Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    22-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.telefunken

     

     

    Telefunken introduceert nieuwe lijn TV’s in België

    Herintroductie merk Telefunken met technologische hoogstandjes

     

    Telefunken, met 20.000 patenten pionier in de elektronicasector, kondigt vandaag een reeks innovatieve televisies aan. Hiermee komt het merk na enkele jaren van afwezigheid terug op de Belgische markt. Onder de nieuwe productielijnen vallen draadloze televisies en televisies met zes in plaats van drie primaire kleuren.

     

    Draadloos kijkgenot

    Telefunken’s 5.2 GHz Digital Wireless Large Flat Screen TV’s is een serie draadloze flatscreen HD Ready televisies, leverbaar in 37, 42 en 50 inch. Deze serie maakt lelijke kabels overbodig. Het draadloze systeem is, dankzij haar 5.2 GHz transmissie, volledig vrij van storingen en onderbrekingen in de programmering, wat veel voorkomende problemen zijn bij minder verfijnde, laagfrequente draadloze technologieën.

     

    Kleurrijk spektakel

    Voor een superhelder beeld, introduceert Telefunken een lijn HD Ready LCD-TV’s met vier en vijf primaire kleuren. Aan het standaard beeldkleurengamma rood, blauw en groen (RGB), zijn in deze serie twee primaire kleuren toegevoegd: geel en cyaan (turkoois). Door de uitbreiding van het RGB-spectrum in de televisies van Telefunken, kunnen consumenten van een beeld genieten dat tegelijkertijd kleurrijk, levendig en helder is.

     

    Telefunken’s 50 inch HD Ready DLP®-televisie heeft maar liefst zes primaire kleuren, de eerste in zijn soort in Europa. Naast geel en cyaan is magenta aan het kleurenpakket (rozerood) toegevoegd. Dankzij de DLP® technologie in combinatie met BrilliantColor™ technologie van Texas Instruments, laten deze televisies kijkers genieten van een optimaal beeld op een groot scherm.

     

    Full HD LCD-TV’s

    Telefunken’s nieuwe serie Full HD-televisies van 37 inch en 42 inch stelt de consument in staat te genieten van zijn eigen thuisbioscoop. Als tegenreactie op de overgang binnen de industrie van Standard Definition (SD) naar HD Ready (720p) waarvan de beelddefinitie twee keer beter is dan SD, biedt het merk Telefunken nu een nog betere beeldresolutie met Full HD (1080p), waardoor de beelddefinitie vier keer beter is dan met SD.

     

    De Telefunken televisies zijn vanaf november 2006 leverbaar in België. RVH.

    22-10-2006 om 21:40 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kef

     

    Nieuw KEF-systeem uitgeroepen tot beste homecinema-luidsprekerset. !

     

     

    De gerenommeerde Europese vakorganisatie EISA heeft het nieuwste luidsprekersysteem van KEF verkozen tot beste homecinema-installatie van het jaar. De luidsprekerset KHT 3005 kreeg lof omwille van zijn technische, esthetische en gebruiksvriendelijke kwaliteiten. Deze prijs komt niet zomaar uit de lucht vallen, want ook in 2001 en 2003 onderscheidde de fabrikant zich al in dezelfde categorie met de systemen KHT 2005 en KHT 1005.

     

    Als ontwikkelaar, producent en verkoper van hoogwaardige hifi-luidsprekers en elektronica, is de van origine Britse onderneming KEF al tientallen jaren een gevestigde waarde in de sector. Om deze toonaangevende positie te bestendigen is het bedrijf steeds gebrand om uitzonderlijke innovatieve producten af te leveren. Het is dan ook een hele eer om na de KHT 1005 (2001) en de KHT 2005 (2003) opnieuw de prestigieuze onderscheiding van de EISA (European Imaging and Sound Association) te mogen ontvangen.

     

    De bekroning tot beste homecinema-luidsprekerset van het jaar benadrukt niet alleen de technische en luisterkwaliteiten van het systeem, maar ook de esthetische kenmerken en het gebruiksgemak ervan. Intussen is het grote publiek eveneens overtuigd van de vele troeven waarover de KHT 3005 beschikt. Sinds de officiële lancering op de vakbeurs ISE (Integrated

    Systems Europe) afgelopen februari is het product bijzonder in trek. Deze onderscheiding is dan ook de ultieme bevestiging na een aanhoudende reeks van lovende recensies door consumentenorganisaties en internationale media. RVH.

    22-10-2006 om 21:39 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zen vision
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CREATIVE PRESENTEERT DE ZEN VISION:M

    60GB OPSLAGCAPACITEIT VOOR MUZIEK, FILMS EN FOTO’S

     

    De ZEN Vision:M 60GB met dubbele opslagcapaciteit en rechtstreekse fotodownload van digitale camera’s voor nog meer plezier

     

    Creative (Nasdaq: CREAF), wereldwijd marktleider op het vlak van digitaal entertainment, kondigt vandaag aan dat de bekroonde ZEN Vision:M nu beschikbaar is met maar liefst 60GB opslagcapaciteit. De nieuwe ZEN Vision:M, waarvan er al een 30GB-model bestond, bevat de interessante USB Host-functie. Die functie ondersteunt rechtstreekse fotodownloads van uw digitale camera, zonder dat er een pc aan te pas komt. De opslagcapaciteit is goed voor tot 240 uur videomateriaal of wel 15.000 songs. De optionele videokabel zorgt voor een gemakkelijke aansluiting op een tv-toestel, zodat de gebruiker op ‘het grote scherm’ beelden en filmpjes met vrienden en familie kan delen.

     

    “Als u op reis bent en uw digitale camera raakt vol met foto’s, dan kunt u ze met een USB-kabel rechtstreeks naar de ZEN Vision:M 60GB overladen. Geen zorgen meer dus om terug bij uw pc te geraken”, aldus Geraldine De Bonis, European business manager bij Creative. “Met zijn enorme opslagcapaciteit en fantastische mogelijkheden is de ZEN Vision:M het reisaccessoire bij uitstek.”

    Achter het stijlvolle, veelzijdige design steekt een modern hogeresolutiescherm dat tot 262.144 heldere kleuren kan weergeven, met een betere kleurenreproductie en levensechte filmpjes en beelden tot gevolg. Met de herlaadbare batterij kunt u tot 5 uur video- en tot 16 uur geluidsmateriaal afspelen. De ZEN Vision:M ondersteunt de geluidsformaten WMA (met DRM), MP3 en WAV; de videoformaten MPEG (1/2/4), DivX, XviD en WMV, alsook het JPG (JPEG)-formaat voor stilstaande beelden. De gepatenteerde ZEN-interface maakt de speler buitengewoon gebruiksvriendelijk.

    De ZEN Vision:M 60GB is beschikbaar vanaf eind september. RVH.

