:wink:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Het Gustino-label wint aan populariteit.
Het Gustino-label, gecreëerd door Accor Services, wordt toegekend aan gezonde en evenwichtige gerechten van restaurants die deelnemen aan het programma 'Voeding in Evenwicht'. Met deze vernieuwende aanpak op wereldniveau wil Accor Services bijdragen tot een beter voedingsevenwicht.
De eerste afspraken met de Belgische restaurants en grootkeukens waren aldus Marie Cordiez, verantwoordelijke voor het project in België, bijzonder positief en hoopgevend. De ondertekening van de concrete samenwerkingsakkoorden verloop evenwel met enige terughoudendheid ondanks duidelijk positieve elementen.
Het programma houdt voor Accor Services een heus maatschappelijk engagement in. Het werd uitgewerkt in samenspraak met voedingsdeskundigen waarvan sommige meewerkten aan het Nationaal Plan Voeding en Gezondheid in België en restaurantspecialisten, om de basisprincipes van een gezonde voeding te promoten. Hierbij werd ook rekening gehouden met de economische eisen van de restauranthouders.
Dit programma biedt een onmiddellijk en toegankelijk antwoord op de steeds grotere eisen van consumenten op het vlak van voedingsevenwicht, en dan vooral tijdens hun lunchpauze.
Het laat restauranthouders bovendien toe hun engagement te tonen in een kwaliteitsvolle aanpak, die de burgerzin bevordert, terwijl economische en commerciële eisen verzoend worden met culinaire expertise.
Het programma 'Voeding in Evenwicht' is gebaseerd op een partnerschap tussen de restauranthouders en Ticket Restaurant®. Het steunt op een engagementscharter dat beide partijen betrekt en de consument zo de garantie op een ernstige aanpak biedt. Er werd ook een website aan gewijd: www.voedinginevenwicht.be .
Deelnemen aan het project betekent het respect voor het charter dat zowel voor snackbars, brasseries, restaurants als grootkeukens van toepassing is. Naar de restaurantsector toe werden alle maatregelen getroffen voor een vlot functioneren van het concept o.m. door de organisatie van cursussen en sessies voor maximaal 20 personen. Het gebruiksgemak en de ruime keuzemogelijkheden overtuigen meer en meer restaurateurs met aldus Marie Cordiez duidelijke trendsetters zoals restaurant Willards ( Radisson SAS Europe) en Le Roi dEspagne. De doorgedreven sensibilisering is een absoluut pluspunt terwijl de groeiende respons de betrokkenheid van de Horeca bij de problematiek van het voedingsevenwicht sprekend onderlijnt. De specifieke Horecakit is ongetwijfeld een handig hulpmiddel en bewijst t.o.v. het grote publiek de ernst waarmee de moderne horeca-uitbater het voedingsevenwicht wil uitbouwen.
Gustino, de mascotte van het programma, begeleidt restauranthouders maar ook de consumenten in deze gezonde en evenwichtige voedingsaanpak. RVH.
|