzuur, zoetzuur extra ananas, zoetzuur medium hot, provençale, milde curry, assortiment verrijkt met Thai sweet Chili en Coconut Curry.
Uncle Bens® engageert zich met zijn Nutritioneel Charter
Moderne consumenten streven naar een gezonde en evenwichtige levensstijl. Uncle Bens® speelt hierop in met een nieuw Nutritioneel Charter, opgebouwd rond: natuurlijke ingrediënten (natuurlijke bewaarmiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen), gezonde rijst, duidelijke informatie en een beperking van de ecologische voetafdruk.
Natuurlijker: De natuur biedt ons een brede waaier van smaken. Waarom er dan nog zelf uitvinden ? Via zijn nieuwe charter verbindt Uncle Bens® zich ertoe om uitsluitend natuurlijke bewaarmiddelen, kleurstoffen en aromas in zijn producten te gebruiken.
Smakelijker : We hebben de neiging te zout te eten. Uncle Ben's® wil steeds smakelijkere recepten ontwikkelen en tegelijk het zoutgehalte in zijn gerechten verlagen. Uncle Bens® werkt uitsluitend met ingrediënten van topkwaliteit om zijn consumenten het allerbeste te kunnen bieden.
Duidelijker : Dat de ingrediënten samen een gezond en smakelijk geheel vormen, moet al op de verpakking te zien zijn. Het label vermeldt het logo "geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of bewaarmiddelen" en belangrijke voedingsinformatie zoals de hoeveelheid calorieën, suikers, (verzadigde) vetstoffen en zout per portie.
Kleinere ecologische voetafdruk : Het milieubewustzijn beperkt zich niet tot de keuze van ingrediënten, maar bepaalt ook die van de verpakkingen: meer dan 90% ervan is recycleerbaar. Uncle Bens® streeft naar een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Bij de aankoop van grondstoffen houdt het merk ook rekening met de sociaal-economische situatie van de partners-landbouwers en stimuleert het plaatselijke initiatieven. RVH.
Thai Sweet Chili en Coconut Curry, twee nieuwe sauzen van UNCLE BEN'S®
Tover in een handomdraai heerlijke en kleurrijke Thaise schotels op tafel!
Uncle Bens®, de pionier en de expert op de rijstmarkt, ontwikkelt eveneens gevarieerde, smakelijke en gebruiksklare sauzen. Met de twee nieuwe Thai Sweet Chili en Coconut Curry sauzen van Uncle Bens® brengt u in een handomdraai de Aziatische keuken op uw tafel! Verras uw tafelgenoten met een heerlijke maaltijd die u in een oogwenk kunt klaarmaken! Deze twee gebruiksklare Thaise sauzen respecteren het voedingscharter van Uncle Bens®: ze bevatten geen kunstmatige kleur- en bewaarmiddelen of smaakstoffen.
De Thaise keuken, een genot voor de smaakpapillen. Tijdens het bereiden en het smullen van exotische maaltijden gaan we ons altijd wel weer even op een andere plek wanen. Proeven van de geuren, kleuren en tradities van buitenlandse recepten betekent altijd weer een beetje reizen Als Belgen zich wagen aan het bereiden van internationale gerechten, dan is de Aziatische keuken het populairst: deze gevarieerde en verfijnde keuken is goed voor 66% van de uitheemse gerechten die we thuis bereiden. Het meest wenden we ons tot de Chinese keuken (34%), gevolgd door de Thaise (8%), de Japanse (8%) en de Vietnamese (7%).
De keukens en smaken van de wereld vormen een inspiratiebron voor Uncle Bens® die een ruime waaier aan sauzen van over de hele wereld biedt. De nieuwe Thai Sweet Chili en Coconut Curry sauzen brengen de Thaise keuken binnen handbereik.
De Thaise keuken staat bekend om zijn gebruik van specerijen en kruiden. Toch mogen de kruiden in een Thais gerecht niet de bovenhand nemen. Alles draait om het vinden van een evenwicht tussen de verschillende smaken, texturen en zelfs de kleuren van de gerechten op het menu. Hoewel de Thaise keuken op bepaalde gebieden sterk gelijkt op de Chinese, Indische en Birmaanse keuken, onderscheidt ze zich door haar originele smaken en ingrediënten: citroengras, Thaise basilicum, korianderblad, Thais limoenblad, tamarinde, curcuma, rode peper, gember, curry en munt.
Thai Sweet Chili saus, ultieme Thaise verfijning!
Uncle Bens® wendt al zijn culinaire knowhow aan en laat zich inspireren door Thailand in deze tegelijkertijd zoete en pikante saus met knapperige groenten, gekruid met rode pepers en een frisse toets citroengras.