     

     

     

    22-10-2006 om 21:36 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sphinx 300
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     
    SPHINX 300 [NEW EUROBASE] STEEDS COMPLETER

     

    Tweede fase producten in succesvolle projectlijn

     

     

    Sphinx 300 [New Eurobase] gaat de tweede fase in. Na de succesvolle lancering vorig jaar van de eerste serie producten van de projectlijn, is het nu de beurt aan elf aanvullende toiletten, wastafels en fonteinen. Sphinx 300 is de algemene standaard in projectsanitair en heeft de voor Sphinx kenmerkende kwaliteit. De serie zorgt voor design in het basisassortiment. De tweede fase van Sphinx 300 is vanaf nu verkrijgbaar, na de voorstelling van de producten tijdens de vakbeurs voor Verwarming, Sanitair, Klimaat en koudetechnieken (VSK).

     

     

    Modern design gecombineerd met optimale functionaliteit

    De totale serie Sphinx 300 bestaat uit wastafels in verschillende maten en vormen, fonteinen, wandtoiletten, zittingen en baden. Alle producten passen in het vormgevingsthema “minder is meer”, met uitnodigende vormen en sierlijke maar sterke lijnen. Dat alles zorgt voor een modern design, gecombineerd met optimale functionaliteit.

     

    CeraTect in optie

    Sphinx 300 is optioneel leverbaar met CeraTect. Deze glazuurlaag blijft tijdens de levensduur vrijwel intact, omdat vuildeeltjes en bacteriën er zich vrijwel niet aan kunnen hechten. De microporiën van de keramiek zijn bijna volledig gesloten, waardoor een zeer glad keramisch oppervlak ontstaat. Alle sifonkappen zijn standaard voorzien van het bevestigingssysteem CeraFix. Dit garandeert een snelle montage én demontage. De toiletten beschikken over een intelligente spoelknop DualFlush, waarmee gekozen kan worden uit een hele en een halve spoeling. RVH.

    22-10-2006 om 21:35 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson dubai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

    RADISSON SAS NEEMT OUDSTE VIJFSTERREN HOTEL IN DUBAI OVER

    Een strategische locatie voor de verdere uitbreiding van het merk in de regio

     

    Radisson SAS Hotels & Resorts, het eerste klasse merk van het in Brussel gebaseerde Rezidor SAS Hospitality, heeft het beheer overgenomen van het InterContinental Hotel Dubai, het oudste vijfsterren hotel op de Emiraten in het hart van het zakendistrict van de stad. Het hotel opende drie decennia geleden en is sindsdien een mijlpaal aan de Deira Creekside.

     

    Dit is het derde Radisson SAS Hotel in de Verenigde Arabische Emiraten, bovendien zijn er nog drie andere hotels in ontwikkeling waaronder het hotel op de The Palm in Jumeirah.

     

    “Het Deira Creek hotel is van levensbelang voor onze expansiestrategie. Het is één van de meest prominente hotels op de emiraten en het is een uitstekend visitekaartje naar toeristen en zakenreizigers toe. Dubai blijft groeien als een regionale zaken- en toeristische trekpleister en daar wil Radisson SAS aan meewerken. Met momenteel 15 succesvolle hotels in acht landen in het Midden Oosten, zijn we duidelijk aan groei toe” zegt Jean-Marc Busato, Vice President Midden Oosten, Rezidor SAS Hospitality.

     

    Het Radisson SAS Hotel, Dubai Deira Creek heeft 287 kamers, inclusief 39 suites, 16 restauratie- en drankgelegenheden en talrijke vergaderfaciliteiten.

     

    “Dit is een belangrijke mijlpaal voor ons en wij kijken er naar uit om de Radisson SAS waarden als onze ‘Yes I Can!’ dienstenfilosofie en 100% guest satisfaction guarantee te delen met medewerkers en gasten,” zegt Andreas Fluckiger, General Manager, Radisson SAS Hotel, Dubai Deira Creek. “Dit hotel is geliefd bij zowel zakenreizigers als toeristen en we zullen ons blijven richten tot deze marktsegmenten.”

     

    Rezidor SAS kijkt er naar uit om tegen 2010 zijn merkenportefeuille in het Midden Oosten verder uit te breiden met nieuwe Radisson SAS, Park Inn, Regent en Missoni hotels. RVH.

     

    21-10-2006 om 21:33 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lg dvd portable
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

               

    LG Electronics stelt nieuwe portable

    DVD-player voor

    bioscoop in een handig draagzakje

     

     

    LG Electronics (LG) stelt de DP171 voor, een draagbare DVD-speler voor onderweg én thuis. Of u nu in de auto, de trein, het vliegtuig, op het strand, in de tuin of thuis bent, u kunt altijd en overal genieten van uw favoriete films, muziek en foto’s (VCD, SVCD, WMA, JPEG, CD-R, RW DVD±R, RW en DivX).

     

    Het 7 inch Wide LCD draaibaar scherm, de ingebouwde stereo luidsprekers en een batterijduur van 3,5 uur zorgen voor een ontspannen filmervaring. Indien je toch nog langer wenst te kijken, zorgt de 12V auto adapter voor de nodige energie. Een lange auto- of busreis, een vlucht naar zonnige oorden of files vliegen zo voorbij.

     

    De DP171 is uitermate handig in gebruik. Het scherm kan immers worden gedraaid en opgevouwen, zodat het nauwelijks plaats inneemt, wat een groot voordeel biedt in beperkte ruimtes zoals de trein, vliegtuig of auto. Het opbergtasje waarin de DP171 zit, kan in een handomdraai veilig worden bevestigd aan de zetel. De spanriemen zorgen voor een stabiel en comfortabel beeld.


    “Zijn coole, witte kleur en het afgeronde ontwerp maken van de DP171 een trendy LG product zodat hij perfect past naast de witte KG800 (witte Chocolate Phone), de FM12, FM15 en de FM35 (witte MP3-speler met DMB)”, aldus Stefaan Lowet, sales manager bruingoed LG Electronics. “Bovendien is de DP171 heel compact waardoor hij een ideale reisgenoot is." RVH.

    www.lge.be

    21-10-2006 om 21:32 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.accor services

    Accor Services prikkelt beslissingnemers:
    hebben zij zin voor prioriteit?

    Voor zijn nieuwe reclamecampagnes voor Ticket Restaurant® en Ticket Compliments®, heeft Accor Services België een beroep gedaan op het reclameagentschap Shake, dat voor een resoluut uitdagende toon opteerde.

     

    Accor Services heeft als marktleider inzake dienstencheques besloten om de beslissingnemers te prikkelen door hun zin voor prioriteit centraal te stellen in haar nieuwe campagne. Inderdaad, in de huidige sociaal-economische context, zijn sociale voordelen - zoals Ticket Restaurant® en Ticket Compliments®, een gamma geschenkcheques waarvan Supreme Award de meest verspreid in België is – een middel geworden om werknemers aan zich te binden en te belonen eerder dan een louter motiveringsmiddel.

