Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
16-08-2010
Giant TCX Advanced SL
In de winter van 2009 spotten we deze nieuwe Giant TCX al 'onder de kont' van ondermeer Gerben De Kneg. Toen was het een soort prototype, nu is de TCX helemaal af. Overigens: Lars Boom werd Nederlands kampioen met de TCX.
De TCX is een Advanced SL-grade composiet frame, gebouwd van T-800 carbon. Speciale features zijn ondermeer de OverDrive oversize balhoofdbuis met 1-1/8 boven en onder 1-1/4 lagers, een nieuwe Advanced SL full carbon voorvork, de PowerCore bottom bracket, MegaDrive oversized onderbuis en alle kabels lopen in het frame. Goed zichtbaar: de ISP en de deels platte bovenbuis. De TCX Advanced SL is 18% lichter dan de 2010 TCX aluminium en ook nog eens 10% stijver.
In de nieuwsbrief werd opgeroepen om in groep de 75km lange tocht af te fietsen
Om 8 uur waren we present voor deze rit samen met toch een aardig aantal leden
Zoals andere jaren ging het eerst naar st Denijs Westrem voor de Poortakkerstraat met zijn 500 meter rot kasseien om dan naar Zwijnaarde te rijden
Via Merelbeke ging het nu naar Munte met zijn helling? De Asselkouter
Scheldewindeke, Balegem en Velzeke voor we na 42km in Zwalm onze controle bevoorrading kregen(dik in orde)
De terug tocht was ook al een kopie van de voorgaande jaren maar niet getreurd want de zon was van de partij en dit maakte veel goed
Gelukkig was er in de streek van Dikkelvenne een flinke omleiding zodat we toch nog een stukje ander parkoers te verwerken kregen
Nog even nagenieten op het terras aan de aankomst en deze leuke rit was terug achter de rit
Jammer dat er terug weinig of geen verandering in het parcours was aan gebracht want straks kunnen we deze rit fietsen zonder uitpijling er was zelfs iemand in de groep die het al kon
Sportvoedingsfabrikant Maxim heeft onlangs twee nieuwe energieproducten gelanceerd. Met de Energy gel is dat in een vloeibare substantie en met de Energy bar in een vaste vorm.
De Energy gel met passievrucht-framboos smaak en aangevuld met magnesium is naast de bestaande smaken orange met toegevoegde guarana, lemon en aardbei het nieuwste product uit het Maxim assortiment.
Het bijzondere aan dit nieuwe Maxim gel product is de toevoeging van magnesium. Sporters die aan langdurige inspanningen worden blootgesteld krijgen vaak af te rekenen met krampen. Door de regelmatige inname van magnesium wordt de kans op krampen geminimaliseerd.
De Energy gel met magnesium samenstelling is geschikt voor een sporter in inspanning. Maxim's Energy gels bevatten op basis van glucosesiroop een geconcentreerde bron van koolhydraten. De gel wordt snel in het bloed opgenomen en zorgt voor directe energie. Bedenk dan dat door de unieke samenstelling van koolhydraten met magnesium deze laatste ook snel in het lichaam zal terecht komen waardoor men met één enkel product extra energie en minder kans op krampen krijgt.
Aan te raden is om na elke Energy gel drink een paar slokken water of Maxim Energy drink te gebruiken. Dit om geen kleverig gevoel in de mond te krijgen en een betere maagpassage- en opname te bevorderen.
Met de Maxim Energy Bar Cookie sportreep haalt men in enkele happen zowel voor, tijdens als na de inspanning snel voldoende energie binnen. Deze nieuwste Maxim Energy reep bevat ruim 70% koolhydraten en slechts 4,6 gram vet.
De semi chocolade gecoate granenbar is in een combinatie van snelle en langzame koolhydraten samengesteld. Dit Maxim product is door die samenstelling dan ook het best geschikt voor duursporters zoals wielrenners en mountainbikers alsook een perfect voedingsmiddel voor vegetariërs.
De groepen van Campagnolo krijgen een kleurtje. Op veler verzoek zijn de rubbers en de kabels van de ergopowers voortaan ook in modieus rood en wit verkrijgbaar.
Foto Campagnolo
Het is al een tijdje een trend onder wielrenners en liefhebbers dat alles op de fiets moet matchen met elkaar. Campagnolo springt in op die vraag met een restyling van de groepen. De rubbers en de kabels van de ergopowers waren tot voor kort alleen zwart, maar kunnen nu ook in rood of wit worden geleverd.
De rubbers en de kabels zijn apart verkrijgbaar, zodat een combinatie van bijvoorbeeld rode rubbers met witte kabels, of andersom, ook mogelijk is.
De gekleurde rubbers en kabels zijn naar verwachting vanaf september leverbaar
Ook dit jaar weer is Castelli vertegenwoordigd op Bike Motion Benelux in Utrecht. Ter ere van de grootste fietsbeurs van de Benelux ontwierp het een speciaal fietstruitje.
Foto Sven Verstrepen.
Het truitje heeft alle technische eigenschappen die terug te vinden zijn in de trainingstrui van de renners van het Cervélo Test Team. Bezoekers van Bike Motion Benelux kunnen het tegen een sterk verminderde prijs aanschaffen.
Castelli is vertegenwoordigd op Bike Motion Benelux van vrijdag 22 oktober tot en met zondag 24 oktober in Hal 1, Stand A041.
De laatste cyclo's van het seizoen komen eraan. Het Alpenbrevet van zaterdag is er niet bepaald eentje om uit te bollen. Met 276km en 7031m hoogteverschil is hij zelfs een stuk zwaarder dan La Marmotte.
De deelnemers aan de Platina-versie van het Alpenbrevet starten zaterdag om 6u45 in het Zwitserse Meiringen, waar ook de eindmeet getrokken is. Onderweg wachten vijf Alpencols: Grimsel, Nufenen, Lukmanier, Oberalp en Susten.
Voor wie deze monstertocht wat te hoog gegrepen is, kan na 86km afbuigen naar de gouden route (172km, 4 cols en 5294m hoogteverschil). Wie na 4,5 uur fietsen dit punt nog niet gepasseerd is, wordt overigens verplicht deze route te volgen. Naast platina en goud is er ook nog de zilver-versie (131 km, 3 cols en 3875m hoogteverschil).
Vorig jaar behaalden 167 dapperen het platina Alpenbrevet. Onder hen ook zes Belgen. De Zwitser Jens Christian Brockman was de snelste van het hele pak met 10u26:29. Goud was er voor 526 deelnemers, onder wie 19 Belgen.
En nog een... de nieuwe Specialized CruX. En alvast wat nieuws over de nieuwe Giant cyclocros fietsen.
Heel veel is er nog niet bekend, maar al wel dat de CruX er in twee uitvoeringen is: aluminium en carbon. Het is trouwens een compleet nieuw ontworpen frame, helemaal aangepast aan het snelle 'off road' werk!
Giant heeft voor komend seizoen een hele reeks aan crossers klaarstaan! Waaronder de TCX en de TCX Advanced SL en dat is een unicum, de TC W. Juist ja, een crosser speciaal voor vrouwen! Binnenkort meer. www.giant-bicycles.com
Peer in het verre Limburg stond op het menu deze Vlaamse labelrit hadden we in het verleden al gereden en was ons prima bevallen
De voetbalkantine van rc peer was de startplaats: we hadden op meer volk gerekend maar de massa was deze keer niet komen opdagen
8u30 en we waren vertrokken voor een rit van 100km (jammer dat deze niet telt voor de 100+ ritten)
Het weer viel dik mee: een zeer schutter zonnetje en een licht briesje
Via Hechtel ging het richting Balen (Tom Boonen)langs zeer rustige wegen zonder putten wat een luxe
Meerhout, Geel en Mol waren de volgende voor op juist 50km onze eerste stop kregen: de koffie smaakt er even goed als bij ons en de banaan met prins koekje konden we erg smaken
Nog 50 voor de boeg en het waren de mooiste kilometers langs bossen en door bossen en dit op bijna perfecte wegen of fietspaden: hier geen geklungel met draaien en keren maar wel lange mooie wegen soms kilometers lang
In Lommel na 73km aan de Oude Vosvijver midden in het bos kregen we onze 2de controle en bevoorrading veel was er niet om te snoepen banaan en suiker wafels: we kunnen niet alles willen
Het laatste deel ging richting Overpelt en terug konden we onze ogen de kost geven in deze mooie streek
Eksel en Peer en deze rit was jammerlijk al achter de rug we hebben echt genoten van deze bijna perfect uitgepijlde rit
Ze praten misschien trager ze leven misschien rustiger maar ze kunnen ook hier verdomd snel fietsen
En nog een crosser. Vanuit de US of A! Van Cannondale dus... De Super X
Enkele 'features': de Cannondale Super X weegt rond de1400 gram voor een 56 centimeter frame INCLUSIEF voorvork, en is gemaakt van 'BallisTec carbon technology': Japans (!) militair carbon, licht en zeer sterk. De full carbon heeft twee maten lagers, 1" 1/4 en 1" 1/8 inch, de bovenbuis is plat aan de onderzijde, de achtervorken zijn de bekende Cannondale 'SAVE' er is een customized ''cable hanger' voor de achterrem. Maten: 44, 48, 52, 54, 56 en 58 cm. www.cannondale.com
Het is nog volop zomer, maar de eerste cyclocross fietsen komen alweer binnen... Dit is er een vanuit Italie: de Bianchi Cavaria.
Een carbon monocoque frame van 1100 gram, met een deels platte bovenbuis voor het dragen op de schouder. De Cavaria is gebruikt door Cominelli (U23 Italiaans kampioen Ciclocross) in de World Cup wedstrijden. Nog wat gegevens: dit is de Cavaria Carbon Ultegra/105, Shimano Ultegra/105 groep, Fsa Gossamer Cross MegaExo crankset, Fulcrum Racing 7, Vittoria Cross XG banden, Fsa Energy Cross remmen en Reparto Corse componenten. Prijs en beschikbaarheid nog niet bekend! www.bianchi.com
Het uiterlijk van de 3T Team componenten is zwart met opvallende rode strepen. Deze delen komen echter ook als limited edition in wit met rode strepen op de markt. Niet alleen het zwart is wit geworden, maar ook de graphics zijn licht aangepast. De prijzen van deze limited edition onderdelen komen ongeveer 20% hoger te liggen dan van de standaard Team onderdelen.
Tacx lanceert met de Shiva Classics een serie van vijf bidons die bedrukt zijn met foto's van klassieke wedstrijden. De Shiva vormt een team met de nieuwste bidonhouder Uma.
De Shiva bidon en Uma bidonhouder: twee handen op één buik. (foto tacx)
De Shiva Classics bidons zijn bedrukt met momentopnames van grootse bergetappes in bijzondere landschappen waar iedere renner zich in wil begeven. De Shiva Classics omvat momenten uit de Tour de France, de Ronde van Zwitserland, de Ronde van Lombardije en een sneeuwopname tijdens de Ronde van Italië.
De Shiva Classics bidons zijn vervaardigd in de milieuvriendelijke Bio-Bottle uitvoering en alleen verkrijgbaar in 500cc.
UMA
De Uma is Tacx' nieuwste bidonhouder in het topsegment. Vanaf 2011 worden de fietsen van de renners van de Tacx Pro teams afgemonteerd met deze stoere maar toch ook stijlvolle houder.
De Uma heeft een verrassend krachtige vormgeving met een hoogwaardige metaalachtige look. Hij wordt vervaardigd uit aluminium plaat en omspoten door kunststof. Deze productiemethode biedt een oersterke en tevens lichte constructie. De Uma heeft dan ook een stevige klemming die van belang is tijdens tochten op slecht wegdek of de Belgische kasseien en is zodanig vormgegeven dat de wielerbidon makkelijk te plaatsen is.
Cyclo Sprint is in Vlaanderen en Nederland al jaren de maandelijkse afspraak voor wie niets uit de wielerwereld wil missen. Het volledig vernieuwde magazine ligt vanaf nu in de winkel!
De vernieuwde Cyclo Sprint mikt meer dan ooit tevoren op de koers- en fietsfanaat. (foto golazo)
Cyclo Sprint wil nog meer dan ooit tevoren zijn passie voor wielrennen, voor de koers, voor fietsen laten blijken. Met artikels die inpikken op wat leeft bij de fiets- en koersfanaat.
Stukken die geschreven worden door ervaren reporters met dezelfde passie. Zelfs door actieve coaches of ex-renners zoals Erwin Vervecken. Of door bekende fietsliefhebbers als Paul D'Hoore, de nieuwe columnist van het blad.
Cyclo Sprint zoekt natuurlijke links tussen de liefhebber langs de kant en de moedige recreant. "We denken niet in hokjes, maar in kaders. We dromen van wielen. We richten ons op het hart van de fietsfanaat. We zijn er voor de velofiel", klinkt het.
Om dit de lezer te laten voelen en beleven werd er veel aandacht aan de fotografie en de look besteed. De vormgeving werd grondig onder handen genomen en in een rustige en stijlvolle, maar toch sportieve outfit gestoken. Vele mooie en grote foto's zijn wezenlijk voor de nieuwe Cyclo Sprint.
Kijken mag, maar het magazine wordt in eerste instantie uiteraard gekocht om te lezen. De vertrouwde mix tussen verhalen uit en over het peloton en praktische stukken voor de recreant blijft bewaard.
Cyclo Sprint blikt vooruit naar topkoersen en zoekt tegelijk naar een boeiende invalshoek voor wie het zelf wil doen. Het blad zoekt antwoorden op vragen die de televisiekijker zich stelt en pikt in op topics waar wielertoeristen over discussiëren.
Cyclo Sprint gaat ook echt multimediaal. Aanvullingen, details, meer foto's, origineel beeldmateriaal: bij zowat elk artikel zijn extra's te vinden op de al even nieuwe website www.cyclosprint.be.
Gedaan met het eindeloze gezoem en de geur van verbrand rubber! De nieuwe fietstrainer van LeMond geeft je een authentieker weggevoel doordat een montagesysteem het achterwiel vervangt.