Coconut Curry saus, een ware lekkernij voor een maaltijd die in een handomdraai klaar is! Uncle Bens® is een onbetwistbare expert op het gebied van lokale smaken en lanceert een nieuwe, mild gekruide kokoskerriesaus met groenten en bamboescheuten. Een echte lekkernij die u even in Thailand doet wanen... Uw tafelgenoten verrassen was nooit zo eenvoudig! RVH.
Bijzondere kenmerken: Walibi Belgium, de historische bakermat van het Walibi merk, is het meest complete pretpark van België met meer dan 40 attracties voor alle leeftijden, waaronder 5 achtbanen, 1 4D-cinema, 1 giant drop, 2 waterattracties, 16 attracties voor kinderen en 1 tropisch waterpark, Aqualibi. Walibi staat tevens bekend omwille van zijn exclusieve shows.
WALIBI HOLLAND
Ligging: In de provincie Flevoland, in Biddinghuizen (ten noordoosten van Amsterdam)
Openingsjaar: 1971 (Flevohof), 1994 (Walibi Flevo), 2000 (Six Flags Holland), 2005 (Walibi) - Oppervlakte: 120 hectaren, waarvan 40 voor het themapark, 20 voor het vakantiepark en 60 voor het evenemententerrein
Bijzondere kenmerken: Het park telt 41 attracties, met een goede mix van sensationele attracties en meer gezinsgerichte attracties. Ook waterpret is alomtegenwoordig. Walibi Holland heeft een uitgebreide knowhow ontwikkeld in de organisatie van privé- of bedrijfsfeesten, die kunnen gaan tot 20.000 personen! Het park onderscheidt zich eveneens door zijn vakantiepark, met kampeervoorzieningen en bungalows, en zijn evenemententerrein waar o.a. rockfestivals plaatsvinden.
WALIBI RHONE-ALPES
Ligging: Les Avenières, tussen Lyon en Chambéry, vlak bij de snelweg A43
Bijzondere kenmerken: Walibi Rhône-Alpes is een themapark met 21 landattracties, een watergebied van 13 000 m² met het beroemde Pirateneiland, glijbanen, een golfslagbad, themabaden, shows, een miniboerderij, restaurants en winkeltjes.
WALIBI AQUITAINE
Ligging: Roquefort nabij Agen, vlak bij de snelweg A62, Bordeaux-Toulouse
Openingsjaar: 1992 - Oppervlakte: 30 hectaren
Bijzondere kenmerken: het attractiepark Walibi Aquitaine bevindt zich op een weelderig groen terrein van 30 hectaren groot, dat wordt gedomineerd door een authentiek kasteel uit de 18e eeuw. In Walibi Aquitaine, met zijn 19 attracties, spectaculaire shows en talloze evenementen, beleeft iedereen gegarandeerd een onvergetelijke dag vol emotie, spanning en plezier! RVH.
Met de creatie van de nieuwe wereld, die van Walibi een grote naam moet maken in de Europese entertainmentsector, gaat een investering gepaard van 15 miljoen euro: ruim 11 miljoen tot nog toe en meer dan 3 miljoen in 2012.
Walibi - leeftijd: 15 jaar - soort: kangoeroe. Kwaliteiten: dapper, energie, humor, songwriter. Gebreken: ongeduld en naïviteit
Walibi is ervan overtuigd dat muziek en levenslust de wereld kunnen veranderen. Hij droomt ervan de grijze, kille wereld van Monotowny wat meer de kleuren van Shimmeria te geven. Een uitzonderlijk leider, maar zijn neiging om alleen de positieve kant van de dingen te zien, speelt hem soms parten...
Squad - leeftijd: 15 jaar - soort: kangoeroe. Heeft nauwelijks kwaliteiten, maar ontelbare gebreken.
Squad is niet alleen de tweelingbroer van Walibi, hij is ook zijn tegenhanger! Squad mag dan de vreselijkste gebreken hebben die maar denkbaar zijn, hij is ook een ongeëvenaard gitarist, die zelfs de concurrentie met Haaz aankan. Individualist in hart en nieren, deinst hij nergens voor terug
Sara Fox - leeftijd: 24 jaar - soort: wijfjesvos. Kwaliteiten: organisatietalent, zakelijk inzicht, ambitie. Gebreken: organisatietalent, zakelijk inzicht, ambitie.
Een geduchte zakenvrouw ontwikkeld die direct de enorme mogelijkheden zag van W.A.B en wierp zich op als impresario van de groep.
Zenko is opgeruimd van aard en kan dus slecht tegen de strenge regels van Monotowny.
Vita Drakovitz - leftijd: 145.679 jaar - soort: draak. Kwaliteit: een hart van goud onder een onstuimig karakter. Gebrek: gierig.