     

    Deze nieuwe campagne van Accor Services wordt toegepast in diverse media en speelt op een humoristische manier met de argumenten.  In elke aankondiging is een baas heel fier zijn werkenemers zijn beloning aan te kondigen :

    -          voor Ticket Restaurant® : een bijenkorf, westernlaarzen als werfschoenen en Marguerite de koe!

    -          voor Ticket Compliments® : een mechanische stier, een kerstkalkoen en een doedelzakband!

     

    Zou hij zin voor prioriteit hebben, dan zou hij aan Ticket Restaurant® en Ticket Compliments® denken. Rvh.

    www.mijnprioriteit.be

     

     

     

     

    21-10-2006 om 21:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eendenrallye

     

     

     

     

    Avontuur tijdens een Eendenrallye
    Ducktrail nu ook te boeken vanuit Spa in België

     

    De eerste internationale Ducktrail is een feit. Vanaf heden is de Eendenrally ook te boeken vanuit de Radisson SAS Hotels in Spa, België. Bij het hotel staan minimaal 8 Eenden klaar om een middagrit door de Belgische Ardennen te maken. Deze zeer gevarieerde rit komt door bekende plaatsen als Coo en Stavelot. Dit is te combineren met een diner of overnachting in het Radisson SAS Balmoral Hotel of het Radisson SAS Palace Hotel.

     

    Ducktrail is een Nederlands initiatief. Met behulp van 47 nostalgische 2 CV's (“Lelijke Eenden”) en een unieke limousine Eend organiseert Ducktrail BV bedrijfsevenementen voor groepen van 30 tot 50 deelnemers, voornamelijk in Nederland. Elk programma is uitgezet in een fraaie omgeving. Geen doorgaande wegen, alleen smalle straatjes, dijkjes, bospaadjes, etc. De tochten kenmerken zich door de vele stops onderweg die de autorit extra aantrekkelijk maken. Ook komt men hindernissen zoals een veerpont of een kudde schapen op de weg tegen. Oefeningen met de auto's, vragenlijsten én klassementsproeven bij lokale bezienswaardigheden zorgen voor de nodige spanning bij de deelnemers.

     

    Sinds kort steekt Ducktrail ook de Belgische grens over en organiseert in samenwerking met het Radisson SAS Balmoral Hotel en het Radisson SAS Palace Hotel in Spa een origineel arrangement om de Belgische Hoge Venen te ontdekken.

     

    Inbegrepen zijn: Welkomstkoffie bij aankomst, de Ducktrail route met een drankje en een hapje onderweg en een passage op of rondom het F1 circuit van Spa-Francorchamps, een picknick, een prijsuitreikings ceremonie, een driegangenmenu in één van beide hotels en een overnachting met ontbijtbuffet. RVH.

     

    Ducktrail BV info@ducktrail.nl,

    Radisson SAS Balmoral Hotel info.spa@radissonsas.com of Radisson SAS Palace info.spapalace@radissonsas.com.

     

     

     

    21-10-2006 om 21:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nederland

     

     

     







     

    Meer Duitsers en Belgen bezoeken Nederland

    Inkomend toerisme groeit eerste half jaar met 13%

    In het eerste half jaar van 2006 is het aantal inkomende toeristen naar Nederland gestegen met 13%. Dit is de hoogste groei sinds de jaren negentig. Met name Belgen, Duitsers, Scandinaviërs en Zuid-Europeanen hebben in de eerste zes maanden van 2006 een sterke groei laten zien. Het aantal bezoekers uit België en Duitsland is gestegen met respectievelijk 13 en 16%. Met name het goed lopende Rembrandt 400 jaar, het groeiend aantal low cost vliegverbindingen en de gunstige vakantiespreiding van de Belgen en de Duitsers zijn redenen voor de positieve stijging.

    De verblijfsrecreatieve accommodaties (bungalows en campings) hebben van de stijging geprofiteerd, het aantal gasten is met 25% toegenomen. Daarnaast is het aantal buitenlandse gasten in hotels met 11% gestegen.

    Duitsland, dé belangrijkste herkomstmarkt voor het inkomende toerisme naar Nederland, is in het eerste half jaar met maar liefst 16% gestegen. Vooral het toerisme naar de kust en het ‘groene achterland’ is gegroeid. Voor de Duitsers is Nederland een bestemming waar vaak in het voor- en najaar de tweede of derde vakantie wordt gehouden. Nu de Duitse economie weer wat aantrekt, heeft de Duitse consument ook meer te besteden en dit is gunstig voor Nederland vakantieland.  RVH.

    21-10-2006 om 21:14 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frisk

     

    Verstuur je uitgesproken quote naar FRISK en win je eigen reclamecampagne!

     

    FRISK®, het bekende merk van ademverfrissers, daagt je uit! In een creatieve maar vooral interactieve wedstrijd wordt gezocht naar de allerleukste slogan. Die mag zelfs een beetje gewaagd zijn... De aankondiging van deze actie gebeurt via TV-spots, Boomerang-postkaarten, mousepads en advertenties in Metro. Via deze laatste kunnen quotes worden ingestuurd per SMS. De winnaar mag zich verheugen op de volledige uitwerking van zijn quote tot een grootse mediacampagne. Het initiatief past in een ruimere marketingactie die FRISK® heeft opgezet onder de titel 'Don't be afraid to open your mouth'.

     

    Stout, assertief, gewaagd,... dat is de richting waarin je mag zoeken om een leuke quote te verzinnen. Wil je op een creatieve manier je ongezouten mening kwijt? Of je gezonde frustratie omzetten in een spitse formulering? Laat dan je fantasie de vrije loop!

     

    Deelnemen is heel eenvoudig. Tot 13 november (12u) surf je naar www.frisk.com, waar je je originele vondst kan 'neerpennen'. Hier vind je tevens de quotes die de andere deelnemers hebben ingestuurd. Achter elke inzending staat een stemknop waarmee je een beoordeling kan achterlaten. Ofwel hemel je de beste ideeën op, ofwel sabel je de concurrentie gewoon neer. Op die manier wordt er elke week een top 10 samengesteld met de meest geapprecieerde quotes. De weekwinnaar valt al meteen in de prijzen en krijgt van FRISK® 5 t-shirts met zijn slogan erop.

     

    Uit de 50 beste inzendingen (de top 10 van 5 weken) kiest FRISK® uiteindelijk de grote winnaar. Zijn (of haar!) quote zal gebruikt worden om een grootschalige mediacampagne mee te voeren. Zo zal de vondst van de winnaar reuzengroot geprojecteerd worden op de gevel van een gebouw, zullen er krantenadvertenties gepubliceerd worden en zal de quote massaal verspreid worden via postkaarten.

     

    Deze actie werd uitgewerkt door 'These Days' en kende al veel succes in Nederland en Zwitserland. Ze past bovendien in een ruimere mediacampagne van het internationale reclameagentschap BBH. Onder de slogan 'Don't be afraid to open your mouth' loopt sinds juni een reeks van initiatieven die iedereen aanzet om zijn mond te openen. RVH.

