BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    02-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 STE KNESSELARE-KLUISBERGEN-KNESSELARE

    30ste Knesselare-Kluisbergen-Knesselare

     

    Al vele jaren is dit onze laatste rit voor de vakantie en ook dit jaar was het niet anders

    Na 4 weken van antibiotica en pijnstillers kon ik deze rit pijn vrij rijden en dit was een hele verademing en terug een plezier van fietsen

    Rond de klok van 8uur waren we op de baan en dit in het zog van wtc Zomergem die met een groot peloton op baan waren

    Deze rit had terug geen geheimen voor ons en uit voor gaan de jaren wisten we dat we het eerste deel moesten doseren en ons goed wegsteken: andere hadden dit niet zo begrepen en stormden ons voorbij

    Bellem, Lotenhule, Meigem waar de groep een beetje stilviel zodat we in Deinze al een voorsmaakje kregen voor wat nog komen zou

    Langs het kanaal in Deinze begon de wind de verkeerde kant te blazen en moest er een tandje extra bijgestoken worden voor we na 31 km de controle plaats bereikten

    Hier geen Café of taverne maar een feest tent met de nodige koekjes en drank

    Na even te hebben gesnoept van al dat lekkers konden we aan de volgende 29 km beginnen

    Wontergem, Aarsele en dan Kanegem waar we het centrum links lieten liggen om richting Ruislede te rijden

    Het snelle eerste deel begon voor sommige zijn tol te eisen want de wind en het open terrein maakte deze vlakke rit plots een flink stuk lastiger

    In Kruiskerke draaiden we kanaal van Aalter op en werd het plots even naar lucht happen

    Met ons beiden konden we ons ritme goed aanhouden ondank de felle tegen wind: gelukkig hadden we het eerste deel rustig aangevat

    Van Aalter tot in Knesselare was het zwaarste van deze rit hier had de wind echt geen genade en was het nog stevig door trappen om de snelheid niet te veel te laten zakken

    Maar ook aan deze laatste rit voor het verlof kwam een eind en ja het was een pittig ritje en dit dank zij onze zo vertrouwde maar gehate wind

    Aan allen een prettig verlof toegewenst

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Afdaling door een roze bril
    Een col beklimmen is een vak apart, maar ook afdalen vraagt de nodige behendigheid. Een goede zonnebril is daarbij geen overbodige luxe. Beide topics komen aan bod in Cyclo Sprint.
    (foto belga)
    DE WEG NAAR BENEDEN

    Veel fietsers trekken in de zomermaanden de bergen in. Het klimmen is vooral een kwestie van kracht, maar dalen vergt voornamelijk techniek en durf.

    Durf, daar valt niet zo veel rond te adviseren. Durf kan alleen maar groeien door iets veel te doen en de techniek bij te schaven, zodat je je veiliger en zekerder voelt. Op technisch vlak kunnen we wél meehelpen.

    Lees deze tips grondig door en pas ze toe, eerst in korte afdalingen dicht bij huis, en later in het hooggebergte. Alle tips die je hier leest, test je sowieso beter eerst uit tegen lagere snelheden voordat je topsnelheden gaat opzoeken. En bovenal: denk tijdens het dalen niet te veel na over deze richtlijnen, maar zorg ervoor dat je ze zo snel mogelijk als natuurlijk aanvoelt.

    Uiteraard moet je materiaal in orde zijn om veilig te kunnen dalen. Check voor de afdaling je banden of tubes op onregelmatigheden, onder andere steentjes die in het bandenprofiel zitten. Rij je met tubes, zorg er dan voor dat ze zeer zorgvuldig aan je velg zijn gelijmd. Je remkabels heb je natuurlijk al vóór je vakantie nagekeken of vervangen, en ook je remblokjes zijn zeker nog niet aan vervanging toe. Hoe rechter je wiel loopt, hoe minder bewegingen je remmen moeten opvangen en hoe effectiever je remblokken dus vastgrijpen op de velg.