Vita Drakovitz is een oude, astmatische wijfjesdraak, stijf van de reumatiek, wat haar niet belet in drift te ontsteken als er maar even iets tegenzit... Ze is uitbaatster van de populairste kroeg van Shimmeria, De Psyke, waar W.A.B geregeld concerten geeft.
Loco - leeftijd: 15 jaar - soort: stier. Kwaliteit: onvoorwaardelijke trouw aan Motiv. Gebreken: zelfingenomen, populair, onnozel.
Loco is niet in staat om zelf ook maar de kleinste beslissing te nemen: hij doet altijd wat Motiv doet. Voor Motiv heeft hij een grenzeloze bewondering.
Als waar grootmeester in het ruzie zoeken schept Motiv er een boosaardig genoegen in tweedracht te zaaien waar hij ook maar komt. Harteloos en gewetenloos. RVH.
Walibi en Squad zijn twee kangoeroebroers die als dag en nacht van elkaar verschillen. De eerste is een spontaan en dromerig type, de tweede is alleen maar uit op aandacht en roem. Beiden wonen in Monotowny, een wereld zonder fantasie en humor. Het leven van de inwoners ligt al vanaf hun geboorte vast, afhankelijk van de soort waartoe ze behoren: de papegaaien worden journalisten, de honden politieagenten, de beren taxichauffeurs... En alleen de vogels mogen zingen. O, wee degene die afwijkt van het rechte pad dat hij moet volgen!
Walibi en Squad leken gedoemd tot een eentonig bestaan... Tot de dag waarop ze een kaart in handen krijgen die hen naar Shimmeria brengt, een geheimzinnig oord bevolkt met wonderlijke wezens. In deze parallelwereld, waarin de magie regeert, ontdekken de twee broers de vrijheid van het muzikantenbestaan. Voor hen een ware openbaring: niets belet hen nu meer om hun eigen muzikale avonturen te beleven!
Walibi richt zijn eigen groep op: W.A.B, Squad blijft niet achter en komt met The SkunX, een trio dat dark rock muziek speelt... W.A.B aan de ene kant, The SkunX aan de andere. Twee groepen, onder aanvoering van twee broers die elkaars rivalen zijn. De muzikale battle kan beginnen... RVH.
Opnieuw vier traditionele Vlaamse producten erkend als Vlaams streekproduct
De stilaan lange lijst van erkende Vlaamse traditionele streekproducten krijgt er opnieuw vier producten bij. De Beoordelingscommssie Vlaamse Streekproducten, die drie maal per jaar de erkenningsaanvragen doorneemt, oordeelde tijdens de afgelopen bijeenkomst dat vier aanvragen alle vijf de voorwaarden voor erkenning met brio doorstaan hebben.
Het natuurlijk mineraalwater uit de Vlaamse Ardennen, Kempense koffie, Moese patat en Belgische Elixir mogen daarom voortaan het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE dragen.
Natuurlijk mineraalwater uit de Vlaamse Ardennen
De Vlaamse Ardennen zijn een bronrijk gebied. In 1897 ging de kasteelheer van kasteel Pierre Blanche op zoek naar waterwinning op zijn domein in Scheldewindeke. Het water uit de natuurlijk opwellende bronnen van Ginstberg werd dan ook meteen gebotteld en gecommercialiseerd.
Uit een hydrologische studie uit 1936 blijkt dat de hoogvlaktes rondom Scheldewindeke de Ginstbergbronnen spijsen en dat het grondwater gefilterd wordt door lagen kalkachtige zandsteen en keizand.
Het bronwater van Ginstberg is een natuurlijk mineraalwater. Dit garandeert een constante kwaliteit en samenstelling.
Kempense koffie
Bij Huis Manendonckx brandt men reeds 4 generaties lang en op dezelfde plek in Geel Kempense koffie. Slechts één mengeling, van het huis, met 7 soorten Arabica-koffiebonen, wordt trapsgewijs gebrand in een cilindertrommel uit 1933. Het langzame branden tot een maximum van 230°C zorgt voor een mild gebrande koffie. Er wordt wekelijks gebrand in de Schoolsteeg, de pakjes Kempense koffie zijn dan ook nooit ouder dan 14 dagen. De typische verpakking uit de jaren 20 verraadt de lange traditie!
Moese patat
In Oost-Vlaanderen neemt de aardappelteelt reeds lang een belangrijke plaats in. De vroege aardappelen waren de specialiteit van het Waasland, Dendermonde en Moerzeke. De vroege aardappelen van Moerzeke, geteeld in een vruchtbare bocht van de Schelde, hadden naam en faam. Iedereen met een tuin verdiende er een centje aan. Plaatselijke koopmannen, geholpen door facteurs, verdeelden de vroege aardappelen op hun beurt naar Gent, Mechelen, Brussel, .