     

    21-10-2006 om 21:12 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurostar

     

     

    EUROSTAR REALISEERT RECORDRESULTATEN TIJDENS

    DERDE TRIMESTER 2006

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidsoperator die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, realiseerde tijdens het derde trimester van 2006 een uiterst sterke groei in reizigersaantallen en ticketverkoop en behaalde daarnaast een recordpunctualiteit.

    Tussen juli en september van dit jaar, kozen 2,15 miljoen reizigers voor Eurostar. Dit is het hoogst gerealiseerde reizigersaantal ooit voor een derde kwartaal en betekent een stijging van 9,9% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar.

     

    De totale verkoop tijdens het derde trimester van 2006 bedroeg £130,4 miljoen, wat een stijging van 21% betekent in vergelijking met de £107,9 miljoen die in dezelfde periode van vorig jaar werd gerealiseerd. De zakenmarkt blijft het, dankzij een stijging van de verkoop van business tickets met 27%, uiterst goed doen.

    In het derde trimester van dit jaar bedroeg de punctualiteit van Eurostar voor al haar routes samen 91,4%. Dit resultaat omvat eveneens de week in september waarin Eurostar haar beste wekelijkse punctualiteit ooit van 98% behaalde. Eurostar blijft het met deze resultaten beter doen dan vele van de concurrerende luchtvaartmaatschappijen op haar routes.

     

    Simon Montague, Directeur Communicatie van Eurostar, verduidelijkt: "Het is een uitzonderlijk derde trimester geweest voor Eurostar. We hebben een sterke toename van onze reizigersaantallen gekend, en meer in het bijzonder van onze zakenreizigers die voor Eurostar blijven kiezen voor hun reis naar Londen." RVH.

     

     

    21-10-2006 om 21:11 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    16-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LG fm12-15
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     


               

    LG Electronics breidt gamma MP3-spelers verder uit met FM12 en FM15

    Sportieve uitstraling, snelle prestaties

     

    LG Electronics breidt zijn gamma MP3-spelers uit met twee witte, compacte en sportieve MP3-spelers, de FM12 en FM15. Eerder dit jaar werden de FM20, FM30 en JM53 al gelanceerd.

     

    FM12

    De FM12 beschikt over een stevig omhulsel en praktisch design. Hierdoor vormt hij meteen het ideale gezelschap tijdens sportactiviteiten en heeft hij geen moeite met een massa volk. Met zijn beperkte afmetingen (58 x 36 x 17,65 mm) en een gewicht van slechts 27 gram (inclusief batterij) heeft hij alle eigenschappen aan boord die de consument verwacht van een eigentijdse MP3-spelers: geheugen van 512Mb, LCD scherm, voice recording, Line-in recording, USB 2.0 poort, AAA alkaline batterij die garant staat voor 18 uur onderbroken luisterplezier. Dankzij de joystick navigeer je heel snel doorheen het menu en de muziekbestanden (MP3, WMA).

     

    FM15
    Net zoals de FM12 kan de FM15 berusten op een stevig, wit en compact design. Met zijn beperkte afmetingen van
    24 x 63 x 25 mm (B x H x D) en een gewicht van amper 25 gram (inclusief batterij) is hij heel discreet, maar alles behalve bescheiden: Een geheugen van 1 Gb, ingebouwde USB Connector, Voice Recording, Line-in Recording, USB 2.0 poort, Multi format compatibel (MP3, WMA), LCD Display en een handige joysctick zorgen ervoor dat hij heel gemakkelijk in gebruik is.

    www.lge.be

     

     

    16-10-2006 om 11:48 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.panasonic

     

    Panasonic lanceert de PT-AX100 : 16:9 LCD Home Cinema Projector HD-Ready

     

    2,000-lumen helderheid en Light Harmonizer-technologie brengen betere en mooiere beelden in de huiskamer. Panasonic heeft zijn "Hollywood tuning" verder uitgewerkt voor nog meer realistische weergave van films.

     

    Panasonic kondigt de lancering aan van de PT-AX100 LCD home cinema projector, de nieuwste telg in het projectorengamma. Naast een helderheid van 2000-lumen, waarmee het toestel één van de meest heldere is in zijn klasse, is de PT-AX100 eveneens uitgerust met Panasonic¹s new Light Harmonizer technology. Deze technologie detecteert het niveau van omgevingslicht en past het beeld zó aan dat een heldere beeldkwaliteit in alle omstandigheden, zowel in een fel verlichte als een donkere kamer, wordt gegarandeerd. Het toestel is geschikt voor schermen met een diagonale afmeting tot 200 inch.

     

    Panasonic heeft het toestel eveneens uitgerust met een nieuwe Pure Color Filter, die speciaal werd ontwikkeld om de nauwkeurigheid van kleurproductie in films te verbeteren. Deze vernieuwde Hollywood picture quality maakt van de PT-AX100 een ideale projector in het hart van elk home cinema systeem.

     

    Daarenboven beschikt de PT-AX100 over een 2x optical zoom-lens en een lens shift-functie. Deze functionaliteiten, die eveneens werden gebruikt voor de vorig jaar gelanceerde PT-AE900 projector, verzekeren de PT-AX100 van een uitermate flexibel gebruiksgemak. Gebruikers kunnen het toestel nagenoeg overal plaatsen en zowel in grote als in kleine kamers genieten van projectie op een groot scherm.

     

    Omdat het toestel ideaal is voor het bekijken van snel bewegende sportevenementen overdag en voor het genieten van een bioscoopervaring thuis, is de PT-AX100 een LCD-projector die tegemoet komt aan ieders wensen. RVH.

    www.panasonic.be.

     

     

    16-10-2006 om 11:47 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frisk

     

    Verstuur je uitgesproken quote naar FRISK en win je eigen reclamecampagne!

     

    FRISK®, het bekende merk van ademverfrissers, daagt je uit! In een creatieve maar vooral interactieve wedstrijd wordt gezocht naar de allerleukste slogan. Die mag zelfs een beetje gewaagd zijn... De aankondiging van deze actie gebeurt via TV-spots, Boomerang-postkaarten, mousepads en advertenties in Metro. Via deze laatste kunnen quotes worden ingestuurd per SMS. De winnaar mag zich verheugen op de volledige uitwerking van zijn quote tot een grootse mediacampagne. Het initiatief past in een ruimere marketingactie die FRISK® heeft opgezet onder de titel 'Don't be afraid to open your mouth'.

     

    Stout, assertief, gewaagd,... dat is de richting waarin je mag zoeken om een leuke quote te verzinnen. Wil je op een creatieve manier je ongezouten mening kwijt? Of je gezonde frustratie omzetten in een spitse formulering? Laat dan je fantasie de vrije loop!

