:wink:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De nieuwe filosofie Service Starts With A Smile van Ibis Belux gaat van start in Ibis Brussels Centrum - Zuidstation
Op 29 en 30 november werden in het hotel Ibis Brussels Centrum Zuidstation, één van de grootste hotels van de budgetketen in België, alle functies waargenomen door hoteldirecteurs en medewerkers van de zetel van Accor-hotels in de Belux. Deze operationele challenge voor de directeurs en afdelingshoofden valt binnen het kader van de lancering van de nieuwe filosofie bij de teams van Ibis in België en het Groothertogdom Luxemburg: Service Starts With A Smile (SSWAS).
Vandaag staat Ibis al wereldwijd gekend om de kwaliteit van het onthaal en de dienstverlening. Met SSWAS wil Ibis Belux een stapje verder gaan in het anticiperen op de verwachtingen van de klanten. Het begrijpen en tevreden stellen van de medewerkers op alle niveaus zijn cruciaal om de tevredenheid van de gast te vergroten.
Daarom is de SSWAS-filosofie gebaseerd op waarden en attitudes, niet op reglementen en procedures. De SSWAS-filosofie omvat een ervaringsgerichte opleiding die zelfstandig verkennen en praktische ervaring combineert. Bedienen begint wel met een glimlach, maar daar blijft het niet bij: alles moet gedaan worden met oprechte vriendelijkheid en warmte, met een aandachtig oor voor een vlotte reactie op de noden van de gast. Er zijn geen compromissen mogelijk als het op de dienstverlening aan de gast aankomt, dat is een toegevoegde waarde die echt het verschil maakt in een uiterst competitieve omgeving.
In september werden de hoteldirecteurs en alle medewerkers van de zetel van Accor-hotels in de Belux uitgenodigd om zich in te schrijven voor een programma van opleidingen in verschillende hotelfuncties zoals kamermeisje, barman, receptioniste, kok,
met het oog op de praktijkdag op 29 en 30 november. Het was meteen een succes: niet minder dan 75 medewerkers (van de 109) schreven zich in voor het programma. Het leven van mijn kamermeisjes leren kennen zal mij in staat stellen om mijn teams nog beter te begeleiden, hun noden en problemen beter te begrijpen, aldus Margot Ballesteros, Directrice van het Ibis-hotel Brussels Expo-Atomium en kamermeisje voor één dag.
De opleidingen werden gegeven door de medewerkers zelf. Dat was een manier om hen bij het initiatief te betrekken, om hun functie naar waarde te schatten en een dieper contact te leggen tussen hen en hun oversten. Ik had nooit gedacht dat ik nog eens mijn job zou moeten uitleggen aan de Directrice van de personeelsdienst. Ik voel me nu nauwer verbonden met het personeel op de zetel. voegt Cathy Varela eraan toe. Zij is huishoudster bij Ibis Brussels Centrum-Zuidstation en opleidster housekeeping.
Er is verder al een SSWAS-bijeenkomst gepland in maart 2008 om zon 500 werknemers in te wijden in SSWAS door hen ervaringen te laten beleven die hen in staat stellen in te zien hoe ze de waarden van de filosofie kunnen omzetten in hun dagelijkse praktijk.
Ibis, grootste netwerk budget-hotels in Europa, gekend om zijn uitstekende verhouding tussen dienstverlening / kwaliteit / prijs. Binnen Accor, bieden de 800 hotels van het Ibis-netwerk wereldwijd voor elke verplaatsing een kwalitatief verblijf aan een erg aantrekkelijke prijs. In België telt Ibis 20 hotels of 2115 kamers. RVH.
|