BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    18-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA BOONE ROLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen                                                             Toyota Boone Roland

    Zondag morgen ,de hemel was toch al een beetje opgeklaard na zaterdag.De start plaats was de sporthal in Evergem.We hadden keus uit verschillende afstanden en kozen voor de 50km afstand.Samen vertrokken met een paar oude kennissen.Het zou vandaag een rustig ritje worden als de wind niet de spelbreker zou zijn .De tocht vandaag ging  naar Lovendegem en Waarschoot langs rustige vlaamse wegen.Aan een gesappig tempo  en al keuvelend  bereikte we de controlle plaats op amper een paar km van de startplaats.Na de koffie reden we richting Ertvelde .En was de wind weer eens spelbreker ,pal op de neus .Samen met een paar wielervrienden uit Oostakker  deden we gesamenlijk het kopwerk en namen we het peletonnetje op sleeptouw.Na 55km bereikten we de aankomst.Jammer dat we niet konden na praten over het ritje ,maar we hadden nog andere verplichtingen deze morgen.Het was een leuk kort ritje idiaal om uit te fietsen
    Groetjes
    Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (12 Stemmen)
    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP DE 3 PROVINCIES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen                                                                Omloop de 3 provincies

    Het weer viel deze morgen seriues tegen regen en nog eens regen .Wat een verschil met de afgelopen weken,dit is belgié he.Sportzaal Almerik in Steenhuize was vandaag de start plaats boven op de Kloosterberg.De rit zelf was zoals gewoonlijk in deze streek voor geen meter vlak.  De eerste helling als men deze zo mag noemen DE GAPENBERG na amper een paar km waren we over zonder dat we het wisten maar wel een prima opwarmer .De KOESTRAAT in Everbeek was ook geen echte helling meer een soort stevig vals plat .In de streek van Flobecq  na 18 km begon het echte werk met als eerste de HANAISE en dan de VIEUX MOULIN deze 2 begonnen op echte hellingen te trekken maar met twee sterke kopmannen die ons groepje kwamen versterken reden we bulten nog redelijk vlot naar boven.Na nog een paar stevige regenbuien te hebben moeten verwerken  waren we in Ellezelles .De GRAND MONCHAUT  op 30 km was voor niemand echt een probleem .De HOUTAING in Buissenal op 34 km was de eerste echte bult van de dag deze was niet steil maar wel lang. En nu op naar de bevoorrading  in het mooie kasteeldomain van La Berliere
    op 45km .Na 60km werd het tijd voor onze tradtionele tussenstop en konden we onze kledij een beetje laten drogen.De koffie en de rijsttaartjes smaakten dubbel zo lekker vandaag in de zeer gezelige cafe met nog zo een echte cafebaas die weet hoe hij zijn klanten moet bedienen.Na een paar goede lachbuien van de grappen en de grollen werd het tijd om de rit verder te zetten.Over het  2de deel van vandaag kunnen we kort zijn,hier zijn we dit seizoen al veel geweest al te veel.Na de controlle in Lombise  eindelijk nog eens een echte helling de EIKENMOLEN en dan de PONTEBEEK? .Met nog enkel de MUUR en de BOSBERG die we dit seizoen ook al een paar keer zijn over gereden, maar ze blijven nog altijd zwaar en lastig en met eerst de vesten  te zijn moeten oprijden is het nog eens zo zwaar.Na 130 km waren we terug in Steenhuize nat maar voldaan .Toen we de moutainbikers zagen toe komen aan de afspuitplaats  waren we blij dat we op de baan hadden gefietst.

    Groetjes 
    Dirk 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (19 Stemmen)
    12-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IMPRESIE


    DE GEVREESDE







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TILFF-BASTENAKEN-TILFF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen                                                        Tilff-Bastenaken-Tilff