Door het succes werd er dan ook gezocht om de oogst nog te vervroegen. Vroeger en nu poot men de aardappelen voor de openluchtteelt rond 19 maart, met Sint-Jozef. Onder koud glas durft men al in januari poten. Tussenin wordt ook nog onder plastiek folie geteeld. Zo wordt de oogst gespreid en kan men van half april tot de eerste week van augustus Moese patatten kopen.
Op het bedrijf van Agra Claessens teelt men onder andere nog de traditionele witte eersteling als de allereerste primeur. Je kan er ter plaatste per kilo je Moese patat gaan kopen!
Belgische Elixir
Rond 1900 was Elixir een hype in België. Van een geneesmiddel bij de apotheker werd het tot een likeur die bijna elke Belgische likeurstoker op de markt bracht. De elixir behield echter zijn aureool van gezond en geneeskrachtig, buikpijn bij vrouwen en paarden werd verzacht door dit kruidendrankje.
Elixir is een gearomatiseerde en gekleurde likeur. Belgische elixir heeft een uitgesproken anijsaroma en de mooie gele kleur van saffraan.
Bij de Elixir de Roulers verwijst niet alleen het etiket naar een lange traditie, ook de Franse naam klinkt heerlijk ouderwets. Reeds sinds 1871 maakte deze elixir deel uit van het gamma van de Stoomstokerij Sint-Michiel van de familie Vyncke-Daels te Roeselare. Vandaag maakt de familie nog steeds dezelfde blend die vervolgens kan rijpen op eiken vaten. RVH.
Walibi opent de deuren van een nieuwe fantasierijke wereld. Het merk bouwt voort op zijn 35 jaar ervaring en wil een Europees topmerk worden op het vlak van gezinsontspanning.
Walibi schrijfteen nieuw hoofdstuk in zijn reeds rijke geschiedenis als grote speler inzake gezinsrecreatie in Europa. Het merk Walibi, dat sinds 2006 deel uitmaakt van Compagnie des Alpes, is bekend door zijn vier attractieparken: Walibi Aquitaine en Walibi Rhône-Alpes (Frankrijk), Walibi World (Nederland) en Walibi Belgium (België), die samen elk jaar goed zijn voor ongeveer 2,8 miljoen bezoekers. Het Belgische park in Waver is de historische bakermat van het merk met de kangoeroe, waar gezinnen al 35 jaar met plezier naartoe komen. Dankzij deze lange ervaring en de enorme bekendheid bij vele generaties bezoekers, opent Walibi nu de deuren van een nieuwe fantasiewereld. Een wereld die veel verder gaat dan de pretparken en die de ambitie van de groep Compagnie des Alpes om haar merknamen op te waarderen kracht bijzet. Op die manier wil ze haar groeipotentieel vergroten en haar expansiecapaciteit versterken. De ambitie is om van Walibi binnen Europa een omnipresent topmerk voor families te maken.
De nieuwe Walibi-wereld is het resultaat van een project dat drie jaar geleden werd gestart om het merk Walibi te moderniseren en haar horizon te verruimen tot buiten de grenzen van haar attractieparken. Vandaag draait het merk rond een reeks figuren die zijn ontsproten aan de verbeelding van een projectteam binnen de Groep CDA. De beroemde kangoeroe Walibi kreeg een moderne look aangemeten die aansluit bij de belevingswereld van 8- tot 12-jarigen, en hij verzamelde een opmerkelijke groep vrienden om zich heen: Haaz de geslepen jachtluipaard, Zenko de artistieke gorilla en Fibi de mooie waternimf. Samen besluiten ze een poprockgroep op te richten, W.A.B (Walibis Adventure Band), om wat leven in de brouwerij te brengen in het saaie wereldje van Monotowny. Maar ze vinden allerlei hindernissen op hun weg naar het succes, zoals de jaloerse Squad, de tweelingbroer van Walibi, die met The SkunX een rivaliserende band sticht.
Tijdens hun creatieve en wonderlijke zoektocht komen de vier helden ook in contact met de fabelachtige wezens uit de fantasiewereld van Shimmeria Dit rijke universum, waar kinderen en jonge tieners zich makkelijk mee zullen identificeren, heeft muziek als rode draad. De twee rivaliserende rockbands, W.A.B en The SkunX geven zich over aan meedogenloze muzikale duels, musicbattles, waarover het publiek zeker zijn woordje zal meepraten. Bezoekers kunnen op www.walibi.com nu reeds hun kamp kiezen: houden ze eerder van het lied Hello World van de Walibi-band of van het getikte punkrocknummer We are The SkunX van Squad en zijn makkers?
Vanaf 9 april 2011 kunnen families dan eindelijk in levenden lijve kennismaken met hun helden in de 4 parken, hun liveoptredens in de verbazingwekkende shows ontdekken, en samen met Walibi en zijn groep een heus 4D-avontuur beleven. RVH.