     

    Deelnemen is heel eenvoudig. Tot 13 november (12u) surf je naar www.frisk.com, waar je je originele vondst kan 'neerpennen'. Hier vind je tevens de quotes die de andere deelnemers hebben ingestuurd. Achter elke inzending staat een stemknop waarmee je een beoordeling kan achterlaten. Ofwel hemel je de beste ideeën op, ofwel sabel je de concurrentie gewoon neer. Op die manier wordt er elke week een top 10 samengesteld met de meest geapprecieerde quotes. De weekwinnaar valt al meteen in de prijzen en krijgt van FRISK® 5 t-shirts met zijn slogan erop.

     

    Uit de 50 beste inzendingen (de top 10 van 5 weken) kiest FRISK® uiteindelijk de grote winnaar. Zijn (of haar!) quote zal gebruikt worden om een grootschalige mediacampagne mee te voeren. Zo zal de vondst van de winnaar reuzengroot geprojecteerd worden op de gevel van een gebouw, zullen er krantenadvertenties gepubliceerd worden en zal de quote massaal verspreid worden via postkaarten.

     

    Deze actie werd uitgewerkt door 'These Days' en kende al veel succes in Nederland en Zwitserland. Ze past bovendien in een ruimere mediacampagne van het internationale reclameagentschap BBH. Onder de slogan 'Don't be afraid to open your mouth' loopt sinds juni een reeks van initiatieven die iedereen aanzet om zijn mond te openen. RVH.

     

    16-10-2006 om 11:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dippies Heinz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DIPPIES !

     

     

    Goed nieuws voor de Belgische kids: voor het eerst in Europa strijken de Dippies neer in ons kleine Belgenland. Dippie Tommie en Dippie Eggy zijn twee speelse dippotjes waarin je P’tits Heinz Ketchup en P’tits Heinz Mayo saus kan doen. Hun vrolijke kleuren en guitig karakter maken van elke maaltijd een leuk moment! En wedden dat groenten eten voor je kids een stuk makkelijker gaat met Dippie Tommie en Dippie Eggy.

     

    Dippen is fun! En je kan groenten of gerechten er snel en makkelijk dat extra tikkeltje smaak door geven. P’tits Heinz  lanceert deze olijke dippotjes om het eetplezier van kinderen aan tafel te vergroten. Hun felle kleuren en grappige lichaampjes geven elke gezonde maaltijd bestaande uit vlees of vis, groenten en aardappelen, een vrolijke toets.

     

    P’tits Heinz Ketchup bevat de gekende rode Heinz Tomato ketchup en is dus even lekker en rijk aan tomaten en bevat ook vitamince C, een hoog lycopeengehalte en slechts 0.1% vet. P’tits Heinz Mayo saus is een licht en smakelijk mayo-recept speciaal voor kinderen, even lekker als echte mayonaise, maar met 40% minder vet. RVH.

    www.heinz.be

     

    16-10-2006 om 11:25 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Charles Vögele – Nordic Style

    Klaar voor een ijskoude winter ?

     

     

    Kies deze winter resoluut voor een coole Nordic style outfit. Dankzij de ultralichte nieuwe materialen voelen gewatteerde jacks en mantels niet langer zwaar aan, en zorgen zo voor een prettig draagcomfort. Charles Vögele speelt in zijn nieuwe wintercollectie met trendy materialen zoals nepbont en ‘cashmerelike’ stoffen voor superzachte truien.

     

    Waan je een echte ice-queen op de skipistes en laat de wachtrij aan de skilift verdwijnen als sneeuw door de zon, dit met een oogverblindede poederwitte outfit. Ook al ben je geen groot skitalent, op het zonneterras van het hotel kan je iedereen alvast in de waan laten!

     

    De outdoormode voor mannen is bij Charles Vögele deze winter sportief en casual. Stoere en warme winterjacks met grote opgestikte zakken en afneembare kap geven je de juiste uitrusting om de winterkuode in stijl te trotseren. De ‘multifunctionele’ jacks van coldtech kwaliteit (ademend, wind- en waterdicht) overtuigen door diverse praktische details en een hoogwaardige afwerking. RVH.

    www.charles-voegele.be

     

    16-10-2006 om 11:24 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winner collectie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een juweel met de “w” van Winner.

     

     

    Terwijl kindjes steevast het grootste cadeau onder de kerstboom willen, kijkt een vrouw altijd uit naar een heel klein doosje… Een juweel zegt niet alleen ‘ik heb aan je gedacht’, maar ook ‘ je bent voor mij even kostbaar als deze gouden halsketting’.

    De juwelen van de Winner-collection zeggen nog iets meer. Ze geven uiting aan de charme en elegantie van de artieste op wie de collectie geïnspireerd is. Samen met de ontwerper Hans Sonnaert, legde Dana Winner een persoonlijke ziel in elk van de juwelen uit de drie lijnen. De thema’s Luna, Triangel en Wave herken je telkens aan de letter ‘w’ die subtiel in elk juweel verwerkt werd. RVH.

    Infonummer consumenten 03/ 776 34 82.

     

     

    16-10-2006 om 11:23 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Ferme du Bois d'Arpes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    LA FERME DU BOIS D’ARPES

     

     

     

    Op slechts enkele kilometers van Brussel, bevindt zich een charmant eethuis met tuinterras dat u een unieke sfeer biedt in een authentiek kader. De Bois d’Arpes maakt deel uit van de restaurants die men toevallig ontdekt maar waar men zeker naar terugkomt. Restaurant ‘Bois d’Arpes’ combineert gastvrijheid en verfijning in een landelijk en bucolisch kader. Wellicht één van de beste tafels van Nijvel.

     

     

    Benoit Bertrand heeft zich niet vergist toen hij, meer dan 16 jaar geleden,
    deze hoeve, een pand met een ziel, daterend uit 1755 heeft gekocht. Deze jonge, pas afgestudeerde restaurateur besefte snel dat dit pand een rijk potentieel bezat. Vandaag is de Ferme du Bois d’Arpes tegelijkertijd een restaurant, een banketzaal en het adres bij uitstek voor de organisatie van seminaries en allerlei evenementen. De verzorgde inrichting is de eerste troef van dit restaurant.

     

    De charme van het gebouw werd bewaard en wordt geaccentueerd door de bakstenen muren en houten balken, de gekozen stoffen en de comfortabele stoelen. De tafels die gedekt zijn met stoffen tafelkleden en  het porseleinen servies in Engelse stijl zorgen voor een warme en behaaglijke sfeer.

    Een charme die verdergaat op de eerste verdieping met een zaal die plaats biedt  aan een 30-tal personen in een uiterst huiselijk en warm decor. Deze oase van rust en groen heeft haar authentiek karakter bewaard zonder af te glijden naar het kitsche en het ouderwetse.

     

    Andere sleutel tot het succes, een Franse, inventieve keuken afgestemd op
    het genot van de  ogen en van de tafel. De chef, Salvatore Di Vanni, een echte purist, heeft zijn team de zorg voor details overgedragen. Hij verbaast zijn gastronomische klanten met een vooruitstrevende keuken maar ook met klassiekers.

     

    De kaart bruist van creatieve en subtiele ideeën. Een paleis van heerlijkheden tegen zachte prijzen. Absolute aanraders : het 3-gangen menu voor 40 € (keuze uit 6 verschillende voorgerechten, hoofdschotels en nagerechten) of het Prestige Menu voor 35 € of 62 € met aperitief, wijn, water en koffie. De 3- gangen lunch voor 25 € is ook de omweg waard.

     

    Een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, gecombineerd met het permanente streven naar een constante kwaliteit op alle vlakken. Enkel de beste kwaliteitsproducten worden hier gebruikt. De voorkeur van de Chef gaat o.m. uit naar St-Jacobsvruchten, ganzenlever en jonge duif.

     

    In dit gastronomisch restaurant kan u genieten van de allerfijnste seizoengebonden gerechten. Als voorgerecht kunt u bijvoorbeeld kiezen tussen krokantjes met Normandische camembert met een frivool slaatje van gekonfijte ganzenmagen en kreeft of St-Jacobsnoten en rivierkreeftstaartjes met fleur de sel, oriëntaalse groentewok, kokosmelksaus en gele curry. Als hoofdgerecht hebt u onder meer de keuze tussen een gegrilde Chateaubriand “Blanc Bleu Belge” met gekonfijte sjalotten in Maury wijn en een bundeltje oesterzwammen. Of een gebraden kalfskroon met morilleroomsaus en tagliatelli, gegarneerd met een mousseline van aardappelen, gerookte spekjes en witloof.

     

    Alle nagerechten worden in eigen huis bereid en er is voor elk wat wils. Absolute aanraders zijn de echte ‘Comédie Française’ pannenkoek of een moelleux van chocolade.

     

    De Bois d’Arpes beschikt tevens over een uitgebreide wijnkaart. Deze omvat een stevige keuze goede wijnen tegen betaalbare prijzen alsook een mooie selectie champagnes en dessertwijnen.

     

    Wij kozen voor een ‘menu prestige’. Een dromerige scampi, een compote van zalm en rabarber en ganzenlever met vijg vormden de proevertjes. Als voorgerecht een Schotse huisgerookte zalm met een crème van Oscietrakaviaar gepresenteerd op Moskouse wijze, zijnde een glaasje heerlijke wodka. De filet van jonge duif met spinazie, fijne sjalotjes,  Girollespaddestoelen en romige oude Portosaus, ging de sorbet vooraf.

    Een filet van speenvarken met zuiderse kaviaar, schitterende groenteassortiment en een groene pepersaus naast de estragonsaus vormde een prachtig hoofdgerecht met verrassend smaakpalet. De Gandujabavarois en de Sao Toméchocolade vormden waardige afsluiters. Ook de wijnen een Sauvignon blanc 2004 Piller Henry en de rode Château Les Hivers Cote de Blés – Bordeau 2004 bleken ondanks hun eerder jonge leeftijd van uitstekende kwaliteit met zachte, fruitige nasmaak.

     

    Deze uitermate inventieve keuken krijgt een extra dimensie door het vriendelijk en gastvrij onthaal, aangevuld met een uitstekende service. De Maître d’hôtel, Stéphane Constantin verwent u met talrijke attenties gedurende de hele maaltijd die ervoor zorgen dat u zich hier thuis voelt.

     

    Bij mooi weer kunt u genieten van het eten op het terras, in de volle natuur. Bovendien zijn kinderen  welkom, wat eerder zeldzaam is voor restaurants van dergelijk niveau. Terwijl u rustig en gezellig tafelt, kunnen uw kleine kapoenen zich volledig uitleven in de speelruimte alvorens van de speciaal voor hen bereide gerechten te proeven.

     

    La Ferme du Bois d’Arpes staat voor…

    ·         een kwaliteitsrestaurant met ruime parking vlakbij Brussel

    ·         een geraffineerde Franse keuken

    ·         een persoonlijk onthaal en een uitstekende service

    ·         een terras voor een 30-tal gasten en een boomrijke tuin met
    een kinderspeelruimte

    ·         een gedroomd decor voor seminaries, banketten en recepties

    ·         vlotte bereikbaarheid vanaf de autoweg (autosnelweg E19 Brussel-Charleroi, Bergen, uitrit 19 Arquennes-Nivelles Sud)

     

    Samen met zijn chef Salvatore di Vanni, opteert Benoit Bertrand resoluut voor een kwalitatieve en dagverse keuken, waarbij alle ingrediënten volop hun smaakaureool kunnen vrijgeven. Ondanks de hoogstaande gastronomische lekkernijen koestert hij geen sterambities omdat hij de gerechten op elk ogenblik wil aanpassen aan de seizoensproducten en de culinaire creatieve kwaliteiten van alle medewerkers optimaal wil ontplooien tot gastronomisch jolijt van zijn gasten-fijnproevers. RVH.

     

    La Ferme du Bois d’Arpes - Bergensesteenweg 30 - 1400 Nijvel - Tel : 067 21 16 37

    www.boisdarpes.be

     

     

    11-10-2006 om 22:18 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willy en Marianne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Restaurant Willy en Marianne :

    Opvolging, smaken en traditie

     

     

    Gedurende bijna een kwarteeuw, heeft Marianne deel uitgemaakt van het lekkerbekkige landschap van Ukkel hetgeen haar een Bib heeft opgebracht bij Michelin. Het huis heeft zich een reputatie van overtreffelijkheid gesmeed waaraan Stéphane Champion, chefkok gedurende de twee laatste jaar, heeft meegewerkt. Sinds december 2005, heeft hij het restaurant overgenomen samen met Céline Moermans, goed gekend door de vaste bezoekers van les 2 Frères waar zij gedurende drie jaar de zaal heeft geleid. Het is zeggen dat de opvolging zich onder de beste voortekenen aankondigt, aangezien het jonge paar de kaart van de voortzetting speelt, met de fabuleuze verhouding prijs-genot die altijd de vaste bezoekers en kenners bekoort. .

     

    Stéphane Champion, 35 jaar, is van Normandische afkomst maar heeft altijd in België gewoond. Hij heeft zijn studies in het Ceria-Instituut en aan de hotelschool van Ukkel gedaan. Hij heeft achter verscheidene fornuizen van Ukkelse huizen gestaan om nu deze in handen te nemen waarvan hij de eigenaar is. Erfgenaam van een huis met faam dat steeds de kwaliteit tegen slimme prijzen heeft gesponnen, wil hij alles voortzetten in dezelfde weg, terwijl hij het toegankelijker wil maken voor een jonger cliënteel die de echte waarden waarderen. Zijn partner Céline, 25 jaar, zet heel haar charisma ten dienste van de klanten die de kleine attenties appreciëren waarvan zij blijk geeft.

     

    De kleine zaal voor 35 personen heeft een tiental jaren geleden haar laatste verandering gekend. Fris en fleurig met zijde met Provençaalse motieven op de muren, geeft het restaurant een vrolijke toon. Men komt niet aan een omgeving die deel uitmaakt van de faam van een huis, temeer de klanten er hun gewoontes hebben. Het interieur is in de Provençaalse stijl met de bar, de zolderbalken et de rustieke stoelen, terwijl de tafels zorgvuldig voorzien zijn van witte tafellakens met daarop tafellakens van licht oranje, kleur die men terugvindt in de stoffen servetten.

     

    Zoals in het recente verleden, wil de keuken de gemoedsstemming van de seizoenen en de markt volgen waarbij zij het beste van de Franse keuken vereist en dit met enkele vrijwillige zuiderse tinten. De menukaart, met een maandelijkse toerbeurt, vertoont doorheen een tiental voorgerechten en hoofdgerechten naar keuze een voordelige formule : een viergangenmenu aan 32 euro met daar inbegrepen een welverzorgde mise-en-bouche, een voorgerecht, sorbet, hoofdgerecht en nagerecht. Er is ook de viergangenlunch die zowel voorgesteld wordt in de week als op zaterdagmiddag. 

    De lente is het favoriet seizoen van de chef die de zomerse uitweidingen vermenigvuldigd : grote St-Jacobsnoten en gebraden scampi met boter en geblust met balsamicoazijn, ganzenlever in terrine, carpaccio van tonijn op smaak gebracht met truffelolie, tartaar van zalm en grijze garnalen met een avocadomousse.

     

    Wat de hoofdgerechten betreft, doet dezelfde winnende strategie de nauwgezette toer van
    de traditie : gebraden liesstuk van hoentje met asperges en spaanders van ganzenlever,
    verse tagliatelle met parmaham en gegrilde courgettes, ribstuk van lam met groene punten, gegrilde kalfsmedaillons gegratineerd met mozzarella … Vis, waarvoor de chef een passie heeft zoals een jeune premier, maakt eveneens deel uit van de feestelijkheden, de gegrilde zeebaars met lentesla, kleine tong gevuld met scampi en basilicumsaus, gegrilde zalm op
    een bedje van krokante groenten en een schijfje van linguini.

    Kwaliteit, versheid, prijs en smaken zijn, zoals in het verleden, de troeven van een keuken
    die haar klassieken onderhoudt en die de olijfolie verkiest, alsook de in huisgemaakte fumets en fonds die de basissen zijn van alle sauzen.

     

    Jachtspecialiteiten

     

    De grote specialiteit van het huis blijft de jacht met een goudbruine kaart op de loer voor
    het beste wild. De kalender wordt stipt nageleefd en er ontbreekt geen enkele opportuniteit op het appel : reebok met bospaddestoelen, hazenrug met jagers-, harlekijn- of pepersaus, fazant op Brabantse wijze, jong everzwijn met pepersaus, hindemedaillons met cantharels of opgevuld met ganzenlever. Daar ook doen de huisfonds wonderen en men dient te noteren dat in de formule aan 32 euro, alles inclusief, zowel het verse wild als enkele suggesties voor
    de fijnproevers, zoals de krokante asperges met papaverzaad, kookvocht met honing en tuinkruiden, geen enkel supplement vorderen. Men zal tenslotte opmerken dat de nagerechten deel uitmaken van dezelfde gedachtegang door zich tevens op een hoog niveau te plaatsen : chocolademousse, profiteroles met vanille-ijs en chocolade, crème brûlée en andere heerlijke lekkernijen waarvan de assiette gourmande een synthese voorstelt van een mini crème brûlée, een mini tiramisu, profiteroles, witte en zwarte chocolademousse, fruitsla of ijs.

     

    Tijdens onze test kregen we als proevertjes een 3-deling bord met huisgemarineerde zalm, tomatenroomsoep met preisnippers en een glaasje Noordzeegarnalen. Als voorgerecht opteerden we voor heerlijk gegrilde St. Jacobsvruchten gegarneerd met een fijn speklaagje en een carpaccio van eend met aromarijke trufelolie en enkele snippers ganzenlever. De citroensorbet was een mooie prelude op wat komen moest.

    Al hoofdgerecht was er een heerlijke kabeljauwmoot met gambadecoratie en roomsausje en een boterzachte contrefilet met groene pepersaus en handgesneden Amerikaanse frieten. De suggestieve wijnen, een Chablis vieilles vignes – Château Maligny 2002 voor de visgerechten en een Bourgeuil 2002 Cuvée les Bizard Domaine des Forges voor de vleesgerechten waren een prima aanvulling op de zeer fijne bereidingen.

     

    Achter de eerder beperkte dessertkaart gaan evenwel prachtige afsluiters schuil, de moelleux au chocolat bewees dat Stéphane heel wat culinaire talenten in zich draagt, terwijl zijn ‘assiette gourmande’ iedereen bekoort. Een mousse van zwarte en eentje van witte chocolade, een tiramisu van het huis, notenijs met basilicumtouch en een heerlijke crème brulée zijn niet te versmaden.

     

    Het kelderboek verrijkt zich elke maand en ontdekkingen worden gedaan naargelang de wijnproeverijen. De privileges voor het ogenlik zijn de Chileense, Australische en Afrikaanse, maar de keuzesuggesties blijven vast aan Frankrijk. Halve flessen en flessen van 50 cl versterken tevens de keuze van de etiketten.

     

    Restaurant Willy en Marianne, al zou een naamwijziging in restaurant Stéphane en Céline, zeker niet misstaan, biedt een perfecte combinatie van zeer lekkere gerechten aan best betaalbare prijzen. Anderzijds vormt de charmante en attentievolle bediening, een volwaardig toetje. Absoluut aanbevolen. RVH.

     

    Restaurant Willy en Marianne - Alsembergsesteenweg 705 - 1180 Ukkel.  02/343.60.09

    Gesloten dinsdagavond en woensdag.

     

    11-10-2006 om 22:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventre saint Gris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De wonderlijke donderdagen van

    Ventre Saint Gris

     

     

    Al enkele jaren bekoort Ventre Saint Gris de lekkerbekken met zijn overheerlijke en tegelijk oogstrelende Franse keuken, evenals met zijn wijnkaart, waarop een aantal vondsten van kleine gepassioneerde wijnbouwers. Gedreven door de zin voor uitmuntendheid, nodigt het restaurant voortaan elke donderdagavond zijn klanten uit voor een nieuwe culinaire ontdekkingstocht. Deze donderdagavonden in Ventre Saint Gris draaien rond themamenu’s met 3 of 4 gangen tegen een uiterst aanlokkelijke prijs : 35 euro, wijnen inbegrepen ! Een unieke gelegenheid om de geneugten te ontdekken van de Catalaanse keuken, de "salades folles", de Kretenzische keuken, de kanalen van Damme, de nieuwste trends uit de Elzas en tal van andere regio’s waarbij steevast de platgetreden paadjes worden verlaten.

     

    De naam van de zaak werd oorspronkelijk ontleend aan… een paard ! Destijds wist
    de toenmalige eigenaar niet eens dat die woorden ook de geliefde vloekuitspraak waren van de beroemde Hendrik IV, de koning die zijn volk de "poule-au-pot" leerde eten, de lekkerbek bij uitstek die de geschiedenis inging als de man van de overdadige braspartijen waaraan
    zijn hof zich vaak drie tot vier dagen ononderbroken te goed deed.

     

    Die achtergrond verklaart meteen ook de koers die werd gezet toen de zaak werd overgenomen door de huidige eigenaars, drie dertigers die elkaar wonderwel aanvullen.

    Fabian Henrion domineert met zijn 1,90m op een joviale manier de zaal, waar hij zijn feilloze kennis van de Franse wijnen maar al te graag ten dienste stelt van de klanten.  Fabian Henrion steekt het niet onder stoelen of banken: hij heeft een bijzondere voorliefde voor de Loirevallei, de Languedoc en de Roussillon. Hij deed ervaring op in de grote eethuizen van de Europese hoofdsteden, van Claridge’s in Londen tot het Hilton in Brussel.

    Vincent Vandeuren ontfermt zich over de financiële aspecten en de public relations.
    Hij is de initiatiefnemer van de wonderlijke donderdagen van Ventre Saint Gris.

    Mike Bravin zwaait de plak in de keuken, hij maakte de glorietijd van het Ceria/Coovi mee, liep o.m. stages bij Comme chez Soi en la Villa Lorraine. Hij begon zijn beroepscarrière in la Maison du Bœuf, deed ervaring op in de Verenigde Staten, m.n. in de chique restaurants van Beverly Hills. Na zijn terugkeer in België ging hij aan de slag in Prince de Liège ; nadien werkte hij mee aan de opening van restaurant Kolya, hotel Manos Ier, alvorens hij in zee ging met Vincent en Fabian.

     

    De twee naast elkaar liggende zalen zijn fris, goed verlicht, voorzien van airconditioning en ademen een koloniaal sfeertje uit, dat wordt geaccentueerd door de vensterluiken en de Amerikaanse stores. De roomkleurige muren met witte lambrisering zijn versierd met een verzameling oud papier en ingelijste oude hotelrekeningen, prestigieuze menu's en vroegere kaarten van vermaarde etablissementen. Zo prijkt de kaart van het restaurant "Cul Blanc" naast menu's van de vorige eeuw uit het zuiden en het noorden van het land, waaruit je bijvoorbeeld kan opmaken dat een eetfestijn destijds werd afgesloten met schaaldieren in Wallonië, en met terrines en foie gras in Vlaanderen.


    De bezieling van de kaart:

    Tijdens de zomerperiode zijn olijfolie, balsamicoazijn, "barigoule", verfrissende groenten en heerlijke asperges volop aan de orde. In de winter gaat de voorkeur eerder uit naar hartige gerechten. De eigenlijke kaart biedt een ruime keuze aan lekkernijen met een tiental voorgerechten en evenveel hoofdgerechten. De hoofdgerechten kiezen resoluut voor smaak en structuur. Doordachte combinaties waarbij de seizoensproducten nog steeds een belangrijke rol krijgen toebedeeld.

    Naast die ruime aandacht voor groenten worden ook de sauzen zeer doordacht uitgekozen, van de béarnaise en de lamsjus tot de sjalottenroomsaus met porto voor het parelhoen
    of nog de tzatziki met verse munt voor de tempura van grote garnalen met een slaatje van geroosterde courgettes en aubergines.

     

    Er worden ook maandelijks en wekelijks verschillende menu's aangeboden : van maandag tot vrijdag betaal je voor de lunch (voorgerecht en hoofdgerecht) 12,50 euro ; het halfmaandelijks menu van 25 euro biedt de keuze uit twee voorgerechten, twee hoofdschotels en twee nagerechten. Ten slotte is er ook nog een menu van de maand, dat voor 32,50 euro een voorgerecht naar keuze, hoofdgerecht en nagerecht biedt of voor 39,50 euro twee voorgerechten, hoofdgerecht en nagerecht. Of u nu à la carte eet of voor een menu kiest, de producten worden steeds met de grootste zorg uitgekozen. Daarvoor werkt het huis uitsluitend met leveranciers van topkwaliteit.

     

    Uit het herfstmenu dat loop tot midden januari kozen we als voorgerecht een cappucino van wilde bospaddestoelen zacht gebakken St Jacobsvruchten met notensluier en een klassiek ‘aards’ product, zijnde eendenleverpastei, gebakken met appeltjes en in de vorm van een croque-monsieur gecombineerd met peperkoek. De Chardonnay Vieilles vignes ‘les murelles’ 2002 Domaine Roux was een perfecte metgezel. Voor het hoofdgerecht viel de keuze enerzijds op een suprême van Landeskippetjes met gratin van aardappelen en Comtékaas met morilles, witloof en saus van gele wijn. Anderzijds kozen we voor nootjes van Arlequinhert met herfstgarnituur zijnde appel, aalbessen, witloof en winterse kroketten met notensnippers. De Givry 1er cru 2002 Domaine Ragot ‘ La grande berge’ uit de Bourgognestreek prutelde aanvankelijk tegen, maar eens hij voldoende lucht meekreeg ontplooide de wijn zich tot een aangename partner met diepe smaak en fijne nadronk. Inzake desserts was er de bijna traditionele moelleux au chocolat – blijft voor elke chef een aartsmoeilijke opdracht - en de Brie kaasbeignets met notensla en schijfjes golden. Enig nagerecht vol overgave en diepe, nazinderende smaakaroma’s.

     

    Tot slot geven we nog even mee dat elke fles die u in het restaurant bestelt, zorgvuldig ingepakt wordt zodat u ze thuis rustig kan leegdrinken. U krijgt ze mee in een discrete, praktische kartonnen verpakking op maat, voorzien van een handvat en versierd met het logo van Ventre Saint Gris.

     

    Thema’s van de wonderlijke donderdagen van Ventre Saint Gris zijn de komende weken: 19 oktober: opening jachtseizoen, 26 oktober: pompoen en reuzekalabas, 2 november: de nieuwigheden uit de Elzas, 9 november: bos- en veldpaddestoelen, 16 november: pluimen en veren, 23 november: koken met bier, 30 november les millefeuilles, 7 december: gestoei met slachtafval, 14 december: Scandinavisch menu en Kerstmis op 21 december. Ongetwijfeld talloze topgerechten met verrassend tintje om heerlijk te degusteren. RVH.

     

    Restaurant Ventre Saint Gris - Diepestraat 10 - 1180 Brussel - Tel. : 02/375.27.55

    www.ventresaintgris.com

    Open het hele jaar door, 's middags en 's avonds, van 12.00 u tot 14.30 u en van 19.00 u tot 22.30 u., Wekelijkse sluitingsdag : maandag

    11-10-2006 om 22:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs