Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
02-02-2012
Ongelofelijke prijzen Campa electronisch
We waren erbij, bij de introductie van Campagnolos eerste, electronische groep. Record EPS. Het werkte prachtig, we waren onder de indruk.
Net als bij Shimano gaat het schakelen door middel van tiptoetsen waarna de derailleurs perfect de ketting op de gevraagde tandwielen leggen. Snel, doeltreffend, foutloos en futuristisch. Samen met de electronica introduceert Campagnolo de EPS-dealers. Gespecialiseerd in de Campa electra, en met demonstratiemodellen in de winkel.
Daar waar Shimano de electronica nu pas voor de 2e groep gebruikt, Na Dura Ace nu ook Ultegra, biedt Campa komend jaar meteen al twee varianten aan.
Record EPS, de gewone versie dus, en Super Record EPS. Ohja, de prijzen. 3499,- voor Record EPS en 4249,- voor Super Record. Voor zover wij weten is ook dat een record.
AMSTERDAM Philippe Gilbert verwacht dat hij in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik een geduchte concurrent heeft in de persoon van Alejandro Valverde.
De Spanjaard maakte begin vorige maand zijn rentree na een dopingschorsing. Zijn etappezege in de Tour Down Under maakte indruk op Gilbert.
Het verrast me dat hij zo vroeg in vorm is. Hij versloeg in die rit nota bene Simon Gerrans, die sterk rijdt, vertelt Gilbert aan Cyclingnews. Natuurlijk waren het korte etappes in Australië, maar ik weet zeker dat Valverde er zal staan in april.
Aan Gilbert de bijna onmogelijke taak om in dienst van BMC zijn topjaar 2011 te evenaren.
Het wordt een belangrijk jaar met de klassiekers, de Tour, de Olympische Spelen en het WK op de weg. Of ik druk voel? Nee. BMC investeert veel in het wielrennen, maar we worden door de teamleiding niet onder druk gezet.
Het Nederlands Fast Forward (FFWD) Wheels kent nog maar een relatief korte historie. Het bedrijf in Zwolle, dat in 2006 door Henk Schipper werd opgericht, levert inmiddels wielen over de hele wereld.
Wielen gereed voor uitlevering
Het bedrijf Fast Forward heeft zo`n acht mensen in dienst, afhankelijk van de drukte. In Zwolle is het kantoor, de opslag en assemblage van de wielen gesitueerd. Het bedrijf levert handgemaakte wielen aan zo`n 40 verschillende landen.
DT Swiss maakte een speciale mat zwarte naaf voor een special editie FFWD wiel
Onderdelen De velgen worden in het Verre Oosten geproduceerd. Voor de carbon modellen worden mallen gebruikt die FFWD in eigen beheer heeft. De transfers worden na productie op de velgen geplakt waarna een blanke lak laag voor de afwerking zorgt. Dit moet er voor zorgen dat de transfers goed op hun plaats blijven zitten. Hierna gaan de velgen op transport richting Zwolle. In het magazijn worden de velgen opgeslagen en naar de vraag uit de markt tot een compleet wiel gebouwd. De spaken die gebruikt worden komen van Sapim (CX Ray) of DT Swiss (Aerolite). Bij de naven is er voor de consument de keuze tussen een eigen FFWD-naaf en verschillende modellen van DT, die bekend staan om hun hoge kwaliteit. Voor de zwaardere rijders adviseert FFWD de Control-versie. Dit model heeft per wiel 4 extra spaken, die voor meer stijfheid en sterkte moeten zorgen.
Handwerk Het bouwen van de wielen gaat geheel handmatig. Afhankelijk van de drukte zijn er een tot vijf wielbouwers wielen in elkaar aan het vlechten. Met masseren van de spaken en het kraken van het wiel tijdens het opspannen wordt de rek er al uitgehaald. Dit moet tijdens het gebruik van de wielen problemen met de spaakspanning voorkomen. De spaakspanning wordt met de spaakspanningsmeter gecontroleerd tijdens de productie.
De dichte tijdritwielen voor het team Vacansoleil DSM staan al klaar.
In het peloton FFWD Wheels kreeg vorig jaar de nodige aandacht als wielenleverancier van team Vacansoleil DSM. Ook dit seizoen ondersteunen ze dit team. Voor het celestekleurige Bianchi-frame heeft FFWD de transfers van de wielen aangepast aan deze kleur. Er zijn wielen met 12 spaken en een gewicht van 1 kilo in ontwikkeling. Die worden waarschijnlijk ook ingezet tijdens de Tour.
Het is officieel: de nieuwe Red-groep van SRAM is op Mallorca aan de pers getoond. Op dit moment voelt technisch redacteur Menno Grootjans de groep aan de tand, hier alvast wat informatie.
Eindelijk is het officieel: volgend jaar wordt er hydraulisch geremd bij SRAM. Niet alleen in het terrein, ook op de weg. En niet alleen met schijven, er zijn ook hydraulische velgremmen voorzien!
In de media gonsde het al een tijdje, her en der doken berichtjes op maar niemand had fotos of iets anders definitiefs. Met een simpel persbericht heeft SRAM nu een einde gemaakt aan alle speculaties: het is waar! Vanaf augustus worden de eerste setjes uitgeleverd aan fabrikanten en heel misschien ook aan wat journalisten. De info die SRAM vermeld is erg summier. Een rem op niveua van de RED topgroep. De hoofdcylinder zit in de remgreep, schakelen blijft op de bekende doubletap manier gebeuren. Daarmee wordt dan naar keuze een schijfrem of een velgrem bediend. De schijfrem zal niet verrassen, de schijfdiameters zijn 140- en 160mm en we verwachten dat de remklauw erg op de MTB remmen van Avid zal lijken. Daarnaast heeft SRAM ook een velgrem in gedachten, die moet op een standaard raceframe passen en combineren met gewone wielen. Uit betrouwbare bron hoorden we dat de remmen er bijna gewoon uitzien, inclusief armen en scharnierpunten. Iets vergelijksbaars dus met Maguras nieuwe wegrem waarover je in ons februarinummer kunt lezen. Groot nadeel van de Magura rem: het past voorlopig alleen op triathlon- en tijdritfietsen. Dat kan SRAM dus beter.
Na dit nieuws zonder fotos heeft SRAM gelukkig ook nog plaatjes van de 2013 RED groep vrijgegeven. En info!
De nieuwe rem is slanker vormgegeven en moet meer remkracht en betere doseerbaarheid bieden. Het gewicht wordt opgegeven voor slechts 240 gram per paar! (we zijn benieuwd wat de hydraulische remmen gaan wegen maar dat terzijde..)De Cassette is echt totaal nieuw. Nog steeds gefreesd uit één stuk staal en met een aluminium achterplaat. Nieuw zijn de zwarte ringetjes links op het plaatje. Ze zijn van kunststof en absorberen het tikken van de ketting. Die hoor je namelijk altijd luid en duidelijk op zon holle RED cassette. Hiervoor is ook de tandvorm nog aangepast. SRAM claimt dat er zo ook minder smering nodig is.. Die Cassette heeft nog steeds 10 kransjes, daarmee lijkt SRAM achter te blijven bij Campagnolo en Shimano. (overigens zijn er minstens even sterke geruchten dat SRAM binnenkort een 11-speed MTB groep introduceert maar dat terzijde ) Die 10 versnellingen schakel je met een nieuwe achterderailleur.
Volgens de berichten is er, naast een versie die tot 28 tandjes schakelt ook een 32T versie onderweg. (iets waar mountainbikende gewichtsfreaks ook oren naar zullen hebben)Die 32 achteraan tandjes komen van pas aangezien er, net als bij de huidige versie, geen triple voorzien is. Duidelijk te zien is de opbouw uit hol carbon met aluminium verstevigingen, evenals de 5e bladbout in de crank, dat blijftt lichtst. De BB30 versie weegt volgens SRAM slechts 557 gram en das serieus licht..Even nieuw is de voorderailleur. Die scharniert voortaan niet recht-opzij maar verdraait een beetje in de richting van de kettinglijn. Een goed idee, dat we nog kennen van een oude Shimano XTR derailleur.. Om aflopen van de ketting onmogelijk te maken heeft SRAM een prachtige kettingvanger bedacht!Als laatste aandacht voor de nieuwe shifters. Deze hebben een stelschroefje waarmee je de greepwijdte aanpast, ideaal! Uiteraard slechts leverbaar in 2×10 configuratie met een opgegeven gewicht van 280 gram. En vanaf de zomer dus met een hydraulische cylinder..
Zomergem
stond deze zaterdag morgen op het menu en met 25 leden stonden we paraat om er
terug een lap op te geven
De
kleine voetbalkantine bleek al vlug te klein om de massa mtb er te verwerken al
was de opkomst toch niet zo massaal als voorgaande jaren
Met
4 trokken we velden in al deed de voorzitter de eerste meters ook zijn best
Het
parcours deden we nu in omgekeerde richting dan voorgaande edities en het was
eens wat anders
Het
parcours lag er goed berijdbaar bij en onder leiding van Luc :al waren zijn
eerste 16km beschaafd te noemen maar eens dit punt voorbij waren we terug
vertrokken voor een helse tocht door veld en bos
De
hartslag en de ademhaling waren terug overuren aan het maken en soms was het op
het randje af
De
bevoorrading was dik in orde maar lag veel te laat op de kilometer teller 33km
op een rit van 45 km wat achteraf 52km zouden worden dit kon veel beter: jammer
van dit minpuntje
Ook
van pech bleef ik niet gespaard geen lekke band deze maal maar een gebroken
ketting was de spelbreker: al was het gelukkig maar de ketting schakel
Maar
in de mtb wereld zal men je nooit laten staan met pech: van een wildvreemde
kreeg ik spontaan een nieuw slotje en van tientallen voorbijrijdende fietsers
kreeg ik de vraag of ik hulp nodig had: in één woord super
Het
nieuwe slotje plaatsen bleek met de modderhanden niet zo vanzelfsprekend te
zijn maar met de hulp van de vrienden was het vlug in orde gemaakt
De
laatste kilometers werden met de ketting geen risicos meer genomen want een
tweede breuk zou niet gewenst zijn
Met
een pak meer kilometers op de teller waren we terug aan de startplaats en
konden we de bike proper spuiten en de schade eens opnemen
Na
de warme douche werden we nog op een pannenkoek getrakteerd en dit is altijd
mooi meegenomen
HAMME
Zondag
familiedag en de groep word met de week groter en dat is een extra stimulans om
op deze weg verder te doen
De
brandweerkazerne liep goed vol en na de plichtplegingen konden we terug het
veld in duiken
We
hadden een beetje de vrees dat het terug een saaie rit zou worden want vorig
jaar was het niet veel soeps
Maar
dit jaar kregen we een super super parcours voorgeschoteld
Want
alles kregen we voorgeschoteld :veld ,bos noem maar op we kregen het
voorgeschoteld
En
aan de stralende gezichten te zien werd er terug met volle teugen genoten van
deze rit
Al
bleken de dijkhellingen niet altijd even gemakkelijk op te rijden
Ook
hier kregen we een prima bevoorrading te verwerken en deze lag wel op de juiste
plaats al was het wel druk met de vele wandellaars die ons pad kruisten
Ook
hier werd er op geen kilometertje gekeken wan de 30km waren er 37km en de
laatste 7km waren er voor een paar te veel aan maar samen uit samen thuis
Maar
nu de minpunten van deze rit:de afspuitplaats was een kleine ramp met amper 3 slangen
(al zat er zeer veel druk op)was het lang aanschuiven
De
douches waren in orde maar er waren er maar 4voor handen en terug was het
drummen geblazen in de ook te kleine kleedkamer