    Zaterdag na het ophalen van de fietsen van de mede fietsers vertrokken naar het verre  Luik  meer specifiek Boncelles waar ons hotel gelegen was.Ons Ibis hotel was prima gelegen aan een winkel centrum en op amper een paar kilometer van de startplaats.Na het avond eten in het italiaans restaurant Le Jardins De Toscane waar het zeer gezellig en lekker vertoeven is was het tijd om ons bed op te zoeken .Zondag 6u30 ontbijt want we wilden rond 8uur starten.Op de weg naar de startplaats zagen we het al ,hier gaan een massa wielerfanaten  vandaag op de afspraak zijn om juist te zijn meer dan 7000.In het gezellige Tilff stond de startboog en eens die onderdoor gereden konden we aan de140km lange rit beginnen.De eerste kilometers waren relatief vlak op een paaruitzonderingen na.Na 18km  begon het echte werk  COTE D' ONEUX een helling van 2800m lang een met 6%gemiddeld lange klim met uitschieters  van 13% kon deze heuvel tellen  als eerste van de dag.Door heen het mooie ardense landschap reden we richting Ferrieres  waar de tweede helling gelegen was de  COTE DE WERBROMONT  een stevige klim van 4800m met een gemiddeld van 4% was dit na de vorige  een gemakkelijke klim.De 3de en de 4de hellingen de ANCIENNE BARRIERE en de zeer mooie SAINT-JACQUES waren elk bijna 5km lang en met gemiddelde van rond de 5% nog redelijk vlot naar boven te fietsen.In Halleux  na 60km was het tijd voor een terasje .Want onze vlaamse rijsttaartjes waren we niet vergeten en met een lekkere koffie op een een met zon overgoten terasje kan dat smaken , en we waren niet de enige die er zo over dachten wan de terasjes zten allen afgeladen vol.En nu konden we aan het echte werk beginnen .Met de COTE DE WANNE op 63km was meteen de de toon gezet  een berg van 2200m lang maar met stijgings percentages van 7.5% tot 13%  was deze al minder vlot naar boven te fietsen . De afdaling die er op volg de was spectaculair met snelheden van boven de 70km waren we vlug aan de eerste controlle plaats
    die op 65km lag .De Isostar dranken gingen vlot naar binnen  met zulke temperaturen want drinken zou zeer belangrijk worden vandaag . En nu op naar de volgende uitdaging.Eentje waar we allen een beetje schrik van hadden COTE D'AMERMONT een monster van 3600m  met een gemiddeld van 6% maar met stukken van 21%  kon deze tellen, daar zagen we de eerste stilvallers  en met deze warmte zouden het niet de laatste zijn .DRINKEN DRINKEN dat zouden we moeten blijven doen en dat dat hebben we ook gedaan.87km ver en daar was de volgende al in Stoumont COTE DE ROSIER  4500m lang  en 12% zwaar  nog ene die kon tellen
    en met deze warmte was het nog zwaarder .Na een snelle afdalling was het terug tijd om nog eens het inerlijke te bevoorraden met drank en spijs op een leuk terasje  die we in deze streek  niet ver moesten zoeken.Met 90km op de teller konden we verder rijden naar de helling nummer 8 de COTE DE XHIERFOMONTeen heuvel van terug 3000m en rond de 8%  .Maar afdaling die erop volgde was eentje  om vingers en duimen van af te likken met haarspeld bochten zoals in de echte cols en met snelheden ver boven de 70km en dit kilometers lang ,voor dit alleen al zou ik de heuvel terug oprijden wat een afdaling.Met nog 20km te gaan tot de volgende controle langs relatief vlakke wegen  konden we eindelijk het tempo een beetje opdrijven  en genieten van de streek .Met een sliert Nederlanders in ons wiel bereikten we de tweede controle  waar de Isostar  rijkelijk vloeide .Na alles nog eens goed te hebben vol getankt konden we aan het laatste deel van deze zware maar zeer mooie rit beginnen.Op amper 1km van de controlle lag de gevreesde  COTE DE LA REDOUTE  2000m lang gemiddeld 10%  en maximum 20% .Moet deze berg gevreest worden ja en neen als  men deze met verstand naar boven fietst  neen anders ja.Hoe ik deze heuvel zou moeten om schrijven ,4x de Patersberg op want zo liggen er 4 stukken op LA REDOUTE maar gelukkig zonder de kasseien.De laatste helling COTE DU HORNAY 1100m lang en gemiddeld 8% was nog even op de tanden bijten en dan in volle vaart naar de aankomst.Blij ,moe ,voldaan ik weet niet hoe ik het moet om schrijven hoe we ons voelden aan de aankomst. Het was de  mooiste rit die we al ooit gefiets hebben het was de zwaarste rit die we ooit gereden hebben  dit smaakt naar meer .Dit zijn ritten voor echte wielertoeristen die geen enkele uitdaging uit de weg gaan .


    Groetjes 
    Dirk  
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (108 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    7mijl_stappers
    www.bloggen.be/7mijl_s
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    applenieuws
    www.bloggen.be/appleni
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs