Het oudste stadje van België heeft vanaf half juli een heus 4 sterren hotel en dan ook nog met bouwkundige en historische rijkdom: het EBURON HOTEL.
In het voormalige Sint Jacobsgasthuis heeft de Limburgse hotelgroep Different Hotels gekozen om zich te vestigen en heeft het hotel vernoemd naar de eerste inwoners van Tongeren, de eburons. Het Sint-Jacobsgasthuis, gelegen in het hartje van de stad, dateert uit de 12de eeuw en was toen een herberg voor pelgrims die op bedevaart gingen naar Santiago de Compostella. Het gasthuis kent nogal een bewogen verleden,het gebouw en de kapel ontvingen er zieken, bejaarden en gelovigen.
Vandaag de dag zijn er nog sporen van te vinden in de architectuur en fluisteren de ondergrondse gangen nog de verhalen van toen. Maar EBURON HOTEL zal vooral ook een hyper modern en trendy hotel zijn en past goed in de groep Different Hotels.
Moderne architectuur gecombineerd met de rijke geschiedenis, design decoratiesen avant-garde hoteluitrusting karakteriseren het EBURON HOTEL.
Het Genks architectenbureau Peter Cornoedus & Partners heeft de natuurlijke lichtinval schitterend aangevuld met een kleurkeuze van fuchsia, bruin, rood, oranje en vele witte tinten.
Het hotel biedt 52 kamers van mooie ruimtes met hier en daar elementen van de vroegere architectuur. Sommige kamers hebben zelfs een oppervlakte van60m² !
Een vergaderzaal van 115 m²,de gewelfde kelders met 2 ruimtes van 50 m² voor recepties en zaal van 225m² met indrukwekkende houten balkenconstructie maakt het mogelijk om evenementen tot 120 personen te ontvangen.
In Tongeren zelf ontdekt men de middeleeuwse gebouwen, de Onze Lieve Vrouwe Basiliek, het Begijnhof , wandelt men over de grootste antiek en vlooienmarkt van de Benelux op een zondagmorgen of maakt men een fietstocht in de regio. EBURON HOTEL zal een nieuwe aantrekkelijke uitnodiging zijn om het verblijf in Tongeren te verlengen en om zich te laten verrassen van een vernieuwende moderne vorm van hotellerie.
Tot eind augustus 2008 is er een speciale openingsaanbieding
Eburon Hotel - De Schiervelstraat 10 - 3700 TONGEREN
KAI 10 is de vlottende meetingruimte van het Marcure hotel hamburg. In totaal zijn zowat 450m² meetingruimte voorhanden, dit zowel in, op als onder het water. KAI10 rust op twee stalen pontons en biedt drie vergaderzalen voor 350 deelnemers.
KAI 10 is een onderdeel van het Mercure hotel Hamburg dat naast 187 kamers, diverse meetingfaciliteiten tot maximaal 600 personen aanbiedt. Het hotel ligt op wandelsafstand van het hartje van deze Duitse havenstad, de Deichtorhallen en het historische stadscentrum van Hamburg. De aantrekkingskracht van de nieuwe zalen wint hierdoor beduidend aan belang. RVH.
Professioneel, maar gemaakt voor de consument, is de koelkast thermometer. Ooit geweten dat verschillende levensmiddelen op verschillende temperaturen bewaard dienen te worden? En dat elke koelkast per hoogte een andere temperatuur heeft? Sterker nog, wie weet datbijvoorbeeld eieren het beste op +8 graden worden bewaard terwijl vis bij +2 en bijvoorbeeld vlees bij +7 bereiding afwacht?
Rösle vertelt het in een miniboekje. Als begeleiding van de koelkast thermometer. Een handig klein apparaat dat aan de koelkastrekken wordt gehangen. En vervolgens juist aangeeft wat de temperatuur op die hoogte gemeten binnen is. Zo kan de koelkast exact worden afgesteld. Voorbij is de tijd dat voor de zekerheid de koelkast te koud werd gezet. Meten is weten. En in veel gevallen stroom besparen.
Belangrijker dan de centenkwestie is het gezondheids- en smaakvoordeel. Door bewaring bij de juiste temperatuur wordt bederf en daardoor ziekte en darmkwalen voorkomen. En wie een echte smulpaap is proeft het verschil. Door de juiste koeling wordt uitdrogen van levensmiddelen voorkomen en blijft de structuur van fijn vlees en vis intact. De koelkast thermometer geeft de temperatuur per plank correct en betrouwbaar weer. De Rösle koelkast thermometer is 11 cm hoog met een doorsnee van 2,5 cm en wordt geleverd met 5 jaar garantie.RVH.
Nieuwe collectie Domyos biokatoen en schoentjes voor babys en peuters!
Goed gekleed en met stevige schoentjes zijn sporters van 6 maanden tot 4 jaar klaar
voor elke uitdaging!
Domyos kleedt onze jongste sporters van hoofd tot voetjes, zodat ze volop van het mooie weer kunnen profiteren, in de buitenlucht kunnen spelen of hun eerste stapjes zetten. Het nieuwe gamma biokatoen en schoentjes voor babys van Domyos bestaat uit een basic-kledinglijn van biokatoen en schoentjes die aangepast zijn aan de toekomstige avonturen van onze kleintjes.
Omdat het dragen van kleding van katoen uit de biologische landbouw belangrijk is, brengt Domyos ze binnen het bereik van iedereen! Met haar nieuwe kledinglijn wil Domyos de allerkleinsten al gevoelig maken voor respect voor het milieu dat wil zeggen, minder vervuiling van de bodem en het grondwater en tegelijk zorg dragen voor hun huid.
Dankzij het uitgebreide kleurengamma -8 kleuren voor de T-shirts en6 kleuren voor de shorts kunnen onze kleintjes zelf hun keuze maken, terwijl mama en papa van zachte prijsjes profiteren! Het biokatoen van de T-shirts en shorts van Domyos is afkomstig uit de biologische landbouw en werd geteeld zonder gebruik van chemische meststoffen, pesticiden en GGO.
Het concept Supportiv biedt de nodige steun opdat sporters hun sportactiviteit langer zouden kunnen volhouden. De producten met het Supportiv-label worden getest in een laboratorium en beoordeeld door onafhankelijke professionals, ergonomie-en gezondheidsspecialisten.
Om veilig te stappen en gemakkelijk te leren lopen, hebben kinderen steun en stabiliteit nodig. De modellen B, Basic en Sport PRG van Domyos werden ontwikkeld in samenwerking met een podoloog-posturoloog. De asymmetrische hielversterking zorgt voor een efficiënte ondersteuning van de hiel en controle van de welving van de voet om te vermijden dat de voet naar binnen keert. RVH.
Als eerste groep van onafhankelijke hoteliers in Europa, en tweede op wereldschaal met 3200 uitbatingen, zijn de Logis in constante evolutie en ontplooien ze een nieuwe dynamiek die vier hoofdpunten omvat: commercialisatie, vernieuwing, kwaliteit en restauratie.
Een performante commercialisatie is nodig, mede door de spectaculaire groei, +166%, van het aantal internetreservaties. Meer dan 1000 Logis staan reeds online en kunnen via het unieke www.logishotels.com worden gecontacteerd.
Door de vele afgeleiden, Logis de France, Logis van België, Logis dItalie moet er een grotere uniformiteit komen waarbij een verjongd en sprekend logo noodzakelijk is. Toch blijven de groene kleur en de kenmerkende haard bewaard.
Het eigentijds imago legt nog steeds de nadruk op de initiële fundamenten van het merk: authenticiteit, de warmte, het onhaal, het plezier met als extraatje, een uitgesproken elegantie.
De restaurants zijn altijd een sterk punt geweest van de Logis en maken het verschil. In de nieuwe uitbouw komen 4 categorieën. Categorie 1 biedt een genereuze keuken die het accent legt op de traditionele regionale gerechten, geserveerd in een eenvoudige warme en huiselijke sfeer. Categorie 2 zorgt voor een comfortabel restaurant met een attente bediening de uitnodigt om een regionale gastronomische keuken te ontdekken. Categorie 3 presenteert een elegant restaurant met gastronomische keuken vol raffinement en creativiteit, keuken die hulde brengt aan het culinaire vakmanschap. De laatste categorie brengt uitzonderlijke tafels die de voorbije jaren door gerenommeerde gidsen werden bekroond met minstens één Michelinster, één ster Bottin Gourmand of 2 koksmutsen Gault et Millau.
Kwalitatief benadrukken de Logis hiermee het permanent streven naar verbetering, vereenvoudigde procedures en oog voor alle details. RVH.
Een blik openen is niet altijd even gemakkelijk. Want deze scherpe potjes durven al eens tegen te werken. Van krachtnoodzaak tot scherpe randen en blikken waarvan de inhoud over het aanrechtvloeit. Nu, meer dan een eeuw na de uitvinding van de blikopener, creëerde Rossle een perfecte keukenhulp. Het gestroomlijnd design is bovendien erg ergonomisch.
Deze blikopener pakt het blik vast en laat het niet meer los tot het geopend is, dit dankzij de handige stand van de armen. Apart is ook dat deze opener zich niet vastbijt in de zijkant, maar juist aande bovenkant. Bovendien blijft het deksel in de opener zodat men geen drijvende deksels meer heeft. Door een speciale techniek snijdt hij geen scherpe randen, tegelijk dus hygiënisch en veilig. RVH.
O'Neill geeft creatieve kids de kans om een eigen ontwerp op hun schooltassen te tekenen. Ook vrienden kunnen van deze rugzak een uniek stuk maken door er leuke boodschappen op te schrijven.
Deze schooltas is gemaakt van makkelijk beschrijfbaar textiel en wordt verkocht met de bijhorende textielstiften. Na 24u drogen komt de inkt er niet meer af.
Op het gelijkvloers bevindt zich de Park Bar, met zicht op de prachtige tuin, waar gasten s middags kunnen genieten van een kleine lunchkaart en natuurlijk van een mooie selectie dranken tot s avonds laat. Het spreekt vanzelf dat de tuin, die de allures van een privaat park heeft, toegankelijk is voor alle gasten een groene oase van rust in de drukke stad. Deze tuin kan ook geprivatiseerd worden voor een klantenevenement.
Het ontbijt, een uitgebreid buffet, staat dagelijks klaar in de zaal St. Roch die eveneens een mooi zicht op de tuin heeft. Het restaurant Le Grill is dagelijks geopend voor het diner met een gevarieerde en internationale kaart, een marktmenu en dagelijkse suggesties.
Het hotel gaat prat op zijn mooie verzameling vergaderzalen van 25 tot 585m², over drie verdiepingen verdeeld, waarvan de meeste daglicht hebben en WIFi, zoals in de rest van het hotel trouwens. Vanuit de grote Fabiola zaal is het eveneens mogelijk toegang te hebben tot de tuin, ideaal voor een koffiepauze in het zonnetje.
Gasten kunnen ook lekker relaxen in de fitnessruimte op de vijfde verdieping, uitgerust met technogym machines, sauna, hammam, relaxatiezaal, jacuzzi, massagecabines en zonnebank.
Hoewel het hotel goed gelegen is in de nieuwe zakenbuurt rond het Noordstation, en dichtbij de site Tour & Taxis en op 10 minuten van de site Brussels exhibition centre (Heysel), zet het HUSA President park ook een shuttlebus ter beschikking van de gasten die naar het stadscentrum wensen te gaan. RVH.
Heden, verleden en toekomst komen tot leven in de collectie Master Calendar Master Banker van horlogemaker Franck Muller. Knappe mechaniek gaat samen op met een oogstrelend ontwerp in een uurwerk waarvan je in één oogopslag verschillende gegevens af kunt lezen.
De retrograde datum, de dag en de maand staan bovenin de wijzerplaat, terwijl de tweede tijdzone een plaats heeft gekregen boven de zes.
Het bijzonder aan dit model is dat de tweede tijdzone tot op de minuut nauwkeurig geregeld kan worden dankzij de volledig onafhankelijke instelbare uren- en minutenwijzer. Al even innovatief is de secondewijzer in zowel de grote als de kleine klok: een unicum voor een horloge met enkelvoudig binnenwerk.
De Cintrée Curvex-kast, een uitvinding van deze Geneefse horlogemaker, is verkrijgbaar inalle soorten goud (geel, rood en wit) of in platina. De wijzerplaat is bij elke uitvoering beslagen met een zonmotief.
Ook de collectie Master Calendar Master Banker getuigt van de voorkeur van Franck Muller voor tot in de puntjes verzorgde horloges met een combinatie tussen de beste techniek en het verfijndste design. Het bijzonder exclusieve juweeltje kost in witgouden uitvoering een slordige 42.600 Euro. RVH.
SkyEurope, de meest aantrekkelijke low cost carrier in Europa, kondigt een nieuw prijzensysteem aan. Alle communicatiekanalen over het hele netwerk geven voortaan enkel nog de prijzen aan waarin alles begrepen is, bovendien werd beslist om op alle vluchten, de brandstoftoeslag niet meer aan te rekenen.
De invoering van het nieuwe systeem gaat gepaard met een exclusief aanbod, waarbij alle reserveringen die via internet gebeuren, slechts 1 Euro kosten. Deze unieke actie loopt tot zondag 13 juli 2008 en is geldig voor vluchten tot 28 maart 2009. De voorwaarde om van dit tarief te genieten is wel dat de vluchten minstens 14 dagen voor vertrek worden gereserveerd. Het aanbod is bovendien geldig op alle vluchten van het ganse netwerk van SkyEurope. RVH.
Hotel Le Méridien Brussels onderscheiden door Expedia
Hotel Le Méridien Brussels is recentelijk door Expedia toegevoegd aan de 2008 Expedia Insiders' Select list. Expedia is ´s werelds grootste online reisagent.
De Expedia Insiders' select List is een jaarlijkse selectie van de beste hotels, gebaseerd op de ervaringen van meer dan 300.000 reizigers wereldwijd. Hotel Le Méridien Brussels komt zeer positief uit hun recensies naar voren vanwege de consistente uitstekende service, de positieve ervaringen van gasten en de duidelijke meerwaarde die het hotel biedt. Slechts één procent van alle hotels die op Expedia worden aangeboden, behoort tot de uitverkorenen op de Expedia Insiders' Select list.
Als 's werelds grootste online reisagent, heeft Expedia een ongeëvenaarde marktexpertise en kennis van ervaringen van duizenden reizigers. Metde Expedia Insiders' select list met de beste hotels wereldwijd biedt Expedia reizigers een hulpmiddel om een perfecte reis te kunnen boeken.
Egbert Buursink, hotelmanager van Le Méridien: "Ik ben zeer trots om in naam van het voltallige personeel van Le Méridien Brussels deze onderscheiding in ontvangst te mogen nemen; deze onderscheiding bevestigt nogmaals het professionalisme en de toewijding van al ons personeel. Door een combinatie van training, het waarmaken van onze beloftes en een perfecte samenwerking van alle teams, streven we er naar om voortdurend de verwachtingen van onze klanten te overtreffen."
In het hart van de Belgische hoofdstad, het kruispunt van Europa, ligt Le Méridien Brussels op een steenworp van de Grote Markt. Le Méridien Brussels beschikt over 224 kamers en suites, en 15 verschillende vergader- en feestzalen. Daardoor is het hotel een bijzonder adres voor internationale gasten die voor zaken of plezier in Brussel verblijven.
In het gastronomische restaurant L'Epicerie wordt de beste mediterrane keuken aangeboden. In een aangename omgeving in de warme kleuren van de Middellandse Zee laat chef-kok Vincent Masson u van natuurlijk gekruide gerechten genieten. Drie privésuites voor maximaal 12 personen staan ter beschikking voor privéfeestjes. Elke zondag wordt de Sunday Family Brunch georganiseerd met een rijkelijk buffet: aperitief, prachtig buffet met voorgerechten, zeevruchten, warme gerechten en desserts. RVH.
Tegenkantingen ten spijt is het Broederschap van de Cru Bourgeois levendiger dan ooit en zijn de leden paraat om hun traditionele vinificatiemethodes tot het uiterste te verdedigen.
Nadat aanvankelijk in 2000 het lastenboek op de vinificatie van de Cru Bourgeois Medoc en de oorsprongsbenamingen werden aanvaard, vernietigde het Hof van Beroep van Bordeaux begin 2007 deze beslissing en schrapt vanaf de oogst 2007 de benaming. Dat de wijnbouwers tegen deze beslissing beroep zouden aantekenen lag voor de hand, in zoverre dat men momenteel een lastenboek ter goedkeuring moet voorleggen met het gevaar dat er geen Cru Bourgeois Medoc millésime 2007 op de markt zal komen.
Medoc beduidt land tussen het water, een betiteling die perfect bij de regio past. Hij wordt immers omsloten door de Atlantische Oceaan, het estuarium van de Gironde en de uitgestrekte wouden van de Landes. De regio geniet van een ideaal microklimaat dat ervoor zorgt dat de rode Medoc tot de meest prestigieuze wijnen behoort. De wijnproductie gebeurt hier aan de hand van de druiven cabernet sauvignon, cabernet franc, merlot en in mindere mate de malbec en petit verdot.
Het zou erg jammer zijn dat deze wijnen zouden verdwijnen vermits hun productie teruggaat tot de 15de eeuw wanneer enkele kooplui uit Bordeaux, leden van de betere burgerij, in deze regio de eerste wijngaarden oprichten. Vrij snel krijgen hun wijnen de toenaam le cru des Bourgeois, benaming die decennia later tot Cru Bourgeois wordt vereenvoudigd.
Het nieuwe lastenboek voorziet in de productie van kwaliteitswijnen met jaarlijkse controles door een onafhankelijk organisme. Mits definitieve goedkeuring, is het lastenboek van toepassing op de oogst 2007, die evenwel pas in 2009 op de markt komt.
De beroering rond deze wijnen zorgt voor onrust. Er zijn maar liefst 8 benamingen ( Médoc, Haut Médoc, Saint Esthèphe, Pauillac, Saint-Julien, Listrac-Médoc, Moulis en Médoc en Margaux), 320 kastelen, 8000 ha wijngaarden en meer dan 40 miljoen flessen die zonder erkende benamingen dreigen te vallen. Bovenop komen ook enkele duizenden arbeidsplaatsen in het gedrang.
Tijdens een degustatie in het Koloniënpaleis in Tervuren, bewees de Alliance, de vereniging die de wijnboeren vertegenwoordigt, dat de consumenten waar ook ter wereld, nu meer dan ooit hoge verwachtingen mogen koesteren en hun leden paraat zijn om hen erg kwalitatieve eindproducten aan te bieden. RVH.
Sinds de overname in april 2007 van Sunparks door Center Parcs Europe is ook hard gewerkt aan een uitbreidingsplan voor Sunparks.
Zo wordt geïnvesteerd in de vier bestaande parken in België, maar zijn er ook plannen voor nieuwe parken van Sunparks in Europa door acquisities en nieuwbouw. Een mooi voorbeeld van een nieuw te realiseren park van Sunparks is het project in Bostalsee, een gezamenlijke investering met de deelstaat Saarland (Duitsland). In Bostalsee, op een prachtige locatie van 90 hectare, gelegen aan een aangelegd meer van 120 hectare, verrijst een park dat bestaat uit ruim 500 villas en centrale faciliteiten. De opening van dit park is gepland in 2011.
James Mennekens, Managing Director Center Parcs Europe Group: Sunparks Bostalsee is een mooi voorbeeld van onze ambities. We willen met Sunparks dé standaard zetten voor het middensegment in de markt. Bestemmingen op prachtige locaties, waar gasten zich in de omgeving kunnen vermaken, maar zich niet druk over het weer hoeven te maken, omdat de parken meer dan voldoende recreatieve voorzieningen herbergen om een onvergetelijke vakantie te ervaren.
Nóg meer aandacht voor de omgeving in 2009
Sunparks gaat nóg meer aandacht besteden aan de omgeving van haar parken, omdat deze in de toekomst een steeds belangrijkere rol zal spelen. Zo investeert zij in het upgraden van centrale voorzieningen en faciliteiten in de parken. Naast de zwembaden en speeltuinen worden de centrale voorzieningen ook in een nieuw jasje gestoken en de infrastructuur sterk verbeterd. In 2009 staat tevens de herinrichting van parken op de agenda. Zo wordt onder andere de infrastructuur en de bewegwijzering verbeterd. Om de dienstverlening aan gasten nog verder uit te breiden, doen bovendien virtuele tourist offices hun intrede. Hier kunnen gasten zich online met behulp van Google Earth-plattegronden verdiepen in alle mogelijke activiteiten in de nabije omgeving van hun park: of het nu gaat om dagtrips, culturele evenementen of recreatieve activiteiten in de natuur.
Over Sunparks
Sunparks is een dochter van Center Parcs Europe Group, onderdeel van de Pierre & Vacances Group. Sunparks exploiteert vier parken in België. De parken De Haan en Oostduinkerke aan de kust, Kempense Meren in de Antwerpse Kempen en Vielsalm in de Ardennen. De parken van Sunparks worden jaarlijks door ruim 500.000 gasten bezocht. RVH.
Fashion Box Group, de gerenommeerde Italiaanse jeans- en casual wear groep, en New Edition kondigen de ondertekening van een licentieovereenkomst aan. Dit akkoord betekent de start van de gloednieuwe Replay & Sons lijn schooltassen en schoolbenodigdheden.
Replay&Sons is het Italiaanse merk bij uitstek van jeans en casual kledij. De collectie heeft de jongerencultuur altijd al perfect weten te vertalen. De roots van het merk zijn sterk verankerd in de jeanswereld en toch is het er altijd in geslaagd om jeans en mode elk seizoen opnieuw uit te vinden. We zijn gefascineerd door de nooit aflatende drang naar vernieuwing van dit merk en door zijn liefde voor kwaliteitsmaterialen en zin voor detail, aldus Daan Durlacher en Margriet Timmerman, de eigenaars van New Edition.
Attilio Biancardi, voorzitter van Fashion Box Industries S.p.A, licht de reden van deze nieuwe licentieovereenkomst toe: Replay&Sons past helemaal in onze Brand Extension politiek aangezien het label een belangrijke omzet vertegenwoordigt binnen het Fashion Box zakencijfer. De oprichting van een lijn schoolbenodigdheden en boekentassen is een logische stap voor een merk van jeugdkledij aangezien de school een centrale rol speelt binnen het leven van onze kinderen.Replay & Sons Back To School versterkt nog het imago van het merk dat nu R&S corners in de belangrijkste warenhuizen ter wereld heeft.
De collectie Replay & Sons schoolbenodigdheden 2008-09 is onderverdeeld in 4 lijnen die elk schoolagendas, ringmappen, oefenschriften, kaftpapier, etiketten, pennenzakken en boekentassen omvatten.
AFRICA CORP is een thema met een ruige look en rubber prints
LOGO is een thema dat schattig en prachtig oogt dankzij de luxueuze materialen en de rode en roze folie.
MARINA is een thema in zwaar canvas, met een ruige kant en met bekledingen in echte stof.
VINTAGE typeert zich door zijn gedetailleerde fotoprints voor de papierwaren en de vernieuwende dubbele wassing en kleurentechnieken voor de schooltassen.
De collectie Replay & Sons schoolbenodigdheden wordt in Europa verdeeld via de speciaalzaak, via grootwarenhuizen en via de Replay&Sons boetieks. RVH.
Info over de verschillende verkooppunten : 022/52.11.30
De Boetiek van Maison de la France opent zijn deuren !
De Boetiek van Maison de la France heeft zonet zijn deuren geopend. U vindt er tal van toeristische producten die u helpen om uw reis naar Frankrijk voor te bereiden: tickets voor musea, toeristische sites en attractieparken, metrotickets voor Parijs, toeristische gidsen enz.
Een vakantie is altijd te kort en wij willen er allemaal zoveel mogelijk van profiteren. Elke minuut in een rij wachtende mensen is een verloren minuut. De Boetiek van Maison de la France biedt u een rechtstreekse toegang tot allerlei ontdekkingen, samen met een exclusieve informatiedienst en persoonlijke tips over het product. Onze prijzen zijn dezelfde als deze die ter plaatse gelden voor het publiek. Dus: tijdswinst en geen bijkomende kosten. RVH.
Voor een uiterst verfijnde dresscode: de Power reserve is de nieuwe aanwinst van de Acron-collectie voor mannen die van een klassieke, sterke en mannelijke stijl houden.
De Power Reserve is een voorbeeld van toonaangevende Zwitserse horlogemakerij en is voorbestemd om een cultobject te worden. Het uurwerk onderscheidt zich door zijn opmerkelijke introductie van complexe bewegingen.
De eenvoudige rozegouden kast vorm een harmonisch geheel met de opvallende wijzerplaat met daarop de kenmerkende halve cirkel van de Power Reserve. Ook de eenvoudige bovenste ring en het bandje in krokodillenleer passen er perfect bij. Ook verkrijgbaar in een volledig roestvrijstalen versie of in roestvrij staal met een rozegouden bovenste ring.
De versie met drie wijzers is heel opmerkelijk omwille van de buitengewoon zuivere lijnen van zijn design: van de vergulde kast tot de eenvoudige wijzerplaat die de sterke identiteit van het merk weerspiegelt. Die identiteit wordt trouwens nog versterkt door het Versace-logo dat in de ring is gegraveerd. RVH.
Een exclusief concept, getekend Laurent-Perrier en Crystal Lounge Sofitel:
Verklaar elkaar de liefde bij een van de meest prestigieuze champagnes ter wereld:
Diamond by Grand Siècle.
En keer huiswaarts met een unieke koffer met uw diamant en twee gepersonaliseerde glazen, als onvergetelijke herinnering aan dit moment
Laurent-Perrier en Sofitel Crystal Lounge slaan de handen in elkaar voor de exclusieve en originele Diamond by Grand Siècle actie die loopt van 2 juli tot 30 december. In de stijlvolle Crystal Lounge van het recent gerenoveerde Sofitel Brussels Le Louise, een ontwerp van Antoine Pinto, kan je deze unieke koffer ontdekken. Zes maanden lang kunnen geliefden of levensgenieters er de Grand Siècle savoureren in twee bijzondere glazen, waarvan één een diamant bevat. Ze gaan naar huis met een uniek juwelenkistje met daarin de diamant en de twee Grand Siècle champagneglazen. Voor dit exclusieve genoegen betaal je weliswaar 1000 euro, de waarde van de diamant.
Het koffertje met de diamant is een ontwerp van Pierre De Bie & Fils. Dit Antwerpse huis heeft een uitzonderlijke reputatie in de realisatie van de fijnste juwelenkistjes en levert aan de meest gereputeerde juweliers van ons land. Ook de glazen werden speciaal voor deze gelegenheid gecreëerd. Ze zijn gegraveerd met het embleem van Laurent-Perrier Grand Siècle en het logo van Crystal Lounge.
Grand Siècle is het bewijs van meesterlijk vakmanschap, de essentie van de champagnekunst. Deze cuvée, een assemblage van verschillende Grand Crus en van uitzonderlijke wijnjaren, staat borg voor een uitzonderlijke kwaliteit. De licht overheersende Chardonnay garandeert een opmerkelijke frisheid en finesse. Deze Grand Siècle valt in de smaak door een subtiele complexiteit die het resultaat is van de rijping in de kelder. RVH.
Histor goes Belgium. De roots van Histor liggen in Nederland, en dat vertaalde zich tot voor kort ook in het kleurenpalet. Maar voortaan is het België boven bij Histor want de kleurspecialist pakt uit met een aantal op-en-top Belgische kleuren. Bovendien werd het kleurenpalet afgestemd op de huidige en toekomstige trends in kleurgebruik. Daarnaast lanceert Histor in primeur op de Belgische markt de luxueuze verflijn One by Histor, exclusief verkrijgbaar in de verfspeciaalzaak.
Het nieuwe merkgamma ONE by Histor heeft een apart kleurenpalet en combineert het vakmanschap van de gepassioneerde ambachtsman met de technologische knowhow van Histor. Deze nieuwe lijn richt zich tot de hedendaagse, stijlbewuste consument die creatief en kwalitatief de lat hoog legt. ONE by Histor is zowel te verkrijgen in het klant-en-klaarassortiment als via de mengmachine in matte, kalkmatte en extra matte muurverf, en hoogglans-, zijdeglans en matte lak.
Het nieuwe luxemerk onderscheidt zich niet alleen in een apart kleurenpalet en een unieke look & feel, maar ook in een uitzonderlijke kwaliteit. Zo blinken de muurverven uit in dekking en vlotte verwerking en behouden ze ook hun typische matte uitstraling zelfs na reiniging. De lakken zijn bijzonder kleurvast en krasbestendig. Ook zijn ze bestand tegen vet, vuil en reinigingsmiddelen en blijven ze na stoten of schrobben intact.
ONE by Histor is vanaf november 2008, uitsluitend via de verfspeciaalzaak te verkrijgen. RVH.
De hoogzomerlijn van Sora, de collectie die de jonge Deense ontwerpster Christina Julsgaard (31) tekent voor JBC, is een logisch vervolgverhaal op haar lentecollectie. Het relaxte gevoel is nog sterker aanwezig dankzij het gebruik van mooi gedrapeerde jersey, één van de favoriete materialen van Christina.
Grijs blijft belangrijk, maar wordt in deze hoogzomerlijn gecombineerd met fuchsia tinten. Effen wit maakt het zomerplaatje compleet. Naast jersey maakt Christina Julsgaard ook gebruik van fris katoen en van mat satijn voor gekledere momenten. Jurken houden het heel vrouwelijk dankzij smockwerk dat voor een elegant silhouet zorgt. Daarnaast zijn er eenvoudige zonnejurken in stralend wit die desgewenst kunnen gecombineerd worden met flashy accenten.
Ook deze collectie verraadt Julsgaards passie voor abstracte kunst. Grote motieven in sterke kleurcontrasten van fuchsia en grijs trekken de aandacht, terwijl grillige roze lijnen op een grijze achtergrond voor een subtiel kleuraccent zorgen.
Hotpants, kniebroeken, leggings in verschillende lengtes en jeanspantalons laten zich vlot combineren met het aanbod van topjes en tunieken en zijn geknipt voor vrije momenten. Het wordt een zalige zomer met JBC en Sora. RVH.
De Leonidas-winkel aan de Boterstraat onderging gedurende bijna 6 weken grote veranderingswerken en is nu het fiere uithangbord van het nieuwe Leonidasconcept. Een architectuur die uitnodigt om te ontdekken en geïnspireerd is op de kleuren en de texturen van chocolade, kan niet anders dan liefhebbers van zuivere smaken en kwaliteit en de massaal aanwezige toeristen in dit stadsdeel van de hoodstad verleiden! De winkel aan de Boterstraat bevindt zich immers op enkele passen van de Grote Markt en verwelkomt elke dag opnieuw honderden toeristen.
De verantwoordelijke van de winkel, Mevr Betty Solis-Lopez zegt hierover : «Onze klanten zijn erg enthousiast en vinden onze winkel veel aangenamer. Bovendien worden de producten ook beter uitgestald, wat hun keuze aanzienlijk makkelijker maakt. Ook onze verkopers en verkoopsters zijn erg tevreden met het nieuwe concept en vinden in de vernieuwing van deze winkel, die ook hun winkel is, een grote bron van plezier en motivatie. Samengevat, iedereen wint!»
Speciaal voor deze gelegenheid namen de genodigden eerst deel aan een reis doorheen de geschiedenis van het merk, en dit aan boord van een bus in de Leonidas-kleuren. Via de Leonidas Chocolates&Café aan de Tongerenstraat ging de reis verder naar de winkels aan de Zavel en de Anspachlaan, om uiteindelijk de winkel in de Boterstraat te bereiken. RVH.