Opgelet voor onbeschofte hoteluitbaatster in Hasselt!
Net kreeg ik een mailtje van de manager van een hotel even buiten Hasselt. Ik vroeg hun rekeningnummer om de totale som ineens op hun rekening te storten. Door hun slordigheid vergaten ze in hun antwoord op mijn vraag het rekeningnummer te vermelden. Voor ik tijd had om dat nummer nog eens te vragen kreeg ik een boze mail met het verzoek onmiddellijk te betalen.
Ik logeerde er vorig jaar al, naar aanleiding van de antiekbeurs in Hasselt. Gemakshalve wilde ik weer hetzelfde hotel boeken. De foto's van het hotel op hun website vorig jaar waren nogal misleidend want bij aankomst leek de tuin van het hotel niet echt mooi onderhouden. De naam van het hotel, die ik hier niet zal vernoemen op de blog, laat een heel ander hotel vermoeden. Ik zag gedurende al die dagen slechts één kamermeisje, een hoogbejaarde schreeuwlelijke dame die blijkbaar nog wat bijklust (misschien wel om een ingrijpende plastisch-chirurgische ingreep te bekostigen, liefst te beginnen met een zware facelift...). De manager én tevens receptioniste was niet erg beleefd. Haar man, ook niet bepaald een lachebekje, vond mijn naam niet terug op zijn lijstje, alhoewel ik voor tien dagen of meer geboekt had, en dus toch wel een 'dikke' of 'vette' klant genoemd mag worden of niet soms? Opeens viel zijn euro en blijkbaar was ik op een apart lijstje genoteerd. De man zei vervolgens : 'De prijs die je kreeg is wel belachelijk laag hoor!' Ik reageerde daar niet op want ik dacht dat hij gewoon in een slechte bui was of zo, en 50 euro per nacht voor een eenpersoonskamer is toch niet slecht betaald... Bij het reserveren (drie maand voordien) kon men vorig jaar nauwelijks twee dagen wachten op het geld.
Daarom stuurde ik hen volgend antwoord terug :
Hallo,
Uw vorig mailtje vermeldde géén bankrekeningnummer, dus ga niet jammeren alsof ik u niet wil of kan betalen. Vorig jaar maakte u al precies dezelfde fout!
Bovendien verwacht ik van u dat u wat beleefder bent tegen uw klanten, ik ben immers uw hond niet, onthou dat!
Ook vorig jaar was u niet erg beleefd. Ook uw man niet, die zei dat ik echt geluk had met zo'n belachelijk lage prijs alhoewel ik voor een duur van meer dan 10 dagen boekte. Uw personeel, of beter gezegd uw enige werkneemster, dat hoogbejaard lelijk mens, werkt - te zien aan haar schriele figuur - aan een hongerloon... Bovendien niet appetijtelijk voor uw klanten...
U mag dan ook de reservatie in de vuilnisbak kieperen, ik kom nooit meer bij u op logement. Heel uw etablissement ademt trouwens een sfeer uit van onverzorgdheid, smakeloosheid, ... Is trouwens ook de mening van twee collega's-antiquairs die reeds in uw zaak overnachtten...
Dus zoek ik onmiddellijk andere logies waar ze wél beleefd zijn en ik maak 'publiciteit' voor u, daar mag u stellig op rekenen! Indien u uw werk niet graag doet, zoek dan misschien iets anders... Liever nog ga ik elke dag naar huis slapen dan in uw vlooienkasteel! Vlooienkasteel, misschien een tip voor een meer passende naam voor uw 'hotel'.