    VERBLIND DOOR HET AANBOD

    (foto belga)

    Een fietsbril is een modeartikel bij uitstek. Renners willen er zo 'cool' mogelijk uitzien. Maar wat belangrijker is: een bril beschermt je ogen tegen zon, wind en stof. En insecten. Maar waar moet je nu op letten bij aanschaf? Cyclo Sprint zet het op een rij.

    Een fietsbril is voor velen een basisonderdeel van de uitrusting. Profs lijken zelfs niet meer zonder te kunnen. Probeer op tv maar eens een renner zonder bril te ontdekken. Om dat nu te imiteren, dat gaat ons te ver: op zeker moment kún je dan zelfs niet meer zonder donkere bril.

    Je ogen kunnen heus wel tegen een beetje zon, hebben daar zelfs baat bij, maar je moet ze wel de kans geven om eraan te wennen. Door de schuld van het befaamde gat in de ozonlaag is de roep om bescherming tegen uv-straling natuurlijk luider geworden. Brillen moeten daarbij helpen. Alle testbrillen hebben een CE-logo, wat erop wijst dat ze licht met een golflengte tot 400 nm blokkeren (UV-A, UV-B en UV-C). Met die bescherming zit het dus wel goed.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wrijvingsloos met Monolink
    Vlak voor de Tour de France stelde Selle Italia in thuisbasis Asolo hun nieuwste vinding aan de pers voor. Monolink is een nieuw zadelconcept dat wrijvingsloos fietsen mogelijk moet maken, en dus prestatieverbetering.
    foto selle italia
    Selle Italia vindt al sinds 1984 manieren om zadels beter te maken en de constante drang om innovatief voorop te staan leverde al heel wat sprongen voorwaarts op, als je de historie van het bedrijf bekijkt. Het maakt van Selle Italia ook wereldmarktleider op het gebied van high-end zadels, een positie die men graag wil behouden in Asolo.

    De introductie van het Monolink systeem vond vorig jaar op Eurobike al plaats, maar tot gisteren bleef het verder eigenlijk vrij stil rond het nieuwe supersmalle zadel dat bevestigd moet worden op een zadelpen met een speciale monorail. Reden: professor Luca Bartoli had meer tijd en onderzoek nodig om het concept beter te onderbouwen.

    Een twintigtal journalisten kreeg een uitvoerige uitleg over het hoe en wat van friction free (wrijvingsloos) fietsen met Monolink, en kon aansluitend natuurlijk zelf ervaren of en hoe de theorie in de praktijk tot uiting kwam. Ook Cycling.be maakte het ritje mee, in de heuvelzone parallel aan de uitlopers van de Alpen/Dolomieten, waar het klimaat fantastisch is en de omgeving paradijselijk.

    Het Monolink zadel ? nu nog enkel in een SLR-versie met carbon rail en zadelpen ? zal in meerdere modellen op de markt komen en ook in aluminium uitvoering, zodat het voor een breed publiek betaalbaar wordt. Selle Italia wil dan ook vooral het concept van wrijvingsloos fietsen promoten. Dat concept is gebaseerd op een zeer smalle voorste zadelhelft waardoor de binnenkant van de dijen geen (of nauwelijks nog) contact meer maakt tijdens de trapbeweging. Omdat de gebruikelijke, traditionele rails van een race- of mountainbikezadel die vrije trapbeweging alsnog zouden hinderen, ontwikkelden de ingenieurs uit Asolo een monorail-systeem, zodat er niets meer onder het zadel uitsteekt.

    Bijkomende voordelen van de monorail zijn een grotere voor/achter-instelbaarheid (respectievelijk 10 en 25 mm) en een supereenvoudige en snelle montage. Selle Italia wil middels Monolink zijn voortrekkersrol als zadelfabrikant verder uitbouwen en liet weten ook al verder te denken richting het systeem zadel-fietszeem, want een goed zadel met een slechte broek (of vice versa) geeft alsnog een slecht resultaat. Er valt dus nog het een en ander te ontwikkelen, zo bleek in Asolo. We houden het voor u allemaal in de gaten en komen terug op Monolink in Cyclo Sprint.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    th4_ever_floerky
    www.bloggen.be/th4_eve
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    axel_buitengewoon
    www.bloggen.be/axel_bu
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs