BRITISH AIRWAYS ONTHULT NIEUWE BUSINESS CLASS!xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
British Airways onthulde zopas haar nieuwe business class voor langeafstandsvluchten (Club World), uitgerust met het nieuwste generatie 'flat bed'. De luchtvaartmaatschappij maakte hiervoor een investering van £100 miljoen (meer dan 145 miljoen euro).
Het nieuwe Club World-bed is 25 procent breder en biedt meer privacy en comfort, en is bovendien voorzien van extra opbergmogelijkheden.
Deze aankondiging past binnen het pakket investeringen in producten en diensten van de luchtvaartmaatschappij, o.m. verbeteringen van de First Class-cabine en de introductie van een on-demand in-flight entertainmentsysteem voor elke cabine bij langeafstandsvluchten.
Diverse verbeteringen op het gebied van ontwerp, technologie en materiaalgebruik hebben het 'flat bed'-concept van British Airways naar een hoger niveau getild. En daarbij past ook het nieuwe interieur van de cabine.
Belangrijkste kenmerken:
Een nog comfortabeler en volledig horizontaal bed van 1,85 m, de nieuwe 'z'-bedpositie vergroot de lengte tot maar liefst 2,0 m en zorgt ervoor dat het lichaam een houding kan aannemen vergelijkbaar met een volledige gewichtsloosheid, ideaal voor het bekijken van films, elektronisch bediende individuele videoschermen met een innovatieve matte afwerking, bestaande uit een speciale Lumisty-laag, een afsluitbare laptopopbergruimte waarin reizigers elektronische apparatuur, een kleine tas en schoenen kunnen opbergen, een in de stoel ingebouwde standaard stroomaansluiting van 110V (voor de aansluiting van apparatuur is mogelijk een speciale adapter vereist), een on-board Club Kitchen waar reizigers tussen de maaltijden door kunnen genieten van warme en koude snacksen tot slot een verbeterd in-flight entertainmentsysteem dat reizigers in staat stelt om meer dan 100 films en tv-programma's te bekijken, stop te zetten, door te spoelen en terug te spoelen. Daarnaast kunnen op het grote digitale scherm van 26 cm ook games worden gespeeld .
Willie Walsh, Chief Executive bij British Airways: "British Airways heeft in 2000 binnen onze industrie de toon gezet met de introductie van het eerste volledig horizontale bed voor zakelijke reizigers. Met ons nieuwe Club World 'flat bed' bevestigen we onze positie als marktleider. Onze premium cabines zijn het meest winstgevende segment, en dat is ook de reden dat we de indeling van een deel van onze vloot hebben aangepast. We hebben de Club World capaciteit uitgebreid met 8 procent; en dat betekent een toename van 38 naar 52 stoelen bij een aantal van onze Boeing 747's. Wij geven onze klanten wat ze willen: geen gimmicks en gadgets, maar een comfortabele en flexibele omgeving met veel privacy en een dienstverlening die aan al hun verwachtingen voldoet."
Het nieuwe interieur is voorzien van nieuwe verlichting en een zachter kleurenpallet met neutrale grijstinten en fraaie blauwe en donkerblauwe kleuren, wat zich vertaalt in een rustige en stijlvolle omgeving. De dikkere donkergrijze dekens, het nieuwe beddengoed en de nieuwe kussens allemaal van Osborne en Little maken het plaatje compleet.
Tegelijkertijd zal de luchtvaartmaatschappij een aantal verbeteringen doorvoeren met betrekking tot de service in de First Class, zoals een nieuwe 'Turndown Service' op vluchten met een vertrektijd na 19.30 uur, een nieuwe Anya Hindmarch-toilettas en nieuwe nachtkleding. En voor het eerst ontvangen alle klanten nu ook een paar slippers. De nieuwe catering wordt geïntroduceerd vanaf januari 2007. Deze verbeteringen, die van toepassing zijn op alle langeafstandsvluchten, zullen zichtbaar zijn vanaf 14 november 2006 en vormen de eerste aanzet voor de geplande volledige herziening van de First Class-cabine.
|