De LeMond Revolution Bike Trainer is geschikt voor koersfietsen én mountainbikes. (foto lemond)
Het systeem dat het achterwiel vervangt is geschikt voor zowel koersfietsen als mountainbikes met een asbreedte van 135 mm. De LeMond Revolution Bike Trainer zou niet alleen het weggevoel moeten versterken, het irritante geluid van de vaste rollen en de slijtage aan de banden blijven eveneens achterwege.
Met de Power Pilot Meter is het mogelijk om draadloos wattage, cadans, afstand, snelheid, hartslag en calorieverbruik te meten en weer te geven. Alles is ook downloadbaar via USB. De Revolution Trainer zou in september verkrijgbaar moeten zijn.
Voor onze zondagse rit werd opnieuw gekozen voor de Rochustocht niet de 100km lange tocht maar de 50km
De eerste 25 km was idem als deze van de 100km rit dus niet vlak maar ook niet te stijl
Vanaf de splitsing werd het een ander verhaal plots lag daar de voor ons onbekende Rekelberg: wat was deze lang en zwaar en de benen wilden ook al niet mee van een marteling gesproken
Deze die gekozen hadden voor 50km zullen aardig opgekeken hebben van deze onbekende klim
Misschien hadden we beter gekozen voor de rit in Zelzate (vlak en plat) maar de conditie moet terug omhoog en dit zijn daar de ideale ritten voor
Nog een paar minder lastige stukken kregen we te verwerken voor we aan de controle waren
Het tweede deel amper 18km lang was terug een kopie van de dag ervoor dus veel vals plat en tegenwind
Met nog steeds stroef draaiende benen zat deze tocht er na 49 km gelukkig op: nog snel een koffietje drinken en dan nog een beetje genieten van onze zondag
Na bijna 4weken van relatieve rust aan de Spaanse Costa waren we terug in ons kleine Belgenland
Omdat we in Spanje enkel onze mountain bike hadden werd woensdag al gekozen voor een ritje op de Scheldedijk met de race fiets want het was terug een beetje aanpassen
De groep waar we in belanden was dan nog de verkeerde: veel veel te snel als oefen ritje
Donderdag dan een uurtje spinning en we zouden klaar zijn voor de Rochustocht: dachten we
In de sporthal van Oosterzele die dienst deed als startplaats was er een gezellige drukte we zouden niet alleen zijn vandaag
105 km stonden op het menu: de eerste kilometers waren vlak en konden de benen goed warm draaien voor we het zwaardere werk aanvaten
In Velzeke begon de tocht echt en het zou duren tot aan de eerste bevoorrading
Maar voor we deze bereikten kregen we toch nog een paar stevige hellingen te verwerken
In Nederbrakel lag de Toekapelstraat in Everbeek kregen we de Fayte en in Flobecq de zeer lange Brique en vlak voor de controle de bekende La Houppe en nog hadden we maar 52 km op de meter staan
Goed volgetankt en vol goede moed begonnen we aan deel twee: de eerste 10 km ging bijna steeds in dalende lijn dus dat viel prima mee
Ronse, Nukerke en Etikhove wielertoeristen weten dan dat het er terug geen meter plat of vlak is
In Maarke-Kerkem kregen we dan nog de Varent voor de wielen geschoven: nu mocht het toch een beetje minder worden
Op 87 km kregen we nog een bevoorrading en dit kwam geen minuut te vroeg
De laatste 18 km was gelukkig vlak op een bergje niet na gesproken: leeg en moe bereikten we eindelijk het eind meet
Vier weken vakantie en dan onmiddellijk zo een rit: niet zo slim
SRAM is terecht trots op de prestaties van SRAM-rijders in de Tour de France. Om dat te vieren brengt het een speciale gele versie uit van de SRAM Red.
foto sram
Zowel tourwinnaar Contador als nummer twee Andy Schleck reden de Tour op SRAM. Fabian Cancellara, Thor Hushovd en co zorgden bovendien nog eens voor 8 ritoverwinningen. SRAM had ook nog eens 18 dagen de gele trui in het bezit en won het klassement voor de beste ploeg (Radio Shack).
Om die prestaties te vieren brengt SRAM een speciale Tour-gele versie uit van de SRAM Red. Vanaf begin september is deze limited edition te verkrijgen bij de SRAM-dealers.
Alberto Contador is de 18de etappe van de Tour gestart met een speciale fiets. Daarop staan al de namen van de fans die hem volgen.
De fiets van Contador. (foto tweetphoto)
Op die manier wil de gele trui zijn fans bedanken voor de steun de afgelopen weken langs de Franse wegen. Hij maakte de foto bekend via zijn Twitterpagina.
"Vandaag rijd ik vol trots en met de hulp van jullie namen op een speciale fiets. Kijk maar eens wat een prachtexemplaar", liet Contador weten.